En dit notabene van een LINKS kabinet.quote:Werklozen moeten elke baan nemen.
Tot dusver gingen werklozen er vaak op achteruit als ze een baan beneden hun niveau accepteerden. Dat verandert met de nieuwe richtlijn. Voor zeventig procent houden ze hun WW-uitkering. Het inkomen dat ze verdienen bij de nieuwe werkgever wordt daarbij opgeteld.
Het is een initiatief van minister Donner. Hij loopt met de nieuwe richtlijn vooruit op een wet die hij in het najaar naar de Kamer stuurt.
Het kabinet beraadt zich nog op de termijn die werklozen krijgen om een baan te accepteren. Werklozen krijgen nog maximaal een jaar de tijd om passend werk te vinden, meldt de NOS. Als dat niet lukt zijn ze verplicht met een andere baan genoegen te nemen.
Dat zou kunnen betekenen dat iemand met een universitaire studie kantoren moet schoonmaken.
Het is de bedoeling om zoveel mogelijk mensen snel aan een baan te helpen.
bron http://www.telegraaf.nl/b(...)_nemen__.html?p=38,1
Dat snap ik even niet, die (voormalig) werklozen houden dus hun WW-uitkering en daarbovenop krijgen ze nog het loon uit werken? Als je dus een baan op 80% van je vorig inkomen zou (moeten) accepteren, dan kom je dus op 150%? Niet slecht!quote:Tot dusver gingen werklozen er vaak op achteruit als ze een baan beneden hun niveau accepteerden. Dat verandert met de nieuwe richtlijn. Voor zeventig procent houden ze hun WW-uitkering. Het inkomen dat ze verdienen bij de nieuwe werkgever wordt daarbij opgeteld.
Niks meer of minder. Het wordt met de dag gekker, Klopkoek.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:45 schreef Klopkoek het volgende:
Het is inderdaad het criminaliseren van de uitkeringstrekker.
Doen ze ook eens wat goed. Uitkeringen zijn voor mensen die niet kunnen, niet voor mensen die niet willen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:45 schreef Klopkoek het volgende:
Het is inderdaad het criminaliseren van de uitkeringstrekker.
Een meer liberale oplossing voor de WW zou jou dan eigenlijk aan moeten spreken, dan kan de overheid je namelijk niet meer dwingen een baan te accpeteren.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat zal de volgende stap zijn? Als de VVD hun handen weer schoon zien? ....Werklozen in een concentratiekamp stoppen? Zonder uitkering? Dan heb je er ook geen last van ze. WAO-ers het knollenveld optrappen? Spuitje geven als je (tijdelijk) niet (meer) kan werken ?????
Kille kut maatschappij wordt het toch zo?
Klopt. Je komt er tegenwoordig er slechts in als je al met een been in het graf staat.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:50 schreef kraakvandaal het volgende:
De WAO is inmiddels allang geen optie meer dus wat kan er misgaan?
Ik zou er bijna voor gaan pleiten. Als vrees ik dat van private WW nog minder goeds.....quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een meer liberale oplossing voor de WW zou jou dan eigenlijk aan moeten spreken, dan kan de overheid je namelijk niet meer dwingen een baan te accpeteren.
Waarom? Brand, inboedel, auto enz verzekeringen kunnen toch ook prima af zonder overheid, waarom zou dat voor een werkeloosheidsverzekering niet kunnen?quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou er bijna voor gaan pleiten. Als vrees ik dat van private WW nog minder goeds.....
Allemaal leuk en aardig dat ze de werkelozen willen dwingen een baan beneden hun niveau aan te nemen, maar dan zullen ze ook de werkgevers moeten dwingen die baan te geven aan iemand die veel beter geschoold is dan noodzakelijk is. Over het algemeen zijn werkgevers er niet happig op om iemand aan te nemen die overgekwalificeerd is nl.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dit notabene van een LINKS kabinet.
Nee dat moeten ze vooral maar doen. Hup, met de knoet erover. Harder, harder ,harder...... Iedereen zal !#$%%$^$$ aan het werk gaan! Niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Die advocaten en ander hoger opgeleiden lekker voorgoed laten afbranden in een baan waar ze absoluut niet passen en wegkwijnen.Kunnen ze vervolgens voorgoed de WAO in....
![]()
Laat de overheid ook eens de hand in eigen boezem steken. Het is toch werkelijk deerniswekkend voor hoe weinig studies een numerus fixus wordt gehanteerd?
Want dat is het grote probleem. De overproductie van afgestudeerden in bepaalde richtingen!
Wat zal de volgende stap zijn? Als de VVD hun handen weer schoon zien? ....Werklozen in een concentratiekamp stoppen? Zonder uitkering? Dan heb je er ook geen last van ze. WAO-ers het knollenveld optrappen? Spuitje geven als je (tijdelijk) niet (meer) kan werken ?????
Kille kut maatschappij wordt het toch zo?
Van dat laatste heb ik keer op keer last gehad.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat ze de werkelozen willen dwingen een baan beneden hun niveau aan te nemen, maar dan zullen ze ook de werkgevers moeten dwingen die baan te geven aan iemand die veel beter geschoold is dan noodzakelijk is. Over het algemeen zijn werkgevers er niet happig op om iemand aan te nemen die overgekwalificeerd is nl.
Ik zou zeggen: laat ze het dan proberen. Om met hun eigen producten te komen, naast die van de overheid. Ik ben dan benieuwd wie dan beter scoortquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom? Brand, inboedel, auto enz verzekeringen kunnen toch ook prima af zonder overheid, waarom zou dat voor een werkeloosheidsverzekering niet kunnen?
Maar omdat dit dus een eenzijdig verhaal is, zal het nooit kans van slagen hebben, volgens mij. Dit is weer zo'n plannetje waar je later niets meer van hoort, omdat het op deze manier niet werkt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Van dat laatste heb ik keer op keer last gehad. Menig baan is daardoor aan mijn neus voorbij gegaan.
Nee, het beleid is inderdaad ERG EENZIJDIG. Nooit wordne werkgevers gedwongen iets te doen aan ene probleemsituatie als deze.
Ik ben dat zo ongeveer kotsbeu.
En dat vooral ook als het gaat om gehandicapten of chronisch zieken aan een baan te helpen....
quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:05 schreef Scorpie het volgende:
Ja wow, stel je voor, dat je uitkeringstrekkers aan het werk gaat zetten voor hun eigen uitkering.
Het moet toch niet gekker worden in dit land, je kan niet eens meer rustig een uitkeringkje trekken van de Overheid
Het is niet eerlijk! Als ik lui, ongeschoold en dom wil zijn en vooral niet wil werken, maar wel geld wil ontvangen, dan moet dat toch kunnen? Kan mij dat nou verrotten dat er andere mensen voor mijn uitkering werken, ik ben lekker egoistisch en denk alleen maar aan mijzelf. Ongelooflijk dat de Overheid eisen gaat stellen aan een uitkering!
Je krijgt een half jaar om zelf een baan te zoeken die je leuk lijkt. Lukt je dat niet dan ben je óf te slecht in wat je doet, óf overbodig. Dan ga je dus maar wat anders doen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Die advocaten en ander hoger opgeleiden lekker voorgoed laten afbranden in een baan waar ze absoluut niet passen en wegkwijnen.Kunnen ze vervolgens voorgoed de WAO in....
![]()
Precies, niet werken=geen geld. Behalve als je echt niet kan, dan zorgen we voor je. Anders niet.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:05 schreef Sparqq het volgende:
Niemand dwingt jou om te werken! Moet je alleen geen aanspraak willen maken op WW, geen probleem toch?
Huh?quote:
Ik zou veel meer een positieve benadering willen zien in plaats van alleen maar de knoet erover. Een streng maar rechtvaardig stelsel. Dit stelsel is vooral erg streng en weinig rechtvaardig.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niks meer of minder. Het wordt met de dag gekker, Klopkoek.
Maar mogen mensen die zich particulier verzekeren dan de premie WW zelf houden?quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: laat ze het dan proberen. Om met hun eigen producten te komen, naast die van de overheid. Ik ben dan benieuwd wie dan beter scoort
Wat mij betreft wel.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar mogen mensen die zich particulier verzekeren dan de premie WW zelf houden?
Daar lijkt het zo langzamerhand wel heen te gaan.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:10 schreef kraakvandaal het volgende:
Laten we iedereen die overbodig is ruimen dat zet meer zoden aan de dijk.
Het WW systeem is juist indertijd bedacht omdat bleek dat private systemen nogal duur waren voor Jan Modaal. Zie Amerika.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel.
Aanzet tot een hybride systeem in optima forma.
Het gaat om mensen die al een half jaar in de WW zitten ja. Die leven dan weliswaar niet van de staat, maar van hun ex-werkgever. Als jij na een jaar nog steeds faalt in het vinden van een nieuwe baan, dan is voor mij de overheid wel gemachtigd jou eens een handje te 'helpen'.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:07 schreef kriele het volgende:
[..]
Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Het gaat hier over mensen met een arbeidsverleden. Of zijn we nu al zo ver heen dat WW-ers op gelijke voet worden gezet met die structurele bijstandsuitkeringstrekkers?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het WW systeem is juist indertijd bedacht omdat bleek dat private systemen nogal duur waren voor Jan Modaal. Zie Amerika.
Mensen die geen werk kunnen vinden zijn allemaal luie donders ?quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:17 schreef Ringo het volgende:
Goeie zaak. Aan het werk luie donders!
Ik heb ook een jaar of anderhalf lang werk onder mijn niveau gedaan. Ik had zelf ontslag genomen in mijn oude functie en weigerde een uitkering te ontvangen. Gewoon bij Randstad gesolliciteerd. Eerste de beste hapsnap-baan aangenomen en aan de slag gegaan. Niks mis mee.Overal kan je wat leren en als je ontevreden bent over wat je doet, heb je des te meer reden om gemotiveerd naar iets anders te zoeken.
TS moet zijn mond houden met zijn zielige-mensen-neurose. Medelijden met mensen die dat medelijden niet verdienen:.
Mensen die liever met hun armen over elkaar blijven zitten omdat ze zich voor bepaald werk te flink voelen: ja, dat zijn luie donders.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mensen die geen werk kunnen vinden zijn allemaal luie donders ?![]()
![]()
nogmaals .....voor de laatste keerquote:Op woensdag 2 juli 2008 14:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mensen die liever met hun armen over elkaar blijven zitten omdat ze zich voor bepaald werk te flink voelen: ja, dat zijn luie donders.
Daarom: de zweep erover.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |