Kan jij een band noemen die uit minder dan 10 stromingen bestaat? Elke stroming komt voort uit een ander en neemt dus veel invloeden mee. En zo doet elke band het weer anders door net andere invloeden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:49 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Jij bent er zo eentje die een album in 10 verschillende muziekstijlen weet te beschrijven?
postsurpremegrindemohardflow?quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:51 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Ja, of van die mensen die Jannes postsurpremegrindemohardflow noemen....![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:49 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Jij bent er zo eentje die een album in 10 verschillende muziekstijlen weet te beschrijven?
Dat dus!quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:50 schreef Kekaa het volgende:
Mensen die muziek perse in hokjes willen stoppen....
Ik plaats helemaal niets in hokjes, elke band kent veel invloeden en neemt dus wat mee van elk 'hokje'.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:52 schreef Breathtaking het volgende:
Wat een achterlijke klacht. Moet alles perse in een genre vallen ofzo? Wat een bullshit, wat heb je er nou aan dat jij ooh zooo goed weet in welk hokje je alles moet proppen?
Voor het gemak delen mensen het graag in een categorie in. Het is wel leuk dat je het allemaal weet maar 90% van de mensen noemt het liever punk/rock/metal, gewoon, omdat het makkelijker is.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:51 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Kan jij een band noemen die uit minder dan 10 stromingen bestaat? Elke stroming komt voort uit een ander en neemt dus veel invloeden mee. En zo doet elke band het weer anders door net andere invloeden.
Dat wilde ik eigenlijk ook zeggen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:52 schreef Breathtaking het volgende:
Wat een achterlijke klacht. Moet alles perse in een genre vallen ofzo? Wat een bullshit, wat heb je er nou aan dat jij ooh zooo goed weet in welk hokje je alles moet proppen?
Wat maakt het nou uit wat voor invloeden een band kent en hoe je die het best zou kunnen omschrijven?quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:54 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Ik plaats helemaal niets in hokjes, elke band kent veel invloeden en neemt dus wat mee van elk 'hokje'.
Alto: Iemand die zich niet gedraagd als 'de rest'.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:53 schreef Strani het volgende:
Bestaan alto's nog steeds in Nederland? Dan mòet TS er wel eentje zijn.
Linkin Park!quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:56 schreef Q_Orianka het volgende:
Linkin Park is toch rockmuziek, met een klein beetje hiphop erdoor? Dat had je niet laten vallen, he TS? HÉ TERING TS?
Linkin Park is gewoon Nu-Metal, eveneens Limp Bizkit en Korn. Ga janken, kutalto
Trieste ziel,quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:56 schreef Q_Orianka het volgende:
Linkin Park is toch rockmuziek, met een klein beetje hiphop erdoor? Dat had je niet laten vallen, he TS? HÉ TERING TS?
Linkin Park is gewoon Nu-Metal, eveneens Limp Bizkit en Korn. Ga janken, kutalto
Man, je weet niet wat alto's zijn. Jij associeert ze nu met batcave shit. Alto's dragen overzeasbroeken (niet per se zwart), bandshirts/bandsweaters, polsbandjes, schoudertas met patches en buttons van bands erop. Ze dragen niet altijd zwart, meer rood enzo.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:56 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Alto: Iemand die zich niet gedraagd als 'de rest'.
In die zin, Ja.
Anders: Nee
Ik ben niet zo'n type die zwarte lange broeken en matrix jassen gaat kopen om alto te zijn.
Ik draag wat ik prettig vind en luister naar heel veel verschillende soorten muziek.
Of ik de ja of de nee, een alto bent, kan me niet echt boeien
Zoals ik al zei, ik luister van alles, dus dat heeft geen betrekking op mijquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Het is pas sneu als je die mensen hebt die maar 1 genre luisteren en alles wat daar volgens het labeltje buiten zou moeten vallen is kut
Hij is nu al aan dope.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:59 schreef Tristessa het volgende:
Hobbies/interesses (van de TS): Muziek, Gitaar, Drugs, Games
Ik zou zeggen, snoep eens wat LSD of zo, en je zult zien dat waar je je nu druk om maakt, echt nergens op slaat.
Like i care? Proves my point.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:00 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Man, je weet niet wat alto's zijn. Jij associeert ze nu met batcave shit. Alto's dragen overzeasbroeken (niet per se zwart), bandshirts/bandsweaters, polsbandjes, schoudertas met patches en buttons van bands erop. Ze dragen niet altijd zwart, meer rood enzo.
WAAR MAAK JE JE DAN DRUK OM!?!?!?!quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:03 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Like i care? Proves my point.
Wat maakt mij het uit wat alto's zijn.
Ik ben niet iemand om te beslissen wat nou wel en wat nou geen alto is.
Geen enkel persoon heeft de autoriteit om hokjes te maken voor anderen. Iedereen ziet dat anders
/eten
Ehm, dus maakt het ook niet uit of mensen geen genres uit elkaar kunnen houden?!quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:03 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Geen enkel persoon heeft de autoriteit om hokjes te maken voor anderen. Iedereen ziet dat anders
/eten
Ze horen ook in hetzelfde hokje: kloteherrie.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:48 schreef DJKiwi het volgende:
Of mensen die Hardcore en Death Metal in één hokje plaatsen, dat maak ik ook echt te vaak mee.
Dat dus.quote:
Weheheh open er een topic over en ik ben het eens met je klachtquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:06 schreef Tristessa het volgende:
En nu maak ik me druk om het feit dat de TS zich druk maakt om niets.
Hahahahahquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:59 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Trieste ziel,
Limb Bizkit en Korn, nou Korn weet ik niet echt,
Maar LB is Hardrock Crossover met Hiphop.
Wanneer je iets met een genre associeert, kun je groepjes bands maken. Zo kun je dus zeggen ik vind die stroming leuk, dat je ongeveer weet waar je het over hebt. Dat is het nut van genre's.
Eens! Muziek is muziek. Klaor!quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:52 schreef Breathtaking het volgende:
quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:14 schreef Lakai het volgende:
[..]
Hahahahah
Ts gaat er serieus op in!
even kijken of dit werkt:
Evanescance is dikke metal volgens mij...
En als je mij vraagt wat RHCP is dan zou ik screamo zeggen!
met wel een beetje funk-invloeden trouwens!
Lol indie-britpop idd.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:23 schreef Agiath het volgende:
Genre's moeten vooral niet te uitgebreid worden.
Tegenwoordig word er voor elk nieuw bandje die 1 ander toonladdertje speelt al een nieuw sub-genre aangemaakt.
Zo heb je al 50 verschillende soorten metal
Nu kan ik metal uit me hoofd wel in 4 a 5 verschillende genre's onderscheiden, maar _50__?
Of ook muziek "Dat niet in een hokje te plaatsen is"
Dat zegt tegenwoordig elke artiest, terwijl het allemaal dezelfde indie-britpop rommel is
Helaas is het het origineelquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:59 schreef Scherpkoekje het volgende:
Dit moet wel en héle slechte lemming zijn.
Ja, en wat dacht je van vrolijke en niet vrolijke muziek?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:05 schreef Karina het volgende:
Lekker belangrijk zeg. Bij mij zijn er 2 soorten muziek: kutmuziek en leuke muziek.
Ben je zelf te laf om te komen dan?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:06 schreef zovty het volgende:
Als ik nou uitzoek waar TS woont... wie wil 'm dan in elkaar slaan?
Nou vrolijke muziek kan ook kutmuziek zijn, ik houd altijd maar 2 soorten over. Muziek die ik WEL leuk vind en muziek die ik NIET leuk vind, boeien verder wat voor genre het is.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:07 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Ja, en wat dacht je van vrolijke en niet vrolijke muziek?
Gitaar en Elektronisch?
In principe heb je gelijk, maar op die manier kan je heel veel tegenstellingen bedenken.
TS, waarom kom je hier niet op terug?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:03 schreef DJKiwi het volgende:
/eten
dat dusquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:52 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb ook nooit vrolijk/niet vrolijk met goed/slecht geassocieerd.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou vrolijke muziek kan ook kutmuziek zijn, ik houd altijd maar 2 soorten over. Muziek die ik WEL leuk vind en muziek die ik NIET leuk vind, boeien verder wat voor genre het is.
Hoezo?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:11 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
TS, waarom kom je hier niet op terug?![]()
Superprutser. Bijna net zo erg als die Syheriat met zijn emolove.
Neenee, zeker niet, maar ik lig liever stoned in de goot dan dat ik mensen in elkaar sla. Dat is gewoon niet mijn, jeweetz.quote:
Of mensen die muziek niet luisteren omdat het hun genre niet is, maar het eigenlijk wel leuk vinden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:08 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Slechte lemming.
dit is toch een lemming....toch?
Mensen die muziek proberen uit te pluizen in genres en zich er druk over kunnen maken.
Dat zegt ze toch ook niet? Je snapt echt niet wat ze bedoeld, of wel?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:14 schreef DJKiwi het volgende:
Ik heb ook nooit vrolijk/niet vrolijk met goed/slecht geassocieerd.
Poeh doe toch niet zo moeilijk man. Wat maakt het uit in godsnaamquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:14 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit vrolijk/niet vrolijk met goed/slecht geassocieerd.
[..]
Hoezo?
Nee dat gaat voor mij niet echt op, al heb ik wel zo iets als iemand zegt dat is rap, dan luister ik het zowiso niet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:24 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Of mensen die muziek niet luisteren omdat het hun genre niet is, maar het eigenlijk wel leuk vinden.
[..]
agree on that.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:19 schreef zovty het volgende:
[..]
Neenee, zeker niet, maar ik lig liever stoned in de goot dan dat ik mensen in elkaar sla. Dat is gewoon niet mijn, jeweetz.
Ik zeg ook niet dat het op jou van toepassing isquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:28 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Nee dat gaat voor mij niet echt op, al heb ik wel zo iets als iemand zegt dat is rap, dan luister ik het zowiso niet.
MAar over het algemeen doe ik dat niet
Ik zeg ook niet dat jij dat zegtquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het op jou van toepassing is
Okquote:
Ik was vroegah verliefd op die blondequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
ABBA!!!!quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:37 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[ afbeelding ]
ABBA!
Even een non-sequitur om de stemming erin te houden.
Verschrikkelijke muziek, maar die vrouwen hebben wel grappige pakkies aan.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:37 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[ afbeelding ]
ABBA!
Even een non-sequitur om de stemming erin te houden.
JANNNNNNNNNNNESquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:51 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Ja, of van die mensen die Jannes postsurpremegrindemohardflow noemen....![]()
[ afbeelding ]
Nee, dat is Benny...quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:10 schreef Lod het volgende:
[..]
Je bedoelt die rechter op de foto? Bjorn is dat toch?
Dus omdat hij het hele nummer niet kende en het nummer plaatste afgaande op wat hij hoorde snapt hij er niks van? Fail.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:48 schreef DJKiwi het volgende:
Bijvoorbeeld luisterde ik laatst around the world van red hot chilli peppers, zei iemand wat is dat nou weer voor lelijke schreeuw muziek (naar aanleiding van de intro "WOOOOOHHH"). Vervolgens plaatst zo'n iemand RHCP onder "Schreeuw muziek" (Denk aan death metal o.i.d)
Limp Bizkit en Korn worden gezien als grondleggers van Nu-metal. Linkin Park is ook gewoon een Nu-Metal band. Fail.quote:Nog een voorbeeld is Linkin Park, mensen lopen de hele tijd te zeuren: Linkin park is niet emo of pop of hiphop of crossover: Het is Nu-Metal..... NOT dus
Linkin Park is Nu-Metal. Wat versta jij dan onder Nu-Metal? Nou?quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:04 schreef slindenau het volgende:
Nu-Metal
Linkin Park als Nu-Metal zien
Sowieso; Linkin Park
Is er ook Straks-Metal of Zometeen-Metal?quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:17 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Linkin Park is Nu-Metal. Wat versta jij dan onder Nu-Metal? Nou?
Jaquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:28 schreef BobbyB het volgende:
Is er ook Straks-Metal?
Nu-metal is gewoon een synoniem van kutmuziek. Linkin Park is dus nu-metal.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:04 schreef slindenau het volgende:
Nu-Metal
Linkin Park als Nu-Metal zien
Sowieso; Linkin Park
Ergo, Linkin Park is GEEN NU METAL (meer)quote:Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_nu_metalbands
- Linkin Park (tot 2007)
dschinghis kahn!quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:20 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik heb geen idee wat nu-metal is. Boeit me ook niet echt.
[ afbeelding ]
genoeg gebaggerd
Mensen die moeilijk doen over muziekstijlenquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:48 schreef DJKiwi het volgende:
Ik heb er zo'n hekel aan als mensen zeuren over muziek.
Bijvoorbeeld luisterde ik laatst around the world van red hot chilli peppers, zei iemand wat is dat nou weer voor lelijke schreeuw muziek (naar aanleiding van de intro "WOOOOOHHH"). Vervolgens plaatst zo'n iemand RHCP onder "Schreeuw muziek" (Denk aan death metal o.i.d)
Nog een voorbeeld is Linkin Park, mensen lopen de hele tijd te zeuren: Linkin park is niet emo of pop of hiphop of crossover: Het is Nu-Metal..... NOT dus. Iemand met een greintje verstand van metal, weet dat Linkin Park geen Sub-genre van metal kan zijn. Linkin Park nu-metal noemen is als,,, madonna of kidrock nu-metal noemen (Om even een greep te doen uit de chart maatjes van linkin park's "nieuwe" nummer)
Sinds de nieuwe zanger is Killswitch Engage iets wat je Nu-metal zou noemen naar mijn mening.
Of mensen die Hardcore en Death Metal in één hokje plaatsen, dat maak ik ook echt te vaak mee.
Om nog even terug te komen op Linkin Park, Emo zijn ze zeker in hun teksten, pop zijn ze zeker in hun commercialiteit, en hiphop zijn ze zeker in hun stijl qua teksten vind ik.
Klacht: Mensen die niets van muziekstijlen weten.
er zijn zoveel stijlen dat sommigen niet eens een naam hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:48 schreef DJKiwi het volgende:
Ik heb er zo'n hekel aan als mensen zeuren over muziek.
Nog een voorbeeld is Linkin Park, mensen lopen de hele tijd te zeuren: Linkin park is niet emo of pop of hiphop of crossover: Het is Nu-Metal..... NOT dus. Iemand met een greintje verstand van metal, weet dat Linkin Park geen Sub-genre van metal kan zijn. Linkin Park nu-metal noemen is als,,, madonna of kidrock nu-metal noemen (Om even een greep te doen uit de chart maatjes van linkin park's "nieuwe" nummer)
Sinds de nieuwe zanger is Killswitch Engage iets wat je Nu-metal zou noemen naar mijn mening.
Om nog even terug te komen op Linkin Park, Emo zijn ze zeker in hun teksten, pop zijn ze zeker in hun commercialiteit, en hiphop zijn ze zeker in hun stijl qua teksten vind ik.
Klacht: Mensen die niets van muziekstijlen weten.
Dat valt sowieso niet onder muziek te scharen.quote:
helemaal mee eenschquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:19 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dat valt sowieso niet onder muziek te scharen.
Ik heb het topic niet door gelezen maar ik wil toch ff kwijt dat deze niet zo heel ver gezocht is als je het tenminste over hardcore punk hebt en niet over hardcore dance. Er zit maar weinig ruimte tussen hardcore punk en death metal, sterker nog, ze komen elkaar tegen in beider overtreffende trap, te weten de grindcore. Weliswaar is er een wereld van verschil tussen pakweg een band als Cromags en een band als Hate Eternal maar toch...quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:48 schreef DJKiwi het volgende:
Ik heb nog steeds een patch van Linkin Park op mijn schoudertas staanquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:39 schreef bloodacolyte het volgende:
Mijn eerste bandshirt was van LP, ik voelde me zoo cool 7 jaar geleden.....
TS is 14?
Dat.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:50 schreef Kekaa het volgende:
Als Amy Winehouse reaggea is, dan is Celine Dion Death Metal en Marilyn Manson klassiek.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:30 schreef UnrealMarc het volgende:
Laatst vroeg zo'n kerel of ik goede reggae wilde horen, liet ie Amy Winehouse horen. En hij helemaal overtuigd dat het reggae was.
Ik denk dat TS het meer over dit soort muziekblunders heeft...
Mja, anders word het zo'n zooitjequote:Op woensdag 9 juli 2008 12:50 schreef Kekaa het volgende:
Het is zeker geen reggea...maar muzikaal zit er zeker iets van reggea-achtig iets in bij sommige liedjes, dus ik vind het zo gek nog niet...quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als Amy Winehouse reaggea is, dan is Celine Dion Death Metal en Marilyn Manson klassiek.
Waarom zouden we ons druk maken om genres als er iets als Dschinghis Khan bestaan heeft?quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:20 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik heb geen idee wat nu-metal is. Boeit me ook niet echt.
[ afbeelding ]
genoeg gebaggerd
Bij mij wordt het zelfs met hokjes een bende.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:31 schreef BobbyB het volgende:
Mja, anders word het zo'n zooitje
Op zich wel een leuk vrolijk muziekje, maar dat filmpje isquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:58 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Je maakt er gewoon een teringzooi van
Als je hier niet vrolijk van wordt ben je dood van binnen
That's the whole pointquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:11 schreef Hukkie het volgende:DIt filmpje heeft voor mij een vrij hoog Monty Python gehalte.
Die man zn moves zijn leuk, maar ik kan een glimlach niet onderdrukken.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als Amy Winehouse reaggea is, dan is Celine Dion Death Metal en Marilyn Manson klassiek.
hoe lame, 2 keer die post in de twee topics die nu lopen over muziekgenres (en hokjesdenken)quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:55 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bij mij wordt het zelfs met hokjes een bende.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |