quote:Op maandag 23 juni 2008 15:16 schreef Technoviking het volgende:
Misschien is TS wel een chagerijnig wijf met zand in haar kut?
En jij vindt dat een goede zaak?quote:Op maandag 23 juni 2008 16:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Wat lul jij toch dom man. Als je trouwt word er aan je gevraagd of je aan alle plichten zult voldoen. Voor de man houdt dit dus oa in dat ie alimentatie moet betalen als er ooit een scheiding komt, zowel voor zijn kinderen als voor zijn ex-vrouw.
Wil ie dat niet dan moet ie zo snugger zijn om nee te zeggen ipv volmondig ja.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:44 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik zit met verbazing en toenemende boosheid/ongeloof jouw reacties in dit topic te lezen... woorden schieten me bijna tekort bij zo'n gebrek aan inzicht...
Ik zou zeggen ga terug naar je TMF chat, en kom over 20jr eens terug als je werkelijk wat ervaring hebt opgedaan op dergelijk gebied en hou tot die tijd gewoon je domme smoel dicht.
Een nieuw persoon is geen trauma, Truus; mijn kinderen hebben sinds hun vader vertrok toen zij 4 en 5 waren al wel 5 stiefmoeders gehad. Die vinden ze dan lief, en als ze daarna weggaan, nah, doei!, dan gaat ze weer. Zolang je duidelijk maakt dat er maar één mama en één papa is en dat die altijd zullen blijven zullen ze die stiefmoeders niet zien als vervanging maar als gezellig speelkameraadje (stiefmoeders doen de eerste tijd erg hun best in de smaak te vallen bij de kindjes). Mijn kinderen (nu 9 en 10) hebben nog nooit gevraagd waar die of die stiefmoeder gebleven is. Als ze naar papa gaan dan zien ze wel welke dame er bij is.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:25 schreef truus123 het volgende:
ik weet "iets meer" van kinderen en weet dus dat je een trauma van een nieuwe persoon plotesling in je leven niet direct moet laten volgen op een ander trauma: de scheiding
Het LBIO doet alléén alimentatie, geen kinderafspraken. Zoals al eerder gezegd; jij zou het ook niet pikken als je bijna-ex jou zou vertellen dat je geen andere man in huis mag hebben!quote:en er zijn zeker autoriteiten die ik kan inschakelen om zo'n afspraak over de kinderen goed te laten verlopen
Wat betreft die alimentatie heb je ook gewoon groot gelijk. Goede advocaat nemen en genoeg eruit halen; jij bent tenslotte degene die de meeste uitvoerende taken heeft, laat hij dan maar het meeste financieren.quote:NEE het is geen WRAAK.... ik wil zorgen voor mijn kinderen
NEE, ik wil hem niet pakken.... ik wil straks goed voor de kinderen kunnen zorgen
Niet helemaal jouw probleem, of wel?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:27 schreef truus123 het volgende:
het mokkel woont nog thuis, bij haar ouders.... ik zie hem daar al intrekken....
haar ouders weten het niet eens
Als je twee kinderen hebt die allebei hobbies en verenigingen hebben, kun je al snel 200 - 300 euro pm kwijt zijn aan die gein. Je hebt geen idee wat de huidige levensstandaard van TS 'kinderen is, dus blaat nou niet al te snel. Ze heeft niet gezegd dat ZIJ 500 p/m nodig heeft. Afgezien daarvan, als een vrouw thuis blijft om de kinderen op te voeden zal ze er financieel op achteruitgaan ook als ze parttime blijft werken. Dat een man die haar dumpt voor een jonger grietje dus mag dokken tot ze weer aan het werk is en de zaken op de rails heeft, is niet meer dan logisch. De 12 jaar die in Nederland geld is wel onevenredig in mijn ogen, in dit geval. TS is jong genoeg om na een paar jaar haar eigen boontjes te doppen financieel.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:51 schreef Technoviking het volgende:
500 tot 600 euro alimentatie?
Waar 2 kijven, waar 2 schuld. Hij kiest er misschien voor om er met een ander van door te gaan, maar zoveel geld aan alimentatie betalen is je reinste uitzuigerij.
Allebei 50/50 meebetalen aan de kinderen en verder lekker zelf je broek ophouden!
Gescheiden vrouwen!
Je bent verstandig en volwassen, aan het werk en zelf betalen!
Nou nou nou nou, een andere mening hebben staat niet gelijk aan onvolwassenheid imo.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:44 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik zit met verbazing en toenemende boosheid/ongeloof jouw reacties in dit topic te lezen... woorden schieten me bijna tekort bij zo'n gebrek aan inzicht...
Ik zou zeggen ga terug naar je TMF chat, en kom over 20jr eens terug als je werkelijk wat ervaring hebt opgedaan op dergelijk gebied en hou tot die tijd gewoon je domme smoel dicht.
Er is niet wettelijk bepaald dat de man de vrouw moet betalen voor de rest van zijn/haar levenquote:Op maandag 23 juni 2008 17:51 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dat is wettelijk bepaald, maar ik zie het al, jij wilt meelullen maar weet niet waar het over gaat. Ga lekker naar Onzin of zo.
Je hebt gelijk. Laten we het maar over alimentatie hebben!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:06 schreef Re het volgende:
Ik dacht dat we het niet meer over allimentatie gingen hebben...
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Laten we het maar over alimentatie hebben!
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:06 schreef Re het volgende:
Ik dacht dat we het niet meer over allimentatie gingen hebben...
Probeer technoviking een beetje te begrijpen. Hij weet exact hoe gemakkelijk het is om kinderen op te voeden en hoe weinig tijd dat in beslag neemt. Als hij straks gaat trouwen en kinderen krijgt, zorgen grootouders en de kindercreche voor de kinderen zodat hij en zijn vrouw hun baan niet op hoeven gevenquote:Op maandag 23 juni 2008 15:03 schreef simmu het volgende:
[..]
flikker op: als je een dergelijke keuze in je huwelijk of partnerschap in je eentje maakt, heb je een hele foute partner beet. dergelijke dingen beslis je samen, en daar ben je ook samen verantwoordelijk voor. ieder zn meug hoor; begrijp me goed: niks mis met werken als moeder, maar het is een keuze die je als ouders samen maakt. prachtig verzonnen allemaal: economishce onafhankelijkheid voor ieder, maar vaak is het in de praktijk een stuk lastiger.
Die nog bij papa en mama woontquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:30 schreef Kreator het volgende:
Vind het eigenlijk wel een goede ruil. Een zure vrouw van in de 30 met kinderen voor een strakke 20 jarige.
En dat is nu juist het punt. Enig idee hoe hard je inkomen achteruit gaat als je eerst een fulltime baan heb en den overgaat naar een parttime baan?quote:Op maandag 23 juni 2008 19:05 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Kinderopvang betaald? Ik had het over de kleuterschool en peuterspeelzaal. Ik heb geen idee wat een middagje overblijven doet anno 2008, maar ik denk dat die schade wel te overzien is. Daarnaast is 06:30 u. een prima tijd om op te staan en om 21:00 u. liggen die kinderen al lang en breed in bed.
En wat die werkgevers betreft; ja, er zijn zat bedrijven waar je prima [b]part-time[b/] aan de slag kunt. Als je gezond bent en gewoon kan werken is het wat mij betreft simpelweg een kwestie van onwil.
Klinkt inderdaad als een win-win situatie voor die vent jaquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:30 schreef Kreator het volgende:
Vind het eigenlijk wel een goede ruil. Een zure vrouw van in de 30 met kinderen voor een strakke 20 jarige.
Waarschijnlijk is ze wel heter dan jij.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:45 schreef truus123 het volgende:
[..]
Neit erg gezond voor kinderen om meteen met een nieuwe "moeder" geconfronteerd te worden, al helemaal omdat ze hetzelfde heet als ik
Is dat JOUW probleem dan? Moet ie daarom maar bij jou blijven wonen?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:27 schreef truus123 het volgende:
het mokkel woont nog thuis, bij haar ouders.... ik zie hem daar al intrekken....
haar ouders weten het niet eens
Of, waarschijnlijker, hij is met kinderen en scheiding niet meer het leuke speeltje dat hij eerst was en ze zet hem aan de kant...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is dat JOUW probleem dan? Moet ie daarom maar bij jou blijven wonen?
Ze kunnen toch gaan samenwonen, ergens, en ze kan het haar ouders toch vertellen?
Er is een verschil en dat heet ervaringquote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou nou nou nou, een andere mening hebben staat niet gelijk aan onvolwassenheid imo.
Het zou jou ook sieren als mens om normaal te reageren, want je staat nu op hetzelfde niveau imo.
Jawel, maar die mening is bij sommigen kennelijk, dat een man op elk moment weg moet kunnen lopen bij z'n vrouw en kinderen om lekker met een nieuw meisje te spelen...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:02 schreef Logician het volgende:
[..]
En een mening geven is heel wat anders dan hier momenteel word gedaan door sommige users.
500 topics hier in R&P die vertellen hoe de vrouw er vandoor ging om met een nieuw jongetje te spelen hoor... het lijkt niet beperkt te zijn tot 1 geslacht.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jawel, maar die mening is bij sommigen kennelijk, dat een man op elk moment weg moet kunnen lopen bij z'n vrouw en kinderen om lekker met een nieuw meisje te spelen...
Ik heb nergens gezegd dat het voor de rest van het leven is.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:02 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Er is niet wettelijk bepaald dat de man de vrouw moet betalen voor de rest van zijn/haar leven
Even quoten :
"Wanneer u niet in uw eigen levensonderhoud kunt voorzien, kunt u alimentatie krijgen. Ook uw kinderen hebben recht op alimentatie. U moet daarentegen alimentatie betalen wanneer uw ex-partner of kinderen niet genoeg inkomsten hebben om in hun eigen levensonderhoud te voorzien. De hoogte van de alimentatie en de duur van de alimentatieperiode zijn afhankelijk van meerdere factoren."
Kortom, ook een vrouw kan alimentatie moeten betalen, en de duur is variabel.
Heb je verder nog domme opmerkingen of wou je het hierbij laten ?
Ik zie dit maar als jouw manier om te zeggen "Verhip, je hebt helemaal gelijk, ik ijlde maar wat !"quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:22 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat het voor de rest van het leven is.
En domme opmerkingen laat ik wel aan jou over.
O ja, speciaal een PM sturen om mij op jouw reactie te attenderen. Sad![]()
Nog maar een paar keer dan.![]()
Ik ken je niet, maar laat ik eens gokken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:44 schreef Logician het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe jij en je vrouw straks 2 kinderen en 2 fulltimebanen wil combineren (er van uitgaande dat je allebei en je kinderen gezond zijn)?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:28 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Ik ken je niet, maar laat ik eens gokken.
Een gescheiden moeder met kinderen die in het verleden ook alles heeft opgegeven om thuis voor de kinderen te zorgen en van een koude kermis thuiskwam?
Ik ben tenminste objectnaief!
Beiden 4x9 werken en de kids 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Opgelost.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:53 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe jij en je vrouw straks 2 kinderen en 2 fulltimebanen wil combineren (er van uitgaande dat je allebei en je kinderen gezond zijn)?
Is nog niet zo makkelijk en meestal doet je allebei of een van beiden een stapje terug op carrieregebied. dat is een gezamelijke keuze waar je ook gezamelijk de consequenties van moet dragen als het mis gaat. dat geldt net zo goed als de man minder is gaan werken en de kinderen bij zich houdt na een scheiding.
Helemaal eens, als je ex ook meedoet aan de kinderopvang. Aangezien mijn bijna-ex niet voor de kinderen kan zorgen, zal hij betalen. Ik heb 24/7 de kinderen, werk me drie slagen in de rondte, (wat ik terecht vind, ik heb gezond verstand en twee handjes) maar het zal toch ergens vandaan moeten komen. Ik heb nu twee banen, begin volgende maand aan een studie om mijn salaris op te krikken. Maar betalen zal hij toch moeten(wat hij gelukkig wel gaat doen).quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:59 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Beiden 4x9 werken en de kids 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Opgelost.
Daarnaast ben ik meestal rond 2/3 uur wel klaar en werk ik de rest van de middag thuis.
Maar daar gaat de discussie niet om. Mijn punt is dat je goed voor je kinderen moet zorgen. Hell, al zou ik er bij wijze van spreken een 2e baan naast moeten nemen om in hun onderhoud te voorzien, prima! Maar werken om je ex financieel te onderhouden, de groeten!
Ik weet niet wat voor baan jij hebt maar ik ken weinig bedrijven waarbij je 4x9 kan gaan werken. Zeker niet als je een beetje een positie hebt bereikt. Gevolg is dan dat degene met de bestbetaalde, en vaak minst flexibele, baan fulltime blijft werken en de ander 3 dagen per week bijv.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:59 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Beiden 4x9 werken en de kids 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Opgelost.
Daarnaast ben ik meestal rond 2/3 uur wel klaar en werk ik de rest van de middag thuis.
Maar daar gaat de discussie niet om. Mijn punt is dat je goed voor je kinderen moet zorgen. Hell, al zou ik er bij wijze van spreken een 2e baan naast moeten nemen om in hun onderhoud te voorzien, prima! Maar werken om je ex financieel te onderhouden, de groeten!
Hij denkt dat: * even naar buiten met de kinderenquote:Op maandag 23 juni 2008 15:16 schreef Technoviking het volgende:
Daarnaast blijf ik bij het feit dat iedereen nu hard roept, maar het is maar één kant van het verhaal. Misschien is TS wel een chagerijnig wijf met zand in haar kut? Als die vent ultiem gelukkig was gaat hij er heus niet ineens met een jong grietje vandoor.
Ik denk dat Truus 2 het een beetje door krijgt dat neuken met een "rijpere" man een leuke ervaring is en een paar keer zwemmen ook, maar dat ze toch wel graag ook haar vrijheid wil.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:23 schreef truus123 het volgende:
Het lijtk wel of hij meeleest, want vanaf zaterdag is hij ineens heel schappelijk.... niet meer zo bot.
Maar ik heb hetzelfde meegemaakt met een vrouw die een internationale vrachtwagenchauffeur had, en wij beiden kwamen aandacht te kort en vonden dat bij elkaar, doe daar je voordeel mee.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:28 schreef truus123 het volgende:
[..]
Hij denkt dat: * even naar buiten met de kinderen
* de tuin bijhouden
* tafel dekken
* afruimen
* vuile was in de mand ipv waar het valt
al een gigantische taak is. Dus als ik hem daarom vraag ben ik idd een chagerijnige kut en zit ik altijd te zeiken. Dat ik de rest van het huishouden doe, zoals ieder dag koken, wassen, schoonmaken, dat stelt niks voor.
Dat hij al de snoepjes van de kinderen iedere week opeet, ipv zelf iets te gaan halen als hij iets wil, zodat de kinderen niks hebben; daar mag ik niks van zeggen, want dan zeik ik (kinderen vragen misschien 2x per week om een snoepje en dan is er niks meer)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |