abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59788027
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus he.
Het kan binnen twee jaar allemaal heel raar lopen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:24:16 #252
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_59788079
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:22 schreef waht het volgende:

[..]

Het kan binnen twee jaar allemaal heel raar lopen.
Dat zal wel los lopen en zo niet dan niet
Ik ga mij er iig niet druk om maken. Wat komt dat komt.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:46:46 #253
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_59788615
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:11 schreef Wheelgunner het volgende:
Eind 2007 was het ook al geen geheim meer dat er een aanzienlijk risico op een kredietcrisis was hoor...
Nog zo'n figuur...

Begin 2007 begon de kredietcrisis al, dus eind 2007 was er geen risico op: de kredietcrisis WAS er al. Het bod van het consortium dateert overigens van halverwege 2007.

Het bod was gelet op de omstandigheden die er waren geen aanleiding voor analisten om te gaan piepen, integendeel. Algemeen werd het als een verstandige zet gezien.

En dan zijn er nu fokkers die niet eens weten wanneer de kredietcrisis begon, laat staan wanneer het overnamebod van het consortium kwam die het wel zagen aankomen? Lamenielachen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:51:10 #255
89730 Drugshond
  maandag 30 juni 2008 @ 10:53:27 #256
141482 Q.
JurassiQ
pi_59788778
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus he.
Nee, natuurlijk niet, we kunnen nog tot het einde ter tijden elk jaar meer olie oppompen, wat zijn 85 miljoen vaten per dag nu eigenlijk? Helemaal niets natuurlijk!
For great justice!
pi_59789357
Hebben jullie weleens van de 'herverdeling van goederen/rijkdom' gehoord? Agenda 21 en duurzame ontwikkeling?

[ Bericht 13% gewijzigd door Ali_Kannibali op 30-06-2008 11:57:42 ]
pi_59790732
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hebben jullie weleens van de 'herverdeling van goederen/rijkdom' gehoord? Agenda 21 en duurzame ontwikkeling?
Herverdeling van Rijkdom, daar was Hoogervorst toch mee bezig de laatste jaren??
  maandag 30 juni 2008 @ 12:48:58 #259
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59791646
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, want wij zijn allemaal te dom voor al dat soort zaken dus verlicht ons, oh grote geest die precies weet hoe het allemaal zit. Laat me raden, we moeten allemaal de videoserie 'Total Onslaught' gaan bekijken
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_59791818
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:48 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nee, want wij zijn allemaal te dom voor al dat soort zaken dus verlicht ons, oh grote geest die precies weet hoe het allemaal zit. Laat me raden, we moeten allemaal de videoserie 'Total Onslaught' gaan bekijken
Ken je agenda 21 over duurzame ontwikkeling? Volgens mij is dat de door de VN aangedragen oplossing voor de situatie waar we nu in zitten, economisch maar ook wat betreft energie/peak oil, en nog veel meer. Lijkt me dus best relevant of niet?

Geen total onslaught hier. Gewoon politiek.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 30-06-2008 13:08:27 ]
  maandag 30 juni 2008 @ 14:04:13 #261
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59793439
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ken je agenda 21 over duurzame ontwikkeling? Volgens mij is dat de door de VN aangedragen oplossing voor de situatie waar we nu in zitten, economisch maar ook wat betreft energie/peak oil, en nog veel meer. Lijkt me dus best relevant of niet?

Geen total onslaught hier. Gewoon politiek.
Ow sorry hoor, maar ik ben van jou niet anders gewend dan dat je elk topic dat maar vaag gerelateerd is aan politiek of geloof voorziet van jouw mening aangaande complottheorietjes over een wereldpolitiek met Satan aan het hoofd, gelardeerd met linkjes naar videoboodschappen van aliens die hetzelfde geloven als jij en zich als mensen hebben vermomd.

Weet ik veel dat jij het nu ineens over échte politiek wilt hebben. Er is namelijk vast wel een complottheorie die Agenda 21 koppelt aan de NWO van jou.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_59794057
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:04 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ow sorry hoor, maar ik ben van jou niet anders gewend dan dat je elk topic dat maar vaag gerelateerd is aan politiek of geloof voorziet van jouw mening aangaande complottheorietjes over een wereldpolitiek met Satan aan het hoofd, gelardeerd met linkjes naar videoboodschappen van aliens die hetzelfde geloven als jij en zich als mensen hebben vermomd.

Weet ik veel dat jij het nu ineens over échte politiek wilt hebben. Er is namelijk vast wel een complottheorie die Agenda 21 koppelt aan de NWO van jou.
edit ik ga er ook niet op in, dit topic hoeft niet verpest te worden.
  maandag 30 juni 2008 @ 15:03:18 #263
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59794751
quote:
Op maandag 30 juni 2008 09:43 schreef DS4 het volgende:
Het is allemaal leuk en aardig, maar indertijd hoorde je geen analist roepen dat het consortium een miskoop had gedaan, integendeel.

Dan moet jij mij toch eens uitleggen hoe het komt dat jij het wel allemaal wist.
Nou om te beginnen heb ik geen enkel belang bij omhoog of omlaag gaan van een beurs, dus ik geef gewoon een onafhankelijke mening. Verder ben ik gewoon een ontzettende azijnzeikerd, dus het is niet zo gek dat ik gelijk krijg als de boel in elkaar donderd. En ten derde heb ik een glazen bol.
.
Gewoon logisch nadenken, maar ik wil best toegeven dat ik in mijn handjes knijp dat ik alles gecashed heb en blij dat ik gelijk krijg. Bovendien heb ik wél analisten gehoord die kritisch waren, maar die worden naar de achtergrond gedreven, want mensen willen alleen goed nieuws horen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 30 juni 2008 @ 15:06:34 #264
115996 francorex
Earth stationary not spinning
  maandag 30 juni 2008 @ 15:07:51 #265
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59794851
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:47 schreef DS4 het volgende:
Nog zo'n figuur...
... Lamenielachen.
Ik moet eigenlijk meer om jou lachen, bezit je nog aandelen soms ?
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59796714
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:07 schreef elcastel het volgende:

Ik moet eigenlijk meer om jou lachen, bezit je nog aandelen soms ?
Nee, ik ben er op 490 uit gestapt toen vrijwel alle analisten riepen dat de AEX naar 520 zou gaan. Met goede achtergrondinfo nam ik die beslissing.

Je mag van mij lachen, maar het is wel erg arrogant om als fokkertje te denken dat je meer verstand van zaken hebt dan analisten en als onderbouwing te roepen "er was een kredietcrisis, duh!". Als de fokkertjes het allemaal zo goed weten dan raad ik hen aan om met die kennis wat te gaan doen anders dan achteraf roepen dat je het zag aankomen. Want de koe in haar kont kijken... daar is geen bijzondere gave voor nodig.
pi_59798994
quote:
ma 30 jun 2008, 17:09
’Economische crisis wordt dieper dan verwacht’
AMSTERDAM -

De Bank voor Internationale Betrekkingen (BIS) waarschuwt voor een internationale economische crisis die dieper zal zijn dan algemeen gedacht wordt. De bank, het samenwerkingsverband van 55 nationale centrale banken, doet deze waarschuwing in het maandag verschenen jaarrapport.

“Onrust op de financiële markten, afnemende economische groei en stijgende inflatie lijken te wijzen op een teruggang van de wereldeconomie die dieper en langduriger zal zijn dan algemeen verwacht wordt”, aldus de BIS. “De groeiende angst dat de wereldeconomie op een keerpunt staat, is niet ongegrond.”

Volgens de BIS zullen de opkomende economieën de wereldeconomie niet van een teruggang kunnen redden. Hiervoor zijn ze te veel afhankelijk van de internationale vraag naar hun goederen, vooral uit de Verenigde Staten. “De export van opkomende economieën kan hard geraakt worden als de Amerikaanse economie verder afkoelt.”
pi_59799439
bangmakeritus..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_59800071
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:31 schreef sitting_elfling het volgende:
bangmakeritus..
Ja. Maar toch wel van heel andere strekking dan bangmakerij omtrent 'terrorisme'.
Aangezien terrorisme een non-probleem is en grondstoffen-'uitputting' en economische crisis niet.
  maandag 30 juni 2008 @ 19:05:18 #270
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59800163
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:27 schreef DS4 het volgende:
Je mag van mij lachen, maar het is wel erg arrogant om als fokkertje te denken dat je meer verstand van zaken hebt dan analisten en als onderbouwing te roepen "er was een kredietcrisis, duh!". Als de fokkertjes het allemaal zo goed weten dan raad ik hen aan om met die kennis wat te gaan doen anders dan achteraf roepen dat je het zag aankomen. Want de koe in haar kont kijken... daar is geen bijzondere gave voor nodig.
Ik vind het ronduit naief om op analisten of te gaan. Ik denk dat je gewoon een paar slagen te snel bent met je conclusies, want ik zeg nergens dat ik altijd en overal gelijk heb. Maar deze zag iedereen het van mijlenver aankomen mijns inziens, tja dat zal wel arrogant zijn als je achteraf gelijk blijkt te hebben. Vreemd genoeg werd er 5 jaar geleden al voluit gepraat over het soort hypotheken dat ze in de VS afsloten en iedereen wist dat dit een keer fout zou gaan. En daarmee beweer ik niet dat ik het 5 jaar geleden aan zag komen, alleen bij de eerste signalen wist ik (intuitie) dat ik weg moest wezen. Sorry hoor, dat dat achteraf klopte. Om je nog een beetje tegemoet te komen : ik was er een half jaar te vroeg uit en had meer kunnen verdienen ...

En nee ik zie het totaal niet zitten om wat met mijn enorme gave te doen. Ik heb wel meerdere keren overwogen om er iets mee te doen, maar ik maak me hobbymatig al druk genoeg om mijn portefeuille, verder denk ik dat je soms een helderdere blik hebt als je van buitenaf kijkt.

Ik zou zeggen geniet er nou maar van dat je er ook uit bent en reageer niet zo gefrustreerd als andere mensen zelf bepalen wanneer het ze te heet onder de voeten wordt, ipv te luisteren naar analisten. Nogmaals ik vindt je behoorlijk naief als je op analisten afgaat.

-edit- Nota ben : ik luister wel eens naar analisten, met name Kees de Kort op BNR, dat is slechts een voorbeeld van iemand die hier ook al jaren over praat, ook zo'n zeikerd als ik ben. Niet dat ik hem afga, maar dat is zo'n beetje de enige analist die ik redelijk volg (naast Jim Rogers)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juni 2008 @ 21:36:29 #271
862 Arcee
Look closer
pi_59804364
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_59804584
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:27 schreef DS4 het volgende:
Zo arrogant is dat niet hoor. Er was al, zoals aangegeven, sprake van een kredietcrisis. Nog niet op volle kracht, maar iedereen kan rekenen. En iedereen die wist dat die crisis z'n wortels had in het veel te goedkope geld met daar aan gekoppeld de hypotheken die veel te makkelijk werden verstrekt, wist dat de vette jaren achter de rug waren. En als je naar de grafiek hebt gekeken die o.a. hier op Fok geeft gestaan waar de huizenprijzen -gecorrigeerd voor inflatie- in de VS 100% te hoog zijn, dan moet dat 1 + 1 = 2 zijn. De eerste tekenen van een afremmende huizen- en kredietmarkt waren aanwezig en dan gaan mensen die jaren ervaring hebben in de business even een bankje shoppen voor 71 miljard.

Dat er in het FD of op RTLZ voornamelijk positieve geluiden te horen/lezen waren, pleit de bazen absoluut niet vrij en het geeft de gemiddelde foklul hier toch wel een beetje recht om de koe in de kont te kijken.
pi_59809991
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:05 schreef elcastel het volgende:

Ik vind het ronduit naief om op analisten of te gaan.
Ik constateer dat ze stuk voor stuk indertijd niet riepen dat het een domme zet was. Als ik mij nu beroep op 60 tegen 40....
quote:
Maar deze zag iedereen het van mijlenver aankomen mijns inziens,
Het consortium heeft dus WILLENS EN WETENS een veel te hoge prijs betaald?

Als jij het zo zag aankomen... waarom niet toentertijd een mooi stukje erover gepost?
quote:
tja dat zal wel arrogant zijn als je achteraf gelijk blijkt te hebben. Vreemd genoeg werd er 5 jaar geleden al voluit gepraat over het soort hypotheken dat ze in de VS afsloten en iedereen wist dat dit een keer fout zou gaan. En daarmee beweer ik niet dat ik het 5 jaar geleden aan zag komen, alleen bij de eerste signalen wist ik (intuitie) dat ik weg moest wezen. Sorry hoor, dat dat achteraf klopte. Om je nog een beetje tegemoet te komen : ik was er een half jaar te vroeg uit en had meer kunnen verdienen ...
Ten eerste heb ik het niet over de sub-primes, maar over het consortium, ten tweede wist helemaal niet iedereen dat het zo fout zou lopen. Anders was er natuurlijk wel eerder ingegrepen.
quote:
En nee ik zie het totaal niet zitten om wat met mijn enorme gave te doen.
Met gemak mio's binnen kunnen halen, maar het gewoon niet doen. Hulde!
quote:
en reageer niet zo gefrustreerd als andere mensen zelf bepalen wanneer het ze te heet onder de voeten wordt, ipv te luisteren naar analisten. Nogmaals ik vindt je behoorlijk naief als je op analisten afgaat.
Ik stapte op 490 uit tegen het advies van analisten in en ik ga volgens jou op analisten af? Misschien moet je eens kijken waar ik het over had. Helemaal niet over de beurskoersen, maar over het bod van het consortium.

Want hoe verder ik in jouw post lees, hoe meer ik denk dat jij aardig naast mij aan het praten bent.
pi_59810059
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:44 schreef en_door_slecht het volgende:

De eerste tekenen van een afremmende huizen- en kredietmarkt waren aanwezig en dan gaan mensen die jaren ervaring hebben in de business even een bankje shoppen voor 71 miljard.
Jij denkt dat die 71 miljard niet met incalculering was van de situatie op dat moment?

Ik ben toch werkelijk benieuwd waar alle afstammelingen van Nostradamus vooraf deze conclusies trokken. Momenteel lees ik een erg slecht verhaal (het was dom, want er was een kredietcrisis, dat is eigenlijk niet eens een onderbouwing, laat staan een deugdelijke) wat achteraf wordt neergezet.

Zo kan ik ook voorspellen.

Het zou nog wat anders zijn als beargumenteerd werd aangegeven waarom ABN-AMRO toentertijd geen 71 miljard waard was (en wat dan wel...). Dan kun je bij mij nog wegkomen met het achteraf gepraat, omdat je dan iig inzicht geeft in hoe je indertijd e.e.a. hebt beredeneerd.

Als het zo simpel was dat "kredietcrisis=onverstandige overname", dan had het consortium natuurlijk dat bod niet weg gelegd. Het zijn geen randdebielen!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 05:32:48 #275
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59810993
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 01:18 schreef DS4 het volgende:
Want hoe verder ik in jouw post lees, hoe meer ik denk dat jij aardig naast mij aan het praten bent.
Dat is in jouw geval niet erg moeilijk heb ik het idee. Jij blijft net zolang draaikonten totdat iemand een misstap maakt. Net was het nog raar dat ik niet naar analisten luister en nu is het opeens 60/40. Ik vertel je net nog dat ik niet professioneel beleg omdat ik me daar veel te druk om zou maken en jij begint over de miljoenen die ik misloop ? Wie leest er nou langs wie heen eigenlijk ?

Kortom je bent selectief blind en je reacties zitten vol met aannames over dingen die ik nergens heb beweerd. En ik heb geen idee of ik er ooit ergens een stukje over gepost heb, loop anders even de beleg topics in WGR door of zoek even rond wie weet was ik wel op tijd met plaatsen maar heb jij het nooit gelezen !?!?!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 09:15:59 #276
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59812086
quote:
Goed nieuws is geen nieuws
pi_59812642
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 05:32 schreef elcastel het volgende:

Dat is in jouw geval niet erg moeilijk heb ik het idee. Jij blijft net zolang draaikonten totdat iemand een misstap maakt. Net was het nog raar dat ik niet naar analisten luister en nu is het opeens 60/40. Ik vertel je net nog dat ik niet professioneel beleg omdat ik me daar veel te druk om zou maken en jij begint over de miljoenen die ik misloop ? Wie leest er nou langs wie heen eigenlijk ?
Heel duidelijk jij, want om een voorbeeld te noemen: ik heb niet gesteld dat jij 60/40 naar analisten luistert. Ik heb ook niet gezegd dat het vreemd is dat jij niet naar analisten luistert (wat ik schreef was dat het bijzonder is dat de analisten destijds stuk voor stuk niets in de gaten hadden, maar dat er wel fokkers zijn die het wisten... denk daar nog maar eens goed over na).

Lees het nog eens. En nu goed. Dan begrijp je misschien ook die opmerking over mio's die je mis loopt.
pi_59813306
kreeg vandaag een vraag omtrent onze financiele positie t.o. Fortis dus er zijn wel degelijk zorgen in de markt
pi_59813351
Dit topic is nu bijna vol. Daarna verder in deze: Bulls, Bears & Bucks #13: Kredietcrisis nog niet over
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:26:48 #280
89730 Drugshond
pi_59814487
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:26 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hernoem deze naar #13... en die andere naar #14... dan zijn we weer in sync.
Ah, ja..kan ook natuurlijk
Doe ik
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:01:11 #282
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59819682
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:48 schreef DS4 het volgende:
Heel duidelijk jij, want om een voorbeeld te noemen: ik heb niet gesteld dat jij 60/40 naar analisten luistert. Ik heb ook niet gezegd dat het vreemd is dat jij niet naar analisten luistert (wat ik schreef was dat het bijzonder is dat de analisten destijds stuk voor stuk niets in de gaten hadden, maar dat er wel fokkers zijn die het wisten... denk daar nog maar eens goed over na).

Lees het nog eens. En nu goed. Dan begrijp je misschien ook die opmerking over mio's die je mis loopt.
En ik beweer nergens dat jij zegt dat ik 60/40 naar analisten luister. Het staat er wat ongelukkig, maar als je wat breder had gelezen dan je oogkleppen, dan had je begrepen wat er stond. En het vervolg is hetzelfde verhaal, kennelijk ben je gewoon op zoek, misschien handig voor je werk, maar hier valt met jou niet te discussieren.

Nog 1 keer : ik schatte in dat er een kredietcrisis in de lucht hing, dat dat achteraf zo bleek, zie ik als dat ik een goeie inschatting heb gemaakt. Niets meer en niets minder. Het is een beetje leem om mensen te vragen naar precieze data en overnamebedragen om uitspraken legitiem te verklaren (in jouw optiek), nee sorry, daar pas ik voor ....

Tot slot : denk jij er maar eens over na dat er zoveel gewone mensen met twijfels rondlopen en dat zoveel analisten er naast zitten. DIt is niks nieuws overigens, mits je een beetje bekend bent in beleggingen.

Kijk eens naar buiten ? Geniet nou maar gewoon lekker van het mooie weer en dalende koersen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:12:31 #284
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59819947
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:08 schreef pberends het volgende:
slotje op dit topic... omfg.
pi_59823315
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:01 schreef elcastel het volgende:

Nog 1 keer : ik schatte in dat er een kredietcrisis in de lucht hing, dat dat achteraf zo bleek, zie ik als dat ik een goeie inschatting heb gemaakt. Niets meer en niets minder.
Wederom toon je aan niet te weten wat de discussie is.

Even vanaf het begin. Er roept iemand dat het consortium destijds een idiote beslissing nam door ABN-AMRO over te nemen tegen 71 miljard.

Dat het met wat we nu weten een ongelukkige overname is, is een feit.

De stelling echter dat het indertijd voor een fokker duidelijk was dat het een domme handeling was, is echt bizar.

Immers, dan claim je als leek dat je WIST dat het een domme zet was en DUS al die professionals die bij dit bod betrokken waren het veel minder goed zagen. Nu acht ik niet zo heel veel onmogelijk, maar de kans dat een gemiddelde fokker zoiets beter van buiten af kan beoordelen dan een groep professionals die de feiten kenden... dat acht ik eigenlijk onmogelijk.

En als iemand mij dat al wil geloven moet hij beter beslagen ten ijs komen dan met de opmerking "er was een kredietcrisis". Want echt... dat wisten die professionals ook wel.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:48:51 #286
89730 Drugshond
pi_59823407
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Even vanaf het begin. Er roept iemand dat het consortium destijds een idiote beslissing nam door ABN-AMRO over te nemen tegen 71 miljard.

De stelling echter dat het indertijd voor een fokker duidelijk was dat het een domme handeling was, is echt bizar.

Immers, dan claim je als leek dat je WIST dat het een domme zet was en DUS al die professionals die bij dit bod betrokken waren het veel minder goed zagen. Nu acht ik niet zo heel veel onmogelijk, maar de kans dat een gemiddelde fokker zoiets beter van buiten af kan beoordelen dan een groep professionals die de feiten kenden... dat acht ik eigenlijk onmogelijk.

En als iemand mij dat al wil geloven moet hij beter beslagen ten ijs komen dan met de opmerking "er was een kredietcrisis". Want echt... dat wisten die professionals ook wel.
Ho ho... CEO and the old boys network vonden het wel een geslaagde beslissing.
Ze hadden dan een Belenux organisatie in handen die best wel groot was... lees meer macht bij de toezichthouders.
En nu..... WhoaaaaAAA.... het feit dat hun opperhoofd nu in 6 mnd.. iets verteld wat niet strookt met de eerdere beeldvorming is een teken aan de wand.
Read tha signs..... Fortis down - 70 % in 1 jaar tijd...

[ Bericht 14% gewijzigd door Drugshond op 01-07-2008 17:53:57 ]
pi_59823703
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:48 schreef Drugshond het volgende:

Read tha signs..... Fortis down - 70 % in 1 jaar tijd...
Stel: er is iemand (A) die een call koopt voor 1 mio vaten olie voor 150 dollar per vat op 1-12-2008 en iemand (B) die een put koopt voor 1 mio vaten olie voor 80 dollar per vat op 1-12-2008.

Vandaag noemen we A slim en B dom.

Op 1-12-2008 noemen we A nog steeds slim (en B dom) als de olie op 170 dollar staat.

Maar als op 1-12-2008 de olie voor 60 dollar gaat is ineens B de slimme kerel.

De vraag is niet wat het oordeel is met de feiten die we NU kennen, maar het oordeel met de feiten die we op het moment van het aanbod kennen.

Beslissingen kun je nu eenmaal niet nemen met de kennis die een jaar verder voorhanden is maar nu nog niet.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:47:18 #288
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59826983
quote:
Laten we het daar maar op houden dan.
pi_59828326
quote:
Ok, nu denken we dat de belanghebbenden hebben toegestemd in de investering van 71 miljard euro, maar nu, als er gestemd was onder alle belanghebbenden, was de overname dan goedgekeurd denkt U??

Weten jullie welke belanghebbenden ik bedoel?? Juist de mensen van de company.

Als er gestemd was bij de overname van de postbank door ING was de stemming positief geweest.
Als er gestemd was bij de overname van antonveneta voor 8 miljard euro door ABNAMRO was de stemming positief geweest.

Het is fout als een CEO niet naar de eigen stemmen wil luisteren, maar alleen zich laat leiden door machtswellust

De fout die ook Balkenende maakt door geen referenda meer te willen

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 01-07-2008 23:15:21 ]
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:52:21 #290
93664 waht
Mushir
pi_59828337
quote:
Is simpelweg niet waar.

Study: ANWR oil would have little impact
Arctic Refuge drilling controversy

Geen idee wát voor olie het is, maar hoogstwaarschijnlijk oliezanden en/of schalie. Die hebben in theorie inderdaad genoeg vaten olie equivalent om de wereld nog 200 jaar van olie te voorzien. Maar dan vergeet je één ding: olie in de grond, olie in oliezanden of olie in olieschalie is niet hetzelfde als olie klaar voor gebruik. Om het klaar voor gebruik te maken moet je immense hoeveelheden energie gebruiken. Zó veel zelfs dat je netto erop achteruit gaat. Je wint dus geen energie, je zet energie om van de ene bron in de andere. Waar je dus mee bezig bent is niet het winnen van olie, maar het maken van olie.

Dit naast alle milieu-effecten die dergelijke projecten hebben. ANWR is een gebied voor dieren, niet dat we ons in het verleden hebben laten afschrikken door dat soort dingen maar gezien het feit dat we er totaal niks mee winnen zie ik liever die dieren daar rondhobbelen.
pi_59828572
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 01:24 schreef DS4 het volgende:
Ik ben toch werkelijk benieuwd waar alle afstammelingen van Nostradamus vooraf deze conclusies trokken. Momenteel lees ik een erg slecht verhaal (het was dom, want er was een kredietcrisis, dat is eigenlijk niet eens een onderbouwing, laat staan een deugdelijke) wat achteraf wordt neergezet.
Ho ho, dat zeg ik niet. Ik stelde alleen dat het te makkelijk is om alles op het kontkijken te gooien, omdat er forse tekenen aan de wand waren. Kijk alleen al hoe lang dit topic al aan het doormodderen is. Dan is onze conclusie achteraf dat Fortis (en RBS) totaal niet in staat waren ABN over te nemen. Maar de hoge heren kennen alle ins en outs van de sector, konden die niet op zijn minst een vermoeden hebben van wat komen zou? Ik geloof er geen reet van dat ze niets konden zien aankomen. Daarbij hoefden ze niet alle hoofdstukken goed te voorspellen, maar alleen al de kans dat de kredietcrisis zou verergeren zou toch een reden moeten zijn om het niet te doen.
pi_59828842
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:01 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ho ho, dat zeg ik niet. Ik stelde alleen dat het te makkelijk is om alles op het kontkijken te gooien, omdat er forse tekenen aan de wand waren. Kijk alleen al hoe lang dit topic al aan het doormodderen is. Dan is onze conclusie achteraf dat Fortis (en RBS) totaal niet in staat waren ABN over te nemen. Maar de hoge heren kennen alle ins en outs van de sector, konden die niet op zijn minst een vermoeden hebben van wat komen zou? Ik geloof er geen reet van dat ze niets konden zien aankomen. Daarbij hoefden ze niet alle hoofdstukken goed te voorspellen, maar alleen al de kans dat de kredietcrisis zou verergeren zou toch een reden moeten zijn om het niet te doen.
NU op NOVA
pi_59830156
Helaas pindakaas, gemist.
Maar om 12:25 herkansing.
pi_59830720
quote:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Want waar worden die Hoge Heren anders zo goed voor betaald, miljoenen per jaar? Om een beetje domme beslissingen te nemen, geld te vergokken en mensen op straat te trappen als het verkeerd afloopt?

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldRegen op 01-07-2008 23:28:30 ]
pi_59830832
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:51 schreef henkway het volgende:

Weten jullie welke belanghebbenden ik bedoel?? Juist de mensen van de company.
Bedoel je nu de werknemers? Waarom zou hun mening daarin leidend moeten zijn?
pi_59830893
quote:

[..]

Dat het met wat we nu weten een ongelukkige overname is, is een feit."
Sorry, maar als dit echt zo is, dan kunnen jij en ik beter aan het hoofd van Fortis gaan zitten. Want gokken kan iedereen, en ik doe het het voor een tiende van het geld dat Votron ervoor krijgt.

Van zulke mensen mag je echt wel wat meer verwachten dan dit soort beslissingen. En als ze die dan toch nemen, en het pakt verkeerd uit, horen ze per direct zonder bonus op straat getrapt te worden. Maar dat gebeurt ook niet.
pi_59830915
quote:
Maar de hoge heren kennen alle ins en outs van de sector, konden die niet op zijn minst een vermoeden hebben van wat komen zou? Ik geloof er geen reet van dat ze niets konden zien aankomen.
Je neigt nu toch naar willens en wetens de bank in financieel noodweer brengen... Dat is ongeloofwaardig.

Dat er een risico was, dat zal bekend zijn geweest. Sowieso is ondernemen niet zonder risico. Men heeft alleen gemeend dat het risico aanvaardbaar was en toentertijd hoorde ik niets a-contrario.
pi_59831039
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef RonaldRegen het volgende:

Van zulke mensen mag je echt wel wat meer verwachten dan dit soort beslissingen. En als ze die dan toch nemen, en het pakt verkeerd uit, horen ze per direct zonder bonus op straat getrapt te worden. Maar dat gebeurt ook niet.
Mijn punt is dat het verkeerd uitpakken niets zegt over de beslissing toen.

Stel jij bent bestuurder van een bedrijf die ruwe olie inkoopt en doorverkoopt. Een oliesheik biedt jou aan dat jij de komende 5 jaar voor 100 dollar per vat in mag kopen, mits je 100 mio vaten per jaar af neemt. Met de huidige verwachtingen spring je een gat in de lucht, de champagne knalt nog voordat je hebt kunnen roepen "waar is het contract, ik teken!".

Tegen alle verwachting in daalt de prijs naar 40 dollar nog dit jaar en blijft daar de rest van de tijd hangen.

Moet je nu ontslagen worden? Nee. Je nam nl. de juiste beslissing, ook al bleek deze later verkeerd uit te pakken. Goed bestuur is niet "het resultaat binnen halen", maar de "juiste beslissingen nemen" en dat laatste doe je door zorgvuldig te zijn, jezelf goed voor te laten lichten en op basis van wat je weet en reële verwachtingen te beslissen.
pi_59831085
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bedoel je nu de werknemers? Waarom zou hun mening daarin leidend moeten zijn?
niet leidend, wel doorslaggevend bij toekomstbepalende beslissingen, net als de aandeelhouders, helaas wordt naar beiden nooit geluisterd, het is de fout die alle mensen met macht maken.

Als Hitler een referendum had uitgevaardigd over de oorlog, hoe zou zijn toekomst dan verlopen ?
pi_59831173
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef DS4 het volgende:

[..] Sowieso is ondernemen niet zonder risico. Men heeft alleen gemeend dat het risico aanvaardbaar was en toentertijd hoorde ik niets a-contrario.
Nogmaals, was een bedrijfsreferendum geweest, wat was er dan gebeurt??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')