abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 12:32:17 #176
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59969130
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
De werkdruk in Nederland is ronduit extreem. Een kleine handicap breekt je dan al gauw op. ik ken er genoeg die zijn afgebrand.
Ik ken er genoeg die telkens gepromoveerd worden ondanks een klein defectje als dyslexie.

Je hebt een gefrustreerde kijk op het bedrijfsleven die ik echt niet kan rijmen met mijn ervaringen of ervaringen in mijn vriendenkring. En die vriendenkring varieerd enorm in bedrijfstak, van vuilnisman tot directeur.

Wellicht is jouw kijk wat vervormd door je eigen ervaringen of je eigen interpretatie?
Carpe Libertatem
pi_59969405
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

kan wel zo zijn toch krijg ik er iedere keer weer jeuk van bij dit soort oproepen want 9 van de 10 keer geven de CEO`s allesbehalve het goede voorbeeld. Het mag dan een druppel op een gloeiende plaat zijn maar moreel(symbolisch) zou je toch mogen verwachten dat ze dan ook hun eigen lonen matigen.
Dat is toch ook mijn insteek?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59969452
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
het bedrijfsleven, dat maar al te vaak weg heeft van een concentratiekamp.
EG, ik begrijp dat jij als beta je niet heel erg interesseert voor geschiedenis, maar je mag toch wel beter weten...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:47:52 #179
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_59969458
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar hier gaat het dus niet om aanpassing van het niveau van de toets. Immers de leerling kreeg gewoon dezelfde toets onder ogen. De extra tijd kreeg hij alleen ter compensatie van zijn leesprobleem. Maar het moet niet zo zijn dat hij overgecompenseerd word, dat hij daadwerkelijk voordeel heeft tov de anderen. Er zijn grenzen.
Het niveau van de toetsing blijft inderdaad hetzelfde, alleen wordt de tijdsduur wel verhoogd. Terwijl kennis/tijd ook een vastegesteld kader heeft. In het bedrijfsleven op het niveau van een topfunctie is die tijd misschien net het verschil tussen wel/geen opdracht.
quote:
Ik begrijp je punt, we moeten ook oppassen voor een glijdende schaal. Toen ik studeerde werd er ook wel eens gesjoemeld door een docent die een student matste met een mondeling examen (lees gewoon weggeven) omdat hij het schriftelijke niet kon halen. (persoon had geen handicap oid) Daar ben ik nog steeds kwaad over, want dan ben je inderdaad diploma's aan het weggeven.
Om dit even door te trekken, is het behalen van je diploma/promotie niet een kwestie van alleen maar geluk hebben. Door dit te stellen bachetaliseerd rebel6 eigenlijk het harde werk wat mesen in hun opleiding/werk hebben zitten.

Jij hebt niet hard gewerkt voor je diploma/promotie je hebt 'gewoon' geluk gehad. En dat is ook niet waar.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_59969479
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:32 schreef Boze_Appel het volgende:

Je hebt een gefrustreerde kijk op het bedrijfsleven die ik echt niet kan rijmen met mijn ervaringen of ervaringen in mijn vriendenkring. En die vriendenkring varieerd enorm in bedrijfstak, van vuilnisman tot directeur.

Wellicht is jouw kijk wat vervormd door je eigen ervaringen of je eigen interpretatie?
Ik kan mij hier in vinden. Ik herken NL niet in het beeld dat EG schetst. Totaal niet zelfs...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:50:49 #181
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59969538
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is toch ook mijn insteek?
ja dat snap ik zeg alleen wat EG ook zegt dat daar weinig van terecht zal komen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59969692
In Nederland een hoge werkdruk? Dacht het niet hoor.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:56:37 #183
124377 pmb_rug
salvation received
pi_59971261
hehe, zijn jullie nog steeds bezig met dit jaloezietopic?

blij te merken dat het zich nog altijd kenmerkt door grote woorden en kleine argumenten
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:58:26 #184
124377 pmb_rug
salvation received
pi_59971307
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ken er genoeg die telkens gepromoveerd worden ondanks een klein defectje als dyslexie.

eensch.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_59974001
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:56 schreef pmb_rug het volgende:
hehe, zijn jullie nog steeds bezig met dit jaloezietopic?
Nog steeds? Dit is nog maar het begin. En verder , het heeft wmb niets met jaloezie van doen. Het gaat mij puur om rechtvaardigheid.
quote:
blij te merken dat het zich nog altijd kenmerkt door grote woorden en kleine argumenten
Voor de pro-bedrijfsgoddelijken is dat inderdaad het geval

Ben je inmiddels al CEO?

[ Bericht 7% gewijzigd door EchtGaaf op 08-07-2008 15:51:48 ]
pi_59974364
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het niveau van de toetsing blijft inderdaad hetzelfde, alleen wordt de tijdsduur wel verhoogd. Terwijl kennis/tijd ook een vastegesteld kader heeft.
Dat laatste klopt; daarom zeg ik dat slechts het tijdverlies wegens dyslexie mag worden gecompenseerd en niet meer dan dat. Hij mag dus geen voordeel hebben van de extra tijd, het moet slechts gaan over compensatie.
quote:
In het bedrijfsleven op het niveau van een topfunctie is die tijd misschien net het verschil tussen wel/geen opdracht.
Ach ik wil niet zeggen dat iedere dyslexiecus nu meteen op een topfunctie zou moeten kunnne belanden, maar wat meer tolerantie voor mensen met een handicap door het bedrijfsleven is dacht ik niet verkeerd.
quote:
Om dit even door te trekken, is het behalen van je diploma/promotie niet een kwestie van alleen maar geluk hebben. Door dit te stellen bachetaliseerd rebel6 eigenlijk het harde werk wat mesen in hun opleiding/werk hebben zitten.

Jij hebt niet hard gewerkt voor je diploma/promotie je hebt 'gewoon' geluk gehad. En dat is ook niet waar.
Op school/uni is dat toch wel anders dan in het bedrijfsleven. Een tentamen doe je immers meestal in je eentje. Je hebt niets met factoren rond andere personen van doen. En ook niet of een andere partij je iets wel of niet gunt. Dat maakt dat het zeer lonend is om hard te studeren voor een zeer goed resultaat. Ik scoorde dan ook altijd hoog tot zeer hoog. Was gewoon een kwestie van goed voor bereiden....Het stelde op die manier niet veel voor. (op een paar vakken na dan).
pi_59974398
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:57 schreef Scorpie het volgende:
In Nederland een hoge werkdruk? Dacht het niet hoor.
Als een van de hoogste ter wereld. Zelf DS4 was het met die opvatting eens.
pi_59974531
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan mij hier in vinden. Ik herken NL niet in het beeld dat EG schetst. Totaal niet zelfs...
Hangt inderdaad natuurlijk ook van je eigen ervaringen af. En niet in de laatste plaats om de branche. Ik heb alleen ervaringen binnen de techniek. Daar moet je dus niet zijn. Het is een kille, harde bedoeling. En zo conjunctuurgevoelig als de nete.

ik kan me alleen verwijten dat ik dat niet van te voren had bedacht.
pi_59974597
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

EG, ik begrijp dat jij als beta je niet heel erg interesseert voor geschiedenis, maar je mag toch wel beter weten...
Waarom zou een bedrijf geen concentratiekamp kunnen zijn in de letterlijke zin van het woord? (dus afgezien welke lading de term heeft in geschiedenis).
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:31:16 #190
116015 SicSicSics
pi_59975526
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom zou een bedrijf geen concentratiekamp kunnen zijn in de letterlijke zin van het woord? (dus afgezien welke lading de term heeft in geschiedenis).
Je bedoelt een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is?

Of bedoel je een kamp waarin mensen onder militaire dwang vastegzet worden?

Geen van beide zijn te rijmen met 'het bedrijfsleven' in Nederland. Tenminste niet de bedrijven waar ik aan de slag ben geweest.

Verder is het wel een beetje een 'jammerlijke' vergelijking.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:33:03 #191
116015 SicSicSics
pi_59975566
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hangt inderdaad natuurlijk ook van je eigen ervaringen af. En niet in de laatste plaats om de branche. Ik heb alleen ervaringen binnen de techniek. Daar moet je dus niet zijn. Het is een kille, harde bedoeling. En zo conjunctuurgevoelig als de nete.

ik kan me alleen verwijten dat ik dat niet van te voren had bedacht.
Maar wat let je om iets leuks te gaan doen!?! Niemand die je onder militaire dwang verplicht om arbeid te verrichten op een plaatst die je niet aanstaat. Het is geen concentratiekamp!
Fine, fuck you then!
pi_59975695
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je bedoelt een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is?

Of bedoel je een kamp waarin mensen onder militaire dwang vastegzet worden?

Geen van beide zijn te rijmen met 'het bedrijfsleven' in Nederland. Tenminste niet de bedrijven waar ik aan de slag ben geweest.

Verder is het wel een beetje een 'jammerlijke' vergelijking.
Een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is. Waar nog geen tijd meer is voor een kort koffiepraatje. Enorme jachtigheid. Altijd stress. Altijd te weinig tijd om een project fatsoenlijk af te ronden. Het geld dat oppermachtig is. De mammom die maximaal aanbeden moet worden.

doorgeslagen kapitalisme
pi_59975827
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:33 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar wat let je om iets leuks te gaan doen!?! Niemand die je onder militaire dwang verplicht om arbeid te verrichten op een plaatst die je niet aanstaat. Het is geen concentratiekamp!
Het is overal een en dezelfde snit... Zappen helpt echt niet. Je hopt van het ene stresskamp naar het andere.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:42:50 #194
116015 SicSicSics
pi_59975837
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is. Waar nog geen tijd meer is voor een kort koffiepraatje. Enorme jachtigheid. Altijd stress. Altijd te weinig tijd om een project fatsoenlijk af te ronden. Het geld dat oppermachtig is. De mammom die maximaal aanbeden moet worden.

doorgeslagen kapitalisme
Maar wat let je om te gaan doen wat je leuk vindt in een bedrijf wat je leuk vindt? Je hoeft toch niet te blijven zitten waar je zit?

of verdient het wel lekker?
Fine, fuck you then!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:43:29 #195
116015 SicSicSics
pi_59975853
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is overal een en dezelfde snit... Zappen helpt echt niet. Je hopt van het ene stresskamp naar het andere.
Dan moet je bij de overheid gaan werken!

En ja, ik heb ervaring!
Fine, fuck you then!
pi_59975932
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar wat let je om te gaan doen wat je leuk vindt in een bedrijf wat je leuk vindt? Je hoeft toch niet te blijven zitten waar je zit?
Lijkt allemaal teveel op elkaar... De markt lijkt wel zo discontinu als de nete....
quote:
of verdient het wel lekker?

Veel geld verdienen is de techniek is zo goed als uitgesloten. Althans ene pure technische functie. Of je moet manager willen worden. !
pi_59975971
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan moet je bij de overheid gaan werken!

En ja, ik heb ervaring!
Ik ook. Het was een sfeer dat sterk deed denken aan de Gouden Kooi.
pi_59977527
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb alleen ervaringen binnen de techniek. Daar moet je dus niet zijn. Het is een kille, harde bedoeling. En zo conjunctuurgevoelig als de nete.
Toch horen we nu ook velen die met die branche ervaring hebben en daar toch een andere mening over hebben.

Nog afgezien daarvan: het is onjuist om wat in een enkele branche gebeurt door te trekken naar het gehele bedrijfsleven.
pi_59977583
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:

Een 'kamp' waar iedereen geconcentreerd bezig is. Waar nog geen tijd meer is voor een kort koffiepraatje. Enorme jachtigheid. Altijd stress. Altijd te weinig tijd om een project fatsoenlijk af te ronden.
Ik las deze week nog dat uit onderzoek blijkt dat hoge werkdruk voor de meeste werknemers juist gunstig uit pakt. Ik herken dat ook wel. Niets vervelender dan het rustig hebben. Dan raak ik mijn focus kwijt en ben ik geneigd te gaan lummelen.
pi_59977610
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ook. Het was een sfeer dat sterk deed denken aan de Gouden Kooi.
Kun je dat uitleggen, want ik heb nog geen minuut van dat programma gezien (de seconden waren teasers die langs kwamen tussen andere programma's door, vlak voor het zappen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')