abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59840799
quote:
Werklozen moeten elke baan nemen.

Tot dusver gingen werklozen er vaak op achteruit als ze een baan beneden hun niveau accepteerden. Dat verandert met de nieuwe richtlijn. Voor zeventig procent houden ze hun WW-uitkering. Het inkomen dat ze verdienen bij de nieuwe werkgever wordt daarbij opgeteld.

Het is een initiatief van minister Donner. Hij loopt met de nieuwe richtlijn vooruit op een wet die hij in het najaar naar de Kamer stuurt.

Het kabinet beraadt zich nog op de termijn die werklozen krijgen om een baan te accepteren. Werklozen krijgen nog maximaal een jaar de tijd om passend werk te vinden, meldt de NOS. Als dat niet lukt zijn ze verplicht met een andere baan genoegen te nemen.

Dat zou kunnen betekenen dat iemand met een universitaire studie kantoren moet schoonmaken.

Het is de bedoeling om zoveel mogelijk mensen snel aan een baan te helpen.

bron http://www.telegraaf.nl/b(...)_nemen__.html?p=38,1
En dit notabene van een LINKS kabinet.

Nee dat moeten ze vooral maar doen. Hup, met de knoet erover. Harder, harder ,harder...... Iedereen zal !#$%%$^$$ aan het werk gaan! Niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Die advocaten en ander hoger opgeleiden lekker voorgoed laten afbranden in een baan waar ze absoluut niet passen en wegkwijnen. Kunnen ze vervolgens voorgoed de WAO in....

Laat de overheid ook eens de hand in eigen boezem steken. Het is toch werkelijk deerniswekkend voor hoe weinig studies een numerus fixus wordt gehanteerd?

Want dat is het grote probleem. De overproductie van afgestudeerden in bepaalde richtingen!

Wat zal de volgende stap zijn? Als de VVD hun handen weer schoon zien? ....Werklozen in een concentratiekamp stoppen? Zonder uitkering? Dan heb je er ook geen last van ze. WAO-ers het knollenveld optrappen? Spuitje geven als je (tijdelijk) niet (meer) kan werken ?????

Kille kut maatschappij wordt het toch zo?
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:45:53 #2
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59840901
Het is inderdaad het criminaliseren van de uitkeringstrekker.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59840909
quote:
Tot dusver gingen werklozen er vaak op achteruit als ze een baan beneden hun niveau accepteerden. Dat verandert met de nieuwe richtlijn. Voor zeventig procent houden ze hun WW-uitkering. Het inkomen dat ze verdienen bij de nieuwe werkgever wordt daarbij opgeteld.
Dat snap ik even niet, die (voormalig) werklozen houden dus hun WW-uitkering en daarbovenop krijgen ze nog het loon uit werken? Als je dus een baan op 80% van je vorig inkomen zou (moeten) accepteren, dan kom je dus op 150%? Niet slecht!
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_59840936
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:45 schreef Klopkoek het volgende:
Niks meer of minder. Het wordt met de dag gekker, Klopkoek.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:49:07 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59840984
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:45 schreef Klopkoek het volgende:
Doen ze ook eens wat goed. Uitkeringen zijn voor mensen die niet kunnen, niet voor mensen die niet willen.

Prima maatregel dus, werken lui kreng! Doe ik ook, 40 uur per week!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_59841021
De WAO is inmiddels allang geen optie meer dus wat kan er misgaan?
*****Kraak........
pi_59841061
Ow en werken is voor de dommen.
*****Kraak........
pi_59841065
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat zal de volgende stap zijn? Als de VVD hun handen weer schoon zien? ....Werklozen in een concentratiekamp stoppen? Zonder uitkering? Dan heb je er ook geen last van ze. WAO-ers het knollenveld optrappen? Spuitje geven als je (tijdelijk) niet (meer) kan werken ?????

Een meer liberale oplossing voor de WW zou jou dan eigenlijk aan moeten spreken, dan kan de overheid je namelijk niet meer dwingen een baan te accpeteren.
pi_59841069
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:50 schreef kraakvandaal het volgende:
De WAO is inmiddels allang geen optie meer dus wat kan er misgaan?
Klopt. Je komt er tegenwoordig er slechts in als je al met een been in het graf staat.
pi_59841096
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Een meer liberale oplossing voor de WW zou jou dan eigenlijk aan moeten spreken, dan kan de overheid je namelijk niet meer dwingen een baan te accpeteren.
Ik zou er bijna voor gaan pleiten. Als vrees ik dat van private WW nog minder goeds.....
pi_59841162
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zou er bijna voor gaan pleiten. Als vrees ik dat van private WW nog minder goeds.....
Waarom? Brand, inboedel, auto enz verzekeringen kunnen toch ook prima af zonder overheid, waarom zou dat voor een werkeloosheidsverzekering niet kunnen?
pi_59841164
Het verplicht stellen gaat mij ook te ver. De compensering als je een 'lagere' baan aanneemt ala, maar verplicht stellen gaat nergens over. Arbeit macht frei?
What Would Goku Do
pi_59841200
quote:

[..]

Nee dat moeten ze vooral maar doen. Hup, met de knoet erover. Harder, harder ,harder...... Iedereen zal !#$%%$^$$ aan het werk gaan! Niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Die advocaten en ander hoger opgeleiden lekker voorgoed laten afbranden in een baan waar ze absoluut niet passen en wegkwijnen. Kunnen ze vervolgens voorgoed de WAO in....

Laat de overheid ook eens de hand in eigen boezem steken. Het is toch werkelijk deerniswekkend voor hoe weinig studies een numerus fixus wordt gehanteerd?

Want dat is het grote probleem. De overproductie van afgestudeerden in bepaalde richtingen!

Allemaal leuk en aardig dat ze de werkelozen willen dwingen een baan beneden hun niveau aan te nemen, maar dan zullen ze ook de werkgevers moeten dwingen die baan te geven aan iemand die veel beter geschoold is dan noodzakelijk is. Over het algemeen zijn werkgevers er niet happig op om iemand aan te nemen die overgekwalificeerd is nl.
I´m back.
pi_59841201
Waarom eigenlijk dit plan? Waarom wordt een WW-er(dus iemand met een WERKverleden) gezien als iemand die niet WIL werken? Deugen die nu ook al niet meer? Die indruk krijg ik er wel bij. Bij structureel werklozen, dus mensen met een bijstandsuitkering kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar hier totaal niet.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:00:22 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59841285
Ik snap best dat je als afgestudeerd studentje rechten geen baantje als schoonmaker had verwacht nee. Maar dan ben je blijkbaar gewoon niet goed genoeg he? Als je kan werken, moet je werken, en zo dramatisch zal het niet zijn, je zal misschien 1-2 jaar wat administratief werk moeten doen ofzo maar dat overleef je ook wel weer.

Uitkeringen vertrekken aan mensen die het niet nodig hebben is bullshit. Als je kan werken moet je het doen. Dan krijgen de mensen die het niet kunnen misschien eens een redelijk inkomen en hoeven we ook niet te snijden in het budget van de chronisch zieken en gehandicapten.

Dus conclusie, niet werken als je het wel kan DAT is pas egoistisch! Zou je moeten aanspreken als linkse.....
Get woke, go broke!
pi_59841308
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig dat ze de werkelozen willen dwingen een baan beneden hun niveau aan te nemen, maar dan zullen ze ook de werkgevers moeten dwingen die baan te geven aan iemand die veel beter geschoold is dan noodzakelijk is. Over het algemeen zijn werkgevers er niet happig op om iemand aan te nemen die overgekwalificeerd is nl.
Van dat laatste heb ik keer op keer last gehad. Menig baan is daardoor aan mijn neus voorbij gegaan.

Nee, het beleid is inderdaad ERG EENZIJDIG. Nooit worden werkgevers gedwongen iets te doen aan een probleemsituatie als deze. Nee altijd de ZWAKKERE die hier gecriminaliseerd wordt

Ik ben dat zo ongeveer kotsbeu.

En dat vooral ook als het gaat om gehandicapten of chronisch zieken aan een baan te helpen....
pi_59841373
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom? Brand, inboedel, auto enz verzekeringen kunnen toch ook prima af zonder overheid, waarom zou dat voor een werkeloosheidsverzekering niet kunnen?
Ik zou zeggen: laat ze het dan proberen. Om met hun eigen producten te komen, naast die van de overheid. Ik ben dan benieuwd wie dan beter scoort
pi_59841396
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van dat laatste heb ik keer op keer last gehad. Menig baan is daardoor aan mijn neus voorbij gegaan.

Nee, het beleid is inderdaad ERG EENZIJDIG. Nooit wordne werkgevers gedwongen iets te doen aan ene probleemsituatie als deze.

Ik ben dat zo ongeveer kotsbeu.

En dat vooral ook als het gaat om gehandicapten of chronisch zieken aan een baan te helpen....
Maar omdat dit dus een eenzijdig verhaal is, zal het nooit kans van slagen hebben, volgens mij. Dit is weer zo'n plannetje waar je later niets meer van hoort, omdat het op deze manier niet werkt.

Als ik werkgever zou zijn dan zou ik in principe niet willen worden gedwongen om overgekwalificeerden aan te nemen.
I´m back.
pi_59841419
Ja wow, stel je voor, dat je uitkeringstrekkers aan het werk gaat zetten voor hun eigen uitkering.
Het moet toch niet gekker worden in dit land, je kan niet eens meer rustig een uitkeringkje trekken van de Overheid

Het is niet eerlijk! Als ik lui, ongeschoold en dom wil zijn en vooral niet wil werken, maar wel geld wil ontvangen, dan moet dat toch kunnen? Kan mij dat nou verrotten dat er andere mensen voor mijn uitkering werken, ik ben lekker egoistisch en denk alleen maar aan mijzelf. Ongelooflijk dat de Overheid eisen gaat stellen aan een uitkering!
pi_59841421
Niemand dwingt jou om te werken! Moet je alleen geen aanspraak willen maken op WW, geen probleem toch?
pi_59841468
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:05 schreef Scorpie het volgende:
Ja wow, stel je voor, dat je uitkeringstrekkers aan het werk gaat zetten voor hun eigen uitkering.
Het moet toch niet gekker worden in dit land, je kan niet eens meer rustig een uitkeringkje trekken van de Overheid

Het is niet eerlijk! Als ik lui, ongeschoold en dom wil zijn en vooral niet wil werken, maar wel geld wil ontvangen, dan moet dat toch kunnen? Kan mij dat nou verrotten dat er andere mensen voor mijn uitkering werken, ik ben lekker egoistisch en denk alleen maar aan mijzelf. Ongelooflijk dat de Overheid eisen gaat stellen aan een uitkering!

Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Het gaat hier over mensen met een arbeidsverleden. Of zijn we nu al zo ver heen dat WW-ers op gelijke voet worden gezet met die structurele bijstandsuitkeringstrekkers?
pi_59841469
quote:
Die advocaten en ander hoger opgeleiden lekker voorgoed laten afbranden in een baan waar ze absoluut niet passen en wegkwijnen. Kunnen ze vervolgens voorgoed de WAO in....
Je krijgt een half jaar om zelf een baan te zoeken die je leuk lijkt. Lukt je dat niet dan ben je óf te slecht in wat je doet, óf overbodig. Dan ga je dus maar wat anders doen.

Je hebt natuurlijk altijd nog de keus om gewoon geen uitkering aan te vragen. Dan hoef je ook niet verplicht een baan aan te nemen die je liever niet zou willen...... Zodra je wél een uitkering aanvraagd wordt je betaald door de overheid en doe je dus ook gewoon wat de overheid zegt. Net als bij een werkgever.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:08:29 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59841492
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:05 schreef Sparqq het volgende:
Niemand dwingt jou om te werken! Moet je alleen geen aanspraak willen maken op WW, geen probleem toch?
Precies, niet werken=geen geld. Behalve als je echt niet kan, dan zorgen we voor je. Anders niet.

Slappe gelul, als je een blik bier kan vasthouden op de bank kan je ze ook bijvullen in de AH oid... Leuk? Nee, vast niet. Maar het leven is niet altijd leuk, ik zit ook 40 uur per week op mijn werk, zou ook wel de hele week thuis willen zitten, maar ja, dat betaalt zo slecht he?

Gewoon werken, prima idee dit...
Get woke, go broke!
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:09:00 #24
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59841509
quote:

Huh?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:09:13 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59841515
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niks meer of minder. Het wordt met de dag gekker, Klopkoek.
Ik zou veel meer een positieve benadering willen zien in plaats van alleen maar de knoet erover. Een streng maar rechtvaardig stelsel. Dit stelsel is vooral erg streng en weinig rechtvaardig.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2008 @ 14:09:30 #26
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59841525
EG, jij was toch voor loon naar prestatie? Niet werken is niet presteren, dus geen centen of heb ik nu een gat gevonden in je andere reeks van 23?
Carpe Libertatem
pi_59841545
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: laat ze het dan proberen. Om met hun eigen producten te komen, naast die van de overheid. Ik ben dan benieuwd wie dan beter scoort
Maar mogen mensen die zich particulier verzekeren dan de premie WW zelf houden?
pi_59841560
Laten we iedereen die overbodig is ruimen dat zet meer zoden aan de dijk.
*****Kraak........
pi_59841595
In hoeverre is dit dan relevant? In hoeverre is er sprake dat mensen met een WW uitkering niet meer aan de slag geraken?
En haal een WW-er nu niet steeds door elkaar met iemand die al jaren bij huis loopt en een bijstandsuitkering ontvangt.
pi_59841621
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar mogen mensen die zich particulier verzekeren dan de premie WW zelf houden?
Wat mij betreft wel.

Aanzet tot een hybride systeem in optima forma.
pi_59841658
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:10 schreef kraakvandaal het volgende:
Laten we iedereen die overbodig is ruimen dat zet meer zoden aan de dijk.
Daar lijkt het zo langzamerhand wel heen te gaan.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:14:58 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59841681
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel.

Aanzet tot een hybride systeem in optima forma.
Het WW systeem is juist indertijd bedacht omdat bleek dat private systemen nogal duur waren voor Jan Modaal. Zie Amerika.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59841766
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:07 schreef kriele het volgende:

[..]

Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Het gaat hier over mensen met een arbeidsverleden. Of zijn we nu al zo ver heen dat WW-ers op gelijke voet worden gezet met die structurele bijstandsuitkeringstrekkers?
Het gaat om mensen die al een half jaar in de WW zitten ja. Die leven dan weliswaar niet van de staat, maar van hun ex-werkgever. Als jij na een jaar nog steeds faalt in het vinden van een nieuwe baan, dan is voor mij de overheid wel gemachtigd jou eens een handje te 'helpen'.
pi_59841771
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het WW systeem is juist indertijd bedacht omdat bleek dat private systemen nogal duur waren voor Jan Modaal. Zie Amerika.

Daarom wil ik dus het overheidssysteem gewoon in stand houden voor de onderkant
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:17:50 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59841772
Goeie zaak. Aan het werk luie donders!

Ik heb ook een jaar of anderhalf lang werk onder mijn niveau gedaan. Ik had zelf ontslag genomen in mijn oude functie en weigerde een uitkering te ontvangen. Gewoon bij Randstad gesolliciteerd. Eerste de beste hapsnap-baan aangenomen en aan de slag gegaan. Niks mis mee. Overal kan je wat leren en als je ontevreden bent over wat je doet, heb je des te meer reden om gemotiveerd naar iets anders te zoeken.

TS moet zijn mond houden met zijn zielige-mensen-neurose. Medelijden met mensen die dat medelijden niet verdienen: .
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_59841808
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:17 schreef Ringo het volgende:
Goeie zaak. Aan het werk luie donders!

Ik heb ook een jaar of anderhalf lang werk onder mijn niveau gedaan. Ik had zelf ontslag genomen in mijn oude functie en weigerde een uitkering te ontvangen. Gewoon bij Randstad gesolliciteerd. Eerste de beste hapsnap-baan aangenomen en aan de slag gegaan. Niks mis mee. Overal kan je wat leren en als je ontevreden bent over wat je doet, heb je des te meer reden om gemotiveerd naar iets anders te zoeken.

TS moet zijn mond houden met zijn zielige-mensen-neurose. Medelijden met mensen die dat medelijden niet verdienen: .
Mensen die geen werk kunnen vinden zijn allemaal luie donders ?
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:20:59 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59841857
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mensen die geen werk kunnen vinden zijn allemaal luie donders ?
Mensen die liever met hun armen over elkaar blijven zitten omdat ze zich voor bepaald werk te flink voelen: ja, dat zijn luie donders.

Daarom: de zweep erover.
pi_59841886
Maar intussen wil regering de grenzen nu ook voor Bulgaren Roemen opengooien.

hoezoe van het kantje in de sloot? Water naar ze dragen. Het integrale beleid- verdient het wle deze naam- klopt werkelijk voor gen donder..
pi_59841915
Misschien heeft Ringo gelijk, hoewel mijn eerste reactie was dat Aboutaleb een beetje de weg kwijt is.
pi_59841927
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Mensen die liever met hun armen over elkaar blijven zitten omdat ze zich voor bepaald werk te flink voelen: ja, dat zijn luie donders.

Daarom: de zweep erover.
nogmaals .....voor de laatste keer

En dus is iedere werkloze een luie donder?
pi_59841953
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:23 schreef IHVK het volgende:
Misschien heeft Ringo gelijk, hoewel mijn eerste reactie was dat Aboutaleb een beetje de weg kwijt is.
Er zijn natuurlijk ook luie donders. Die moet je aanpakken. Maar iedereen over deze wel heel grove kam scheren gaat natuurlijk wel veel te ver.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:25:29 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59841954
Sja, die fijne mensen die in de OP genoemd worden willen dus niet werken, terwijl er dus werk genoeg is. En dan zullen er toch mensen moeten komen die het moeten doen he?

Conclusie, iedereen werken, ook onder je niveau. Dan is iedereen geholpen en komen er geen hordes buitenlanders .
Get woke, go broke!
pi_59841979
Hallo ik ben bijna 50 jaar en op zoek naar werk.
*****Kraak........
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:28:41 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842019
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daarom wil ik dus het overheidssysteem gewoon in stand houden voor de onderkant
Nee, want dan vallen de schaalvoordelen weg en wordt het systeem duurder.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59842028
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wel als ze geen werk aannemen dat ze 'te min' voor zichzelf vinden.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:29:16 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59842030
quote:

[..]

Niet als ze netjes weer aan het werk gaan.
pi_59842031
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:25 schreef HeatWave het volgende:
Sja, die fijne mensen die in de OP genoemd worden willen dus niet werken, terwijl er dus werk genoeg is. En dan zullen er toch mensen moeten komen die het moeten doen he?

Conclusie, iedereen werken, ook onder je niveau. Dan is iedereen geholpen en komen er geen hordes buitenlanders .
Dan moeten ze eerst de grenzen gesloten houden en niet meteen wagenwijd opengooien.
pi_59842048
Heb een goede opleiding en kwaliteiten, de kans bestaat dat ik slimmer ben dan de personeelchef die me aan moet nemen.
*****Kraak........
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:30:36 #49
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_59842053
Tjonge, wie had ooit durven vermoeden dat een kabinet met de PvdA dergelijke plannen doorvoert?! En vandaag geeft PvdA'er Aboutaleb de uitkeringstrekker een veeg uit de pan.

Overigens, KK en EG: mensen hebben een jaar de tijd om werk op eigen niveau te vinden. Lukt dat niet, dan moeten ze elke baan aannemen die hen wordt anageboden. Een eerlijke regeling, lijkt me.
Pugna Pro Patria
pi_59842067
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:30 schreef kraakvandaal het volgende:
Heb een goede opleiding en kwaliteiten, de kans bestaat dat ik slimmer ben dan de personeelchef die me aan moet nemen.
Dat was keer op keer mijn probleem.
pi_59842086
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:30 schreef Jurgen21 het volgende:
Tjonge, wie had ooit durven vermoeden dat een kabinet met de PvdA dergelijke plannen doorvoert?! En vandaag geeft PvdA'er Aboutaleb de uitkeringstrekker een veeg uit de pan.

Overigens, KK en EG: mensen hebben een jaar de tijd om werk op eigen niveau te vinden. Lukt dat niet, dan moeten ze elke baan aannemen die hen wordt anageboden. Een eerlijke regeling, lijkt me.
PvdA is gewoon de weg kwijt. donner haalt de VVD zwaar rechts in......

Geen wonder dat de kiezer de weg kwijt is... Ik weet het ook niet meer.

Enne: een jaar is echt niet lang hoor als je 45+ bent. Geen werkgever heeft je dan nog nodig. Stond vandaag ook in de krant.
pi_59842108
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat snappen die mensen hier nog niet helemaal hoe het echt werkt.
*****Kraak........
pi_59842111
quote:

[..]

En als je solliciteerde op een baan dat wel op je opleidingsniveau zat?
pi_59842150
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:33 schreef kriele het volgende:

[..]

Overaanbod aan afgestudeerden. Gaan ze dan kijken of je in 101 verenigingen hebt gezeten ipv 100 !
pi_59842162
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

PvdA is gewoon de weg kwijt. donner haalt de VVD zwaar rechts in......

Geen wonder dat de kiezer de weg kwijt is... Ik weet het ook niet meer.

Enne: een jaar is echt niet lang hoor als je 45+ bent. Geen werkgever heeft je dan nog nodig. Stond vandaag ook in de krant.
Niet lang? 5 sollicitatiebrieven per week maal een week of 45 (ik geef 7 weken vakantie) = 250 sollicitatiebrieven de deur uit.
Stel dat je op 10 % wordt uitgenodigd, dat zijn 25 sollicitaties. Dan wil jij zeggen dat je 25 keer afgewezen kan worden buiten jouw eigen schuld om? Best knap.
pi_59842191
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:33 schreef kriele het volgende:

[..]

Het bedrijfsleven is gericht op jonge mensen in dienst nemen, wordt de nood hoger dan verschuift de leeftijdsgrens, kom je boven de 45 dan wordt je uitgescheten.
*****Kraak........
pi_59842221
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:33 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Dat snappen die mensen hier nog niet helemaal hoe het echt werkt.
Och, ik weet wel dat jij als 50+-er en werkloos wel de hele dag op Fok rond kan hangen, dus zo slecht zal je het vast nog niet hebben thuis.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:37:35 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842228
quote:

[..]

Ik vind het bovenal te ver gaan om alles af te schuiven op de werkloze. Soms heb je nou eenmaal dat je kwalificaties niet meer aansluiten op de arbeidsmarkt. Daar moet wat aan gedaan worden en dat vereist van beide kanten een inspanning.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59842252
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Och, ik weet wel dat jij als 50+-er en werkloos wel de hele dag op Fok rond kan hangen, dus zo slecht zal je het vast nog niet hebben thuis.
Je weet helemaal niets .
*****Kraak........
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:41:08 #60
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842319
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat een misselijkmakende opmerking randdebiel. Schande.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 juli 2008 @ 14:43:25 #61
163650 Greys
pi_59842367
Ik zal het wel niet helemaal snappen... maar krijg je dan niet juist WW-ers die helemaal geen enkele poging meer gaan wagen in dat ene jaar om aan het werk te komen, omdat die 150% ze wel aantrekkelijk in de oren klinkt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_59842412
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Schande? Objectieve vaststelling zal je bedoelen. Dat jouw tere hartje niet tegen de waarheid kan, is niet mijn probleem. Blijkbaar heb je een blinde vlek voor alles wat 'werkloos' als labeltje heeft en zie je elke vorm van kritiek op deze mensen als onterecht buitenproportioneel.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:46:14 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842435
Owja voor de duidelijkheid: je ontvangt geen WW als je door je eigen schuld werkloos bent geworden. Alleen al daarom is de criminalisering van hen buitengewoon asociaal en fascistisch.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59842447
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik kan er wel om lachen maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die door zo'n houding het liefst van die blagen uit de weg willen ruimen.
*****Kraak........
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:48:15 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842498
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Schande? Objectieve vaststelling zal je bedoelen. Dat jouw tere hartje niet tegen de waarheid kan, is niet mijn probleem. Blijkbaar heb je een blinde vlek voor alles wat 'werkloos' als labeltje heeft en zie je elke vorm van kritiek op deze mensen als onterecht buitenproportioneel.
Het zijn respectloze opmerkingen onder de gordel waarmee je bovendien de suggestie wekt dat werklozen dom, lui en achterlijk zijn waardoor ze geen recht van spreken hebben. Behandel je medemens met respect ja, met ontzag.

Moge jij van een hoge ladder vallen.

Ik merk zelf ook dat ik bij dit soort onderwerpen voortdurend voor communist of werkloze wordt uitgemaakt. Alsof ik dan melaats zou zijn. Uiteraard verdienen communisten en fascisten geen respecvolle behandeling omdat zijzelf vaak respectloos doen tegenover bepaalde groepen mensen (tot geweld aan toe), maar werklozen.... dat zijn gewoon normale mensen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59842549
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Uhh.. niet werken wil niet gelijk zeggen werkeloos. Dat in jouw beperkte wereldje geen andere alternatieven voorhanden zijn tsja daar kan ik ook niets aan doen.
*****Kraak........
pi_59842579
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het zijn respectloze opmerkingen onder de gordel waarmee je bovendien de suggestie wekt dat werklozen dom, lui en achterlijk zijn waardoor ze geen recht van spreken hebben.
Ik doe een constatering van een feit; kraakvandaal is 50 jaar oud, werkloos en heeft Internet thuis.
Volgens mij is Internet net zoals Televisie e.d nog steeds een luxe goed, niet? Of valt dat bij jou alweer onder het kopje "broodnodig" ?

Daar kan je dus simpelweg de conclusie uit trekken dat hij het goed voor elkaar heeft.
quote:
Behandel je medemens met respect ja, met ontzag.
Respect en ontzag moet je verdienen. En dat respect heeft hij nog niet verdient.
quote:
Ja, gelukkig laat jij je ook niet onbetuigd van "respectloze" opmerkingen
Gelukkig ben ik geen zeikerd en kan ik ook incasseren, zou je ook eens moeten doen.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:52:13 #68
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_59842599
"Wie niet werkt, die eet niet."
pi_59842660
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:50 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Uhh.. niet werken wil niet gelijk zeggen werkeloos. Dat in jouw beperkte wereldje geen andere alternatieven voorhanden zijn tsja daar kan ik ook niets aan doen.
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:26 schreef kraakvandaal het volgende:
Hallo ik ben bijna 50 jaar en op zoek naar werk.
Wat ben je nou?
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:54:32 #70
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842665
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik doe een constatering van een feit; kraakvandaal is 50 jaar oud, werkloos en heeft Internet thuis.
Volgens mij is Internet net zoals Televisie e.d nog steeds een luxe goed, niet? Of valt dat bij jou alweer onder het kopje "broodnodig" ?

Daar kan je dus simpelweg de conclusie uit trekken dat hij het goed voor elkaar heeft.
Wat is dan jouw suggestie? Dat soort mensen in een hokje van 2 bij 2 stoppen en ze op droog brood en water zetten? Daar kun je heel lang van leven hoor... Zo bezien is alles daarboven dus een luxegoed.
quote:
[..]

Respect en ontzag moet je verdienen. En dat respect heeft hij nog niet verdient.
Ontzag moet je verdienen, respect krijg je totdat het tegendeel bewezen is. Bij jou dus bijvoorbeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59842711
Ik vind dit een erg slechte maatregel. Een werkloosheidsverzekering dient er voor om een overbrugging te vormen tussen twee banen. Zelfs als die baan er is kan het door het uitblijven van samenkomst van vraag en aanbod lang duren voordat die baan gevonden wordt. Omdat het niet echt tof is om je huis te moeten verkopen en de kinderen van school te moeten halen omdat er geen inkomen is, is het verstandig om een werkloosheidsverzekering te hebben. Het vormt een overbruggingsperiode waarin je kan zoeken naar een passende baan. Dit voorstel doet dus afbreuk aan de waarde van een werkloosheidsverzekering en is dus geen goed voorstel.

Ik hanteer altijd als uitgangspunt dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen welbehagen, en ook nu hou ik daar aan vast. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen baan, eigen inkomen en eigen carrière. En juist wat betreft die carrière is een baan onder het eigen niveau echt niet goed, je zou die tijd beter kunnen stoppen in het up-to-date houden van vakkennis of het solliciteren naar een baan die voldoet aan de eisen wat betreft niveau.

Dan komen we bij de vraag waarom mensen misbruik lijken te maken van de faciliteiten die de WW biedt. En dat brengt ons dan ook gelijk bij de kern van de zaak, het ontbreken van een vrije markt voor werkloosheidsverzekering. In een vrije markt heerst keuzevrijheid en juist die vrijheid zorgt er voor dat de aanbieders van WW-verzekeringen er baat bij hebben de kosten laag te houden, dat vergroot immers hun winst. Te veel winst maken gaat in een vrije markt ook niet, men zal wel tegemoet moeten komen aan de wensen van de klant. Het is die wisselwerking dat er voor zorgt dat een optimale positie kan worden gevonden tussen het verkorten van de duur van een uitkering en het tegemoet komen aan de wens van de klant die snel weer een passende baan wil. Natuurlijk zijn er mensen die gewoon niet willen werken maar een aanbieder in de vrije markt zal daar korte metten mee maken door opname van een verzekeringsclausule waarin staat dat deze mensen geen aanspraak kunnen maken op een uitkering.

Het kabinet/commissie Bakker kiest dus voor een structureel verkeerde aanpak die wellicht op een denkfout berust. Je moet geen afbreuk doen aan het principe van een WW-verzekering ten einde een groep profiteurs aan het werk te krijgen. Dat is uitermate asociaal tegenover diegenen die netjes premie betalen en echt een nieuwe baan zoeken die bij hun past.

Wat wel moet gebeuren is dat de kosten van het niet snel vinden van een passende baan relevant worden gemaakt voor de aanbieder van de WW-verzekering. In dit geval de overheid. Een ideaal middel is natuurlijk om de principes van de vrij markt te gebruiken zoals beschreven in de vorige alinea. Wanneer men toch verder vast wil houden aan een effectief staatsmonopolie op de markt van WW-verzekeringen zou men toch kosten/baten principe in moeten bouwen, de kosten van het uitblijven van het vinden van passend werk moeten worden ervaren door de aanbieder van de WW-verzekering.
pi_59842741
Het zou de politiek en dit kabinet in het bijzonder sieren als ze met dit voorstel hun wachtgeldregeling op de helling zetten...

Voortaan maximaal 1 jaar wachtgeld om daarna linea recta het knollenveld worden opgetrapt..

Zal zeker niet gebeuren. die kliek zorgt wel goed voor zichzelf
pi_59842786
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat je dan nog zoveel vertrouwen blijft houden in een overheid die voor zijn burgers zorgt.
pi_59842787
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind dit een erg slechte maatregel.
Ik ben blij met je opvatting in deze. Het valt mij ook zeer tegen van een linkse coalitie.
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:00:55 #75
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842813
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zou de politiek en dit kabinet in het bijzonder sieren als ze met dit voorstel hun wachtgeldregeling op de helling zetten...

Voortaan maximaal 1 jaar wachtgeld om daarna linea recta het knollenveld worden opgetrapt..

Gelukkig hebben we de SP nog:
http://www.sp.nl/werk/opi(...)moedebestrijder.html
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59842816
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat je dan nog zoveel vertrouwen blijft houden in een overheid die voor zijn burgers zorgt.
Jij denk dat als de WW geprivatiseerd word, dat het dan allemaal veel softer wordt?
pi_59842832
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Wat ben je nou?
Ik wil best wel weer gaan werken alhoewel het voor mijn financiele situatie niet nodig is.
Na veel pogingen en een boel human resource managers later heb ik het maar opgegeven.
*****Kraak........
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:02:02 #78
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842840
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben blij met je opvatting in deze. Het valt mij ook zeer tegen van een linkse coalitie.
Heb je de rest wel gelezen Dat is weer zo'n neoliberaal juichverhaal van Bolkesteijn. Hij vindt het een slechte maatregel omdat het nog VEEEL harder moet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:02:55 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842868
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59842870
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is dan jouw suggestie? Dat soort mensen in een hokje van 2 bij 2 stoppen en ze op droog brood en water zetten? Daar kun je heel lang van leven hoor... Zo bezien is alles daarboven dus een luxegoed.
Mijn suggestie is precies deze maatregel. Als je na een jaar nog niet aan het werk bent, dan gaat er overduidelijk iets fout. Of dat nu komt door werkgevers of door de onwil van de werkloze; hij/zij staat langdurig buiten het arbeidsproces, en dus ook buiten de maatschappij.

Dat de overheid dan vervolgens met een maatregel komt om te zorgen dat je terugkomt in de maatschappij, ook al is dat niet in de baan die je zelf wilt, is alleen maar prijzenswaardig te noemen.

Het argument dat diegene zichzelf uit de markt prijst en dat het schadelijk is voor diegene zijn carriere is blatante onzin; je laat immers zien dat je niet vies bent om werk te doen dat beneden "jouw stand" is.
Ook dat is trouwens een symptoom waardoor je kan zien dat heel Nederland verziekt is met arrogante, luie mensen die verwachten dat alles maar geregeld wordt voor hen: Ze beginnen al te klagen zodra er iets niet naar hun zin is als het beneden hun stand is.

Newsflash; er is niet zoiets als "stand". Dat verzin je zelf, daar ben je zelf schuldig aan. Dat de overheid hier dan ook geen boodschap aan heeft is een zeer goed standpunt en geeft niet alleen de werkloze gelegenheid zichzelf terug te plaatsen in de maatschappij, maar ook nog eens financiele ruimte.
quote:
Ontzag moet je verdienen, respect krijg je totdat het tegendeel bewezen is. Bij jou dus bijvoorbeeld.
Beiden moet je verdienen. Zieken, zwakken, doven, blinden, gezonden, blanken, negers, vrouwen, mannen, kinderen, ouderen. Iedereen moet mijn respect maar eens verdienen door zichzelf te gedragen.
Maar dat is offtopic
pi_59842875
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:02 schreef Klopkoek het volgende:
Heb je de rest wel gelezen
Dat vroeg ik mij dus ook af.
pi_59842880
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we de SP nog:
http://www.sp.nl/werk/opi(...)moedebestrijder.html
We gaan weer terug naar de situaite van jaren terug. Geen sociale zekerheid. Op de bedelstaf bij de diaconie, als je pech hebt....

We gaan daar hard naar toe. Halleluja. Zijn we het dan vergeten hoe erg het toen was , als je bij de diaconie van de kerk om geld en eten moet schooien? Te triest voor woorden.
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:04:45 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59842916
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:48 schreef Klopkoek het volgende:
Het zijn respectloze opmerkingen onder de gordel waarmee je bovendien de suggestie wekt dat werklozen dom, lui en achterlijk zijn waardoor ze geen recht van spreken hebben. Behandel je medemens met respect ja, met ontzag.

Humorloze, zelfingenomen linkse lul.
pi_59842940
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij dus ook af.
Dat heb ik bewust niet gequote. Alleen zijn hoofdconclusie. De onderbouwing ten spijt, maar ene slechte regeling.....

Het maakt tenslotte niet uit of de kat of hond bijt in deze. De regeling moet gewoon van tafel.
pi_59842947
Het arbeidsproces is de maatschappij?
*****Kraak........
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:08:39 #86
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59843010
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

We gaan weer terug naar de situaite van jaren terug. Geen sociale zekerheid. Op de bedelstaf bij de diaconie, als je pech hebt....

We gaan daar hard naar toe. Halleluja. Zijn we het dan vergeten hoe erg het toen was , als je bij de diaconie van de kerk om geld en eten moet schooien? Te triest voor woorden.
1 ding is zeker: dan kunnen mensen al helemaal niet meer omhoog klimmen. Eenmaal arm, altijd arm.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59843020
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:06 schreef kraakvandaal het volgende:
Het arbeidsproces is de maatschappij?
Voor een groot gedeelte wel ja, of ben je het daar niet mee eens? Noem eens een proces dat groter is, meer omvangrijker, meer mensen bij betrokken zijn en wat meer sociale interactie op laat doen?
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:09:46 #88
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59843030
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

Humorloze, zelfingenomen linkse lul. [ afbeelding ]
Ik zie de humor er niet van in om discussies proberen te winnen met de ander uit te maken voor luie uitkeringslijer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:11:57 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59843072
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:08 schreef Klopkoek het volgende:
1 ding is zeker: dan kunnen mensen al helemaal niet meer omhoog klimmen. Eenmaal arm, altijd arm.
Onzin. Al zou de SP daar wel blij mee zijn, die zijn dan immers van stemmen verzekerd.
pi_59843090
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voor een groot gedeelte wel ja, of ben je het daar niet mee eens? Noem eens een proces dat groter is, meer omvangrijker, meer mensen bij betrokken zijn en wat meer sociale interactie op laat doen?
Familie bijvoorbeeld.
*****Kraak........
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:13:45 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59843115
Overigens. Hoogopgeleiden die in deze tijd niet aan de slag kunnen komen: .
pi_59843127
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:12 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Familie bijvoorbeeld.
Ik zie mijn familie niet 8 uur op een dag (of langer).
Ook heb ik geen familie van 100 man of groter.
Verder kan ik lang niet zo goed opschieten met mijn familie als met mijn collega`s
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:14:52 #93
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59843137
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Onzin. Al zou de SP daar wel blij mee zijn, die zijn dan immers van stemmen verzekerd.
Non argument gevolgd door verdachtmaking.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59843175
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie mijn familie niet 8 uur op een dag (of langer).
Ook heb ik geen familie van 100 man of groter.
Verder kan ik lang niet zo goed opschieten met mijn familie als met mijn collega`s
Dan heb je nog veel te leren, succes ermee. Op een goede dag zul je ontdekken dat de collega's je laten vallen als een baksteen.
*****Kraak........
pi_59843244
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:16 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Dan heb je nog veel te leren, succes ermee. Op een goede dag zul je ontdekken dat de collega's je laten vallen als een baksteen.
Nou, ik zou niet weten waarmee ze me moeten laten vallen, want ik maak niet de domme fout mij afhankelijk te maken van collega`s. Mensen die dat wel doen zijn naief imo.
pi_59843248
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Het maakt tenslotte niet uit of de kat of hond bijt in deze. De regeling moet gewoon van tafel.
Oh, als het zo gaat speel ik natuurlijk ook dat politieke spel mee, in dat geval ben ik dus voor deze regeling.
pi_59843327
Tjsa, dwingen tot vrijwillige arbied lijkt mij ook niet helemaal logisch consistent. Vriendelijk vragen of mensen dwangarbeid willen doen ook niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59843341
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Oh, als het zo gaat speel ik natuurlijk ook dat politieke spel mee, in dat geval ben ik dus voor deze regeling.
* Scorpie sluit zich bij Bolkesteijn aan.
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:28:54 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59843446
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Non argument gevolgd door verdachtmaking.
In de strijd tegen communisten en ander werkloos tuig is alles geoorloofd.
pi_59843448
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, ik zou niet weten waarmee ze me moeten laten vallen, want ik maak niet de domme fout mij afhankelijk te maken van collega`s. Mensen die dat wel doen zijn naief imo.
Je brengt meer dan 8 uur per dag met ze door en kunt beter opschieten met hun?
Nee je bent niet afhankelijk.
*****Kraak........
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2008 @ 15:30:45 #101
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59843479
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:13 schreef Ringo het volgende:
Overigens. Hoogopgeleiden die in deze tijd niet aan de slag kunnen komen: .
Dan doe je inderdaad goed iets fout of je hebt de sociale vaardigheden van stukje somspige aardappel die al 4 weken aan iemand z´n schoenzool vast zit.
Carpe Libertatem
pi_59843551
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:28 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Je brengt meer dan 8 uur per dag met ze door en kunt beter opschieten met hun?
Nee je bent niet afhankelijk.
Wat heeft sociale omgang te maken met afhankelijkheid in werkgerelateerd opzicht?
Moet je me toch eens uitleggen, want ik snap niet wat je bedoelt.
pi_59843592
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan doe je inderdaad goed iets fout of je hebt de sociale vaardigheden van stukje somspige aardappel die al 4 weken aan iemand z´n schoenzool vast zit.
En maar kankeren op die kut overheid en die kut werkgevers, zij zijn de schuld van al het kwaad, zelf doen ze natuurlijk niks verkeerds.

Echt, de logica van een paar van die leeghoofden is werkelijk stuitend.
pi_59843764
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat heeft sociale omgang te maken met afhankelijkheid in werkgerelateerd opzicht?
Moet je me toch eens uitleggen, want ik snap niet wat je bedoelt.
Je hebt een eigen bedrijf of afdeling met werknemers onder je?
Zelfs dan ben je nog afhankelijk in werkgerelateerd opzicht.
Grootste deel van de dag ga je met die mensen om en raak je verstrikt in zo'n organisatie.
Bellen ze op om te komen terwijl het eigenlijk niet uitkomt dan ga jij erheen.
*****Kraak........
pi_59844086
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:42 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Je hebt een eigen bedrijf of afdeling met werknemers onder je?
Zelfs dan ben je nog afhankelijk in werkgerelateerd opzicht.
Grootste deel van de dag ga je met die mensen om en raak je verstrikt in zo'n organisatie.
Bellen ze op om te komen terwijl het eigenlijk niet uitkomt dan ga jij erheen.
Nee, ik werk met +- 50 man op kantoor, waarbij de gezelligheid en de teamspirit sterk is.
Echter hangt er ook een sfeer waarin iedereen zijn/haar verantwoordelijkheden kent, en niet zomaar een ander kan laten opdraaien voor zijn/haar fouten.
pi_59844198
Ah ok en ook geen vervelende chefs en managers verder die de teamspirit gaan sturen?
*****Kraak........
pi_59844226
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:00 schreef kraakvandaal het volgende:
Ah ok en ook geen vervelende chefs en managers verder die de teamspirit gaan sturen?
Gelukkig (nog) niet Kan altijd veranderen natuurlijk. Maar we gaan offtopic
wat voor werk zoek je eigenlijk? ICT?
pi_59844446
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gelukkig (nog) niet Kan altijd veranderen natuurlijk. Maar we gaan offtopic
wat voor werk zoek je eigenlijk? ICT?
Mijn opleiding is werktuigbouwkunde en heb eigen bedrijf gehad.
Dat is verkocht en nu ben ik aan het rondkijken omdat rentenieren me niet zo bevalt.
*****Kraak........
pi_59845859
De stam gasten hier weten dat ik een reactionaire nare rechtse man ben en ik zoiets als deze maatregel toe moest juigen... .....was het niet dat deze Regering Quit pro Quo er niets voor in de plaats geeft.

Wanneer deze maatregel verbonden zou zijn met een drastische verlaging van de sociale verzekeringskosten , dan zou ik dit toejuigen.

Dat men aan de ene kant echter de uitgaven drastisch verlaagd ( waarop het neerkomt) aan de andere kant echter niets terug geeft ist absoluut niet in orde . Dat men dat in een tijd doet in welke de staat ook nog milliarden extra uitgegeeft maakt het helemaal indiskutabel.

Et voila een primeur. Canaris neemt een links standpunt in !
pi_59847338
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 17:12 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer deze maatregel verbonden zou zijn met een drastische verlaging van de sociale verzekeringskosten , dan zou ik dit toejuigen.

Dat men aan de ene kant echter de uitgaven drastisch verlaagd ( waarop het neerkomt) aan de andere kant echter niets terug geeft ist absoluut niet in orde . Dat men dat in een tijd doet in welke de staat ook nog milliarden extra uitgegeeft maakt het helemaal indiskutabel.
Ja, daar ben ik het mee eens. Het product WW-verzekering wordt uitgekleed, je hebt minder lang de tijd om een passende baan te vinden (en daar is de WW in essentie voor bedoeld), dus daar hoor ook een lagere prijs bij.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:33:05 #111
182269 sneakypete
On the edge
pi_59847469
Afschaffen en iedere cent terug geven aan de werkende mensch.
Kun je mooi zelf sparen voor barre tijden, of jezelf desnoods bijverzekeren.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:34:30 #112
182269 sneakypete
On the edge
pi_59847497
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Verwaande rijkeluiskindjes die zich te goed voelen voor vies werk.
Al is het alleen al hierom, weg met die cadeautjes voor thuisblijvers.
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:35:40 #113
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59848848
Vind het wel redelijk bizar dat bijvoorbeeld iemand met 20 jaar werkverleden na één jaar uitkering verplicht moet gaan bollenpellen, terwijl de buurman (die al 20 jaar in de bijstand zit) gewoon lekker iedere dag in zn tuintje een biertje kan drinken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:43:32 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59848957
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:17 schreef Ringo het volgende:
Ik had zelf ontslag genomen in mijn oude functie en weigerde een uitkering te ontvangen.
Het feit dat je sowieso geen uitkering gekregen had omdat je verwijtbaar werkloos was door zelf ontslag te nemen, is natuurlijk een futiel detail, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 2 juli 2008 @ 23:50:26 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59855131
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]Het feit dat je sowieso geen uitkering gekregen had omdat je verwijtbaar werkloos was door zelf ontslag te nemen, is natuurlijk een futiel detail, he?
Nee smart ass, mijn werkgever heeft zich in allerlei bochten gedwongen gewrongen om mij WEL die uitkering te gunnen. Ik heb hem gewoon geweigerd. Punt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 03-07-2008 00:38:19 ]
  woensdag 2 juli 2008 @ 23:56:58 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59855260
quote:
Nee smart ass, mijn werkgever heeft zich in allerlei bochten gedwongen om mij WEL die uitkering te gunnen. Ik heb hem gewoon geweigerd. Punt.
Daarmee geef je de verrotheid van het systeem aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2008 @ 23:57:46 #117
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59855278
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja, daar ben ik het mee eens. Het product WW-verzekering wordt uitgekleed, je hebt minder lang de tijd om een passende baan te vinden (en daar is de WW in essentie voor bedoeld), dus daar hoor ook een lagere prijs bij.
Het is een met geweld afgedwongen monopolie. Elke prijs tegenover elke service die ze maar verzinnen hoort er bij.
Carpe Libertatem
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:02:07 #118
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59860707
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee smart ass, mijn werkgever heeft zich in allerlei bochten gedwongen gewrongen om mij WEL die uitkering te gunnen. Ik heb hem gewoon geweigerd. Punt.
Je werkgever heeft die mogelijkheid helemaal niet, dus je kletst.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_59860951
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het enige wat ik zou kunnen bedenken om het wel te laten werken is dat zijn werkgever het ingediende ontslag niet zou accepteren en vervolgens zelf de werknemer ontslaat, waarop die weer protest zou moeten aantekenen.

Maar ik denk dat er maar weinig (geen?) werkgevers zijn die dit voor personeel wat wil vertrekken over zouden hebben.
pi_59860970
Goed plan dwing die lui paupers maar tot werk, misschien worden ze dat zo goed zat , dat ze gaan sollicteren voor een betere baan.
pi_59861184
Maar... hoe lang duurt de WW überhaupt?

Kom je niet gewoon in de bijstand terecht, met de daaraan verbonden sollicitatie- en werkacceptatieplicht enzo?

Het lijkt me handiger om gewoon eens de bestáánde regels stringenter te handhaven ipv steeds strengere te bedenken maar ze toch niet goed uit te voeren.

Ik ken namelijk verhalen van uitkeringstrekkers waar je broek van afzakt...
pi_59861477
Waarom gaan we er niet gewoon hard met de zweep erover?

Hard aanpakken. Harder. Nog harder! Knoet erover!

Leren zullen ze!!! Alles op z'n Amerikaans. Stuur ze allemaal naar Glenn Mills Concentratiekamp. Nog beter!!!

donderdag 3 juli 2008 @ 11:38:09 #123
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59861578
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als ik zelf het initiatief neem tot ontslag, met heldere argumenten en zonder conflict met mijn werkgever, die daarna via de kantonrechter een standaard ontslagprocedure opstart, zodat ik, formeel gezien, niet degene ben die ontslag heeft genomen en aldus mijn recht op WW behoud -- wat klets ik daarmee uit mijn nek?

En maar gelijk willen hebben.. Linkse drammer.
pi_59862279
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als ik zelf het initiatief neem tot ontslag, met heldere argumenten en zonder conflict met mijn werkgever, die daarna via de kantonrechter een standaard ontslagprocedure opstart, zodat ik, formeel gezien, niet degene ben die ontslag heeft genomen en aldus mijn recht op WW behoud -- wat klets ik daarmee uit mijn nek?

En maar gelijk willen hebben.. Linkse drammer.
Klopt, dit werd op die manier m.n. ook gedaan bij reorganisaties met werknemers van 57/58 jaar. Die mensen werden ontslagen op deze manier (eigenlijk werd gevraagd of ze niet liever wilden stoppen met werken, en dat wilden ze natuurlijk wel), kregen 70% WW + aanvulling van 20 à 30% in de vorm van kantonrechtersformule tot vut.
I´m back.
pi_59862336
Natuurlijk ergens wel een voorbeeld van oneigenlijk gebruik, maar goed... de kantonrechter had daar geen weet van.
I´m back.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:06:49 #126
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59862514
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom gaan we er niet gewoon hard met de zweep erover?

Hard aanpakken. Harder. Nog harder! Knoet erover!

Leren zullen ze!!! Alles op z'n Amerikaans. Stuur ze allemaal naar Glenn Mills Concentratiekamp. Nog beter!!!

Inderdaad, het is een bewuste tactiek van rechts om zulk soort mensen te criminaliseren. Dat geeft namelijk een excuus tot nog meer ongelijkheid in de samenleving.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59862947
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Inderdaad, het is een bewuste tactiek van rechts om zulk soort mensen te criminaliseren. Dat geeft namelijk een excuus tot nog meer ongelijkheid in de samenleving.
Precies. Ze willen de rijken nog rijker maken en de onderkant nog verder in het moeras trappen.
pi_59863204
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. Ze willen de rijken nog rijker maken en de onderkant nog verder in het moeras trappen.
Ik weet niet of ze dat willen hoor, ik denk het niet. Het heeft meer te maken met attributie. Rijkdom of armoede wordt door conservatieven toegeschreven aan eigen handelen. Dit terwijl progressieven om een verklaring te geven meer kijken naar externe factoren zoals de structuur van de samenleving.
I´m back.
pi_59863281
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze dat willen hoor, ik denk het niet. Het heeft meer te maken met attributie. Rijkdom of armoede wordt door conservatieven toegeschreven aan eigen handelen. Dit terwijl progressieven om een verklaring te geven meer kijken naar externe factoren zoals de structuur van de samenleving.
Waarom zou de VVD de uitkeringen niet langer aan de lonen willen koppelen?

Dat is gewoon puur criminaliseren van uitkeringsgerechtigden.
pi_59863310
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom zou de VVD de uitkeringen niet langer aan de lonen willen koppelen?

Dat is gewoon puur criminaliseren van uitkeringsgerechtigden.
Nee, dat heeft met 2 factoren te maken wrs.
1. budget.
2. slecht handelen niet willen belonen.
I´m back.
pi_59863396
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

2. slecht handelen niet willen belonen.
En dat ze dus ALLE gevallen daarmee over 1 kam scheren. Bij de VVD zijn het allemaal luie donders. Daar braak ik van.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:45:20 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59863452
quote:
Rijkdom of armoede wordt door conservatieven toegeschreven aan eigen handelen.
Nu haal je conservatisme en liberalisme door elkaar. Conservatieven hekelen juist die dominantie van het geld in de samenleving en de overcommercialisering. Volgens hen komt dat juist door de verheerlijking van het individu. Volgens die-hard conservatieven hoort rijkdom daarom gebaseerd te zijn op afkomst.

(er zijn nog meer redenen)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59863454
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En dat ze dus ALLE gevallen daarmee over 1 kam scheren. Bij de VVD zijn het allemaal luie donders. Daar braak ik van.
Bij de VVD is er ook een substroming, die iets socialer denkt, en armoede dus niet louter toeschrijft aan verkeerd handelen. Die substroming heeft het alleen nu niet voor het zeggen.
I´m back.
pi_59863538
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij de VVD is er ook een substroming, die iets socialer denkt, en armoede dus niet louter toeschrijft aan verkeerd handelen. Die substroming heeft het alleen nu niet voor het zeggen.
Ik vrees ook dat die subgroep het ook niet meer voor het zegen gaat krijgen. Op sociaal economisch vlak is er in dit land geen partij die zo voor de harde lijn kiest.

Ik vind het echt een verschrikkelijke partij. Dat zie je direct aan de mensen al. Die mensen hebben doorgaans een erge kille uitstraling.

Het doet mij altijd aan ijsschotsen en graniet denken....
pi_59863545
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nu haal je conservatisme en liberalisme door elkaar. Conservatieven hekelen juist die dominantie van het geld in de samenleving en de overcommercialisering. Volgens hen komt dat juist door de verheerlijking van het individu. Volgens die-hard conservatieven hoort rijkdom daarom gebaseerd te zijn op afkomst.

(er zijn nog meer redenen)
Nou, ik denk eerder dat conservatisme en liberalisme binnen de VVD door elkaar lopen. Rijkdom gebaseerd op afkomst is daarbij eerder het aristocratische denken van het ancienne regime.
Dat er verder binnen het conservatisme (in Nederland) idd een substroming bestaat die romantische trekjes vertoont, in de zin dat men verlangt naar een overzichtelijke pre-moderne wereld, klopt idd wel.
I´m back.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:52:30 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59863589
quote:
Nou, ik denk eerder dat conservatisme en liberalisme binnen de VVD door elkaar lopen. Rijkdom gebaseerd op afkomst is daarbij eerder het aristocratische denken van het ancienne regime.
Dat er verder binnen het conservatisme (in Nederland) idd een substroming bestaat die romantische trekjes vertoont, in de zin dat men verlangt naar een overzichtelijke pre-moderne wereld, klopt idd wel.
Er is ook een hele discussie gaande of Nieuw Rechts (d.w.z. het rechts sinds Thatcher en Reagan) eerder liberaal is (neo-liberalisme) of conservatief. Wel zeker is dat Nieuw Rechts met beide stromingen raakvlakken maar ook verschillen heeft.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59863601
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vrees ook dat die subgroep het ook niet meer voor het zegen gaat krijgen. Op sociaal economisch vlak is er in dit land geen partij die zo voor de harde lijn kiest.
Ik denk toch dat het golfbewegingen zijn hoor.
I´m back.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:59:02 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59863704
quote:
Ik denk toch dat het golfbewegingen zijn hoor.
Er is gewoon geen tegengewicht meer. Alles verrechtst hier.

Ga maar na: de Verenigde Staten waren ooit uitermate progressief. Tot zeker wel midden jaren '60 was de VS een progressiever land dan mening Europees gebiedsdeel. Daarna is het nooit meer goed gekomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59863761
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ga maar na: de Verenigde Staten waren ooit uitermate progressief. Tot zeker wel midden jaren '60 was de VS een progressiever land dan mening Europees gebiedsdeel. Daarna is het nooit meer goed gekomen.
Het zou jammer zijn als Nederland zijn progressieve karakter zou verliezen.
pi_59863785
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het zou jammer zijn als Nederland zijn progressieve karakter zou verliezen.
Toch gek dat de markt voor meer progressie zorgt dan de overheid ooit kan bewerkstelligen.
pi_59863857
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Toch gek dat de markt voor meer progressie zorgt dan de overheid ooit kan bewerkstelligen.
De overheid moet zorgen voor orde, leefbaarheid en gelijke kansen voor iedereen. Dit alles met net zo veel bemoeienis als nodig is en niets meer dan dat.

Progressiviteit is geen overheidstaak. Wel het mogelijk maken ervan.
pi_59863871
quote:

[..]

Klopt. En Europa volgt USA op de voet. Dit komt inderdaad niet meer goed. Die stroom is niet meer te keren.

Ook hier wordt de samenleving KNETTERHARD. Ik heb het wel gezien wat betreft. Ik heb de hoop allang opgegeven.
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:06:30 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59863875
quote:
Het samenspel tussen markt en overheid zorgt voor progressie. Dat had de VS gelange tijd beter voor elkaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59863926
quote:

[..]

En wat is de reden daarvoor denk je?
pi_59863968
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het samenspel tussen markt en overheid zorgt voor progressie. Dat had de VS gelange tijd beter voor elkaar.
Als je met samenspel bedoelt dat de overheid de markt zo min mogelijk in de weg zit heb je een punt.

De markt is trouwens groter dan wat jij er meestal van maakt voor de goede orde, de markt is meer dan alleen bedrijven.
pi_59863999
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat denk jij?
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:16:17 #147
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59864157
quote:
Meerdere, maar laat ik een onderbelichte noemen: de verkeerde afslag die is gemaakt sinds de oliecrisis.

Vóór de oliecrisis verschilden Scandinavië en Europa qua sociaal stelsel weinig van elkaar, daarna is het van elkaar weggedreven. Beide gebiedsdelen veranderden hun economiën maar Scandinavië nam imo een socialere afslag (geen paradijs, want die bestaan niet op aarde).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:33:35 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59864611
Maar wat is nu precies de keuze, de kans die je mensen geeft -- als je ze met een meer dan royale staatstoelage thuis tot in eeuwigheid laat wachten op betere tijden?
pi_59864663
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:33 schreef Ringo het volgende:
Maar wat is nu precies de keuze, de kans die je mensen geeft -- als je ze met een meer dan royale staatstoelage thuis tot in eeuwigheid laat wachten op betere tijden?
Geen wat mij betreft maar dat geldt niet alleen voor mensen ook voor bedrijven.
pi_59864944
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:33 schreef Ringo het volgende:
Je hebt het nu over bijstand, neem ik aan?
WW is in duur begrensd.
I´m back.
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:54:37 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59865234
quote:
Die vraag stelden ze in Scandinavië ook zo midden jaren '80. Zijn toch een andere weg ingeslagen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:31:19 #152
66825 Reya
Fier Wallon
pi_59871540
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar intussen wil regering de grenzen nu ook voor Bulgaren Roemen opengooien.

hoezoe van het kantje in de sloot? Water naar ze dragen. Het integrale beleid- verdient het wle deze naam- klopt werkelijk voor gen donder..
Je bent je ervan bewust dat er bedrijven zijn waar men onderproductie heeft vanwege een tekort aan arbeidskrachten? Er is sowieso, zeker op lange termijn, eerder een tekort aan aanbod dan een tekort aan vraag op de arbeidsmarkt.
pi_59873910
Mbt de OP, een paar opmerkingen.

1) De TT is wel erg misleidend. De term dwangarbeid impliceert in deze context dat werkelozen onder bedreiging van straf, tegen hun wil arbeid moeten gaan verrichten, waar dan ook nog is geen (redelijke) tegenprestatie tegenover staat. Daarvan is geen sprake. Er is gewoon geen noodzaak om een WW uitkering uit te betalen aan iemand die wel kan maar niet wil werken. Da's wel iets anders als straffen. Voorts is er ook geen sprake van dat van de WW'er wordt geeist dat hij arbeid verricht zonder tegenpresatie. De TT is dus misleidend en populistisch.

2) Wel kun je een discussie hebben over het praktische nut van deze maatregel. Zoals een eerdere poster opmerkte, WW'ers hebben per definitie een (relatief) recent arbeidsverleden, dus het is niet waarschijnlijk dat we het hier hebben over grote aantallen werk-onwilligen. Wat dat betreft zou de overheid dus beter andere prioriteiten kunnen stellen.
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:22:10 #154
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59876478
quote:

[..]

tegenwoordig wel ja. Het is voor iedereen met gezond verstand supermakkelijk aan een baan te komen, en met wat minder verstand ook maar dan heb je een wat slechter baantje.
je oogst wat je zaait
pi_59879134
Ik vind het niet normaal dwangarbeid vind ik niet thuishoren in onze maatschapij, ook vind ik dat veel mensen teveel vooroordelen hebben over mensen met een uitkering natuurlijk zijn er uitkeringstrekkers die simpelweg gewoon te lui zijn en totaal geen motivatie hebben maar soms lijken we te vergeten dat er ook nog mensen zijn die een uitkering hebben omdat ze niet in staat zijn om te werken. maar het beleid in nederland is ongeloflelijk krom er zitten zieke mensen thuis die geen uitkering krijgen dankzij de overheid terwijl er wel luie ongemotiveerde mensen thuis zitten met een uitkering en geloof me dit komt voor, je kan in Nederland zo makkelijk de regels buigen als je de spelregels weet, maar als je eerlijk wilt spelen dan kan je zo ongelofelijk hard genaaid worden door de overheid. maar een oplossing voor een probleem als dit is moeilijk te vinden maar dwangarbeid vind ik te radicaal en kortzichtig en neigend naar slavernij
pi_59881026
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:29 schreef MMWhOPS het volgende:
2) Wel kun je een discussie hebben over het praktische nut van deze maatregel. Zoals een eerdere poster opmerkte, WW'ers hebben per definitie een (relatief) recent arbeidsverleden, dus het is niet waarschijnlijk dat we het hier hebben over grote aantallen werk-onwilligen. Wat dat betreft zou de overheid dus beter andere prioriteiten kunnen stellen.
Dan nog: Als je in 6 maanden tijd geen geschikte baan kunt vinden ben je overbodig geworden in je vakgebied. Dan kun je wel tot aan het einde der tijden blijven proberen alsnog een baan te vinden maar dat gaat je niet lukken. Dús zul je een baan moeten accepteren die wellicht niet in je vakgebied ligt.

Niets weerhoud je er van om vervolgens te blijven soliciteren naar een andere baan....

Daarnaast is het niet raar om juist mensen met een arbeidsverleden te kiezen hiervoor. Die mensen zijn zonder enige twijfel geschikt voor arbeid. Bij mensen met een bijstandsuitkering kan er nog twijfel bestaan maar bij mensen in de WW is die twijfel weggenomen door historische resultaten.
pi_59881030
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 06:33 schreef Croga het volgende:

[..]

Dan nog: Als je in 6 maanden tijd geen geschikte baan kunt vinden ben je overbodig geworden in je vakgebied. Dan kun je wel tot aan het einde der tijden blijven proberen alsnog een baan te vinden maar dat gaat je niet lukken. Dús zul je een baan moeten accepteren die wellicht niet in je vakgebied ligt.

Niets weerhoud je er van om vervolgens te blijven soliciteren naar een andere baan....
En als dat waar is, dat je idd overbodig bent geworden in je eigen vakgebied, hoezo vergroot je je kans op een baan dan door in een ander vakgebied te solliciteren, een vakgebied waarvoor je niet geleerd hebt en waarvan je dus helemaal geen kaas gegeten hebt?
I´m back.
pi_59883368
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 06:33 schreef Croga het volgende:

[..]

Zoals aangegeven, principieel heb ik geen moeite met de maatregel.
quote:
Daarnaast is het niet raar om juist mensen met een arbeidsverleden te kiezen hiervoor. Die mensen zijn zonder enige twijfel geschikt voor arbeid. Bij mensen met een bijstandsuitkering kan er nog twijfel bestaan maar bij mensen in de WW is die twijfel weggenomen door historische resultaten.
Maar hoe groot is de groep die vanuit de WW de bijstand instroomt? Als dat aantal relatief klein is (mijn aanname), dan is de maatregel vooral symbool-politiek. De overheid zou zich dan bijvoorbeeld beter kunnen richten op de WAO in combinatie met het wegnemen van allerlei belemmeringen in de arbeidsmarkt die werkgevers heel huiverig maakt voor het aannemen van mensen "met een vlekje".
pi_59884475
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 06:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En als dat waar is, dat je idd overbodig bent geworden in je eigen vakgebied, hoezo vergroot je je kans op een baan dan door in een ander vakgebied te solliciteren, een vakgebied waarvoor je niet geleerd hebt en waarvan je dus helemaal geen kaas gegeten hebt?
precies. Dus gewoon kansloos. En als je je eigen omschoolt dan vinden werkgevers je weer te oud.
pi_59884615
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:29 schreef MMWhOPS het volgende:
Mbt de OP, een paar opmerkingen.

1) De TT is wel erg misleidend. De term dwangarbeid impliceert in deze context dat werkelozen onder bedreiging van straf, tegen hun wil arbeid moeten gaan verrichten, waar dan ook nog is geen (redelijke) tegenprestatie tegenover staat. Daarvan is geen sprake. Er is gewoon geen noodzaak om een WW uitkering uit te betalen aan iemand die wel kan maar niet wil werken. Da's wel iets anders als straffen. Voorts is er ook geen sprake van dat van de WW'er wordt geeist dat hij arbeid verricht zonder tegenpresatie. De TT is dus misleidend en populistisch.
Als de instantie een werkloze DWINGT to arbeid, dan is het DWANGarbeid. Niks meer of minder. Dat er iets tegenover staat doet er dan niet toe. De werkloze heeft namelijk in dat geval gewoon niets te kiezen. Gewoon DWANG, dus.
quote:
De WW hoort een verzekering te zijn dat een periode overbrugt tussen twee banen. Dat mensen soms geprikkeld moeten worden, dat nog daar aan toe, maar dit gaat natuurlijk gewoon veel te ver.
pi_59884712
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als de instantie een werkloze DWINGT to arbeid, dan is het DWANGarbeid. Niks meer of minder. Dat er iets tegenover staat doet er dan niet toe. De werkloze heeft namelijk in dat geval gewoon niets te kiezen. Gewoon DWANG, dus.
Volgens mij begrijp ik het verkeerd, maar als ze na een jaar nog steeds weigeren een andere baan te accepteren worden ze toch gekort in hun uitkering? Hoe is dat "dwingen" dan, behalve in economisch opzicht?
quote:
[..]

De WW hoort een verzekering te zijn dat een periode overbrugt tussen twee banen. Dat mensen soms geprikkeld moeten worden, dat nog daar aan toe, maar dit gaat natuurlijk gewoon veel te ver.
Mwah. Als je een jaar lang niets kan vinden in je eigen branche, dan kan je de branche de schuld geven, de werkgevers, iedereen behalve jezelf, maar misschien ligt het probleem toch echt bij jezelf. Het is natuurlijk context afhankelijk met betrekking tot eventuele maatregelen, maar over de grote lijn zou een terugkeer in de maatschappij dmv werk toch wel een opsteker kunnen zijn voor de arbeidsethos.
pi_59884784
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:31 schreef Reya het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat er bedrijven zijn waar men onderproductie heeft vanwege een tekort aan arbeidskrachten? Er is sowieso, zeker op lange termijn, eerder een tekort aan aanbod dan een tekort aan vraag op de arbeidsmarkt.
Beste Reya,

Weet je hoe het komt dat in sommige banen een tekort aan belangstelling is? Dat komt omdat dat werk gewoon te slecht wordt betaald.

Ik ken een vrouw die fysiek erg zwaar werk doet in een bloemenkas. Ze staat de hele dag aan een lopende band om bloemen in te pakken. Het tempo is zeer hoog. Het systeem kent een buffer, waardoor er geen stiltes meer kunnen vallen. Het werk betaalt amper net boven het minimumloon...... ! En dat voor heel zwaar werk.

Dat bedrijf kan slecht aan personeel komen. Ja, vreemd he? Dat je dan geen Nederlanders kan krijgen. Ook dat is te begrijpen, van het minimumloon kan je hier nauwelijks meer van rondkomen.

Die lonen in dergelijk kutbaantjes zullen echter , ondanks de zwaarte, ZEER laag blijven. Nu door toestroom van Polen, voor wie het minimumloon een vermogen is in het land van herkomst en de baanjes maar al te graag aanpakken.

Omgerekend zouden de Nederlanders dat ook gaan doen, als de lonen naar Pools equivalent zouden worden opgeschaald. :

Dus door de lonen laag te houden, hielden werkgevers zelf een probleem in stand. Maar het kabinet kiest voor een oneigenlijke maatregelen door arbeidskrachten te importeren.

Dus valse concurrentie in het kwadraat. En dus klopt geen klote van het beleid.

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 04-07-2008 11:42:20 ]
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2008 @ 11:35:35 #163
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59884859
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Dus valse concurrentie in het kwadraat.
Nee. Er is 0,0 vals aan.
Carpe Libertatem
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:35:40 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59884862
quote:
Je kunt mensen beter helpen door ze bij te scholen. Vaak is ook niet alle opgedane kennis nutteloos, het verdient bijschaving. In Denemarken hebben ze daar een systeem voor, maarja, dat kost wel geld en dat vind Den Haag nooit leuk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59884928
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je kunt mensen beter helpen door ze bij te scholen. Vaak is ook niet alle opgedane kennis nutteloos, het verdient bijschaving. In Denemarken hebben ze daar een systeem voor, maarja, dat kost wel geld en dat vind Den Haag nooit leuk.
Ze zouden hier eens eerst de leeftijdsdiscriminatie eens keihard moeten aanpakken. Dan hoeven veel mensen niet extra te worden geschoold.

En ja, hoor. En weer worden alleen de zwakste werknemers aangepakt. Nooit die klote werkgevers die dag in dag uit weer harder discrimineren op de arbeidsmarkt.
pi_59886181
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]
Dwangarbeid impliceert een bedreiging met straf, opsluiting of zelfs fysiek geweld. Allemaal niet aan de orde. Overheid stelt vast dat WW'er in eigen levensonderhoud kan voorzien en stopt daarom uitkering. Da's wat anders als straffen.

Verder bevat je "betoog" een rare gedachtenkronkel. Als ik er voor kies om geen arbeid meer te verrichten voor mijn werkgever, zal deze mijn salaris niet langer willen betalen. Omdat ik geld nodig heb om te leven, ben ik dus gedwongen om te werken. Volgens deze redenatie verricht ik derhalve dwangarbeid. Onzin uiteraard. Werkenden zijn ook niet volledig vrij in hun keuzes, dus WW'ers zijn wat dat betreft geen uitzondering.
pi_59890548
De term dwangarbeid is hier hilarisch. Niemand dwingt je uberhaupt om aan te kloppen bij de overheid, als jij jezelf in leven wilt houden door elke avond bij je vrienden te eten dan mag dat. Biedt een rijke buurman je kost en inwoning aan, ook prima. Als jij jezelf in leven wilt houden door te gaan werken bij de Mac dan mag het ook.

Aankloppen bij de overheid is al een eigen vrije keuze op zich. Bevallen de voorwaarden die die instantie stelt je niet, dan houdt niemand je tegen je er verre van te houden.
pi_59894183
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:13 schreef ShadyLane het volgende:
De term dwangarbeid is hier hilarisch. Niemand dwingt je uberhaupt om aan te kloppen bij de overheid, als jij jezelf in leven wilt houden door elke avond bij je vrienden te eten dan mag dat. Biedt een rijke buurman je kost en inwoning aan, ook prima. Als jij jezelf in leven wilt houden door te gaan werken bij de Mac dan mag het ook.

Aankloppen bij de overheid is al een eigen vrije keuze op zich. Bevallen de voorwaarden die die instantie stelt je niet, dan houdt niemand je tegen je er verre van te houden.
Het is zo langzamerhand wel een glijdende schaal hoe ieder werkloze zo over een kam wordt geschoren als zijn lui en niet-willend. Het gaat naar criminalisering toe. Alsof mensen gelukkig worden met een WW-uitkering.

De meesten willen gewoon zsm aan het werk. Maar ga maar eens de boer op als je 50 bent. Moet je dan eens zien hoe werkgevers je niet willen hebben als je vandaag de dag 45+ plus bent.

Als het kabinet de werklozen wil mobiliseren, dan moet het kabinet ook eens naar de werkgevers kijken. Allochtonen, mensen met een vlekje, gehandicapten, chronisch zieken, ouderen worden gediscrimineerd alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.Maar daar hoor je Donner nooit over
pi_59894261
Waarom quote je mijn bericht nu? Je gaat er nl. niet op in.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 18:13:22 #170
242 Pinball
Electric Monk
pi_59894420
quote:
Op woensdag 2 juli 200813:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelul.
Als je slim zat bent voor een universitaire studie zijn er genoeg banen waar je je ei in kwjit kan. En als je thuis zit met al je diploma' s moet je al helemaal niet zeiken over een baan op je niveau, want blijkbaar heb je daar net niet genoeg van om net als al die anderen wel een baan te vinden.

Goeie maatregel, het is een vangnet, geen hangmat.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_59894431
originele oneliner. Van je zelf?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 18:24:45 #172
242 Pinball
Electric Monk
pi_59894560
quote:
Op vrijdag 4 juli 200818:14 schreef EchtGaaf het volgende:
originele oneliner. Van je zelf?
Ik kan me niet voorstellen dat jij moeite hebt om een baan op jouw niveau te vinden.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 19:46:33 #173
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_59895971
In zekere zin is er wel sprake van dwangarbeid, zij het anders dan in dit topic wordt bedoeld. Iemand die betaald werk verricht wordt gedwongen om een groot deel van de vruchten van die arbeid af te staan aan de overheid. Dat geldt ook voor werklozen die al dan niet gedwongen aan de slag gaan. Met de voorgestelde maatregel vangt de overheid twee vliegen in één klap; men hoeft minder geld uit te keren terwijl men tegelijkertijd meer geld ontvangt. Het is echter een illusie om te denken dat dat extra geld in de portemonnee van de burger terecht komt. De politiek weet wel raad met dit soort 'meevallers', dat hebben we de afgelopen week weer gezien.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:06:37 #174
182269 sneakypete
On the edge
pi_59896428
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Beste Reya,

Weet je hoe het komt dat in sommige banen een tekort aan belangstelling is? Dat komt omdat dat werk gewoon te slecht wordt betaald.

Ik ken een vrouw die fysiek erg zwaar werk doet in een bloemenkas. Ze staat de hele dag aan een lopende band om bloemen in te pakken. Het tempo is zeer hoog. Het systeem kent een buffer, waardoor er geen stiltes meer kunnen vallen. Het werk betaalt amper net boven het minimumloon...... ! En dat voor heel zwaar werk.

Dat bedrijf kan slecht aan personeel komen. Ja, vreemd he? Dat je dan geen Nederlanders kan krijgen. Ook dat is te begrijpen, van het minimumloon kan je hier nauwelijks meer van rondkomen.

Die lonen in dergelijk kutbaantjes zullen echter , ondanks de zwaarte, ZEER laag blijven. Nu door toestroom van Polen, voor wie het minimumloon een vermogen is in het land van herkomst en de baanjes maar al te graag aanpakken.

Omgerekend zouden de Nederlanders dat ook gaan doen, als de lonen naar Pools equivalent zouden worden opgeschaald. :

Dus door de lonen laag te houden, hielden werkgevers zelf een probleem in stand. Maar het kabinet kiest voor een oneigenlijke maatregelen door arbeidskrachten te importeren.

Dus valse concurrentie in het kwadraat. En dus klopt geen klote van het beleid.
Ik ken ook heel wat kassenwerkers en die klagen niet over het loon, enkel over het saaie werk. Goede reden om iets beters te zoeken aldus de gemotiveerde types. Maar stel nu dat deze zielige mevrouw uit jouw voorbeeld volgens de overheid 2x zoveel moest verdienen, wat zou er volgens jou dan gebeuren?
  zondag 6 juli 2008 @ 12:59:34 #175
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_59923619
Dit topic gaat echt van het ene uiterste (dwangarbeid) naar het andere (werklozen zijn lui).

Werklozen kun je niet zomaar onder één noemer beoordelen. Je hebt de generatie-op-generatie-werklozen, oudere werknemers die overtallig zijn verklaard, starters, etc.

Ik heb het idee dat het plan meer gericht moet zijn op de consistente (laagopgeleide?) werkloze die elke maand z'n ww uitkering komt opdrinken en niet op de hogeropgeleide werkloze.

Elke "normale" werkloze kan werken , dus zou deze dat ook moeten doen. Maar het kan af en toe nog wel eens lastig zijn een werkgever te vinden die jou wil aannemen... en niet iedereen is geschikt voor elke baan.

Hoe dan ook, het plan is meer een afgeleide van de ideologie dat de WW alleen voor mensen moet zijn die actief op zoek zijn naar een baan en dat deze uitkering dus tijdelijk is en een financiële steun is om de werkloze periode te overbruggen.
pi_59925999
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:00 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap best dat je als afgestudeerd studentje rechten geen baantje als schoonmaker had verwacht nee.
Niet zo'n handig voorbeeld, want er is helemaal geen overschot aan juristen, dus die kunnen i.h.a. zo aan de slag. Als er al overschotten zijn bij hoger opgeleiden (wat vrijwel niet het geval is) dan praat je over HBO'ers met een opleiding kunstacadamie, vrijetijdskunde of een wazige management-richting zonder inhoud.

Overschotten zijn er vooral aan ongeschoolden en gesjeesde VMBO'ers, die zo weinig kunnen dat ze vrijwel nergens inzetbaar zijn.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_59926232
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:06 schreef sneakypete het volgende:
Ik ken ook heel wat kassenwerkers en die klagen niet over het loon, enkel over het saaie werk. Goede reden om iets beters te zoeken aldus de gemotiveerde types. Maar stel nu dat deze zielige mevrouw uit jouw voorbeeld volgens de overheid 2x zoveel moest verdienen, wat zou er volgens jou dan gebeuren?
De lonen in de tuinbouw zijn inderdaad voor ongeschoolde arbeid helemaal niet zo slecht, zeker als je het vergelijkt met bijv. de kassa van Appie Happie of inpakwerk in de fabriek.

Het echte probleem is dat veel mensen zonder opleiding die vrijwel niets kunnen perse een salaris willen verdienen waarvan ze een auto, een eigen huis en drie vakanties per jaar kunnen betalen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')