Maar mogen mensen die zich particulier verzekeren dan de premie WW zelf houden?quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: laat ze het dan proberen. Om met hun eigen producten te komen, naast die van de overheid. Ik ben dan benieuwd wie dan beter scoort
Wat mij betreft wel.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar mogen mensen die zich particulier verzekeren dan de premie WW zelf houden?
Daar lijkt het zo langzamerhand wel heen te gaan.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:10 schreef kraakvandaal het volgende:
Laten we iedereen die overbodig is ruimen dat zet meer zoden aan de dijk.
Het WW systeem is juist indertijd bedacht omdat bleek dat private systemen nogal duur waren voor Jan Modaal. Zie Amerika.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel.
Aanzet tot een hybride systeem in optima forma.
Het gaat om mensen die al een half jaar in de WW zitten ja. Die leven dan weliswaar niet van de staat, maar van hun ex-werkgever. Als jij na een jaar nog steeds faalt in het vinden van een nieuwe baan, dan is voor mij de overheid wel gemachtigd jou eens een handje te 'helpen'.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:07 schreef kriele het volgende:
[..]
Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Het gaat hier over mensen met een arbeidsverleden. Of zijn we nu al zo ver heen dat WW-ers op gelijke voet worden gezet met die structurele bijstandsuitkeringstrekkers?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het WW systeem is juist indertijd bedacht omdat bleek dat private systemen nogal duur waren voor Jan Modaal. Zie Amerika.
Mensen die geen werk kunnen vinden zijn allemaal luie donders ?quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:17 schreef Ringo het volgende:
Goeie zaak. Aan het werk luie donders!
Ik heb ook een jaar of anderhalf lang werk onder mijn niveau gedaan. Ik had zelf ontslag genomen in mijn oude functie en weigerde een uitkering te ontvangen. Gewoon bij Randstad gesolliciteerd. Eerste de beste hapsnap-baan aangenomen en aan de slag gegaan. Niks mis mee.Overal kan je wat leren en als je ontevreden bent over wat je doet, heb je des te meer reden om gemotiveerd naar iets anders te zoeken.
TS moet zijn mond houden met zijn zielige-mensen-neurose. Medelijden met mensen die dat medelijden niet verdienen:.
Mensen die liever met hun armen over elkaar blijven zitten omdat ze zich voor bepaald werk te flink voelen: ja, dat zijn luie donders.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mensen die geen werk kunnen vinden zijn allemaal luie donders ?![]()
![]()
nogmaals .....voor de laatste keerquote:Op woensdag 2 juli 2008 14:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mensen die liever met hun armen over elkaar blijven zitten omdat ze zich voor bepaald werk te flink voelen: ja, dat zijn luie donders.
Daarom: de zweep erover.
Er zijn natuurlijk ook luie donders. Die moet je aanpakken. Maar iedereen over deze wel heel grove kam scheren gaat natuurlijk wel veel te ver.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:23 schreef IHVK het volgende:
Misschien heeft Ringo gelijk, hoewel mijn eerste reactie was dat Aboutaleb een beetje de weg kwijt is.
Nee, want dan vallen de schaalvoordelen weg en wordt het systeem duurder.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daarom wil ik dus het overheidssysteem gewoon in stand houden voor de onderkant
Wel als ze geen werk aannemen dat ze 'te min' voor zichzelf vinden.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
nogmaals .....voor de laatste keer
En dus is iedere werkloze een luie donder?
Niet als ze netjes weer aan het werk gaan.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
nogmaals .....voor de laatste keer
En dus is iedere werkloze een luie donder?
Dan moeten ze eerst de grenzen gesloten houden en niet meteen wagenwijd opengooien.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:25 schreef HeatWave het volgende:
Sja, die fijne mensen die in de OP genoemd worden willen dus niet werken, terwijl er dus werk genoeg is. En dan zullen er toch mensen moeten komen die het moeten doen he?
Conclusie, iedereen werken, ook onder je niveau. Dan is iedereen geholpen en komen er geen hordes buitenlanders.
Dat was keer op keer mijn probleem.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:30 schreef kraakvandaal het volgende:
Heb een goede opleiding en kwaliteiten, de kans bestaat dat ik slimmer ben dan de personeelchef die me aan moet nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |