PvdA is gewoon de weg kwijt. donner haalt de VVD zwaar rechts in......quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:30 schreef Jurgen21 het volgende:
Tjonge, wie had ooit durven vermoeden dat een kabinet met de PvdA dergelijke plannen doorvoert?! En vandaag geeft PvdA'er Aboutaleb de uitkeringstrekker een veeg uit de pan.![]()
Overigens, KK en EG: mensen hebben een jaar de tijd om werk op eigen niveau te vinden. Lukt dat niet, dan moeten ze elke baan aannemen die hen wordt anageboden. Een eerlijke regeling, lijkt me.
Overaanbod aan afgestudeerden. Gaan ze dan kijken of je in 101 verenigingen hebt gezeten ipv 100quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:33 schreef kriele het volgende:
[..]
En als je solliciteerde op een baan dat wel op je opleidingsniveau zat?
Niet lang? 5 sollicitatiebrieven per week maal een week of 45 (ik geef 7 weken vakantie) = 250 sollicitatiebrieven de deur uit.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
PvdA is gewoon de weg kwijt. donner haalt de VVD zwaar rechts in......![]()
Geen wonder dat de kiezer de weg kwijt is... Ik weet het ook niet meer.
Enne: een jaar is echt niet lang hoor als je 45+ bent. Geen werkgever heeft je dan nog nodig. Stond vandaag ook in de krant.
Het bedrijfsleven is gericht op jonge mensen in dienst nemen, wordt de nood hoger dan verschuift de leeftijdsgrens, kom je boven de 45 dan wordt je uitgescheten.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:33 schreef kriele het volgende:
[..]
En als je solliciteerde op een baan dat wel op je opleidingsniveau zat?
Och, ik weet wel dat jij als 50+-er en werkloos wel de hele dag op Fok rond kan hangen, dus zo slecht zal je het vast nog niet hebben thuis.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:33 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Dat snappen die mensen hier nog niet helemaal hoe het echt werkt.
Ik vind het bovenal te ver gaan om alles af te schuiven op de werkloze. Soms heb je nou eenmaal dat je kwalificaties niet meer aansluiten op de arbeidsmarkt. Daar moet wat aan gedaan worden en dat vereist van beide kanten een inspanning.quote:
Je weet helemaal niets .quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Och, ik weet wel dat jij als 50+-er en werkloos wel de hele dag op Fok rond kan hangen, dus zo slecht zal je het vast nog niet hebben thuis.
Wat een misselijkmakende opmerking randdebiel. Schande.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Och, ik weet wel dat jij als 50+-er en werkloos wel de hele dag op Fok rond kan hangen, dus zo slecht zal je het vast nog niet hebben thuis.
Schande? Objectieve vaststelling zal je bedoelen. Dat jouw tere hartje niet tegen de waarheid kan, is niet mijn probleem. Blijkbaar heb je een blinde vlek voor alles wat 'werkloos' als labeltje heeft en zie je elke vorm van kritiek op deze mensen als onterecht buitenproportioneel.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een misselijkmakende opmerking randdebiel. Schande.
Ik kan er wel om lachen maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die door zo'n houding het liefst van die blagen uit de weg willen ruimen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een misselijkmakende opmerking randdebiel. Schande.
Het zijn respectloze opmerkingen onder de gordel waarmee je bovendien de suggestie wekt dat werklozen dom, lui en achterlijk zijn waardoor ze geen recht van spreken hebben. Behandel je medemens met respect ja, met ontzag.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Schande? Objectieve vaststelling zal je bedoelen. Dat jouw tere hartje niet tegen de waarheid kan, is niet mijn probleem. Blijkbaar heb je een blinde vlek voor alles wat 'werkloos' als labeltje heeft en zie je elke vorm van kritiek op deze mensen als onterecht buitenproportioneel.
Uhh.. niet werken wil niet gelijk zeggen werkeloos.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Schande? Objectieve vaststelling zal je bedoelen. Dat jouw tere hartje niet tegen de waarheid kan, is niet mijn probleem. Blijkbaar heb je een blinde vlek voor alles wat 'werkloos' als labeltje heeft en zie je elke vorm van kritiek op deze mensen als onterecht buitenproportioneel.
Ik doe een constatering van een feit; kraakvandaal is 50 jaar oud, werkloos en heeft Internet thuis.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zijn respectloze opmerkingen onder de gordel waarmee je bovendien de suggestie wekt dat werklozen dom, lui en achterlijk zijn waardoor ze geen recht van spreken hebben.
Respect en ontzag moet je verdienen. En dat respect heeft hij nog niet verdient.quote:Behandel je medemens met respect ja, met ontzag.
Ja, gelukkig laat jij je ook niet onbetuigd van "respectloze" opmerkingenquote:Moge jij van een hoge ladder vallen.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:50 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Uhh.. niet werken wil niet gelijk zeggen werkeloos.Dat in jouw beperkte wereldje geen andere alternatieven voorhanden zijn tsja daar kan ik ook niets aan doen.
Wat ben je nou?quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:26 schreef kraakvandaal het volgende:
Hallo ik ben bijna 50 jaar en op zoek naar werk.
Wat is dan jouw suggestie? Dat soort mensen in een hokje van 2 bij 2 stoppen en ze op droog brood en water zetten? Daar kun je heel lang van leven hoor... Zo bezien is alles daarboven dus een luxegoed.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik doe een constatering van een feit; kraakvandaal is 50 jaar oud, werkloos en heeft Internet thuis.
Volgens mij is Internet net zoals Televisie e.d nog steeds een luxe goed, niet? Of valt dat bij jou alweer onder het kopje "broodnodig" ?
Daar kan je dus simpelweg de conclusie uit trekken dat hij het goed voor elkaar heeft.
Ontzag moet je verdienen, respect krijg je totdat het tegendeel bewezen is. Bij jou dus bijvoorbeeld.quote:[..]
Respect en ontzag moet je verdienen. En dat respect heeft hij nog niet verdient.
Dat je dan nog zoveel vertrouwen blijft houden in een overheid die voor zijn burgers zorgt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Zal zeker niet gebeuren. die kliek zorgt wel goed voor zichzelf
Ik ben blij met je opvatting in deze. Het valt mij ook zeer tegen van een linkse coalitie.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind dit een erg slechte maatregel.
Gelukkig hebben we de SP nog:quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zou de politiek en dit kabinet in het bijzonder sieren als ze met dit voorstel hun wachtgeldregeling op de helling zetten...
Voortaan maximaal 1 jaar wachtgeld om daarna linea recta het knollenveld worden opgetrapt..
Zal zeker niet gebeuren. die kliek zorgt wel goed voor zichzelf
Jij denk dat als de WW geprivatiseerd word, dat het dan allemaal veel softer wordt?quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat je dan nog zoveel vertrouwen blijft houden in een overheid die voor zijn burgers zorgt.
Ik wil best wel weer gaan werken alhoewel het voor mijn financiele situatie niet nodig is.quote:
Heb je de rest wel gelezenquote:Op woensdag 2 juli 2008 15:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben blij met je opvatting in deze. Het valt mij ook zeer tegen van een linkse coalitie.
Mijn suggestie is precies deze maatregel. Als je na een jaar nog niet aan het werk bent, dan gaat er overduidelijk iets fout. Of dat nu komt door werkgevers of door de onwil van de werkloze; hij/zij staat langdurig buiten het arbeidsproces, en dus ook buiten de maatschappij.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is dan jouw suggestie? Dat soort mensen in een hokje van 2 bij 2 stoppen en ze op droog brood en water zetten? Daar kun je heel lang van leven hoor... Zo bezien is alles daarboven dus een luxegoed.
Beiden moet je verdienen. Zieken, zwakken, doven, blinden, gezonden, blanken, negers, vrouwen, mannen, kinderen, ouderen. Iedereen moet mijn respect maar eens verdienen door zichzelf te gedragen.quote:Ontzag moet je verdienen, respect krijg je totdat het tegendeel bewezen is. Bij jou dus bijvoorbeeld.
We gaan weer terug naar de situaite van jaren terug. Geen sociale zekerheid. Op de bedelstaf bij de diaconie, als je pech hebt....quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de SP nog:
http://www.sp.nl/werk/opi(...)moedebestrijder.html
Humorloze, zelfingenomen linkse lul.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:48 schreef Klopkoek het volgende:
Het zijn respectloze opmerkingen onder de gordel waarmee je bovendien de suggestie wekt dat werklozen dom, lui en achterlijk zijn waardoor ze geen recht van spreken hebben. Behandel je medemens met respect ja, met ontzag.
Moge jij van een hoge ladder vallen.
Dat heb ik bewust niet gequote. Alleen zijn hoofdconclusie. De onderbouwing ten spijt, maar ene slechte regeling.....quote:
1 ding is zeker: dan kunnen mensen al helemaal niet meer omhoog klimmen. Eenmaal arm, altijd arm.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We gaan weer terug naar de situaite van jaren terug. Geen sociale zekerheid. Op de bedelstaf bij de diaconie, als je pech hebt....
We gaan daar hard naar toe. Halleluja. Zijn we het dan vergeten hoe erg het toen was , als je bij de diaconie van de kerk om geld en eten moet schooien? Te triest voor woorden.
Voor een groot gedeelte wel ja, of ben je het daar niet mee eens? Noem eens een proces dat groter is, meer omvangrijker, meer mensen bij betrokken zijn en wat meer sociale interactie op laat doen?quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:06 schreef kraakvandaal het volgende:
Het arbeidsproces is de maatschappij?
Ik zie de humor er niet van in om discussies proberen te winnen met de ander uit te maken voor luie uitkeringslijer.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Humorloze, zelfingenomen linkse lul. [ afbeelding ]
Onzin. Al zou de SP daar wel blij mee zijn, die zijn dan immers van stemmen verzekerd.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:08 schreef Klopkoek het volgende:
1 ding is zeker: dan kunnen mensen al helemaal niet meer omhoog klimmen. Eenmaal arm, altijd arm.
Familie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor een groot gedeelte wel ja, of ben je het daar niet mee eens? Noem eens een proces dat groter is, meer omvangrijker, meer mensen bij betrokken zijn en wat meer sociale interactie op laat doen?
Ik zie mijn familie niet 8 uur op een dag (of langer).quote:
Non argument gevolgd door verdachtmaking.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Onzin. Al zou de SP daar wel blij mee zijn, die zijn dan immers van stemmen verzekerd.
Dan heb je nog veel te leren, succes ermee. Op een goede dag zul je ontdekken dat de collega's je laten vallen als een baksteen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie mijn familie niet 8 uur op een dag (of langer).
Ook heb ik geen familie van 100 man of groter.
Verder kan ik lang niet zo goed opschieten met mijn familie als met mijn collega`s
Nou, ik zou niet weten waarmee ze me moeten laten vallen, want ik maak niet de domme fout mij afhankelijk te maken van collega`s. Mensen die dat wel doen zijn naief imo.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:16 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Dan heb je nog veel te leren, succes ermee. Op een goede dag zul je ontdekken dat de collega's je laten vallen als een baksteen.
Oh, als het zo gaat speel ik natuurlijk ook dat politieke spel mee, in dat geval ben ik dus voor deze regeling.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Het maakt tenslotte niet uit of de kat of hond bijt in deze. De regeling moet gewoon van tafel.
* Scorpie sluit zich bij Bolkesteijn aan.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oh, als het zo gaat speel ik natuurlijk ook dat politieke spel mee, in dat geval ben ik dus voor deze regeling.
In de strijd tegen communisten en ander werkloos tuig is alles geoorloofd.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Non argument gevolgd door verdachtmaking.
Je brengt meer dan 8 uur per dag met ze door en kunt beter opschieten met hun?quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, ik zou niet weten waarmee ze me moeten laten vallen, want ik maak niet de domme fout mij afhankelijk te maken van collega`s. Mensen die dat wel doen zijn naief imo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |