abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59630502
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:19 schreef Technoviking het volgende:
Je doet nu net alsof "huisvrouw" zijn een zware baan is.

Nigga please!
Ga eens naar [OUD] en zeg dat nog eens?
  maandag 23 juni 2008 @ 17:38:13 #102
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59630539
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ga eens naar [OUD] en zeg dat nog eens?
Laten we zeggen dat het in minder dan 40 uur p/w moet kunnen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59630652
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Laten we zeggen dat het in minder dan 40 uur p/w moet kunnen
Oh? Hoe dan?

Zo van, op donderdag speel ik de hele dag met het kind en geef ik hem 10 verschoningen en 6 fruithapjes achter elkaar, en dan vrijdag laat ik hem in de box en ga ik lekker een dagje naar de sauna met vriendinnen?
  maandag 23 juni 2008 @ 17:51:21 #104
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_59630830
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:51 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Tuurlijk, toestemmen in een huwelijk betekent ook dat je na de ontbinding van dat huwelijk je vrouw altijd geld zult moeten blijven geven...
Dat heeft je vrouw je zeker wijsgemaakt ?
Dat is wettelijk bepaald, maar ik zie het al, jij wilt meelullen maar weet niet waar het over gaat. Ga lekker naar Onzin of zo.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 23 juni 2008 @ 17:53:51 #105
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_59630891
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:19 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof "huisvrouw" zijn een zware baan is.

Nigga please!
Jouw moeder doet zeker nog je was he?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_59631554
quote:
Op maandag 23 juni 2008 17:53 schreef cheqy het volgende:

[..]

Jouw moeder doet zeker nog je was he?
Waar concludeer je dat uit?
Ik beweer nergens dat huisvrouw zijn geen tijdrovend karwei is, maar zwaar? Laat me niet lachen.
Zwaarder dan part-time achter de kassa zitten bij de Albert Heijn misschien.
  maandag 23 juni 2008 @ 18:31:03 #107
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_59631573
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:57 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Al verdient hij een ton per jaar netto. Ze hebben samen kinderen en betalen dus beiden de helft.
Als 2 kinderen een totaal van 500 euro per maand kosten aan kleding, schoolgeld, boodschappen etc. betaal je dus allebei 250 euro.

Die houding van de meeste vrouwen, zo van: "Ik sleep er lekker uit wat er in zit". Je bent toch niet gehandicapt, zoek lekker zelf een baan.
Ik begon dit topic te lezen en dacht, ik lees eersrt eerst even alles door, maar ik wil hier toch even op reageren.

Hoezo 50/50 verdeling? Als je het over een schade hebt, of een etentje met collega's o.i.d., dan snap ik het volkomen.
Vind het eigenlijk ook niet zo raar dat je zo reageert, maar denk nou eens een beetje langer na.

Die kinderen blijven zijn kinderen, als ze nog samen zouden zijn, zou hij zich niet druk maken of er precies 50% door hem betaald werd.
Waar het op neerkomt is dat zijn kinderen de rekening gepresenteerd krijgen. Als de moeder genoeg zelf inkomen kan vergaren, dan zal het geen probleem zijn, vind ik het ook niet meer dan normaal.
Maar het komt er hier op neer dat hij feest kan gaan vieren met een 20-jarige en moeder mag gaan sappelen met de kinderen..
Kom nou toch, hij komt er nog genadig vanaf, hij is net zo verantwoordelijk voor die kinderen en zou zijn kinderen belangrijker kunnen vinden dan zijn pik achterna lopen.
Ik weet natuurlijk niets over hun relatie, dus ik ga er voor het gemak een er vanuit dat het niet aan moeders lag. Trouwens tegenwoordig, de alimentatie betaal je ook niet je hele leven.
Ik wil wel opmerken dat ik het ook niet eens ben met moeders die de stekker uit het huwelijk trekken en verwachten dat pa op een houtje gaat bijten.

Enne, die vriendin voorlopig niet zien, vind ik een goed idee, laat hij maar de tijd met zijn kinderen doorbrengen, het scheelt een hoop gezeur en verdriet voor alle partijen. Als blijkt dat het er na een tijd nog is, dan kan het altijd nog.

Waar ik ook nog meteen iets over kwijt zou willen, is het wachten, Als de TS echt niet van plan is om het goed te maken met haar overspelige man, zou ik zeggen, ga alleen met je kids en een vriendin of wie dan ook op vakantie. Je gaat jezelf toch niet zitten kwellen?
Voor de kids maakt het dan toch niet meer uit, kun je al je aandacht aan de kids schenken, en kunnen ze aan het idee wennen.

Toch vroeg ik me niet af of je hoopt dat het stukloopt met dat meisje, en dat dat de reden is waarom je wil wachten met het contact met die vriendin. Ik snap je wel hoor.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_59631693
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:31 schreef ThunderBitch het volgende:

Als de moeder genoeg zelf inkomen kan vergaren, dan zal het geen probleem zijn, vind ik het ook niet meer dan normaal.
Er is werk zat. Iedereen die wil, kan werken. Lijkt me een duidelijke zaak.
  maandag 23 juni 2008 @ 18:41:01 #109
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59631794
Wat een lamlul, ik zou voor duizend euro per maand gaan als het kan. Dat zal 'm leren die vuilak.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 23 juni 2008 @ 18:43:00 #110
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_59631851
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:36 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Er is werk zat. Iedereen die wil, kan werken. Lijkt me een duidelijke zaak.
Ja, die ken ik wel. Vang jij de kinderen op?
pi_59631947
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:43 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ja, die ken ik wel. Vang jij de kinderen op?
Die van 3 kan naar de peuterspeelzaal en volgend jaar naar de kleuterschool. Die van 6 gaat al naar school. 's middags overblijven, dan kan moeder tot +/- 15:00 u. werken.
pi_59632002
-- edit --
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_59632107
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:47 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Die van 3 kan naar de peuterspeelzaal en volgend jaar naar de kleuterschool. Die van 6 gaat al naar school. 's middags overblijven, dan kan moeder tot +/- 15:00 u. werken.
En als je baas dat nou niet accepteert?

Luister Zebra, je gebrekkige empathie is al schrijnend genoeg, maar je slaat de plank nu helemaal mis. Er wordt namelijk nergens ( en lees anders achter je drs. brilletje dit topic opnieuw door ) gezegd dat ze niet werkt. De aanstaande ex van TS is vreemd gegaan, zet zelf ook een punt achter de relatie en dat is het dan. Open een nieuw topic in WGR of hou je bek.
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_59632231
quote:

[..]

Laat me raden, jij bent zelf geen vader die van 6:30 tot 9:00 's morgens aan het sloven is om kinderen ter plaatse te krijgen, de kinderopvang op beide plaatsen betaald, en van 15:00 tot 21:00 bezig is om die kinderen aan te horen, van een maaltijd te voorzien en in bed te krijgen. En jij kent tientallen, zo niet honderden werkgevers, die staan te trappelen om mensen aan te nemen die van 9:30 tot 14:30 willen werken.

Wereldvreemde grapjas.
twee violen en een trommel en een fluit
  maandag 23 juni 2008 @ 18:59:20 #115
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_59632238
Nog even over de alimentatie.

• Ik zou me goed laten adviseren door een goede advocaat, informeer bij vrienden en bekenden naar een advocaat die goed is in dit soort zaken.
  • De rechter kijkt naar (als het goed is) het belang van de kinderen, dus houdt er rekening mee dat de kinderen niet teveel de dupe worden van de scheiding. Als pa een dijk van een salaris heeft, moet hij gewoon meer afdragen dan de gemiddelde vader. Vaders zouden meer moeten bedenken wat ze hun kinderen aan doen, door het gezin te verlaten voor vaak niet meer dan 5 cm.
  • Zorg dat je jezelf ook goed informeert, struin het internet af naar alle info die je krijgen kan (ook met betrekking tot hoe je die tijd met je kids door moet komen (praktisch en emotioneel).
  • Zorg ook voor jezelf en zoek een uitlaatklep en laat je helpen/steunen door anderen, doe het niet alleen, hoe verleidelijk het ook is.
  • Een goede relatie met de vader is wel gewenst, omdat dit meestal het beste is voor de kinderen, maar voorlopig is bescherming van jezelf en de kinderen van groter belang.
  • Als je eenmaal het besluit hebt genomen dat het ECHT voorbij is (dit huwelijk) kijk dan naar de toekomst en laat los, zie hem als de vader/verwekker an de kinderen en iemand uit jouw verleden.
  • Mocht ik info voor je hebben, zet ik het hier wel neer.

Sterkte voor jou en je spruiten en remember, er is nog een leven na een scheiding.; het kan/zal een pijnlijke periode zijn, maar blijf naar de toekomst kijken zonder angst, maar geloof ik jezelf. HET MOET.

Edit, Ik heb nog niet alles gelezen, dus ik weet niet of ze al een baan heeft, maar dan wordt het ook een flinke dobber om het te regelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ThunderBitch op 23-06-2008 19:08:47 ]
  • [b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
    pi_59632248
    quote:
    En als je baas dat nou niet accepteert?
    Andere baan zoeken.
    quote:
    De aanstaande ex van TS is vreemd gegaan, zet zelf ook een punt achter de relatie en dat is het dan.
    Dan heb je niet goed opgelet. "Dat is het dan" helemaal niet. TS wil manlief namelijk een financiële poot uitdraaien en er, naast het bedrag dat de kinderen kosten gedeeld door 2, zelf beter van worden. Een kwalijke zaak, al zeg ik het zelf.
    quote:
    Open een nieuw topic in WGR of hou je bek.
    Want? Je kunt het niet met argumenten winnen, dus daarom moet ìk mijn 'bek houden'?
    pi_59632289
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 18:59 schreef Technoviking het volgende:

Want? Je kunt het niet met argumenten winnen, dus daarom moet ìk mijn 'bek houden'?
    Omdat je niet ontopic bent
    burgerweeshuis
    pi_59632375
    Even nog voor Truus.

Tipje van gescheiden vrouw: GUN dat jonge deerntje ook jouw kindjes.
    Heb jij lekker een weekeind vrij! En hij mag het uitzoeken.
    Ga jij ook nog even lekker voor je kinderen fulltime zorgen als ze thuis zijn?
    Hij zal lang niet zo aantrekkelijk zijn met 2 kinderen om het weekend.
    Ze zijn ook van hem hoor! Kan hij er ook om het weekend voor zorgen.
    Grootste fout die je kan maken is je kinderen weg te houden.
    Heeft hij fijn alle weekenden vrij, om zijn jonge doos te verwennen.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_59632423
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 18:59 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Laat me raden, jij bent zelf geen vader die van 6:30 tot 9:00 's morgens aan het sloven is om kinderen ter plaatse te krijgen, de kinderopvang op beide plaatsen betaald, en van 15:00 tot 21:00 bezig is om die kinderen aan te horen, van een maaltijd te voorzien en in bed te krijgen. En jij kent tientallen, zo niet honderden werkgevers, die staan te trappelen om mensen aan te nemen die van 9:30 tot 14:30 willen werken.

Wereldvreemde grapjas.
    Kinderopvang betaald? Ik had het over de kleuterschool en peuterspeelzaal. Ik heb geen idee wat een middagje overblijven doet anno 2008, maar ik denk dat die schade wel te overzien is. Daarnaast is 06:30 u. een prima tijd om op te staan en om 21:00 u. liggen die kinderen al lang en breed in bed.

En wat die werkgevers betreft; ja, er zijn zat bedrijven waar je prima part-time aan de slag kunt. Als je gezond bent en gewoon kan werken is het wat mij betreft simpelweg een kwestie van onwil.
      maandag 23 juni 2008 @ 19:06:07 #120
    177711 ThunderBitch
    "You know I Can"
    pi_59632436
    quote:

[..]

Dus er is werk aan de winkel:
    - scheiden, advocaten, gezeur met vader, verdriet, alles alleen opknappen
    - een baas zoeken die wel een moeder in scheiding met toeters en bellen binnenhaalt
    - een opvang zoeken voor de jongste (liefst in de buurt, want anders ben je al moe voordat je aan je werk begint.
    - als een van de kinderen ziek wordt, mag je van je baas vast thuisblijven
    - met die 6 uur werk per dag, kun je vast een huis huren met alle vaste lasten en nog een leuke stabiele moeder zijn.
    - als je even aan een break toe bent, bel je even een oppas (die je betaalt)

Man, je weet niet waar je over praat, en dat allemaal omdat hij zijn pik niet in zijn broek kon houden?
      maandag 23 juni 2008 @ 19:12:50 #121
    177711 ThunderBitch
    "You know I Can"
    pi_59632659
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 19:05 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Kinderopvang betaald? Ik had het over de kleuterschool en peuterspeelzaal. Ik heb geen idee wat een middagje overblijven doet anno 2008, maar ik denk dat die schade wel te overzien is. Daarnaast is 06:30 u. een prima tijd om op te staan en om 21:00 u. liggen die kinderen al lang en breed in bed.

En wat die werkgevers betreft; ja, er zijn zat bedrijven waar je prima part-time aan de slag kunt. Als je gezond bent en gewoon kan werken is het wat mij betreft simpelweg een kwestie van onwil.

De peuterschool vangt geen kinderen op 5 dagen in de week tot 15.00 uur.
    Overigens, ze zal wel eerder moeten stoppen, want de kinderen staan om 15.00 uur al te trappelen bij de poort met tasje in de hand.
    pi_59632681
    quote:
    - scheiden, advocaten, gezeur met vader, verdriet, alles alleen opknappen

Alles alleen opknappen? Vader is toch niet overleden? Die kan prima de helft van de zorg voor zijn rekening nemen.
    quote:
    - een baas zoeken die wel een moeder in scheiding met toeters en bellen binnenhaalt
    Heeft TS het uberhaupt al bij haar huidige werkgever geprobeerd?
    quote:
    - een opvang zoeken voor de jongste (liefst in de buurt, want anders ben je al moe voordat je aan je werk begint.
    Als je van 's ochtends 2 kinderen eten geven en naar school brengen al moe wordt is het wel heel triest met je gesteld.
    quote:
    - als een van de kinderen ziek wordt, mag je van je baas vast thuisblijven
    Tsja, dat is inderdaad lastig. Hier zul je met je werkgever een regeling over moeten treffen. Doe anders om en om met de vader? Er zijn tienduizenden éénouder-gezinnen waar gewerkt wordt. Dit lijkt me geen onoverkomelijk probleem.
    quote:
    - met die 6 uur werk per dag, kun je vast een huis huren met alle vaste lasten en nog een leuke stabiele moeder zijn.
    Een vrijstaand koophuis zal er niet meer inzitten nee, maar dan zul je de tering naar de nering moeten zetten, zoals men dat in de volksmond zegt.
    quote:
    - als je even aan een break toe bent, bel je even een oppas (die je betaalt)
    Vader, opa, oma, tantes, ooms, buurman, buurvrouw, vrienden, vriendinnen etc.
    Gratis en voor niets.
    quote:
    Man, je weet niet waar je het over praat, en dat allemaal omdat hij zijn pik niet in zijn broek kon houden?
      maandag 23 juni 2008 @ 19:17:31 #123
    177711 ThunderBitch
    "You know I Can"
    pi_59632787
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 19:03 schreef Oblivion het volgende:
    Even nog voor Truus.

Tipje van gescheiden vrouw: GUN dat jonge deerntje ook jouw kindjes.
    Heb jij lekker een weekeind vrij! En hij mag het uitzoeken.
    Ga jij ook nog even lekker voor je kinderen fulltime zorgen als ze thuis zijn?
    Hij zal lang niet zo aantrekkelijk zijn met 2 kinderen om het weekend.
    Ze zijn ook van hem hoor! Kan hij er ook om het weekend voor zorgen.
    Grootste fout die je kan maken is je kinderen weg te houden.
    Heeft hij fijn alle weekenden vrij, om zijn jonge doos te verwennen.
    Mee eens, laat hij zijn bijdrage leveren, maak het hem niet te gemakkelijk.
    Maar ik vind wel dat je zeker moet zijn dat pa verantwoordelijkheid kan nemen tov de kids als hij de zorg heeft, en dat die nieuwe dat ook kan zijn. Je wilt wel dat je kinderen goed bezorgd zijn als je lekker van je weekend geniet. Maar je hebt zeker gelijk, tzt vast afspraken en ervoor zorgen dat hij ze nakomt.
      maandag 23 juni 2008 @ 19:24:28 #124
    82136 Xennia
    gekroond
    pi_59632942
    Ik kan me wel voorstellen dat je niet direct zijn vriendin aan de kinderen bloot wilt stellen en zeker niet hele weekenden lang. Voor hetzelfde geldt heeft je ex elke 3 maanden een ander grietje, lekker verwarrend.
      maandag 23 juni 2008 @ 19:28:25 #125
    177711 ThunderBitch
    "You know I Can"
    pi_59633053
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 19:13 schreef Technoviking het volgende:

[..]

[quote]Alles alleen opknappen? Vader is toch niet overleden? Die kan prima de helft van de zorg voor zijn rekening nemen.
    Voor een groot deel is hij het wel (overleden) want hij heeft zich voor een groot deel onttrokken aan zijn verantwoordelijkheden en is niet beschikbaar (zijn nieuwe vlam ziet hem al aankomen).

[..]
    quote:
    Heeft TS het uberhaupt al bij haar huidige werkgever geprobeerd?
    Ik heb ook vermeld dat ik niet precies weet wat de situatie is mbt werk (dit is meer algemeen).
    [..]
    quote:
    Als je van 's ochtends 2 kinderen eten geven en naar school brengen al moe wordt is het wel heel triest met je gesteld.
    Toen ik dit typte, wist ik al dat er zo'n reaktie zou kunnen volgen, maar het gaat niet alleen met die dingen die je opnoemt, het gaat om de tijdsdruk en de stress die ermee gepaard gaat, en dat iedere dag weer. Natuurlijk ben je niet helemaal gevloerd, en het zal niet iedere dag even moeilijk zijn, maar het is wel iets wat je toch maar alleen moet opknappen en tevens zorgen dat je baas je optijd kan zien op je werk (vooral niet ziek worden, want dan heb je thuis ook een probleem soms. Niet iedereen heeft een goed netwerk,
    [..]
    quote:
    Tsja, dat is inderdaad lastig. Hier zul je met je werkgever een regeling over moeten treffen. Doe anders om en om met de vader? Er zijn tienduizenden éénouder-gezinnen waar gewerkt wordt. Dit lijkt me geen onoverkomelijk probleem
    .
    Het is sowieso de vraag of pa bereid is om zo ver te gaan en zijn nieuwe vrouw moet daar ook mee instemmen.
    [..]
    quote:
    Een vrijstaand koophuis zal er niet meer inzitten nee, maar dan zul je de tering naar de nering moeten zetten, zoals men dat in de volksmond zegt.
    Heb je enig idee hoeveel zij zou kunnen verdienen met eigenlijk, 25 uur werken per week? Wat denk je dat de kosten zijn voor een gemiddeld huishouden met 3 personen?

[..]
    quote:
    Vader, opa, oma, tantes, ooms, buurman, buurvrouw, vrienden, vriendinnen etc.
    Gratis en voor niets.
    Het is meegenomen als dat er is, maar het wil niet zeggen dat iedereen nog ouders heeft, of misschien werken de ouders zelf ook nog, en hetzelfde kan gelden voor de overigen, nog los van het feit of ze daar op zitten te wachten.
    [..]

[/quote]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')