abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2008 @ 09:40:23 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_59942002
Verder gaat de sfeer in deze reeks er niet echt op vooruit.
  maandag 7 juli 2008 @ 09:43:40 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59942038
Met dank aan DS4 en reltoeristen zoals DrFascistenstein en Rotte Appel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 09:43:43 #103
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59942042
Er stond vandaag een meerderpagina stuk over hoe lastig het nu was voor de overheid en bedrijven om topmanagers te krijgen door al dit gezeur en dat de lonen juist stijgen omdat ze nu openbaar zijn. Ze zien nu wat hun collega's verdienen en gaan dan ook zelf meer eisen en zo gaat dat cirkeltje vrolijk door.
Carpe Libertatem
  maandag 7 juli 2008 @ 09:44:15 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59942054
Waar stond dat stuk?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 09:46:31 #105
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59942086
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Waar stond dat stuk?
In dePers
Carpe Libertatem
  maandag 7 juli 2008 @ 10:01:17 #106
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_59942341
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

In dePers
Ja maar de Pers (in haar algemeenheid) is natuurlijk veel te rechts, dus die zullen zo'n EchtGaaf stuk niet objectief geschreven hebben!

Verder vond ik het interview met Scheepsbouwer laatst (in het AD?) een leuke. Hij zei ongeveer hetzelfde plus dat het toch weinig zin heeft om er wat aan te doen. Het enige wat je bereikt is dat de bonus anders ingedeeld wordt of dat de grote bedrijven met veel verdienende topmannen ergens anders kantoor gaan houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 07-07-2008 10:07:38 (Grove Spellingsvout!) ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_59942658
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat doet hij vooral ook door mij stelselmatig te proberen in de "foute" hoek te plaatsen. Door onze opvatting " beperking van het aantal gelukzoekers" , hetgeen ook bij zijn eigen partij als gangbaar wordt beschouwd, volkomen in de extreem rechte hoek te plaatsen. (kwam laatst nog met Stormfront op de proppen ) .
Voor de goede orde: R6 en jij kwamen in aflevering 23 zelf met een anti-allochtonenopmerking, waar ik op reageerde. Voor het geheugen:
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:53 schreef rebel6 het volgende:

begrijp me niet verkeerd, ik waardeer hem enkel als minister van Financiėn, breek me de bek niet open over zijn walgelijke geknuffel van asielzoekers/allochtonen.
En jouw reactie hierop:
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik herhaal: uit het niets... Het ging niet over asielzoekers/allochtonen, maar de frustratie zat diep genoeg (iig bij R6) om uit het niets hierover te gaan klagen!

Ik heb jullie om dit soort teksten niet ultra-rechts genoeg, nimmer, maar xenofoob. En dat past. Jullie zijn bang van allochtonen, dat blijkt wel uit hoe jullie door bleven etteren over dat als ik maar genoeg met allochtonen in aanmerking zouden komen (even de omschrijving die R6 gaf, want die geeft aan op welk niveau hij denkt):
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:13 schreef rebel6 het volgende:
Nigeriaanse asielleugenaar die geen woord Nederlands spreekt, lachend z'n "oetkering" opstrijkt en jou bedreigt als je het waagt om iets te zeggen over z'n geschreeuw.
dat ik dan ook een hekel aan allochtonen zou krijgen en Wilders zou stemmen (ook al was R6 hier de aanjager, je steunde hem zonder meer en deed net zo goed een duit in het zakje).

Vervolgens begin jij, EG, over oververtegenwoordigingen in misdaadstatistieken (om de opvatting van R6 en jou te verdedigen dat je wel een hekel aan allochtonen moet krijgen als je er genoeg mee om gaat!).
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is a-moreel om voor de feiten weg te lopen. Allochtonen zijn OVERVERTEGENWOORDIGD in de misdaad statistieken.
Om vervolgens moslims aan te gaan vallen:
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Wilders heeft absoluut een punt met de islamisering van dit land. Het schiet gewoon door. Laatst nog een ov bedrijf dat notabene het Kerstfeest gaat afschaffen vanwege allochtonen. Het is pure capitulatie. De politieke elite- lees gevestigde orde- verkwanselen onze cultuur......Daar zijn ze hard mee bezig.

Ik krijgt steeds meer sympathie voor de partij. Genoeg van Marcoush die op slinkse wijze bezig is het land verder te islamiseren. Hij wil nu islamlessen verplichten op openbare scholen. Als dat geen capitulatie is.

Als dat zo door gaat, dan stem ik volgende keer gewoon op Geert Wilders.
Let wel: hier geef je aan op Wilders te willen gaan stemmen omdat hij moslims tenminste terug in de hoek zet (want dat is wat hier feitelijk staat!).

Dan komt het volgende: omdat ik NIET een anti-allochtonenstandpunt in neem ben ik volgens jou:
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 17:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ben geen landverrader zoals jij, die het liefst onze cultuur te grabbel gooit.
Ja, hoor... een LANDVERRADER!!!! Het staat er echt!

En daarop vroeg ik jou (aangezien ik toen toch wel redelijk pissig was geworden van jouw aanhoudende anti-buitenlanders gezeik):
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:42 schreef DS4 het volgende:

Heb je jezelf al aangesloten bij stormfront? Het begint wel eng te worden overigens.
En dan ga jij nu ineens janken dat ik jou in de ultra-rechtse hoek plaats en het woord stormfront heb gebruikt, nadat jij pagina's lang xenofobe teksten zat te spuien, gericht tegen asielzoekers, moslims en mij een landverrader noemt?

BEN JIJ NIET HELEMAAL GOED BIJ JE HOOFD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zou aflevering 23 eens goed doorlezen, misschien dat je dan zelf ook ziet dat jij wel erg ver gaat. En dan zeuren over excuses omdat ik jou a-moreel heb genoemd. Heel lang in de spiegel kijken, EG... heel lang.

Voor de goede orde: ik plaats je niet in een ultra-rechtse hoek, maar in een xenofobe hoek... en feitelijk plaats jij jezelf daarin: ik constateer het slechts.
quote:
Mij flikt hij het om mijn al meerdere malen genuanceerde standpunt mbt ECHTE asielzoekers steeds maar weer zwart-wit neer te zetten. Als zijnde hartstikke "fout". Buitengewoon laf van hem, want daar is zo ongeveer niet tegen te vechten. Ik doe er dan ook geen moeite meer op.
Zie pagina 1 van deze draad waarin haarfijn staat dat wij indertijd een discussie hadden over daadwerkelijke vluchtelingen, waar jij steeds maar weer de draai over maakt dat jij het had over economische vluchtelingen die zich voor doen als daadwerkelijke vluchtelingen... maar ten onrechte.

(je zou dat kunnen stoppen door een keer nadrukkelijk afstand te nemen van die teksten indertijd, maar overigens: ook in dat filedraadje kwam uit het niets een discussie over allochtonen in relatie tot files... onbegrijpelijk)
quote:
Een andere voorbeeld om mij steeds maar weer in de "foute" hoek te plaatsen is vanmiddag weer. Mijn opvatting, dat het zonde van mijn opleiding is om loodgieter te worden.......doet meneer af als zijnde "elitair, het is zeker je te min, je kijkt zeker op ze neer...." . Valt ook niet tegen te vechten is dus danig laf te noemen.
Nu klaag je dat ik jou elitair noem, maar wat doe je zelf?
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, zo zou ik ook het kapitalisme gaan verdedigen. Als je zo tot de elite hoort en in de watten wordt gelegd.... Het wordt wel steeds duidelijker dat jij gewoon eea verdedigt uit pure opportunisme. Zie je wel dat je een mazzelaar bent en gewoon hartstikke tot de elite behoort?
Let wel... omdat ik mooi woon...
quote:
Als klap op de vuurpijl kwam DS4 een paar dagen terug met het verwijt aan mijn adres dat ik geen oplossing heb voor de honger in de wereld.
Nee, ik gaf aan dat jij daar nooit over wil discussiėren. Ik roep het vaak genoeg op, zie ook pagina 1 van dit draadje, maar we hebben het er vaker over, zonder dat er wordt gehapt door jou, R6 of Klopkoek. Kennelijk interesseert het jullie niet.
quote:
(alsof hij het probleem wel kan oplossen, nou we hebben nu de volgende Nobelprijswinnaar )
Als maatschappij kunnen we het oplossen.
quote:
In de trant van "jij bekommerd alleen om jezelf" . Ook te walgelijk voor woorden, ik maak me al tien jaar druk over groeiende verschillen tussen top en onderkant. Ik maak me al jaren druk over de verkilling van het sociaal economisch klimaat. Waarbij ik juist een zwak heb voor de zwakken....
Klopt, je hebt het genoeg over nivelleren, maar tevens wil je wel dat jij meer verdient dat HBO-ers, MBO-ers, VMBO-ers en ongeschoolden, meer verdienen dan nu, enz. enz.

Jij klaagt vaker over jouw eigen situatie, dan over de minima. Daar komen meer algemene teksten uit die ongeloofwaardig zijn in het licht van jouw geweeklaag over jouw eigen situatie.

En het geld wat naar de minima moet wil je ook niet bij jezelf ophalen, maar bij de rijken.
quote:
Steeds weer valt hij mij aan op pure opportunisme. Ik heb nog geen een opvatting van DS4 kunnen lezen, dat daadwerkelijk in tegenstrijd komt met zijn eigen belang.
Pas geleden nog geheel weersproken (onder meer ten aanzien van de HRA). Je komt er weer op terug. Waarom? Denk je dat ik het nu niet weer zou kunnen weerspreken? Zijn de echte argumenten op?
quote:
Treffend voor dat laatste was mijn idee van een AZC bij hem aan de achtertuin en wat hij daarvan zou vinden....Komt ie dan terug met "niemand wil daar dichtbij wonen"
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:07 schreef DS4 het volgende:
Ik zal daar geen last van hebben, daarvoor zijn de hekken te hoog en het terrein te groot. Ik begrijp zonder meer dat mensen liever niet een asielzoekerscentrum naast de deur hebben. Alleen: ik vind wel dat we vluchtelingen moeten opvangen. En ik vind ook dat we dat op een goede manier moeten doen. Zeker de grote opvangcentra... niet de beste manier...
Dit is dus wat ik schreef. Ik gaf aan dat ik er eigenlijk geen probleem mee zou hebben, omdat ik het niet zou merken, maar dat ik goed kan begrijpen dat een groot centrum ergens wegzetten voor omwonenden niet prettig is (net als een snelweg, een groot winkelcentrum, enz. enz.). Daarom schreef ik dat vele kleintjes beter is. Dan loop je ook niet tegen de problemen aan. Grote centra, dat is wel een probleem, net zoals iedere concentratie en dat heeft NIETS te maken met asielzoekers.
quote:
Intussen weigert hij nog steeds een antwoord te geven wat hem betreft het maximum aantal asielzoekers dit land zou moeten kunnen opnemen......(want ook voor hem is er een maximum, zo liet hij eerder blijken. Precies wat ik ook vind, alleen hij is dan niet extreem rechts itt tot mijn persoon ! ) ).
Die discussie ging over mensen die hier werk willen doen waarvoor we hier geen personeel kunnen krijgen. Daarvan heb ik gezegd dat de grens ligt bij de hoeveelheid werk die er voor hun zou zijn.

Ten aanzien van daadwerkelijke vluchtelingen heb ik geen enkele grens: allemaal welkom. Die 10.000 tot 20.000 per jaar kunnen we zonder meer opvangen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 7 juli 2008 @ 10:54:05 #108
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59943259
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik loop al een tijdje mee, geloof mij dat een sollicitatie met honderden sollicitanten bepaald geen uitzondering was.
[..]

En sla je precies mijn probleem stelling mbt salariėring op zijn kop. De zwaarte wordt niet direct gewaardeerd, maar schaarste. En dat vind ik niet correct van het systeem dat markt heet.

Waarom zou je een zware opleiding doen als je met een lbo baan veel meer kan verdienen? Je moet dan wel heel veel van je vak houden, wil je dan nog nog zo'n mega investering doen
wat voor studie heb je dan gedaan
Want als het iets technisch is dan hoef je je 9 van de 10x niet zo`n zorgen te maken, hier op de TU lopen ze gewoon met een aantal mensen te werven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 7 juli 2008 @ 10:56:09 #109
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59943299
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
Klopkoek, zoek professionele hulp.

Begrepen Il Principo!
Nu wat angermanagement zou je goed doen maar gek ben je idd niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_59943471
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:43 schreef Klopkoek het volgende:
Met dank aan DS4 en reltoeristen zoals DrFascistenstein en Rotte Appel.
Je doet zelf ook niet echt constructief in de breedte van je postgedrag.
  maandag 7 juli 2008 @ 11:05:51 #111
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59943485
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, een kans die praktisch nergens over blijkt te gaan en zo'n investering achteraf niet waard is geweest. De arbeidsmarkt is praktisch gezien te vergelijken met het winkelen in een kleine buurtsuper die steeds is uitverkocht....

Diploma's zijn bovendien al jaren zwaar aan inflatie onderhevig. Ik zou het never nooit meer doen. En al helemaal niet in de techniek, het zijn zo ongeveer de zwaarste studies die er zijn,war je het harste voor moet werken. Binnen dat scala voert elektrotechniek samen met een paar andere richtingen qua zwaarte de bovenste regionen aan. Ik ben knettergek geweest, dat kan ik mijzelf aanrekenen.

Maar maatschappelijke waardering voor techniek in dit land is al jarenlang superslecht. Nederlandse managers beschouwen technici als wereldvreemd en slechts een enkeling krijgt echt super goed betaald. En al helemaal op het gebied van R&D. Dat zou wel eens beter gewaardeerd moeten worden.

Heb ik het niets eens hoe relatief weinig aan ECHT R&D wordt gedaan.... Zeker als je het vergelijk mt omringende landen. Bedrijven waar het echter research wordt gedaan is op een hand te tellen. waar je van geluk mag spreken als je daar binnen komt. De rest teert hooguit op kleine innovaties die nergens over , als ze het al doen... De meeste bedrijven teren gewoon op pure commercie ..

Dat dik gedrukte stukje ben ik met je eens de waardering is laag.

Echter hoe jij in godsnaam zonder werk kan zitten snap ik niet zelfs als student kon ik laatst kiezen uit 6 werkgevers.
pi_59943732
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat dik gedrukte stukje ben ik met je eens de waardering is laag.
Gelukkig ben ik niet de enige. Alleen om die reden zou ik het never nooit opnieuw doen.
quote:
Echter hoe jij in godsnaam zonder werk kan zitten snap ik niet zelfs als student kon ik laatst kiezen uit 6 werkgevers.
Dat je uit meerdere kan kiezen dat is 1, maar zijn het ook je wensbanen, waarvoor je hard het gestudeerd? En werkloos ben ik niet.
pi_59943797
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enige. Alleen om die reden zou ik het never nooit opnieuw doen.
[..]

Dat je uit meerdere kan kiezen dat is 1, maar zijn het ook je wensbanen, waarvoor je hard het gestudeerd? En werkloos ben ik niet.
Wat is er mis met tijdelijk een baan vinden in je werkgebied die niet 100% aansluiten op je wensen en eisenpakket?
  maandag 7 juli 2008 @ 11:21:40 #114
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59943831
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

Tja ik heb nog zeker 5 jaar te gaan.
Het zijn geen wensbanen idd maar wel op mijn niveau.
Maar het lijkt er idd op dat je de lat te hoog legt je zult in het hele leven compromissen moeten sluiten.
pi_59943838
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu wat angermanagement zou je goed doen maar gek ben je idd niet.
KK is inhoudelijk gezien momenteel 1 van de beste posters sinds lange tijd. Jammer inderdaad , dat hij snel zijn geduld verliest. Maar dat komt best wel een keer goed.
pi_59943918
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tja ik heb nog zeker 5 jaar te gaan.
quote:
Het zijn geen wensbanen idd maar wel op mijn niveau.
Zelden is het niveau daadwerkelijk het verlengde van de opleiding is mijn ervaring. Intellectueel gezien. Aangezien de opleiding zo goed als 100% intellectueel van aard is, is dat best jammer. Daar ligt nu net mijn kracht. Met het gedoe eromheen heb ik nl niks.
quote:
Maar het lijkt er idd op dat je de lat te hoog legt je zult in het hele leven compromissen moeten sluiten.
Ik leg de lat hoog. Maar is dat niet terecht als je een mega-investering doet?
pi_59944048
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:43 schreef Boze_Appel het volgende:
Er stond vandaag een meerderpagina stuk over hoe lastig het nu was voor de overheid en bedrijven om topmanagers te krijgen door al dit gezeur en dat de lonen juist stijgen omdat ze nu openbaar zijn. Ze zien nu wat hun collega's verdienen en gaan dan ook zelf meer eisen en zo gaat dat cirkeltje vrolijk door.
En bedrijven? Die nog steeds geen plafond opgelegd hebben gekregen?

Nou gelukkig dan toch maar. Lijkt de discussie dan toch zijn vruchten af te werpen.

En och, wat erg toch dat ze nu iets meer moeite moeten doen om mensen te vinden. En echt moeten gaan werven, ipv het aflopen van een lijstje van hooguit 5 namen het geen tot nu toe voor dergelijke functies zeer gebruikelijk was.

Ik zelf wel ervaren hoe nauw werkgevers in hun kruis zaten bij het werven van "gewoon" personeel en hoeveel moeite ze doen om personeel voor een dubbeltje op de eerste rang te krijgen. Dus wat zeuren ze dan?

Maar werkgevers kermen al heel gauw op dat gebied. Dat ze geen personeel kunnen vinden. Ik heb al vaak genoeg gezien wat dat in de praktijk werkelijk betekent....
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 11:40:37 #118
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59944217
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou gelukkig dan toch maar. Lijkt de discussie dan toch zijn vruchten af te werpen.
Er komen waardeloze mensen op publieke plekken en in de private sector worden de lonen steeds hoger omdat jij oa. ze bekend wil hebben.

Dus voor jou werpt het geen vruchten af. Nouja, alleen voor de publieke sector. Voor de grote bedrijven bereik je het tegenovergestelde.
Carpe Libertatem
pi_59944224
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:40 schreef Reya het volgende:
Verder gaat de sfeer in deze reeks er niet echt op vooruit.
De sfeer gaat er inderdaad niet op vooruit met mensen als DS4 die geen kans onbenut laat om mij hier gewoon zwart te maken door mijn meningen steeds van nuance te ontdoen en mij steeds maar weer in de foute hoek te plaatsen zoals eerder beschreven. . Hij maakt er zelf veel werk van, zoals dat weer uit zijn laatste post blijkt....

Ik ga liever een discussie aan, zonder anderen hier zwart te maken. Ik zou graag zien dat iedereen dat nou eens gaat doen. Mensen gewoon in hun waarde laten, zelf als iemand vind dat je het land niet vol kan laten lopen met gelukzoekers. Dat is wat anders dan met modder te smijten waar DS4 zo in vervallen is en in de teleologie vervalt om mensen hier te koste wat het kost te beschadigen.....

[ Bericht 8% gewijzigd door EchtGaaf op 07-07-2008 11:50:01 ]
pi_59946034
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geer en Goor zijn jouw "bewijs"? Prachtig! Duidelijker kan het niet worden dat jouw onderbouwing drijfzand voorbij is gestreefd als slechte fundering....
[..]
Zucht, ik had het kunnen weten, jij zou toch weer poppetjes gaan noemen, het zoveelste bewijs dat jij steeds de discussie laat ontsporen. En dan ook nog durven beweren dat ik over allochtonenproblemen begin omdat ik een korte opmerking maak over Bos z'n geknufel.

Maar goed, laat ik er dan toch maar op ingaan. Wil je nu serieus beweren dat iemand die het niet verder heeft geschopt dan marktkoopman en tijdens het zingen wordt opgemerkt door een platenbaas en uiteindelijk multimiljonair wordt geen geluk heeft gehad?
quote:
Dat is onzin, maar ik durf wel te stellen dat ik wat meer weet van ondernemingen en ondernemers. Dat is ook niet zo gek, ik moet het beroepshalve weten.

Het grote verschil is dat ik met onderbouwing vertel waarom ik het beter weet en jij roept alleen maar dat je het beter weet. Succes met het ontkennen hiervan.
Ik ben helemaal om dankzij deze overtuigende argumnten.
pi_59947224
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:47 schreef EchtGaaf het volgende:

En sla je precies mijn probleem stelling mbt salariėring op zijn kop. De zwaarte wordt niet direct gewaardeerd, maar schaarste. En dat vind ik niet correct van het systeem dat markt heet.
Dat is juist goed. Daarmee wordt werk welke niet zo populair is weer interessant.

Jouw systeem is eigenlijk veel slechter, zeker voor de "mindere goden". Stel even een heel simpele voorstelling: er zijn 2000 mensen, 1000 mensen kunnen aan de slag voor academisch werk, 1000 voor vakwerk. Er zijn 1200 mensen met de capaciteiten voor academisch werk. Van die groep willen 1150 ook dat werk. Van de overige 800 zouden er 500 dat werk ook wel willen.

Jij laat nu 1000 mensen toe met de capaciteiten. 200 vallen af en die 800 hebben sowieso niets te willen.

Omdat jij opleidingsniveau leidend laat zijn hebben de 200 afvallers onmetelijke pech: door het lot verdienen ze nu minder en moeten ze onder hun capaciteit werken. Een loting bepaalt nu alles.

De "mindere goden" zijn nu al geboren voor een dubbeltje, maar bij jou mogen ze niet eens meer een kwartje proberen te worden.

En dit is socialer dan de markt waar iemand met keihard werken gebrek aan capaciteiten goed kan maken?
pi_59947362
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

De sfeer gaat er inderdaad niet op vooruit met mensen als DS4 die geen kans onbenut laat om mij hier gewoon zwart te maken door mijn meningen steeds van nuance te ontdoen en mij steeds maar weer in de foute hoek te plaatsen zoals eerder beschreven. .

Iedereen kan aflevering 23 na lezen. Het viel mij nog erg mee hoe lang ik erover heb gedaan om kwaad te worden. En maar janken dat het aan mij ligt terwijl ik reageerde op het feit dat jij mij een landverrader noemde. Hoe dik kan een plaat voor je kop zijn...?
pi_59947490
Joh, voor EchtGaaf en Klopkoek is alles geoorloofd, zelfs het vals beschuldigen van mensen.
Laat ze lekker, het geweten is ver te zoeken bij zulke lui. Ze zullen dan ook zeer zeker niet eens kritisch naar hun eigen postgedrag kijken. In plaats daarvan kiezen ze ervoor te blijven janken en kankeren op andermans posts, teneinde hun eigen plaat voor de kop niet weg te hoeven halen.
pi_59947593
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:02 schreef rebel6 het volgende:

Zucht, ik had het kunnen weten, jij zou toch weer poppetjes gaan noemen, het zoveelste bewijs dat jij steeds de discussie laat ontsporen.
Jij verwijst er naar, en dan vind je het gek dat ik daar op reageer?
quote:
En dan ook nog durven beweren dat ik over allochtonenproblemen begin omdat ik een korte opmerking maak over Bos z'n geknufel.
Je begon erover. Waarom probeer je een vaststaand feit te betwisten?
quote:
Wil je nu serieus beweren dat iemand die het niet verder heeft geschopt dan marktkoopman en tijdens het zingen wordt opgemerkt door een platenbaas en uiteindelijk multimiljonair wordt geen geluk heeft gehad?
Geluk dat zijn talent (over de waarde daarvan laat ik mij niet uit) is ontdekt: ja. Maar verder heeft hij toch zelf zijn keuzes gemaakt en daarmee zijn loopbaan vorm gegeven. Het is niet alleen ontdekt worden, het is vooral ook wat je met die geboden kans doet.

Als jij dat "alleen maar geluk" noemt...
pi_59947657
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:01 schreef Scorpie het volgende:
Ze zullen dan ook zeer zeker niet eens kritisch naar hun eigen postgedrag kijken.
Ik denk dat daar hun achilleshiel zit: weinig zelfkritiek, tot geen zelfkritiek.

Het ligt allemaal aan anderen: de markt, de grote bedrijven, managers, enz. enz. En dan maar gek vinden dat de wereld zich niet naar hun schikt.
pi_59947765
In het kader van mijn laatste post: natuurlijk loop ik ook te zuigen over een aantal zaken. Dat komt deels omdat ik mij oprecht kwaad maak over het feit dat het tegenwoordig "normaal" is geworden om bepaalde groepen in de zeik te zetten. Net zoals Klopkoek (deels terecht, deels onterecht) snel ontvlamt als er iets geschreven wordt over economisch zwakkeren, kan ik ook pissig worden (met een minder snelle ontploffing, dat dan weer wel...) ten aanzien van b.v. allochtonen die in de hoek gezet worden.

Bij deze: zand erover, verder met de inhoudelijke discussie.
  maandag 7 juli 2008 @ 14:27:23 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59948039
quote:
Joh, voor EchtGaaf en Klopkoek is alles geoorloofd, zelfs het vals beschuldigen van mensen.
Laat ze lekker, het geweten is ver te zoeken bij zulke lui. Ze zullen dan ook zeer zeker niet eens kritisch naar hun eigen postgedrag kijken. In plaats daarvan kiezen ze ervoor te blijven janken en kankeren op andermans posts, teneinde hun eigen plaat voor de kop niet weg te hoeven halen.
Edit- Klopkoek gebruik nu eens niet te pas en on te pas het woord fascist want ergens heeft hij wel gelijk je kijkt absoluut niet naar je eigen scheldpartijen

[ Bericht 24% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 08-07-2008 11:58:00 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59948278
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Succes is wel degelijk een keuze. Goed, je moet er af en toe wat geluk bij hebben, maar dat is met alles in het leven zo.

Het aantal mensen dat met alleen maar geluk succes heeft, voor zover je dan kan spreken van succes, is zeer gering.
[
Ga toch weg man, "wat" geluk. Als je lichamelijk en/of psychisch nooit grote problemen hebt gehad heb je al 1000x meer geluk dan een hoop anderen.
quote:
Die mensen waar jullie op afgeven. De topverdieners. Die zijn daar echt gekomen omdat ze wat anders kozen en ze met geluk daar terecht zijn gekomen. Ze hebben gekozen om allerlei andere dingen opzij te zetten, weken van minimaal 80 uur te draaien, gezin en tijd opzij te zetten en ze krijgen voor als beloning een riant salaris en leuke bonussen.
Als je jaren achter elkaar aan je carriere kunt werken en zo hoog kunt komen heb je blijkbaar een uitstekende gezondheid, geen last van handicaps e.d. en heb je blijkbaar ook weinig last van psychische problemen (anders heb je vroeg of laat echt wel een burnout). Bovendien heb je dan (meestal) steun van je gezin. Dat zijn inderdaad allemaal dingen waar je voor kiest.
pi_59948342
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

edit-
En achteraf gezien bleek die constatering volkomen juist te zijn, vond de desbetreffende persoon het geen belediging maar legde hij zijn situatie uit, ondertussen had jij mij al een doodsverwensing aangesmeerd en vergeet je dat nu hier even te vertellen.

Zoals ik al zei; geen greintje zelfkritiek te bespeuren bij deze linkse rakker/communist.
Het vingertje wijst alreeds strak weer naar andere types, wat mijn eerste stelling over zulke lui maar weer eens bevestigd: Klopkoek heeft geen enkele vorm van fatsoen en zelfreflectie in zijn donder.

Dank je wel voor deze bevestiging

[ Bericht 12% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 08-07-2008 11:58:56 ]
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 14:43:45 #130
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59948390
Polgoddelijken hebben het WEER veel GEZELLIGER!!
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 14:46:38 #131
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59948452
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ga toch weg man, "wat" geluk. Als je lichamelijk en/of psychisch nooit grote problemen hebt gehad heb je al 1000x meer geluk dan een hoop anderen.
[..]

Als je jaren achter elkaar aan je carriere kunt werken en zo hoog kunt komen heb je blijkbaar een uitstekende gezondheid, geen last van handicaps e.d. en heb je blijkbaar ook weinig last van psychische problemen (anders heb je vroeg of laat echt wel een burnout). Bovendien heb je dan (meestal) steun van je gezin. Dat zijn inderdaad allemaal dingen waar je voor kiest.
Hard werken is nu opeens geluk omdat je geluk hebt gezond te zijn?
Carpe Libertatem
pi_59948532
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef rebel6 het volgende:

Goede gezondheid is niet iets waar je voor kan kiezen (hoewel sommigen er alles aan doen om het tegendeel te kiezen), maar het is niet bepaaldelijk bijzonder. Je kan dat geluk noemen, maar beter is wellicht slechte gezondheid als pech te bestempelen.

Maar ruim 99% van de gezonde mensen bereikt nog steeds niet die CEO-status... Dus kennelijk is gezondheid wel belangrijke (er zijn overigens heel succesvolle mensen die fysiek helemaal niet de wind mee hebben gehad) factor, maar niet de opmaat naar succes.

Overigens, ten aanzien van het psychische: aldus EG zijn bepaalde aandoeningen juist een voordeel voor de CEO.
pi_59950100
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Probeer maar eens succesvol te worden als je maar halve dagen kunt werken of als je vanwege je gezondheid regelmatig afspraken/vergaderingen moet afzeggen.
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 16:18:06 #134
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59950422
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:04 schreef rebel6 het volgende:
Probeer maar eens succesvol te worden als je maar halve dagen kunt werken of als je vanwege je gezondheid regelmatig afspraken/vergaderingen moet afzeggen.
We hadden het helemaal niet over zieke mensen. Jij beweerde dat succes (bijna) alleen aan geluk te wijten was en dat het geen keuze kon zijn. Iemand die er voor kiest om hard te werken kan dus nooit succesvol zijn volgens die theorie en topmanagers zijn mensen die niets hebben uitgevoerd en nog steeds niets uitvoeren en alleen maar geluk hebben gehad.

Of wil je misschien je standpunt wat nuanceren?
Carpe Libertatem
pi_59950756
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:43 schreef Boze_Appel het volgende:
Polgoddelijken hebben het WEER veel GEZELLIGER!!
He, niet gaan stoken he?

Kortom, we gaan gewoon on topic posten ipv modder smijten.
pi_59950790
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Succesvol zijn heeft ook veel met een goed gezondheid te maken. Dat is niet iedereen gegeven. Wees er (de Here) maar dankbaar voor als je gezond bent.
pi_59950857
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Overigens, ten aanzien van het psychische: aldus EG zijn bepaalde aandoeningen juist een voordeel voor de CEO.
Zeker waar. Mensen met ASPS (zeker de lichtere gevallen) of met ASPS-forme trekken hebben overduidelijk een groot voordeel als ze terecht komen in leidinggevende posities.
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 16:41:25 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59950954
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Succesvol zijn heeft ook veel met een goed gezondheid te maken. Dat is niet iedereen gegeven. Wees er (de Here) maar dankbaar voor als je gezond bent.
Maar ook daar heb je gedeeltelijk invloed op door te sporten, gezond te eten, ed.
Carpe Libertatem
pi_59951114
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

We hadden het helemaal niet over zieke mensen. Jij beweerde dat succes (bijna) alleen aan geluk te wijten was en dat het geen keuze kon zijn. Iemand die er voor kiest om hard te werken kan dus nooit succesvol zijn volgens die theorie en topmanagers zijn mensen die niets hebben uitgevoerd en nog steeds niets uitvoeren en alleen maar geluk hebben gehad.

Of wil je misschien je standpunt wat nuanceren?
Hard werken is absoluut GEEN garantie voor succes. Zowel in materiėle als in immateriėle zin . Zelf niet als je perfect gezond bent.

Maar iemand die niet gezond is, maakt veel minder kans in ons bestel. Voor werkgevers wordt je dan als melaats beschouwd. En discrimineren alsof het een lieve lust is.

En dat is mijn grootste bezwaar van dit systeem. "The winner takes it all"
pi_59951123
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Goede gezondheid is niet iets waar je voor kan kiezen (hoewel sommigen er alles aan doen om het tegendeel te kiezen), maar het is niet bepaaldelijk bijzonder. Je kan dat geluk noemen, maar beter is wellicht slechte gezondheid als pech te bestempelen.

Maar ruim 99% van de gezonde mensen bereikt nog steeds niet die CEO-status... Dus kennelijk is gezondheid wel belangrijke (er zijn overigens heel succesvolle mensen die fysiek helemaal niet de wind mee hebben gehad) factor, maar niet de opmaat naar succes.
Juist.

Maar dat sommige dingen zo gewoon zijn wil niet zeggen dat het geen factor van betekenis is.

In het zakenleven is timing bv. erg belangrijk. Sommige kansen krijg je namelijk maar 1 of 2x n als je dan niet op het juiste moment op de juiste plaats kan zijn (of er geestelijk niet helemaal bij) vanwege je gezondheid of problemen in je relatie/gezin kun je net iets belangrijks mislopen, bv. een grote order of een belangrijke promotie. Als je vaker dat soort akkefietjes hebt kan dat net het verschil betekenen tussen een glansrijke carriere of blijven stilstaan.
pi_59951206
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:41 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar ook daar heb je gedeeltelijk invloed op door te sporten, gezond te eten, ed.
Dat is absoluut waar.
Maar dat maakt echter niet dat gezondheid daarmee een keuze is. Mensen worden maar al te vaak geboren met handicaps. Zowel lichamelijke als geestelijke. Daar kan geen mens iets aan doen.

En voor die laatste groep vind ik het stuitend dat voor hen amper mogelijkheden zijn in een bestel dat drijft op het mechanisme van "the winner taks it all".
  maandag 7 juli 2008 @ 16:56:19 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59951285
Oké, back to business: DS4 mag het weer gaan opnemen voor bedrijfgoddelijken die zich vol laten behangen met conflictdiamanten en de verstandige zijde mag daar op en aanmerkingen over maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 7 juli 2008 @ 16:57:41 #143
116015 SicSicSics
pi_59951312
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:48 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Juist.

Maar dat sommige dingen zo gewoon zijn wil niet zeggen dat het geen factor van betekenis is.

In het zakenleven is timing bv. erg belangrijk. Sommige kansen krijg je namelijk maar 1 of 2x n als je dan niet op het juiste moment op de juiste plaats kan zijn (of er geestelijk niet helemaal bij) vanwege je gezondheid of problemen in je relatie/gezin kun je net iets belangrijks mislopen, bv. een grote order of een belangrijke promotie. Als je vaker dat soort akkefietjes hebt kan dat net het verschil betekenen tussen een glansrijke carriere of blijven stilstaan.
Dus omdat iemand zelf niet bij de les is, al dan niet doorinvloeden van buitenaf, is het zielig dat zijn/haar promotie niet doorgaat?

Is dat niet gewoon een kwestie van geschikt/ongeschikt?

En natuurlijk is dat hard, maar zo is het leven. Een topmanager die grote orders misloopt door gezondheidsproblemen is geen topmanager. Als je kansen niet in een keer kunt benutten ben je niet geschikt voor de functie.

Sorry als ik off-topic dwaal, maar dit doet me denken aan een andere discussie die ik laatst met iemand had. Mensen met een 'beperking' worden mijns inziens namelijk veel vaker voorgetrokken in deze maatschappij. Niet zozeer met betrekking op topfuncties maar ik zag het al op de HAVO. Ik moest binnen 50 minuten mijn examen halen, haalde ik dat niet dan was ik gewoon niet goed genoeg. Iemand met dislexie kreeg 2 x 50 minuten voor dezelfde toets, voor dezelfde diploma?.. Dat is toch te gek voor woorden.

Er wordt een uitzonderingspositie gemaakt zodat iemand die niet aan de kwalificaties voldoet, zich toch kan kwalificeren. Dat is toch niet eerlijk?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 7 juli 2008 @ 16:58:04 #144
116015 SicSicSics
pi_59951321
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
Oké, back to business: DS4 mag het weer gaan opnemen voor bedrijfgoddelijken die zich vol laten behangen met conflictdiamanten en de verstandige zijde mag daar op en aanmerkingen over maken.
Fine, fuck you then!
pi_59951819
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:57 schreef SicSicSics het volgende:

Sorry als ik off-topic dwaal, maar dit doet me denken aan een andere discussie die ik laatst met iemand had. Mensen met een 'beperking' worden mijns inziens namelijk veel vaker voorgetrokken in deze maatschappij. Niet zozeer met betrekking op topfuncties maar ik zag het al op de HAVO. Ik moest binnen 50 minuten mijn examen halen, haalde ik dat niet dan was ik gewoon niet goed genoeg. Iemand met dislexie kreeg 2 x 50 minuten voor dezelfde toets, voor dezelfde diploma?.. Dat is toch te gek voor woorden.

Er wordt een uitzonderingspositie gemaakt zodat iemand die niet aan de kwalificaties voldoet, zich toch kan kwalificeren. Dat is toch niet eerlijk?
Iemand met dyslexie is niet per definitie minder intelligent dan iemand zonder dyslexie. Sterker nog, dyslexie heeft helemaal niets met ontbreken van capaciteiten te maken. Net zo goed het geval als iemand kleurenblind is..... De extra tijd heeft die persoon niet nodig omdat ihj/zij minder bekwaam is, maar gewoon omdat deze een handicap heeft, t.w. woordblindheid. De persoon afschrijven voor het diploma is niet eerlijk. Het wordt anders als de persoon extra tijd nodig zou hebben als die niet de gewenste capaciteiten heeft .....

De school doet niet zomaar een willekeurige keuze. Daar zijn ongetwijfeld landelijk richtlijnen voor mbt het geven van extra tijd.

En ja, deed het bedrijfsleven dat ook maar eens. Als je dyslexie hebt, probeer dan maar een op coulance te treken van ene werkgevers. Maar die kiezen natuurlijk gewoon de volgende sollicitant. Want voor jou immers 100 anderen, in dit pracht bestel .
pi_59951852
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:

Zeker waar. Mensen met ASPS (zeker de lichtere gevallen) of met ASPS-forme trekken hebben overduidelijk een groot voordeel als ze terecht komen in leidinggevende posities.
Voor de goede orde: ik heb jouw standpunt verwoord, niet overgenomen...

Ik zie het meer als dat tegenwoordig ieder kind met veel energie een ADHD label krijgt, dat zo ook bepaald getrained gedrag als psychische afwijking wordt gezien...
pi_59951962
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:48 schreef EchtGaaf het volgende:

Hard werken is absoluut GEEN garantie voor succes.
Het vergroot de kansen echter wel.

Garanties in het leven krijg je niet. Nooit. Dat hoort bij het leven.

Natuurlijk kunnen beperkingen iemand zodanig belemmeren dat deze nooit mee kan doen in het arbeidsproces. Gelukkig hebben wij, gefinancieerd door ons systeem (!), goede opvangsmogelijkheden voor die mensen. Helaas is mijn oudste broer daartoe veroordeeld, maar ook voor hem is er een goed leven, het is alleen een ander leven...
pi_59951973
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor de goede orde: ik heb jouw standpunt verwoord, niet overgenomen...
Ja, das waar, je bracht het bovendien met een knipoog.
quote:
Ik zie het meer als dat tegenwoordig ieder kind met veel energie een ADHD label krijgt, dat zo ook bepaald getrained gedrag als psychische afwijking wordt gezien...
We moeten idd oppassen dat we niet willekeurig met labels en diagnoses gaan smijten. Dat gevaar ligt altijd op de loer. Maar een goede diagnose wordt niet zomaar gesteld. Het dient altijd te gebeuren door iemand die er gekwalificeerd voor is. (dus geen huisarts oid)

En classificerende diagnostiek kan nooit zonder de breed erkende DSM IV of wereldwijd beter bekend staande ICD10.

Dus van een volstrekt willekeur hoeft dus niet per definitie sprake te zijn. Echte deskundige gaan mbt diagnostiek niet zomaar over 1 nacht ijs.
pi_59952163
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:48 schreef rebel6 het volgende:

Het is een factor. Maar dat is toch nooit ontkend?

Succes is een combinatie van capaciteiten, geluk, inzet, enz. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat inzet gemiddeld 50% is van succes. Dat leidt ik af uit mijn tijd in de topsport. Door naar inzet te kijken kun je zien of iemand later de top zal halen, of dat het net niet zal lukken. Alleen de echt bizar talentvollen kunnen wegkomen met af en toe de kantjes eraf lopen (maar meestal niet en de kans op kantjes aflopen wordt groter naarmate het talent groter is, dus het kan tegen je werken) en er is natuurlijk een grote groep die kan werken wat ze willen, maar die het nooit zullen redden.

Inzet is echter belangrijk. Ook doorzetvermogen. Vechten als het even minder gaat. Te snel het kopje laten hangen en je weet: de top zit er niet voor je in.
quote:
Ik denk dat je veel meer kansen krijgt, maar goed. Natuurlijk kan het zo zijn dat je op een belangrijk moment de mist in gaat door iets waar je niets aan kan doen. Toch is dan van belang dat je niet gaat kniezen dat je pech hebt, maar dat je concludeert dat je de capaciteiten hebt en dat je er gewoon de volgende keer weer staat.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch...
pi_59952174
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het vergroot de kansen echter wel.
Dar ben ik het mee eens. Maar het moet je ook gegund zijn. Minstens zo belangrijk.
quote:
Garanties in het leven krijg je niet. Nooit. Dat hoort bij het leven.
Nee, jammer genoeg niet. Ik hou nu eenmaal van determinisme - of liever duidelijkheid.
quote:
Natuurlijk kunnen beperkingen iemand zodanig belemmeren dat deze nooit mee kan doen in het arbeidsproces.
Toch vind ik het dat werkgevers ze veel te veel aan de kant laten staan. Dat komt, omdat er doorgaans de keuze te over is. Waarom zou ene werkgevers immers een gehandicapte aannemen als ze een gezond gezond iemand kunnen krijgen. Ik vind serieus dat daar een grote fout zit en het systeem.: gebrek aan SOLIDARITEIT.
quote:
Gelukkig hebben wij, gefinancieerd door ons systeem (!), goede opvangsmogelijkheden voor die mensen.
We hebben het financieel dat zeker best op orde. Vergeet ook niet wat het betekent voor die mensen die echter wel door het bedrijfsleven wegens handicap of ziekte aan de kant zijn gezet. En wat dat psychisch met je doet, als je er niet meer zou bijhoren.....Want helaas, dat is wel de praktijk.
quote:
Helaas is mijn oudste broer daartoe veroordeeld, maar ook voor hem is er een goed leven, het is alleen een ander leven...
Ik hoop voor hem, dat hij een zinvolle dagbesteding kan hebben. En dat hij het kan accepteren. Het zal niet altijd eenvoudig zijn, denk ik.
pi_59952201
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
Leuk, een discussie waarbij vooraf al vast staat wie gelijk heeft en wie niet!
pi_59952397
quote:
Balkenende: 'Matig lonen'

zaterdag 05 juli 2008 | 09:06 | Laatst bijgewerkt op: zondag 06 juli 2008 | 22:07
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende heeft gisteren een moreel beroep op vakbonden en werkgevers gedaan om loonstijgingen binnen de perken te houden nu het minder goed gaat met de internationale economie. "Ik hoop dat ze goed oog hebben voor wat nodig is, een verantwoorde loonkostenontwikkeling." De CDA-premier wilde niet zo ver gaan dat hij de sociale partners expliciet oproept tot loonmatiging.
Maar looneisen werken prijsstijgingen in de hand, aldus de premier. Volgens de minister-president moet voorkomen worden dat Nederland in een situatie terechtkomt zoals rond de eeuwwisseling. Eind jaren negentig marcheerde de Nederlandse economie goed, vervolgens stegen lonen en prijzen waarop de economie een forse tik kreeg. Nu draait de economie nog behoorlijk, in vergelijking met andere Westerse landen.

De FNV stelde in een reactie dat de vakbeweging 'altijd oog heeft voor een verantwoorde loonkostenontwikkeling. "Maar we willen ook dat de koopkracht van de mensen op peil blijft. Dan moet je geen verhoging van de btw doorvoeren zoals het kabinet van plan is", aldus een FNV-woordvoerster.

Het kabinet wil per januari 2009 de btw van 19 naar 20 procent verhogen om zo de verlaging van de werkloosheidspremie te kunnen betalen. Met een lagere WW-premie houdt een werknemer meer loon over, maar koopt hij vervolgens goederen, dan is hij daar vanwege de hogere btw meer geld aan kwijt dan nu.

De PvdA in de Kamer wil dat het kabinet voorlopig afziet van de btw-verhoging omdat de koopkracht al verslechtert. Coalitiegenoot CDA eist dat de premieverlaging doorgaat. Het kabinet hakt in augustus de knoop door.

Volgens Balkenende krijgt de burger deze kabinetsperiode geen extra belastingen meer voor de kiezen bovenop de verhogingen die al zijn gepland. De president van de Europese Centrale Bank Claude Trichet zei eerder op de dag dat Nederland moet afzien van nieuwe belastingverhogingen omdat anders de inflatie verder zou oplopen. Trichet doelde volgens Balkenende niet op de al geplande btw-verhoging.

Op de ruzie over de btw tussen CDA en PvdA wilden Balkenende en minister Bos van Financiėn gisteren niet reageren.

http://www.bndestem.nl/al(...)ende-Matig-lonen.ece

Het eind van het liedje zal wel weer zo zijn, dat Jan met de Pet moet inleveren, en CEO's hun beloning nog harder zien stijgen. !
pi_59952461
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Waarom zou ene werkgevers immers een gehandicapte aannemen als ze een gezond gezond iemand kunnen krijgen. Ik vind serieus dat daar een grote fout zit en het systeem.
Toch is dat echt niet waar. Er zijn regelingen die het aannemen van arbeidsgehandicapten stimuleren. Misschien hebben we er daar meer van nodig (datkan ik niet beoordelen), maar de regelingen bestaan.

Daarnaast heb je ook veel werknemers die uit overtuiging gehandicapten de kans geven. Zo weet ik van een groot bedrijf, groot genoeg om te weten dat jij er producten van op jouw bord hebt gehad, dat ze wsw-ers in dienst nemen als onderdeel van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Zo was ik recent bij een jong bedrijf (agrarisch), waar de eigenaresse honderduit vertelde over de verstandelijk gehandicapten die bij haar op het bedrijf meewerkten. Zij koos bewust niet voor productieve mensen, maar voor de lol die ze had in het feit dat deze werknemers het gevoel hebben om mee te doen in de maatschappij, in het geluk dat zij zo kon doorgeven.

Het is echt niet zo negatief als jij het voorspiegelt.
quote:
Ik hoop voor hem, dat hij een zinvolle dagbesteding kan hebben. En dat hij het kan accepteren. Het zal niet altijd eenvoudig zijn, denk ik.
Hij heeft daar een dagbesteding. Voor hem is het werk. Een reden om op te staan. In zijn jongere jaren heeft hij het vooral moeilijk gehad omdat hij in de gaten kreeg dat hij niet mee mocht doen in de normale maatschappij, maar daar heeft hij zich inmiddels bij neergelegd.
pi_59952496
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Het eind van het liedje zal wel weer zo zijn, dat Jan met de Pet moet inleveren, en CEO's hun beloning nog harder zien stijgen. !
Wees positief en hoop dat de CEO's het goede voorbeeld in dezen geven. De oproep is overigens net zo belangrijk als CEO's niet meedoen...
pi_59952595
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wees positief en hoop dat de CEO's het goede voorbeeld in dezen geven. De oproep is overigens net zo belangrijk als CEO's niet meedoen...
Ik hoop dat het positivisme de CEO's nu op goed gedachte brengen. In het recentelijke verleden was dat bepaald niet gebleken, want ze trokken zich nergens iets van aan....

Maar ik hoop oprecht dat de discussie eens vruchten gaat afwerpen.....Het zet menigeen best aan het denken, ook een beetje blijkende uit het artikel van depers. Voor wat het waard is.
pi_59952841
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus omdat iemand zelf niet bij de les is, al dan niet doorinvloeden van buitenaf, is het zielig dat zijn/haar promotie niet doorgaat?

Is dat niet gewoon een kwestie van geschikt/ongeschikt?

En natuurlijk is dat hard, maar zo is het leven. Een topmanager die grote orders misloopt door gezondheidsproblemen is geen topmanager. Als je kansen niet in een keer kunt benutten ben je niet geschikt voor de functie.
Tja het is maar hoe je het wilt zien natuurlijk. Ik zie dan een topmanager die uitvalt wegens pech en een andere manager die daardoor de kans krijgt verder te groeien.
quote:

2x zoveel examentijd klinkt wel overdreven ja, maar om zo iemand geen diploma te gunnen vanwege leesproblemen gaat me ook wel ver...
pi_59953847
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is een factor. Maar dat is toch nooit ontkend?
Ontkend niet, maar omdat je stelt dat gezondheid niet zo bijzonder is denk je blijkbaar vooral aan ernstige ziektes of handicaps. Dan doe je dus mensen tekort die last hebben van zogenaamd "kleine" problemen, alsof alleen ernstig ziek/gehandicapt succes in de weg staat en alleen die mensen een goed excuus hebben dat het niet lukt om de top te bereiken en de rest gewoon niet hard genoeg z'n best doet of onvoldoende talent heeft.
quote:
Succes is een combinatie van capaciteiten, geluk, inzet, enz. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat inzet gemiddeld 50% is van succes. Dat leidt ik af uit mijn tijd in de topsport. Door naar inzet te kijken kun je zien of iemand later de top zal halen, of dat het net niet zal lukken. Alleen de echt bizar talentvollen kunnen wegkomen met af en toe de kantjes eraf lopen (maar meestal niet en de kans op kantjes aflopen wordt groter naarmate het talent groter is, dus het kan tegen je werken) en er is natuurlijk een grote groep die kan werken wat ze willen, maar die het nooit zullen redden.

Inzet is echter belangrijk. Ook doorzetvermogen. Vechten als het even minder gaat. Te snel het kopje laten hangen en je weet: de top zit er niet voor je in.
[..]
Grotendeels mee eens, heb er weinig aan toe te voegen behalve dat ik geen uitspraken zou durven te doen over het %.

En zo te lezen duurde het bij jou zeer lang voordat je inzet z'n vruchten afwierp, anders zou jij wel erg makkelijk praten over doorzetten natuurlijk en daar zie ik je in het geheel niet voor aan natuurlijk...
quote:
Ik denk dat je veel meer kansen krijgt, maar goed.
De kans op promotie krijg je niet maandelijks lijkt me...
quote:
Natuurlijk kan het zo zijn dat je op een belangrijk moment de mist in gaat door iets waar je niets aan kan doen. Toch is dan van belang dat je niet gaat kniezen dat je pech hebt, maar dat je concludeert dat je de capaciteiten hebt en dat je er gewoon de volgende keer weer staat.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch...
Eens.
pi_59954123
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:52 schreef rebel6 het volgende:

Ontkend niet, maar omdat je stelt dat gezondheid niet zo bijzonder is denk je blijkbaar vooral aan ernstige ziektes of handicaps. Dan doe je dus mensen tekort die last hebben van zogenaamd "kleine" problemen, alsof alleen ernstig ziek/gehandicapt succes in de weg staat en alleen die mensen een goed excuus hebben dat het niet lukt om de top te bereiken en de rest gewoon niet hard genoeg z'n best doet of onvoldoende talent heeft.
De vraag is dan waar jij de lat legt. Ik denk dat ik persoonlijk veel meer dan gemiddeld gezondheidsproblemen heb gekend, mede ook omdat ik als sporter roofbouw heb gepleegd op mijn lichaam en dat heeft mij niet tegengehouden en hoeft niemand ook echt tegen te houden.

Dus wat bedoel je precies?
quote:
Grotendeels mee eens, heb er weinig aan toe te voegen behalve dat ik geen uitspraken zou durven te doen over het %.
Ik garandeer het niet op de procentpunt precies...
quote:
En zo te lezen duurde het bij jou zeer lang voordat je inzet z'n vruchten afwierp, anders zou jij wel erg makkelijk praten over doorzetten natuurlijk en daar zie ik je in het geheel niet voor aan natuurlijk...
Nee, talent heb ik best veel gehad, ik had alleen meer last van een onwillig lichaam, waardoor ik steeds na een blessure hard heb moeten knokken.
quote:
De kans op promotie krijg je niet maandelijks lijkt me...
1 a 2 per leven en 12 keer per jaar... Daar moet iets tussen passen. Wat het precies is zal per persoon verschillen. Kans op promotie is ook niet de enige kans die de moeite waard is. Je kan ook een kans op een andere baan krijgen, collega die iets wil gaan opstarten en jou benadert om mee te doen, kans op een totaal andere functie, kans om een goed idee van jezelf om te zetten in een bedrijf, enz.
quote:
Eens.
Mooi.
pi_59956254
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag is dan waar jij de lat legt. Ik denk dat ik persoonlijk veel meer dan gemiddeld gezondheidsproblemen heb gekend, mede ook omdat ik als sporter roofbouw heb gepleegd op mijn lichaam en dat heeft mij niet tegengehouden en hoeft niemand ook echt tegen te houden.

Dus wat bedoel je precies?
[..]
Dat er ongetwijfeld een sterk verband bestaat tussen hoe gezond iemand is en hoe succesvol.
De mensen aan de top hebben waarschijnlijk veel minder dan gemiddeld last gehad van ziektes/handicaps anders hadden ze namelijk vroeg of laat af moeten haken. Klinkt dit logisch of niet?
quote:
Nee, talent heb ik best veel gehad, ik had alleen meer last van een onwillig lichaam, waardoor ik steeds na een blessure hard heb moeten knokken.
[..]
Je praat nu over sport, maar ik bedoelde het eigenlijk meer zakelijk. Dat het succes wel eens erg lang uitbleef ondanks keihard werken en veel investeren, zo lang dat je er gestoord van werd. Je zult wel zeggen van wel, maar ik heb daar al bij voorbaat m'n twijfels bij...
quote:
1 a 2 per leven en 12 keer per jaar... Daar moet iets tussen passen. Wat het precies is zal per persoon verschillen. Kans op promotie is ook niet de enige kans die de moeite waard is. Je kan ook een kans op een andere baan krijgen, collega die iets wil gaan opstarten en jou benadert om mee te doen, kans op een totaal andere functie, kans om een goed idee van jezelf om te zetten in een bedrijf, enz.
Ik zie met enige regelmaat kansen maar itt grote bedrijven kan ik het me niet veroorloven om enorme risico's te nemen...
Maar goed, ik zal wel weer de plank misslaan volgens jou...
pi_59956998
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:37 schreef rebel6 het volgende:

Dat er ongetwijfeld een sterk verband bestaat tussen hoe gezond iemand is en hoe succesvol.
De mensen aan de top hebben waarschijnlijk veel minder dan gemiddeld last gehad van ziektes/handicaps anders hadden ze namelijk vroeg of laat af moeten haken. Klinkt dit logisch of niet?
Dat vraag ik mij oprecht af. Natuurlijk, bij ernstige ziektes en handicaps wordt het extreem lastig. Maar meer dan gemiddeld lichamelijke klachten is overkomelijk.
quote:
Je praat nu over sport, maar ik bedoelde het eigenlijk meer zakelijk. Dat het succes wel eens erg lang uitbleef ondanks keihard werken en veel investeren, zo lang dat je er gestoord van werd. Je zult wel zeggen van wel, maar ik heb daar al bij voorbaat m'n twijfels bij...
Op het laatst begrijp ik niet meer exact wat je bedoelt, maar goed: er zijn ondernemingen die redelijk snel goed liepen, ik heb ook een onderneming waar ik veel tijd (en ook wat geld) in heb geļnvesteerd, maar die niet van de grond wil komen (deels omdat het tij nu tegen zit). Maar ook daarvoor geldt: stuk doorzetten, zeker omdat als die van de grond komt het om extreem veel geld kan gaan (zeg maar: na een jaar kan ik met pensioen, wat ik dan uiteraard niet zal doen).
quote:
Ik zie met enige regelmaat kansen maar itt grote bedrijven kan ik het me niet veroorloven om enorme risico's te nemen...
Maar goed, ik zal wel weer de plank misslaan volgens jou...
Eigenlijk wel. Als je die kansen ziet moet je een ondernemingsplan schrijven en investeerders zoeken. Als het echt om een goed plan gaat kun je best investeerders vinden.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:36:48 #161
116015 SicSicSics
pi_59967720
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:02 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Tja het is maar hoe je het wilt zien natuurlijk. Ik zie dan een topmanager die uitvalt wegens pech en een andere manager die daardoor de kans krijgt verder te groeien.
Maar dan nog, die manager die op dat moment de kans krijgt moet ook beschikken over juiste capaciteiten. Iets wat weer geen geluk is. Dus waarschijnlijk is het een beetje van beide.
quote:
2x zoveel examentijd klinkt wel overdreven ja, maar om zo iemand geen diploma te gunnen vanwege leesproblemen gaat me ook wel ver...
Ik gun het diegene zeer zeker wel, vind het zelfs knap dat zo iemand de gedrevenheid kan vinden het tóch te doen én te volbrengen.

Ik vind het alleen een wat rare gang van zaken om eerst criteria op te stellen waar iemand aan moet voldoen om die het volgende moment weer overboord te gooien voor iemand die 'anders' is.
Fine, fuck you then!
pi_59967758
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:36 schreef SicSicSics het volgende:

Ik vind het alleen een wat rare gang van zaken om eerst criteria op te stellen waar iemand aan moet voldoen om die het volgende moment weer overboord te gooien voor iemand die 'anders' is.
Wat is dan het alternatief? Geen extra tijd gunnen en dus ook geen diploma vanwege hun handicap?

Kan het bedrijfsleven nog veel van leren!
pi_59967892
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is dan het alternatief? Geen extra tijd gunnen en dus ook geen diploma vanwege hun handicap?

Het ombuigen van criteria voor de zwakkeren is anders ook geen reeele optie, vind je niet?
pi_59968003
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het ombuigen van criteria voor de zwakkeren is anders ook geen reeele optie, vind je niet?
En daarmee in de uitkering laten?! Kan je weer gaan mekkeren dat het profiteurs zijn !
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:49:07 #165
116015 SicSicSics
pi_59968021
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Of de criteria aanpassen, ja.

Het klopt toch gewoon niet?

Er zijn regels, een onderdrempel, minimale competenties. Voldoe je niet aan de gestelde regels, je haalt de onderdrempel niet, je beschikt niet over de minimale competenties dan is dat jammer. Dan wordt jou die diploma misschien wel gegund, maar je bent niet goed genoeg. Geen extra tijd, geen extra begeleiding, geen diploma.

Voldoe je niet aan de gestelde regels, je haalt de onderdrempel niet, je beschikt niet over de minimale competenties, maar je hebt dislexie dan is dat anders omdat? Je krijgt extra begeleiding, extra tijd en tch een diploma.

Ik gun het die mensen van harte tuurlijk, maar ik vind het wel een aparte gang van zaken.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:49:40 #166
116015 SicSicSics
pi_59968040
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En daarmee in de uitkering laten?! Kan je weer gaan mekkeren dat het profiteurs zijn !
Dat is mijn punt niet...
Fine, fuck you then!
pi_59968110
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er zijn regels, een onderdrempel, minimale competenties. Voldoe je niet aan de gestelde regels, je haalt de onderdrempel niet, je beschikt niet over de minimale competenties dan is dat jammer. Dan wordt jou die diploma misschien wel gegund, maar je bent niet goed genoeg. Geen extra tijd, geen extra begeleiding, geen diploma.

Voldoe je niet aan de gestelde regels, je haalt de onderdrempel niet, je beschikt niet over de minimale competenties, maar je hebt dislexie dan is dat anders omdat? Je krijgt extra begeleiding, extra tijd en tch een diploma.

Ik gun het die mensen van harte tuurlijk, maar ik vind het wel een aparte gang van zaken.
Dat dus. Dyslectische mensen die een HAVO of VWO diploma halen zijn natuurlijk voorgetrokken, no doubt about it. Waarom zouden zij niet genoegen nemen met een stapje terug ? Nee, per se moeten we de kwaliteit van het HAVO en VWO diploma ondermijnen door zwakkere broeders koste wat het kost binnenboord te houden.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:01:16 #168
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59968371
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Iemand met dyslexie is niet per definitie minder intelligent dan iemand zonder dyslexie. Sterker nog, dyslexie heeft helemaal niets met ontbreken van capaciteiten te maken. Net zo goed het geval als iemand kleurenblind is..... De extra tijd heeft die persoon niet nodig omdat ihj/zij minder bekwaam is, maar gewoon omdat deze een handicap heeft, t.w. woordblindheid. De persoon afschrijven voor het diploma is niet eerlijk. Het wordt anders als de persoon extra tijd nodig zou hebben als die niet de gewenste capaciteiten heeft .....

De school doet niet zomaar een willekeurige keuze. Daar zijn ongetwijfeld landelijk richtlijnen voor mbt het geven van extra tijd.

En ja, deed het bedrijfsleven dat ook maar eens. Als je dyslexie hebt, probeer dan maar een op coulance te treken van ene werkgevers. Maar die kiezen natuurlijk gewoon de volgende sollicitant. Want voor jou immers 100 anderen, in dit pracht bestel .
Dat is echt kwats 2 vrienden van mij hebben dyslexie (al voor het een hype werd) en kunnen beide zeer gemakkelijk aan werk komen met hun technische natuurkunde
pi_59968438
quote:

[..]

Maar hier gaat het dus niet om aanpassing van het niveau van de toets. Immers de leerling kreeg gewoon dezelfde toets onder ogen. De extra tijd kreeg hij alleen ter compensatie van zijn leesprobleem. Maar het moet niet zo zijn dat hij overgecompenseerd word, dat hij daadwerkelijk voordeel heeft tov de anderen. Er zijn grenzen.

Ik begrijp je punt, we moeten ook oppassen voor een glijdende schaal. Toen ik studeerde werd er ook wel eens gesjoemeld door een docent die een student matste met een mondeling examen (lees gewoon weggeven) omdat hij het schriftelijke niet kon halen. (persoon had geen handicap oid) Daar ben ik nog steeds kwaad over, want dan ben je inderdaad diploma's aan het weggeven.
pi_59968516
quote:

[..]

Dat is mijn punt niet...
Nee, het was mijn reactie aan het adres van Scorpie. Die degelijke lui het daglicht maar amper gunt zo ongeveer.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:07:49 #171
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59968535
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

kan wel zo zijn toch krijg ik er iedere keer weer jeuk van bij dit soort oproepen want 9 van de 10 keer geven de CEO`s allesbehalve het goede voorbeeld. Het mag dan een druppel op een gloeiende plaat zijn maar moreel(symbolisch) zou je toch mogen verwachten dat ze dan ook hun eigen lonen matigen.
pi_59968565
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is echt kwats 2 vrienden van mij hebben dyslexie (al voor het een hype werd) en kunnen beide zeer gemakkelijk aan werk komen met hun technische natuurkunde
Die twee vrienden van jou zijn representatief voor de groep van gehandicapten? Jij ontkent dat mensen met een handicap zeer moeizaam aan de bak komen?
pi_59968599
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

kan wel zo zijn toch krijg ik er iedere keer weer jeuk van bij dit soort oproepen want 9 van de 10 keer geven de CEO`s allesbehalve het goede voorbeeld. Het mag dan een druppel op een gloeiende plaat zijn maar moreel(symbolisch) zou je toch mogen verwachten dat ze dan ook hun eigen lonen matigen.
Het feit dat ze dat steeds niet doen geeft aan hoe a-moreel die lui zijn. Het zijn vaak verkapte psychopaten. Niets ontziend, en slechts bezig zijn om zichzelf te goed te doen.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:19:39 #174
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59968834
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die twee vrienden van jou zijn representatief voor de groep van gehandicapten? Jij ontkent dat mensen met een handicap zeer moeizaam aan de bak komen?
nee maar dyslexie hoeft niet zo`n grote handicap te zijn.
pi_59968996
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee maar dyslexie hoeft niet zo`n grote handicap te zijn.
Dyslexie in principe niet. Neemt niet weg dat hun werktempo door hun handicap wel wat lager kan liggen.

En dan heb je vandaag de dag toch echt een super groot probleem in het bedrijfsleven, dat maar al te vaak weg heeft van een concentratiekamp.

De werkdruk in Nederland is ronduit extreem. Een kleine handicap breekt je dan al gauw op. ik ken er genoeg die zijn afgebrand.

Prestatiemaatschap
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 12:32:17 #176
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59969130
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
De werkdruk in Nederland is ronduit extreem. Een kleine handicap breekt je dan al gauw op. ik ken er genoeg die zijn afgebrand.
Ik ken er genoeg die telkens gepromoveerd worden ondanks een klein defectje als dyslexie.

Je hebt een gefrustreerde kijk op het bedrijfsleven die ik echt niet kan rijmen met mijn ervaringen of ervaringen in mijn vriendenkring. En die vriendenkring varieerd enorm in bedrijfstak, van vuilnisman tot directeur.

Wellicht is jouw kijk wat vervormd door je eigen ervaringen of je eigen interpretatie?
Carpe Libertatem
pi_59969405
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Dat is toch ook mijn insteek?
pi_59969452
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
het bedrijfsleven, dat maar al te vaak weg heeft van een concentratiekamp.
EG, ik begrijp dat jij als beta je niet heel erg interesseert voor geschiedenis, maar je mag toch wel beter weten...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:47:52 #179
116015 SicSicSics
pi_59969458
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar hier gaat het dus niet om aanpassing van het niveau van de toets. Immers de leerling kreeg gewoon dezelfde toets onder ogen. De extra tijd kreeg hij alleen ter compensatie van zijn leesprobleem. Maar het moet niet zo zijn dat hij overgecompenseerd word, dat hij daadwerkelijk voordeel heeft tov de anderen. Er zijn grenzen.
Het niveau van de toetsing blijft inderdaad hetzelfde, alleen wordt de tijdsduur wel verhoogd. Terwijl kennis/tijd ook een vastegesteld kader heeft. In het bedrijfsleven op het niveau van een topfunctie is die tijd misschien net het verschil tussen wel/geen opdracht.
quote:
Ik begrijp je punt, we moeten ook oppassen voor een glijdende schaal. Toen ik studeerde werd er ook wel eens gesjoemeld door een docent die een student matste met een mondeling examen (lees gewoon weggeven) omdat hij het schriftelijke niet kon halen. (persoon had geen handicap oid) Daar ben ik nog steeds kwaad over, want dan ben je inderdaad diploma's aan het weggeven.
Om dit even door te trekken, is het behalen van je diploma/promotie niet een kwestie van alleen maar geluk hebben. Door dit te stellen bachetaliseerd rebel6 eigenlijk het harde werk wat mesen in hun opleiding/werk hebben zitten.

Jij hebt niet hard gewerkt voor je diploma/promotie je hebt 'gewoon' geluk gehad. En dat is ook niet waar.
Fine, fuck you then!
pi_59969479
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:32 schreef Boze_Appel het volgende:

Je hebt een gefrustreerde kijk op het bedrijfsleven die ik echt niet kan rijmen met mijn ervaringen of ervaringen in mijn vriendenkring. En die vriendenkring varieerd enorm in bedrijfstak, van vuilnisman tot directeur.

Wellicht is jouw kijk wat vervormd door je eigen ervaringen of je eigen interpretatie?
Ik kan mij hier in vinden. Ik herken NL niet in het beeld dat EG schetst. Totaal niet zelfs...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:50:49 #181
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59969538
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is toch ook mijn insteek?
ja dat snap ik zeg alleen wat EG ook zegt dat daar weinig van terecht zal komen
pi_59969692
In Nederland een hoge werkdruk? Dacht het niet hoor.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:56:37 #183
124377 pmb_rug
salvation received
pi_59971261
hehe, zijn jullie nog steeds bezig met dit jaloezietopic?

blij te merken dat het zich nog altijd kenmerkt door grote woorden en kleine argumenten
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:58:26 #184
124377 pmb_rug
salvation received
pi_59971307
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ken er genoeg die telkens gepromoveerd worden ondanks een klein defectje als dyslexie.

eensch.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_59974001
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:56 schreef pmb_rug het volgende:
hehe, zijn jullie nog steeds bezig met dit jaloezietopic?
Nog steeds? Dit is nog maar het begin. En verder , het heeft wmb niets met jaloezie van doen. Het gaat mij puur om rechtvaardigheid.
quote:
blij te merken dat het zich nog altijd kenmerkt door grote woorden en kleine argumenten
Voor de pro-bedrijfsgoddelijken is dat inderdaad het geval

Ben je inmiddels al CEO?

[ Bericht 7% gewijzigd door EchtGaaf op 08-07-2008 15:51:48 ]
pi_59974364
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het niveau van de toetsing blijft inderdaad hetzelfde, alleen wordt de tijdsduur wel verhoogd. Terwijl kennis/tijd ook een vastegesteld kader heeft.
Dat laatste klopt; daarom zeg ik dat slechts het tijdverlies wegens dyslexie mag worden gecompenseerd en niet meer dan dat. Hij mag dus geen voordeel hebben van de extra tijd, het moet slechts gaan over compensatie.
quote:
In het bedrijfsleven op het niveau van een topfunctie is die tijd misschien net het verschil tussen wel/geen opdracht.
Ach ik wil niet zeggen dat iedere dyslexiecus nu meteen op een topfunctie zou moeten kunnne belanden, maar wat meer tolerantie voor mensen met een handicap door het bedrijfsleven is dacht ik niet verkeerd.
quote:
Om dit even door te trekken, is het behalen van je diploma/promotie niet een kwestie van alleen maar geluk hebben. Door dit te stellen bachetaliseerd rebel6 eigenlijk het harde werk wat mesen in hun opleiding/werk hebben zitten.

Jij hebt niet hard gewerkt voor je diploma/promotie je hebt 'gewoon' geluk gehad. En dat is ook niet waar.
Op school/uni is dat toch wel anders dan in het bedrijfsleven. Een tentamen doe je immers meestal in je eentje. Je hebt niets met factoren rond andere personen van doen. En ook niet of een andere partij je iets wel of niet gunt. Dat maakt dat het zeer lonend is om hard te studeren voor een zeer goed resultaat. Ik scoorde dan ook altijd hoog tot zeer hoog. Was gewoon een kwestie van goed voor bereiden....Het stelde op die manier niet veel voor. (op een paar vakken na dan).
pi_59974398
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:57 schreef Scorpie het volgende:
In Nederland een hoge werkdruk? Dacht het niet hoor.
Als een van de hoogste ter wereld. Zelf DS4 was het met die opvatting eens.
pi_59974531
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan mij hier in vinden. Ik herken NL niet in het beeld dat EG schetst. Totaal niet zelfs...
Hangt inderdaad natuurlijk ook van je eigen ervaringen af. En niet in de laatste plaats om de branche. Ik heb alleen ervaringen binnen de techniek. Daar moet je dus niet zijn. Het is een kille, harde bedoeling. En zo conjunctuurgevoelig als de nete.

ik kan me alleen verwijten dat ik dat niet van te voren had bedacht.
pi_59974597
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

EG, ik begrijp dat jij als beta je niet heel erg interesseert voor geschiedenis, maar je mag toch wel beter weten...
Waarom zou een bedrijf geen concentratiekamp kunnen zijn in de letterlijke zin van het woord? (dus afgezien welke lading de term heeft in geschiedenis).
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:31:16 #190
116015 SicSicSics
pi_59975526
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom zou een bedrijf geen concentratiekamp kunnen zijn in de letterlijke zin van het woord? (dus afgezien welke lading de term heeft in geschiedenis).
Je bedoelt een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is?

Of bedoel je een kamp waarin mensen onder militaire dwang vastegzet worden?

Geen van beide zijn te rijmen met 'het bedrijfsleven' in Nederland. Tenminste niet de bedrijven waar ik aan de slag ben geweest.

Verder is het wel een beetje een 'jammerlijke' vergelijking.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:33:03 #191
116015 SicSicSics
pi_59975566
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hangt inderdaad natuurlijk ook van je eigen ervaringen af. En niet in de laatste plaats om de branche. Ik heb alleen ervaringen binnen de techniek. Daar moet je dus niet zijn. Het is een kille, harde bedoeling. En zo conjunctuurgevoelig als de nete.

ik kan me alleen verwijten dat ik dat niet van te voren had bedacht.
Maar wat let je om iets leuks te gaan doen!?! Niemand die je onder militaire dwang verplicht om arbeid te verrichten op een plaatst die je niet aanstaat. Het is geen concentratiekamp!
Fine, fuck you then!
pi_59975695
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je bedoelt een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is?

Of bedoel je een kamp waarin mensen onder militaire dwang vastegzet worden?

Geen van beide zijn te rijmen met 'het bedrijfsleven' in Nederland. Tenminste niet de bedrijven waar ik aan de slag ben geweest.

Verder is het wel een beetje een 'jammerlijke' vergelijking.
Een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is. Waar nog geen tijd meer is voor een kort koffiepraatje. Enorme jachtigheid. Altijd stress. Altijd te weinig tijd om een project fatsoenlijk af te ronden. Het geld dat oppermachtig is. De mammom die maximaal aanbeden moet worden.

doorgeslagen kapitalisme
pi_59975827
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:33 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar wat let je om iets leuks te gaan doen!?! Niemand die je onder militaire dwang verplicht om arbeid te verrichten op een plaatst die je niet aanstaat. Het is geen concentratiekamp!
Het is overal een en dezelfde snit... Zappen helpt echt niet. Je hopt van het ene stresskamp naar het andere.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:42:50 #194
116015 SicSicSics
pi_59975837
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is. Waar nog geen tijd meer is voor een kort koffiepraatje. Enorme jachtigheid. Altijd stress. Altijd te weinig tijd om een project fatsoenlijk af te ronden. Het geld dat oppermachtig is. De mammom die maximaal aanbeden moet worden.

doorgeslagen kapitalisme
Maar wat let je om te gaan doen wat je leuk vindt in een bedrijf wat je leuk vindt? Je hoeft toch niet te blijven zitten waar je zit?

of verdient het wel lekker?
Fine, fuck you then!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:43:29 #195
116015 SicSicSics
pi_59975853
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is overal een en dezelfde snit... Zappen helpt echt niet. Je hopt van het ene stresskamp naar het andere.
Dan moet je bij de overheid gaan werken!

En ja, ik heb ervaring!
Fine, fuck you then!
pi_59975932
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar wat let je om te gaan doen wat je leuk vindt in een bedrijf wat je leuk vindt? Je hoeft toch niet te blijven zitten waar je zit?
Lijkt allemaal teveel op elkaar... De markt lijkt wel zo discontinu als de nete....
quote:
of verdient het wel lekker?

Veel geld verdienen is de techniek is zo goed als uitgesloten. Althans ene pure technische functie. Of je moet manager willen worden. !
pi_59975971
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan moet je bij de overheid gaan werken!

En ja, ik heb ervaring!
Ik ook. Het was een sfeer dat sterk deed denken aan de Gouden Kooi.
pi_59977527
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb alleen ervaringen binnen de techniek. Daar moet je dus niet zijn. Het is een kille, harde bedoeling. En zo conjunctuurgevoelig als de nete.
Toch horen we nu ook velen die met die branche ervaring hebben en daar toch een andere mening over hebben.

Nog afgezien daarvan: het is onjuist om wat in een enkele branche gebeurt door te trekken naar het gehele bedrijfsleven.
pi_59977583
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:

Een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is. Waar nog geen tijd meer is voor een kort koffiepraatje. Enorme jachtigheid. Altijd stress. Altijd te weinig tijd om een project fatsoenlijk af te ronden.
Ik las deze week nog dat uit onderzoek blijkt dat hoge werkdruk voor de meeste werknemers juist gunstig uit pakt. Ik herken dat ook wel. Niets vervelender dan het rustig hebben. Dan raak ik mijn focus kwijt en ben ik geneigd te gaan lummelen.
pi_59977610
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ook. Het was een sfeer dat sterk deed denken aan de Gouden Kooi.
Kun je dat uitleggen, want ik heb nog geen minuut van dat programma gezien (de seconden waren teasers die langs kwamen tussen andere programma's door, vlak voor het zappen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')