abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60139295
Gaat weer lekker zo.
Is de contra-expertise van Beltran al bekend?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2008 10:40:20 ]
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:40:33 #52
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:26:48 #53
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_60144595
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 18:23 schreef Ereinion het volgende:
Ik vind de straffen juist belachelijk hoog. De meeste profs hebben een carrière van een jaar of 10, waarvan er misschien een jaar of 5 zijn dat je echt goed verdient. Daar verlies je er twee van, daarnaast moet je (officieel, ik weet niet of dit al gebeurd is in de praktijk) een jaarsalaris terugbetalen, mag je 4 jaar niet voor een ProTour ploeg uitkomen, verlies je al je sponsor contracten etc. De financiële schade van een positieve controle is op dit moment gewoon gigantisch, het zou me niets verbazen als het de inkomsten over je gehele wielercarriere minimaal halveert.
De echte toppers als een Basso vinden nog wel een plekje terug in het peloton, maar als een Bram de Groot of Kevin van Impe betrapt worden is het gewoon einde carriere. En waar hebben we het nu eigenlijk over, vals spelen, meer is het niet. Als iemand het parcours af gaat snijden geven we hem toch ook niet twee jaar schorsing?
Helemaal mee eens.
Moet je eens nagaan wie je eigenlijk allemaal kunen schorsen en hoeveel verschillende straffen je kan oplopen. Ligt er maar net aan voor welk land je rijdt en waar je gepakt wordt. Hierin moet ik Ducrot ook gelijk geven met zijn 2000 jaar beschaving verhaal.
De actie om doping aan te pakken is weinig gestructureerd en gecoordineerd. Het heeft weg van dierlijke impulsieve maatregelen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:42:51 #54
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_60145005
quote:

Geweldig stuk. Hij geeft precies weer hoe ik er ook over denk. Sneu voor hem dat zijn collega's hem zo laten vallen. Dat is zoals je kan verwachten, maar toch. Het is gewoon georganiseerde misdaad. Het zou me niet verbazen als ploegleiders onderling een handeltje hebben en afspraken maken.
Sinds 98 zijn veel ploegen van naam en sponsor verandert, maar de mensen achter de ploegen niet. na 98 kon het 2 kanten op. Doping werd langzaam verdreven uit het peloton, of het zou alleen maar beter gestructureerd worden. Ik denk dat het het laatste is geworden. Fuentes is een aanwijzing daarvoor.
Ik geniet er nog steeds van, de etappe's de mooie verhalen etc. Maar misschien dat een generatie als die van Gesink minder gebruiken, maar de generatie Boonen lijkt me 1 van de best georganiseerde dopinggebruikers.
ik ken ook verhalen van mensen die van dezelfde leeftijd zijn als Ten Dam en veel tlent hadden. Op een bepaalde leeftijd moesten ze wat dingen nemen. Sommigen weigerden en nooit meer wat van gehoord. Nu kan het ook rancune zijn dat ze niet verder zijn gekomen en anderen wel, maar in het huidige wielrennen klinkt het ook niet zo gek...
Overigens wil ik niet zeggen dat Ten Dam gebruikt, alleen om de leeftijd aan te duiden gebruik ik zijn naam
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:10:12 #55
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_60148216
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:42 schreef One_of_the_few het volgende:

ik ken ook verhalen van mensen die van dezelfde leeftijd zijn als Ten Dam en veel tlent hadden. Op een bepaalde leeftijd moesten ze wat dingen nemen. Sommigen weigerden en nooit meer wat van gehoord. Nu kan het ook rancune zijn dat ze niet verder zijn gekomen en anderen wel, maar in het huidige wielrennen klinkt het ook niet zo gek...

Het omgekeerde zie/zag je ook hoor. Renners die al gebruiken van bij de beloften, daar wereldtop zijn, maar bij de profs geen progressie meer maken en daar nooit doorbreken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_60149277
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het omgekeerde zie/zag je ook hoor. Renners die al gebruiken van bij de beloften, daar wereldtop zijn, maar bij de profs geen progressie meer maken en daar nooit doorbreken ...
dat gebeurd ook met renners die het evt zonder doping doen. Bij Junioren en U23 goed zijn en dan bij de profs niks presteren.
pi_60178717
Ik heb een vraagje voor de kenners onder ons:
Op de vorige pagina stond een stuk over WADA, dat zij eigenlijk slecht controleren.
Nou hoorde een vriend vanmiddag op de tv dat ook de tour zelf testen afneemt, en dat die veel beter zijn dan de WADA. Is het bekend wie welke tests afnemen? Wie neemt bijvoorbeeld de tests na een etappe? Of wisselt dat steeds weer?

Ik heb er weinig verstand van maar ben wel zeer benieuwd hoe die controles nou in elkaar zitten.
Als laatste vraagje: denken jullie dat er op dit moment nog steeds veel wielrenners doping gebruiken?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
pi_60180707
Franse wielerbond.
pi_60226317
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 03:38 schreef Wombcat het volgende:
Franse wielerbond.
Dit doet de Franse anti-dopig authoriteit in opdracht Franse wielerbond. Toch?
quote:
Spaans laboratorium biedt dopinghulp
zo 20/07/08 - Volgens de Duitse televisiezender ARD heeft een Spaans laboratorium van de universiteit van Extremadura meer dan tien wielerploegen in de Tour hulp aangeboden om dopingtests te omzeilen.
"In een email aan meer dan tien teams stelt de universiteit van Extremadura voor om door middel van urineanalyses een compleet steroïdenprofiel van de renners samen te stellen", zo meldt de ARD, die ook over de email beschikt.

Aan de hand van zo'n profiel kan een renner nagaan of hij al dan niet de grenswaarden benadert die tot een positieve dopingcontrole kunnen leiden, wat de deur openzet voor dopinggebruik.

Gerolsteiner, één van de ploegen die aangesproken werd, heeft de mail naar het wereldantidopingagentschap WADA doorgestuurd. Het WADA zou de beschreven praktijken "erg alarmerend" noemen.
pi_60226349
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:39 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dit doet de Franse anti-dopig authoriteit in opdracht Franse wielerbond. Toch?
[..]

Dat bedoelde ik.
pi_60240455
Onze kleine vriend Sella rijdt een maandje niet meer vanwege tendinitis. Of is hij toch wat bang geworden voor de controle op 3de generatie Epo?
- verwijderd door admin -
pi_60325142
Simon Vroemen betrapt op doping

Toevallig een infuusje bij

De naam Berend Nikkels duikt ook weer op.
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:49:14 #63
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_60330531
Dekker gaat niet naar de OS.

Reden : uit vorm

Vermoeden : EPO, 3e generatie.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
  vrijdag 25 juli 2008 @ 01:07:00 #64
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60332578
Duenas ontkent ondertussen zijn bekentenis.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60349474
quote:
Astana ontslaat Gusev na abnormale bloedwaarden

Vladimir Gusev kreeg deze week de bons bij Astana. Johan Bruyneel dumpte de Rus omdat bij interne buitencompetitiecontroles abnormale bloedwaarden afleverde. En dat is in strijd met het ploegreglement.
De 26-jarige Rus is de eerste ProTourrenner die dit jaar om die reden ontslagen wordt. Het is het bewijs dat het testprogramma van de Deense antidopingexpert Rasmus Damsgaard werkt. Voor Astana is het ook een sterk signaal naar de buitenwereld toe én de Tour, waar de Kazachse ploeg voor een duister 2007, met positieve testen van Vinokourov en Kashechkin, niet welkom was. Ook al veranderde in de winter het hele teamkader met Johan Bruyneel als nieuwe manager.

'Deze resultaten duiden niet aan dat Gusev verboden producten heeft gebruikt', stelt Bruyneel. 'Maar de gevonden waarden overstijgen de grenzen die Damsgaard vastlegde in de strikte overeenkomst die de renners ondertekenden.'

Astana heeft een nultolerantie voor doping. Dokter Damsgaard neemt autonoom regelmatig aan bloed- en urinetesten af. Die monsters worden naar onafhankelijke labo's opgestuurd. Dit zijn interne testen door een externe expert afgenomen die aanvullend werken bij de antidopingcontroles van de wieler- en Olympische instanties.

Voor Bruyneel is het ontslag van een renner om deze reden een primeur.

'Voor een teammanager is het onmogelijk om alles te weten wat hij achter gesloten deuren uitspookt. Wie in de toekomst hetzelfde doet als Gusev, kent zijn lot. Het duidt aan dat Damsgaards systeem werkt en dat Astana zich effectief vol engageert om clean te koersen.'

De Deen Damsgaard gaf toe dat dit 'ongelukkige situaties zijn'. 'Toch geloof ik echt dat we een zuiverder sport te zien krijgen met een grote meerderheid van geloofwaardige renners. Teams als Astana en CSC-Saxo hechten het volle geloof aan mijn antidopingprogramma. Ik zet alle middelen in om valsspelers op te sporen', aldus de Deense rabiate dopinghater.

Gusev mag van Astana onmiddellijk van werkgever veranderen. De in Italië wonende Rus won vorig jaar voor Discovery Channel de Ronde van België, de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland, en werd vijfde in de Ronde van Vlaanderen. Dit seizoen hernieuwde hij zijn Russische titel tijdrijden en was onlangs tweede in de eindstand van de Ronde van Oostenrijk.
Bron: De Standaard

[ Bericht 93% gewijzigd door TargaFlorio op 25-07-2008 21:06:33 ]
pi_60349774
Wel positief bericht, maar
quote:
Voor Bruyneel is het ontslag van een renner om deze reden een primeur.
is volgens mij niet waar. Ontsloeg T-mobiel Honchar niet al eens vanwege verdachte bloedwaarden?
pi_60350091
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]

is volgens mij niet waar. Ontsloeg T-mobiel Honchar niet al eens vanwege verdachte bloedwaarden?
Dat was vorig jaar toch?
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_60350229
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:30 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Dat was vorig jaar toch?
Dacht ik ook. Vrij kort voor de tour, geloof ik.
pi_60351502
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]

Het is geen primeur dat er iemand ontslagen wordt vanwege verdachte bloedwaarden, het is voor Bruyneel een primeur dat hij dit doet.
pi_60356316
Kap speurwerk van die moffenkrant over Frank Schleck. Amigo van Birillo op de lijst van Fuentes is dus die Luxemburger.... Dat we dáár niet eerder op waren gekomen.
Maar misschien komen ze nog met een nadere uitleg, wat ik niet hoop want naar ik aanneem is de tour SCHOON verreden.
janneman
pi_60359088
Speurwerk? Natte vinger werk eerder, een CSC rijdt hard en dus hebben ze iets nodig om ze zwart te maken.
Amigo de Birillo is Lombardi, Peron of Mazzoleni, klaar.
  maandag 28 juli 2008 @ 20:32:42 #72
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60403671
We voegen een naam aan 't lijstje toe (nouja, eerst de B-staal ff afwachten....):

http://www.sporza.be/cm/s(...)8_bastianelli_doping
quote:
Wereldkampioene op de weg test positief

ma 28/07/08 - Marta Bastianelli, de wereldkampioene op de weg bij de vrouwen, is begin juli tegen de dopinglamp gelopen. Haar drang om te vermageren heeft haar de das omgedaan.
De pas 21-jarige Italiaanse legde de positieve test af tijdens het EK voor beloften in Verbania (Italië).

De preses van de Italiaanse wielerbond reageert stomverbaasd. "Ze is ongelooflijk naïef geweest, want ze testte positief op flenfluramine, een dieetmiddel."

"Marta is echt geobsedeerd door haar gewicht. Ze eet enkel slaatjes", zegt Renato Di Rocco. "We gaan nu ook het B-staal laten controleren. "

Bastianelli zat in de Italiaanse selectie voor de wegrit op de Olympische Spelen.

"Als het B-staal positief is, heeft Marta een probleem. Niet enkel voor de Spelen, maar ook voor haar imago en het imago van de wielersport", vertelt Di Rocco.

Bastianelli werd in september 2007 wereldkampioene in Stuttgart. In 2004 won ze ook WK-zilver bij de junioren in Verona.
pi_60403743
Tsja flenfluramine is een middel dat je een "vol gevoel" geeft . hmm en dus een manier om "anorexia" te krijgen

http://www.dietprogramreviews.com/flenfluramine.php?CID=53188&SID=generictest&nopop=1
  maandag 28 juli 2008 @ 20:44:16 #74
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_60403975
De vraag is natuurlijk in hoeverre dat eigenlijk doping is.

Ik vraag mij eigenlijk af hoeveel zo'n anorexia-gevallen zouden voorkomen in het wielrennen. Bij sommigen gaat het 'professionalisme' toch wel heel ver soms
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_60404581
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De vraag is natuurlijk in hoeverre dat eigenlijk doping is.

Ik vraag mij eigenlijk af hoeveel zo'n anorexia-gevallen zouden voorkomen in het wielrennen. Bij sommigen gaat het 'professionalisme' toch wel heel ver soms
Duidelijk een voor de gezondheid schadelijk middel en getest direct na de koers, ook nog op de lijst van verboden producten. Wel zuur als je dat niet weet als wereldkampioene.
janneman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')