abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60583434
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet dat zo iemand op die datum nog betrapt wordt. Er waren al drie renners op CERA betrapt in de Tour en hij wist al (tenminste zelfs al als hij gewoon een krant las) dat de UCI hem extra in de gaten aan het houden was. Dan stop je toch minstens een serieus tijdje met die CERA te nemen zou je zeggen ...
gewoon naief door te denken dat ze hem niet zouden controleren . maar ook Sella werd net als Ricco gewoon extra geviseerd
pi_60583540
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:13 schreef maril het volgende:

[..]

Dan kan je beter niet kijken want dit is maar een topje.
Dat weet ik ook wel, des te mooier dat ze gepakt werden.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:56:22 #128
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_60584353
Sella. Ik moet bij hem de hele tijd aan het nummer Kraftwerk - Radioactivity denken

Wat een sukkel. Na een lijstje Fuentes nu een lijstje Santuccione?
Wie zou er nog meer op staan?

*Schumacher?
*Valverde?
* Syl. Chavanel?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60585452
Valverde nu met een andere voor Spanjaarden vage codenaam.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60585519
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Echt niet
Ik houd niet van valsspelers.
ik begin een probleem te krijgen. Ik ben het op zich met je eens, maar ik geloof er dus absolut niet in dat iedereen die niet betrapt wordt clean is. Er wordt nu nog leuk gehobbied met EPO achtige producten maar er wordt ook al met genetische modificatie en virussen geklooid, medicinaal maar mss ook wel al in de wielerwereld. Als je genen aangepast worden dat ze natuurlijk meer rode bloedlichamen aanmaken is dat niet meer te zien. Ik denk dat dit al mogelijk is. Virussen hebben natuurlijk het al in zich om onderdeel van het menselijke DNA uit te gaan maken en genetische modificatie is in UMC's al booming business.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_60585715
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 21:44 schreef komrad het volgende:

[..]

ik begin een probleem te krijgen. Ik ben het op zich met je eens, maar ik geloof er dus absolut niet in dat iedereen die niet betrapt wordt clean is.
Nee, ik ook niet echt. Maar je moet blijven hopen.
Ik ben ook erg voor retrospectief testen. Je weet namelijk dat alle verboden middelen na een tijdje via een test ontdekt kunnen worden. Kortom: alles meteen op de lijst zetten en na een jaartje of 5 testen. Test iemand positief, dan zijn alle tussenliggende resultaten geschrapt. Gooi er een leuke boete overheen en twee jaar schorsing en dan ontneem je de lust wel. Je pakkans wordt namelijk erg groot, en de gevolgen van gepakt worden ook. Je hebt een paar jaar een zooitje, maar je kunt niet alles hebben.

Of als dat te ingewikkeld wordt, stel dan de ploegen en ploegleiders maar medeverantwoordelijk. Een renner betrapt? Ploeg twee weken uit koers. Meerdere renners betrapt? Ploegleiders en ploegartsen ook maar eens een tijdje schorsen. Als ploeg kun je dan je renner aansprakelijk stellen voor de geleden schade.

Want het wil er bij mij echt niet in dat de Ricco's en Sella's het allemaal op eigen houtje uitvogelen.
quote:
Er wordt nu nog leuk gehobbied met EPO achtige producten maar er wordt ook al met genetische modificatie en virussen geklooid, medicinaal maar mss ook wel al in de wielerwereld. Als je genen aangepast worden dat ze natuurlijk meer rode bloedlichamen aanmaken is dat niet meer te zien. Ik denk dat dit al mogelijk is. Virussen hebben natuurlijk het al in zich om onderdeel van het menselijke DNA uit te gaan maken en genetische modificatie is in UMC's al booming business.
Da's wel een probleem idd.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:55:27 #132
14505 OProg
A Life in Music
pi_60585835
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet dat zo iemand op die datum nog betrapt wordt. Er waren al drie renners op CERA betrapt in de Tour en hij wist al (tenminste zelfs al als hij gewoon een krant las) dat de UCI hem extra in de gaten aan het houden was. Dan stop je toch minstens een serieus tijdje met die CERA te nemen zou je zeggen ...
Ik weet niet precies hoeveel dagen dat spul terug te sporen is in je bloed. Vraag me ook af of de datum die Ricco noemt als data dat hij het gebruikt heeft waar is. Dat zou dus zeggen dat het wel een dag of 10 blijft hangen. Ricco werd de 17e uit de bus gesleept en volgens mij kwam het aan de grote klok te hangen dat het daadwerkelijk om CERA ging. Zodoende zou het nog wel kunnen dat als Sella er ook pas op de 17e achterkwam dat het toch terug te vinden is en hij ermee stopt het hem een week later nog kan nekken.

En hij kan inderdaad gewoon gokken dat ze tijdens de tour alleen tourrenners zouden testen. Wat ook wel verbazend is trouwens dat hij dan gebruikt voor een 'mindere' wedstijd.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_60585900
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 21:55 schreef OProg het volgende:

En hij kan inderdaad gewoon gokken dat ze tijdens de tour alleen tourrenners zouden testen. Wat ook wel verbazend is trouwens dat hij dan gebruikt voor een 'mindere' wedstijd.
In een trainingsperiode gebruiken betekent intensiever kunnen trainen. Dus meer verbeteren.
Dacht ik tenminste.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:57:30 #134
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_60585905
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee juist niet, die klootzak heeft de hele Giro verpest.
Eens, door hem heeft Simoni geen ritzege weten te boeken. Dat zou nog een hoop goedmaken voor die tiende plek in het GC. Alle drie z'n ritzeges zouden geschrapt moeten worden.

Emanuele Sella: "Weer een groots nummer van mij, vind ik. Ik bedank vooral mijn ploegmaats van CSF, want zij hebben weer schitterend werk geleverd. Ik denk nu toch dat ik mijn plaatsje in de geschiedenis van de Giro heb veroverd."
Gilberto Simoni: "Ik heb de kou van de rit van vrijdag eigenlijk nooit verteerd. Net toen Sella wegging, was ik bij mijn volgauto voor water. Maar tegen die Sella is weinig te beginnen."
linkje naar het verslag op Sporza
That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:14:21 #135
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_60587989
Hij is trouwens wel een enorme hypocriet :
quote:
Onlangs schoffeerde het kleine machtsklimmertje openlijk zijn gevallen concurrent Riccardo Riccò. "Riccò maakt ons beroep ten schande", klonk het gemeend. (HLN.be)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:41:56 #136
40566 Ericr
Livewrong
pi_60588713
En de schone Contador kon dit soort mannen verslaan, blijft toch een mooie sport.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:45:24 #137
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_60588803
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:41 schreef Ericr het volgende:
En de schone Contador kon dit soort mannen verslaan, blijft toch een mooie sport.
Hoe kon die Contador zich nu in godsnaam doperen ? Hij zat op het strand ...

Maar Bruyneel is wel slim genoeg om hem niet te laten pakken. Al ben ik wel eens benieuwd hoe sterk hij voor de dag komt in de Vuelta eigenlijk.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:51:26 #138
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_60588965
quote:
a) Sella had de Giro makkelijk gewonnen als hij niet een minuut of 15 had verloren in de 11de etappe door een paar valpartijen.
b) Riccò heeft de Giro verloren op tijdrijden

Ik steek overigens niet mijn hand voor Contador in het vuur. Vind hem dit seizoen wel heel erg veel beter in tijdrijden.
pi_60589786
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 21:41 schreef Gitanki het volgende:
Valverde nu met een andere voor Spanjaarden vage codenaam.
"Alejandro Piti"
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60589811
quote:
Idd
Astana
Bruyneel

Opmerkelijk trouwens dat Contador er zaterdag afmoest bergop. Splijtende aanvallen bergop zijn toch een beetje zijn ding....
And that is the news.''
pi_60590000
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hoe kon die Contador zich nu in godsnaam doperen ? Hij zat op het strand ...

Maar Bruyneel is wel slim genoeg om hem niet te laten pakken. Al ben ik wel eens benieuwd hoe sterk hij voor de dag komt in de Vuelta eigenlijk.
2 opties.
1. Hij rijdt goed en wordt betrapt op doping, al zal dat een paar maanden duren.
2. Hij zakt een keer door het ijs en wint niet.

Bij beide keren dopinggebruik de reden. Bij optie 1 werd het toen gebruikt. Bij optie 2 vroeger waardoor hij een deel van zijn status kreeg, hij was daarvoor natuurlijk ook goed, maar nu door het kunnen opsporen van CERA bang is geworden. (Wie weet wat ze nog meer kunnen krijgen)

Contador blijft haast de enige wielrenner die bergop een hard kon wegspringen zonder gepakt te zijn.
And that is the news.''
pi_60590456
Om eerlijk te zijn vind ik Contador de meest ongeloofwaardige renner in het peloton. Hij en Valverde zijn door de spaanse justitie zoveel mogelijk buiten het Fuentes schandaal gehouden (zegt Jaksche).
Valverde rijdt sindsdien, zeker in grote rondes, gewoon duidelijk minder. In 2005 kon hij bergop schijnbaar moeiteloos het wiel van Armstrong, Rasmussen en Mancebo houden, en reed toen mannen als Basso, Leipheimer, Ullrich, Evans en Vino op grote achterstand. Dat niveau heeft hij bergop nooit meer laten zien.
Contador daarentegen rijdt sinds operacion puerto 10 keer harder dan ooit. Tuurlijk was het altijd een heel groot talent, maar hij reed vorig jaar Plateau de Beille sneller op dan Armstrong in zijn topjaren, en dit jaar wint hij de Giro zonder enige voorbereiding. Ik geloof er niks van. Maar Bruyneel kennende zal ik de komende jaren maar moeten wennen aan een in de Tour dominerende Contador.
pi_60590675
Contador staat net zo goed op de Fuentes-lijst, daar hoeft niet aan getwijfeld worden lijkt me.
pi_60590975
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:59 schreef wimderon het volgende:
Contador staat net zo goed op de Fuentes-lijst, daar hoeft niet aan getwijfeld worden lijkt me.
Hoe langer het duurt voordat elke naam bekend wordt van de Fuentes lijst des te groter wordt de clowneske uitstraling van de spaanse anti doping aanpak.

Soms vraag ik me af wat erger is voor de (wieler)sport. Het dopinggebruik van de renners of het opzichtige beschermen van sporters op de fuentes lijst.
And that is the news.''
pi_60591538
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Hoe langer het duurt voordat elke naam bekend wordt van de Fuentes lijst des te groter wordt de clowneske uitstraling van de spaanse anti doping aanpak.

Soms vraag ik me af wat erger is voor de (wieler)sport. Het dopinggebruik van de renners of het opzichtige beschermen van sporters op de fuentes lijst.
Dat beschermen is natuurlijk veel erger. Als over 4 jaar uitkomt dat Nadal, Valverde, Contador, Alonso op die lijst staan, nadat ze respectievelijk 8 keer Roland Garros en 5 keer Wimbledon, talloze klassiekers, 5 keer de tour en een kampioenschap in de F1 gepakt hebben is de schade niet te overzien.
pi_60592897
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:51 schreef Zelva het volgende:

Ik steek overigens niet mijn hand voor Contador in het vuur. Vind hem dit seizoen wel heel erg veel beter in tijdrijden.
ik durf dat voor geen enkele wielrenner te doen.

Voor je het weet gebruikt ook Brammetje Tankink, al zou me dat toch wel verbazen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_60593008
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:15 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

ik durf dat voor geen enkele wielrenner te doen.

Voor je het weet gebruikt ook Brammetje Tankink, al zou me dat toch wel verbazen.
Het wordt zo langzamerhand voor sporters ook wel erg moeilijk gemaakt om niets te nemen nu het spul als manna uit de hemel schijnt te vallen. Lijdt maar eens honger met een worst voor de neus. Laat men de controles verleggen naar de verstrekkers en stop die in de lik.
janneman
pi_60593033
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:44 schreef horstjan het volgende:

[..]

Het wordt zo langzamerhand voor sporters ook wel erg moeilijk gemaakt om niets te nemen nu het spul als manna uit de hemel schijnt te vallen. Lijdt maar eens honger met een worst voor de neus. Laat men de controles verleggen naar de verstrekkers en stop die in de lik.
Goed plan. En graag niet te licht straffen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_60593430
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:49 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Goed plan. En graag niet te licht straffen.
spul is gewoon legaal te krijgen en dus niet strafbaar, iig niet in NL
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:10:10 #150
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60593588
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:49 schreef Ereinion het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik Contador de meest ongeloofwaardige renner in het peloton.
Voigt die Cunego, Leipheimer en uiteindelijk zelfs Gesink eraf gooit op een Oostenrijkse Alp, vind ik toch nog net iets ongeloofwaardiger. Dat is Sella in het kwadraat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')