quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:04 schreef debuurvrouw het volgende:]
Zo veel te doen, en zo weinig tijd.....
Zoonlief wilde met alle geweld chocoladecakejes trakteren. Gelukkig maar, want dat is zo klaar. Het heeft er wel eens feestelijker uitgezien helaas. Maar het is toch erg leuk gelukt. En de chocolaatjes zijn voor de juffen enzo.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:10 schreef snoopy het volgende:
Ik vind het feestelijk buurvrouwvooral die hagedisjes maken het af!
quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:29 schreef livelink het volgende:
Ik ben nog steeds zo blij met dit topic![]()
Een grote inspiratiebron, hoewel ik de bloemen van Knorretje toch maar oversla, hoe mooi ik ze ook vond.
En Knorretje, ik wilde nog even zeggen hoe leuk ik het vond dat je Jayden ook een officiele uitnodiging had gegeven voor de verjaardag van Alicia. Dat soort details, daar denk ik nou nooit aan, terwijl het eigenlijk zo attent is.
Ja ik snapte het ook niet helemaal maar ze zeiden dat het jochie nog geen cake mocht, en dat het dan gebruikelijk was om iets zoals een koekje voor 'm mee te nemen of iets dat niet eetbaar is. Nu wil ik niet mee gaan doen aan de traktatieterreur en er een heel evenement van maken met speelgoed. Dat sla ik graag over. Dus daarom een nijntje-koekje. Ik moet zeggen dat ik bij Linde nog nooit een speeltje ofzo in haar kastje heb gevonden (wel 1 keer een mini windgongquote:Op donderdag 10 juli 2008 15:50 schreef p_iglet het volgende:
waarom zou een kindje wel nijntje koekjes mogen, maar geen gewoon cakeje??
daar zie ik nou werkelijk echt geen verschil tussen... ingredienten, suiker, tarwe, vet... alleen geen idee of er ei zit in nijntje koekjes...
bij ons krjigen de babies die de tractatie dan niet mogen, gewoon een extra soepstengel ofzo...
de fruitcakejes die ik gebakken had mochten alle kindjes hebben, dat vonden de leidsters wel weer erg leuk.
leidsters van andere dagen tracteren is bij ons iig niet gebruikelijk, maar goed daar had ik ook gewoon een cakeje voor
Hoe heb je die cijfers gemaakt p_iglet?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:13 schreef p_iglet het volgende:
Pepijn heeft vandaag getrakteerd op het kdv. Alvast voor zijn verjaardag van komende woensdag.
Besloten om absoluut niet mee te doen aan de groot/groter/grootst wedstrijd die de andere ouders houden rondom de tractaties...
Dus Pepijn heeft heerlijk getracteerd op fruitcakejes
[ afbeelding ]
Dat van die allergie had ik al voor het maken van de cakejes aan de leidsters gevraagd en dat was niet het geval, dus dat scheeldequote:Op maandag 4 augustus 2008 12:52 schreef jellyrose het volgende:
Mwah, ik snap wel dat de leidster adviseerde om zo'n cakeje niet aan een jonge baby te geven, StiemieIk zou zelf namelijk ook geen marsepein en/of kleurstoffen gebruiken voor versiersel op cakejes die aan kinderen < 1 jaar gegeven wordt (en ook idd checken met de leidsters of er geen kinderen met noten/melk/hulptstoffen/etc. allergie in de groep zitten, je weet maar nooit
)
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:10 schreef Stiemie het volgende:
Oh Snoopy je hebt lekkers gehaald bij papabubbleDie hebben zulke lekkere snoepjes
We geloven het meteenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Op een drielaags etagere zag het er spctaculair aan. (en ja, dat moeten jullie dan maar op mijn woord geloven![]()
)
Ja, schoon op. Had er 54 (!!) gemaakt. Alle juffen en meesters, 34 kinderen in de klas. En de rest is opgegeten door de kinderen die gingen overblijvenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:33 schreef RockabeIIa het volgende:
klinkt lekker buuf. Is het allemaal op?
Yppy, wat lyf die elmootjes!
Ik weet niet precies hoe groot het is, maar cheezedippers, of een zakje smoelies ofzo? Je kan er natuurlijk van alles onder plakkenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:21 schreef bixister het volgende:
leuke Elmo's!ik heb vanmorgen in grote haast nog een foto gemaakt van de Piet-bellenblaas traktaties die vandaag uitgedeeld ging worden bij de buitenschoolse opvang, maar volgens mij is 't echt een flutfoto geworden. ik zal vanavond even kijken en 'm hier laten zien. ik hoop vooral dat Piet er zelf een beetje lol in gehad heeft, hij was nog niet zo heel lekker in orde vanmorgen.
debuuv, goed idee! die worstebroodjes maken wij ook wel eens (al hebben ze bij ons een nogal , daar is vrijwel iedereen dol op.
ik twijfel een beetje over wat Piet volgende week nou op school moet gaan trakteren. ik was al een eindje op weg met de cars-traktatie zoals sven ze ook getrakteerd heeft, maar ik vind 't ten eerste nogal een klus, en ten tweede is Piet niet zo enthousiast over het idee om er ontbijtkoek onder te doen. iemand een idee voor een andere geschikte ondergrond voor de cars-racebaan?
Ja!!!quote:
Ik sprak ook in meervoud he, we zijn allebei al die avonden bezig geweest.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:39 schreef snoopy het volgende:Lois volgens mij ben jij niet degene die zit te plakken
quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:25 schreef Lois het volgende:
[..]
Ik sprak ook in meervoud he, we zijn allebei al die avonden bezig geweest.
En daarnaast mag ik van Jeroen niet met secondenlijm spelen, die weet hoe onhandig ik ben![]()
Ik weet hoe je je voeltquote:Op vrijdag 12 september 2008 21:00 schreef dutchie het volgende:
Slik...
Als ik jullie creaties zo zie, krijg ik het gevoel dat ik de volgende keer beter mijn best moet doen.
Ik blijf een beetje hangen qua creativiteit, maar ik zie hier toch wel 'haalbare' dingen.
Ben handig met Photoshop en Illustrator en tekst en minder van het knutselen, misschien moet ik daar meer mee gaan doen.
Sugars kaartjes zijn heel erg leuk en brengt me weer op ideëen waarvoor dank!
Nu nog rustig een jaartje wachten..
Ik heb echt respect voor jullie werk hoor, super!
Zo zie je maar weer, jij had dus óók een erg geslaagde traktatiequote:Op vrijdag 12 september 2008 21:20 schreef MaLo het volgende:
(Op het KDV kenden ze deze traktatie trouwens nog nietmaar het was wel een groot succes.)
Paddestoeltjes? ik ken ze als variant met een steeltje van gevuld ei met daarop een half tomaatje maar de steel kan natuurlijk ook een kaasblokje zijn en dan stipjes van mayo.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:16 schreef Saffier het volgende:
Een tvp-tje hier.
Ik wilde zo'n kartonnen 'cars-taart' in elkaar knutselen en daar potloodjes ofzo in verpakken voor de peutertjes bij Tobias op school, snoepjes mogen niet, helemaal prima vind ik dat. Maar de juf heeft me toch gevraagd om iets hartigs te eten te trakteren omdat de kindjes daar erg behoefte aan hebben na een ochtend spelen. Ik dacht aan iets met kaas/komkommer/tomaatjes en dan geen saaie spies ofzo... iemand tips?
Wat een onwijs gaaf idee zeg die zeepjes YPPY!quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:31 schreef YPPY het volgende:
De leidsters krijgen als bedankje lush zeepjes.
Ik moet echt een voorbeeld hebben, kan helemaal niet tekenen. . Maar bedankt.quote:Op zondag 2 november 2008 23:20 schreef DJMO het volgende:
http://www.peuterplace.nl/traktaties.htm#Dorarugzak
dit is alles wat ik kan vinden naast die van partykids..
wat zoek je dan?quote:Op maandag 3 november 2008 13:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bedankt Bix en Ynske. Niet helemaal wat ik zocht, maar wel heel leuk!
Ja, maar ik ben dus geen echte knutselaar zeg maar. Nog nooit een traktatie gemaaktquote:Op maandag 3 november 2008 21:38 schreef bixister het volgende:
maar ingrid, dat ziet er toch vrij eenvoudig uit. hoe groot moet ie ongeveer worden? (wat wil je erin stoppen?)
bak/koop van die cakejes en versier ze met prinsessenstrooisel uit de supermarktquote:Op woensdag 5 november 2008 10:08 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar .... het moeten ineens prinsesje worden. Mama ik ben een prinses hoor. Dus ga ik daar eens naar kijken. En anders heb ik ondertussen wel een leuke dora tas gevonden. Geloof via de link hierboven.
Hormonenquote:Op woensdag 19 november 2008 11:18 schreef Suzanna het volgende:
Klinkt leuk Ingrid! Je bent wel lekker wispelturig(ach, dat heb ik ook hoor) maar het is handig om wat feedback te hebben en je uiteindelijke idee uit te werken.
Succes ermee!
ja hier voor 30 cent te bestellenquote:Op woensdag 19 november 2008 15:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hormonen![]()
Kim is nu zo gek van prinsessen ineens, vind ze vast leuk! Wel beetje miskoop maar ja. Dacht alleen zelf in elkaar zetten, maar moest zelf alles nog knippen. Dat is nu gedaan, nu het in elkaar zetten en opplakken nog.
Wie weet er of er ook prinsessenkoekjes bestaan?
Dank je. Bedankt me ineens als je dora koekjes hebt, dat je dan ook vast wel prinsessenkoekjes hebt. Had iig nog niet in de supermarkt gekeken.quote:
geen optie om bij de Bibliotheek te gaan printen? hier kan dat ook als je geen lid bentquote:Op maandag 5 januari 2009 14:30 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind die geboortemuizen wel erg leuk, ik ga daar denk ik voor. Het probleem is dat Twan bijna geen snoep lust en dus zelf de traktatie niet gaat opeten... nou ja moet maar een keer denk ik.
Alvast bedankt. Als er nog meer tips zijn, ik hou me aanbevolen. I
Ik baal er nu alleen even van dat we geen printer hebben en dus geen kaartjes kunnen maken/printen.
Ow ik vind die optie bij foto.com wel een goede optie!! Ik ga er meteen mee aan de slag!! Dankjewel!! Of ik bij de bieb kan printen, geen idee? Maar ik kom eigenlijk daar nooit, de biebbus staat hier wekelijks voor de deur en daar gaat Twan altijd naartoe.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
geen optie om bij de Bibliotheek te gaan printen? hier kan dat ook als je geen lid bent
en anders misschien kaartjes maken, en bij foto.com laten afdrukken meerdere kaartjes op 1 velletje van 10*15 kosten van de print zijn 0.05 ¤ per stuk
Leuk idee zegquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan, wij hebben heel simpel getrakteerd op lange vingers, gedoopt in witte chocola en dan door de muisjes gehaald. Dit in een boterhamzakje gedaan met een paar kleine snoephartjes in blauw en wit van prenatal. Lintje met kaartje eraan en klaar.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:01 schreef Troel het volgende:
Ruben gaat morgen trakteren op een Rubens appel, een kleine sinaasappel, dat in een zakje met de welbekende kleurplaat (met dank aan lieve Ynske) en kleurtjes eraan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een leuk idee, toch de "echte" geboortemuisjes maar ook leuk en te doen voor kleine kinderhandjesquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan, wij hebben heel simpel getrakteerd op lange vingers, gedoopt in witte chocola en dan door de muisjes gehaald. Dit in een boterhamzakje gedaan met een paar kleine snoephartjes in blauw en wit van prenatal. Lintje met kaartje eraan en klaar.
[ afbeelding ]
Ik heb gister met mijn dochter dit topic doorgekeken en deze traktatie moet het worden volgens haar. Ze is pas in april jarigquote:Op maandag 1 september 2008 21:59 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het er superleuk uitzien, Bix! En ook ik ben fan van 'hieperdepiet'!![]()
![]()
Morgen is het zover: allebei jarig. Maria trakteert morgen in haar klas, Storm woensdag bij het kinderdagverblijf.
Maria's traktatie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja,d at denk ik ook welquote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:17 schreef bixister het volgende:
oeh, melvin ook alweer bijna jarig!![]()
![]()
diaan, leuke foto van twan!
buuv, ziet er vrolijk uit zo zeg, met die handjes!lekkere herrie zal dat geweest zijn in de klas.
Jaaa, het eerste tweede streepje wordt dinsdag alweer 5!quote:
Het is gewoon een stuk gevouwen karton en daartussen zit een wasknijper, c'est ca!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:39 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja,d at denk ik ook welMaar hé, je wordt maar één keer 5. (een handvol zei Bram
)
Leuk ook Diaan! Hoe heb je dat nou vastgemaakt?
En Melvin ook gefeliciteerd!
Daar is in OUD een topic over geweest volgens mij, ik weet alleen niet zo welke dat ook alweer was. Ze zijn idd erg leuk.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:36 schreef CarOnline het volgende:
Ik vind die kleurplaten met echte foto ertussen zo grappig, maar welke kleurplaten gebruik je daar voor?
Iemand een linkje?
Owww die vind ik leuk! Even denken hoe ik dat kan doen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:25 schreef YPPY het volgende:
Ik zou een printje maken van die sultanaknuffel en dan het pakje in z'n mond stoppen.
maar het gezicht van je menneke dan wel? dat hij dat mag uitdelen voor zijn verjaardag?quote:Op zondag 17 mei 2009 22:33 schreef Moonah het volgende:
Icicle, wat een werk...![]()
![]()
![]()
Het ziet er prachtig uit!
Ik weet één ding heel zeker: Ik zal echt nooit zo ontzettend veel werk aan een traktatie gaan besteden.
Als ik zie hoe er mee wordt omgegaan door de kinderen. Ratsrats, kapot scheuren om maar te zien wat er te snaaien valt...
Dat is mij écht geen uuuuuren knipwerk en blauwe vingers waard.
Meld dat hier ook dan evenquote:Op zondag 17 mei 2009 22:47 schreef Moonah het volgende:
Oh, ik bedenk wel iets dat hij leuk vindt en dat voor mij veul minder werk is.
Goed punt!quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:28 schreef easy-going het volgende:
Woensdag wordt het toch heel warm? Ik zou lekker voor de waterijsjes gaan snoopy
Gratis tip: héél even de poffertjes oppiepen, anders zijn ze wat droog-achtig en scheuren ze als je ze wilt prikken. (ik heb ze als traktatie voor onderweg gemaakt voor op vakantie. doe dan alles -op een prikker, scheelt versteende knakworst enzo)quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:54 schreef snoopy het volgende:
Jeetje, goeie ideeën. Bedankt![]()
Die poffertjes/aardbeienprikkers lijken me ook super. Maar waterijsjes staan nu op 1. Even overleggen met de juf nog
je kan ook een biscuitje met boter doen en die in de muisjes dopen. Misschien dat dit niet sompig wordt?quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk Mrien!
Ik wilde als de baby er is Sasha ook laten tracteren op zijn groep en dan gewoon niet te moeilijk.
Ik dacht aan lange vingers met het uiteinde in de blauw-witte muisjes gedoopt.
Maar... waar plak ik ze mee vast? Witte chocolade of blanke glazuur.
Heeft iemand een tip over wat handiger zou zijn?
Ik ben dan van plan om dat bijv. op een woensdagochtend te maken en af te leveren als ik Sasha op haal voor de middag. Kan het niet al te zacht worden (bijv. wel als je het een dag van te voren maakt).
Groot gelijk met dit weerquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:05 schreef snoopy het volgende:
We zijn toch voor de ijsjes gegaan vandaag! Ben benieuwd hoe het is gegaan.
Maar die aarbei-poffertjes-stokjes ga ik zeker onthouden. Vind ik ook erg leuk
versierde doosjes met schatten doen we hier wel, maar Vergilius, onze klassenkabouter, is gelukkig al heel oud en slaapt het fijnst op schoolquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:20 schreef Luchtbel het volgende:
Wat misschien anders is dan bij andere scholen is dat ze van juffie een versierd doosje krijgen en als ze langsgaan met de traktatie bij de andere juffen mogen ze iets kiezen om erin te doen. Dus ze gaan met een kleine schattenverzameling, zoals Jolie zegt naar huis.[sub]En de klassenkabouter kwam logerenieks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |