abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59952201
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
Oké, back to business: DS4 mag het weer gaan opnemen voor bedrijfgoddelijken die zich vol laten behangen met conflictdiamanten en de verstandige zijde mag daar op en aanmerkingen over maken.
Leuk, een discussie waarbij vooraf al vast staat wie gelijk heeft en wie niet!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59952397
quote:
Balkenende: 'Matig lonen'

zaterdag 05 juli 2008 | 09:06 | Laatst bijgewerkt op: zondag 06 juli 2008 | 22:07
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende heeft gisteren een moreel beroep op vakbonden en werkgevers gedaan om loonstijgingen binnen de perken te houden nu het minder goed gaat met de internationale economie. "Ik hoop dat ze goed oog hebben voor wat nodig is, een verantwoorde loonkostenontwikkeling." De CDA-premier wilde niet zo ver gaan dat hij de sociale partners expliciet oproept tot loonmatiging.
Maar looneisen werken prijsstijgingen in de hand, aldus de premier. Volgens de minister-president moet voorkomen worden dat Nederland in een situatie terechtkomt zoals rond de eeuwwisseling. Eind jaren negentig marcheerde de Nederlandse economie goed, vervolgens stegen lonen en prijzen waarop de economie een forse tik kreeg. Nu draait de economie nog behoorlijk, in vergelijking met andere Westerse landen.

De FNV stelde in een reactie dat de vakbeweging 'altijd oog heeft voor een verantwoorde loonkostenontwikkeling. "Maar we willen ook dat de koopkracht van de mensen op peil blijft. Dan moet je geen verhoging van de btw doorvoeren zoals het kabinet van plan is", aldus een FNV-woordvoerster.

Het kabinet wil per januari 2009 de btw van 19 naar 20 procent verhogen om zo de verlaging van de werkloosheidspremie te kunnen betalen. Met een lagere WW-premie houdt een werknemer meer loon over, maar koopt hij vervolgens goederen, dan is hij daar vanwege de hogere btw meer geld aan kwijt dan nu.

De PvdA in de Kamer wil dat het kabinet voorlopig afziet van de btw-verhoging omdat de koopkracht al verslechtert. Coalitiegenoot CDA eist dat de premieverlaging doorgaat. Het kabinet hakt in augustus de knoop door.

Volgens Balkenende krijgt de burger deze kabinetsperiode geen extra belastingen meer voor de kiezen bovenop de verhogingen die al zijn gepland. De president van de Europese Centrale Bank Claude Trichet zei eerder op de dag dat Nederland moet afzien van nieuwe belastingverhogingen omdat anders de inflatie verder zou oplopen. Trichet doelde volgens Balkenende niet op de al geplande btw-verhoging.

Op de ruzie over de btw tussen CDA en PvdA wilden Balkenende en minister Bos van Financiën gisteren niet reageren.

http://www.bndestem.nl/al(...)ende-Matig-lonen.ece

Het eind van het liedje zal wel weer zo zijn, dat Jan met de Pet moet inleveren, en CEO's hun beloning nog harder zien stijgen. !
pi_59952461
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Waarom zou ene werkgevers immers een gehandicapte aannemen als ze een gezond gezond iemand kunnen krijgen. Ik vind serieus dat daar een grote fout zit en het systeem.
Toch is dat echt niet waar. Er zijn regelingen die het aannemen van arbeidsgehandicapten stimuleren. Misschien hebben we er daar meer van nodig (datkan ik niet beoordelen), maar de regelingen bestaan.

Daarnaast heb je ook veel werknemers die uit overtuiging gehandicapten de kans geven. Zo weet ik van een groot bedrijf, groot genoeg om te weten dat jij er producten van op jouw bord hebt gehad, dat ze wsw-ers in dienst nemen als onderdeel van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Zo was ik recent bij een jong bedrijf (agrarisch), waar de eigenaresse honderduit vertelde over de verstandelijk gehandicapten die bij haar op het bedrijf meewerkten. Zij koos bewust niet voor productieve mensen, maar voor de lol die ze had in het feit dat deze werknemers het gevoel hebben om mee te doen in de maatschappij, in het geluk dat zij zo kon doorgeven.

Het is echt niet zo negatief als jij het voorspiegelt.
quote:
Ik hoop voor hem, dat hij een zinvolle dagbesteding kan hebben. En dat hij het kan accepteren. Het zal niet altijd eenvoudig zijn, denk ik.
Hij heeft daar een dagbesteding. Voor hem is het werk. Een reden om op te staan. In zijn jongere jaren heeft hij het vooral moeilijk gehad omdat hij in de gaten kreeg dat hij niet mee mocht doen in de normale maatschappij, maar daar heeft hij zich inmiddels bij neergelegd.
pi_59952496
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Het eind van het liedje zal wel weer zo zijn, dat Jan met de Pet moet inleveren, en CEO's hun beloning nog harder zien stijgen. !
Wees positief en hoop dat de CEO's het goede voorbeeld in dezen geven. De oproep is overigens net zo belangrijk als CEO's niet meedoen...
pi_59952595
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wees positief en hoop dat de CEO's het goede voorbeeld in dezen geven. De oproep is overigens net zo belangrijk als CEO's niet meedoen...
Ik hoop dat het positivisme de CEO's nu op goed gedachte brengen. In het recentelijke verleden was dat bepaald niet gebleken, want ze trokken zich nergens iets van aan....

Maar ik hoop oprecht dat de discussie eens vruchten gaat afwerpen.....Het zet menigeen best aan het denken, ook een beetje blijkende uit het artikel van depers. Voor wat het waard is.
pi_59952841
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus omdat iemand zelf niet bij de les is, al dan niet doorinvloeden van buitenaf, is het zielig dat zijn/haar promotie niet doorgaat?

Is dat niet gewoon een kwestie van geschikt/ongeschikt?

En natuurlijk is dat hard, maar zo is het leven. Een topmanager die grote orders misloopt door gezondheidsproblemen is geen topmanager. Als je kansen niet in een keer kunt benutten ben je niet geschikt voor de functie.
Tja het is maar hoe je het wilt zien natuurlijk. Ik zie dan een topmanager die uitvalt wegens pech en een andere manager die daardoor de kans krijgt verder te groeien.
quote:
Sorry als ik off-topic dwaal, maar dit doet me denken aan een andere discussie die ik laatst met iemand had. Mensen met een 'beperking' worden mijns inziens namelijk veel vaker voorgetrokken in deze maatschappij. Niet zozeer met betrekking op topfuncties maar ik zag het al op de HAVO. Ik moest binnen 50 minuten mijn examen halen, haalde ik dat niet dan was ik gewoon niet goed genoeg. Iemand met dislexie kreeg 2 x 50 minuten voor dezelfde toets, voor dezelfde diploma?.. Dat is toch te gek voor woorden.

Er wordt een uitzonderingspositie gemaakt zodat iemand die niet aan de kwalificaties voldoet, zich toch kan kwalificeren. Dat is toch niet eerlijk?
2x zoveel examentijd klinkt wel overdreven ja, maar om zo iemand geen diploma te gunnen vanwege leesproblemen gaat me ook wel ver...
pi_59953847
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is een factor. Maar dat is toch nooit ontkend?
Ontkend niet, maar omdat je stelt dat gezondheid niet zo bijzonder is denk je blijkbaar vooral aan ernstige ziektes of handicaps. Dan doe je dus mensen tekort die last hebben van zogenaamd "kleine" problemen, alsof alleen ernstig ziek/gehandicapt succes in de weg staat en alleen die mensen een goed excuus hebben dat het niet lukt om de top te bereiken en de rest gewoon niet hard genoeg z'n best doet of onvoldoende talent heeft.
quote:
Succes is een combinatie van capaciteiten, geluk, inzet, enz. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat inzet gemiddeld 50% is van succes. Dat leidt ik af uit mijn tijd in de topsport. Door naar inzet te kijken kun je zien of iemand later de top zal halen, of dat het net niet zal lukken. Alleen de echt bizar talentvollen kunnen wegkomen met af en toe de kantjes eraf lopen (maar meestal niet en de kans op kantjes aflopen wordt groter naarmate het talent groter is, dus het kan tegen je werken) en er is natuurlijk een grote groep die kan werken wat ze willen, maar die het nooit zullen redden.

Inzet is echter belangrijk. Ook doorzetvermogen. Vechten als het even minder gaat. Te snel het kopje laten hangen en je weet: de top zit er niet voor je in.
[..]
Grotendeels mee eens, heb er weinig aan toe te voegen behalve dat ik geen uitspraken zou durven te doen over het %.

En zo te lezen duurde het bij jou zeer lang voordat je inzet z'n vruchten afwierp, anders zou jij wel erg makkelijk praten over doorzetten natuurlijk en daar zie ik je in het geheel niet voor aan natuurlijk...
quote:
Ik denk dat je veel meer kansen krijgt, maar goed.
De kans op promotie krijg je niet maandelijks lijkt me...
quote:
Natuurlijk kan het zo zijn dat je op een belangrijk moment de mist in gaat door iets waar je niets aan kan doen. Toch is dan van belang dat je niet gaat kniezen dat je pech hebt, maar dat je concludeert dat je de capaciteiten hebt en dat je er gewoon de volgende keer weer staat.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch...
Eens.
pi_59954123
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:52 schreef rebel6 het volgende:

Ontkend niet, maar omdat je stelt dat gezondheid niet zo bijzonder is denk je blijkbaar vooral aan ernstige ziektes of handicaps. Dan doe je dus mensen tekort die last hebben van zogenaamd "kleine" problemen, alsof alleen ernstig ziek/gehandicapt succes in de weg staat en alleen die mensen een goed excuus hebben dat het niet lukt om de top te bereiken en de rest gewoon niet hard genoeg z'n best doet of onvoldoende talent heeft.
De vraag is dan waar jij de lat legt. Ik denk dat ik persoonlijk veel meer dan gemiddeld gezondheidsproblemen heb gekend, mede ook omdat ik als sporter roofbouw heb gepleegd op mijn lichaam en dat heeft mij niet tegengehouden en hoeft niemand ook echt tegen te houden.

Dus wat bedoel je precies?
quote:
Grotendeels mee eens, heb er weinig aan toe te voegen behalve dat ik geen uitspraken zou durven te doen over het %.
Ik garandeer het niet op de procentpunt precies...
quote:
En zo te lezen duurde het bij jou zeer lang voordat je inzet z'n vruchten afwierp, anders zou jij wel erg makkelijk praten over doorzetten natuurlijk en daar zie ik je in het geheel niet voor aan natuurlijk...
Nee, talent heb ik best veel gehad, ik had alleen meer last van een onwillig lichaam, waardoor ik steeds na een blessure hard heb moeten knokken.
quote:
De kans op promotie krijg je niet maandelijks lijkt me...
1 a 2 per leven en 12 keer per jaar... Daar moet iets tussen passen. Wat het precies is zal per persoon verschillen. Kans op promotie is ook niet de enige kans die de moeite waard is. Je kan ook een kans op een andere baan krijgen, collega die iets wil gaan opstarten en jou benadert om mee te doen, kans op een totaal andere functie, kans om een goed idee van jezelf om te zetten in een bedrijf, enz.
quote:
Eens.
Mooi.
pi_59956254
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag is dan waar jij de lat legt. Ik denk dat ik persoonlijk veel meer dan gemiddeld gezondheidsproblemen heb gekend, mede ook omdat ik als sporter roofbouw heb gepleegd op mijn lichaam en dat heeft mij niet tegengehouden en hoeft niemand ook echt tegen te houden.

Dus wat bedoel je precies?
[..]
Dat er ongetwijfeld een sterk verband bestaat tussen hoe gezond iemand is en hoe succesvol.
De mensen aan de top hebben waarschijnlijk veel minder dan gemiddeld last gehad van ziektes/handicaps anders hadden ze namelijk vroeg of laat af moeten haken. Klinkt dit logisch of niet?
quote:
Nee, talent heb ik best veel gehad, ik had alleen meer last van een onwillig lichaam, waardoor ik steeds na een blessure hard heb moeten knokken.
[..]
Je praat nu over sport, maar ik bedoelde het eigenlijk meer zakelijk. Dat het succes wel eens erg lang uitbleef ondanks keihard werken en veel investeren, zo lang dat je er gestoord van werd. Je zult wel zeggen van wel, maar ik heb daar al bij voorbaat m'n twijfels bij...
quote:
1 a 2 per leven en 12 keer per jaar... Daar moet iets tussen passen. Wat het precies is zal per persoon verschillen. Kans op promotie is ook niet de enige kans die de moeite waard is. Je kan ook een kans op een andere baan krijgen, collega die iets wil gaan opstarten en jou benadert om mee te doen, kans op een totaal andere functie, kans om een goed idee van jezelf om te zetten in een bedrijf, enz.
Ik zie met enige regelmaat kansen maar itt grote bedrijven kan ik het me niet veroorloven om enorme risico's te nemen...
Maar goed, ik zal wel weer de plank misslaan volgens jou...
pi_59956998
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:37 schreef rebel6 het volgende:

Dat er ongetwijfeld een sterk verband bestaat tussen hoe gezond iemand is en hoe succesvol.
De mensen aan de top hebben waarschijnlijk veel minder dan gemiddeld last gehad van ziektes/handicaps anders hadden ze namelijk vroeg of laat af moeten haken. Klinkt dit logisch of niet?
Dat vraag ik mij oprecht af. Natuurlijk, bij ernstige ziektes en handicaps wordt het extreem lastig. Maar meer dan gemiddeld lichamelijke klachten is overkomelijk.
quote:
Je praat nu over sport, maar ik bedoelde het eigenlijk meer zakelijk. Dat het succes wel eens erg lang uitbleef ondanks keihard werken en veel investeren, zo lang dat je er gestoord van werd. Je zult wel zeggen van wel, maar ik heb daar al bij voorbaat m'n twijfels bij...
Op het laatst begrijp ik niet meer exact wat je bedoelt, maar goed: er zijn ondernemingen die redelijk snel goed liepen, ik heb ook een onderneming waar ik veel tijd (en ook wat geld) in heb geïnvesteerd, maar die niet van de grond wil komen (deels omdat het tij nu tegen zit). Maar ook daarvoor geldt: stuk doorzetten, zeker omdat als die van de grond komt het om extreem veel geld kan gaan (zeg maar: na een jaar kan ik met pensioen, wat ik dan uiteraard niet zal doen).
quote:
Ik zie met enige regelmaat kansen maar itt grote bedrijven kan ik het me niet veroorloven om enorme risico's te nemen...
Maar goed, ik zal wel weer de plank misslaan volgens jou...
Eigenlijk wel. Als je die kansen ziet moet je een ondernemingsplan schrijven en investeerders zoeken. Als het echt om een goed plan gaat kun je best investeerders vinden.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:36:48 #161
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_59967720
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:02 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Tja het is maar hoe je het wilt zien natuurlijk. Ik zie dan een topmanager die uitvalt wegens pech en een andere manager die daardoor de kans krijgt verder te groeien.
Maar dan nog, die manager die op dat moment de kans krijgt moet ook beschikken over juiste capaciteiten. Iets wat weer geen geluk is. Dus waarschijnlijk is het een beetje van beide.
quote:
2x zoveel examentijd klinkt wel overdreven ja, maar om zo iemand geen diploma te gunnen vanwege leesproblemen gaat me ook wel ver...
Ik gun het diegene zeer zeker wel, vind het zelfs knap dat zo iemand de gedrevenheid kan vinden het tóch te doen én te volbrengen.

Ik vind het alleen een wat rare gang van zaken om eerst criteria op te stellen waar iemand aan moet voldoen om die het volgende moment weer overboord te gooien voor iemand die 'anders' is.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_59967758
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:36 schreef SicSicSics het volgende:

Ik vind het alleen een wat rare gang van zaken om eerst criteria op te stellen waar iemand aan moet voldoen om die het volgende moment weer overboord te gooien voor iemand die 'anders' is.
Wat is dan het alternatief? Geen extra tijd gunnen en dus ook geen diploma vanwege hun handicap?

Kan het bedrijfsleven nog veel van leren!
pi_59967892
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is dan het alternatief? Geen extra tijd gunnen en dus ook geen diploma vanwege hun handicap?

Het ombuigen van criteria voor de zwakkeren is anders ook geen reeele optie, vind je niet?
pi_59968003
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het ombuigen van criteria voor de zwakkeren is anders ook geen reeele optie, vind je niet?
En daarmee in de uitkering laten?! Kan je weer gaan mekkeren dat het profiteurs zijn !
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:49:07 #165
116015 SicSicSics
pi_59968021
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Of de criteria aanpassen, ja.

Het klopt toch gewoon niet?

Er zijn regels, een onderdrempel, minimale competenties. Voldoe je niet aan de gestelde regels, je haalt de onderdrempel niet, je beschikt niet over de minimale competenties dan is dat jammer. Dan wordt jou die diploma misschien wel gegund, maar je bent niet goed genoeg. Geen extra tijd, geen extra begeleiding, geen diploma.

Voldoe je niet aan de gestelde regels, je haalt de onderdrempel niet, je beschikt niet over de minimale competenties, maar je hebt dislexie dan is dat anders omdat? Je krijgt extra begeleiding, extra tijd en tch een diploma.

Ik gun het die mensen van harte tuurlijk, maar ik vind het wel een aparte gang van zaken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:49:40 #166
116015 SicSicSics
pi_59968040
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En daarmee in de uitkering laten?! Kan je weer gaan mekkeren dat het profiteurs zijn !
Dat is mijn punt niet...
Fine, fuck you then!
pi_59968110
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er zijn regels, een onderdrempel, minimale competenties. Voldoe je niet aan de gestelde regels, je haalt de onderdrempel niet, je beschikt niet over de minimale competenties dan is dat jammer. Dan wordt jou die diploma misschien wel gegund, maar je bent niet goed genoeg. Geen extra tijd, geen extra begeleiding, geen diploma.

Voldoe je niet aan de gestelde regels, je haalt de onderdrempel niet, je beschikt niet over de minimale competenties, maar je hebt dislexie dan is dat anders omdat? Je krijgt extra begeleiding, extra tijd en tch een diploma.

Ik gun het die mensen van harte tuurlijk, maar ik vind het wel een aparte gang van zaken.
Dat dus. Dyslectische mensen die een HAVO of VWO diploma halen zijn natuurlijk voorgetrokken, no doubt about it. Waarom zouden zij niet genoegen nemen met een stapje terug ? Nee, per se moeten we de kwaliteit van het HAVO en VWO diploma ondermijnen door zwakkere broeders koste wat het kost binnenboord te houden.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:01:16 #168
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59968371
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Iemand met dyslexie is niet per definitie minder intelligent dan iemand zonder dyslexie. Sterker nog, dyslexie heeft helemaal niets met ontbreken van capaciteiten te maken. Net zo goed het geval als iemand kleurenblind is..... De extra tijd heeft die persoon niet nodig omdat ihj/zij minder bekwaam is, maar gewoon omdat deze een handicap heeft, t.w. woordblindheid. De persoon afschrijven voor het diploma is niet eerlijk. Het wordt anders als de persoon extra tijd nodig zou hebben als die niet de gewenste capaciteiten heeft .....

De school doet niet zomaar een willekeurige keuze. Daar zijn ongetwijfeld landelijk richtlijnen voor mbt het geven van extra tijd.

En ja, deed het bedrijfsleven dat ook maar eens. Als je dyslexie hebt, probeer dan maar een op coulance te treken van ene werkgevers. Maar die kiezen natuurlijk gewoon de volgende sollicitant. Want voor jou immers 100 anderen, in dit pracht bestel .
Dat is echt kwats 2 vrienden van mij hebben dyslexie (al voor het een hype werd) en kunnen beide zeer gemakkelijk aan werk komen met hun technische natuurkunde
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59968438
quote:

[..]

Maar hier gaat het dus niet om aanpassing van het niveau van de toets. Immers de leerling kreeg gewoon dezelfde toets onder ogen. De extra tijd kreeg hij alleen ter compensatie van zijn leesprobleem. Maar het moet niet zo zijn dat hij overgecompenseerd word, dat hij daadwerkelijk voordeel heeft tov de anderen. Er zijn grenzen.

Ik begrijp je punt, we moeten ook oppassen voor een glijdende schaal. Toen ik studeerde werd er ook wel eens gesjoemeld door een docent die een student matste met een mondeling examen (lees gewoon weggeven) omdat hij het schriftelijke niet kon halen. (persoon had geen handicap oid) Daar ben ik nog steeds kwaad over, want dan ben je inderdaad diploma's aan het weggeven.
pi_59968516
quote:

[..]

Dat is mijn punt niet...
Nee, het was mijn reactie aan het adres van Scorpie. Die degelijke lui het daglicht maar amper gunt zo ongeveer.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:07:49 #171
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59968535
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

kan wel zo zijn toch krijg ik er iedere keer weer jeuk van bij dit soort oproepen want 9 van de 10 keer geven de CEO`s allesbehalve het goede voorbeeld. Het mag dan een druppel op een gloeiende plaat zijn maar moreel(symbolisch) zou je toch mogen verwachten dat ze dan ook hun eigen lonen matigen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_59968565
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is echt kwats 2 vrienden van mij hebben dyslexie (al voor het een hype werd) en kunnen beide zeer gemakkelijk aan werk komen met hun technische natuurkunde
Die twee vrienden van jou zijn representatief voor de groep van gehandicapten? Jij ontkent dat mensen met een handicap zeer moeizaam aan de bak komen?
pi_59968599
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

kan wel zo zijn toch krijg ik er iedere keer weer jeuk van bij dit soort oproepen want 9 van de 10 keer geven de CEO`s allesbehalve het goede voorbeeld. Het mag dan een druppel op een gloeiende plaat zijn maar moreel(symbolisch) zou je toch mogen verwachten dat ze dan ook hun eigen lonen matigen.
Het feit dat ze dat steeds niet doen geeft aan hoe a-moreel die lui zijn. Het zijn vaak verkapte psychopaten. Niets ontziend, en slechts bezig zijn om zichzelf te goed te doen.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:19:39 #174
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59968834
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die twee vrienden van jou zijn representatief voor de groep van gehandicapten? Jij ontkent dat mensen met een handicap zeer moeizaam aan de bak komen?
nee maar dyslexie hoeft niet zo`n grote handicap te zijn.
pi_59968996
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee maar dyslexie hoeft niet zo`n grote handicap te zijn.
Dyslexie in principe niet. Neemt niet weg dat hun werktempo door hun handicap wel wat lager kan liggen.

En dan heb je vandaag de dag toch echt een super groot probleem in het bedrijfsleven, dat maar al te vaak weg heeft van een concentratiekamp.

De werkdruk in Nederland is ronduit extreem. Een kleine handicap breekt je dan al gauw op. ik ken er genoeg die zijn afgebrand.

Prestatiemaatschap
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 12:32:17 #176
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59969130
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
De werkdruk in Nederland is ronduit extreem. Een kleine handicap breekt je dan al gauw op. ik ken er genoeg die zijn afgebrand.
Ik ken er genoeg die telkens gepromoveerd worden ondanks een klein defectje als dyslexie.

Je hebt een gefrustreerde kijk op het bedrijfsleven die ik echt niet kan rijmen met mijn ervaringen of ervaringen in mijn vriendenkring. En die vriendenkring varieerd enorm in bedrijfstak, van vuilnisman tot directeur.

Wellicht is jouw kijk wat vervormd door je eigen ervaringen of je eigen interpretatie?
Carpe Libertatem
pi_59969405
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Dat is toch ook mijn insteek?
pi_59969452
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
het bedrijfsleven, dat maar al te vaak weg heeft van een concentratiekamp.
EG, ik begrijp dat jij als beta je niet heel erg interesseert voor geschiedenis, maar je mag toch wel beter weten...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:47:52 #179
116015 SicSicSics
pi_59969458
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar hier gaat het dus niet om aanpassing van het niveau van de toets. Immers de leerling kreeg gewoon dezelfde toets onder ogen. De extra tijd kreeg hij alleen ter compensatie van zijn leesprobleem. Maar het moet niet zo zijn dat hij overgecompenseerd word, dat hij daadwerkelijk voordeel heeft tov de anderen. Er zijn grenzen.
Het niveau van de toetsing blijft inderdaad hetzelfde, alleen wordt de tijdsduur wel verhoogd. Terwijl kennis/tijd ook een vastegesteld kader heeft. In het bedrijfsleven op het niveau van een topfunctie is die tijd misschien net het verschil tussen wel/geen opdracht.
quote:
Ik begrijp je punt, we moeten ook oppassen voor een glijdende schaal. Toen ik studeerde werd er ook wel eens gesjoemeld door een docent die een student matste met een mondeling examen (lees gewoon weggeven) omdat hij het schriftelijke niet kon halen. (persoon had geen handicap oid) Daar ben ik nog steeds kwaad over, want dan ben je inderdaad diploma's aan het weggeven.
Om dit even door te trekken, is het behalen van je diploma/promotie niet een kwestie van alleen maar geluk hebben. Door dit te stellen bachetaliseerd rebel6 eigenlijk het harde werk wat mesen in hun opleiding/werk hebben zitten.

Jij hebt niet hard gewerkt voor je diploma/promotie je hebt 'gewoon' geluk gehad. En dat is ook niet waar.
Fine, fuck you then!
pi_59969479
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:32 schreef Boze_Appel het volgende:

Je hebt een gefrustreerde kijk op het bedrijfsleven die ik echt niet kan rijmen met mijn ervaringen of ervaringen in mijn vriendenkring. En die vriendenkring varieerd enorm in bedrijfstak, van vuilnisman tot directeur.

Wellicht is jouw kijk wat vervormd door je eigen ervaringen of je eigen interpretatie?
Ik kan mij hier in vinden. Ik herken NL niet in het beeld dat EG schetst. Totaal niet zelfs...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:50:49 #181
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59969538
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is toch ook mijn insteek?
ja dat snap ik zeg alleen wat EG ook zegt dat daar weinig van terecht zal komen
pi_59969692
In Nederland een hoge werkdruk? Dacht het niet hoor.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:56:37 #183
124377 pmb_rug
salvation received
pi_59971261
hehe, zijn jullie nog steeds bezig met dit jaloezietopic?

blij te merken dat het zich nog altijd kenmerkt door grote woorden en kleine argumenten
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:58:26 #184
124377 pmb_rug
salvation received
pi_59971307
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ken er genoeg die telkens gepromoveerd worden ondanks een klein defectje als dyslexie.

eensch.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_59974001
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:56 schreef pmb_rug het volgende:
hehe, zijn jullie nog steeds bezig met dit jaloezietopic?
Nog steeds? Dit is nog maar het begin. En verder , het heeft wmb niets met jaloezie van doen. Het gaat mij puur om rechtvaardigheid.
quote:
blij te merken dat het zich nog altijd kenmerkt door grote woorden en kleine argumenten
Voor de pro-bedrijfsgoddelijken is dat inderdaad het geval

Ben je inmiddels al CEO?

[ Bericht 7% gewijzigd door EchtGaaf op 08-07-2008 15:51:48 ]
pi_59974364
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het niveau van de toetsing blijft inderdaad hetzelfde, alleen wordt de tijdsduur wel verhoogd. Terwijl kennis/tijd ook een vastegesteld kader heeft.
Dat laatste klopt; daarom zeg ik dat slechts het tijdverlies wegens dyslexie mag worden gecompenseerd en niet meer dan dat. Hij mag dus geen voordeel hebben van de extra tijd, het moet slechts gaan over compensatie.
quote:
In het bedrijfsleven op het niveau van een topfunctie is die tijd misschien net het verschil tussen wel/geen opdracht.
Ach ik wil niet zeggen dat iedere dyslexiecus nu meteen op een topfunctie zou moeten kunnne belanden, maar wat meer tolerantie voor mensen met een handicap door het bedrijfsleven is dacht ik niet verkeerd.
quote:
Om dit even door te trekken, is het behalen van je diploma/promotie niet een kwestie van alleen maar geluk hebben. Door dit te stellen bachetaliseerd rebel6 eigenlijk het harde werk wat mesen in hun opleiding/werk hebben zitten.

Jij hebt niet hard gewerkt voor je diploma/promotie je hebt 'gewoon' geluk gehad. En dat is ook niet waar.
Op school/uni is dat toch wel anders dan in het bedrijfsleven. Een tentamen doe je immers meestal in je eentje. Je hebt niets met factoren rond andere personen van doen. En ook niet of een andere partij je iets wel of niet gunt. Dat maakt dat het zeer lonend is om hard te studeren voor een zeer goed resultaat. Ik scoorde dan ook altijd hoog tot zeer hoog. Was gewoon een kwestie van goed voor bereiden....Het stelde op die manier niet veel voor. (op een paar vakken na dan).
pi_59974398
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:57 schreef Scorpie het volgende:
In Nederland een hoge werkdruk? Dacht het niet hoor.
Als een van de hoogste ter wereld. Zelf DS4 was het met die opvatting eens.
pi_59974531
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan mij hier in vinden. Ik herken NL niet in het beeld dat EG schetst. Totaal niet zelfs...
Hangt inderdaad natuurlijk ook van je eigen ervaringen af. En niet in de laatste plaats om de branche. Ik heb alleen ervaringen binnen de techniek. Daar moet je dus niet zijn. Het is een kille, harde bedoeling. En zo conjunctuurgevoelig als de nete.

ik kan me alleen verwijten dat ik dat niet van te voren had bedacht.
pi_59974597
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

EG, ik begrijp dat jij als beta je niet heel erg interesseert voor geschiedenis, maar je mag toch wel beter weten...
Waarom zou een bedrijf geen concentratiekamp kunnen zijn in de letterlijke zin van het woord? (dus afgezien welke lading de term heeft in geschiedenis).
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:31:16 #190
116015 SicSicSics
pi_59975526
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom zou een bedrijf geen concentratiekamp kunnen zijn in de letterlijke zin van het woord? (dus afgezien welke lading de term heeft in geschiedenis).
Je bedoelt een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is?

Of bedoel je een kamp waarin mensen onder militaire dwang vastegzet worden?

Geen van beide zijn te rijmen met 'het bedrijfsleven' in Nederland. Tenminste niet de bedrijven waar ik aan de slag ben geweest.

Verder is het wel een beetje een 'jammerlijke' vergelijking.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:33:03 #191
116015 SicSicSics
pi_59975566
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hangt inderdaad natuurlijk ook van je eigen ervaringen af. En niet in de laatste plaats om de branche. Ik heb alleen ervaringen binnen de techniek. Daar moet je dus niet zijn. Het is een kille, harde bedoeling. En zo conjunctuurgevoelig als de nete.

ik kan me alleen verwijten dat ik dat niet van te voren had bedacht.
Maar wat let je om iets leuks te gaan doen!?! Niemand die je onder militaire dwang verplicht om arbeid te verrichten op een plaatst die je niet aanstaat. Het is geen concentratiekamp!
Fine, fuck you then!
pi_59975695
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je bedoelt een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is?

Of bedoel je een kamp waarin mensen onder militaire dwang vastegzet worden?

Geen van beide zijn te rijmen met 'het bedrijfsleven' in Nederland. Tenminste niet de bedrijven waar ik aan de slag ben geweest.

Verder is het wel een beetje een 'jammerlijke' vergelijking.
Een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is. Waar nog geen tijd meer is voor een kort koffiepraatje. Enorme jachtigheid. Altijd stress. Altijd te weinig tijd om een project fatsoenlijk af te ronden. Het geld dat oppermachtig is. De mammom die maximaal aanbeden moet worden.

doorgeslagen kapitalisme
pi_59975827
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:33 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar wat let je om iets leuks te gaan doen!?! Niemand die je onder militaire dwang verplicht om arbeid te verrichten op een plaatst die je niet aanstaat. Het is geen concentratiekamp!
Het is overal een en dezelfde snit... Zappen helpt echt niet. Je hopt van het ene stresskamp naar het andere.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:42:50 #194
116015 SicSicSics
pi_59975837
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is. Waar nog geen tijd meer is voor een kort koffiepraatje. Enorme jachtigheid. Altijd stress. Altijd te weinig tijd om een project fatsoenlijk af te ronden. Het geld dat oppermachtig is. De mammom die maximaal aanbeden moet worden.

doorgeslagen kapitalisme
Maar wat let je om te gaan doen wat je leuk vindt in een bedrijf wat je leuk vindt? Je hoeft toch niet te blijven zitten waar je zit?

of verdient het wel lekker?
Fine, fuck you then!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:43:29 #195
116015 SicSicSics
pi_59975853
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is overal een en dezelfde snit... Zappen helpt echt niet. Je hopt van het ene stresskamp naar het andere.
Dan moet je bij de overheid gaan werken!

En ja, ik heb ervaring!
Fine, fuck you then!
pi_59975932
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar wat let je om te gaan doen wat je leuk vindt in een bedrijf wat je leuk vindt? Je hoeft toch niet te blijven zitten waar je zit?
Lijkt allemaal teveel op elkaar... De markt lijkt wel zo discontinu als de nete....
quote:
of verdient het wel lekker?

Veel geld verdienen is de techniek is zo goed als uitgesloten. Althans ene pure technische functie. Of je moet manager willen worden. !
pi_59975971
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan moet je bij de overheid gaan werken!

En ja, ik heb ervaring!
Ik ook. Het was een sfeer dat sterk deed denken aan de Gouden Kooi.
pi_59977527
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb alleen ervaringen binnen de techniek. Daar moet je dus niet zijn. Het is een kille, harde bedoeling. En zo conjunctuurgevoelig als de nete.
Toch horen we nu ook velen die met die branche ervaring hebben en daar toch een andere mening over hebben.

Nog afgezien daarvan: het is onjuist om wat in een enkele branche gebeurt door te trekken naar het gehele bedrijfsleven.
pi_59977583
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:

Een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is. Waar nog geen tijd meer is voor een kort koffiepraatje. Enorme jachtigheid. Altijd stress. Altijd te weinig tijd om een project fatsoenlijk af te ronden.
Ik las deze week nog dat uit onderzoek blijkt dat hoge werkdruk voor de meeste werknemers juist gunstig uit pakt. Ik herken dat ook wel. Niets vervelender dan het rustig hebben. Dan raak ik mijn focus kwijt en ben ik geneigd te gaan lummelen.
pi_59977610
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ook. Het was een sfeer dat sterk deed denken aan de Gouden Kooi.
Kun je dat uitleggen, want ik heb nog geen minuut van dat programma gezien (de seconden waren teasers die langs kwamen tussen andere programma's door, vlak voor het zappen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')