Ligt er aan... In bepaalde regio's is het dezelfde dag verkocht. En sommige regio's kan je makkelijk 5 jaar wachten (friesland, maar wie wil daar nou wonenquote:Op maandag 23 juni 2008 15:00 schreef Re het volgende:
onderschat ook even niet dat tegenwoordig het verkopen van een huis niet meer binnen 2 weken gebeurd, daar kan nog wel eens een jaartje overheengaan...
Als de vrouw nu huismoeder is, geen baan op het moment (wss kan ze die ook neit snel vinden, ivm jaren lang geen ervaring), daarbij jonge kinderen, dus een fulltime baan gaat ook neit werken. hoe wil je dan dat ze alles gaat betalen voor de kids en zichzelf?quote:Op maandag 23 juni 2008 14:57 schreef Technoviking het volgende:
Al verdient hij een ton per jaar netto. Ze hebben samen kinderen en betalen dus beiden de helft.
Als 2 kinderen een totaal van 500 euro per maand kosten aan kleding, schoolgeld, boodschappen etc. betaal je dus allebei 250 euro.
Die houding van de meeste vrouwen, zo van: "Ik sleep er lekker uit wat er in zit". Je bent toch niet gehandicapt, zoek lekker zelf een baan.
Jij bent zeker ook een vrouw?quote:Op maandag 23 juni 2008 15:00 schreef simmu het volgende:
[..]
dan mag die vent eerst het achterstallig salaris betalen dan he. dat salaris van ouderschap: kinderverzorger, interieurverzorger. reken maar uit wat dat allemaal kost als je dat moet laten doen. oh: en vergeet bijscholingscursussen niet enzo! want als kinderverzorger heb je nog aardig wat opleiding nodig tegenwoordig!
flikker op: als je een dergelijke keuze in je huwelijk of partnerschap in je eentje maakt, heb je een hele foute partner beet. dergelijke dingen beslis je samen, en daar ben je ook samen verantwoordelijk voor. ieder zn meug hoor; begrijp me goed: niks mis met werken als moeder, maar het is een keuze die je als ouders samen maakt. prachtig verzonnen allemaal: economishce onafhankelijkheid voor ieder, maar vaak is het in de praktijk een stuk lastiger.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:59 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Dat je je carriëre tijdelijk stopzet is uiteindelijk je eigen keuze geweest. 1 op de 3 huwelijken loopt tegenwoordig stuk. Als vrouw thuis blijven en voor de kinderen zorgen en achter gaan zeuren om geld vind ik uitermate dom en naïef.
Ik denk dat mensen met kinderen en een nieuwe partner zelf wel zo verstandig zijn om de nieuwe partner een paar maanden buiten beeld te houden.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:49 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Sorry, ik snap dat de situatie niet fijn is, maar ik vind echt niet dat je dat van hem kan vragen. Die beslissing zal hij zelf moeten nemen, net als alle andere beslissingen die hij over zijn leven kwijt wil aan jullie kinderen later. De kinderen weten toch wel dat hij een vriendin heeft, en dat jij als moeder dan tegenhoudt dat ze haar niet mogen zien werkt later alleen maar averechts (ik spreek uit ervaring).
Los daarvan; hoe wil je het zelf aanpakken als je een nieuwe vriend hebt? Die hou je dan ook verplicht een half jaar buiten beeld als hij er om vraagt?
Ja, en hij gaat zomaar vreemd, zonder redenquote:Op maandag 23 juni 2008 14:35 schreef Semisane het volgende:
Omdat hij een ander heeft?Ik zeg maar wat hoor...
![]()
Een partner is als het goed is een verrijking en in ieder geval een heel belangrijk onderdeel van je leven, maar je leeft toch voor jezelf? Als je ooit de keuze gemaakt hebt om huisvrouw te worden heb je dat zelf besloten en moet je niet de man financiëel uitkleden.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:02 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Als de vrouw nu huismoeder is, geen baan op het moment (wss kan ze die ook neit snel vinden, ivm jaren lang geen ervaring), daarbij jonge kinderen, dus een fulltime baan gaat ook neit werken. hoe wil je dan dat ze alles gaat betalen voor de kids en zichzelf?
Je leeft samen, je maakt samen keuzes. voor hetzelfde geld wil de man dolgraag dat moeders thuisblijft bij de kinderen. En vind moeders dat ook een goed idee.. Dus geen problemen, behalve op het moment wanneer ze gaan scheiden.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:07 schreef Technoviking het volgende:
Een partner is als het goed is een verrijking en in ieder geval een heel belangrijk onderdeel van je leven, maar je leeft toch voor jezelf? Als je ooit de keuze gemaakt hebt om huisvrouw te worden heb je dat zelf besloten en moet je niet de man financiëel uitkleden.
Ik weet niet hoe oud je zelf bent en of je enig verstand hebt van inkomsten en uitgaven voor een huishouden, maar zelfs als je iets boven modaal zit is 600 euro per maand aan alimentatie een grove schande.
Nee, ik heet Emily, ik ben 25 en ik heb geen vriend. En ik laat me (op een uitzondering in het verleden na) niet in met gebonden mannen.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je heet truus en hebt een vriend van 35?
Om 600 euro alimentatie per maand te kunnne ontvangen, verdient de ex dan ook niet modaal. Het is iets dat heus wel bepaald wordt op basis van inkomen van beide partners.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:07 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Een partner is als het goed is een verrijking en in ieder geval een heel belangrijk onderdeel van je leven, maar je leeft toch voor jezelf? Als je ooit de keuze gemaakt hebt om huisvrouw te worden heb je dat zelf besloten en moet je niet de man financiëel uitkleden.
Ik weet niet hoe oud je zelf bent en of je enig verstand hebt van inkomsten en uitgaven voor een huishouden, maar zelfs als je iets boven modaal zit is 600 euro per maand aan alimentatie een grove schande.
Als jij je zogenaamde HBO ziekenfondsbrilletje even af zet en dan in de echte wereld gaat kijken, zal je meer mensen hier gelukkig maken.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:03 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Jij bent zeker ook een vrouw?
Jullie zijn net zo volwassen, capabel en naar het schijnt verstandig als mannen, dus het lijkt me in geen enkele situatie teveel gevraagd om je eigen boontjes te doppen.
Daarnaast blaaten alle vrouwen in dit topic: "Ja, ja! Het is zijn schuld".
Je hoort maar één kant van het verhaal, en als je het niveau VMBO een beetje ontstijgt snap je dat een mening vormen op basis van een eenzijdig verhaal uitermate dom is.
Veel ouders vinden het geen aantrekkelijk idee kinderen te nemen en ze vervolgens dagelijks van 8 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds in de (naschoolse) opvang te pleuren.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:07 schreef Technoviking het volgende:
schande.
Als je samen beslist dat manlief de centjes binnenbrengt zodat je je volledig op de kinderen kunt richten lijkt me dat manlief gekozen heeft om geld voor de kinderen te verdienen en lijkt me dat die verantwoordelijkheid niet verdwijnt.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:07 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Dat vind ik behoorlijk dom.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:10 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Je leeft samen, je maakt samen keuzes. voor hetzelfde geld wil de man dolgraag dat moeders thuisblijft bij de kinderen. En vind moeders dat ook een goed idee.. Dus geen problemen, behalve op het moment wanneer ze gaan scheiden.
Ik heb het niet over de man uitkleden.. natuurlijk slaat dat nergens op en kan de vrouw ook heel goed werk vinden en voor zichzelf zorgen uiteindelijk. Maar dat gaat niet 123 na de scheiding.
en alimentatie wordt in verhouding berekend dacht ik zo. Ieder een evenredig deel na inkomsten. Ook wel zo eerlijk.
Ja en.. betekend nog niet dat het goed te praten is dat hij vreemd gaat en haar slecht behandeld.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:16 schreef Technoviking het volgende:
Daarnaast blijf ik bij het feit dat iedereen nu hard roept, maar het is maar één kant van het verhaal. Misschien is TS wel een chagerijnig wijf met zand in haar kut? Als die vent ultiem gelukkig was gaat hij er heus niet ineens met een jong grietje vandoor.
Subtiel gebracht. En misschien komt dat gedrag dan wel weer door de botheid en het ontwijken van zijn verantwoordelijkheden van haar man. Zo kun je wel even bezig blijven.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:16 schreef Technoviking het volgende:
Misschien is TS wel een chagerijnig wijf met zand in haar kut?
Kipjes van 20 kunnen anders ook ernstig saai zijn...quote:Op maandag 23 juni 2008 15:07 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ja, en hij gaat zomaar vreemd, zonder reden![]()
Maar TS heeft de reden al aangegeven: angst voor saaiheid.
Mwoah, ik geloof niet dat verliefde mannen er zo goed over nadenken; over het algemeen gaat de stiefmoeder van het moment gewoon elke keer mee op zondagmiddag-bowlen, -zwemmen, -speelparadijzen of - dierentuinen. Tenminste, niet het slag verliefde mannen dat TS' 'ex lijkt te zijn. Die vinden dat 'de kinderen toen moeten weten wat er speelt bij papa' ... penopauze heet dat. Vaak gaan ze ook motorrijden of salsadansen.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:04 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen met kinderen en een nieuwe partner zelf wel zo verstandig zijn om de nieuwe partner een paar maanden buiten beeld te houden.Vind het niet gek als TS dat ook aan hem vraagt dan. Eerst maar eens zien of het stand houdt als hij op zichzelf of met dat meisje woont.
Hoezo kan je als huisvrouw geen individu met een eigen leven en identiteit zijn?quote:Op maandag 23 juni 2008 15:16 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Dat vind ik behoorlijk dom.
Je hebt natuurlijk een leven samen. Maar je bent zelf ook een individu. Mensen die aan het eind van een relatie tot het besef komen dat dat laatste eigenlijk niet meer bestaat en je alleen nog maar een onderdeeltje van "ons" bent, en geen "jij" meer, zijn daar zelf schuldig aan.
Dat kan prima, maar dan moet je niet zeuren dat je je na al die jaren, arbeidsmarkt technisch, tekort gedaan voelt omdat je huisvrouw was, en daarom een shitload aan alimentatie wil vangen.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hoezo kan je als huisvrouw geen individu met een eigen leven en identiteit zijn?
ja preciesquote:Op maandag 23 juni 2008 14:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je heet truus en hebt een vriend van 35?
Anders ga je ff lekker in een andere draad preken (tip: onzin forum)? De ene helft van de ouders mag van jou gewoon lekker weglopen, no strings attached en de ander moet 't maar helemaal zelf oplossen met de kinderen?quote:Op maandag 23 juni 2008 15:40 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Dat kan prima, maar dan moet je niet zeuren dat je je na al die jaren, arbeidsmarkt technisch, tekort gedaan voelt omdat je huisvrouw was, en daarom een shitload aan alimentatie wil vangen.
Ik las hierboven ook ergens: "Een advocaat kan je precies vertellen waar je recht op hebt".
Waar jij recht op hebt? Je hebt nergens recht op. Je kinderen hebben ergens recht op. Je kinderen moeten kleding, voedsel, naar school etc. Jij moet zelf werken voor je geld.
Mijns inziens is de gehele wettelijke regeling omtrent scheidingen een achterhaald geheel uit de vorige eeuw wat nodig eens op de schop moet.
Oh, nee, die vlieger gaat niet op....quote:Op maandag 23 juni 2008 14:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Of meneer zelf. En dan wil hij het weer goedmaken met mamma-truus. En dan wordt het wel heel moeilijk en moet er nog woonruimte gevonden worden, geld en spullen verdeeld worden, ouderschapsregelingen getroffen...
Nou mooi, dan ga jij nooit van je leven trouwen, ben je er zeker van dat je nooit partneralimentatie hoeft te gaan betalen.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:40 schreef Technoviking het volgende:
Waar jij recht op hebt? Je hebt nergens recht op. Je kinderen hebben ergens recht op. Je kinderen moeten kleding, voedsel, naar school etc. Jij moet zelf werken voor je geld.
Mijns inziens is de gehele wettelijke regeling omtrent scheidingen een achterhaald geheel uit de vorige eeuw wat nodig eens op de schop moet.
Helemaal niet, hij zegt al tig keer dat de zorg voor de kinderen gesplit moet worden.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Anders ga je ff lekker in een andere draad preken (tip: onzin forum)? De ene helft van de ouders mag van jou gewoon lekker weglopen, no strings attached en de ander moet 't maar helemaal zelf oplossen met de kinderen?
heb ik uit twee proefberekeningenquote:Op maandag 23 juni 2008 14:51 schreef Technoviking het volgende:
[quote]500 tot 600 euro alimentatie?
hoor je mij ergens zeggen dat hij alleen schuld heeft? Alleen ga ik niet vreemd tijdens een huwelijkquote:Waar 2 kijven, waar 2 schuld.
nogmaals... proefberekening laat dit zien als standaard bedragquote:Hij kiest er misschien voor om er met een ander van door te gaan, maar zoveel geld aan alimentatie betalen is je reinste uitzuigerij.
bij die berekeing gaan ze uit van 50/50 en JA ik werk ook. Alleen moets ik vanwege de kinderen minder gaan werken. Meneer niet.... nogal logisch dat hij dus ook een stuk dat gat moet opvangenquote:Allebei 50/50 meebetalen aan de kinderen en verder lekker zelf je broek ophouden!
[/quote]quote:Gescheiden vrouwen!
Je bent verstandig en volwassen, aan het werk en zelf betalen!
Ik merk dat je problemen hebt met begrijpend lezen. Zoals ik in meerdere reacties schreef, behoren beide ouders de zorg, met alle bijkomende dingen van dien, voor de kinderen op zich te nemen. Waar ik heel erg op tegen ben, en wat ik in de OP ook proef, is dat vrouwen een scheiding en eventuele kinderen aangrijpen om er zelf beter van te worden.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Anders ga je ff lekker in een andere draad preken (tip: onzin forum)? De ene helft van de ouders mag van jou gewoon lekker weglopen, no strings attached en de ander moet 't maar helemaal zelf oplossen met de kinderen?
Dus jullie kinderen kosten samen 1000 euro per maand? Nee!quote:Op maandag 23 juni 2008 15:47 schreef truus123 het volgende:
bij die berekeing gaan ze uit van 50/50 en JA ik werk ook. Alleen moets ik vanwege de kinderen minder gaan werken. Meneer niet.... nogal logisch dat hij dus ook een stuk dat gat moet opvangen
En dat is hier niet het geval dus...quote:Op maandag 23 juni 2008 15:50 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Ik merk dat je problemen hebt met begrijpend lezen. Zoals ik in meerdere reacties schreef, behoren beide ouders de zorg, met alle bijkomende dingen van dien, voor de kinderen op zich te nemen. Waar ik heel erg op tegen ben, en wat ik in de OP ook proef, is dat vrouwen een scheiding en eventuele kinderen aangrijpen om er zelf beter van te worden.
Ik ben ontopic. Dat jij toevallig een andere mening hebt doet daar niets aan af.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:51 schreef Re het volgende:
[..]
En dat is hier niet het geval dus...
laten we dus ontopic blijven (ja iedereen dus)
Ok, duidelijk.. dat heb ik idd gemist. Maar in de praktijk neemt de moeder toch vaak het leeuwendeel van de zorg voor de kinderen op zich, en de vader heeft af en toe een kinder-weekendje.. van die situatie ging ik even uit.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:50 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Ik merk dat je problemen hebt met begrijpend lezen. Zoals ik in meerdere reacties schreef, behoren beide ouders de zorg, met alle bijkomende dingen van dien, voor de kinderen op zich te nemen. Waar ik heel erg op tegen ben, en wat ik in de OP ook proef, is dat vrouwen een scheiding en eventuele kinderen aangrijpen om er zelf beter van te worden.
berekening lklopt wel jaquote:Op maandag 23 juni 2008 15:47 schreef truus123 het volgende:
[..]
heb ik uit twee proefberekeningen
nogmaals... proefberekening laat dit zien als standaard bedrag
[..]
ik ben van mening dat dit topic niet over allimentatie gaat...quote:Op maandag 23 juni 2008 15:52 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Ik ben ontopic. Dat jij toevallig een andere mening hebt doet daar niets aan af.
Die verantwoordelijkheid verdwijnt niet tot het kind 21 is. Zelfs al heeft mevrouw ook altijd gewerkt. Papa betaalt gewoon kinderalimentatie. Tot de 18 aan moeders en na de 18 aan kind zelf.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:13 schreef Re het volgende:
[..]
Als je samen beslist dat manlief de centjes binnenbrengt zodat je je volledig op de kinderen kunt richten lijkt me dat manlief gekozen heeft om geld voor de kinderen te verdienen en lijkt me dat die verantwoordelijkheid niet verdwijnt.
Hoewel ik het niet letterlijk heb geschreven is het natuurlijk van de andere kant precies hetzelfde. Ook de vader zal zijn steentje bij moeten dragen, en misschien meer tijd en moeite moeten investeren dan in het verleden. Maar "een steentje bijdragen" is de halve week je kinderen hebben, met ze naar zwemles gaan of eens naar een ouderavond op school, in de vakantie een weekje naar een camping, samen de stad in om nieuwe schoenen te kopen etc.. Je steentje bijdragen is niet als loonslaaf elke maand een zak geld aan je ex geven.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ok, duidelijk.. dat heb ik idd gemist. Maar in de praktijk neemt de moeder toch vaak het leeuwendeel van de zorg voor de kinderen op zich, en de vader heeft af en toe een kinder-weekendje.. van die situatie ging ik even uit.
Of andersom! Want die heb je ook.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid verdwijnt niet tot het kind 21 is. Zelfs al heeft mevrouw ook altijd gewerkt. Papa betaalt gewoon kinderalimentatie. Tot de 18 aan moeders en na de 18 aan kind zelf.
Partneralimentatie is een ander verhaal en zou allang afgeschaft horen te zijn!!! Juist om die krengen van vrouwen die een man wel even het vel over de oren zullen halen uit wraak.
Het is natuurlijk onzin dat ik nooit ga of wil trouwen, maar ik zou nooit samen kunnen zijn met iemand die stopt met werken.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:45 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Nou mooi, dan ga jij nooit van je leven trouwen, ben je er zeker van dat je nooit partneralimentatie hoeft te gaan betalen.
Als mama (vlak na de scheiding) nog geen baan heeft, kan ze haar kinderen echt niet goed verzorgen met alleen kinderalimentatie. Partneralimentatie is er ook voor om het verschil tussen de ouders niet te gigantisch groot te maken, zodat er daardoor veel wrijving ontstaat.
Behalve dat van die onzin ben ik het met je eens. Maar dat betekent niet dat er op zo'n manier nooit een situatie zou kunnen ontstaan waarbij er partneralimentatie betaald zou kunnen gaan worden bij scheiding. De ander zou weleens minder kunnen verdienen dan jij bv. Het is zo geregeld in nederland dat, indien nodig, PA betaald wordt. Ik ben het wel met je eens dat vrouwen die PA ontvangen, wel actief op zoek moeten naar werk, dat is in de meeste gevallen voor alle partijen beter.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:12 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzin dat ik nooit ga of wil trouwen, maar ik zou nooit samen kunnen zijn met iemand die stopt met werken.
Werken is leuk, interessant een vooral een manier om jezelf te ontplooien en te ontwikkelen. Als je partner alleen maar bezig is met strijken, wassen, stofzuigen en de kinderen naar school brengen ontstaat er op den duur een gat. Jij groeit, terwijl een ander stilstaat. Voor sommige stellen is dit geen probleem, maar ik zou het niet kunnen.
Wat lul jij toch dom man. Als je trouwt word er aan je gevraagd of je aan alle plichten zult voldoen. Voor de man houdt dit dus oa in dat ie alimentatie moet betalen als er ooit een scheiding komt, zowel voor zijn kinderen als voor zijn ex-vrouw.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:40 schreef Technoviking het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 juni 2008 16:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Wat lul jij toch dom man. Als je trouwt word er aan je gevraagd of je aan alle plichten zult voldoen. Voor de man houdt dit dus oa in dat ie alimentatie moet betalen als er ooit een scheiding komt, zowel voor zijn kinderen als voor zijn ex-vrouw.
Wil ie dat niet dan moet ie zo snugger zijn om nee te zeggen ipv volmondig ja.
Nee joh, dat hoeft niet hoor, wettelijk gezien. Je betaalt PA naar gelang het aantal jaren dat het huwelijk duurde met een maximum van 12 jaar. En als je korter dan een jaar getrouwd was helemaal niets.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:51 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tuurlijk, toestemmen in een huwelijk betekent ook dat je na de ontbinding van dat huwelijk je vrouw altijd geld zult moeten blijven geven...
Dat heeft je vrouw je zeker wijsgemaakt ?
erger nog, zoals ik al eerder zei: als een "professional" het werk wat een huisvrouw doet kost dat heel wat salaris hoor!quote:Op maandag 23 juni 2008 15:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hoezo kan je als huisvrouw geen individu met een eigen leven en identiteit zijn?
het demonstreert echter wel prachtig hoe snel het onderwerp/probleem een zekere bittere richting op kan gaan.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:53 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben van mening dat dit topic niet over allimentatie gaat...
Je doet nu net alsof "huisvrouw" zijn een zware baan is.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:11 schreef simmu het volgende:
[..]
erger nog, zoals ik al eerder zei: als een "professional" het werk wat een huisvrouw doet kost dat heel wat salaris hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |