abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59643397
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:16 schreef Technoviking het volgende:
Misschien is TS wel een chagerijnig wijf met zand in haar kut?
.
I was an atheist until I realized I was God
pi_59643462
Hij heeft een vriendin, waarom heeft ie niet het lef zelf dan op te stappen? Of wil meneer bij moeder de vrouw in huis wonen en een thuiswonend mokkeltje neuken? Zo klinkt het in ieder geval!

Schakel een advocaat in TS, annuleer die vakantie, als je een verzekering hebt krijg je nog wel een deel van je geld terug. Vakantie is nu het stomste waar jij je geld aan uit kan geven.

Hij fierefluit in het rond en laat je bijna stikken met de kinderen, jouw taak is hem nu het huis uitjagen, dat ie maar met z'n vriendin gaat samenwonen.
Tevens met je advocaat bekijken hoeveel alimentatie je van hem kan krijgen, en als hij met je kinderen ook maar tijd doorbrengt zoals het hem uitkomt zou ik nog eens even bekijken of zo'n vader je kinderen wel waard zijn. Regelen dat hij zo min mogelijk nog met ze te maken hoeft hebben, een vent die z'n ouderschap niet nakomt en liever van de vrijheid geniet dan bij z'n kinderen is ben je liever kwijt dan rijk.

Succes.
pi_59643560
het mokkel woont nog thuis, bij haar ouders.... ik zie hem daar al intrekken....

haar ouders weten het niet eens
pi_59643561
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:45 schreef cheqy het volgende:

[..]

Wat lul jij toch dom man. Als je trouwt word er aan je gevraagd of je aan alle plichten zult voldoen. Voor de man houdt dit dus oa in dat ie alimentatie moet betalen als er ooit een scheiding komt, zowel voor zijn kinderen als voor zijn ex-vrouw.
Wil ie dat niet dan moet ie zo snugger zijn om nee te zeggen ipv volmondig ja.
En jij vindt dat een goede zaak?

Gescheiden vrouwen, inderdaad, wat een ramp zeg. Daarbij ga ik inderdaad geen oordeel vellen over de man noch onze Truus, gezien het feit dat ik inderdaad maar één kant hoor. En even im algemein, gescheiden ouders boeit de meeste kinderen niet zo veel. Het kan veel erger.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:40:30 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_59643993
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:44 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik zit met verbazing en toenemende boosheid/ongeloof jouw reacties in dit topic te lezen... woorden schieten me bijna tekort bij zo'n gebrek aan inzicht...

Ik zou zeggen ga terug naar je TMF chat, en kom over 20jr eens terug als je werkelijk wat ervaring hebt opgedaan op dergelijk gebied en hou tot die tijd gewoon je domme smoel dicht.

Daar had ik nou ook last van.. en bovendien kan dat gepreek van hem ook best in een andere draad dan in eentje waarin iemand oprecht vraagt om wat advies in een vervelende situatie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:46:23 #156
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_59644065
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:25 schreef truus123 het volgende:
ik weet "iets meer" van kinderen en weet dus dat je een trauma van een nieuwe persoon plotesling in je leven niet direct moet laten volgen op een ander trauma: de scheiding
Een nieuw persoon is geen trauma, Truus; mijn kinderen hebben sinds hun vader vertrok toen zij 4 en 5 waren al wel 5 stiefmoeders gehad. Die vinden ze dan lief, en als ze daarna weggaan, nah, doei!, dan gaat ze weer. Zolang je duidelijk maakt dat er maar één mama en één papa is en dat die altijd zullen blijven zullen ze die stiefmoeders niet zien als vervanging maar als gezellig speelkameraadje (stiefmoeders doen de eerste tijd erg hun best in de smaak te vallen bij de kindjes). Mijn kinderen (nu 9 en 10) hebben nog nooit gevraagd waar die of die stiefmoeder gebleven is. Als ze naar papa gaan dan zien ze wel welke dame er bij is.
quote:
en er zijn zeker autoriteiten die ik kan inschakelen om zo'n afspraak over de kinderen goed te laten verlopen
Het LBIO doet alléén alimentatie, geen kinderafspraken. Zoals al eerder gezegd; jij zou het ook niet pikken als je bijna-ex jou zou vertellen dat je geen andere man in huis mag hebben!
quote:
NEE het is geen WRAAK.... ik wil zorgen voor mijn kinderen
NEE, ik wil hem niet pakken.... ik wil straks goed voor de kinderen kunnen zorgen
Wat betreft die alimentatie heb je ook gewoon groot gelijk. Goede advocaat nemen en genoeg eruit halen; jij bent tenslotte degene die de meeste uitvoerende taken heeft, laat hij dan maar het meeste financieren.

Succes vrouw! En heus; je komt er sterker uit!
Prrrrr
pi_59644076
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 07:27 schreef truus123 het volgende:
het mokkel woont nog thuis, bij haar ouders.... ik zie hem daar al intrekken....

Niet helemaal jouw probleem, of wel?

Waarom doe je hem&haar de tickets voor de vakantie niet?
Hij zal niet weten wat hem overkomt.

En als-ie thuiskomt en de sloten zijn veranderd ook niet.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:03:55 #158
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59644236
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:51 schreef Technoviking het volgende:
500 tot 600 euro alimentatie?

Waar 2 kijven, waar 2 schuld. Hij kiest er misschien voor om er met een ander van door te gaan, maar zoveel geld aan alimentatie betalen is je reinste uitzuigerij.

Allebei 50/50 meebetalen aan de kinderen en verder lekker zelf je broek ophouden!

Gescheiden vrouwen!
Je bent verstandig en volwassen, aan het werk en zelf betalen!
Als je twee kinderen hebt die allebei hobbies en verenigingen hebben, kun je al snel 200 - 300 euro pm kwijt zijn aan die gein. Je hebt geen idee wat de huidige levensstandaard van TS 'kinderen is, dus blaat nou niet al te snel. Ze heeft niet gezegd dat ZIJ 500 p/m nodig heeft. Afgezien daarvan, als een vrouw thuis blijft om de kinderen op te voeden zal ze er financieel op achteruitgaan ook als ze parttime blijft werken. Dat een man die haar dumpt voor een jonger grietje dus mag dokken tot ze weer aan het werk is en de zaken op de rails heeft, is niet meer dan logisch. De 12 jaar die in Nederland geld is wel onevenredig in mijn ogen, in dit geval. TS is jong genoeg om na een paar jaar haar eigen boontjes te doppen financieel.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_59644310
Truus; je gaat het gewoon niet voor elkaar krijgen om te verbieden dat zijn scharrels de kinderen ontmoeten. Dat gaat je gewoon niet lukken.
pi_59644334
quote:

[..]

Ik zit met verbazing en toenemende boosheid/ongeloof jouw reacties in dit topic te lezen... woorden schieten me bijna tekort bij zo'n gebrek aan inzicht...

Ik zou zeggen ga terug naar je TMF chat, en kom over 20jr eens terug als je werkelijk wat ervaring hebt opgedaan op dergelijk gebied en hou tot die tijd gewoon je domme smoel dicht.
Nou nou nou nou, een andere mening hebben staat niet gelijk aan onvolwassenheid imo.
Het zou jou ook sieren als mens om normaal te reageren, want je staat nu op hetzelfde niveau imo.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:28:50 #161
153506 Captain_Fabulous
pi_59644548
Trouwens, valt me altijd weer tegen hoeveel mensen in dit soort topics gaan blatenop een 'als een vrouw thuisblijft is ze een luie doos die dus na de scheiding geen cent mag vangen' manier.

We hebben een paar keer nu gehad dat mijn vrouw voor haar parttime/freelance baan een week uit het land moest, en ik dus een week lang opstond, kind wakker maken, laten eten, op school krijgen, naar werk racen, op tijd terug zijn om kind weer op te halen bij klasgenootjes ed, warm eten maken, boodschappen doen, kind in bed krijgen, overhemd voor volgende dag strijken etc etc....je bent elke avond uitgeput, je werk met 100% doen is echt een ilussie, en dan hoefde ik hem pas om 17:00-17:30 op te pikken omdat mama klasgenootjes had geregeld waar hij kan zijn na school. Voor een week haalbaar, maar langer lukt je dat ook niet.
Tenzij je je kind 100% van de tijd in opvang stopt, zal 1 van beide ouders in elk geval parttime moeten gaan werken. Anders kun je net zo goed geen kinderen nemen.
pi_59645079
Tip neem een vrouwelijke advocaat in tuinbroek zo'n feministe die een bloedhekel aan mannen heeft.

En de tip om je kinderen ook naar je ex man te doen zou ik zeker opvolgen. Dat 20 jarige grietje heeft het nu makkelijk een vriend met geld de voor d'r klaarstaat je moet eens kijken hoe vlug het over is zodra d'r vriend zijn tijd moet verdelen tussen haar en de kinderen. En als het dan uit is word het natuurlijk pas echt leuk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:02:47 #163
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59645178
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:51 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat is wettelijk bepaald, maar ik zie het al, jij wilt meelullen maar weet niet waar het over gaat. Ga lekker naar Onzin of zo.
Er is niet wettelijk bepaald dat de man de vrouw moet betalen voor de rest van zijn/haar leven
Even quoten :
"Wanneer u niet in uw eigen levensonderhoud kunt voorzien, kunt u alimentatie krijgen. Ook uw kinderen hebben recht op alimentatie. U moet daarentegen alimentatie betalen wanneer uw ex-partner of kinderen niet genoeg inkomsten hebben om in hun eigen levensonderhoud te voorzien. De hoogte van de alimentatie en de duur van de alimentatieperiode zijn afhankelijk van meerdere factoren."

Kortom, ook een vrouw kan alimentatie moeten betalen, en de duur is variabel.

Heb je verder nog domme opmerkingen of wou je het hierbij laten ?
zzz
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:06:59 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_59645255
Ik dacht dat we het niet meer over allimentatie gingen hebben...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_59645344
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:06 schreef Re het volgende:
Je hebt gelijk. Laten we het maar over alimentatie hebben!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:15:36 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_59645432
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Laten we het maar over alimentatie hebben!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_59645515
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:15 schreef Re het volgende:

[..]

Love you pop
pi_59645518
Als ze daar recht op heeft, krijgt ze dat, klaar. Dat is wettelijk zo geregeld.
Truus: Waar je nu beter al mee kan gaan beginnen is met het regelen van nieuwe woonruimte en het liefst het huis al te koop zetten. Voor hetzelfde geld duren die zaken veel langer dan je zou willen en dan zit je nog een flinke tijd met hem in hetzelfde huis opgescheept omdat jullie de zomer nog 'in denial' willen doorkomen voor de kinderen.
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:27:00 #169
31101 _Led_
pi_59645666
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:06 schreef Re het volgende:

zzz
pi_59645674
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:03 schreef simmu het volgende:

[..]

flikker op: als je een dergelijke keuze in je huwelijk of partnerschap in je eentje maakt, heb je een hele foute partner beet. dergelijke dingen beslis je samen, en daar ben je ook samen verantwoordelijk voor. ieder zn meug hoor; begrijp me goed: niks mis met werken als moeder, maar het is een keuze die je als ouders samen maakt. prachtig verzonnen allemaal: economishce onafhankelijkheid voor ieder, maar vaak is het in de praktijk een stuk lastiger.
Probeer technoviking een beetje te begrijpen. Hij weet exact hoe gemakkelijk het is om kinderen op te voeden en hoe weinig tijd dat in beslag neemt. Als hij straks gaat trouwen en kinderen krijgt, zorgen grootouders en de kindercreche voor de kinderen zodat hij en zijn vrouw hun baan niet op hoeven geven
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 juni 2008 @ 10:30:28 #171
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_59645729
Vind het eigenlijk wel een goede ruil. Een zure vrouw van in de 30 met kinderen voor een strakke 20 jarige.
pi_59645757
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:30 schreef Kreator het volgende:
Vind het eigenlijk wel een goede ruil. Een zure vrouw van in de 30 met kinderen voor een strakke 20 jarige.
Die nog bij papa en mama woont
Het mooi kotsende meisje.
pi_59645797
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:05 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Kinderopvang betaald? Ik had het over de kleuterschool en peuterspeelzaal. Ik heb geen idee wat een middagje overblijven doet anno 2008, maar ik denk dat die schade wel te overzien is. Daarnaast is 06:30 u. een prima tijd om op te staan en om 21:00 u. liggen die kinderen al lang en breed in bed.

En wat die werkgevers betreft; ja, er zijn zat bedrijven waar je prima [b]part-time[b/] aan de slag kunt. Als je gezond bent en gewoon kan werken is het wat mij betreft simpelweg een kwestie van onwil.
En dat is nu juist het punt. Enig idee hoe hard je inkomen achteruit gaat als je eerst een fulltime baan heb en den overgaat naar een parttime baan?
pi_59646250
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:30 schreef Kreator het volgende:
Klinkt inderdaad als een win-win situatie voor die vent ja
pi_59646837
Dit soort topics zijn de reden dat ik nooit kinderen wil.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:23:27 #176
153506 Captain_Fabulous
pi_59646992
Precies, voor je het weet wordt het een tweede technoviking
pi_59647001
TVP
pi_59647273
Overigens snap ik de vakantieplannen niet helemaal. Waarschijnlijk denk ik te makkelijk, maar waarom zou je met hem weggaan als je niet bij hem wil zijn? Om de kinderen een lekker ongemakkelijke vakantie te bezorgen?
Ja, ik generaliseer.
pi_59648189
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:27 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

geniaal plaatje tbh
I'm not the man you think I am!
pi_59648280
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:45 schreef truus123 het volgende:

[..]

Neit erg gezond voor kinderen om meteen met een nieuwe "moeder" geconfronteerd te worden, al helemaal omdat ze hetzelfde heet als ik
Waarschijnlijk is ze wel heter dan jij.
pi_59648443
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 07:27 schreef truus123 het volgende:

Is dat JOUW probleem dan? Moet ie daarom maar bij jou blijven wonen?
Ze kunnen toch gaan samenwonen, ergens, en ze kan het haar ouders toch vertellen?
pi_59648961
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Is dat JOUW probleem dan? Moet ie daarom maar bij jou blijven wonen?
Ze kunnen toch gaan samenwonen, ergens, en ze kan het haar ouders toch vertellen?
Of, waarschijnlijker, hij is met kinderen en scheiding niet meer het leuke speeltje dat hij eerst was en ze zet hem aan de kant...
Ja, ik generaliseer.
pi_59649516
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou nou nou nou, een andere mening hebben staat niet gelijk aan onvolwassenheid imo.
Het zou jou ook sieren als mens om normaal te reageren, want je staat nu op hetzelfde niveau imo.
Er is een verschil en dat heet ervaring

ps: normaal reageer ik niet zo fel, ben niet zo snel boos door stomme opmerkingen op fok. Maar vind het op zo'n manier benaderen van iemand die net haar hele toekomstbeeld kwijt is nogal respectloos, als je dat niet inziet is het tijd om terug te gaan naar het subfora ONZ oid, ipv in een serieus topic proberen te gaan rellen ten koste van iemand anders. En een mening geven is heel wat anders dan hier momenteel word gedaan door sommige users.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:20:41 #184
153506 Captain_Fabulous
pi_59649964
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 13:02 schreef Logician het volgende:

[..]

En een mening geven is heel wat anders dan hier momenteel word gedaan door sommige users.
Jawel, maar die mening is bij sommigen kennelijk, dat een man op elk moment weg moet kunnen lopen bij z'n vrouw en kinderen om lekker met een nieuw meisje te spelen...
pi_59650139
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 13:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Jawel, maar die mening is bij sommigen kennelijk, dat een man op elk moment weg moet kunnen lopen bij z'n vrouw en kinderen om lekker met een nieuw meisje te spelen...
500 topics hier in R&P die vertellen hoe de vrouw er vandoor ging om met een nieuw jongetje te spelen hoor... het lijkt niet beperkt te zijn tot 1 geslacht.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:33:10 #186
153506 Captain_Fabulous
pi_59650293
Ja, maar dat was hier nog niet gezegd...en in dat soort gevallen zijn er denk ik minder vaak ook kinderen betrokken? Zo goed volog ik dat soort onderwerpen nou ook weer niet...
pi_59651038
ik proef hier en daar bij sommigen ook wel de mening dat zodra een kerel zn zaad gedumpt heeft het verder het pakkie an is van moeders hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:22:37 #188
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_59654536
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:02 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Er is niet wettelijk bepaald dat de man de vrouw moet betalen voor de rest van zijn/haar leven
Even quoten :
"Wanneer u niet in uw eigen levensonderhoud kunt voorzien, kunt u alimentatie krijgen. Ook uw kinderen hebben recht op alimentatie. U moet daarentegen alimentatie betalen wanneer uw ex-partner of kinderen niet genoeg inkomsten hebben om in hun eigen levensonderhoud te voorzien. De hoogte van de alimentatie en de duur van de alimentatieperiode zijn afhankelijk van meerdere factoren."

Kortom, ook een vrouw kan alimentatie moeten betalen, en de duur is variabel.

Heb je verder nog domme opmerkingen of wou je het hierbij laten ?
Ik heb nergens gezegd dat het voor de rest van het leven is.
En domme opmerkingen laat ik wel aan jou over.

O ja, speciaal een PM sturen om mij op jouw reactie te attenderen. Sad
Nog maar een paar keer dan.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:43:47 #189
31101 _Led_
pi_59655069
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:22 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat het voor de rest van het leven is.
En domme opmerkingen laat ik wel aan jou over.

O ja, speciaal een PM sturen om mij op jouw reactie te attenderen. Sad
Nog maar een paar keer dan.
Ik zie dit maar als jouw manier om te zeggen "Verhip, je hebt helemaal gelijk, ik ijlde maar wat !"
zzz
pi_59655983
quote:

[..]

Ik ken je niet, maar laat ik eens gokken.

Een gescheiden moeder met kinderen die in het verleden ook alles heeft opgegeven om thuis voor de kinderen te zorgen en van een koude kermis thuiskwam?

Ik ben tenminste objectief!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:53:06 #191
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59656416
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:28 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Ik ken je niet, maar laat ik eens gokken.

Een gescheiden moeder met kinderen die in het verleden ook alles heeft opgegeven om thuis voor de kinderen te zorgen en van een koude kermis thuiskwam?

Ik ben tenminste objectnaief!
Leg eens uit hoe jij en je vrouw straks 2 kinderen en 2 fulltimebanen wil combineren (er van uitgaande dat je allebei en je kinderen gezond zijn)?

Is nog niet zo makkelijk en meestal doet je allebei of een van beiden een stapje terug op carrieregebied. dat is een gezamelijke keuze waar je ook gezamelijk de consequenties van moet dragen als het mis gaat. dat geldt net zo goed als de man minder is gaan werken en de kinderen bij zich houdt na een scheiding.
pi_59656459
Zit erzelf middenin, geen andere relatie, maar scheiding. Om voor je kinderen de schijn op te houden? Ga toch lekker met je kinderen op vakantie, en laat je man thuis. Zo doe ik het. Vriendin? Prima, laat hem gaan, hoe meer die kinderen bij hem zijn, hoe sneller het over is. Een meisje van 20 zit niet te wachten op loopneuzen, plakhanden en alles wat daarbij hoort.
Ik proef nog veel wrok, loslaten, hoofd omhoog en naar een nieuw leven! Vertrouw op jezelf.
als je niets doet kan er niets gebeuren
pi_59656513
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:53 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe jij en je vrouw straks 2 kinderen en 2 fulltimebanen wil combineren (er van uitgaande dat je allebei en je kinderen gezond zijn)?

Is nog niet zo makkelijk en meestal doet je allebei of een van beiden een stapje terug op carrieregebied. dat is een gezamelijke keuze waar je ook gezamelijk de consequenties van moet dragen als het mis gaat. dat geldt net zo goed als de man minder is gaan werken en de kinderen bij zich houdt na een scheiding.
Beiden 4x9 werken en de kids 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Opgelost.
Daarnaast ben ik meestal rond 2/3 uur wel klaar en werk ik de rest van de middag thuis.

Maar daar gaat de discussie niet om. Mijn punt is dat je goed voor je kinderen moet zorgen. Hell, al zou ik er bij wijze van spreken een 2e baan naast moeten nemen om in hun onderhoud te voorzien, prima! Maar werken om je ex financieel te onderhouden, de groeten!
pi_59656688
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:59 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Daarnaast ben ik meestal rond 2/3 uur wel klaar en werk ik de rest van de middag thuis.

Maar daar gaat de discussie niet om. Mijn punt is dat je goed voor je kinderen moet zorgen. Hell, al zou ik er bij wijze van spreken een 2e baan naast moeten nemen om in hun onderhoud te voorzien, prima! Maar werken om je ex financieel te onderhouden, de groeten!
Helemaal eens, als je ex ook meedoet aan de kinderopvang. Aangezien mijn bijna-ex niet voor de kinderen kan zorgen, zal hij betalen. Ik heb 24/7 de kinderen, werk me drie slagen in de rondte, (wat ik terecht vind, ik heb gezond verstand en twee handjes) maar het zal toch ergens vandaan moeten komen. Ik heb nu twee banen, begin volgende maand aan een studie om mijn salaris op te krikken. Maar betalen zal hij toch moeten(wat hij gelukkig wel gaat doen).
als je niets doet kan er niets gebeuren
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:20:22 #195
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59656861
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:59 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor baan jij hebt maar ik ken weinig bedrijven waarbij je 4x9 kan gaan werken. Zeker niet als je een beetje een positie hebt bereikt. Gevolg is dan dat degene met de bestbetaalde, en vaak minst flexibele, baan fulltime blijft werken en de ander 3 dagen per week bijv.
En met 3 dagen per week werken kan je absoluut geen topcarriere opbouwen. Na een scheiding zit je dus met je "3 dagen per week carriere" en zal je moeten bijscholen, meer kinderopvang om meer te gaan werken etc. en ondertussen wil je wel dat je kind gewoon naar tennisles kan blijven gaan.
Dáár betaalt de ander dan dus aan mee. Omdat je indertijd samen besloten hebt dat zijn/haar carriere volledig tot ontplooiing kon komen terwijl de ander zijn/haar carriere beperkingen kreeg.
pi_59657224
wat een klerelijer zeg, pannekoek in het kwadraat. Heeft ie kinderen gaat ie vreemd, hoe dom kan je zijn :s :s :s
Multiculti.org
over de multiculti samenleving
pi_59658019
Bedankt voor alle medeleven. Misschien is die vakantie niet zo slim, maar dat hebben we nu eenmaal zo geregeld.
Het lijtk wel of hij meeleest, want vanaf zaterdag is hij ineens heel schappelijk.... niet meer zo bot.
Over twee weken is alles voorbij. Dan zijn we op vakantie geweest en gaan we alles regelen. huis in de verkoop etc.
Wat kost een advocaat/scheiding zo'n beetje?
Waarschijnlijk kunnen we heel veel al zelf overeen komen (ja, ook daarin is hij redlijk), behalve het alimentatiebedrag.
pi_59658148
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:16 schreef Technoviking het volgende:

Daarnaast blijf ik bij het feit dat iedereen nu hard roept, maar het is maar één kant van het verhaal. Misschien is TS wel een chagerijnig wijf met zand in haar kut? Als die vent ultiem gelukkig was gaat hij er heus niet ineens met een jong grietje vandoor.
Hij denkt dat: * even naar buiten met de kinderen
* de tuin bijhouden
* tafel dekken
* afruimen
* vuile was in de mand ipv waar het valt
al een gigantische taak is. Dus als ik hem daarom vraag ben ik idd een chagerijnige kut en zit ik altijd te zeiken. Dat ik de rest van het huishouden doe, zoals ieder dag koken, wassen, schoonmaken, dat stelt niks voor.
Dat hij al de snoepjes van de kinderen iedere week opeet, ipv zelf iets te gaan halen als hij iets wil, zodat de kinderen niks hebben; daar mag ik niks van zeggen, want dan zeik ik (kinderen vragen misschien 2x per week om een snoepje en dan is er niks meer)
pi_59658165
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:23 schreef truus123 het volgende:
Het lijtk wel of hij meeleest, want vanaf zaterdag is hij ineens heel schappelijk.... niet meer zo bot.
Ik denk dat Truus 2 het een beetje door krijgt dat neuken met een "rijpere" man een leuke ervaring is en een paar keer zwemmen ook, maar dat ze toch wel graag ook haar vrijheid wil.

En het gesprek met pa en ma zal ook wel niet alles geweest zijn
pi_59658219
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:28 schreef truus123 het volgende:

[..]

Hij denkt dat: * even naar buiten met de kinderen
* de tuin bijhouden
* tafel dekken
* afruimen
* vuile was in de mand ipv waar het valt
al een gigantische taak is. Dus als ik hem daarom vraag ben ik idd een chagerijnige kut en zit ik altijd te zeiken. Dat ik de rest van het huishouden doe, zoals ieder dag koken, wassen, schoonmaken, dat stelt niks voor.
Dat hij al de snoepjes van de kinderen iedere week opeet, ipv zelf iets te gaan halen als hij iets wil, zodat de kinderen niks hebben; daar mag ik niks van zeggen, want dan zeik ik (kinderen vragen misschien 2x per week om een snoepje en dan is er niks meer)
Maar ik heb hetzelfde meegemaakt met een vrouw die een internationale vrachtwagenchauffeur had, en wij beiden kwamen aandacht te kort en vonden dat bij elkaar, doe daar je voordeel mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')