abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59780317
quote:
175.000 banen. Onvoorstelbaar.

Ik wilde eigenlijk net een carriereswitch maken richting de financiële sector. Over een jaar of drie nog maar eens kijken dan.
pi_59780447
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:23 schreef RonaldRegen het volgende:

Laatste 490? Van de AEX bedoel je?
Ja.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59780479
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja.
Dat heb je erg goed gedaan dan, want meteen daarna ging hij (weer) naar beneden.
pi_59780509
quote:
Op zondag 29 juni 2008 01:19 schreef Pony-Lover het volgende:

Ze wisten van te voren dat ze het ingewikkelste deel van ABN, in moelijke tijden gingen kopen.
Lul niet. Bij aankoop was het een verstandige beslissing. Sinds die tijd is het wind en zelfs storm tegen... Dat kan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 juni 2008 @ 22:07:36 #230
862 Arcee
Look closer
pi_59780730
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:37 schreef -Six- het volgende:
Maar goed in De Pers van afgelopen vrijdag stond nog een stuk over de E-auto. Pag. 1 en pag. 10 van deze PDF: http://www.depers.nl/User(...)dag_27_juni_2008.pdf .
quote:
Want op een gegeven moment is de rekensom snel
gemaakt: geen bpm (aanschafbelasting), geen wegenbelasting en een prijs aan de ‘pomp’ die zo’n drieënhalf keer lager ligt. Dan hoef je niet eens een milieufanaat te zijn om die benzineslurpende zescilinder naar de sloop te brengen.
Klinkt goed.

Hoewel 't me niet zou verbazen als de prijs aan de pomp in no time gelijk is aan de benzineprijs.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 29 juni 2008 @ 22:11:20 #231
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59780856
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:00 schreef DS4 het volgende:
Lul niet. Bij aankoop was het een verstandige beslissing. Sinds die tijd is het wind en zelfs storm tegen... Dat kan.
Ondernemen is ook anticiperen. Iemand moest de lul zijn, maar een verstandige keuze kan ik het niet noemen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59781610
tvp
  zondag 29 juni 2008 @ 22:40:15 #233
93664 waht
Mushir
pi_59781747
quote:
Op zondag 29 juni 2008 19:37 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Helemaal niet bang dus. Je ziet de toekomst, net als ik, met vertrouwen tegemoet. Mooi zo.
Uiteraard, zonder hoop geen leven.

Maar even terug tot de kern van het probleem.

We leven in een wereld met limieten. En toch hebben we een economisch stelsel gebaseerd op oneindige groei. En toch zijn er te veel mensen die denken dat de exponentiele groei van de wereldbevolking normaal is en nog veel langer door kan blijven gaan. 'Peak Oil' is niet het probleem, het is een symptoom. Het probleem is overbevolking. Alleen met fossiele brandstoffen hebben we het draagvlak van de wereld kunnen vergroten waardoor we hier binnenkort met 7 miljard mensen rondhobbelen. Dit kán niet eeuwig door blijven gaan. Of nou nog een nieuwe wonderbaarlijke energiebron vinden of niet, eens zal er ergens een omslag komen waarin de wereldbevolking weer terug gaat naar getalen van voor de Industriële Revolutie.

Technologie zal ons niet 'redden', technologie is wat ervoor heeft gezorgd dat we hier beland zijn. Technologie kan alleen tijd rekken. Hoewel ik daar helemaal voor ben (na mij de zondvloed) vind ik het wel belangrijk om de realiteit onder ogen te zien. Het gebruik van fossiele brandstoffen is een prima voorbeeld. We gebruiken het sneller dan dat het vormt. Ik denk dat iedereen wel kan begrijpen dat dat niet eeuwig door kan blijven gaan.

En ook al zouden we op wonderlijke wijze de energie die de zon uitstraal allemaal kunnen opvangen en daardoor het draagvlak van de aarde nog verder kunnen vergroten. Dan nog zullen we op den duur tegen andere limieten aan stuiten (klimaat, drinkwater etc.) en zijn we weer terug bij af, maar misschien met twee keer zoveel mensen.

Kern van het verhaal: Er zijn limieten.

(Maar om in de optimistische instelling van dit topic te blijven, er is uiteraard een mogelijkheid dat het goed komt. Als we onze energie-consumptie verminderen waardoor het aanbod van vernieuwbare bronnen voldoet aan de totale energie-vraag, kunnen we nog blij verder leven MITS de wereldbevolking stabiel blijft. Momenteel is er totaal geen balans tussen wat de natuur ons levert en wat we gebruiken, dat moet weer omkeren zoals ooit in een ver verleden het geval was. Dit is uiteraard alleen mogelijk met totale meewerking van iedereen op aarde en met name de regeringsleiders.)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59782570
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:11 schreef elcastel het volgende:

Ondernemen is ook anticiperen.
Achteraf ziet iedereen alles aankomen...
  zondag 29 juni 2008 @ 23:14:11 #235
141482 Q.
JurassiQ
pi_59782827
quote:
Op zondag 29 juni 2008 18:05 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Je bent echt bang hè?
Terecht. Ik haal de komende twee jaren nog even uit het leven wat er uit te halen valt want daarna kan dat niet meer.
For great justice!
pi_59782917
HAHAHA

Ik denk dat je dat sowieso moet doen.
pi_59785258
drugshond
Life sucks
pi_59785503
Ben benieuwd wat de nieuwe maand straks gaat brengen.
Denk toch iets minder heftig dan verwacht vanwege de vakanties etc.
............................
pi_59785752
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:18 schreef Q. het volgende:

Het voortbewegen is niet het probleem maar de betaalbaarheid van dat voortbewegen. Jij verwacht toch niet serieus dat de olieprijs ooit nog gaat dalen?
Nee maar de olieschaarste zit er natuurlijk al HEEL lang aan te komen. Daar heeft oa. ene meneer Rifkin jaren geleden al over aan de bel getrokken. Ook een boek geschreven over het vervolg van de olie-economie. Nooit voor klakkeloze aanname, maar zeker interessant

http://www.foet.org/JeremyRifkin.htm

http://www.foet.org/books/hydrogen-economy.html
http://www.foet.org/books/european-dream.html
http://www.emagazine.com/view/?171

[ Bericht 3% gewijzigd door Manono op 30-06-2008 03:39:02 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 30 juni 2008 @ 03:30:26 #240
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59785770
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:18 schreef Q. het volgende:

[..]

Het voortbewegen is niet het probleem maar de betaalbaarheid van dat voortbewegen. Jij verwacht toch niet serieus dat de olieprijs ooit nog gaat dalen?
Dan moet je gewoon wat harder werken, kan je je dat voortbewegen ook weer veroorloven.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_59785781
Maar goed Q, dat wordt dus straks met fakkels en een dekens op dam discussieren ipv via de pc op Fok.. Moeten we alvast een datum en tijd prikken denk je?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_59785837
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat blijf ik zo onvoorstelbaar vinden: dat degene onderaan, oftewel de hardwerkende persoon die daadwerkelijk iets produceert, zo afhankelijk is van degene die schatrijk wordt door op de beurs met niet-bestaand geld te schuiven.......... Waarom is de overgrote meerderheid van de mensen zo afhankelijk van een klein groepje rijke mensen, en waarom pikken we het dat ze met onze welvaart lopen te gokken?
Precies

Je zou heel veel problemen die nu spelen terug kunnen leiden tot deze afhankelijkheid.
Eigenlijk is het toch raar dat we een paar mensen toelaten om geld uit het niets te creëren en de rest er voor te laten werken en dat we een paar mensen toestemming hebben gegeven ( ) om alle olie, goudvoorraden, diamanten etc te gebruiken.

Daarom lijkt het mij persoonlijk ook niet zo verkeerd als er een keer eens goed gekeken werd naar hoe het economische stelsel is ingericht. Waarom zijn wij in deze tijd nog steeds bezig met het winstbejag? Uiteindelijk zal de kleine man hiervan weinig profiteren.

Sluit me dus aan bij RemcoDelft (en moet bij dit topic denken aan Arnhemsgewijs - Je hebt me gebruikt )
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_59785916
Goh, zou meneer Fortis misschien ook belang hebben bij zijn uitspraken? Voorlopig is de US het rijkste land ter wereld en dat zal ook nog wel even zo blijven. Zo snel gaan dit soort verschuivingen nou eenmaal niet.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 30 juni 2008 @ 05:28:48 #244
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59785962
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:05 schreef DS4 het volgende:
Achteraf ziet iedereen alles aankomen...
Achteraf ? De signalen waren er toen ook al hoor, de huizenprijzen in de VS waren al aan het zakken, sinds 2006 namen de betalingsachterstanden in de VS al toe en iedereen wist dat dat pas het begin was, waar een groot aantal leningen tegen het einde van hun rentevaste periode aanliepen. Er was allang bekend dat er iets aan de hand was (althans als je oplet en je zou dat toch mogen verwachten van een bank ??).

Wat er precies gebeurt of stond te gebeuren weet niemand, maar als je weet dat je onzekere tijden tegemoet gaat, dan zorg je toch voor vet op je botten en ga je niet je nek uitsteken om een andere bank over te nemen ?? En een koopje was het allang niet meer na de strijd met Barclays destijds.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 30 juni 2008 @ 06:53:33 #245
141482 Q.
JurassiQ
pi_59786076
quote:
Op maandag 30 juni 2008 04:53 schreef Shivo het volgende:
Goh, zou meneer Fortis misschien ook belang hebben bij zijn uitspraken? Voorlopig is de US het rijkste land ter wereld en dat zal ook nog wel even zo blijven. Zo snel gaan dit soort verschuivingen nou eenmaal niet.
1929?
For great justice!
pi_59786122
quote:
Op maandag 30 juni 2008 04:53 schreef Shivo het volgende:
Niet als je een serieuze berekening als uitgangspunt neemt
  maandag 30 juni 2008 @ 07:20:23 #247
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59786178
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:18 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ooit van solar farms gehoord? vast wel
Alleen dat is niet zo spannend als een karretje met zonnepanelen voor het grote publiek.
Uiteraard. Het kost een vermogen, terwijl het 0,0003% bijdraagt aan de elektriciteitsvoorziening. Leuk hoor, maar voorlopig niet zinnig!
Bouw dan een zon-thermische centrale in de Sahara. Wel eerst het land kopen/inpikken, zodat je niet afhankelijk bent van de woestijnlandjes. Hoogspanningskabel er bij ==> 10% verlies, en de rest is in the pocket.
censuur :O
pi_59787306
quote:
Op maandag 30 juni 2008 05:28 schreef elcastel het volgende:

Achteraf ? De signalen waren er toen ook al hoor
Het is allemaal leuk en aardig, maar indertijd hoorde je geen analist roepen dat het consortium een miskoop had gedaan, integendeel.

Dan moet jij mij toch eens uitleggen hoe het komt dat jij het wel allemaal wist.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:11:46 #249
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59787805
Eind 2007 was het ook al geen geheim meer dat er een aanzienlijk risico op een kredietcrisis was hoor...
  maandag 30 juni 2008 @ 10:14:17 #250
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_59787849
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:14 schreef Q. het volgende:

[..]

Terecht. Ik haal de komende twee jaren nog even uit het leven wat er uit te halen valt want daarna kan dat niet meer.
Dit meen je toch niet serieus he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')