De verpleegsters?quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:37 schreef OldJeller het volgende:
Het salaris van de MP zou max. iets van 60.000 euro moeten zijn. Laten zien dat hij gewoon een man van het volk is; volksvertegenwoordiger. Niet zo omhooggevallen doen.
Verder mogen die vergoedingen inderdaad wel omlaag, al kunnen ziekenhuizen beter privatiseren, want die medewerkers verdienen het om zoveel te krijgen.
Is ook marktconform he?quote:Rouvoet geschrokken van beloning in jeugdzorg
DEN HAAG - Minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin gaat de provincies aanspreken op de hoge bedragen die ze kwijt zijn aan interim-managers in de jeugdzorg. Hij zei geschrokken te zijn van de bedragen die de managers in hun zak steken.
In de Tweede Kamer ontstond opschudding toen bleek dat deze tussenpausen in de jeugdzorg soms wel 20.000 tot 30.000 euro per maand opstrijken.
Dat kost nu eenmaal een interim manager. Dus ja, markt conform. Of die mensen nodig zijn, kun je je afvragen. In dit geval zou de politiek ook wel eens de hand in eigen boezem mogen steken. Ongeveer om de 2 jaar willen ze alles weer helemaal anders doen, en dan krijg je dat men interimmers gaan inhuren.quote:
Wil jij zeggen dat we geen goede minister president hebben??quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat kost nu eenmaal een interim manager. Dus ja, markt conform. Of die mensen nodig zijn, kun je je afvragen. In dit geval zou de politiek ook wel eens de hand in eigen boezem mogen steken. Ongeveer om de 2 jaar willen ze alles weer helemaal anders doen, en dan krijg je dat men interimmers gaan inhuren.
Verder is het maximeren van salarissen in de publieke sector niet goed. Je probeert toch de beste man op de beste plek te krijgen. Tevens is het pure symbool politiek gezien het aantal gevallen.
Ik zeg helemaal niks over de minister president. Ik vind het alleen onzin om iemand onder de markt te betalen omdat nou toevallig de minister president een bepaald salaris heeft.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat we geen goede minister president hebben??
Of kun je voor dat geld geen bejaardenhuis runnen of de KRO ??
Of een woningcorporatie, die de huur ophaalt bij aarme nederlanders of ze het huis uit gooit?
Een hoogleraar verdient 120.000 euro
maar het heeft geen nut om een directeur van een woningcorporatie die voorheen onder de ambtelijk CAO viel en 63.000 euro verdiende en door de privatisering van de VVD, nu zichzelf 350.000 euro geeft.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niks over de minister president. Ik vind het alleen onzin om iemand onder de markt te betalen omdat nou toevallig de minister president een bepaald salaris heeft.
Aan een bepaald vak hangt nu eenmaal een bepaald salaris.
En als je je huur niet betaald word je inderdaad je huis uit gegooit. Dat maakt geen verschil of de directeur nu 1 of 2 ton verdiend.
Die 63.000 klopt ? Zichzelf salarisverhogingen geven klopt ? Daar zit geen raad van toezicht/commissarissen die dat beslissen ?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:37 schreef henkway het volgende:
[..]
maar het heeft geen nut om een directeur van een woningcorporatie die voorheen onder de ambtelijk CAO viel en 63.000 euro verdiende en door de privatisering van de VVD, nu zichzelf 350.000 euro geeft.
En ze zien het van elkaar en de directuer van het bejaardenhuis wil opeens ook "marktconform" beloond worden en floortje dessing die bij omroep DLink marktconform 400.000 euro gemeenschapsgeld opstrijkt is ook niet juist
Bij mijn weten, voor iedere instelling die voor meer dan 50% overheidsinstelling is, dus ja ook rijksambtenaren.quote:
Televisie maken is luxe, dus in die kosten moet als eerste gesneden worden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:43 schreef Xith het volgende:
Vraag me af hoe ze dan top talenten gaan recruteren, met een beetje talent zit je in het bedrijfsleven er al boven - waarom zou iemand dan bijv. bij de PO werken?
Ok, en top-managers in de publieke sector, waarom naar het rijk gaan als je in het bedrijfsleven veel meer verdient? Als resultaat komen er dus mensen die in het bedrijfsleven nergens terecht kunnen voor meer...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Televisie maken is luxe, dus in die kosten moet als eerste gesneden worden.
En reken maar dat er meer dan genoeg talent klaar staat die wel voor minder televisie wilt maken op de Staatsomroep, want de media opleidingen zijn als paddenstoelen uit de grond geschoten de afgelopen jaren.
Maar we gaan wel klagen met zijn allen over falend management over een paar jaarquote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:05 schreef Xith het volgende:
[..]
Ok, en top-managers in de publieke sector, waarom naar het rijk gaan als je in het bedrijfsleven veel meer verdient? Als resultaat komen er dus mensen die in het bedrijfsleven nergens terecht kunnen voor meer...
Ik twijfel aan zijn verstandquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Aangezien het om belastinggeld gaat vind ik dat je best een max kan zetten op salarissen.quote:
Of een woningcorporatie, die de huur ophaalt bij aarme nederlanders of ze het huis uit gooit?
Bij de bejaardenhuizen en woningbouwvereniging twijfel ik nu ook aan het managementquote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar we gaan wel klagen met zijn allen over falend management over een paar jaar
Als mensen niet voldoen qua prestaties moet je ze sowieso ontslaan. Heeft niks met het salaris te maken.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:15 schreef henkway het volgende:
[..]
Bij de bejaardenhuizen en woningbouwvereniging twijfel ik nu ook aan het management
Dat de directeur van de omroepvereninging LLink zichzelf ook 420.000 euro geeft want je moet wel meer verdienen hequote:
Loodgieters mogen zelf hun prijs bepalen die hebben concurrentie die de prijs bepaalt, het bejaardenhuis niet en de woningbouwvereniging ook niet.quote:Dat loodgieters maar 50% van hun uurtarief mogen rekenen als ze in het gemeentehuis een wc komen ontstoppen omdat het publiek geld is ?
Een minister president heeft ook geen concurrentie, dus de grens (zijn salaris dus) is ook maar een slag in de lucht.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:18 schreef henkway het volgende:
Loodgieters mogen zelf hun prijs bepalen die hebben concurrentie die de prijs bepaalt, het bejaardenhuis niet en de woningbouwvereniging ook niet.
Dus als loodgieters een uurtarief bepalen, dat neerkomt op 3 ton per jaar, kan de overheid geen loodgieters meer inhuren ?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:18 schreef henkway het volgende:
Loodgieters mogen zelf hun prijs bepalen die hebben concurrentie die de prijs bepaalt,
63.000 is de schaal 12 waar directeuren van kleine woningbouwverenigingen in zatenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die 63.000 klopt ? Zichzelf salarisverhogingen geven klopt ? Daar zit geen raad van toezicht/commissarissen die dat beslissen ?
nee dan neemt de overheid een ander die goedkoper is, net als ze nu bij deze graaiers ook gaat doen,quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus als loodgieters een uurtarief bepalen, dat neerkomt op 3 ton per jaar, kan de overheid geen loodgieters meer inhuren ?
Ik zou ze geen graaiers willen noemen, maar eerder ontvangers. Ik vind het prima als ze mensen kunnen vinden, die het goedkoper willen doen, ik vind het alleen NIET prima als dit ten koste gaat van de kwaliteit.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:24 schreef henkway het volgende:
[..]
nee dan neemt de overheid een ander die goedkoper is, net als ze nu bij deze graaiers ook gaat doen,
Ik kan je zeggen dat de Hr Zalm het met plezier heeft gedaan en een betere was er niet te vinden voor dat geldquote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een minister president heeft ook geen concurrentie, dus de grens (zijn salaris dus) is ook maar een slag in de lucht.
Topmanagers an sich vind ikquote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:05 schreef Xith het volgende:
[..]
Ok, en top-managers in de publieke sector, waarom naar het rijk gaan als je in het bedrijfsleven veel meer verdient?
Ja maar die zitten nu ook al in de politiek.quote:Als resultaat komen er dus mensen die in het bedrijfsleven nergens terecht kunnen voor meer...
In het bedrijfsleven mag de aandeelhouder beslissen en Hr Votron 3 miljoen mee geven voor zijn werk bij Fortis, dat kost de aandeelhouder geld, in dit geval veel geld.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:27 schreef Aibmi het volgende:
En verder: als een topman miljoenen bespaart per jaar mag hij wat mij betreft best een behoorlijk loon hebben.
kwaliteit is als de directeur van het bejaardenhuis 250.000 euro krijgt en de verzorging laat doen door vrijwilligers, stagiars en minimumloners met teveel naastenliiefdequote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou ze geen graaiers willen noemen, maar eerder ontvangers. Ik vind het prima als ze mensen kunnen vinden, die het goedkoper willen doen, ik vind het alleen NIET prima als dit ten koste gaat van de kwaliteit.
Dan komen er Duitsers die voor normale prijzen werken.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus als loodgieters een uurtarief bepalen, dat neerkomt op 3 ton per jaar, kan de overheid geen loodgieters meer inhuren ?
En die kwaliteit verbetert als we die 250.000 verlagen naar 170.000 ?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:35 schreef henkway het volgende:
[..]
kwaliteit is als de directeur van het bejaardenhuis 250.000 euro krijgt en de verzorging laat doen door vrijwilligers, stagiars en minimumloners met teveel naastenliiefde![]()
Wanneer was Zalm minister-president?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:29 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik kan je zeggen dat de Hr Zalm het met plezier heeft gedaan en een betere was er niet te vinden voor dat geld
Als je vervolgens de resterende 80.000 in het opleiden en aannemen van personeel op de werkvloer kunt stoppen, dan gaat inderdaad de kwaliteit omhoog.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En die kwaliteit verbetert als we die 250.000 verlagen naar 170.000 ?
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:48 schreef The_End het volgende:
Dit is gewoon pure symbool politiek om jaloerse mensjes tevreden te stellen. Het scheelt nauwlijks geld, maar zorgt er wel voor dat de goede mensen verdwijnen naar het bedrijfsleven.
Als er een geschikte persoon beschikbaar is die directeur van een omroep wil worden voor het salaris van de minister president dan is de juiste persoon gevonden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:48 schreef The_End het volgende:
Gelukkig dat het gelijk getrokken wordt. Dan weten we iig zeker dat er niet meer dan middelmatig personeel zal werken in de ambtenarij...
Dit is gewoon pure symbool politiek om jaloerse mensjes tevreden te stellen. Het scheelt nauwlijks geld, maar zorgt er wel voor dat de goede mensen verdwijnen naar het bedrijfsleven.
Ik hoorde dat een jongen van de postkamer wel voor het salaris van een minister president wil komen, is hij nu de juiste man om directeur van een omroep te worden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Als er een geschikte persoon beschikbaar is die directeur van een omroep wil worden voor het salaris van de minister president dan is de juiste persoon gevonden.
kan jij niet lezen?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik hoorde dat een jongen van de postkamer wel voor het salaris van een minister president wil komen, is hij nu de juiste man om directeur van een omroep te worden.
Of hechten we meer waarde aan de kwaliteit van de persoon ? Zo ja, zul je hem er ook naar moeten betalen.
Juist en die mensen zijn er nauwlijks. Hierdoor zul je slechtere kwaliteit personeel krijgen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:54 schreef henkway het volgende:
Als er een geschikte persoon beschikbaar is die directeur van een omroep wil worden voor het salaris van de minister president dan is de juiste persoon gevonden.
Als het bedrijfsleven topsalarissen uitdeelt dan moet dat niet kunnen en roept dat heel veel weerstand op bij links nederland, maar als mensen tegen het smijten van belasting geld zijn, is het in eens afgunstquote:
Vaak zijn het dezelfde mensen die het werk eerst voor 25 % van het salaris hebben gedaan, maar mee zijn gaan graaien.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:01 schreef The_End het volgende:
[..]
Juist en die mensen zijn er nauwlijks. Hierdoor zul je slechtere kwaliteit personeel krijgen.
Die mensen zijn er genoeg, want media-opleidingen zijn als paddestoelen uit de grond geschoten en zijn zo populair dat markt verzadigd aan het raken is.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:01 schreef The_End het volgende:
[..]
Juist en die mensen zijn er nauwlijks. Hierdoor zul je slechtere kwaliteit personeel krijgen.
Het aantal opleidingen zegt nog niks over de kwaliteit van de mensen hoor.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die mensen zijn er genoeg, want media-opleidingen zijn als paddestoelen uit de grond geschoten en zijn zo populair dat markt verzadigd aan het raken is.
Bij links Nederland? Zijn dat de Hardwerkende Burgers 0.9?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als het bedrijfsleven topsalarissen uitdeelt dan moet dat niet kunnen en roept dat heel veel weerstand op bij links nederland, maar als mensen tegen het smijten van belasting geld zijn, is het in eens afgunst![]()
Ik heb een aantal mensen gezien die een media opleiding doen of gedaan hebben en daar zit veel talent tussen en die staan te trappelen om aan het werk te gaan.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het aantal opleidingen zegt nog niks over de kwaliteit van de mensen hoor.
Dat is allemaal leuk en aardig, over top vakmensen en salarissen icm de overheid heb ik geen mening.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bij links Nederland? Zijn dat de Hardwerkende Burgers 0.9?
Ik zou niet weten of jij mij als links of rechts ziet, en dat boeit me eigenlijk ook niet.
Wat ik slechts wil stellen, is dat de beloning normaal hoort te zijn. Zo zou het voor mij best aannemelijk kunnen zijn dat Balkenende te weinig verdient. De aandeelhouders van bedrijven beslissen zelf of de CEO teveel verdient, vind ik. Daar heeft verder niemand mee te maken. Wat mij betreft verdient een topman 200 miljoen per jaar, aandeelhouders zien ook wel in dat dat buiten proporties en niet in het belang van het bedrijf is, en zullen daar op een (buitengewone) algemene vergadering op reageren om dat omlaag te brengen.
Maar ik zou tegelijkertijd niet willen stellen dat burgers, die amper aandeelhouder zijn van de staat, zouden moeten bepalen wat topambtenaren moeten verdienen. Dan gok ik dat dat, gebaseerd op afgunst in plaats van efficiency, ergens in de buurt komt van een minimumloon.
Mensen met een media opleiding worden directeur van een bejaardentehuis?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:07 schreef JohnDope het volgende:
Die mensen zijn er genoeg, want media-opleidingen zijn als paddestoelen uit de grond geschoten en zijn zo populair dat markt verzadigd aan het raken is.
Het ging over een directeur van een omroep niet bejaardentehuis.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:16 schreef The_End het volgende:
[..]
Mensen met een media opleiding worden directeur van een bejaardentehuis?
Ach, luxeproduct. So what. Wat is tegenwoordig geen luxe.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, over top vakmensen en salarissen icm de overheid heb ik geen mening.
Maar televisie is een luxe product en daar horen die mensen niet meer dan JP te verdienen en als ze het daar niet mee eens zijn, dan stappen ze maar op, want er zijn genoeg talenten die voor minder wel dat werk met passie willen doen.
Als er genoeg talenten zijn, het aanbod voldoende is dus, ontstaat er concurrentie waardoor de marktwaarde zal dalen. Echter, er is niet voldoende aanbod, wat zich uit in de beloning.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:15 schreef Scorpie het volgende:
Als ik geschikt zou zijn voor een directeursbaan en Klopkoek komt met een voorstel van 1 ton aan, terwijl ik mijn eigen marktwaarde op 6 a 7 ton per jaar schat, dan lach ik hem natuurlijk hard weg.
Ik zou vol passie directeur van een mediabedrijf willen spelen, ik zou echter volledig door het ijs heen zakken qua zakendoen. En dat terwijl ik een nieuwe-media opleiding heb gedaan!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, over top vakmensen en salarissen icm de overheid heb ik geen mening.
Maar televisie is een luxe product en daar horen die mensen niet meer dan JP te verdienen en als ze het daar niet mee eens zijn, dan stappen ze maar op, want er zijn genoeg talenten die voor minder wel dat werk met passie willen doen.
Zoals ik al zei, ken ik genoeg talent die staan te trappelen om te beginnen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ach, luxeproduct. So what. Wat is tegenwoordig geen luxe.
Je krijgt automatisch, zoals Scorpie al zegt, op die manier veel minder talenten.
Dat ben jij, maar er zijn er genoeg die wel goed kunnen zaken doen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou vol passie directeur van een mediabedrijf willen spelen, ik zou echter volledig door het ijs heen zakken qua zakendoen. En dat terwijl ik een nieuwe-media opleiding heb gedaan!
Daar heb jij het over. Volgens mij gaat dit topic over topinkomens in de publieke sector.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:18 schreef JohnDope het volgende:
Het ging over een directeur van een omroep niet bejaardentehuis.
En uiteraard hoort een directeur van een bejaardentehuis niet meer dan JP te verdienen.
En waarom wil niemand voor 80.000 topman worden van Microsoft dan? Genoeg passievolle mensen met enig talent die het 'kunnen', nietwaar?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ken ik genoeg talent die staan te trappelen om te beginnen.
Je kunt moeilijk een student het werk laten doen...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het ging over een directeur van een omroep niet bejaardentehuis.
En uiteraard hoort een directeur van een bejaardentehuis niet meer dan JP te verdienen.
Natuurlijk. Er zijn zat toppers in het bedrijfsleven die nog niet ontdekt zijn, geen ervaring hebben in het bedrijfsleven / directeurschap, en die kunnen allemaal precies, zo niet meer, dan een ervaren directeur die al 20 jaar in het vak zit, en dat voor minder loon!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat ben jij, maar er zijn er genoeg die wel goed kunnen zaken doen.
Juist en die gaan naar de comerciele omroep, waar ze een veelvoud van dat salaris kunnen verdienen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef JohnDope het volgende:
Dat ben jij, maar er zijn er genoeg die wel goed kunnen zaken doen.
De commerciele omroep zit op een gegeven moment vol.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Juist en die gaan naar de comerciele omroep, waar ze een veelvoud van dat salaris kunnen verdienen.
Omdat de IT industrie boven in de piramide staat en wordt dus het meeste verdiend.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En waarom wil niemand voor 80.000 topman worden van Microsoft dan? Genoeg passievolle mensen met enig talent die het 'kunnen', nietwaar?
Right.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat de IT industrie boven in de piramide staat en wordt dus het meeste verdiend.
Tis wel zo en de mediamarkt is meer dan verzadigd. Sommige opleiding hebben 14 eerste klassenquote:
7 jaar geleden ook zekerquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat de IT industrie boven in de piramide staat en wordt dus het meeste verdiend.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:20 schreef The_End het volgende:
[..]
Daar heb jij het over. Volgens mij gaat dit topic over topinkomens in de publieke sector.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:54 schreef henkway het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:01 schreef The_End het volgende:
[..]
yupquote:
En er is maar 1 persoon ter wereld die baas wil worden van Microsoft? Dat moet haast wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tis wel zo en de mediamarkt is meer dan verzadigd. Sommige opleiding hebben 14 eerste klassen
Of de financiële, justitiële, administratieve... of de nutsbedrijven..quote:
Beantwoord eerst mijn vraag, voordat ik de jouwe beantwoord. Was 7 jaar geleden de IT ook zo`n grootverdieners nest, volgens jou berekeningen?quote:
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En er is maar 1 persoon ter wereld die baas wil worden van Microsoft? Dat moet haast wel.
Als er namelijk meer dit zouden willen doen, dan zou het salaris niet zo hoog zijn, volgens je eigen logica.
Ja want in principe zijn alle sectoren afhankelijk van it.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beantwoord eerst mijn vraag, voordat ik de jouwe beantwoord. Was 7 jaar geleden de IT ook zo`n grootverdieners nest, volgens jou berekeningen?
Mensen met een media opleiding worden geen directeur van een groot media-concern, dat zijn namelijk de bedrijfskunde studentenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tis wel zo en de mediamarkt is meer dan verzadigd. Sommige opleiding hebben 14 eerste klassen
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Microsoft is een apart bedrijf dat kan je niet vergelijken want de secretaresses zijn daar zelfs miljonair en de tuinman rijdt er in een porsche.
Tis wel zo, want volgens de voorstanders van die topsalarissen moeten secretaresses in het algemeen meer betaald worden, omdat ze bij MS miljonair zijnquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben klaar met deze discussie met zo`n zienswijze
Nee hoor, niet per se. Kijk maar bijvoorbeeld naar John de Mol.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:31 schreef Xith het volgende:
[..]
Mensen met een media opleiding worden geen directeur van een groot media-concern, dat zijn namelijk de bedrijfskunde studenten
Dat is dus pertinent niet waar. Een secretaresse aan de balie verdient minder dan een directiesecretaresse, en dat is logisch. Bij Microsoft is gewoon een normale organisatiestructuur van kracht die bij elk ander bedrijf ook aanwezig is, dus de tuinman is geen miljonair e.d.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tis wel zo, want volgens de voorstanders van die topsalarissen moeten secretaresses in het algemeen meer betaald worden, omdat ze bij MS miljonair zijn
De tuinman bij MS is helemaal loaded. MS maakte namelijk echt gigantische woekerwinsten, dus ze kunnen dat echt wel lijen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dus pertinent niet waar. Een secretaresse aan de balie verdient minder dan een directiesecretaresse, en dat is logisch. Bij Microsoft is gewoon een normale organisatiestructuur van kracht die bij elk ander bedrijf ook aanwezig is, dus de tuinman is geen miljonair e.d.
Ik denk dat Wouter Bos, gezien zijn opleiding en ervaring wel iets meer kennis van zaken heeft dan jij. Het is alleen altijd makkelijk oplossingen/ denkrichtingen te spuien op het internet omdat je dan geen politieke en sociale belangen hoeft af te wegen. Maar goed: Waarom zouden de salarissen in de publieke sector gestuurd moeten worden door de salarissen in een fundamenteel andere tak van sport, namelijk het bedrijfsleven? Hoe vaak zie je niet dat het reorganisaties geleid worden door managers uit het bedrijfsleven waardoor de kwaliteit in publieke instellingen achteruitgaat. Efficientie is niet overal het toverwoord, afwegen van belangen wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:33 schreef shilizous_88 het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat de linkse partijen voorlopig met hun takken van de landelijke budgetten af moeten blijven, want ze hebben geen drol verstand van financien en globale marktwerking..
Ik wil zonder problemen met eenieder een discussie hierover aangaan.
Man, je bent niet goed bij je hoofd. Dit slaat echt werkelijk nergens op.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:36 schreef JohnDope het volgende:
De tuinman bij MS is helemaal loaded. MS maakte namelijk echt gigantische woekerwinsten, dus ze kunnen dat echt wel lijen.
Hoe anders is het managen van 50,000 mensen in de PS dan in het bedrijfsleven?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:44 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar goed: Waarom zouden de salarissen in de publieke sector gestuurd moeten worden door de salarissen in een fundamenteel andere tak van sport, namelijk het bedrijfsleven?
HA-HA!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De tuinman bij MS is helemaal loaded. MS maakte namelijk echt gigantische woekerwinsten, dus ze kunnen dat echt wel lijen.
Het uitgangspunt is in veel private ondernemingen dat er gewerkt moet worden met een winstmaximalisatie. In publieke ondernemingen moet er (in mijn ogen althans) gestreefd worden naar een dienstenmaximailsatie, ook als dit ten koste gaat van de winst. Sterker nog, er dient helemaal geen winstoogmerk te zijn. Dat levert dus hele andere criteria op waar je personeel op moet en kunt beoordelen en op basis waarvan je inzet, planning en dergelijke bepaalt. Dus ja, dat is anders. Het gebruiken van concepten uit de private sector waardoor de overheid optimaler kan omgaan met belastinggeld is natuurlijk goed, maar de overheid heeft, veel meer dan het bedrijfsleven een zorgtaak die ondergeschikt is/zou moeten zijn aan het economisch belang. Verder is er veel meer sprake van politieke invloeden en afwegingsmechanismen dan bij het bedrijfsleven waar het aantal criteria voor een succesvolle onderneming minder groot is.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:58 schreef Xith het volgende:
[..]
Hoe anders is het managen van 50,000 mensen in de PS dan in het bedrijfsleven?
quote:
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat voor vakman zou je bijvoorbeeld bij de overheid moeten aantrekken die meer dan JP moet verdienen
Man van het volk.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:37 schreef OldJeller het volgende:
Het salaris van de MP zou max. iets van 60.000 euro moeten zijn. Laten zien dat hij gewoon een man van het volk is; volksvertegenwoordiger. Niet zo omhooggevallen doen.
Verder mogen die vergoedingen inderdaad wel omlaag, al kunnen ziekenhuizen beter privatiseren, want die medewerkers verdienen het om zoveel te krijgen.
Ben het helemaal met je oneens, op economisch, rationeel gebied. Maar nu ff geen tijd om alles in te tikken - maar waarschijnlijk komen er wel anderen die mijn mening zullen ventilerenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:17 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Het uitgangspunt is in veel private ondernemingen dat er gewerkt moet worden met een winstmaximalisatie. In publieke ondernemingen moet er (in mijn ogen althans) gestreefd worden naar een dienstenmaximailsatie, ook als dit ten koste gaat van de winst. Sterker nog, er dient helemaal geen winstoogmerk te zijn. Dat levert dus hele andere criteria op waar je personeel op moet en kunt beoordelen en op basis waarvan je inzet, planning en dergelijke bepaalt. Dus ja, dat is anders. Het gebruiken van concepten uit de private sector waardoor de overheid optimaler kan omgaan met belastinggeld is natuurlijk goed, maar de overheid heeft, veel meer dan het bedrijfsleven een zorgtaak die ondergeschikt is/zou moeten zijn aan het economisch belang. Verder is er veel meer sprake van politieke invloeden en afwegingsmechanismen dan bij het bedrijfsleven waar het aantal criteria voor een succesvolle onderneming minder groot is.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:21 schreef henkway het volgende:
Een directeur van een bejaardenhuis met MEAO en een cursus bejaardenverpleging, die twee keer zoveel verdient als een Hoogleraar onder het mom van marktconform, dat is nu voorbij
Reken er maar niet op.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:27 schreef Xith het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je oneens, op economisch, rationeel gebied. Maar nu ff geen tijd om alles in te tikken - maar waarschijnlijk komen er wel anderen die mijn mening zullen ventileren
ik ken er welquote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]![]()
De zorginstellingen van tegenwoordig worden niet geleid door MEAO-ers met een cursus bejaardenverpleging.
waarom gaan de topbestuurders of Hoogleraren van de Nederlandse Universiteiten dan niet naar het buitenland.??quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:16 schreef shilizous_88 het volgende:
Domme domme mensen zeg...
Als je de salarissen aan banden legt krijg je geen enkel talent meer in de publieke sector.
De regering doet nu net alsof de vraag en aanbod op de markt niet bestaat, terwijl ze zich maar af blijven vragen waarom alle Nederlandse talenten naar het buitenland vertrekken.
Bepaalde functies vereisen een bepaalde vorm van ervaring en kennis en als je jezelf uit de markt prijst dan komen niet de mensen solliciteren die je op die positie wilt hebben.
idd wel marktconform willen verdienen maar niet de risico`s en het tempo van de markt willen hebbenquote:Op donderdag 26 juni 2008 21:21 schreef henkway het volgende:
Een directeur van een bejaardenhuis met MEAO en een cursus bejaardenverpleging, die twee keer zoveel verdient als een Hoogleraar onder het mom van marktconform, dat is nu voorbij
Zonder burgers geen staat.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bij links Nederland? Zijn dat de Hardwerkende Burgers 0.9?
Ik zou niet weten of jij mij als links of rechts ziet, en dat boeit me eigenlijk ook niet.
Wat ik slechts wil stellen, is dat de beloning normaal hoort te zijn. Zo zou het voor mij best aannemelijk kunnen zijn dat Balkenende te weinig verdient. De aandeelhouders van bedrijven beslissen zelf of de CEO teveel verdient, vind ik. Daar heeft verder niemand mee te maken. Wat mij betreft verdient een topman 200 miljoen per jaar, aandeelhouders zien ook wel in dat dat buiten proporties en niet in het belang van het bedrijf is, en zullen daar op een (buitengewone) algemene vergadering op reageren om dat omlaag te brengen.
Maar ik zou tegelijkertijd niet willen stellen dat burgers, die amper aandeelhouder zijn van de staat, zouden moeten bepalen wat topambtenaren moeten verdienen. Dan gok ik dat dat, gebaseerd op afgunst in plaats van efficiency, ergens in de buurt komt van een minimumloon.
zo natuurlijk is dat niet want die hebben momenteel ook te veel sterren en zijn ook de sterren aan het ontslaan en het salaris aan het minderenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Juist en die gaan naar de comerciele omroep, waar ze een veelvoud van dat salaris kunnen verdienen.
Sterren zijn geen topmanagers.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
zo natuurlijk is dat niet want die hebben momenteel ook te veel sterren en zijn ook de sterren aan het ontslaan en het salaris aan het minderen
Maar is het dan niet JP's salaris wat te laag is, dan dat meisje's salaris te hoog? Want ze komt ook makkelijk ergens anders aan de bak voor een soortgelijk salaris...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zonder burgers geen staat.
Maar het is van te zotte dat ¤180.000 wel genoeg is om een heel land te leiden maar niet om een reisprogramma te presenteren
Het is toch subsidiegeld, maak het uit die 400.000 euroquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]Als dat het salaris is wat gangbaar is voor iemand als Floortje Dessing, en je wilt graag dat ze voor je komt werken, dan moet je dat toch betalen ?
zoveel topmanagers in de omroep wereld zijn er ook weer niet nodig in NL hooguit 5quote:
dan doet ze datquote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:22 schreef Xith het volgende:
[..]
Maar is het dan niet JP's salaris wat te laag is, dan dat meisje's salaris te hoog? Want ze komt ook makkelijk ergens anders aan de bak voor een soortgelijk salaris...
Onder het Mottoquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:34 schreef henkway het volgende:
Het kabinet gaat een einde maken aan de overdreven topsalarissen, die onder vorige kabinetten Balkenende normaal waren geworden onder het mom marktconform
500.000 voor de directeur van een sociale woningbouwvereniging
300.000 voor een bejaardenhuis directeur
en 400.000 voor een presentator van de publieke omroep
700.000 voor de directeur van het UMC ziekenhuis
Het is over, het salaris van de Minister-president 176.000 euro is voortaan het maximum, als ze elders meer kunnen verdienen mogen ze gaan.
wat kan nou in Godsnaam een hoogleraar???quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:56 schreef henkway het volgende:
[..]
President zijn is een poltieke baan.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zonder burgers geen staat.
Maar het is van te zotte dat ¤180.000 wel genoeg is om een heel land te leiden maar niet om een reisprogramma te presenteren
Ach, een bekende presentator levert ook weer meer STER inkomsten op, dus verdient zichzelf wel weer terugquote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is toch subsidiegeld, maak het uit die 400.000 euro
Wat hebben reclames uberhaupt te zoeken op de publieke omroepen? Sowieso een sterk staaltje concurrentievervalsing ten opzichte van de commercielen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ach, een bekende presentator levert ook weer meer STER inkomsten op, dus verdient zichzelf wel weer terug
Drogredenering.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:02 schreef nikk het volgende:
Het is niet zo dat de NS, woningbouw, jeugdzorg, ziekenhuizen, etc allemaal zo geweldig functioneren met wél marktconforme salarissen.
Die reclames kunnen er best af maar dan moet er wel weer meer geld komen vanuit de overheid.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat hebben reclames uberhaupt te zoeken op de publieke omroepen? Sowieso een sterk staaltje concurrentievervalsing ten opzichte van de commercielen.
Idd, en dat betekend dus dat alle capabele personen een baan in het bedrijfsleven nemen. En dat de publieke sector met de left overs blijft zitten. Ook een zorgelijke ontwikkelingquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:15 schreef Scorpie het volgende:
Als ik geschikt zou zijn voor een directeursbaan en Klopkoek komt met een voorstel van 1 ton aan, terwijl ik mijn eigen marktwaarde op 6 a 7 ton per jaar schat, dan lach ik hem natuurlijk hard weg.
Nederland heeft een heel capabel stel Hoogleraren en Universitair Hoofddocenten voor de helft van het salaris van floortje dessing uiit de subsidiepotquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en dat betekend dus dat alle capabele personen een baan in het bedrijfsleven nemen. En dat de publieke sector met de left overs blijft zitten. Ook een zorgelijke ontwikkeling
Prima. Maar stellen dat de publieke sector wordt uitgehold of op instorten staat wanneer de Balkenende-norm wordt ingevoerd is natuurlijk helemaal belachelijk. Nogmaals, in uitzonderlijke gevallen mag daarvan best worden afgeweken.quote:
Dat effect heb je sowieso al natuurlijk. De overheid zal altijd minder kunnen bieden dan het bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en dat betekend dus dat alle capabele personen een baan in het bedrijfsleven nemen. En dat de publieke sector met de left overs blijft zitten. Ook een zorgelijke ontwikkeling
Hoogleraar? Wat heeft die nou voor bestuurlijke kwaliteiten?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:46 schreef henkway het volgende:
Nogmaals als er een respectabel Hoogleraar gevonden kan worden die het land wil besturen kunje voor dat geld ook een kro, corporatie of bejaardenhuis besturen
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoogleraar? Wat heeft die nou voor bestuurlijke kwaliteiten?
Het verleden laat zien, heel veel jaquote:Vermeend is hoogleraar European Fiscal Economics aan de Universiteit van Maastricht. Hij was staatssecretaris van Financiën en minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid in de twee kabinetten-Kok. Rick van der Ploeg is hoogleraar economische wetenschappen aan de Universiteit van Oxford en de Universiteit van Amsterdam. Hij was staatssecretaris voor Cultuur en Wetenschappen in het tweede kabinet-Kok.
Een enkeling zal het ongetwijfeld kunnen. Maar niet iedere hoogleraar is een bestuurder of heeft die capaciteiten. Je vergelijkt appels met peren.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:01 schreef henkway het volgende:
[..]
[..]
Het verleden laat zien, heel veel ja
Beiden verdienen overigens minder dan de eerste de beste graaier in bejaardenhuis of corporatie
Nou ja, was Balkie er niet een (die dus geen bestuurlijke kwaliteiten heeftquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoogleraar? Wat heeft die nou voor bestuurlijke kwaliteiten?
Het is plasterk ernst, dat is duidelijkquote:Het is afgelopen met de astronomische salarissen oplopend tot een half miljoen euro voor presentatoren en diskjockeys bij de publieke omroep.
Minister Plasterk (Media) grijpt op aandringen van de Tweede Kamer in en wil een maximumsalaris van rond de twee ton voor de tv- en radiosterren, iets boven de Balkenendenorm van 180.000 euro.
Aan de bestaande contracten van toppers als Matthijs van Nieuwkerk, Paul de Leeuw, Jack van Gelder en Giel Beelen, die ver boven de twee ton uitkomen, kan niet worden getornd. Maar als het contract moet worden verlengd of ze verkassen, gaan ze er flink op achteruit. Nieuwkomers moeten van Plasterk met onmiddellijke ingang aan de nieuw regel gaan voldoen.
De minister vindt de van belastinggeld betaalde topsalarissen niet meer kunnen. De druppel die de emmer deed overlopen, was voor hem ’het geduvel’ over de afvloeiingsregelingen van Karel van de Graaf (AVRO) en Ton Verlind (KRO), die beiden tonnen opstrijken en niets meer uitvoeren.
Dat is toch prima? Daardoor krijg je ook weer mensen die jaloers worden en dat ook willen doen, waardoor je genoeg concurrentie krijgt, en mensen voor een schamel minimum-loon aan de slag gaan.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:40 schreef LENUS het volgende:
Vooral die Floortje is mij een doorn in het oog, beetje de wereld rondreizen, zakken vullen en haar idealistische linkse boodschap verkondigen.
Ja, maar dat laatste is dus niet aan de ordequote:Op maandag 30 juni 2008 12:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is toch prima? Daardoor krijg je ook weer mensen die jaloers worden en dat ook willen doen, waardoor je genoeg concurrentie krijgt, en mensen voor een schamel minimum-loon aan de slag gaan.
Tel uit je winst.
en dat snap ik dus niet want voor 90% van de mensen die bij bedrijven werken geldt precies hetzelfdequote:Op maandag 30 juni 2008 13:14 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ja, maar dat laatste is dus niet aan de ordeIk heb zelf bij de overheid gewerkt, en daar wordt zeer gemakkelijk geld uitgegeven. Waarom? Nou het geld is toch niet van jezelf, en geld wat niet van jezelf is geeft wel zo lekker uit natuurlijk.
OT: Als je idealist bent, dan moet je ook maar voor een idealistisch salaris aan de slag. Een directeurssalaris van 4 ton is natuurlijk buiten alle proporties. Wat mij betreft is die 1,8 ton dat nog steeds.
Communisme here we comequote:Op donderdag 26 juni 2008 19:34 schreef henkway het volgende:
Het kabinet gaat een einde maken aan de overdreven topsalarissen, die onder vorige kabinetten Balkenende normaal waren geworden onder het mom marktconform
500.000 voor de directeur van een sociale woningbouwvereniging
300.000 voor een bejaardenhuis directeur
en 400.000 voor een presentator van de publieke omroep
700.000 voor de directeur van het UMC ziekenhuis
Het is over, het salaris van de Minister-president 176.000 euro is voortaan het maximum, als ze elders meer kunnen verdienen mogen ze gaan.
Wat, in de media- en entertainmentindustrie? Daar is inderdaad onderin genoeg concurrentie. De overheid in zijn geheel is wellicht een ander verhaal.quote:Op maandag 30 juni 2008 13:14 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ja, maar dat laatste is dus niet aan de ordeIk heb zelf bij de overheid gewerkt, en daar wordt zeer gemakkelijk geld uitgegeven. Waarom? Nou het geld is toch niet van jezelf, en geld wat niet van jezelf is geeft wel zo lekker uit natuurlijk.
OT: Als je idealist bent, dan moet je ook maar voor een idealistisch salaris aan de slag. Een directeurssalaris van 4 ton is natuurlijk buiten alle proporties. Wat mij betreft is die 1,8 ton dat nog steeds.
Publieke en commerciële sector, iedereen moet eraan geloven. Wat is er ook alweer gebeurt met die roep om minder regels, slechts enkele jaren geleden...quote:
Die hebben ze denk ik samen met de gulden weggegooid.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Publieke en commerciële sector, iedereen moet eraan geloven. Wat is er ook alweer gebeurt met die roep om minder regels, slechts enkele jaren geleden...
de PO krijgt nu al een miljard subsidie, als ze niets doen dan gaat er over een paar jaar 1,5 miljard heen, en waarvoor?quote:Op maandag 30 juni 2008 14:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Publieke en commerciële sector, iedereen moet eraan geloven. Wat is er ook alweer gebeurt met die roep om minder regels, slechts enkele jaren geleden...
Dan moet ze dat maar proberen, dan is ze flink, maar ik geloof er niks van, het is zo makkelijk uitdelen van staatsgeld.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:22 schreef Xith het volgende:
[..]
Want ze komt ook makkelijk ergens anders aan de bak voor een soortgelijk salaris...
Bronquote:Minister legt salaris tv-sterren aan banden
Het is afgelopen met de gigantische salarissen van tv- en radiopersoonlijkheden bij de publieke omroep. Het jaarsalaris van de 'sterren' van de publieke omroep loopt nu op tot een half miljoen euro.
Inleveren
Vorige week werd bekend dat minster Guusje Ter Horst (PvdA) van Binnenlandse Zaken een einde wil maken aan de topsalarissen in de semi-publieke sector die worden betaald uit belastinggeld.
De topmannen van Schiphol (693 duizend euro) en de NS (687 duizend euro) gaan hierdoor flink achteruit in hun salaris.
Hoge salarissen publieken aan banden
Minister Ronald Plasterk (PvdA) van Cultuur gaat op aandringen van de Tweede Kamer een maximum jaarsalaris invoeren van rond de twee ton voor de tv- en radiosterren, net boven de Balkenendenorm van 180.000 euro.
Een woordvoerder van de minister bevestigt een bericht hierover in de Telegraaf.
Achteruit
Tijdens een spoeddebat naar aanleiding van het salaris van Floortje Dessing zei Plasterk nog dat marktwerking een belangrijk argument is voor de hoge salarissen van sommige omroepmedewerkers.
Er wordt niet gekort op de bestaande contracten van grootverdieners als Matthijs van Nieuwkerk, Paul de Leeuw, Jack van Gelder en Giel Beelen, die ver boven de twee ton uitkomen. Maar wanneer zij hun contract verlengen gaan ze er flink op achteruit.
De nieuwe regel geldt met onmiddellijke ingang.
Belastinggeld
Volgens de krant is 'het geduvel' rond de afvloeiingsregelingen van presentatoren de druppel. Karel van de Graaf kreeg 5,5 ton van de AVRO bij zijn vertrek en Ton Verlind kreeg 6,5 ton van de KRO toen hij de omroep verliet.
'Ik voelde me daar heel ongemakkelijk over. Waarom zou een presentator die de premier vragen stelt, meer moeten verdienen dan de premier zelf?' vindt Plasterk. Morgen is er een debat in de Tweede Kamer over het onderwerp
Populisten en symboolpolitiek,quote:Ernst & Young kraakt kabinetsaanpak excessieve beloningen
25 juni 2008 - De belastingadviseurs van Ernst & Young laten weinig heel van de voorgenomen kabinetsaanpak van excessieve beloningen. Die is 'wetstechnisch uiterst ongelukkig', zo betoogde mr. Marnix van Rij van Ernst & Young Belastingadviseurs tegenover de leden van de vaste Kamercommissie voor Financiën.
Volgens Van Rij is het te betreuren dat het kabinet zijn geduld heeft verloren en plotseling ingrijpende maatregelen noodzakelijk acht. Terwijl de Code Tabaksblat wel degelijk succesvol is en het rapport van de Commissie Bakker niet is afgewacht. 'Waarom hier niet eerst op wachten, maar toch selectief met een maatregel komen met een hoge symbolische waarde die wetstechnisch een volstrekt vreemde eend in de bijt is?', zo vroeg Van Rij zich tegenover de Kamercommissie af.
Ook de aanpak van de zogeheten 'lucratieve beloningen' (in verband met aandelenbezit) vindt in de ogen van Ernst & Young geen genade. Volgens Van Rij dreigen daardoor situaties te ontstaan waarin sprake is van dubbele heffing, waarvoor het kabinet een oplossing heeft bedacht 'die is gespeend van ieder gevoel van realiteitszin.' Volgens Van Rij kan dat de Nederlandse concurrentiepositie in gevaar brengen. 'Die rechtsonzekerheid zal het internationale bedrijfsleven niet accepteren, die laten Nederland dan links liggen.'
Bron Bron
Ach, we hebben ook een afwijkend drugsbeleid, dat is ook niet verkeerd.quote:Op maandag 30 juni 2008 21:14 schreef Yildiz het volgende:
Zoals ik al zei: slecht bezig, slechte trend, en Ernst en Young, niet de minste, is het daar, in ieder geval op het gebied van de niet-publieke sector mee eens. (ik ben even te lui om dat topic op te zoeken)
[..]
Populisten en symboolpolitiek, [ afbeelding ].
Ach als het marktconform is., jammer dat de medewerkers nauwelijks salaris krijgenquote:Onbegrip over vertrekpremie Thuiszorgbaas
AMSTERDAM - De ontslagen bestuurder Gerard Tanke van Stichting Amsterdam Thuiszorg heeft een gouden handdruk meegekregen van 650.000 euro. Daarmee kwam zijn totale bruto inkomen afgelopen jaar op 923.538 euro, terwijl de instelling net niet failliet ging.
Volgens het jaarverslag is de arbeidsovereenkomst met Tanke 'beëindigd om ruimte te maken voor opvolging' in het kader van de fusie met Cordaan. Die fusie was de laatste reddingsboei voor Amsterdam Thuiszorg. Het bedrijf stond aan de rand van faillissement en moest veertig medewerkers ontslaan.
Het zal wel gewoon de kantonrechtersformule zijn geweest. En als je dan een hoog salaris hebt, kom je uit op een hoge afkoopsom. Waarom zou dat anders moeten zijn omdat hij in overheidsdienst is ?quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:16 schreef henkway het volgende:
[..]
Ach als het marktconform is., jammer dat de medewerkers nauwelijks salaris krijgen
nou een mislukte thuiszorg man van 360.000quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het zal wel gewoon de kantonrechtersformule zijn geweest. En als je dan een hoog salaris hebt, kom je uit op een hoge afkoopsom. Waarom zou dat anders moeten zijn omdat hij in overheidsdienst is ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |