abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59981554
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch horen we nu ook velen die met die branche ervaring hebben en daar toch een andere mening over hebben.
Uiteraard zullen meningen hierover verschillen. Hoe je eea beleefd. De studie was prachtig wmb , de branche vreselijk om in te werken. Om genoemde redenen. Had beter andersom kunnen zijn.
quote:
Nog afgezien daarvan: het is onjuist om wat in een enkele branche gebeurt door te trekken naar het gehele bedrijfsleven.
Nou, laten we eerlijk zijn, de verharding is wel degelijk over de gehele linie hoor. Maar zal best per branche kunnen verschillen.

Ik heb een sowieso een super hekel aan alles wat een zakelijke sfeer uitstraalt. Alles wat commercieel is, gekostumeerd bal, poppenkast. Echt vreselijk gewoon.
pi_59981672
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik las deze week nog dat uit onderzoek blijkt dat hoge werkdruk voor de meeste werknemers juist gunstig uit pakt. Ik herken dat ook wel. Niets vervelender dan het rustig hebben. Dan raak ik mijn focus kwijt en ben ik geneigd te gaan lummelen.
Ik zeg maar altijd: de gulden middenweg is het beste. Je gelijk dat een te lage werkdruk ook niet goed is en tot lummelen leidt. Met als gevolg dat je je lamlendig gaat voelen. Daar wordt je weer depressief van. Onderpresteren is zelfs schadelijk.

Maar een te hoge werkdruk is zeker niet goed. Een chronische te hoge stress zal uiteindelijk tot een burnout leiden. En daar kom je vervolgens nooit meer 100% vanaf.
pi_59982075
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kun je dat uitleggen, want ik heb nog geen minuut van dat programma gezien (de seconden waren teasers die langs kwamen tussen andere programma's door, vlak voor het zappen).
Nou die teasers zijn genoeg om er een beeld van te krijgen. Ik heb heel heel soms wat flardes gezien tijdens het zappen.

Samengevat: de grootste bagger ooit op tv geweest.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:51:00 #204
66825 Reya
Fier Wallon
pi_59984286
Blijkbaar is er een markt voor.
  woensdag 9 juli 2008 @ 10:32:19 #205
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_59990517
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Lijkt allemaal teveel op elkaar... De markt lijkt wel zo discontinu als de nete....
Er is echt helemaal niks leuks te vinden voor EG!?!

Careerswitch?
quote:
Veel geld verdienen is de techniek is zo goed als uitgesloten. Althans ene pure technische functie. Of je moet manager willen worden. !
Careerswitch!?!

Een collega van mij, Testcoordinator, vind zijn werk niet meer leuk en gaat iets heel anders doen. Omdat hij daar gelukkig van wordt!

Je kunt natuurlijk ook zuur blijven zitten klagen dat alles k*t is... De Engelsen hebben zo'n mooi gezegde voor de situatie waarin jij nu zit 'Bite the hand that feeds you.', althans zo komt het op mij over

Maar je zou er natuurlijk ook wat aan kunnen doen. Misschien word je bitterheid naar mensen die hun zaakjes wel regelen dan minder?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_59990819
Mijn opvatting over die topsalarissen zal er niet anders om worden....
pi_59990868
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:51 schreef Reya het volgende:
Blijkbaar is er een markt voor.
Erg genoeg wel ja. Waar gaat dit heen?
pi_59991348
Mijn inkomen is gezien mijn leeftijd onder modaal, maar ik vind dat iedereen mag verdienen wat de markt biedt. Als dat 10 miljoen per jaar is, dan zij dat zo. Waarom zou de politiek zich met vraag en aanbod moeten bemoeien. Je erbij neerleggen en klagen is zo makkelijk en dat doet iedereen al, beter ben je ambitieus en probeer je in de buurt te komen. In plaats van jaloers, afgunstig of benijdend te zijn, kun je deze salarissen zien als een extra motivatie om hard te studeren en hard te werken, dat doe ik ook.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_59991400
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:21 schreef dddour het volgende:
Mijn inkomen is gezien mijn leeftijd onder modaal, maar ik vind dat iedereen mag verdienen wat de markt biedt. Als dat 10 miljoen per jaar is, dan zij dat zo. Waarom zou de politiek zich met vraag en aanbod moeten bemoeien. Je erbij neerleggen en klagen is zo makkelijk en dat doet iedereen al, beter ben je ambitieus en probeer je in de buurt te komen. In plaats van jaloers, afgunstig of benijdend te zijn, kun je deze salarissen zien als een extra motivatie om hard te studeren en hard te werken, dat doe ik ook.
Prima, die verschillen. Maar waarom zou het salaris van een CEO met 30% moeten stijgen en dat van jou 3% als je mazzel hebt?
pi_59991671
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar waarom zou het salaris van een CEO met 30% moeten stijgen en dat van jou 3% als je mazzel hebt?
De vraag is niet waarom dat zo is, maar waarom dat niet zou moeten mogen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59991946
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag is waarom overbetaalde mensen niet gekort mogen worden.
pi_59991976
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:49 schreef rebel6 het volgende:

Recht op eigendom (artikel 1, eerste protocol, EVRM). Dat had ik je al eens gezegd.
pi_59992073
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Antwoord: Omdat het gewoon alle fatsoen te boven gaat. Wie dat kan goedpraten is .........gewoon een psychopaat.
pi_59992111
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:49 schreef rebel6 het volgende:

[..]

.....en onderbetaalde mensen wel gekort mogen worden.

De politiek wil wel loonmatiging, maar is zo hypocriet om daarbij niet als eerste de CEO's aan te spreken op hun WALGELIJKE gedrag.

De praktijk is straks gewoon weer zoals vanouds. De elite overvoert zich en jan met de pet mag weer inleveren.
pi_59992139
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Recht op eigendom (artikel 1, eerste protocol, EVRM). Dat had ik je al eens gezegd.
Maak het weer lekker juridisch.

Laten ze eerst het fatsoen eens spreken.
pi_59992148
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Antwoord: Omdat het gewoon alle fatsoen te boven gaat.
Jouw fatsoensnormen en mijn fatsoensnormen zitten allesbehalve op één lijn. Waar haal jij de illusie vandaan dat jou normen beter zijn dan die van mij?
quote:
Wie dat kan goedpraten is .........gewoon een psychopaat.
Goede discussietechniek: als je het niet met mij eens bent, ben je een psychopaat...
pi_59992164
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Antwoord: Omdat het gewoon alle fatsoen te boven gaat. Wie dat kan goedpraten is .........gewoon een psychopaat.
Fatsoen, wordt dat ons dan opgelegd door de Stasi fatsoenpolitie?
pi_59992199
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

En een land mag niet creatief met zo'n artikel omgaan (lees: limieten stellen) omdat?
Dan vallen ordetroepen van de VN binnen ofzo?
pi_59992234
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:

Maak het weer lekker juridisch.
De overheid dient zich nu eenmaal aan die regels te houden. Net doen alsof mensenrechten niet bestaan acht ik een beetje onzinnig.

Daarnaast is dit mensenrecht gewoon heel belangrijk. Je mag van mij het recht op eigendom als geheel ter discussie stellen, maar ik denk dat jij, als het om jouw eigendom gaat, helemaal niet wil dat dit recht verdwijnt.

En dan wil je dus feitelijk dat jij wel beschermd wordt door deze regel en de CEO niet. Dat is toch vreemd...
pi_59992322
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:01 schreef rebel6 het volgende:

En een land mag niet creatief met zo'n artikel omgaan (lees: limieten stellen) omdat?
Dan vallen ordetroepen van de VN binnen ofzo?
Een land moet dat niet willen, want dan zaagt ze aan de poten van de rechtstaat. Echt een stuk belangrijker dan die paar CEO's... Zo kan de overheid ook zeggen: we zetten R6 zonder aanleiding 10 jaar in de cel omdat hij kritiek heeft. Ook schending van een mensenrecht. Ik weet zeker dat jij liever niet hebt dat onze overheid mensenrechten aan de laars gaat lappen.

En voordat je zegt dat het aanpakken van de CEO en jou vastzetten niet hetzelfde is... als het gaat om het schenden van mensenrechten is het dat wel. Je hebt dan te maken met een overheid die niet meer betrouwbaar is. En daar waar jij nog staat te juichen als de overheid die onbetrouwbaarheid richt op iemand die jij niet lief vindt, sta je jezelf toch af te vragen of je niet te vroeg was met juichen als de overheid jou anaal neemt.
pi_59992354
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

De overheid dient zich nu eenmaal aan die regels te houden. Net doen alsof mensenrechten niet bestaan acht ik een beetje onzinnig.

Daarnaast is dit mensenrecht gewoon heel belangrijk. Je mag van mij het recht op eigendom als geheel ter discussie stellen, maar ik denk dat jij, als het om jouw eigendom gaat, helemaal niet wil dat dit recht verdwijnt.

En dan wil je dus feitelijk dat jij wel beschermd wordt door deze regel en de CEO niet. Dat is toch vreemd...

Ik denk dat er grenzen moeten zijn aan dat recht. Net zoals bij het recht van vrije meningsuiting. Als er geen grenzen zijn, dan komt de beer los.
pi_59992729
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik denk dat er grenzen moeten zijn aan dat recht. Net zoals bij het recht van vrije meningsuiting.
Als je een beetje op let, dan weet je dat het recht op vrije meningsuiting slechts begrensd wordt daar waar het anderen in hun grondrechten schaadt.
pi_59992966
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een land moet dat niet willen, want dan zaagt ze aan de poten van de rechtstaat. Echt een stuk belangrijker dan die paar CEO's... Zo kan de overheid ook zeggen: we zetten R6 zonder aanleiding 10 jaar in de cel omdat hij kritiek heeft. Ook schending van een mensenrecht. Ik weet zeker dat jij liever niet hebt dat onze overheid mensenrechten aan de laars gaat lappen.

En voordat je zegt dat het aanpakken van de CEO en jou vastzetten niet hetzelfde is... als het gaat om het schenden van mensenrechten is het dat wel. Je hebt dan te maken met een overheid die niet meer betrouwbaar is. En daar waar jij nog staat te juichen als de overheid die onbetrouwbaarheid richt op iemand die jij niet lief vindt, sta je jezelf toch af te vragen of je niet te vroeg was met juichen als de overheid jou anaal neemt.
Je haalt allerlei zaken door elkaar. Een onbetrouwbare overheid heeft te maken met willekeur en het overtreden van regels. Als de regels worden aangepast weet iedereen waar hij aan toe is.

Verder doe je of het inperken van mensenrechten hetzelfde is als die mensenrechten schenden.
Mensen mogen in principe gaan en staan waar ze willen, maar daar kan de overheid ook allerlei eisen aan stellen (alleen met een ID-bewijs mag je naar buiten, op militair terrein mag je niet komen, enz)
Waarom zou de overheid dan geen grenzen mogen stellen aan iemands inkomen of vermogen?
pi_59993269
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je een beetje op let, dan weet je dat het recht op vrije meningsuiting slechts begrensd wordt daar waar het anderen in hun grondrechten schaadt.
En als materialisme niet fatsoenlijk wordt verdeeld?
pi_59993274
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:38 schreef rebel6 het volgende:

Je haalt allerlei zaken door elkaar. Een onbetrouwbare overheid heeft te maken met willekeur en het overtreden van regels. Als de regels worden aangepast weet iedereen waar hij aan toe is.
Een overheid die mensenrechten gaat afschaffen is echt onbetrouwbaar, want grondrechten zijn naar hun aard niet af te schaffen.

Ik haal bijzonder weinig door elkaar als het gaat om juridisch geneuzel. Dat zal misschien wel komen omdat het mijn vak is.
quote:
Verder doe je of het inperken van mensenrechten hetzelfde is als die mensenrechten schenden.
Mensen mogen in principe gaan en staan waar ze willen, maar daar kan de overheid ook allerlei eisen aan stellen (alleen met een ID-bewijs mag je naar buiten, op militair terrein mag je niet komen, enz)
Waarom zou de overheid dan geen grenzen mogen stellen aan iemands inkomen of vermogen?
Inperkingen mogen best, maar daar zijn weer regels voor. Daar hebben we het al eens eerder over gehad. Per mensenrecht is er ook een wat ander verhaal. Zo is het verbod op detentie zo vastgelegd dat er omschreven is in welke gevallen er wel detentie opgelegd mag worden. En ook bij het eigendomsrecht zijn de voorwaarden voor beperkingen vrij nauw omschreven.

Onteigening in het algemeen belang is toegestaan, net als regulering ten aanzien van het gebruik. Bij geld is dat uiteraard niet van toepassing. Ten aanzien van geld is er de beperking dat er belasting mag worden geheven. Maar ook hier gelden randvoorwaarden.

Zo zal een extra schijf boven de 1 mio van 62% geen conflict opleveren met het eigendomsrecht. Een afroming boven de 1 mio WEL.
pi_59993310
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:

En als materialisme niet fatsoenlijk wordt verdeeld?
Waar is dat mensenrecht vastgelegd volgens jou, want ik ken het niet...
pi_59999605
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar is dat mensenrecht vastgelegd volgens jou, want ik ken het niet...
Dan wordt het eens hoogtijd, dat het erin komt.
  woensdag 9 juli 2008 @ 16:54:28 #228
116015 SicSicSics
pi_59999748
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dan wordt het eens hoogtijd, dat het erin komt.
Zullen we dan het mensenrecht 'Mijn buurman verdient meer dan ik dus kan ik hem aangeven en op z'n loon laten korten-recht' vastleggen in de grondwet.

Dit in combinatie met het recht om tot maximaal 2 meter van z'n BMW af te zagen omdat zijn auto groter is dan de mijne en het recht om de nieuwe aanbouw in brand te steken omdat hij/zij een groter (in mijn ogen exorbitrant groot) woonoppervlak heeft dan ik.

Wel zo gezellig en dan zijn we gelijk je volgende twee topics 'bedrijfsgoddelijken hebben steeds GROTERE auto's' en 'bedrijfsgoddelijke wonen steeds GROTER' voor. Bespaart weer een topics-reeks!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_59999800
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zullen we dan het mensenrecht 'Mijn buurman verdient meer dan ik dus kan ik hem aangeven en op z'n loon laten korten-recht' vastleggen in de grondwet.

Dit in combinatie met het recht om tot maximaal 2 meter van z'n BMW af te zagen omdat zijn auto groter is dan de mijne en het recht om de nieuwe aanbouw in brand te steken omdat hij/zij een groter (in mijn ogen exorbitrant groot) woonoppervlak heeft dan ik.

Wel zo gezellig en dan zijn we gelijk je volgende twee topics 'bedrijfsgoddelijken hebben steeds GROTERE auto's' en 'bedrijfsgoddelijke wonen steeds GROTER' voor. Bespaart weer een topics-reeks!
Ja,ja....Jij bent zeker wel de leukste thuis?
  woensdag 9 juli 2008 @ 16:57:58 #230
116015 SicSicSics
pi_59999879
Vergat ik bijna het 'Stoelpoten onder stoel vandaan zaag - recht'

Dat is dan het recht dat als jou collega/manager een hogere stoel heeft dan jij je maximaal 30cm van de stoelpoten mag zagen.

In het kader van de 'iedereen heeft recht op gelijke hoogte te leven' wetgeving.

En dan ook nog voorstellen dat als iemand langer is dan jij je de onderbenen tot aan de knie op aanvraag kunt laten verwijderen omdat het 'niet eerlijk' is dat de een wel vanaf achteraan bij de bar het optreden kan zien en jij niet?
Fine, fuck you then!
  woensdag 9 juli 2008 @ 16:59:19 #231
116015 SicSicSics
pi_59999928
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja,ja....Jij bent zeker wel de leukste thuis?
Meestal vinden mensen me flauw!

Sorry, maar ik word er stiekem ook wel een beetje flauw van.

Maar ik wil er ook wel degelijk iets mee zeggen. Het waren zowaar metaforen! Ik bedoel, als nu 9.000.000 heul veul is, dan is over drie jaar 1.000.000 heul veul... en daarna is 500.000 wel heul veul... en...
Fine, fuck you then!
pi_60000087
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Meestal vinden mensen me flauw!

Sorry, maar ik word er stiekem ook wel een beetje flauw van.

Maar ik wil er ook wel degelijk iets mee zeggen. Het waren zowaar metaforen! Ik bedoel, als nu 9.000.000 heul veul is, dan is over drie jaar 1.000.000 heul veul... en daarna is 500.000 wel heul veul... en...
Wat ik nastreeft is geen absolute gelijkheid doch hooguit een relatieve gelijkheid.

1 EchtGaaf 2:34
pi_60000190
In het kapitalisme gaat het niet meer om de wetten van God, maar om die van de economie.
pi_60000876
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 17:03 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat ik nastreeft is geen absolute gelijkheid doch hooguit een relatieve gelijkheid.

Er is geen gelijkheid, slechts gelijkwaardigheid.
pi_60001424
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 17:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is geen gelijkheid, slechts gelijkwaardigheid.
Er is geen gelijkheid, noch gelijkwaardigheid. En dat laatste maken we er zelf van.
pi_60001459
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:

Er is geen gelijkheid, noch gelijkwaardigheid. En dat laatste maken we er zelf van.
Half vol, EG... half vol...
pi_60001491
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Half vol, EG... half vol...
Of

Half leeg, DS4... half leeg...
pi_60001587
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:

Of

Half leeg, DS4... half leeg...
Ja, dat is de opvatting van de pessimist.

Mijn punt was dan ook: doe eens positief! Niet voor mij, maar gewoon voor jezelf.
pi_60005520
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, dat is de opvatting van de pessimist.

Mijn punt was dan ook: doe eens positief! Niet voor mij, maar gewoon voor jezelf.

Je zou wel pessimistisch worden. In deze wereld van verharding en steeds meer onrecht. Die scheve beloningen is daar een duidelijk metafoor van.
pi_60006859
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:

Je zou wel pessimistisch worden. In deze wereld van verharding en steeds meer onrecht. Die scheve beloningen is daar een duidelijk metafoor van.
Ik ben alleen maar optimistisch. Als je kijkt hoe ver we de afgelopen 100 jaar zijn opgeschoten, maar ook de afgelopen 10 jaar... En het wordt alleen maar beter.

Let wel: wij gaan het waarschijnlijk meemaken dat er geen honger meer is in de wereld.

Ook leuk: de prijs van energie is nu zo hoog dat er zeer waarschijnlijk een grote innovatiestorm aan gaat komen mbt energie, die weer een enorme economische hausse gaat brengen, hetgeen de ontwikkeling van de wereld zal versnellen.

Ik kan wel doorgaan, maar je kent inmiddels mijn visie wel.

Het leven is gewoon prachtig. EG, geniet er eens van!
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:23:18 #241
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60007168
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben alleen maar optimistisch. Als je kijkt hoe ver we de afgelopen 100 jaar zijn opgeschoten, maar ook de afgelopen 10 jaar... En het wordt alleen maar beter.

Let wel: wij gaan het waarschijnlijk meemaken dat er geen honger meer is in de wereld.

Ook leuk: de prijs van energie is nu zo hoog dat er zeer waarschijnlijk een grote innovatiestorm aan gaat komen mbt energie, die weer een enorme economische hausse gaat brengen, hetgeen de ontwikkeling van de wereld zal versnellen.

Ik heb hier niets aan toe te voegen.
pi_60009090
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik moet je zeggen dat ik je wel inspirerend vind.

Soms zou ik wel een onsje willen van jouw optimisme. . Maar ik heb gewoon teveel ellende gezien en meegemaakt. Wat kan een mens eigenlijk hebben?

tegelijkertijd zeg ik wel dat de maatschappij wel gruwelijk aan het verharden is. Dit zie je bijvoorbeeld ook heel duidelijk in de richting van uitkeringsgerechtigden. Als je kijkt dat solidariteit - ook van gewone werknemers- als sneeuw voor de zon lijkt te verdwijnen...

Ook maak ik me echt zorgen over de groeiende verschillen in een kapitalistisch bestel dat zo langzamerhand naar een intrinsiek vorm lijkt te kruipen.

Verder vraag ik mij af of je mbt de honger in de wereld niet TE optimistisch bent. De wereldbevolking groeit veel te hard; kan deze aardbol werkelijk al die monden voeden? Dit al helemaal als biobrandstoffen een rechtstreekse concurrent wordt voor voedsel?

Ik denk dat je een goed punt hebt mbt innovatie burst die ophanden is als gevolg van de huidige energie crisis. Die overigens feitelijk door het @!@#$%^#% kartel OPEC in stand wordt gehouden.

Ronduit pessimistisch ben ik mbt overbevolking. Het wordt met de dag drukker. Mobiliteit holt met de dag achteruit. Gisteren nog bleek dat de filedruk in de ochtendspits weer met 8 % is toegenomen. En dat is eens vertekend, daar het weer relatief gunstig is geweest....

Ook ben ik ronduit pessimistisch over de ontwikkelingen mbt imo tever doorgeschoten multiculture samenleving. Begrijp me goed, ik ben niet tegen een dergelijke samenleving. Maar het gaat allemaal veel te hard. Vergelijk maar met het proces van verf mengen. Doe je het te snel (te veel vreemde verf in een veel te korte tijd en je kan niet harder roeren) dan krijg je nu eenmaal bagger. Door het beheerst en behoedzaam te doen, dan zal de bevolking eerder draagvlak krijgen. En niet vies zijn om even pas op de plaats te maken als dat nodig is.

Mijn allergrootste zorg is: het kapitalisme dat overduidelijk aan het doorslaan is. Er gelden alleen zo ongeveer de economische wetten. Als kind wordt je vandaag de dag geboren om de economie te dienen. Kan je dat niet, dan heb je een heel groot probleem. De tolerantie van gehandicapten en mensen
die niet aan het arbeidsproces kunnen deelnemen, om wat voor reden dan ook, neemt zienderogen af.

Het is een teken aan de wand dat zelfs een LINKS (!!) kabinet als de huidige een ware hetze voert jegens mensen die even de pech hebben en aan de kant staan. Zelfs academici trappen ze het knollenveld op als je niet binnen het jaar een baan hebben gevonden. Je zou maar eens 50 zijn, nee werkgevers hebben je dan echt niet meer nodig. Over respect en solidariteit gesproken ...Maar werkgevers aanspreken op hun onverantwoordelijke aabnamebeleid is er niet bij. De rekening wordt altijd bij de zwakste partij neergelegd.

Ik vraag me af, hoe lang de WAO-er ongemoeid worden gelaten. Ook het knollenveld optrappen???

Voor mij is de fatsoengrens echt bereikt, c.q. wat mij betrefdt zijn we aardig aan het doorzakken wat fatsoen betreft.

straks allemaal rijk, alleen voor diegene die het kunnen. Maar de menselijke maat raakt wel steeds verder zoek.....

Nogmaals bewondering voor jouw optimisme. Maar blijf wel realistisch. Alles heeft zijn prijs.. Meer mterialsime leidt alrtijd tot een veel hardere maatschappij, qua sociale verhoudingen/

[ Bericht 8% gewijzigd door EchtGaaf op 10-07-2008 00:08:22 ]
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:48:22 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60014491
Eigenlijk zou er dit met boardroom-members moeten gebeuren:

In plaats dat zij geld verdienen met het uittesten van hun troep op de zwaksten der aarde, moeten ze het op zichzelf uittesten
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:59:14 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60014738
quote:
Bakker schrijft zo maar 900.000 mensen af (opinie)
Tof Thissen, voorzitter van Divosa, de landelijke vereniging van socialedienstmanagers
Lezersreacties op dit artikel (6) Reageer zelf
Commissie Bakker moest iedereen aan het werk krijgen. Maar nu blijkt dat wie het niveau niet haalt, gewoon afvalt.

Divosa keek reikhalzend uit naar het rapport van de commissie Bakker, maar is teleurgesteld over de uitkomst. De commissie moest voorstellen formuleren om meer mensen aan het werk te krijgen. Maar in het eindrapport staan vooral voorstellen om de mensen die al werken meer en/of langer te laten werken. Maar waar is het breekijzer om meer mensen die nu zijn aangewezen op een uitkering, aan een echte baan te helpen?

De sociale diensten van Nederland voelen samen met uitvoeringsorganisaties CWI en UWV de urgentie om eindelijk eens het breekijzer in handen te krijgen om mensen vanuit vaak langdurig verblijf in een uitkering aan het werk te krijgen. Bakker leek beloftevol want hij ging uit van het principe ’iedereen is nodig’.

Dat kwam goed uit. Want de mensen in de Wajong, WAO/WIA en WW willen een betekenisvol leven dat ze zelf uit arbeid kunnen financieren, een participerend leven waarin ze kunnen worden wie ze willen of kunnen zijn. Maar als je het rapport Bakker goed leest, blijkt helemaal niet iedereen nodig. Van de ruim 1,3 miljoen mensen die voor inkomen en werk zijn aangewezen op hulp van de overheid, laat Bakker 900.000 mensen aan de kant staan. Bakker beperkt zich namelijk tot het aan het werk helpen van 400.000 uitkeringsgerechtigden. Dat zijn blijkbaar de mensen die ’willen en kunnen’.

Maar mensen met een uitkering zijn geen niet-willers. Ik ben langzaamaan zo ver om ze de ’niet-gewilden’ te noemen. En dat is een groot schandaal. Mensen voelen zich uitgesloten, nutteloos. Ze lezen elke dag ’iedereen is nodig’; maar op hun sollicitatiebrief krijgen ze weer geen uitnodiging. Bij vrijwel elke poging vinden ze een dichte deur. Eigenlijk te oud, eigenlijk te lang in de uitkering, eigenlijk net te veel verstandelijk, fysiek, psychisch of sociaal gehandicapt. Veel succes bij een volgende sollicitatie.

Bakker beschouwt de hoge eisen van de arbeidsmarkt als een gegeven. Wie kan moet naar het hoge niveau gebracht worden. Veel van de voorstellen zijn hierop gericht. De opleiding, vaardigheden, motivatie en productiviteit van mensen moet hoog, veel en groot zijn. Het is eigenlijk een soort topsport. En de topsporters op de arbeidsmarkt kunnen zich met behulp van een werkbudget, ik noem het liever een loopbaanbudget, voortdurend in conditie houden voor de voortdurend veranderde eisen. Ik verwacht daar veel van. Het zet de zogenaamde kostenpost sociale zekerheid en sociale voorzieningen om in een investeringsregeling. Het zou mooi zijn als deze sturing ook geldt voor mensen in een uitkering, scholieren en studerenden. De vraag is echter of vanuit de redenering van Bakker de niet-gewilden daarmee ook hun plek vinden op de arbeidsmarkt waar ze hun talenten kunnen laten zien en ontwikkelen.

Mensen die aan de kant staan voldoen niet aan de minimale eisen van de arbeidsmarkt. Als we echt willen dat iedereen meedoet dan moeten we ook bereid zijn om mee te bewegen en het werk aan te passen aan de maximale mogelijkheden en vermogens van mensen. We moeten naast topsport ook breedtesport mogelijk maken op de arbeidsmarkt, om in de beeldspraak te blijven. Hoe wrang is het voor de mensen zelf die de afgelopen jaren de hoogte en de duur van de WW en WAO/WIA hebben zien veranderen en de bijstand strenger hebben zien worden vanuit de redenering dat ze dan eerder aan de slag gaan?

Als Bakker gericht zou zijn op participatie van zoveel mogelijk leden van de beroepsbevolking, zou het rapport aanbevelingen doen om de outsiders en de banen dichter bij elkaar te brengen. Maar concrete voorstellen zijn er niet gedaan en ook het kabinet beperkt zich in haar reactie tot een vrijblijvende verwachting dat de werkgevers het wel zullen oppakken om werk aan te passen voor bijvoorbeeld mensen met een Wajong-uitkering.

De uitvoeringsorganisaties zijn hard aan het werk om zoveel mogelijk mensen weer perspectief te bieden op een kans op de arbeidsmarkt. Wij willen niemand uitsluiten en roepen het kabinet op om het rapport Bakker daarop alsnog te amenderen. Want het is van tweeën één: iedereen is nodig en dan moeten er ook wegen zijn naar de arbeidsmarkt. Of niet iedereen is meer nodig, maar dan moeten we ook niet dagelijks mensen confronteren met een weg die ze op moeten, die er niet is. Wij staan voor een toekomst die voor iedereen werken zal en niet alleen voor de insiders.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60015654
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
Eigenlijk zou er dit met boardroom-members moeten gebeuren:

In plaats dat zij geld verdienen met het uittesten van hun troep op de zwaksten der aarde, moeten ze het op zichzelf uittesten
Ik zou af en toe wel zo'n robot willen hebben

Maar je heb gelijk dat die lui wat vaker met hun poten in de modder moeten staan. En dat ze niet zonder de werkvloer kunnen. De meesten sluiten zich maar op in de boardroom

En dan heb ik het nog niet over de air van die lui. Ze voelen zich werkelijk god. Ze voelen zich meer dan de ander. Het gewone werkvolk is lucht voor ze. Dat merk je maar vaak als je managers tegenkomt en doen alsof je lucht bent......

Onze divisie werd eens verkocht aan een ander bedrijf. Voor de overname deden de managers poeslief naar iedereen. Na de overname waren we met zijn allen lucht voor hen. Die ene manager had overduidelijk psychopathische trekken.

Ik was er binnen 3 weken weer weg. Op naar een andere poppenkast ....

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 10-07-2008 11:50:18 ]
pi_60015831
KlopKoek, ik heb geen tijd het volledige artikel te ontleden, maar ik vind het werkelijk waar te absurd voor woorden dat werkgevers hun werkzaamheden aan moeten gaan passen aan de werknemers . Dat is toch te absurd voor woorden? Mensen die laag- of ongeschoold zijn komen niet goed mee in de huidige kenniseconomie, dat is een feit. Wat moeten we die mensen dan aanbieden? In plaats van hoogwaardige technologische producten gaan we in Nederland massaal weer aan de lopende band werk verrichten?

Krankzinnig idee als je het mij vraagt. Ik zie ook totaal geen concreet voorstel, ik zie een voorstel gebaseerd op een theorie en een mooie visie, maar totaal geen praktijkvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2008 11:54:21 (Even wat nuancering op een woord. ) ]
pi_60016004
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Inderdaad. De spijker precies op zijn kop. Bakker komt met een "sympathiek klinkend verhaal, maar als je beter kijkt dan is het de zoveelste opmaat naar een nog hardere maatschappij. Het rapport is niets anders dan bijna 1 miljoen mensen af te schrijven. Die 900.000 zitten vergoed in de uitkering, omdat ze geen kans krijgen door het knetterharde bedrijfsleven dat steeds harder wordt. . Het bedrijfsleven geeft hen geen kans en de politiek blijft maar morrelen aan de uitkeringen....Zwakkeren worden op die manier steeds gemangeld tussen die 2.....

Dat baart mij nog de meeste zorgen. De maatschappij brede steeds groeiende intolerantie van mensen die om wat voor reden dan ook aan de kant worden gedwongen te staan.

Dat heb je met een walgelijk systeem dat slechts drijft op het principe "The Winner takes it all". Ik ben benieuwd wat DS4 van het artikel vindt..

Het artikel legt de vinger precies op de goede plaats

Het liberalisme heeft in die verharding de grootste rol gespeeld. Ik blijf het verwerpelijk vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 10-07-2008 12:41:37 ]
pi_60016441
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zou af en toe wel zo'n robot willen hebben

Maar je heb gelijk dat die lui wat vaker met hun poten in de modder moeten staan. En dat ze niet zonder de werkvloer kunnen. De meesten sluiten zich maar op in de boardroom

En dan heb ik het nog niet over de air van die lui. Ze voelen zich werkelijk god. Ze voelen zich meer dan de ander. Het gewone werkvolk is lucht voor ze. Dat merk je maar vaak als je managers tegenkomt en doen alsof je lucht bent......

Onze divisie werd eens verkocht aan een ander bedrijf. Voor de overname deden de managers poeslief naar iedereen. Na de overname waren we met zijn allen lucht voor hen. Die ene manager had overduidelijk psychopathische trekken.

Ik was er binnen 3 weken weer weg. Op naar een andere poppenkast ....

"Anybody who tells you money is the root of all evil doesn't fucking have any"
"They say money can't buy happiness? Look at the fucking smile on my face. Ear to ear, baby. "

"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2008 @ 12:28:48 #249
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60016593
quote:

[..]

Op naar een zwakkere, minder weerbare samenleving met duurdere en slechtere producten en diensten omdat mensen niet hard genoeg hun best (willen/kunnen) doen.

Lijkt mij een waardeloos plan. Er is zat werk, ook voor de zwakkeren en die uitkeringsgerechtigden. Maar ze moeten zelf hun eisen wellicht wat bijstellen en wat minder werk aannemen.
Carpe Libertatem
pi_60016597
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:21 schreef axis303 het volgende:

[..]

"They say money can't buy happiness? Look at the fucking smile on my face. Ear to ear, baby. "

Boiler what's in the name ... Ik heb het aantal "fuckings" niet meegeteld
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2008 @ 12:30:40 #251
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60016623
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Het liberalisme heeft in die verharding de grootste rol gespeeld. Ik blijf het verwerpelijk vinden.
Nee, nee. Socialisme (dat ze allemaal aan het overheidsinfuus zitten) heeft al die uitkeringsbankzitters gecreerd. Niet het liberalisme.
Carpe Libertatem
pi_60016696
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:21 schreef axis303 het volgende:

[..]

Eens. Spijker op de kop enzo.
pi_60016730
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Op naar een zwakkere, minder weerbare samenleving met duurdere en slechtere producten en diensten omdat mensen niet hard genoeg hun best (willen/kunnen) doen.

Lijkt mij een waardeloos plan. Er is zat werk, ook voor de zwakkeren en die uitkeringsgerechtigden. Maar ze moeten zelf hun eisen wellicht wat bijstellen en wat minder werk aannemen.
Wie neemt die mensen dan aan? Geen werkgever zit op hen te wachten. Gene wonder, want ze kunnen zat andere krijgen zonder handicap.

En ja, hoor. We laten Polen en straks Bulgaren en Roemenen onbeperkt toe. En die lui gaan natuurlijk weer voor op onze eigen gehandicapten en andere mensen op achterstand......

Op die manier blijven we chronisch zitten met 900.000 mensen aan de kant. Kunnen de rechtse (populist en) op hen blijven inhakken dat ze te lui zijn om te werken....

WAmt het artikel sluit af met datgene wat nu precies het onmogelijk probleem waarin zwakkeren verkeren:

Want het is van tweeën één: iedereen is nodig en dan moeten er ook wegen zijn naar de arbeidsmarkt. Of niet iedereen is meer nodig, maar dan moeten we ook niet dagelijks mensen confronteren met een weg die ze op moeten, die er niet is.

En dus ophouden met het mangelen van mensen die echt niets aan kunnen doen dat ze aan de kant staan.
pi_60016780
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, nee. Socialisme (dat ze allemaal aan het overheidsinfuus zitten) heeft al die uitkeringsbankzitters gecreerd. Niet het liberalisme.
Oja? Bedrijven hebben zelf gene rol gespeeld dat ze mensen met ene handicap niet aannemen? Er zijn riante regelingen voor bedrijven die gehandicapten in dienst willen nemen. Maar ze verdommen het gewoon. Want ze willen natuurlijk altijd het schaap met zes poten

moet je de overheid dan de schuld geven?
pi_60016842
EG: Volgens mij staat er in dat artikel wat KK postte zelf al dat de mensen min of meer niet geschikt waren voor het werk, gezien de quote :
quote:
Mensen die aan de kant staan voldoen niet aan de minimale eisen van de arbeidsmarkt. Als we echt willen dat iedereen meedoet dan moeten we ook bereid zijn om mee te bewegen en het werk aan te passen aan de maximale mogelijkheden en vermogens van mensen.
Leg me dan maar eens uit waarom een werkgever banen zou moeten creeeren die niet in zijn core-business zitten, puur en alleen om gehandicapten aan het werk te zetten? Dat is toch geen winstgevende actie?
pi_60016940
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:41 schreef Scorpie het volgende:
EG: Volgens mij staat er in dat artikel wat KK postte zelf al dat de mensen min of meer niet geschikt waren voor het werk, gezien de quote :
[..]

Leg me dan maar eens uit waarom een werkgever banen zou moeten creeeren die niet in zijn core-business zitten, puur en alleen om gehandicapten aan het werk te zetten? Dat is toch geen winstgevende actie?
Ja, maar overheid zou dan de restverdiencapaciteit van de gehandicapte moeten vaststellen, het geen bij WAO-keuringen thans ook gebeurt.

Het loon zou dan middels een loonsuppletie door het UWV moeten worden aangevuld.

Als dat lukt , dan is werkgever goedkoper uit en de belastingbetaler ook.

Maar werkgevers willen dit niet. Ze vinden het maar lastig en bovenal niet SEXY om een gehandicapte in dienst te nemen. DAT is het probleem. Ze willen alleen maar de toppers en het liefst moetne ze er goed uitzien ook. Want het moet allemaal sexy vandaag de dag.
pi_60017143
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, maar overheid zou dan de restverdiencapaciteit van de gehandicapte moeten vaststellen, het geen bij WAO-keuringen thans ook gebeurt.

Het loon zou dan middels een loonsuppletie door het UWV moeten worden aangevuld.

Maar werkgevers willen dit niet. Ze vinden het maar lastig en bovenal niet SEXY om een gehandicapte in dienst te nemen. DAT is het probleem. Ze willen alleen maar de toppers en het liefst moetne ze er goed uitzien ook. Want het moet allemaal sexy vandaag de dag.
Dat haal ik niet uit het artikel. Daarin wordt echt expliciet gesproken over 'aanpassing van de werkzaamheden'. Daaruit maak ik op dat gehandicapten in sommige gevallen niet geschikt zijn voor het werk dat werkgevers hebben.

Verder ben ik het min of meer wel met je eens; er moet meer effort gestoken worden om mensen aan het werk te krijgen; mijn idee is dat werken sociale vaardigheden ontwikkeld en mensen een bepaalde mate van bevrediging kan geven.
pi_60017178
quote:
108 Teletekst do 10 jul
Fortis beslist over positie Votron

` Het bestuur van Fortis komt morgen
bijeen voor een ingelast overleg over
de onrust rond de bankverzekeraar.In de
Belgische media nemen de geruchten over
het vertrek van Fortis-topman Jean-Paul
Votron toe.

De positie van Votron ligt al weken
onder vuur.Fortis raakte verzwakt door
de overnamekosten van ABN-AMRO en de
kredietcrisis.Na noodmaatregelen die
Fortis eind juni had aangekondigd is
het vertrouwen van de aandeelhouders in
het bestuur flink gedaald.

Veel aandeelhouders voelen zich op het
verkeerde been gezet door vooral Votron
en president-commissaris Lippens.
volgende nieuws weer & verkeer sport

Bron NOS TT
Nou ik ben benieuw hoeveel miljoenen deze "meneer" weer meekrijgt voor zijn "bewezen" diensten !
  donderdag 10 juli 2008 @ 12:59:51 #259
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60017286
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eens. Spijker op de kop enzo.
Als geld zo belangrijk is voor het welzijn van de mensen, wat is er op tegen om het eerlijker te delen?

Antwoord: egoisme, puur egoisme, gecombineerd met sociaal-darwinisme.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 10 juli 2008 @ 13:00:16 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60017297
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou ik ben benieuw hoeveel miljoenen deze "meneer" weer meekrijgt voor zijn "bewezen" diensten !
Eigenlijk zou je ze voor de rechter moeten dagen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60017301
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat haal ik niet uit het artikel. Daarin wordt echt expliciet gesproken over 'aanpassing van de werkzaamheden'. Daaruit maak ik op dat gehandicapten in sommige gevallen niet geschikt zijn voor het werk dat werkgevers hebben.
Nee, het staat er niet. Maar als dat niet zou gebeuren, dan kan je het wel vergeten volgens mij. Want een werkgever is nu al niet of amper bereid om een gehandicapte aan te nemen als daar suppletie tegenover staat.
quote:
Verder ben ik het min of meer wel met je eens; er moet meer effort gestoken worden om mensen aan het werk te krijgen; mijn idee is dat werken sociale vaardigheden ontwikkeld en mensen een bepaalde mate van bevrediging kan geven.
Het is altijd beter. Maar politiek doet het ook helemaal fout mbt die arbeidsmigranten nu het het vml Oost blok.

Er staan 1,3 miljoen mensen aan de kant, die mede door de arbeidsmigranten weer geen enkele kans zullen krijgen. Ik zou zeggen, spreekt nu eerst die voorraad een aan.

Maar die kans is dus nu ook verkeken.
pi_60017400
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik hoop dat het een keer gaat gebeuren ja. Dit kan gewoon echt niet langer....

Maar ik durf te wedden dat hij meerdere miljoenen gaat meekrijgen. Voor desastreus beleid. Het is de wereld op zijn kop. Wie pikt dit nog langer?
  donderdag 10 juli 2008 @ 13:31:54 #263
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60018159
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoop dat het een keer gaat gebeuren ja. Dit kan gewoon echt niet langer....

Maar ik durf te wedden dat hij meerdere miljoenen gaat meekrijgen. Voor desastreus beleid. Het is de wereld op zijn kop. Wie pikt dit nog langer?
Het is gewoon niet meer te verkopen. Een gewone blunderende ambtenaar wordt ontslagen en krijgt geen WW mee, een CEO krijgt miljoenen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2008 @ 13:34:33 #264
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60018228
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:59 schreef Klopkoek het volgende:
Als geld zo belangrijk is voor het welzijn van de mensen, wat is er op tegen om het eerlijker te delen?

Antwoord: egoisme, puur egoisme, gecombineerd met sociaal-darwinisme.
Er is niets mis met eerlijk delen, zolang dat vrijwillig gebeurt.

Eerlijk delen op de socialistische manier betekend dat de mensen die minder hebben willen delen met diegenen die meer hebben. Dat is egoisme, puur egoisme, gecombineerd met jaloezie.
Carpe Libertatem
pi_60018293
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is gewoon niet meer te verkopen. Een gewone blunderende ambtenaar wordt ontslagen en krijgt geen WW mee, een CEO krijgt miljoenen.
Ja, en gewone werknemers bij particuliere bedrijven.Hoe intolerant bedrijven dan zijn als je daar een fout durft te maken...Kan je een schop onder je hol verwachten. Nee, dan krijg je niet veel mee....En voor jou honderd anderen.

Een fatsoenlijk inwerkperiode wordt je vandaag de dag niet meer gegund. Het is tegenwoordig direct presteren en anders is daar het gat van de deur. En nee, geen ontslagvergoeding.

Het is ene grote hypocriete poppenkast.
pi_60018376
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er is niets mis met eerlijk delen, zolang dat vrijwillig gebeurt.

Eerlijk delen op de socialistische manier betekend dat de mensen die minder hebben willen delen met diegenen die meer hebben. Dat is egoisme, puur egoisme, gecombineerd met jaloezie.
Het is een egoïsme ten top als je niet eerlijk wilt delen. En dat is nu net wat precies gebeurt. Met CEO's voorop.
pi_60018447
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is een egoïsme ten top als je niet eerlijk wilt delen. En dat is nu net wat precies gebeurt. Met CEO's voorop.
Maar dat werkt dus vice versa ook zo; het is puur egoisme en afgunst als je meer wilt dan je hebt omdat een ander meer heeft.
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2008 @ 13:46:37 #268
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60018555
quote:
Niet willen delen zou je inderdaad als egoïstisch kunnen bestempelen, maar andere mensen dwingen te delen is ronduit crimineel en dat is precies wat nu gebeurt, met jou, Klopkoek, rebel6 ed. vooraan met grote vaandels om van alles af te pakken van mensen die meer verdienen dan jullie om zo eerlijk ( ) te delen.

Dat is allemaal prima als je zo'n zieke staat voor staat, maar dan moet je niet beginnen met vingers te wijzen en anderen egoïstisch noemen terwijl je zelf met de nodige dwang wil delen met mensen die meer hebben.

En eerlijk vanuit jullie oogpunt gaat altijd over mensen die meer hebben of willen jullie de zwaksten 20% van hun loon in laten leveren om het eerlijk te maken?
Carpe Libertatem
pi_60019326
quote:

[..]

Hier de zoveelste "topman" van wie ze dachten dat hij z'n geld waard was vanwege mooie winstcijfers:

http://www.telegraaf.nl/b(...)on_af___.html?p=18,2

Maar even een zuchtje tegenwind en deze "topper" stapelde blunder op blunder en valse belofte op valse belofte.
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:29:46 #270
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60019628
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:18 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Hier de zoveelste "topman" van wie ze dachten dat hij z'n geld waard was vanwege mooie winstcijfers:

Maar even een zuchtje tegenwind en deze "topper" stapelde blunder op blunder en valse belofte op valse belofte.
Ik mag niet teveel zeggen maar er zijn gevallen bekend van ambtenaren die zijn ontslagen na een mislukt project. Dat lees ik en dat hoor ik ook uit eerste hand.

Ambtenaren zijn in principe immuun voor de wet (de Staat niet trouwens) maar ze krijgen geen WW mee (want lakbaar ontslag). daar zit je dan....
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2008 @ 14:36:55 #271
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60019811
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
Ik mag niet teveel zeggen maar er zijn gevallen bekend van ambtenaren die zijn ontslagen na een mislukt project. Dat lees ik en dat hoor ik ook uit eerste hand.
Als ze voor de project zijn aangenomen is dat niet heel vreemd natuurlijk.
Carpe Libertatem
  donderdag 10 juli 2008 @ 15:47:32 #272
116015 SicSicSics
pi_60021587
quote:

[..]

Wat is eerlijk delen?

Iedereen hetzelfde ongeacht hoe hard, lang en hoog iemand werkt en wat de functie inhoud? Is dat eerlijk?
Fine, fuck you then!
  donderdag 10 juli 2008 @ 15:50:01 #273
116015 SicSicSics
pi_60021652
quote:

[..]

Ik heb nog nooit gezien dat een blunderende ambtenaar werd ontslagen! Serieus, die worden altijd herplaatst en anders ben je écht te dom om uit je ogen te kijken of heb je het wel heel bond gemaakt!
Fine, fuck you then!
pi_60022255
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Soms zou ik wel een onsje willen van jouw optimisme. . Maar ik heb gewoon teveel ellende gezien en meegemaakt.
Optimisme is een keuze...

Serieus, ook al heb je nog zoveel ellende meegemaakt, je kan positief blijven. Ik heb ook wind tegen gehad. En ik heb mensen gekend die een positieve inslag hadden ondanks een bak ellende die wij ons niet kunnen voorstellen.
quote:
tegelijkertijd zeg ik wel dat de maatschappij wel gruwelijk aan het verharden is. Dit zie je bijvoorbeeld ook heel duidelijk in de richting van uitkeringsgerechtigden. Als je kijkt dat solidariteit - ook van gewone werknemers- als sneeuw voor de zon lijkt te verdwijnen...
Ik vraag mij dat af. Ik denk dat internet een broeinest is voor het vertolken van harde standpunten, waardoor je meer ziet. Maar echt harder? Vraag ik mij af.
quote:
Ook maak ik me echt zorgen over de groeiende verschillen in een kapitalistisch bestel dat zo langzamerhand naar een intrinsiek vorm lijkt te kruipen.
De groeiende verschillen die zijn er, op de conjunctuur-hikjes na dan, niet. Niet in NL, maar ook niet wereldwijd. De ontwikkeling is juist naar elkander toe.
quote:
Verder vraag ik mij af of je mbt de honger in de wereld niet TE optimistisch bent. De wereldbevolking groeit veel te hard; kan deze aardbol werkelijk al die monden voeden? Dit al helemaal als biobrandstoffen een rechtstreekse concurrent wordt voor voedsel?
Graan als biobrandstof gaat het niet redden. Er is ook biobrandstof die niet ten koste gaat van voedsel. Het is wel waar dat de laatste jaren er even een negatieve ontwikkeling is, maar kijk je in de afgelopen 50 jaar, dan zie je EN daling van mensen met honger (in perc. van wereldbevolking) EN een groei van de wereldbevolking die groter is dan de groei de komende 50 jaar zal zijn.

Er is nu al genoeg voedsel voor iedereen... (wat overigens in het licht van de honger in de wereld een grof schandaal is!)
quote:
Ik denk dat je een goed punt hebt mbt innovatie burst die ophanden is als gevolg van de huidige energie crisis.
Het kan bijna niet anders. Ik ben wel erg benieuwd wat het gaat worden...
quote:
Ronduit pessimistisch ben ik mbt overbevolking. Het wordt met de dag drukker. Mobiliteit holt met de dag achteruit. Gisteren nog bleek dat de filedruk in de ochtendspits weer met 8 % is toegenomen. En dat is eens vertekend, daar het weer relatief gunstig is geweest....
Ach, er komt bevolkingskrimp aan... Daarmee is overigens niet gezegd dat de mobiliteitsvraag zal dalen. Maar goed, files horen bij economische voorspoed en ik verwacht niet dat ze verdwijnen. Minder zou al leuk zijn...
quote:
Ook ben ik ronduit pessimistisch over de ontwikkelingen mbt imo tever doorgeschoten multiculture samenleving. Begrijp me goed, ik ben niet tegen een dergelijke samenleving. Maar het gaat allemaal veel te hard.
Ik ga nu even de Cohen uithangen: zodra er meer bereidheid is bij alle partijen om samen daarin een weg te vinden zal het best goed komen. Het is eigenlijk jammer dat het internet momenteel vooral gebruikt wordt om de tegenstellingen op te zoeken, terwijl het ook een uitgelezen mogelijkheid is om kennis te nemen van elkaar. Onwetendheid is de basis van het probleem.

Natuurlijk niet van het probleem met de kut[vulinnaarbelieven]... Daarvoor geldt dat er veel meer aan preventie gedaan moet worden bij de groep tot 18 jaar en de groep daarna verplicht OF aan de studie wordt gezet OF aan het werk. Daar is men al mee bezig, maar zeker de grote steden hebben eigenlijk een te grote opdracht gekregen.
quote:
Mijn allergrootste zorg is: het kapitalisme dat overduidelijk aan het doorslaan is. Er gelden alleen zo ongeveer de economische wetten. Als kind wordt je vandaag de dag geboren om de economie te dienen. Kan je dat niet, dan heb je een heel groot probleem. De tolerantie van gehandicapten en mensen
die niet aan het arbeidsproces kunnen deelnemen, om wat voor reden dan ook, neemt zienderogen af.
Ik vind dit dus een teken dat je de geschiedenis niet goed kent. Zelden had je het beter dan nu. 50 jaar terug had je niet eens de kans om te klagen over je positie in de maatschappij, dan was het gewoon: aan het werk.
quote:
Het is een teken aan de wand dat zelfs een LINKS (!!) kabinet als de huidige een ware hetze voert jegens mensen die even de pech hebben en aan de kant staan. Zelfs academici trappen ze het knollenveld op als je niet binnen het jaar een baan hebben gevonden.
Ten aanzien van die academici zie ik dus geen probleem. Ik kan mij niet voorstellen dat ik als werkzoekende niet al binnen het jaar op lagere functies zou solliciteren als een functie op mijn niveau er niet meer in zit. Liever asperges steken dan opstaan zonder doel... Dat is een paar dagen leuk misschien.
quote:
Ik vraag me af, hoe lang de WAO-er ongemoeid worden gelaten. Ook het knollenveld optrappen???
Nou, als die WAO-er mooi gitaar kan spelen en zingen, kan deze sfeerverhogend werken op het knollenveld. Maar verder denk ik dat je overdrijft.
quote:
Voor mij is de fatsoengrens echt bereikt, c.q. wat mij betrefdt zijn we aardig aan het doorzakken wat fatsoen betreft.

straks allemaal rijk, alleen voor diegene die het kunnen. Maar de menselijke maat raakt wel steeds verder zoek.....
Toch zijn bijna alle Nederlanders gelukkig. Weinig volken die zo gelukkig zijn als de Nederlanders. Er moet toch ook gewoon een hoop goed gaan? Alles kan beter, natuurlijk. Laten we dat doen. Laten we zoals de Nederlandse multinational het (helaas in het Engels) zegt: make things better.
pi_60022317
quote:

[..]

Goed stukje. Meedoen is belangrijk. Voor iedereen.
pi_60022405
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:51 schreef Scorpie het volgende:
KlopKoek, ik heb geen tijd het volledige artikel te ontleden, maar ik vind het werkelijk waar te absurd voor woorden dat werkgevers hun werkzaamheden aan moeten gaan passen aan de werknemers . Dat is toch te absurd voor woorden? Mensen die laag- of ongeschoold zijn komen niet goed mee in de huidige kenniseconomie, dat is een feit. Wat moeten we die mensen dan aanbieden? In plaats van hoogwaardige technologische producten gaan we in Nederland massaal weer aan de lopende band werk verrichten?

Krankzinnig idee als je het mij vraagt. Ik zie ook totaal geen concreet voorstel, ik zie een voorstel gebaseerd op een theorie en een mooie visie, maar totaal geen praktijkvoorbeeld.
De visie is prima. De vertaling is een tweede, maar het is zo gek nog niet om voor sommigen de lat anders te leggen. Het zou de overheid moeten zijn die dat aantrekkelijk maakt. Door b.v. een deel van de uitkering te blijven betalen, zodat het voor de werkgever interessant is om met deze groep aan de slag te gaan. Juist DAAR moet de overheid zich op richten. Want per saldo gaat dat nog geld opleveren ook, dus budgettair haalbaar en het welzijn gaat zienderogen er op vooruit.

Win-win.
pi_60022470
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ben benieuwd wat DS4 van het artikel vindt.
Dat zou je moeten kunnen weten: ik heb mij altijd verzet tegen het afschrijven van mensen. Ik vind dat walgelijk. Ik kies daarbij wellicht (deels) een andere aanpak dan jij en KK zullen voorstaan, maar het einddoel is hetzelfde: iedereen moet meedoen. En die "moet" geldt voor ons allemaal, dus je kan niet alleen tegen die mensen zeggen dat ze uit de stoel moeten komen, je zal ook de faciliteiten moeten creëren, investeren, enz.
pi_60022570
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:41 schreef Scorpie het volgende:

Het is natuurlijk de vraag of dit alleen maar bij werkgevers gelegd kan worden. Ik denk van niet. Sommige bedrijven lenen er zich niet voor.

Wel kun je het zo interessant maken dat bedrijven als ze het aan kunnen bieden in WILLEN stappen. Dat is mogelijk. Daarnaast zul je als overheid ook iets kunnen creëren voor groepen die niet via het bedrijfsleven aan een invulling kunnen komen. Ook hier geldt weer dat er tussenvormen zijn.

Het is niet simpel, maar het alternatief, afschrijven van mensen, is helemaal onjuist.
pi_60022642
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar werkgevers willen dit niet.
Ik kan je vertellen dat er genoeg werkgevers zijn die het wel willen. En dan nog: maak het interessanter!

Geef de eerste zoveel procent van de bedrijven structureel zoveel % extra, de groep daarna iets minder, enz. enz. zodat de eersten die happen extra geld krijgen, waardoor velen snel willen happen. Dan komt er vanzelf genoeg achteraan hobbelen.
pi_60022686
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:00 schreef Klopkoek het volgende:

Daar is men in België al mee bezig. Maar waarom vraagt niemand zich af waarom alleen deze man de shit over zich heen krijgt, terwijl het allesbehalve een soloactie is geweest?
pi_60022717
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Er staan 1,3 miljoen mensen aan de kant, die mede door de arbeidsmigranten weer geen enkele kans zullen krijgen. Ik zou zeggen, spreekt nu eerst die voorraad een aan.

Op zich een goed punt, maar je bent wel tegen het asperges laten steken door mensen met een diploma. Dat vind ik dan weer in tegenspraak hiermee.
pi_60022763
quote:

KK, ik ga je weer even verbeteren (onthoud je het nu wel?):

Een ambtenaar die een beslissing neemt die ongunstig uit pakt wordt waarschijnlijk niet eens op straat gezet, maar iig krijgt deze, als hij op straat wordt gezet, gewoon WW mee.

Punt.
pi_60022813
quote:

Het is een egoïsme ten top als je niet eerlijk wilt delen.
Wanneer is het eerlijk? Iedereen evenveel, of naar inzet, naar prestatie, naar... enz...

En wie bepaalt dat dan?

Wat ik eerlijk vindt is niet wat jij eerlijk vindt en ook KK zal weer een iets andere definitie hebben, net als... als iedereen...
pi_60022906
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:18 schreef rebel6 het volgende:

Hier het zoveelste blijk van dat sommigen niet weten hoe dit soort overnames gaan. Dat is een beslissing die door velen wordt gedragen. Nu kijkt ineens iedereen naar de CEO, inclusief de RvC. Wat een gotspe is, want die zijn net zo goed verantwoordelijk.

Als er gefaald is (en dan moet je ex tunc kijken, niet ex nunc wat iedereen doet), dan moet je de gehele top naar huis sturen en niet één iemand als kop van jut betitelen.
pi_60022956
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:29 schreef Klopkoek het volgende:

Ambtenaren zijn in principe immuun voor de wet (de Staat niet trouwens) maar ze krijgen geen WW mee (want lakbaar ontslag). daar zit je dan....
Gaarne een concreet voorbeeld.

En niet een ambtenaar die ontslagen is omdat hij b.v. vitale informatie achter hield, eigenbelangen aan het behartigen was, enz. en dat daarom er verwijtbaar ontslag was, maar nee: een beslissing nemen die achteraf ongunstig uit is gevallen.

Ik noem maar: welke ambtenaar is ontslagen zonder recht op enige uitkering vanwege de Betuwelijn?
pi_60024370
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich een goed punt, maar je bent wel tegen het asperges laten steken door mensen met een diploma. Dat vind ik dan weer in tegenspraak hiermee.
Er zijn nog steeds genoeg mensen zonder diploma. Daar heb je diploma loze mensen uit het oosblok niet voor nodig.

Ik vind het niet realistisch om werkloze hoger opgeleiden asperges te laten steken. En nogmaals er is niets tegen als mensen even onder hun nivo moeten werken. Maar er zijn wel grenzen.

En als het kabinet vindt dat werklozen het knollenveld opgetrapt moet worden, prima: maar stel ze dan iets in het vooruitzicht. Vb: een baan bij de overheid als werk bij een hardcore particulier er niet inzit.

Maar daar hoor ik het kabinet niet over. Alleen maar malus. Alsof het criminelen zijn die bestraft moeten worden. Op iets waar ze meestal niets aan kunnen doen....

En dan kan je van een nood misschien wel een deugt maken. Door mensen eerst het noodzakelijk knollenwerk te laten doen om daarna serieus met ze aan de slag te gaan. En perspectief bieden. Om- of bijscholing daar waar nodig. En ze helpen daadwerkelijk een baan te vinden wat bij ze past. Is dat geen beter idee?

Maar je hoort alleen nog maar : eigen schuld dikke bult. Eigen verantwoordelijkheid. Succes is een keuze.

Ik ben dat kots en kotsbeu en niets anders dan rechtse prietpraat.

[ Bericht 13% gewijzigd door EchtGaaf op 10-07-2008 17:56:33 ]
pi_60024471
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wanneer is het eerlijk? Iedereen evenveel, of naar inzet, naar prestatie, naar... enz...

En wie bepaalt dat dan?

Wat ik eerlijk vindt is niet wat jij eerlijk vindt en ook KK zal weer een iets andere definitie hebben, net als... als iedereen...
Het zou al heel wat zijn als mensen daadwerkelijk naar prestatie (niveau en hoeveelheid werk) zouden worden betaald en niet op basis het idiote vraag en aanbod.
pi_60024491
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar is men in België al mee bezig. Maar waarom vraagt niemand zich af waarom alleen deze man de shit over zich heen krijgt, terwijl het allesbehalve een soloactie is geweest?
Dan trap je toch de hele top eruit? En nee geen ontslagvergoeding.
pi_60024535
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Er zijn nog steeds genoeg mensen zonder diploma.
O, die mogen van mij voorrang hebben voor deze werkzaamheden. Het gaat mij meer om het uitgangspunt.
quote:
Ik vind het niet realistisch om werkloze hoger opgeleiden asperges te laten steken. En nogmaals er is niets tegen als mensen even onder hun nivo moeten werken. Maar er zijn wel grenzen.
Kijk, het zou wel gek zijn als dat alles is wat over is voor de WO-ers. Maar onder niveau werken als er niets op niveau te krijgen is, is geen schande. Ikzelf heb nooit wat geweigerd. Ook schoonmaakwerk heb ik gedaan. Werk is werk. Die instelling mag je als overheid van mij eisen van mensen die een uitkering aanvragen. Binnen hun mogelijkheden natuurlijk...
quote:
En als het kabinet vind dat werklozen het knollenveld opgetrapt moet worden, prima: maar stel ze dan iets in het vooruitzicht. Vb: een baan bij de overheid als werk bij een hardcore particulier er niet inzit.

Maar daar hoor ik het kabinet niet over. Alleen maar malus. alsof het criminelen zijn die bestraft worden. Op iets waar ze meestal niets aan kunnen doen.

En dan kan je van een nood misschien wel een deugt maken. Door mensen eerst het noodzakelijk knollenwerk te laten doen om daarna serieus met ze aan de slag te gaan. En perspectief bieden. Om- of bijscholing daar waar nodig. En ze helpen daadwerkelijk een baan te vinden wat bij ze past. Is dat geen beter idee?
Omscholing vind ik een goed idee. Bij de overheid aan het werk zetten omdat iemand te lang geen baan kan krijgen lijkt mij geen goed idee, tenzij er natuurlijk een functie open staat.
quote:
Maar je hoort alleen nog maar : eigen schuld dikke bult. Eigen verantwoordelijkheid. Succes is ene keuze.

Ik ben dat kots en kotsbeu en rechtse prietpraat.
Ja, dat is toch echt perceptie. Mensen niet afschrijven kan ook betekenen dat je ze op zeker moment met enige dwang aan het werk zet. Zeker iemand die al 10 jaar thuis zit zal niet makkelijk te overtuigen zijn dat het leven beter wordt als hij/zij aan de slag gaat. Als je zo lang inactief bent geweest kan een duw in de rug helpen.

Het spreekwoord zegt: zachte heelmeesters maken stinkende wonden en ik geloof dat langdurig inactieven maar laten voor wat ze zijn stinkende wonden worden voor die mensen zelf.

Aan de slag. Dwing maar. Niet omdat ze teveel geld kosten, maar vanwege het sociale aspect: meedoen, voor iedereen.
pi_60024576
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat er genoeg werkgevers zijn die het wel willen.
er zijn regelingen die werkgevers tegemoet komen. Maar het loopt niet echt storm. Want ze vinden het niet sexy genoeg om iemand met een vlekje of handicap aan te nemen.

Ik wist van te voren meteen op basis van uiterlijk en presentatie al wie ze zouden aannemen !
quote:
En dan nog: maak het interessanter!
Geef de eerste zoveel procent van de bedrijven structureel zoveel % extra, de groep daarna iets minder, enz. enz. zodat de eersten die happen extra geld krijgen, waardoor velen snel willen happen. Dan komt er vanzelf genoeg achteraan hobbelen.

Nou laat het kabinet dan met zoiets komen. als het maar werkt.

Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat het gaat helpen. Bedrijven zijn als de dood dat ze een soort Jostiband verworden. Stel je voor !
pi_60024585
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Het zou al heel wat zijn als mensen daadwerkelijk naar prestatie (niveau en hoeveelheid werk) zouden worden betaald en niet op basis het idiote vraag en aanbod.
Ik vraag het maar weer... hoe wil jij "prestatie" meten?
pi_60024610
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:

Dan trap je toch de hele top eruit?
Dat kan de conclusie zijn en is m.i. een normalere conclusie dan alleen de topman.
quote:
En nee geen ontslagvergoeding.
Wettelijk zo goed als onmogelijk. Daarnaast kunnen wij beiden niet beoordelen of dat terecht is of niet.
pi_60024639
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:03 schreef EchtGaaf het volgende:

er zijn regelingen die werkgevers tegemoet komen. Maar het loopt niet echt storm. Want ze vinden het niet sexy genoeg om iemand met een vlekje of handicap aan te nemen.
Zo algemeen gesteld is het zonder meer onzin, ik gaf daar al eens voorbeelden van.

Die regelingen zijn niet voldoende, dat kan beter. Ook ten aanzien van de voorlichting!
quote:
Ik wist van te voren meteen op basis van uiterlijk en presentatie al wie ze zouden aannemen !
Dat is dan slecht HR management.
quote:
Nou laat het kabinet dan met zoiets komen. als het maar werkt.

Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat het gaat helpen. Bedrijven zijn als de dood dat ze een soort Jostiband verworden. Stel je voor !
Zo is het echt niet. Genoeg bedrijven die dat willen, sterker nog: er mee proberen te scoren bij het publiek. Het heet dan "maatschappelijk verantwoord ondernemen".
pi_60024715
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zou je moeten kunnen weten: ik heb mij altijd verzet tegen het afschrijven van mensen. Ik vind dat walgelijk. Ik kies daarbij wellicht (deels) een andere aanpak dan jij en KK zullen voorstaan, maar het einddoel is hetzelfde: iedereen moet meedoen. En die "moet" geldt voor ons allemaal, dus je kan niet alleen tegen die mensen zeggen dat ze uit de stoel moeten komen, je zal ook de faciliteiten moeten creëren, investeren, enz.
Ik denk dat er niemand is die het sociaal zou vinden om mensen af te schrijven. Dat vindt de VVD, dat vindt SP zo.

Maar het gaat wel op de manier waarop je mensen probeert te activeren. Er zit nogal wat tussen het afpakken van een uitkering en dan mensen gewoon aan hun lot over te laten: het VVD-scenario.

Of je biedt mensen een daadwerkelijk perspectief. Door mee te helpen aan een duurzame oplossing. Dat kost misschien in eerste instantie meer geld en moeite, maar dat verdient zich terug.

Dat is wat anders dan mensen zo het knollenveld op te trappen. Dat biedt geen enkel perspectief. Behalve gefrustreerde mensen die op die manier ervaren dat ze gestraft worden voor iets waar ze misschien niets aan kunnen doen.

Zelf gevangen worden niet in de asperges getrapt. Laten ze die dan eerst pakken!
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:39:21 #295
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60025142
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit soort figuren rechtvaardigen hun salarissen d.m.v. de verantwoordelijkheid en het afbreukrisico dat zij dragen. Niet alleen in de context van nu, maar ook met de situatie van vroeger in het achterhoofd.

Dus ja, wellicht zijn er 10000 man full-time mee bezig geweest maar iemands kop zal moeten hangen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:41:45 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60025182
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

KK, ik ga je weer even verbeteren (onthoud je het nu wel?):

Een ambtenaar die een beslissing neemt die ongunstig uit pakt wordt waarschijnlijk niet eens op straat gezet, maar iig krijgt deze, als hij op straat wordt gezet, gewoon WW mee.

Punt.
Hoe ben je daar zo zeker van? Blunderende ambtenaren worden gewoon ontslagen. Misschien gebeurt het niet vaak maar het gebeurt wel. En voor zover ik weet krijg je geen WW mee als je door eigen fouten bent ontslagen, als het je eigen schuld is. Dat is ook terecht anders wordt het een beetje aantrekkelijk om te gaan blunderen (WW als vroegpensioen gebruiken ).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:44:36 #297
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60025243
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gaarne een concreet voorbeeld.

En niet een ambtenaar die ontslagen is omdat hij b.v. vitale informatie achter hield, eigenbelangen aan het behartigen was, enz. en dat daarom er verwijtbaar ontslag was, maar nee: een beslissing nemen die achteraf ongunstig uit is gevallen.

Ik noem maar: welke ambtenaar is ontslagen zonder recht op enige uitkering vanwege de Betuwelijn?
Er zijn ook grijsgebieden... zoals niet opzettelijk saboteren maar desondanks verwijtbare fouten maken (zoals de procedures niet volgen).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:46:23 #298
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60025270
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds genoeg mensen zonder diploma. Daar heb je diploma loze mensen uit het oosblok niet voor nodig.

En als het kabinet vindt dat werklozen het knollenveld opgetrapt moet worden, prima: maar stel ze dan iets in het vooruitzicht. Vb: een baan bij de overheid als werk bij een hardcore particulier er niet inzit.

Maar daar hoor ik het kabinet niet over. Alleen maar malus. Alsof het criminelen zijn die bestraft moeten worden. Op iets waar ze meestal niets aan kunnen doen....

Maar je hoort alleen nog maar : eigen schuld dikke bult. Eigen verantwoordelijkheid. Succes is een keuze.

Ik ben dat kots en kotsbeu en niets anders dan rechtse prietpraat.
Veel werklozen willen gewoon werken. Waarom? Omdat werken in principe leuk is. Vooral onder hoger opgeleiden is de bereidwilligheid groot (bron: SCP).
Maar als je mensen zonder perspectief het knollenveld optrapt vergaat het plezier snel.

Stel ze wat in het vooruitzicht. De overheid en het bedrijfsleven profiteren gigantisch van al die extra arbeidskrachten. Zeg daarvoor in ruil 'oké, door jouw arbeid blijft de agrarische sector hier in Nederland, jij krijgt van ons...'.

Maar nee, het is enkel repressie, REPRESSIE
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60025349
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik denk dat er niemand is die het sociaal zou vinden om mensen af te schrijven. Dat vindt de VVD, dat vindt SP zo.
Toch zijn er regels waarmee we mensen afschrijven...
quote:
Maar het gaat wel op de manier waarop je mensen probeert te activeren. Er zit nogal wat tussen het afpakken van een uitkering en dan mensen gewoon aan hun lot over te laten: het VVD-scenario.
Dat is geen VVD standpunt. Absoluut niet.
quote:
Of je biedt mensen een daadwerkelijk perspectief. Door mee te helpen aan een duurzame oplossing. Dat kost misschien in eerste instantie meer geld en moeite, maar dat verdient zich terug.

Dat is wat anders dan mensen zo het knollenveld op te trappen. Dat biedt geen enkel perspectief. Behalve gefrustreerde mensen die op die manier ervaren dat ze gestraft worden voor iets waar ze misschien niets aan kunnen doen.

Zelf gevangen worden niet in de asperges getrapt. Laten ze die dan eerst pakken!
Iemand moet die asperges steken. Jij wil niet dat de Polen het doen, jij wil niet dat uitkeringsgerechtigden daartoe gedwongen worden en in de praktijk blijkt dat te weinig mensen zich er vrijwillig voor aanmelden.

Je moet wel een keuze durven maken...
pi_60025408
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:39 schreef Klopkoek het volgende:

Dus ja, wellicht zijn er 10000 man full-time mee bezig geweest maar iemands kop zal moeten hangen.
Ik zeg niet dat er 10.000 man ontslagen moeten worden. Maar de RvC? Waarom moet die buiten schot blijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')