Lijkt mij eigenlijk niet hoor. Je hebt daarvoor toch allemaal een doktersvoorschrift nodig om dat soort spul legaal te krijgen ? En in bv Frankrijk valt dat zelfs onder de drugswetgeving. Zoals sommigen in de Tour al mochten ondervinden ...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:55 schreef komrad het volgende:
[..]
spul is gewoon legaal te krijgen en dus niet strafbaar, iig niet in NL
als je het gratis wilt krijgen ja, maar ik denk dat als je betaalt je medicijnen gewoon mee krijgt. Wel interessant om eens na te gaan trouwensquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk niet hoor. Je hebt daarvoor toch allemaal een doktersvoorschrift nodig om dat soort spul legaal te krijgen ? En in bv Frankrijk valt dat zelfs onder de drugswetgeving. Zoals sommigen in de Tour al mochten ondervinden ...
quote:Op maandag 21 juli 2008 10:59 schreef groenen het volgende:
Onze kleine vriend Sella rijdt een maandje niet meer vanwege tendinitis. Of is hij toch wat bang geworden voor de controle op 3de generatie Epo?
Hier in België kun je alvast een voorgeschreven medicijn nooit krijgen zonder voorschrift hoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:30 schreef komrad het volgende:
[..]
als je het gratis wilt krijgen ja, maar ik denk dat als je betaalt je medicijnen gewoon mee krijgt. Wel interessant om eens na te gaan trouwens
Inderdaad.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voigt die Cunego, Leipheimer en uiteindelijk zelfs Gesink eraf gooit op een Oostenrijkse Alp, vind ik toch nog net iets ongeloofwaardiger. Dat is Sella in het kwadraat.
En dan is het wachten op beleid om dokters, ploegleiders, managers etc ook te controleren.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het wachten is trouwens tot ze de rest van die CSF ploeg ook nog gaan pakken zeker ...
Ongelooflijk goed klimmen doet Voigt al langer trouwens.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voigt die Cunego, Leipheimer en uiteindelijk zelfs Gesink eraf gooit op een Oostenrijkse Alp, vind ik toch nog net iets ongeloofwaardiger.
Vergeet het maar, alleen figuren zoals vroeger dokter Karsten en misschien ook Berend Nikkels werken daar aan mee. Meeste artsen geven geen recept mee, ook niet als je er voor wil betalen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:30 schreef komrad het volgende:
[..]
als je het gratis wilt krijgen ja, maar ik denk dat als je betaalt je medicijnen gewoon mee krijgt. Wel interessant om eens na te gaan trouwens
Zat Kaske ook niet op het strand?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hoe kon die Contador zich nu in godsnaam doperen ? Hij zat op het strand ...
Maar Bruyneel is wel slim genoeg om hem niet te laten pakken. Al ben ik wel eens benieuwd hoe sterk hij voor de dag komt in de Vuelta eigenlijk.
Goed gezienquote:
Zometeen wordt er een vrouw van een renner gepakt met doping. Zal je zien dat het excuus is dat de hond te lang op het strand had gelegen, daar een nierprobleem van kreeg en dus CERA nodig hadquote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:56 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Goed gezien
Al lag het er wel vrij dik bovenop natuurlijk.
En Ricco had toch ook op het "strand" gelegen vlak voor de tour?
Wellicht is "op het strand liggen" gewoon weer een code bij een dokter.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:56 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Goed gezien
Al lag het er wel vrij dik bovenop natuurlijk.
En Ricco had toch ook op het "strand" gelegen vlak voor de tour na de giro.
Wellicht is "op het strand liggen" gewoon weer een code bij een dokter.
Of dat ie op een strand lag waar een dag later plots opgravingen werden gedaan zodat hij het excuus had dat hij bovenop een triCERAtops had gelegen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zometeen wordt er een vrouw van een renner gepakt met doping. Zal je zien dat het excuus is dat de hond te lang op het strand had gelegen, daar een nierprobleem van kreeg en dus CERA nodig had
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:45 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Of dat ie op een strand lag waar een dag later plots opgravingen werden gedaan zodat hij het excuus had dat hij bovenop een triCERAtops had gelegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
Wat een kutexcuus weer. En zelfs al zou dat waar zijn, dan is ze nog schuldig.quote:Wereldkampioene wielrennen Marta Bastianelli heeft voor de procureur van het Italiaans Olympisch Comité onschuldig gepleit in de dopingzaak die haar boven het hoofd hangt. Begin juli werd ze postief bevonden tijdens de Europese beloftenkampioenschappen in het Italiaanse Verbania. "Het is nu aan de procureur om verder te werken en de waarheid aan het licht te brengen", verklaarde Bastianelli na afloop van haar verhoor.
Volgens de wielrenster werd ze door haar apotheker misbruikt. Ze zou naar eigen zeggen van hem een kruidenmengsel hebben gekregen waar ze niet van wist dat er stimulerende producten in zaten. Ze testte positief op flenfluramine, een product dat terug te vinden is in diëetmiddelen.
Bastianelli werd in september van vorig jaar wereldkampioene in Stuttgart, voor de Nederlandse Marianne Vos. Ze zit in de Italiaanse selectie voor de Olympische Spelen in Peking. (afp/adv)
quote:BRUSSEL - Jacques Rogge gaat ervan uit dat tijdens de Olympische Spelen dertig tot veertig sporters op doping worden betrapt.
Dat vertelde de voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) zaterdag in een interview in de Belgische krant De Standaard.
Tijdens de Spelen van Sydney in 2000 lag het aantal dopinggevallen op twaalf, vier jaar geleden in Athene op 26.
Verbeterde dopingcontroles
"Uitgaande van de verbeterde dopingcontroles, en ook het toegenomen aantal, kun je uitgaan van dertig tot veertig dopinggevallen", aldus Rogge.
Volgens Rogge zijn er tijdens de Spelen, van 8 tot en met 24 augustus, in totaal 4500 dopingcontroles, 2000 meer dan acht jaar geleden in Sydney.
Dat pept enorm echt een drug, je hebt dan ook geen honger.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind dieetpillen wel een stuk minder erg dan epo trouwens.
Mama Schumacher moet nog snel iets voorschrijven ?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:00 schreef TheArt het volgende:
Het schijnt om een misverstand te gaan met het indienen van een attest. Het zal nog wel uitgezocht worden.
Vraag me ook af wie de leverancier is/zijn. Misschien komen we weer een oude bekende tegen.quote:Wielrenner Sella bekent epogebruik
Uitgegeven: 8 augustus 2008 16:09
ROME - Wielrenner Emanuele Sella heeft vrijdag tijdens een verhoor bij het Italiaans antidopingbureau (CONI) gebruik van de bloeddope epo bekend.
De winnaar van drie etappes en de bergtrui in de Ronde van Italië noemde bovendien de namen van de leveranciers van het middel.
Sella werd op 23 juli bij een onaangekondigde controle positief bevonden. De renner is inmiddels geschorst. Sella is in een paar weken tijd de tweede Italiaanse wielrenner die epogebruik toegeeft. Riccardo Ricco, winnaar van twee ritten in de Ronde van Frankrijk, deed hetzelfde.
Vermindering
De renners hopen door hun medewerking op vermindering van de te verwachten schorsing. Er hangt Ricco en Sella een tijdstraf van twee jaar boven het hoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |