Ga eens naar [OUD] en zeg dat nog eens?quote:Op maandag 23 juni 2008 17:19 schreef Technoviking het volgende:
Je doet nu net alsof "huisvrouw" zijn een zware baan is.
Nigga please!
Laten we zeggen dat het in minder dan 40 uur p/w moet kunnenquote:Op maandag 23 juni 2008 17:36 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ga eens naar [OUD] en zeg dat nog eens?
Oh? Hoe dan?quote:Op maandag 23 juni 2008 17:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Laten we zeggen dat het in minder dan 40 uur p/w moet kunnen
Dat is wettelijk bepaald, maar ik zie het al, jij wilt meelullen maar weet niet waar het over gaat. Ga lekker naar Onzin of zo.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:51 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tuurlijk, toestemmen in een huwelijk betekent ook dat je na de ontbinding van dat huwelijk je vrouw altijd geld zult moeten blijven geven...
Dat heeft je vrouw je zeker wijsgemaakt ?
Jouw moeder doet zeker nog je was he?quote:Op maandag 23 juni 2008 17:19 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof "huisvrouw" zijn een zware baan is.
Nigga please!
Waar concludeer je dat uit?quote:
Ik begon dit topic te lezen en dacht, ik lees eersrt eerst even alles door, maar ik wil hier toch even op reageren.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:57 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Al verdient hij een ton per jaar netto. Ze hebben samen kinderen en betalen dus beiden de helft.
Als 2 kinderen een totaal van 500 euro per maand kosten aan kleding, schoolgeld, boodschappen etc. betaal je dus allebei 250 euro.
Die houding van de meeste vrouwen, zo van: "Ik sleep er lekker uit wat er in zit". Je bent toch niet gehandicapt, zoek lekker zelf een baan.
Er is werk zat. Iedereen die wil, kan werken. Lijkt me een duidelijke zaak.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:31 schreef ThunderBitch het volgende:
Als de moeder genoeg zelf inkomen kan vergaren, dan zal het geen probleem zijn, vind ik het ook niet meer dan normaal.
Ja, die ken ik wel. Vang jij de kinderen op?quote:Op maandag 23 juni 2008 18:36 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Er is werk zat. Iedereen die wil, kan werken. Lijkt me een duidelijke zaak.
Die van 3 kan naar de peuterspeelzaal en volgend jaar naar de kleuterschool. Die van 6 gaat al naar school. 's middags overblijven, dan kan moeder tot +/- 15:00 u. werken.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:43 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ja, die ken ik wel. Vang jij de kinderen op?
En als je baas dat nou niet accepteert?quote:Op maandag 23 juni 2008 18:47 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Die van 3 kan naar de peuterspeelzaal en volgend jaar naar de kleuterschool. Die van 6 gaat al naar school. 's middags overblijven, dan kan moeder tot +/- 15:00 u. werken.
Laat me raden, jij bent zelf geen vader die van 6:30 tot 9:00 's morgens aan het sloven is om kinderen ter plaatse te krijgen, de kinderopvang op beide plaatsen betaald, en van 15:00 tot 21:00 bezig is om die kinderen aan te horen, van een maaltijd te voorzien en in bed te krijgen. En jij kent tientallen, zo niet honderden werkgevers, die staan te trappelen om mensen aan te nemen die van 9:30 tot 14:30 willen werken.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:47 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Die van 3 kan naar de peuterspeelzaal en volgend jaar naar de kleuterschool. Die van 6 gaat al naar school. 's middags overblijven, dan kan moeder tot +/- 15:00 u. werken.
Andere baan zoeken.quote:En als je baas dat nou niet accepteert?
Dan heb je niet goed opgelet. "Dat is het dan" helemaal niet. TS wil manlief namelijk een financiële poot uitdraaien en er, naast het bedrag dat de kinderen kosten gedeeld door 2, zelf beter van worden. Een kwalijke zaak, al zeg ik het zelf.quote:De aanstaande ex van TS is vreemd gegaan, zet zelf ook een punt achter de relatie en dat is het dan.
Want? Je kunt het niet met argumenten winnen, dus daarom moet ìk mijn 'bek houden'?quote:Open een nieuw topic in WGR of hou je bek.
Omdat je niet ontopic bentquote:Op maandag 23 juni 2008 18:59 schreef Technoviking het volgende:
Want? Je kunt het niet met argumenten winnen, dus daarom moet ìk mijn 'bek houden'?
Kinderopvang betaald? Ik had het over de kleuterschool en peuterspeelzaal. Ik heb geen idee wat een middagje overblijven doet anno 2008, maar ik denk dat die schade wel te overzien is. Daarnaast is 06:30 u. een prima tijd om op te staan en om 21:00 u. liggen die kinderen al lang en breed in bed.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:59 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Laat me raden, jij bent zelf geen vader die van 6:30 tot 9:00 's morgens aan het sloven is om kinderen ter plaatse te krijgen, de kinderopvang op beide plaatsen betaald, en van 15:00 tot 21:00 bezig is om die kinderen aan te horen, van een maaltijd te voorzien en in bed te krijgen. En jij kent tientallen, zo niet honderden werkgevers, die staan te trappelen om mensen aan te nemen die van 9:30 tot 14:30 willen werken.
Wereldvreemde grapjas.
Dus er is werk aan de winkel:quote:Op maandag 23 juni 2008 18:47 schreef Technoviking het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 juni 2008 19:05 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Kinderopvang betaald? Ik had het over de kleuterschool en peuterspeelzaal. Ik heb geen idee wat een middagje overblijven doet anno 2008, maar ik denk dat die schade wel te overzien is. Daarnaast is 06:30 u. een prima tijd om op te staan en om 21:00 u. liggen die kinderen al lang en breed in bed.
En wat die werkgevers betreft; ja, er zijn zat bedrijven waar je prima part-time aan de slag kunt. Als je gezond bent en gewoon kan werken is het wat mij betreft simpelweg een kwestie van onwil.
quote:- scheiden, advocaten, gezeur met vader, verdriet, alles alleen opknappen
Heeft TS het uberhaupt al bij haar huidige werkgever geprobeerd?quote:- een baas zoeken die wel een moeder in scheiding met toeters en bellen binnenhaalt
Als je van 's ochtends 2 kinderen eten geven en naar school brengen al moe wordt is het wel heel triest met je gesteld.quote:- een opvang zoeken voor de jongste (liefst in de buurt, want anders ben je al moe voordat je aan je werk begint.
Tsja, dat is inderdaad lastig. Hier zul je met je werkgever een regeling over moeten treffen. Doe anders om en om met de vader? Er zijn tienduizenden éénouder-gezinnen waar gewerkt wordt. Dit lijkt me geen onoverkomelijk probleem.quote:- als een van de kinderen ziek wordt, mag je van je baas vast thuisblijven
Een vrijstaand koophuis zal er niet meer inzitten nee, maar dan zul je de tering naar de nering moeten zetten, zoals men dat in de volksmond zegt.quote:- met die 6 uur werk per dag, kun je vast een huis huren met alle vaste lasten en nog een leuke stabiele moeder zijn.
Vader, opa, oma, tantes, ooms, buurman, buurvrouw, vrienden, vriendinnen etc.quote:- als je even aan een break toe bent, bel je even een oppas (die je betaalt)
quote:Man, je weet niet waar je het over praat, en dat allemaal omdat hij zijn pik niet in zijn broek kon houden?
Mee eens, laat hij zijn bijdrage leveren, maak het hem niet te gemakkelijk.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:03 schreef Oblivion het volgende:
Even nog voor Truus.
Tipje van gescheiden vrouw: GUN dat jonge deerntje ook jouw kindjes.
Heb jij lekker een weekeind vrij! En hij mag het uitzoeken.
Ga jij ook nog even lekker voor je kinderen fulltime zorgen als ze thuis zijn?
Hij zal lang niet zo aantrekkelijk zijn met 2 kinderen om het weekend.
Ze zijn ook van hem hoor! Kan hij er ook om het weekend voor zorgen.![]()
Grootste fout die je kan maken is je kinderen weg te houden.
Heeft hij fijn alle weekenden vrij, om zijn jonge doos te verwennen.
Voor een groot deel is hij het wel (overleden) want hij heeft zich voor een groot deel onttrokken aan zijn verantwoordelijkheden en is niet beschikbaar (zijn nieuwe vlam ziet hem al aankomen).quote:Op maandag 23 juni 2008 19:13 schreef Technoviking het volgende:
[..]
[quote]Alles alleen opknappen? Vader is toch niet overleden? Die kan prima de helft van de zorg voor zijn rekening nemen.
Ik heb ook vermeld dat ik niet precies weet wat de situatie is mbt werk (dit is meer algemeen).quote:Heeft TS het uberhaupt al bij haar huidige werkgever geprobeerd?
Toen ik dit typte, wist ik al dat er zo'n reaktie zou kunnen volgen, maar het gaat niet alleen met die dingen die je opnoemt, het gaat om de tijdsdruk en de stress die ermee gepaard gaat, en dat iedere dag weer. Natuurlijk ben je niet helemaal gevloerd, en het zal niet iedere dag even moeilijk zijn, maar het is wel iets wat je toch maar alleen moet opknappen en tevens zorgen dat je baas je optijd kan zien op je werk (vooral niet ziek worden, want dan heb je thuis ook een probleem soms. Niet iedereen heeft een goed netwerk,quote:Als je van 's ochtends 2 kinderen eten geven en naar school brengen al moe wordt is het wel heel triest met je gesteld.
.quote:Tsja, dat is inderdaad lastig. Hier zul je met je werkgever een regeling over moeten treffen. Doe anders om en om met de vader? Er zijn tienduizenden éénouder-gezinnen waar gewerkt wordt. Dit lijkt me geen onoverkomelijk probleem
Heb je enig idee hoeveel zij zou kunnen verdienen met eigenlijk, 25 uur werken per week? Wat denk je dat de kosten zijn voor een gemiddeld huishouden met 3 personen?quote:Een vrijstaand koophuis zal er niet meer inzitten nee, maar dan zul je de tering naar de nering moeten zetten, zoals men dat in de volksmond zegt.
Het is meegenomen als dat er is, maar het wil niet zeggen dat iedereen nog ouders heeft, of misschien werken de ouders zelf ook nog, en hetzelfde kan gelden voor de overigen, nog los van het feit of ze daar op zitten te wachten.quote:Vader, opa, oma, tantes, ooms, buurman, buurvrouw, vrienden, vriendinnen etc.
Gratis en voor niets.
ah! ma mag de kinderen in de opvang doen en ondertussen op bijstandsniveau werken (en voor het geval je het vergeet: verhuizen kost ook geld, en waar gescheiden wordt, wordt verhuisd) en pa kan gewoon zijn eigen werk blijven doen! kijk, dat je emmert dat ma er in inkomensniveau op achteruitgaat tot een dieptepunt vind ik, nja, wat kortzichtig en kort door de bocht, maar ala. maar dat je niet ziet dat dat dan ook voor die kinderen geldt, komt vrij kortzichtig over.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:47 schreef Technoviking het volgende:
[..]
joehoe! hoogzwangere en behoorlijk opgeleide zwangere dame spreekt: deeltijdwerk makkelijk? ja; als je achter de lopende band op de bloemenveiling staat! en dan nog doen ze moeilijk!quote:Op maandag 23 juni 2008 19:05 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Kinderopvang betaald? Ik had het over de kleuterschool en peuterspeelzaal. Ik heb geen idee wat een middagje overblijven doet anno 2008, maar ik denk dat die schade wel te overzien is. Daarnaast is 06:30 u. een prima tijd om op te staan en om 21:00 u. liggen die kinderen al lang en breed in bed.
En wat die werkgevers betreft; ja, er zijn zat bedrijven waar je prima part-time aan de slag kunt. Als je gezond bent en gewoon kan werken is het wat mij betreft simpelweg een kwestie van onwil.
Dat is ook wel wat ongenuanceerd. Ik werk in de geestelijke gezondheidszorg en moet juist 2 deeltijdbanen combineren om een beetje uren te kunnen makenquote:Op maandag 23 juni 2008 20:04 schreef simmu het volgende:
joehoe! hoogzwangere en behoorlijk opgeleide zwangere dame spreekt: deeltijdwerk makkelijk? ja; als je achter de lopende band op de bloemenveiling staat! en dan nog doen ze moeilijk!
het is idd afhankelijk van wat voor opleiding en ervaring je hebt. ik wil alleen maar zeggen dat het allemaal niet zo 1-2-3 simpel en eenvoudig te regelen is.quote:Op maandag 23 juni 2008 20:06 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat is ook wel wat ongenuanceerd. Ik werk in de geestelijke gezondheidszorg en moet juist 2 deeltijdbanen combineren om een beetje uren te kunnen maken
Absoluut mee eens!quote:Op maandag 23 juni 2008 19:03 schreef Oblivion het volgende:
Even nog voor Truus.
Neen, ik wil wel dat hij om het weekend de kinderen heeft, alleen zonder haar. Daarom doe ik nu ook normaal tegen hem. De kinderen leven om ons heen. Daarom baal ik als hij zich gewoon als een lompe boer gedraagt. Want DAT merken de kinderen.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:03 schreef Oblivion het volgende:
Even nog voor Truus.
Jouw probleem niet meer. Heerlijk toch?quote:Op maandag 23 juni 2008 14:20 schreef truus123 het volgende:
Al een tijdje loopt ons huwelijk niet zo lekker. Maar mij man is een oester, daar komt niets uit. Ik heb geprobeerd hem te vragen wat er mis is, waarom het niet lekker loopt. Dat kwam vooral van hem, omdat hij steeds heel nors door het huis liep, zowel tegen mij als tegen de kinderen.
Na een poosje komt het tot een gesprek. Nee, hij wilde toch voor mij en de kinderen gaan. Maar ik moest wat minder van hem verwachten, dan draaide hij wel weer bij. Dus slipe hij vanaf die dag op de bank.
Na een tijdje kom ik erachter dat hij wel heel veel tijd doorbrengt met een meisje van onze vereniging. Hij is 35, zij 20. En ja hoor, hij ontkent. Toch heb ik later hard bewijs.
Nu gaan we scheiden, maar wachten even de vakantie af. Dan vertellen we het de kinderen en familie e.d.
Hij rookt, maar zij denkt dat hij niet rookt (grappiggoed voor haar, starten met leugens, want zo begon onze relatie ook) (toen zag ik dat niet)
Daar heb jij niets over te zeggen, net zomin als dat hij bepaalt wie ze zien als ze bij jou zijn.quote:Hij wil meteen gaan samenwonen met het meisje, dat nog dezelfde naam als ik heeft ook. Maar ik wil de kinderen daar nog niet aan blootstellen. Ik wil dat hij de kinderen minimaal een half jaar niet met haar ziet. Hij mag ze wel zien, maar zonder haar.
Ja, en dan? Dat zal hem leren?quote:Hij denkt dat hij met ¤200 alimentatie klaar is. Ik heb wat proefberekeningen gedaan en kom op ¤500-¤600.
Je instelling wijst niet echt op het houden van een goede sfeer. Laat hem los. Hij is het duidelijk niet waard. Hij is niet eerlijk. Stel je in op verdergaan zonder hem en stoor je niet zo aan hem.quote:Hij is nu verschrikkelijk bot. Communiceert aaleen maar in 1 woord zinnen. Maar verwacht wel dat ik dan voor hem even shag ga halen als die op is. "Schatje, neem je shag voor me mee?"
Voor de kinderen wil ik proberen een goede sfeer te houden, maar dat is wel erg moeilijk.
Het gaat moeilijk voor je worden, sterkte ermee. Maar laat je nou alsjeblieft niet verleiden tot wraakspelletjes.quote:Helaas moeten we vanwege financien in dit huis blijven tot het verkocht is. Dan hebben we geld om twee huishoudens te voeren. Meteen na de vakantie gaat het huis in de verkoop. Hopelijk gaat het snel en kunnen we uit elkaar.
samenvatting: Ik wil even stoom afblazen, kijken of mensen ervaring hebben met alimentatie, tips krijgen over dingen die nog gaan komen.....
Waar ik dat uit concludeer?quote:Op maandag 23 juni 2008 18:29 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Waar concludeer je dat uit?
Ik beweer nergens dat huisvrouw zijn geen tijdrovend karwei is, maar zwaar? Laat me niet lachen.
Zwaarder dan part-time achter de kassa zitten bij de Albert Heijn misschien.
Zo, jij zit goed onder de plak thuis!quote:Op maandag 23 juni 2008 21:20 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waar ik dat uit concludeer?
Als jij echt eens een keer het huishouden goed gedaan zou hebben zou je zulke opmerkingen niet eens plaatsen.
dank jequote:Op maandag 23 juni 2008 21:16 schreef mgerben het volgende:
[quote]Hm ik vind dat Truus er vrij nuchter mee om gaat.
doen we nu ook.... wil toch de kinderen even een rustmoment gevenquote:Ik heb trouwens nog niemand gehoord over die vakantie. Wordt dat niet héél erg doen alsof?
Lijkt me geen klap aan!
wel als ik dat laat vastleggen. Ik wil kids en pap ABSOLUUT niet uit elkaar houden, maar ik wil ze wel beschermen tegen klap na klap na klap. "Oh, zo snel heeft hij een vervaning voor mama, wanneer zijn wij aan de beurt?"quote:Wat je niet kunt afdwingen, zodra je gescheiden bent, is dat hij de kinderen niet ziet waar zij bij is. Dat kun je niet controleren en je ondergraaft je eigen positie met een eis die je niet hard kunt maken.
Ach definieer huishouden.quote:Op maandag 23 juni 2008 21:20 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waar ik dat uit concludeer?
Als jij echt eens een keer het huishouden goed gedaan zou hebben zou je zulke opmerkingen niet eens plaatsen.
Doe je wel zelf het huishouden en je zegt dat het niks voorstelt dan zal ik bij jou nooit willen douchen, vreten, schijten of slapen want dan ben je gewoon een viespeuk.
Huishouden is meer dan af en toe een stofzuiger pakken en een vaatwasmachine leeg ruimen.
Ik ben straatmaker van beroep, ze zeggen dat het erg zwaar is maar ik doe dat liever dan een dagje goed huishouden. Maar sinds wij een kind hebben is het inderdaad heftiger geworden als dat we met z'n tweeën waren.quote:Op maandag 23 juni 2008 21:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ach definieer huishouden.
Wanneer je met zijn 2-en bent (man/vrouw of andere combo) valt het reuze mee. Maar zoals hierboven al aangegeven is: met een paar van die kruipende strontmachines gaat er wel een aantal uren per dag aan werk in zitten.
Nog steeds niet te vergelijken met zwaar lichamelijke arbeid, maar nog altijd zwaarder dan vakken vullen voor een uur of 8.
Huisvrouwen![]()
(ow, tegen woordig ook: Huismannen)
Omdat mijn vrouw en ik de taken verdelen zit ik onder de plak?quote:Op maandag 23 juni 2008 21:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Zo, jij zit goed onder de plak thuis!
Huishouden voor 2 stelt letterlijk geen flikker voor. 1 dag in de week ben je idd druk. Maar de andere dagen stelt het niets voor. Maar als je idd zoals jij net een kleine erbij hebtquote:Op maandag 23 juni 2008 21:56 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik ben straatmaker van beroep, ze zeggen dat het erg zwaar is maar ik doe dat liever dan een dagje goed huishouden. Maar sinds wij een kind hebben is het inderdaad heftiger geworden als dat we met z'n tweeën waren.
Ik bedoelde: Er is al eerder gesteld dat de kinderen haarfijn aanvoelen dat er iets mis is. Wanneer je op vakantie op elkaars lip geforceerd rustmomenten gaat inbouwen wordt dat niet echt fijn. Je kinderen zijn niet blind; en op vakantie loop je een groot risico op een grote uitbarsting omdat je 24/7 bij elkaar zit.quote:Op maandag 23 juni 2008 21:42 schreef truus123 het volgende:
doen we nu ook.... wil toch de kinderen even een rustmoment geven
Niet alles wat jij wilt wordt ook vastgelegd. Een rechter doet een uitspraak, hij is geen griffier van mama's eisen. Zo kan een rechter bijvoorbeeld zeggen dat het allemaal niet netjes is maar dat na de scheiding papa toch een eigen leven gaat opbouwen zonder dat ex-mama mag vertellen hoe hij dat gaat doen.quote:wel als ik dat laat vastleggen.
Hier ben je aan het invullen wat de kinderen mogelijk zouden kunnen denken in een mogelijke toekomstige situatie.quote:Ik wil kids en pap ABSOLUUT niet uit elkaar houden, maar ik wil ze wel beschermen tegen klap na klap na klap. "Oh, zo snel heeft hij een vervaning voor mama, wanneer zijn wij aan de beurt?"
Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar je komt hier niet helemaal onpartijdig over. Dat lijkt me ook onmogelijk, maar toch: Bedenk dat het de taak van een rechter is om onpartijdig te zijn. Niet om jouw wraak uit te voeren.quote:Als hij iemand had ontmoet na de scheiding, dan had hij ook wel gewacht met introduceren. Hij denkt nu alleen met zijn PIK. En heeft niet de kinderen in gedachten.
Ik zit met verbazing en toenemende boosheid/ongeloof jouw reacties in dit topic te lezen... woorden schieten me bijna tekort bij zo'n gebrek aan inzicht...quote:Op maandag 23 juni 2008 18:29 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Waar concludeer je dat uit?
Ik beweer nergens dat huisvrouw zijn geen tijdrovend karwei is, maar zwaar? Laat me niet lachen.
Zwaarder dan part-time achter de kassa zitten bij de Albert Heijn misschien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |