quote:Informatie Team: sporen van steroïden werden in de urine Jimmy Casper in de laatste Ronde van Frankrijk. De renner van Agritubel is het vijfde geval aangekondigd dat donderdag door de Franse Agentschap voor de strijd tegen doping (AFLD), na die van Manuel Beltran (EOB), Riccardo Ricco (CERA), Moises Duenas (EOB) en Dmitry Fofonov (Heptaminol ). De zaak, maar ziet er zeer ingewikkeld, omdat het een probleem is met betrekking tot de vergunning voor het therapeutisch gebruik (AUT) gegund aan de ruiter.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:16 schreef Burghardt het volgende:
Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, Franse renners gebruiken geen doping.
Mijn excuses voor het soms nogal dubieuze taalgebruik, ik heb het niet geschrevenquote:Wordt het wielrennen van de Spelen gebannen?
De UCI heeft weer wat extra kopzorgen erbij. Na het fiasco van de ProTour heeft Pat McQuaid en de zijne weer met een nieuw probleem af te rekenen. WADA-voorzitter John Fahey wil namelijk de wielersport verbannen van de Spelen, vanwege de negatieve uitstraling van de sport. Volgens Fahey zit de dopingproblematiek in het wielrennen verheven, waardoor er geen plaats meer is voor de sport. “Het vals spelen zit in de wielercultuur gebakken”, windt Fahey er geen doekjes om. Ook sporten als het gewichtheffen ziet de man liever kwijt dan rijk.
“Waarom een sport straffen die zo streng voor zichzelf optreed”, liet een verontwaardigde McQuaid vanuit Peking weten “Ik geef toe dat het wielrennen met problemen kampt, maar we zijn wel volop bezig om deze aan te pakken. We pakken de valsspelers op heterdaad, en dat is de verdienste van ons als federatie. We houden al onze atleten goed in het oog. De UCI is op dat vlak een van de meest vooruitstrevende organisaties ter wereld. Zo doen we al jaren bloedtesten bij onze atleten. De FIFA (wereldvoetbalbond) doet dat nog maar pas vanaf dit seizoen. Nee, op het vlak van dopingbestrijding vervullen we een voorbeeldrol. Kijk maar naar ons biologisch paspoort, dat meer dan vijf miljoen euro heeft gekost.”
Eer er echt een ban op het wielrennen genomen wordt, zal er echter nog heel wat moeten gebeuren. “Die beslissing kan niet beslist worden door de WADA-voorzitter”, aldus McQuaid. “Desondanks hoop ik toch om de hem te ontmoeten. We hebben heel wat te bespreken.”
Wil ie dan ook meteen het gewichtheffen, atletiek en de paardensport verbannen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mijn excuses voor het soms nogal dubieuze taalgebruik, ik heb het niet geschreven.
Ik wens Fahey iig. veel succes om wielrennen te dumpen bij de OS met een Belg aan het hoofd van het IOC.
Er zijn ook pas 10+ atleten gepaktquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mijn excuses voor het soms nogal dubieuze taalgebruik, ik heb het niet geschreven.
Ik wens Fahey iig. veel succes om wielrennen te dumpen bij de OS met een Belg aan het hoofd van het IOC.
En dit soort uitspraken van die Fahey dragen er alleen maar weer aan bij. Gekloot altijd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 02:56 schreef icebliss het volgende:
Wielrennen heeft gewoon teveel het etiket 'doping' mee. Alle dopinggevallen worden breed uitgemeten in de media. Ook al is het een misverstand (/een foutje omdat men vergeten is één van de twaalfduizend lijstjes wat betreft medicijnen in te vullen), in elke krant komt een artikel. Als je de 100 meter loopt op twintig spuiten en veertien pillen en een snuif, dan valt het niet eens op. Tenzij je gouden medaille wordt afgepakt, dan schrijven de kranten nog drie regels over je. Onder het artikel over een onbekende wielrenner die mísschien verdachte waarden heeft.
Heerlijk, ik moest meteen lachen toen hij positief bleek te zijn na al zijn gejank over brommers van te voren.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:42 schreef placebeau het volgende:
leuk, kan hij weer beginnen zeiken op zijn collegadopinggebruikers en op de pers
Die arme Leukemans probeerde met die testosteron toch alleen maar die Spaanse brommers te volgen ?quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:44 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Heerlijk, ik moest meteen lachen toen hij positief bleek te zijn na al zijn gejank over brommers van te voren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |