quote:Op zondag 29 juni 2008 18:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Toch gek he dat er nog geen miljoenen auto's op stroom rondrijden als ze zoveel goedkoper zijn.
Maar goed in De Pers van afgelopen vrijdag stond nog een stuk over de E-auto. Pag. 1 en pag. 10 van deze PDF: http://www.depers.nl/User(...)dag_27_juni_2008.pdf .quote:Op zondag 29 juni 2008 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar die kleine accu zal je nog steeds moeten vullen met een bron die er niet meer is bokkelul. Dus die DRAGER lost geen fuck op aan de crisis.
Ah daar hebben we de selfproclaimed WO'er die nog geen 3 zinnen foutloos kan schrijvenquote:Op zondag 29 juni 2008 20:37 schreef -Six- het volgende:
[..]
![]()
Dit topic is alsnog heel vermakelijk geworden door jou domme reacties, met name het onderstaande was een
uitschieter.
[..]
Maar goed in De Pers van afgelopen vrijdag stond nog een stuk over de E-auto. Pag. 1 en pag. 10 van deze PDF: http://www.depers.nl/User(...)dag_27_juni_2008.pdf .
Maar... maar... we hebben kleine batterijen en bio-diesel. Gewoon elektriciteit centrales op zonnebloem olie.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:41 schreef Drugshond het volgende:
ff voor de energie-o-fielen onder ons.
Qua alternatieve brandstoffen (zon, wind, weet ik wat).... dat is op dit moment maar een procent of zo.
We zijn helemaal nog niet zover... en als Amerika plat gaat (binnen een paar weken/maanden), qua stocks staat er al een handtekening onder.... dan hebben we nog steeds niks.
Dat hebben we nu niet en over 6 mnd ook niet. Als je over een paar weken geen bling bling uit de muur krijgt ga je niet nadenken over het energievraagstuk. Hoe het utopisch eigenlijk wel zou moeten.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar... maar... we hebben kleine batterijen en bio-diesel. Gewoon elektriciteit centrales op zonnebloem olie.
Amerika gaat plat binnen een paar weken / maanden? Als in de jaren '70 bedoel je, of gaat de natie ten onder voor het eind van het jaar?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:41 schreef Drugshond het volgende:
ff voor de energie-o-fielen onder ons.
Qua alternatieve brandstoffen (zon, wind, weet ik wat).... dat is op dit moment maar een procent of zo.
We zijn helemaal nog niet zover... en als Amerika plat gaat (binnen een paar weken/maanden), qua stocks staat er al een handtekening onder.... dan hebben we nog steeds niks.
Niet selfproclaimed ... ik ben het gewoon. Maar goed Swetsenegger aan je latere reacties te zien is het nog niet doorgedrongen dus nogmaals KERNENERGIE. Snap je het nu? Ik hoop het wel, want ik leg het echt maar één keer uit.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de selfproclaimed WO'er die nog geen 3 zinnen foutloos kan schrijven
Ja, dat riep ik ook al een poosje in dit topic dat we niet binnen afzienbare tijd een haalbaar alternatief hebben voor de huidige energie voorziening. Vervolgens werd ik voor gek verklaard, want tenslotte kunnen we gewoon het hele land volzetten met kerncentrales en zonnebloemolie centrales en elektrisch gaan rijden.... tenslotte hebben we kleine batterijen. Waar we die dingen wereldwijd mee gaan opladen is blijkbaar een detail.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat hebben we nu niet en over 6 mnd ook niet. Als je over een paar weken geen bling bling uit de muur krijgt ga je niet nadenken over het energievraagstuk. Hoe het utopisch eigenlijk wel zou moeten.
Het hele financiële model moet op de schop. Geld op basis van vertrouwen loopt op dit moment goed spaak.
En waar staan die centrales dan? Behalve in Frankrijk nauwelijks he in Europa. Dus nogmaals. Als we inderdaad op peakoil zouden zitten en de olie op zeer korte termijn onbetaalbaar wordt.... hoe gaan we dan voorzien in onze energiebehoefte om die mooie kleine kekke accuutjes op te laden....Ow gij helderste sterretje aan het firmament?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:47 schreef -Six- het volgende:
[..]
Niet selfproclaimed ... ik ben het gewoon. Maar goed Swetsenegger aan je latere reacties te zien is het nog niet doorgedrongen dus nogmaals KERNENERGIE. Snap je het nu? Ik hoop het wel, want ik leg het echt maar één keer uit.
Ik zet er een jerrycan euro ongelood op dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen. Wat bubbels barsten, bedrijven gaan over de kop en misschien zet de recessie zich door, that's it.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:02 schreef Drugshond het volgende:
ik ben redelijk ingelezen mbt tot dit onderwerp.
Feit is dat de twee belangrijkste verzekeraars (Ambac/MBIA) geen ratings meer krijgen (sinds deze week). En op dit moment gaan ze richting penny-stock. Best een boel banken zitten met een probleem van waardeloos papier waar ze 2 dingen kunnen doen..... verkopen (is er wel een markt voor ?) of op de balans houden en afwaarderen.
De totale kredietkrisis = 400 miljard.
De waarde in de zogenoemde verzekeraars = 2400 miljard in assets.
Dat is een facto 5 a 6... en een vloedgolf aan liquide middelen waar banken naarstig naar op zoek zijn. Op dat vlak kan ik Fortis wel begrijpen.
De FED is redelijk uitgeput qua tijdelijke injecties... ik schrok zelfs ook van de cijfers hoeveel geld er omgaat in de tijdelijke vensters om (TAF) banken overeind te houden. Sterker nog ... de FED zal een keer nee moeten zeggen.... en dan begint het gelazer (en dan gaat het hard down).
Ironisch is wel... dat de mensen die 3 mnd geleden zeiden dat de kredietkrisis bijna over is.. Nu met zandzakken rondlopen. Het is helemaal niet over... de huizenmarkt in de US gaat in 2010 helemaal plat (cijfers zijn bekend), en op dit moment is er een verkoopgolf gaande om vastgoed/uitstaande leningen ergens anders onder te brengen.
Ook in de creditcard wereld zijn nu spannende dingen bezig. Dat gaat ook over iets van 2000 miljard. En banken willen eigenlijk geld zien.
Met andere woorden... het bestedingspatroon in de US gaat op de schop. En in hoeverre blijft China en Japan deze economie steunen (in schuldpapier). Als ze dat gaan unwinden kunnen we nog lachen.
De belangrijkste / toekomstige graadmeter is op dit moment de dollar... als daar geen vertrouwen meer in zit dan krijgen we een financial domino effect.
De banken hebben daar nog nooit een euro ingestoken. Geld voor investeringen in energie komt allemaal van... oliemaatschappijen en andere energiebedrijven. Als Shell wil dat we morgen allemaal op elektriciteit rijden, dan gebeurt dat gewoon. Maar Shell wil dat helemaal niet, ze verdienen nu namelijk wel lekker.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:12 schreef Drugshond het volgende:
Energie heeft de toekomst.... maar dat gaat gepaard met enorme investeringen en een boel incubatietijd!!... en wie durft hier zijn nek voor uit te steken.. de banken....WHOAAAaaaa (one great laugh).
Ik heb nog een relatief simpele vraag voor je openstaan in dit topic.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:10 schreef -Six- het volgende:
[..]
Sommige mensen die posten in dit topic geloven dat ja.
En heel vaak ook de staat, niet te vergetenquote:Op zondag 29 juni 2008 21:16 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
De banken hebben daar nog nooit een euro ingestoken. Geld voor investeringen in energie komt allemaal van... oliemaatschappijen en andere energiebedrijven.
Shell ziet elektrisch rijden gewoon als nieuwe business kans. Ze zijn echt niet te beroerd om geld te verdienen aan batterijen. En daarbij....ze verdienen ook wel geld aan energie centrales die straks extra olie/gas stoken.quote:Als Shell wil dat we morgen allemaal op elektriciteit rijden, dan gebeurt dat gewoon. Maar Shell wil dat helemaal niet, ze verdienen nu namelijk wel lekker.
Bedrijven over de kop is te overzien. Het financiële model op de schop is een heel andere discussie. Qua toezicht hebben ze in Amerika een leuk probleem. Daar worden beursgenoteerde bedrijven overeind gehouden met poeslieve ratings... En de markt/realiteit heeft deze slag min op meer ingehaaldquote:Op zondag 29 juni 2008 21:09 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zet er een jerrycan euro ongelood op dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen. Wat bubbels barsten, bedrijven gaan over de kop en misschien zet de recessie zich door, that's it.
6000 banken die omvallen (Fortis), zie ik niet gebeuren. Maar als daar 2 of 3 flinke (Citigroup, Lehmann Brothers), jongens ertussen zitten dan is de pijn direct voelbaar.quote:
Four Dozen Georgia Banks On Problem List
The FDIC currently has 90 banks on its national watch list (which uses narrower criteria than Georgia's) and it will get longer. "The trend is obvious," said Schmidt.
Uiteraard. Maar je weet ook dat Shell bepaalt wat er gebeurt. Zolang de olieinkomsten alleen maar stijgen, doordat de olieprijs stijgt en mensen nog niet massaal de auto laten staan, zullen ze niet extreem veel haast maken. Maar als morgen ineens iedereen de auto laat staan omdat benzine niet meer te betalen is, hebben we binnen drie weken bij elke benzinepomp een oplaadpunt en sponsort Shell desnoods zelf de aanschaf van elektrische auto's. Voor hen is het gewoon een zakelijke beslissing.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:31 schreef TR08 het volgende:
[..]
En heel vaak ook de staat, niet te vergeten![]()
[..]
Shell ziet elektrisch rijden gewoon als nieuwe business kans. Ze zijn echt niet te beroerd om geld te verdienen aan batterijen. En daarbij....ze verdienen ook wel geld aan energie centrales die straks extra olie/gas stoken.
De duurzame ontwikkelingen die shell nu doet (en dat zijn er een boel) zijn voor een groot deel om straks ook mee te komen/voorop te lopen in de nieuwe energie markt als olie schaars is.
Bij wie? Ik zal er geen minuut minder om slapen. Ik vind het hooguit zielig voor al die mensen onderaan de financiële voedselketen in de VS die dan hun baan kwijtraken.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:36 schreef Drugshond het volgende:
6000 banken die omvallen (Fortis), zie ik niet gebeuren. Maar als daar 2 of 3 flinke (Citigroup, Lehmann Brothers), jongens ertussen zitten dan is de pijn direct voelbaar.
Dat blijf ik zo onvoorstelbaar vinden: dat degene onderaan, oftewel de hardwerkende persoon die daadwerkelijk iets produceert, zo afhankelijk is van degene die schatrijk wordt door op de beurs met niet-bestaand geld te schuiven.......... Waarom is de overgrote meerderheid van de mensen zo afhankelijk van een klein groepje rijke mensen, en waarom pikken we het dat ze met onze welvaart lopen te gokken?quote:Op zondag 29 juni 2008 21:40 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Bij wie? Ik zal er geen minuut minder om slapen. Ik vind het hooguit zielig voor al die mensen onderaan de financiële voedselketen in de VS die dan hun baan kwijtraken.
At your service.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:40 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Bij wie? Ik zal er geen minuut minder om slapen. Ik vind het hooguit zielig voor al die mensen onderaan de financiële voedselketen in de VS die dan hun baan kwijtraken.
175.000 banen. Onvoorstelbaar.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
At your service.
Financial Firms May Make Deeper Cuts, Eliminate 175,000 Jobs
Ja.quote:
Lul niet. Bij aankoop was het een verstandige beslissing. Sinds die tijd is het wind en zelfs storm tegen... Dat kan.quote:Op zondag 29 juni 2008 01:19 schreef Pony-Lover het volgende:
Ze wisten van te voren dat ze het ingewikkelste deel van ABN, in moelijke tijden gingen kopen.
quote:Op zondag 29 juni 2008 20:37 schreef -Six- het volgende:
Maar goed in De Pers van afgelopen vrijdag stond nog een stuk over de E-auto. Pag. 1 en pag. 10 van deze PDF: http://www.depers.nl/User(...)dag_27_juni_2008.pdf .
Klinkt goed.quote:Want op een gegeven moment is de rekensom snel
gemaakt: geen bpm (aanschafbelasting), geen wegenbelasting en een prijs aan de ‘pomp’ die zo’n drieënhalf keer lager ligt. Dan hoef je niet eens een milieufanaat te zijn om die benzineslurpende zescilinder naar de sloop te brengen.
Ondernemen is ook anticiperen. Iemand moest de lul zijn, maar een verstandige keuze kan ik het niet noemen.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:00 schreef DS4 het volgende:
Lul niet. Bij aankoop was het een verstandige beslissing. Sinds die tijd is het wind en zelfs storm tegen... Dat kan.
Uiteraard, zonder hoop geen leven.quote:Op zondag 29 juni 2008 19:37 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Helemaal niet bang dus. Je ziet de toekomst, net als ik, met vertrouwen tegemoet. Mooi zo.
Achteraf ziet iedereen alles aankomen...quote:
Terecht. Ik haal de komende twee jaren nog even uit het leven wat er uit te halen valt want daarna kan dat niet meer.quote:
Nee maar de olieschaarste zit er natuurlijk al HEEL lang aan te komen. Daar heeft oa. ene meneer Rifkin jaren geleden al over aan de bel getrokken. Ook een boek geschreven over het vervolg van de olie-economie. Nooit voor klakkeloze aanname, maar zeker interessantquote:Op zondag 29 juni 2008 12:18 schreef Q. het volgende:
Het voortbewegen is niet het probleem maar de betaalbaarheid van dat voortbewegen. Jij verwacht toch niet serieus dat de olieprijs ooit nog gaat dalen?
Dan moet je gewoon wat harder werken, kan je je dat voortbewegen ook weer veroorloven.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Het voortbewegen is niet het probleem maar de betaalbaarheid van dat voortbewegen. Jij verwacht toch niet serieus dat de olieprijs ooit nog gaat dalen?
Preciesquote:Op zondag 29 juni 2008 21:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat blijf ik zo onvoorstelbaar vinden: dat degene onderaan, oftewel de hardwerkende persoon die daadwerkelijk iets produceert, zo afhankelijk is van degene die schatrijk wordt door op de beurs met niet-bestaand geld te schuiven.......... Waarom is de overgrote meerderheid van de mensen zo afhankelijk van een klein groepje rijke mensen, en waarom pikken we het dat ze met onze welvaart lopen te gokken?
Achteraf ? De signalen waren er toen ook al hoor, de huizenprijzen in de VS waren al aan het zakken, sinds 2006 namen de betalingsachterstanden in de VS al toe en iedereen wist dat dat pas het begin was, waar een groot aantal leningen tegen het einde van hun rentevaste periode aanliepen. Er was allang bekend dat er iets aan de hand was (althans als je oplet en je zou dat toch mogen verwachten van een bank ??).quote:
1929?quote:Op maandag 30 juni 2008 04:53 schreef Shivo het volgende:
Goh, zou meneer Fortis misschien ook belang hebben bij zijn uitspraken? Voorlopig is de US het rijkste land ter wereld en dat zal ook nog wel even zo blijven. Zo snel gaan dit soort verschuivingen nou eenmaal niet.
Niet als je een serieuze berekening als uitgangspunt neemtquote:Op maandag 30 juni 2008 04:53 schreef Shivo het volgende:
Goh, zou meneer Fortis misschien ook belang hebben bij zijn uitspraken? Voorlopig is de US het rijkste land ter wereld en dat zal ook nog wel even zo blijven. Zo snel gaan dit soort verschuivingen nou eenmaal niet.
Uiteraard. Het kost een vermogen, terwijl het 0,0003% bijdraagt aan de elektriciteitsvoorziening. Leuk hoor, maar voorlopig niet zinnig!quote:Op zondag 29 juni 2008 13:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ooit van solar farms gehoord? vast wel
Alleen dat is niet zo spannend als een karretje met zonnepanelen voor het grote publiek.
Het is allemaal leuk en aardig, maar indertijd hoorde je geen analist roepen dat het consortium een miskoop had gedaan, integendeel.quote:Op maandag 30 juni 2008 05:28 schreef elcastel het volgende:
Achteraf ? De signalen waren er toen ook al hoor
Dit meen je toch niet serieus he.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Terecht. Ik haal de komende twee jaren nog even uit het leven wat er uit te halen valt want daarna kan dat niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |