Het kan binnen twee jaar allemaal heel raar lopen.quote:Op maandag 30 juni 2008 10:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus he.
Dat zal wel los lopen en zo niet dan nietquote:Op maandag 30 juni 2008 10:22 schreef waht het volgende:
[..]
Het kan binnen twee jaar allemaal heel raar lopen.
Nog zo'n figuur...quote:Op maandag 30 juni 2008 10:11 schreef Wheelgunner het volgende:
Eind 2007 was het ook al geen geheim meer dat er een aanzienlijk risico op een kredietcrisis was hoor...
Nee, natuurlijk niet, we kunnen nog tot het einde ter tijden elk jaar meer olie oppompen, wat zijn 85 miljoen vaten per dag nu eigenlijk? Helemaal niets natuurlijk!quote:Op maandag 30 juni 2008 10:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus he.
Herverdeling van Rijkdom, daar was Hoogervorst toch mee bezig de laatste jaren??quote:Op maandag 30 juni 2008 11:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hebben jullie weleens van de 'herverdeling van goederen/rijkdom' gehoord? Agenda 21 en duurzame ontwikkeling?
Nee, want wij zijn allemaal te dom voor al dat soort zaken dus verlicht ons, oh grote geest die precies weet hoe het allemaal zit. Laat me raden, we moeten allemaal de videoserie 'Total Onslaught' gaan bekijkenquote:Op maandag 30 juni 2008 11:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hebben jullie weleens van de 'herverdeling van goederen/rijkdom' gehoord? Agenda 21 en duurzame ontwikkeling?
Ken je agenda 21 over duurzame ontwikkeling? Volgens mij is dat de door de VN aangedragen oplossing voor de situatie waar we nu in zitten, economisch maar ook wat betreft energie/peak oil, en nog veel meer. Lijkt me dus best relevant of niet?quote:Op maandag 30 juni 2008 12:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, want wij zijn allemaal te dom voor al dat soort zaken dus verlicht ons, oh grote geest die precies weet hoe het allemaal zit. Laat me raden, we moeten allemaal de videoserie 'Total Onslaught' gaan bekijken
Ow sorry hoor, maar ik ben van jou niet anders gewend dan dat je elk topic dat maar vaag gerelateerd is aan politiek of geloof voorziet van jouw mening aangaande complottheorietjes over een wereldpolitiek met Satan aan het hoofd, gelardeerd met linkjes naar videoboodschappen van aliens die hetzelfde geloven als jij en zich als mensen hebben vermomd.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ken je agenda 21 over duurzame ontwikkeling? Volgens mij is dat de door de VN aangedragen oplossing voor de situatie waar we nu in zitten, economisch maar ook wat betreft energie/peak oil, en nog veel meer. Lijkt me dus best relevant of niet?
Geen total onslaught hier. Gewoon politiek.
edit ik ga er ook niet op in, dit topic hoeft niet verpest te worden.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ow sorry hoor, maar ik ben van jou niet anders gewend dan dat je elk topic dat maar vaag gerelateerd is aan politiek of geloof voorziet van jouw mening aangaande complottheorietjes over een wereldpolitiek met Satan aan het hoofd, gelardeerd met linkjes naar videoboodschappen van aliens die hetzelfde geloven als jij en zich als mensen hebben vermomd.
Weet ik veel dat jij het nu ineens over échte politiek wilt hebben. Er is namelijk vast wel een complottheorie die Agenda 21 koppelt aan de NWO van jou.
Nou om te beginnen heb ik geen enkel belang bij omhoog of omlaag gaan van een beurs, dus ik geef gewoon een onafhankelijke mening. Verder ben ik gewoon een ontzettende azijnzeikerd, dus het is niet zo gek dat ik gelijk krijg als de boel in elkaar donderd. En ten derde heb ik een glazen bol.quote:Op maandag 30 juni 2008 09:43 schreef DS4 het volgende:
Het is allemaal leuk en aardig, maar indertijd hoorde je geen analist roepen dat het consortium een miskoop had gedaan, integendeel.
Dan moet jij mij toch eens uitleggen hoe het komt dat jij het wel allemaal wist.
Ik moet eigenlijk meer om jou lachen, bezit je nog aandelen soms ?quote:
Nee, ik ben er op 490 uit gestapt toen vrijwel alle analisten riepen dat de AEX naar 520 zou gaan. Met goede achtergrondinfo nam ik die beslissing.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:07 schreef elcastel het volgende:
Ik moet eigenlijk meer om jou lachen, bezit je nog aandelen soms ?
quote:ma 30 jun 2008, 17:09
’Economische crisis wordt dieper dan verwacht’
AMSTERDAM -
De Bank voor Internationale Betrekkingen (BIS) waarschuwt voor een internationale economische crisis die dieper zal zijn dan algemeen gedacht wordt. De bank, het samenwerkingsverband van 55 nationale centrale banken, doet deze waarschuwing in het maandag verschenen jaarrapport.
“Onrust op de financiële markten, afnemende economische groei en stijgende inflatie lijken te wijzen op een teruggang van de wereldeconomie die dieper en langduriger zal zijn dan algemeen verwacht wordt”, aldus de BIS. “De groeiende angst dat de wereldeconomie op een keerpunt staat, is niet ongegrond.”
Volgens de BIS zullen de opkomende economieën de wereldeconomie niet van een teruggang kunnen redden. Hiervoor zijn ze te veel afhankelijk van de internationale vraag naar hun goederen, vooral uit de Verenigde Staten. “De export van opkomende economieën kan hard geraakt worden als de Amerikaanse economie verder afkoelt.”
Ja. Maar toch wel van heel andere strekking dan bangmakerij omtrent 'terrorisme'.quote:
Ik vind het ronduit naief om op analisten of te gaan. Ik denk dat je gewoon een paar slagen te snel bent met je conclusies, want ik zeg nergens dat ik altijd en overal gelijk heb. Maar deze zag iedereen het van mijlenver aankomen mijns inziens, tja dat zal wel arrogant zijn als je achteraf gelijk blijkt te hebben. Vreemd genoeg werd er 5 jaar geleden al voluit gepraat over het soort hypotheken dat ze in de VS afsloten en iedereen wist dat dit een keer fout zou gaan. En daarmee beweer ik niet dat ik het 5 jaar geleden aan zag komen, alleen bij de eerste signalen wist ik (intuitie) dat ik weg moest wezen. Sorry hoor, dat dat achteraf klopte. Om je nog een beetje tegemoet te komen : ik was er een half jaar te vroeg uit en had meer kunnen verdienen ...quote:Op maandag 30 juni 2008 16:27 schreef DS4 het volgende:
Je mag van mij lachen, maar het is wel erg arrogant om als fokkertje te denken dat je meer verstand van zaken hebt dan analisten en als onderbouwing te roepen "er was een kredietcrisis, duh!". Als de fokkertjes het allemaal zo goed weten dan raad ik hen aan om met die kennis wat te gaan doen anders dan achteraf roepen dat je het zag aankomen. Want de koe in haar kont kijken... daar is geen bijzondere gave voor nodig.
Zo arrogant is dat niet hoor. Er was al, zoals aangegeven, sprake van een kredietcrisis. Nog niet op volle kracht, maar iedereen kan rekenen. En iedereen die wist dat die crisis z'n wortels had in het veel te goedkope geld met daar aan gekoppeld de hypotheken die veel te makkelijk werden verstrekt, wist dat de vette jaren achter de rug waren. En als je naar de grafiek hebt gekeken die o.a. hier op Fok geeft gestaan waar de huizenprijzen -gecorrigeerd voor inflatie- in de VS 100% te hoog zijn, dan moet dat 1 + 1 = 2 zijn. De eerste tekenen van een afremmende huizen- en kredietmarkt waren aanwezig en dan gaan mensen die jaren ervaring hebben in de business even een bankje shoppen voor 71 miljard.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:27 schreef DS4 het volgende:
Je mag van mij lachen, maar het is wel erg arrogant om als fokkertje te denken dat je meer verstand van zaken hebt dan analisten en als onderbouwing te roepen "er was een kredietcrisis, duh!". Als de fokkertjes het allemaal zo goed weten dan raad ik hen aan om met die kennis wat te gaan doen anders dan achteraf roepen dat je het zag aankomen. Want de koe in haar kont kijken... daar is geen bijzondere gave voor nodig.
Ik constateer dat ze stuk voor stuk indertijd niet riepen dat het een domme zet was. Als ik mij nu beroep op 60 tegen 40....quote:Op maandag 30 juni 2008 19:05 schreef elcastel het volgende:
Ik vind het ronduit naief om op analisten of te gaan.
Het consortium heeft dus WILLENS EN WETENS een veel te hoge prijs betaald?quote:Maar deze zag iedereen het van mijlenver aankomen mijns inziens,
Ten eerste heb ik het niet over de sub-primes, maar over het consortium, ten tweede wist helemaal niet iedereen dat het zo fout zou lopen. Anders was er natuurlijk wel eerder ingegrepen.quote:tja dat zal wel arrogant zijn als je achteraf gelijk blijkt te hebben. Vreemd genoeg werd er 5 jaar geleden al voluit gepraat over het soort hypotheken dat ze in de VS afsloten en iedereen wist dat dit een keer fout zou gaan. En daarmee beweer ik niet dat ik het 5 jaar geleden aan zag komen, alleen bij de eerste signalen wist ik (intuitie) dat ik weg moest wezen. Sorry hoor, dat dat achteraf klopte. Om je nog een beetje tegemoet te komen : ik was er een half jaar te vroeg uit en had meer kunnen verdienen ...
Met gemak mio's binnen kunnen halen, maar het gewoon niet doen. Hulde!quote:En nee ik zie het totaal niet zitten om wat met mijn enorme gave te doen.
Ik stapte op 490 uit tegen het advies van analisten in en ik ga volgens jou op analisten af? Misschien moet je eens kijken waar ik het over had. Helemaal niet over de beurskoersen, maar over het bod van het consortium.quote:en reageer niet zo gefrustreerd als andere mensen zelf bepalen wanneer het ze te heet onder de voeten wordt, ipv te luisteren naar analisten. Nogmaals ik vindt je behoorlijk naief als je op analisten afgaat.
Jij denkt dat die 71 miljard niet met incalculering was van de situatie op dat moment?quote:Op maandag 30 juni 2008 21:44 schreef en_door_slecht het volgende:
De eerste tekenen van een afremmende huizen- en kredietmarkt waren aanwezig en dan gaan mensen die jaren ervaring hebben in de business even een bankje shoppen voor 71 miljard.
Dat is in jouw geval niet erg moeilijk heb ik het idee. Jij blijft net zolang draaikonten totdat iemand een misstap maakt. Net was het nog raar dat ik niet naar analisten luister en nu is het opeens 60/40. Ik vertel je net nog dat ik niet professioneel beleg omdat ik me daar veel te druk om zou maken en jij begint over de miljoenen die ik misloop ? Wie leest er nou langs wie heen eigenlijk ?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 01:18 schreef DS4 het volgende:
Want hoe verder ik in jouw post lees, hoe meer ik denk dat jij aardig naast mij aan het praten bent.
Goed nieuws is geen nieuwsquote:Op maandag 30 juni 2008 21:36 schreef Arcee het volgende:
The Energy Non-Crisis - Alaska heeft 200 jaar oliereserves
En dit dan?
Heel duidelijk jij, want om een voorbeeld te noemen: ik heb niet gesteld dat jij 60/40 naar analisten luistert. Ik heb ook niet gezegd dat het vreemd is dat jij niet naar analisten luistert (wat ik schreef was dat het bijzonder is dat de analisten destijds stuk voor stuk niets in de gaten hadden, maar dat er wel fokkers zijn die het wisten... denk daar nog maar eens goed over na).quote:Op dinsdag 1 juli 2008 05:32 schreef elcastel het volgende:
Dat is in jouw geval niet erg moeilijk heb ik het idee. Jij blijft net zolang draaikonten totdat iemand een misstap maakt. Net was het nog raar dat ik niet naar analisten luister en nu is het opeens 60/40. Ik vertel je net nog dat ik niet professioneel beleg omdat ik me daar veel te druk om zou maken en jij begint over de miljoenen die ik misloop ? Wie leest er nou langs wie heen eigenlijk ?
Hernoem deze naar #13... en die andere naar #14... dan zijn we weer in sync.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:23 schreef paddy het volgende:
Dit topic is nu bijna vol. Daarna verder in deze: Bulls, Bears & Bucks #13: Kredietcrisis nog niet over
Ah, ja..kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hernoem deze naar #13... en die andere naar #14... dan zijn we weer in sync.
En ik beweer nergens dat jij zegt dat ik 60/40 naar analisten luister. Het staat er wat ongelukkig, maar als je wat breder had gelezen dan je oogkleppen, dan had je begrepen wat er stond. En het vervolg is hetzelfde verhaal, kennelijk ben je gewoon op zoek, misschien handig voor je werk, maar hier valt met jou niet te discussieren.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:48 schreef DS4 het volgende:
Heel duidelijk jij, want om een voorbeeld te noemen: ik heb niet gesteld dat jij 60/40 naar analisten luistert. Ik heb ook niet gezegd dat het vreemd is dat jij niet naar analisten luistert (wat ik schreef was dat het bijzonder is dat de analisten destijds stuk voor stuk niets in de gaten hadden, maar dat er wel fokkers zijn die het wisten... denk daar nog maar eens goed over na).
Lees het nog eens. En nu goed. Dan begrijp je misschien ook die opmerking over mio's die je mis loopt.
quote:
Wederom toon je aan niet te weten wat de discussie is.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:01 schreef elcastel het volgende:
Nog 1 keer : ik schatte in dat er een kredietcrisis in de lucht hing, dat dat achteraf zo bleek, zie ik als dat ik een goeie inschatting heb gemaakt. Niets meer en niets minder.
Ho ho... CEO and the old boys network vonden het wel een geslaagde beslissing.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wederom toon je aan niet te weten wat de discussie is.
Even vanaf het begin. Er roept iemand dat het consortium destijds een idiote beslissing nam door ABN-AMRO over te nemen tegen 71 miljard.
Dat het met wat we nu weten een ongelukkige overname is, is een feit.
De stelling echter dat het indertijd voor een fokker duidelijk was dat het een domme handeling was, is echt bizar.
Immers, dan claim je als leek dat je WIST dat het een domme zet was en DUS al die professionals die bij dit bod betrokken waren het veel minder goed zagen. Nu acht ik niet zo heel veel onmogelijk, maar de kans dat een gemiddelde fokker zoiets beter van buiten af kan beoordelen dan een groep professionals die de feiten kenden... dat acht ik eigenlijk onmogelijk.
En als iemand mij dat al wil geloven moet hij beter beslagen ten ijs komen dan met de opmerking "er was een kredietcrisis". Want echt... dat wisten die professionals ook wel.
Stel: er is iemand (A) die een call koopt voor 1 mio vaten olie voor 150 dollar per vat op 1-12-2008 en iemand (B) die een put koopt voor 1 mio vaten olie voor 80 dollar per vat op 1-12-2008.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:48 schreef Drugshond het volgende:
Read tha signs..... Fortis down - 70 % in 1 jaar tijd...
Laten we het daar maar op houden dan.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:43 schreef DS4 het volgende:
Ok, nu denken we dat de belanghebbenden hebben toegestemd in de investering van 71 miljard euro, maar nu, als er gestemd was onder alle belanghebbenden, was de overname dan goedgekeurd denkt U??quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:43 schreef DS4 het volgende:
Dat het met wat we nu weten een ongelukkige overname is, is een feit.
De stelling echter dat het indertijd voor een fokker duidelijk was dat het een domme handeling was, is echt bizar.
Is simpelweg niet waar.quote:Op maandag 30 juni 2008 21:36 schreef Arcee het volgende:
The Energy Non-Crisis - Alaska heeft 200 jaar oliereserves
En dit dan?
Ho ho, dat zeg ik niet. Ik stelde alleen dat het te makkelijk is om alles op het kontkijken te gooien, omdat er forse tekenen aan de wand waren. Kijk alleen al hoe lang dit topic al aan het doormodderen is. Dan is onze conclusie achteraf dat Fortis (en RBS) totaal niet in staat waren ABN over te nemen. Maar de hoge heren kennen alle ins en outs van de sector, konden die niet op zijn minst een vermoeden hebben van wat komen zou? Ik geloof er geen reet van dat ze niets konden zien aankomen. Daarbij hoefden ze niet alle hoofdstukken goed te voorspellen, maar alleen al de kans dat de kredietcrisis zou verergeren zou toch een reden moeten zijn om het niet te doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 01:24 schreef DS4 het volgende:
Ik ben toch werkelijk benieuwd waar alle afstammelingen van Nostradamus vooraf deze conclusies trokken. Momenteel lees ik een erg slecht verhaal (het was dom, want er was een kredietcrisis, dat is eigenlijk niet eens een onderbouwing, laat staan een deugdelijke) wat achteraf wordt neergezet.
NU op NOVAquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:01 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ho ho, dat zeg ik niet. Ik stelde alleen dat het te makkelijk is om alles op het kontkijken te gooien, omdat er forse tekenen aan de wand waren. Kijk alleen al hoe lang dit topic al aan het doormodderen is. Dan is onze conclusie achteraf dat Fortis (en RBS) totaal niet in staat waren ABN over te nemen. Maar de hoge heren kennen alle ins en outs van de sector, konden die niet op zijn minst een vermoeden hebben van wat komen zou? Ik geloof er geen reet van dat ze niets konden zien aankomen. Daarbij hoefden ze niet alle hoofdstukken goed te voorspellen, maar alleen al de kans dat de kredietcrisis zou verergeren zou toch een reden moeten zijn om het niet te doen.
Hier ben ik het wel mee eens. Want waar worden die Hoge Heren anders zo goed voor betaald, miljoenen per jaar? Om een beetje domme beslissingen te nemen, geld te vergokken en mensen op straat te trappen als het verkeerd afloopt?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:01 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ho ho, dat zeg ik niet. Ik stelde alleen dat het te makkelijk is om alles op het kontkijken te gooien, omdat er forse tekenen aan de wand waren. Kijk alleen al hoe lang dit topic al aan het doormodderen is. Dan is onze conclusie achteraf dat Fortis (en RBS) totaal niet in staat waren ABN over te nemen. Maar de hoge heren kennen alle ins en outs van de sector, konden die niet op zijn minst een vermoeden hebben van wat komen zou? Ik geloof er geen reet van dat ze niets konden zien aankomen. Daarbij hoefden ze niet alle hoofdstukken goed te voorspellen, maar alleen al de kans dat de kredietcrisis zou verergeren zou toch een reden moeten zijn om het niet te doen.
Bedoel je nu de werknemers? Waarom zou hun mening daarin leidend moeten zijn?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:51 schreef henkway het volgende:
Weten jullie welke belanghebbenden ik bedoel?? Juist de mensen van de company.
Sorry, maar als dit echt zo is, dan kunnen jij en ik beter aan het hoofd van Fortis gaan zitten. Want gokken kan iedereen, en ik doe het het voor een tiende van het geld dat Votron ervoor krijgt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even vanaf het begin. Er roept iemand dat het consortium destijds een idiote beslissing nam door ABN-AMRO over te nemen tegen 71 miljard.
Dat het met wat we nu weten een ongelukkige overname is, is een feit."
Je neigt nu toch naar willens en wetens de bank in financieel noodweer brengen... Dat is ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:01 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar de hoge heren kennen alle ins en outs van de sector, konden die niet op zijn minst een vermoeden hebben van wat komen zou? Ik geloof er geen reet van dat ze niets konden zien aankomen.
Mijn punt is dat het verkeerd uitpakken niets zegt over de beslissing toen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef RonaldRegen het volgende:
Van zulke mensen mag je echt wel wat meer verwachten dan dit soort beslissingen. En als ze die dan toch nemen, en het pakt verkeerd uit, horen ze per direct zonder bonus op straat getrapt te worden. Maar dat gebeurt ook niet.
niet leidend, wel doorslaggevend bij toekomstbepalende beslissingen, net als de aandeelhouders, helaas wordt naar beiden nooit geluisterd, het is de fout die alle mensen met macht maken.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bedoel je nu de werknemers? Waarom zou hun mening daarin leidend moeten zijn?
Nogmaals, was een bedrijfsreferendum geweest, wat was er dan gebeurt??quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef DS4 het volgende:
[..] Sowieso is ondernemen niet zonder risico. Men heeft alleen gemeend dat het risico aanvaardbaar was en toentertijd hoorde ik niets a-contrario.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |