abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:27:13 #151
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_60593914
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:55 schreef komrad het volgende:

[..]

spul is gewoon legaal te krijgen en dus niet strafbaar, iig niet in NL
Lijkt mij eigenlijk niet hoor. Je hebt daarvoor toch allemaal een doktersvoorschrift nodig om dat soort spul legaal te krijgen ? En in bv Frankrijk valt dat zelfs onder de drugswetgeving. Zoals sommigen in de Tour al mochten ondervinden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_60593958
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Lijkt mij eigenlijk niet hoor. Je hebt daarvoor toch allemaal een doktersvoorschrift nodig om dat soort spul legaal te krijgen ? En in bv Frankrijk valt dat zelfs onder de drugswetgeving. Zoals sommigen in de Tour al mochten ondervinden ...
als je het gratis wilt krijgen ja, maar ik denk dat als je betaalt je medicijnen gewoon mee krijgt. Wel interessant om eens na te gaan trouwens
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_60593988
quote:
Op maandag 21 juli 2008 10:59 schreef groenen het volgende:
Onze kleine vriend Sella rijdt een maandje niet meer vanwege tendinitis. Of is hij toch wat bang geworden voor de controle op 3de generatie Epo?

- verwijderd door admin -
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:33:19 #154
pi_60594012
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:30 schreef komrad het volgende:

[..]

als je het gratis wilt krijgen ja, maar ik denk dat als je betaalt je medicijnen gewoon mee krijgt. Wel interessant om eens na te gaan trouwens
Hier in België kun je alvast een voorgeschreven medicijn nooit krijgen zonder voorschrift hoor.

Je hoort ook nooit van atleten dat ze hun spul gewoon legaal gekocht hebben , het lijkt altijd over het internet te gaan, of via een dokter of via een veearts ...
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:34:28 #155
pi_60594027
Het wachten is trouwens tot ze de rest van die CSF ploeg ook nog gaan pakken zeker ...
pi_60596640
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Voigt die Cunego, Leipheimer en uiteindelijk zelfs Gesink eraf gooit op een Oostenrijkse Alp, vind ik toch nog net iets ongeloofwaardiger. Dat is Sella in het kwadraat.
Inderdaad.
Dat is alsof Aart Vierhouten een klimtijdrit zou winnen.

Zou het begraven pakketje van Voigt in oostenrijk hebben gelegen, liggen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60596698
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het wachten is trouwens tot ze de rest van die CSF ploeg ook nog gaan pakken zeker ...
En dan is het wachten op beleid om dokters, ploegleiders, managers etc ook te controleren.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:43:10 #158
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60596700
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voigt die Cunego, Leipheimer en uiteindelijk zelfs Gesink eraf gooit op een Oostenrijkse Alp, vind ik toch nog net iets ongeloofwaardiger.
Ongelooflijk goed klimmen doet Voigt al langer trouwens.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60597993
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:30 schreef komrad het volgende:

[..]

Vergeet het maar, alleen figuren zoals vroeger dokter Karsten en misschien ook Berend Nikkels werken daar aan mee. Meeste artsen geven geen recept mee, ook niet als je er voor wil betalen.

Anabole steroiden, groeihormoon, epo etc zijn echter in het undergroundcircuit vrij makkelijk verkrijgbaar en anders wijk je gewoon even uit naar een land waar de apothekers wat makkelijk omgaan met dit soort middelen. Dat Kaske gepakt is in Turkije verbaasde me weinig, daar kan je alles krijgen als je maar betaald.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:58:06 #160
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_60598535
En de astmapatienten zoals Petacchi en Piepoli kunnen hun salbumathol wel op doktersrecept krijgen. Het is vervolgens aan hunzelf om daar verantwoord mee om te gaan. Een pufje teveel en je staat op straat met een schorsing voor één jaar en een aanbod van LPR.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_60598608
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hoe kon die Contador zich nu in godsnaam doperen ? Hij zat op het strand ...

Maar Bruyneel is wel slim genoeg om hem niet te laten pakken. Al ben ik wel eens benieuwd hoe sterk hij voor de dag komt in de Vuelta eigenlijk.
Zat Kaske ook niet op het strand?
pi_60602668
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:32 schreef groenen het volgende:

[..]

Goed gezien
Al lag het er wel vrij dik bovenop natuurlijk.

En Ricco had toch ook op het "strand" gelegen vlak voor de tour?
Wellicht is "op het strand liggen" gewoon weer een code bij een dokter.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60603076
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:56 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Goed gezien

En Ricco had toch ook op het "strand" gelegen vlak voor de tour?
Zometeen wordt er een vrouw van een renner gepakt met doping. Zal je zien dat het excuus is dat de hond te lang op het strand had gelegen, daar een nierprobleem van kreeg en dus CERA nodig had
And that is the news.''
pi_60603479
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:56 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Goed gezien

En Ricco had toch ook op het "strand" gelegen vlak voor de tour na de giro.
pi_60603712
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Zometeen wordt er een vrouw van een renner gepakt met doping. Zal je zien dat het excuus is dat de hond te lang op het strand had gelegen, daar een nierprobleem van kreeg en dus CERA nodig had
Of dat ie op een strand lag waar een dag later plots opgravingen werden gedaan zodat hij het excuus had dat hij bovenop een triCERAtops had gelegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60606563
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:45 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Of dat ie op een strand lag waar een dag later plots opgravingen werden gedaan zodat hij het excuus had dat hij bovenop een triCERAtops had gelegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
And that is the news.''
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:16:15 #167
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_60606805
quote:
Wereldkampioene wielrennen Marta Bastianelli heeft voor de procureur van het Italiaans Olympisch Comité onschuldig gepleit in de dopingzaak die haar boven het hoofd hangt. Begin juli werd ze postief bevonden tijdens de Europese beloftenkampioenschappen in het Italiaanse Verbania. "Het is nu aan de procureur om verder te werken en de waarheid aan het licht te brengen", verklaarde Bastianelli na afloop van haar verhoor.

Volgens de wielrenster werd ze door haar apotheker misbruikt. Ze zou naar eigen zeggen van hem een kruidenmengsel hebben gekregen waar ze niet van wist dat er stimulerende producten in zaten. Ze testte positief op flenfluramine, een product dat terug te vinden is in diëetmiddelen.

Bastianelli werd in september van vorig jaar wereldkampioene in Stuttgart, voor de Nederlandse Marianne Vos. Ze zit in de Italiaanse selectie voor de Olympische Spelen in Peking. (afp/adv)
Wat een kutexcuus weer. En zelfs al zou dat waar zijn, dan is ze nog schuldig.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:56:05 #168
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60609165
Ik vind dieetpillen wel een stuk minder erg dan epo trouwens.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:52:02 #169
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_60634186
Rogge rekent op 30 tot 40 dopinggevallen
quote:
BRUSSEL - Jacques Rogge gaat ervan uit dat tijdens de Olympische Spelen dertig tot veertig sporters op doping worden betrapt.

Dat vertelde de voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) zaterdag in een interview in de Belgische krant De Standaard.

Tijdens de Spelen van Sydney in 2000 lag het aantal dopinggevallen op twaalf, vier jaar geleden in Athene op 26.

Verbeterde dopingcontroles

"Uitgaande van de verbeterde dopingcontroles, en ook het toegenomen aantal, kun je uitgaan van dertig tot veertig dopinggevallen", aldus Rogge.

Volgens Rogge zijn er tijdens de Spelen, van 8 tot en met 24 augustus, in totaal 4500 dopingcontroles, 2000 meer dan acht jaar geleden in Sydney.

Gelukkig tellen de sporters die al uit de nationale slecties zijn getrapt niet mee. Als het maar niet tijdens de Spelen gebeurt!
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_60634275
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind dieetpillen wel een stuk minder erg dan epo trouwens.
Dat pept enorm echt een drug, je hebt dan ook geen honger.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:27:23 #171
11102 knep
Mountainfreak
pi_60634963
Dat van Sella was zooooooooo duidelijk, had verwacht dat hij al eerder betrapt zou worden .
pi_60635206
And that is the news.''
pi_60635664
Het schijnt om een misverstand te gaan met het indienen van een attest. Het zal nog wel uitgezocht worden.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 20:29:15 #174
pi_60636240
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:00 schreef TheArt het volgende:
Het schijnt om een misverstand te gaan met het indienen van een attest. Het zal nog wel uitgezocht worden.
Mama Schumacher moet nog snel iets voorschrijven ?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:24:41 #175
14505 OProg
A Life in Music
pi_60659350
quote:
Wielrenner Sella bekent epogebruik
Uitgegeven: 8 augustus 2008 16:09

ROME - Wielrenner Emanuele Sella heeft vrijdag tijdens een verhoor bij het Italiaans antidopingbureau (CONI) gebruik van de bloeddope epo bekend.

De winnaar van drie etappes en de bergtrui in de Ronde van Italië noemde bovendien de namen van de leveranciers van het middel.

Sella werd op 23 juli bij een onaangekondigde controle positief bevonden. De renner is inmiddels geschorst. Sella is in een paar weken tijd de tweede Italiaanse wielrenner die epogebruik toegeeft. Riccardo Ricco, winnaar van twee ritten in de Ronde van Frankrijk, deed hetzelfde.

Vermindering

De renners hopen door hun medewerking op vermindering van de te verwachten schorsing. Er hangt Ricco en Sella een tijdstraf van twee jaar boven het hoofd.
Vraag me ook af wie de leverancier is/zijn. Misschien komen we weer een oude bekende tegen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_60662044
't zou toch wel leuk zijn als ze nu alle staaltjes van de Giro nog op CERA gaan testen.
pi_60667590
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:49:17 #178
pi_60672897
Is die naam van dat 5de positief geval nu nog niet uitgelekt zeg ?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 18:14:32 #179
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_60687166
Geen wonder dat het zo lang duurde, het is Jimmy Casper volgens L'equipe.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 18:16:41 #180
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_60687211
Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, Franse renners gebruiken geen doping.
pi_60687278
Daarmee is zijn snelle klimtijd op de Alpe d'huez te verklaren.
Maar waarom hij toch buiten de tijdslimiet terecht is gekomen? wellicht een kuil gegraven om de resten weg te werken.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 18:23:05 #182
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_60687336
Even een matige vertaling van het stuk in L'Equipe door Google:
quote:
Informatie Team: sporen van steroīden werden in de urine Jimmy Casper in de laatste Ronde van Frankrijk. De renner van Agritubel is het vijfde geval aangekondigd dat donderdag door de Franse Agentschap voor de strijd tegen doping (AFLD), na die van Manuel Beltran (EOB), Riccardo Ricco (CERA), Moises Duenas (EOB) en Dmitry Fofonov (Heptaminol ). De zaak, maar ziet er zeer ingewikkeld, omdat het een probleem is met betrekking tot de vergunning voor het therapeutisch gebruik (AUT) gegund aan de ruiter.
pi_60687964
De ruiter?
pi_60687979
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:16 schreef Burghardt het volgende:
Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, Franse renners gebruiken geen doping.
pi_60731157
Eerste dopingzondaar Peking gepakt
PEKING - De Olympische Spelen in Peking hebben de eerste dopingzondaar te pakken. De Spaanse wielrenster Maria Isabel Moreno is positief op epo bevonden. Het Internationaal Olympisch Comité maakte de uitslag van de test maandag bekend in Peking.
De 27-jarige Moreno werd al betrapt op 31 juli bij een dopingcontrole in het atletendorp. Diezelfde avond verliet de Spaanse hoop op een olympische wielermedaille al Peking. Ze was toen nog niet eens op de hoogte van de testresultaten.
Moreno zou meedoen aan de wegrace en de individuele tijdrit. ,,Haar accreditatie is ingetrokken door het IOC en we hebben de wielrenunie UCI gevraagd disciplinaire maatregelen te treffen'', zei woordvoerster Giselle Davies.
Moreno is dus het eerste dopinggeval van Peking 2008. Athene 2004 telde 23 dopingzondaars. Het IOC voert in Peking in totaal 4500 dopingcontroles uit, 25 procent meer dan vier jaar geleden in Athene.
pi_60733868
Spanje...
pi_60735398
tsja er zullen er veel volgen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:30:48 #188
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60777110
quote:
Wordt het wielrennen van de Spelen gebannen?

De UCI heeft weer wat extra kopzorgen erbij. Na het fiasco van de ProTour heeft Pat McQuaid en de zijne weer met een nieuw probleem af te rekenen. WADA-voorzitter John Fahey wil namelijk de wielersport verbannen van de Spelen, vanwege de negatieve uitstraling van de sport. Volgens Fahey zit de dopingproblematiek in het wielrennen verheven, waardoor er geen plaats meer is voor de sport. “Het vals spelen zit in de wielercultuur gebakken”, windt Fahey er geen doekjes om. Ook sporten als het gewichtheffen ziet de man liever kwijt dan rijk.

“Waarom een sport straffen die zo streng voor zichzelf optreed”, liet een verontwaardigde McQuaid vanuit Peking weten “Ik geef toe dat het wielrennen met problemen kampt, maar we zijn wel volop bezig om deze aan te pakken. We pakken de valsspelers op heterdaad, en dat is de verdienste van ons als federatie. We houden al onze atleten goed in het oog. De UCI is op dat vlak een van de meest vooruitstrevende organisaties ter wereld. Zo doen we al jaren bloedtesten bij onze atleten. De FIFA (wereldvoetbalbond) doet dat nog maar pas vanaf dit seizoen. Nee, op het vlak van dopingbestrijding vervullen we een voorbeeldrol. Kijk maar naar ons biologisch paspoort, dat meer dan vijf miljoen euro heeft gekost.”

Eer er echt een ban op het wielrennen genomen wordt, zal er echter nog heel wat moeten gebeuren. “Die beslissing kan niet beslist worden door de WADA-voorzitter”, aldus McQuaid. “Desondanks hoop ik toch om de hem te ontmoeten. We hebben heel wat te bespreken.”
Mijn excuses voor het soms nogal dubieuze taalgebruik, ik heb het niet geschreven .

Ik wens Fahey iig. veel succes om wielrennen te dumpen bij de OS met een Belg aan het hoofd van het IOC.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:32:43 #189
pi_60777170
Niet vergeten dat het mandaat van Rogge binnenkort afloopt en hij zich allicht niet meer kandidaat zal stellen voor een volgend hé.

Maar wat willen ze dan ? Dat ze zoal in het zwemmen en tennis nauwelijks nog gaan controleren ??
pi_60777171
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Mijn excuses voor het soms nogal dubieuze taalgebruik, ik heb het niet geschreven .

Ik wens Fahey iig. veel succes om wielrennen te dumpen bij de OS met een Belg aan het hoofd van het IOC.
Wil ie dan ook meteen het gewichtheffen, atletiek en de paardensport verbannen?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:36:49 #191
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60777326
Gewichtheffen ook, ja.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60779943
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er zijn ook pas 10+ atleten gepakt

Wees blij dat het in het wielrennen zo goed aangepakt wordt ipv voetbal en tennis waar ze alles voor de vorm doen om de schijn hoog te houden

Dan kun je beter Spanje eruitgooien totdat ze Operacion Puerto afgehandeld hebben.
pi_60780597
Gelukkig wordt er in de Altetiek nooit iemand gepakt
  woensdag 13 augustus 2008 @ 02:56:25 #194
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_60782873
Wielrennen heeft gewoon teveel het etiket 'doping' mee. Alle dopinggevallen worden breed uitgemeten in de media. Ook al is het een misverstand (/een foutje omdat men vergeten is één van de twaalfduizend lijstjes wat betreft medicijnen in te vullen), in elke krant komt een artikel. Als je de 100 meter loopt op twintig spuiten en veertien pillen en een snuif, dan valt het niet eens op. Tenzij je gouden medaille wordt afgepakt, dan schrijven de kranten nog drie regels over je. Onder het artikel over een onbekende wielrenner die mísschien verdachte waarden heeft.
Tranquillo
pi_60799322
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 02:56 schreef icebliss het volgende:
Wielrennen heeft gewoon teveel het etiket 'doping' mee. Alle dopinggevallen worden breed uitgemeten in de media. Ook al is het een misverstand (/een foutje omdat men vergeten is één van de twaalfduizend lijstjes wat betreft medicijnen in te vullen), in elke krant komt een artikel. Als je de 100 meter loopt op twintig spuiten en veertien pillen en een snuif, dan valt het niet eens op. Tenzij je gouden medaille wordt afgepakt, dan schrijven de kranten nog drie regels over je. Onder het artikel over een onbekende wielrenner die mísschien verdachte waarden heeft.
En dit soort uitspraken van die Fahey dragen er alleen maar weer aan bij. Gekloot altijd.
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:55:04 #196
pi_61112755
Leukemans is opnieuw een vrij renner

ma 25/08/08 - Björn Leukemans ziet het licht aan het einde van de tunnel. De renner mag na een maandenlange procedureslag gewoon koersen van de Vlaamse Gemeenschap.

De disciplinaire raad van de Vlaamse gemeenschap heeft Leukemans nu immers een schorsing van zes maanden opgelegd.

Daarvan zijn er drie met uitstel.

De straf gaat in met terugwerkende kracht, zodat Leukemans nu weer mag koersen.

Leukemans testte in september 2007 positief op het gebruik van lichaamsvreemd testosteron.

De renner hield vol dat het middel werd voorgeschreven door z'n toenmalige ploegdokter bij Silence-Lotto.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:42:15 #197
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_61113984
leuk, kan hij weer beginnen zeiken op zijn collegadopinggebruikers en op de pers
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:39:18 #198
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_61115427
Belachelijk.
pi_61115572
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:42 schreef placebeau het volgende:
leuk, kan hij weer beginnen zeiken op zijn collegadopinggebruikers en op de pers
Heerlijk, ik moest meteen lachen toen hij positief bleek te zijn na al zijn gejank over brommers van te voren.
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:49:11 #200
pi_61115724
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:44 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Heerlijk, ik moest meteen lachen toen hij positief bleek te zijn na al zijn gejank over brommers van te voren.
Die arme Leukemans probeerde met die testosteron toch alleen maar die Spaanse brommers te volgen ?
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:59:42 #201
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_61116004
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Die arme Leukemans probeerde met die testosteron toch alleen maar die Spaanse brommers te volgen ?
Precies, hij probeerde enkel een level playing field te creëren! Sportiviteit staat hoog in het vaandel bij Leukemans.
That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:42:53 #202
pi_61153134
quote:
Het Deense wielertalent Jakob Fuglsang mag geen contact meer hebben met Michael Rasmussen. Dat schrijft wvcycling.com. Teammanager Bjarne Riis van zijn toekomstige ploeg CSC-Team Saxo Bank heeft hem dat verboden. Fuglsang moet alle banden verbreken met zijn landgenoot en vaste trainingsmaatje van de afgelopen jaren. De 23-jarige Fuglsang rijdt vanaf komend seizoen voor de ploeg van Riis. Riis heeft zelf bepaald geen al te beste herinneringen aan zijn samenwerking met Rasmussen. Rasmussen werd in 2002 door de CSC-ploeg ontslagen nadat bij de renner verdachte bloedwaarden waren geconstateerd. De Deense klimmer werd in 2007 uit de Tour genomen, nadat bedrog over zijn whereabouts aan het licht was gekomen. Bovendien werd hij door zijn ploeg Rabobank op staande voet ontslagen. Momenteel zit Rasmussen een schorsing van twee jaar uit. Riis vindt Rasmussen niet bepaald het juiste voorbeeld voor de jonge Fuglsang en wil niet dat de jonge renner omgaat met een besmette coureur, al is het alleen maar om niet de schijn tegen te hebben. (Sport1)
pi_61153848
Soms kan het ook wat doorslaan. Net als Dekker die toen even van coach moest wisselen.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:12:47 #204
pi_61154134
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:04 schreef Sjiznit het volgende:
Soms kan het ook wat doorslaan. Net als Dekker die toen even van coach moest wisselen.
Als je coach Checchini heet vind ik dat eigenlijk echt niet meer dan logisch ...
pi_61154436
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Niet vergeten dat het mandaat van Rogge binnenkort afloopt en hij zich allicht niet meer kandidaat zal stellen voor een volgend hé.

Maar wat willen ze dan ? Dat ze zoal in het zwemmen en tennis nauwelijks nog gaan controleren ??
Ik zal niet zeggen dat ze in het zwemmen evenveel controleren als in het wielrennen, maar er wordt toch behoorlijk gecontroleerd. Wil het niet meteen een sport noemen waar bijna niet gecontroleerd wordt.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_61155960
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:21 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Ik zal niet zeggen dat ze in het zwemmen evenveel controleren als in het wielrennen, maar er wordt toch behoorlijk gecontroleerd. Wil het niet meteen een sport noemen waar bijna niet gecontroleerd wordt.
In het zwemmen wordt inderdaad juist veel gecontroleerd. De toppers in Nederland worden een keer of 30 per jaar gecontroleerd volgens Jacco Verhaeren. Van de grote sporten zijn het vooral sporten als tennis/voetbal/US Sports waar érg laks met doping wordt omgegaan.
pi_61156501
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

In het zwemmen wordt inderdaad juist veel gecontroleerd. De toppers in Nederland worden een keer of 30 per jaar gecontroleerd volgens Jacco Verhaeren. Van de grote sporten zijn het vooral sporten als tennis/voetbal/US Sports waar érg laks met doping wordt omgegaan.
Volgens mij honkbal en american football ook.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 00:46:55 #208
pi_61156543
Ik las toch bv in een krant dat bij het zwemmen nog niet op CERA gecontroleerd wordt. Dat zegt toch al serieus iets ...
pi_61159179
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik las toch bv in een krant dat bij het zwemmen nog niet op CERA gecontroleerd wordt. Dat zegt toch al serieus iets ...
Het staat in de krant dus het is waar? Volgens mij gaan die stalen naar dezelfde labs als de stalen uit andere sporten. Als ze getest worden zal dat ook volgens dezelfde normen zijn als in andere sporten.
pi_61159421
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het staat in de krant dus het is waar? Volgens mij gaan die stalen naar dezelfde labs als de stalen uit andere sporten. Als ze getest worden zal dat ook volgens dezelfde normen zijn als in andere sporten.
Dan moet het IOC wel die CERA-test goedgekeurd hebben en dat is volgens mij nog niet gebeurd.
pi_61159513
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:25 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Dan moet het IOC wel die CERA-test goedgekeurd hebben en dat is volgens mij nog niet gebeurd.
Doen ze dat met opzet zo traag, omdat er anders teveel gepakt worden (dat er veel gepakt worden heeft de Tour namelijk wel laten zien)?

Sowieso waarom moet dat zo lang duren, die fabrikant heeft dat stofje er toch in gestopt om die test mogelijk te maken. Lijkt me dan een peuleschil om de test goed te keuren.
pi_61161207
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Doen ze dat met opzet zo traag, omdat er anders teveel gepakt worden (dat er veel gepakt worden heeft de Tour namelijk wel laten zien)?

Sowieso waarom moet dat zo lang duren, die fabrikant heeft dat stofje er toch in gestopt om die test mogelijk te maken. Lijkt me dan een peuleschil om de test goed te keuren.
Naar mijn weten is dat van dat 'stofje' een hoax
pi_61163211
Geen hoax wel een verkeerd weergegeven feit wat betreft CERA. Roche heeft geen stoffen toegevoegd maar wel doorgegeven aan het WADA hoe ze CERA makkelijker kunnen opsporen. Zo liep Ricco ook tegen de lamp.
pi_61164908
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:28 schreef Ericr het volgende:
Geen hoax wel een verkeerd weergegeven feit wat betreft CERA. Roche heeft geen stoffen toegevoegd maar wel doorgegeven aan het WADA hoe ze CERA makkelijker kunnen opsporen. Zo liep Ricco ook tegen de lamp.
aha, owk tnx
pi_61165311
quote:
UCI experimenteert met insulinetests in Ronde van Duitsland

HAMBURG - In de Ronde van Duitsland (ProTour), die vrijdag begint, zal de Internationale Wielerunie (UCI) voor het eerst insulinetests uitvoeren. Dergelijke tests waren nog niet mogelijk tijdens de Ronde van Frankrijk of op de Olympische Spelen.

Insuline wordt enkel toegediend via injecties. Het is een belangrijk anabool hormoon en zou vooral een spieropbouwend effect hebben.

Hans-Michael Holczer, teamchef van Gerolsteiner, reageert alvast enthousiast. 'We wachten al heel lang op deze test. Het wordt zo opnieuw een stuk moeilijker om nog bedrog te plegen', zegt hij.
Klöden die de Ronde van Duitsland links laat liggen om te gaan knechten voor Contador ?
pi_61165645
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Klöden die de Ronde van Duitsland links laat liggen om te gaan knechten voor Contador ?
Om de zware concurrentie aan te kunnen heb je toch minstens een knecht als Kloden nodig als je Contador heet..
And that is the news.''
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:48:58 #217
pi_61170921
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor het WADA/IOC die test goedkeurt moet hij wereldwijd in al hun hoofdlabs beschikbaar zijn. En nog niet alle labs zijn al zo ver dat ze die test kunnen uitvoeren.

In Parijs waren ze wel al zover en hebben ze zich de ballen aangetrokken van het feit dat andere WADA-labs nog niet goedgekeurd waren. En dat kun je eigenlijk alleen maar toejuichen ...
pi_61171088
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Voor het WADA/IOC die test goedkeurt moet hij wereldwijd in al hun hoofdlabs beschikbaar zijn. En nog niet alle labs zijn al zo ver dat ze die test kunnen uitvoeren.

In Parijs waren ze wel al zover en hebben ze zich de ballen aangetrokken van het feit dat andere WADA-labs nog niet goedgekeurd waren. En dat kun je eigenlijk alleen maar toejuichen ...
Idd. Ik vermoed dat een hoop atleten erg zenuwachtig zijn geworden toen ze de berichten uit de Tour hoorden, en erg opgelucht toen hen duidelijk werd dat het bij de WADA nog niet goedgekeurd was.
pi_61230784
En we hebben er weer eentje:
quote:
Werelduurrecordhouder positief

Wielrenner Ondrej Sosenka is betrapt
op het gebruik van doping.De Tsjech,die
sinds juli 2005 met 49,7 km houder is
van het werelduurrecord,werd in juni
bij de nationale kampioenschappen in
Tsjechië positief bevonden.

De 32-jarige Sosenka is,in afwachting
van het resultaat van de B-staal,door
zijn PSK Whirlpool-ploeg op non-actief
gesteld.
pi_61231239
quote:
Werelduurrecordhouder Sosenka betrapt op doping
De Tsjechische wielrenner Ondrej Sosenka heeft een positieve antidopingcontrole afgelegd. Dat deelde zijn team PSK Whirlpool-Author mee. De 32-jarige tijdritspecialist testte in juni tijdens de kampioenschappen van zijn land positief op het gebruik van het verboden product methamphetamine.

Als ook de tegenexpertise positief blijkt, zal zijn team hem ontslaan en betekent dat wellicht het einde van de carričre van Sosenka.

Sosenka heeft met 49,700 kilometer nog altijd het werelduurrecord in handen. Die afstand legde hij in juli 2005 af op de wielerbaan van Moskou. Hij verbeterde toen het vijf jaar oude record van de Brit Chris Boardman (49,441 km/u).
(van site van De morgen)
pi_61231320
Sosenka. Goh, die waren we al weer bijna vergeten.
pi_61231400
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:23 schreef Leatherface het volgende:
Sosenka. Goh, die waren we al weer bijna vergeten.
Ik wist ook niet eens dat die nog reed.. (maar dat wist ik voordat hij dat record reed ook niet..)
pi_61231484
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:25 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Ik wist ook niet eens dat die nog reed.. (maar dat wist ik voordat hij dat record reed ook niet..)
Nou ja, voor dat werelduurrecord won hij bijvoorbeeld de Ronde van Polen (voor wat het waard is)

Maar na dat record verdween hij al weer vrij snel in de anonimiteit.
pi_61232479
Heeft er nog uberhaupt iemand serieus geprobeerd dat werelduurrecord aan te vallen?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:56:19 #225
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_61232549
Ach ... lang zal het niet duren voor er weer een renner positief getest wordt.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')