Waar is dat mensenrecht vastgelegd volgens jou, want ik ken het niet...quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
En als materialisme niet fatsoenlijk wordt verdeeld?
Dan wordt het eens hoogtijd, dat het erin komt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar is dat mensenrecht vastgelegd volgens jou, want ik ken het niet...
Zullen we dan het mensenrecht 'Mijn buurman verdient meer dan ik dus kan ik hem aangeven en op z'n loon laten korten-recht' vastleggen in de grondwet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan wordt het eens hoogtijd, dat het erin komt.
Ja,ja....Jij bent zeker wel de leukste thuis?quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zullen we dan het mensenrecht 'Mijn buurman verdient meer dan ik dus kan ik hem aangeven en op z'n loon laten korten-recht' vastleggen in de grondwet.
Dit in combinatie met het recht om tot maximaal 2 meter van z'n BMW af te zagen omdat zijn auto groter is dan de mijne en het recht om de nieuwe aanbouw in brand te steken omdat hij/zij een groter (in mijn ogen exorbitrant groot) woonoppervlak heeft dan ik.
Wel zo gezellig en dan zijn we gelijk je volgende twee topics 'bedrijfsgoddelijken hebben steeds GROTERE auto's' en 'bedrijfsgoddelijke wonen steeds GROTER' voor. Bespaart weer een topics-reeks!
Meestal vinden mensen me flauw!quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja,ja....Jij bent zeker wel de leukste thuis?
Wat ik nastreeft is geen absolute gelijkheid doch hooguit een relatieve gelijkheid.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Meestal vinden mensen me flauw!
Sorry, maar ik word er stiekem ook wel een beetje flauw van.
Maar ik wil er ook wel degelijk iets mee zeggen. Het waren zowaar metaforen!Ik bedoel, als nu 9.000.000 heul veul is, dan is over drie jaar 1.000.000 heul veul... en daarna is 500.000 wel heul veul... en...
Er is geen gelijkheid, slechts gelijkwaardigheid.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat ik nastreeft is geen absolute gelijkheid doch hooguit een relatieve gelijkheid.
Er is geen gelijkheid, noch gelijkwaardigheid. En dat laatste maken we er zelf van.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is geen gelijkheid, slechts gelijkwaardigheid.
Half vol, EG... half vol...quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is geen gelijkheid, noch gelijkwaardigheid. En dat laatste maken we er zelf van.
Ja, dat is de opvatting van de pessimist.quote:
quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, dat is de opvatting van de pessimist.
Mijn punt was dan ook: doe eens positief! Niet voor mij, maar gewoon voor jezelf.
Ik ben alleen maar optimistisch. Als je kijkt hoe ver we de afgelopen 100 jaar zijn opgeschoten, maar ook de afgelopen 10 jaar... En het wordt alleen maar beter.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Je zou wel pessimistisch worden. In deze wereld van verharding en steeds meer onrecht. Die scheve beloningen is daar een duidelijk metafoor van.
Ik heb hier niets aan toe te voegen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben alleen maar optimistisch. Als je kijkt hoe ver we de afgelopen 100 jaar zijn opgeschoten, maar ook de afgelopen 10 jaar... En het wordt alleen maar beter.
Let wel: wij gaan het waarschijnlijk meemaken dat er geen honger meer is in de wereld.
Ook leuk: de prijs van energie is nu zo hoog dat er zeer waarschijnlijk een grote innovatiestorm aan gaat komen mbt energie, die weer een enorme economische hausse gaat brengen, hetgeen de ontwikkeling van de wereld zal versnellen.
Ik kan wel doorgaan, maar je kent inmiddels mijn visie wel.
Het leven is gewoon prachtig. EG, geniet er eens van!
Ik moet je zeggen dat ik je wel inspirerend vind.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben alleen maar optimistisch. Als je kijkt hoe ver we de afgelopen 100 jaar zijn opgeschoten, maar ook de afgelopen 10 jaar... En het wordt alleen maar beter.
Let wel: wij gaan het waarschijnlijk meemaken dat er geen honger meer is in de wereld.
Ook leuk: de prijs van energie is nu zo hoog dat er zeer waarschijnlijk een grote innovatiestorm aan gaat komen mbt energie, die weer een enorme economische hausse gaat brengen, hetgeen de ontwikkeling van de wereld zal versnellen.
Ik kan wel doorgaan, maar je kent inmiddels mijn visie wel.
Het leven is gewoon prachtig. EG, geniet er eens van!
quote:Bakker schrijft zo maar 900.000 mensen af (opinie)
Tof Thissen, voorzitter van Divosa, de landelijke vereniging van socialedienstmanagers
Lezersreacties op dit artikel (6) Reageer zelf
Commissie Bakker moest iedereen aan het werk krijgen. Maar nu blijkt dat wie het niveau niet haalt, gewoon afvalt.
Divosa keek reikhalzend uit naar het rapport van de commissie Bakker, maar is teleurgesteld over de uitkomst. De commissie moest voorstellen formuleren om meer mensen aan het werk te krijgen. Maar in het eindrapport staan vooral voorstellen om de mensen die al werken meer en/of langer te laten werken. Maar waar is het breekijzer om meer mensen die nu zijn aangewezen op een uitkering, aan een echte baan te helpen?
De sociale diensten van Nederland voelen samen met uitvoeringsorganisaties CWI en UWV de urgentie om eindelijk eens het breekijzer in handen te krijgen om mensen vanuit vaak langdurig verblijf in een uitkering aan het werk te krijgen. Bakker leek beloftevol want hij ging uit van het principe ’iedereen is nodig’.
Dat kwam goed uit. Want de mensen in de Wajong, WAO/WIA en WW willen een betekenisvol leven dat ze zelf uit arbeid kunnen financieren, een participerend leven waarin ze kunnen worden wie ze willen of kunnen zijn. Maar als je het rapport Bakker goed leest, blijkt helemaal niet iedereen nodig. Van de ruim 1,3 miljoen mensen die voor inkomen en werk zijn aangewezen op hulp van de overheid, laat Bakker 900.000 mensen aan de kant staan. Bakker beperkt zich namelijk tot het aan het werk helpen van 400.000 uitkeringsgerechtigden. Dat zijn blijkbaar de mensen die ’willen en kunnen’.
Maar mensen met een uitkering zijn geen niet-willers. Ik ben langzaamaan zo ver om ze de ’niet-gewilden’ te noemen. En dat is een groot schandaal. Mensen voelen zich uitgesloten, nutteloos. Ze lezen elke dag ’iedereen is nodig’; maar op hun sollicitatiebrief krijgen ze weer geen uitnodiging. Bij vrijwel elke poging vinden ze een dichte deur. Eigenlijk te oud, eigenlijk te lang in de uitkering, eigenlijk net te veel verstandelijk, fysiek, psychisch of sociaal gehandicapt. Veel succes bij een volgende sollicitatie.
Bakker beschouwt de hoge eisen van de arbeidsmarkt als een gegeven. Wie kan moet naar het hoge niveau gebracht worden. Veel van de voorstellen zijn hierop gericht. De opleiding, vaardigheden, motivatie en productiviteit van mensen moet hoog, veel en groot zijn. Het is eigenlijk een soort topsport. En de topsporters op de arbeidsmarkt kunnen zich met behulp van een werkbudget, ik noem het liever een loopbaanbudget, voortdurend in conditie houden voor de voortdurend veranderde eisen. Ik verwacht daar veel van. Het zet de zogenaamde kostenpost sociale zekerheid en sociale voorzieningen om in een investeringsregeling. Het zou mooi zijn als deze sturing ook geldt voor mensen in een uitkering, scholieren en studerenden. De vraag is echter of vanuit de redenering van Bakker de niet-gewilden daarmee ook hun plek vinden op de arbeidsmarkt waar ze hun talenten kunnen laten zien en ontwikkelen.
Mensen die aan de kant staan voldoen niet aan de minimale eisen van de arbeidsmarkt. Als we echt willen dat iedereen meedoet dan moeten we ook bereid zijn om mee te bewegen en het werk aan te passen aan de maximale mogelijkheden en vermogens van mensen. We moeten naast topsport ook breedtesport mogelijk maken op de arbeidsmarkt, om in de beeldspraak te blijven. Hoe wrang is het voor de mensen zelf die de afgelopen jaren de hoogte en de duur van de WW en WAO/WIA hebben zien veranderen en de bijstand strenger hebben zien worden vanuit de redenering dat ze dan eerder aan de slag gaan?
Als Bakker gericht zou zijn op participatie van zoveel mogelijk leden van de beroepsbevolking, zou het rapport aanbevelingen doen om de outsiders en de banen dichter bij elkaar te brengen. Maar concrete voorstellen zijn er niet gedaan en ook het kabinet beperkt zich in haar reactie tot een vrijblijvende verwachting dat de werkgevers het wel zullen oppakken om werk aan te passen voor bijvoorbeeld mensen met een Wajong-uitkering.
De uitvoeringsorganisaties zijn hard aan het werk om zoveel mogelijk mensen weer perspectief te bieden op een kans op de arbeidsmarkt. Wij willen niemand uitsluiten en roepen het kabinet op om het rapport Bakker daarop alsnog te amenderen. Want het is van tweeën één: iedereen is nodig en dan moeten er ook wegen zijn naar de arbeidsmarkt. Of niet iedereen is meer nodig, maar dan moeten we ook niet dagelijks mensen confronteren met een weg die ze op moeten, die er niet is. Wij staan voor een toekomst die voor iedereen werken zal en niet alleen voor de insiders.
Ik zou af en toe wel zo'n robot willen hebbenquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
Eigenlijk zou er dit met boardroom-members moeten gebeuren:
In plaats dat zij geld verdienen met het uittesten van hun troep op de zwaksten der aarde, moeten ze het op zichzelf uittesten
Inderdaad. De spijker precies op zijn kop. Bakker komt met een "sympathiek klinkend verhaal, maar als je beter kijkt dan is het de zoveelste opmaat naar een nog hardere maatschappij. Het rapport is niets anders dan bijna 1 miljoen mensen af te schrijven. Die 900.000 zitten vergoed in de uitkering, omdat ze geen kans krijgen door het knetterharde bedrijfsleven dat steeds harder wordt. . Het bedrijfsleven geeft hen geen kans en de politiek blijft maar morrelen aan de uitkeringen....Zwakkeren worden op die manier steeds gemangeld tussen die 2.....quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou af en toe wel zo'n robot willen hebben
Maar je heb gelijk dat die lui wat vaker met hun poten in de modder moeten staan. En dat ze niet zonder de werkvloer kunnen. De meesten sluiten zich maar op in de boardroom![]()
En dan heb ik het nog niet over de air van die lui. Ze voelen zich werkelijk god. Ze voelen zich meer dan de ander. Het gewone werkvolk is lucht voor ze. Dat merk je maar vaak als je managers tegenkomt en doen alsof je lucht bent......
Onze divisie werd eens verkocht aan een ander bedrijf. Voor de overname deden de managers poeslief naar iedereen. Na de overname waren we met zijn allen lucht voor hen. Die ene manager had overduidelijk psychopathische trekken.![]()
Ik was er binnen 3 weken weer weg. Op naar een andere poppenkast ....
Op naar een zwakkere, minder weerbare samenleving met duurdere en slechtere producten en diensten omdat mensen niet hard genoeg hun best (willen/kunnen) doen.quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:21 schreef axis303 het volgende:
[..]
"Anybody who tells you money is the root of all evil doesn't fucking have any"
"They say money can't buy happiness? Look at the fucking smile on my face. Ear to ear, baby. "
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |