Van beide kwartfinales zijn de nummers TWEE uit de poule als winnaar uit de bus gekomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:58 schreef Retarded het volgende:
ben ik de enige die bang is voor een nederlaag?? Ik ben gewoon maar voorzichtig hoor, en ga er niet NU al vanuit dat we doorgaan...
Ik ben er ook nog niet zeker van hoor. Vooral voor Arshavin ben ik er bang. Ik verwacht wel een hele mooie wedstrijd.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:58 schreef Retarded het volgende:
ben ik de enige die bang is voor een nederlaag?? Ik ben gewoon maar voorzichtig hoor, en ga er niet NU al vanuit dat we doorgaan...
de 4-0 wordt door Van der Sar gemaakt hoor!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik vind die 4-0 van Van Nistelrooij nu al een beauty
quote:Oranje met rouwbanden voor dochtertje Boulahrouz
Uitgegeven: 20 juni 2008 21:31
Laatst gewijzigd: 20 juni 2008 21:34
BASEL - Het Nederlands elftal speelt zaterdag in de kwartfinale van het EK tegen Rusland met rouwbanden. De UEFA heeft dit vrijdag medegedeeld.
ANP
Oranje doet dit naar aanleiding van het drama rond Khalid Boulahrouz. Het woensdag te vroeg geboren dochtertje van de verdediger overleed kort na de bevalling.
Chelsea
Ook Chelsea toont medeleven aan Khalid Boulahrouz. Dat blijkt uit een officiële reactie op de website heeft Chelsea.
"Iedereen bij Chelsea zendt zijn oprechte condoleances naar Khalid en Sabia Boulahrouz. We zijn allemaal enorm verdrietig door dit bericht en onze gedachten zijn bij de familie in deze moeilijke tijd'', staat op de website van Chelsea.
Boulahrouz werd afgelopen seizoen door Chelsea verhuurd aan Sevilla. Komend seizoen speelt de verdediger in principe weer in Londen.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:18 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
de 4-0 wordt door Van der Sar gemaakt hoor!
Dan is de kans des te groter dat er nu eens een nummer 1 doorgaatquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Van beide kwartfinales zijn de nummers TWEE uit de poule als winnaar uit de bus gekomen.
Ik ben er dus ook niet gerust op. Helemaal niet
Jij denkt dat de cup al binnen is?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:23 schreef Aanvoerder het volgende:
Eigenlijk moet Nederland zich iedere wedstrijd weer bewijzen lijkt het. Pas als we die cup hebben geloven mensen erin.
Het is handig om in de knock-out fase je wedstrijden te winnen, anders is die cup helemaal zo ver weg.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:23 schreef Aanvoerder het volgende:
Eigenlijk moet Nederland zich iedere wedstrijd weer bewijzen lijkt het. Pas als we die cup hebben geloven mensen erin.
Net zo zeker als dat Ajax weer kampioen wordt dit seizoen, zoals ieder seizoen eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Jij denkt dat de cup al binnen is?
Dat voorspelt dan niet veel goedsquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:30 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Net zo zeker als dat Ajax de weer kampioen wordt dit seizoen, zoals ieder seizoen eigenlijk.
Nee, ik erger me ook aan Guus. Vooral dat upperdog-geleuter en Nederland bewust ophemelen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:26 schreef koningdavid het volgende:
Ben ik ook de enige die zich de afgelopen dagen een klein beetje geërgerd heeft aan Guus?
Ik ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:26 schreef koningdavid het volgende:
Ben ik ook de enige die zich de afgelopen dagen een klein beetje geërgerd heeft aan Guus?
Hier nog één. Schandalig trouwens dat hij Advocaat zo te kakken zet. Toen de spelers bij hem kwamen konden ze helemaal niets volgens Guus. Hij heeft alles vanaf de grond af alles opgebouwd. Russische competitie en de russische ploegen stellen niets voor volgens Guus. Schandalige opmerkingen, klopt ook niets van. Zenit en CSKA hebben gewoon enkele hele goede spelers waar hij gebruik van mag maken. Dat hij een goede coach is staat buiten kijf maar het stoort me dat hij altijd alle eer naar zichzelf toe haalt.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:26 schreef koningdavid het volgende:
Ik ben het wel met je eens, maar Rusland heeft wel vertrouwen op gedaan, en ze voetballen bij vlagen zeker niet slecht. Als Nederland in zijn spel komt zal het geen probleem zijn, maar als het niet loopt kon het alsnog wel eens gevaarlijk worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:48 schreef RayMania het volgende:
Ik ben niet onder de indruk tot nu toe; Griekenland en Zweden waren dermate zwak dat winst van Rusland logisch was. Als Nederland gewoon zijn eigen spelletje speelt, dan wordt er gewoon makkelijk gewonnen.
Nu maar hopen dat ik om 22:45 niet keihard op deze post wordt gepakt.
En dát is nou vaak het probleem van ons Nederlandersquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:23 schreef Aanvoerder het volgende:
Is dat vreemd dan? volstrekt logisch volgens mij hoor.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:47 schreef TAV74 het volgende:
Overigens: Advocaat gaf in een interview juist aan dat Guus de speelstijl van Zenith heeft overgomen en dat bijvoorbeeld het tweede doelpunt tegen Zweden te danken was aan de bij Zenith ingeslepen patronen...
Rusland heeft vertrouwen opgedaan maar wat denk je dat Nederland heeft gedaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, maar Rusland heeft wel vertrouwen op gedaan, en ze voetballen bij vlagen zeker niet slecht. Als Nederland in zijn spel komt zal het geen probleem zijn, maar als het niet loopt kon het alsnog wel eens gevaarlijk worden.
Dat heeft invloed op de spelers van Nederland? Dat jullie dat denken?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:50 schreef JaZekerZ het volgende:
Groot voordeel. Op TV, in de kroeg en bij m'n familie: iedereen doet net alsof de Russen slechts een formaliteit zijn. In dat geval gaan we het nog lastig krijgen.
inderdaad. en teveel meestal. overmoed brengt ze echt nergensquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Rusland heeft vertrouwen opgedaan maar wat denk je dat Nederland heeft gedaan.
Die zullen ook wel aan vertrouwen gewonnen hebben hoor.
ik zie de spelers op TV, dus jaquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:53 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat heeft invloed op de spelers van Nederland? Dat jullie dat denken?
Is het ook, alleen het staat haaks op de manier waarop Hiddink vertelt dat het eigenlijk allemaal zijn verdienste is.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:51 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Is dat vreemd dan? volstrekt logisch volgens mij hoor.
ik geloof daar niet in, als je in een kwart finale van een Ek staat onderschat je je tegenstander echt niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:53 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat heeft invloed op de spelers van Nederland? Dat jullie dat denken?
Normaal is dit nogal eens een probleem ja. Maar ik vind het nu wel meevallen. Ik heb al ik weet niet hoe veel van dit soort waarschuwingen gehoord. Feit is dat Rusland twee keer won tegen zwakke ploegen, waarvan het de tweede keer zelf een goede indruk maakte. En ze gingen heel hard onderuit tegen Spanje. Nederland heeft enorm veel indruk gemaakt en het lijkt wel of sommige mensen Rusland juist overschatten. De beide backs spelen een sterk toernooi en Arshavin heeft natuurlijk wat extra's. Maar verder ben ik niet zwaar onder de indruk.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:50 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
En dát is nou vaak het probleem van ons Nederlanders
Nonchalance, arrogantie
Alleen met voldoende aanzien voor de Russen winnen we. Zij hebben immers niets te verliezen en kunnen veel ontspannender spelen. Groot voordeel. Op TV, in de kroeg en bij m'n familie: iedereen doet net alsof de Russen slechts een formaliteit zijn. In dat geval gaan we het nog lastig krijgen.
ik sluit zelfs niet uit dat ze ons eruit trappen omdat we eventjes niet opletten (hoeft immers toch niet bij de Russen, want daar lopen we zo overheen).
Dus ja: Pas als we de cub werkelijk hebben is er reden tot juichen. Eerder nog niet!
Nou in mijn ogen onderschat vrijwel iedereen deze tegenstander. Spelers inclusief. We zijn nog geen EK, ookal zijn die eerste schitterende wedstrijden wel zo gevierdquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:56 schreef TAV74 het volgende:
[..]
ik geloof daar niet in, als je in een kwart finale van een Ek staat onderschat je je tegenstander echt niet.
En dat inderdaad. In een seizoen kan ik me best wat bij onderschatting voorstellen met 50 wedstrijden ofzo. Maar in zo'n kort toernooi kan het denk ik bijna niet. Hooguit als een land als Letland meedoet zoals in 2004.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:56 schreef TAV74 het volgende:
[..]
ik geloof daar niet in, als je in een kwart finale van een Ek staat onderschat je je tegenstander echt niet.
Je rekent de ploeg af op wat de fans roepen, de spelers moeten het doen en die onderschatten ze echt niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:58 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nou in mijn ogen onderschat vrijwel iedereen deze tegenstander. Spelers inclusief. We zijn nog geen EK, ookal zijn die eerste schitterende wedstrijden wel zo gevierd
Ohjajoh? dan heb je weinig kennis van de voetbalgeschiedenis.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:59 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
En dat inderdaad. In een seizoen kan ik me best wat bij onderschatting voorstellen met 50 wedstrijden ofzo. Maar in zo'n kort toernooi kan het denk ik bijna niet. Hooguit als een land als Letland meedoet zoals in 2004.
lijkt me een realistische uitspraak iddquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:57 schreef DemonCleaner het volgende:
Ze kunnen ons best uitschakelen, maar de kans dat wij de Russen uit gaan schakelen is veel groter.
ja, voor de 3e keer: ik baseer me ook op de spelersquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:00 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Je rekent de ploeg af op wat de fans roepen, de spelers moeten het doen en die onderschatten ze echt niet.
Welke uitspraak die jij rechtstreeks van een speler van de selectie heb gehoord duidt op onderschatting?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:02 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
ja, voor de 3e keer: ik baseer me ook op de spelers
de enige die ik niet zie onderschatten is Van Basten.
Ze zullen de russen ook niet onderschatten maar het gevoel bij een wedstrijd tegen b.v. Duitsland of Italie is gewoon net iets meer, ook bij de spelers Dit is de spelers niet echt te verwijten maar het speelt wel mee. Ik voorzie een moeilijk avondje. De eerste 3 wedstrijden hebben we goed gespeeld maar heeft ook alles mee gezeten. Het zou best wel eens zo'n avond kunnen worden dat het even tegenzit en dat de russen boven zichzelf uitstijgen. Zie je vaak bij 'nieuwe' ploegen die de volgende ronde bereiken. Ik zeg niet dat ze Nederland uitschakelen maar het zal heel zwaar gaan worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:56 schreef TAV74 het volgende:
[..]
heb jij de afgelopen 20 jaar je ogen in je broekzak gehad ofzo?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:02 schreef TAV74 het volgende:
Ik vind overigens niet dat Nederland vaak ten onder gaat aan arogantie of onderschatting. Volgens mij zit het er meer in dat Nederland in de regel teveel voetballend wil oplossen en vergeet dat er momenten zijn dat het op brute kracht en overleven aankomt.
Deze ploeg is daar voor nederlandse begrippen behoorlijk goed in volgens mij.
Dat denk ik wel ja. Ik heb voor het EK van meerdere spelers wel zulke uitspraken gezien. Ze beschouwden zichzelf wel als favoriet natuurlijk, en terecht. Maar ze (de spelers en trainers) hadden volgens mij nooit het idee dat ze wel even over Nederland heen gingen lopen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:01 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ohjajoh? dan heb je weinig kennis van de voetbalgeschiedenis.
Een recent voorbeeld: hoe denk jij dat de italianen de wedstrijd tegen oranje ingingen? Met ontzag voor NL?
Zo'n rijtje kun je van bijna alle landen wel gaan opvoeren over de laatste 20 jaar.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:05 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
heb jij de afgelopen 20 jaar je ogen in je broekzak gehad ofzo?
Denemarken
Egypte
Ierland
Saudie-arabië
België
Schotland
Mexico
zo uit mijn hoofd wat landen die wij door onderschatting punten gegeven hebben
Doe maar danquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:07 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zo'n rijtje kun je van bijna alle landen wel gaan opvoeren over de laatste 20 jaar.
Italiequote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Italie
Wales
Litouwen
Wit-Rusland
Denemarken
Slovenie
Kroatie
Zweden
Zuid-Korea
Chili
Moet ik doorgaan met voorbeelden?
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:07 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Doe maar dan
maar dat neemt toch niet weg dat wij er zelf op bedacht moeten zijn?
het is typisch nederlands en dat gevoel is er nu weer precies zo.
Dan denk ik : uitkijken geblazen. Respect voor die Russen want zij kunnen verdacht goed uit de hoek komen.
Hehe, hetzelfde gevoel heerst hierquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:48 schreef RayMania het volgende:
Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee gaat vallen. Tegen Spanje was Rusland niet veel, 4-1 zijn harde cijfers. Griekenland - Rusland was een wedstrijd tussen twee landen die de eerste wedstrijd al hadden verloren, dus erop of eronder. Was een vreselijke wedstrijd, de Grieken waren erg slecht en Rusland wint slechts 1-0 door een blunder van de keeper.
Zweden is de laatste jaren al vergane glorie, teveel oude spelers. Ibrahimovic was half geblesseerd, Larsson is geen nationaal elftal waardig meer, Elmander speelde rechtsbuiten in plaats in de spits, een invallende Allback gaat echt niet meer voor spectakel zorgen en Ljungberg heeft ook zijn beste tijd gehad. Eén van de beste spelers van deze tijd, Wilhelmsson, raakte al in de eerste wedstrijd geblesseerd en Källstrom speelde amper.
Ik ben niet onder de indruk tot nu toe; Griekenland en Zweden waren dermate zwak dat winst van Rusland logisch was. Als Nederland gewoon zijn eigen spelletje speelt, dan wordt er gewoon makkelijk gewonnen.
Nu maar hopen dat ik om 22:45 niet keihard op deze post wordt gepakt.
Nog 9 uur en 30 minuten!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:53 schreef superworm het volgende:
Nog 9 uur en 50 minuten!
Ze moeten uiteraard oppassen voor de Russen, ik deel alleen je conclusie niet dat eerdere uitschakelingen en slechte wedstrijden maar even aan onderschatting toe te schrijven zijn. nederlandse speelstijl is in de loop der jaren veel vormgevoeliger gebleken dan bijvoorbeeld de Duitse.quote:
Je wou toch niet zeggen dat landen als Duitsland, Italie e.d. altijd winnen van op papier kleinere ploegen. Kijk alleen al naar het EK van 2004, beide landen in de 1e ronde al uitgeschakeld. En ook in de kwalificatie reeksen laten ze regelmatig steekjes vallen. Het is de alleen wel de kunst van die grote ploegen dat ze de wedstrijden waar het echt om gaat (uitgeschakeld of door) er bijna altijd staan. Dit kan je eigenlijk van Nederland de laatste 20 jaar ook best zeggen, alleen tegen Ierland uit gaven ze niet thuis en werden ze uitgeschakeld voor het WK 2002. Vervolgens zijn ze op bijna iedere eindronde uitgeschakeld door een gelijkwaardige of betere ploeg (Portugal 2x, Italie, Brazilie 2x, Duitsland, enige mindere op papier Denemarken).quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:07 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Doe maar dan
maar dat neemt toch niet weg dat wij er zelf op bedacht moeten zijn?
het is typisch nederlands en dat gevoel is er nu weer precies zo.
Dan denk ik : uitkijken geblazen. Respect voor die Russen want zij kunnen verdacht goed uit de hoek komen.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:23 schreef Aanvoerder het volgende:
Ook al liggen we er vandaag uit, ik heb in geen 10 jaar zoveel genoten van het NL 11tal!
Dat ben ik knap snel vergeten als ze er uit vliegen vrees ik.. Waarschijnlijk worden ze dan ook weer direct met de grond gelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:23 schreef Aanvoerder het volgende:
Ook al liggen we er vandaag uit, ik heb in geen 10 jaar zoveel genoten van het NL 11tal!
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:23 schreef Aanvoerder het volgende:
Ook al liggen we er vandaag uit, ik heb in geen 10 8 jaar zoveel genoten van het NL 11tal!
http://www.supportersclub-oranje.nl/Pages/SCO/Live_Oranje.asp die bedoel je? die doet het nog niet!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:59 schreef Timmai het volgende:
iemand linkje naar webcam in Basel evt?
Ben ik ook wel bang voor...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:25 schreef Etcetera het volgende:
prfff ik wou dat ik al in de kroeg zat zeg.
ik denk niet dat ze Rusland onderschatten, ik ben gewoon bang dat dit allemaal te mooi is om waar te zijn - Oranje speelde zo ontzettend goed- straks komt er zo'n moment dat niks wil en niks lukt
Dat heb ik dus ook. Straks gaat alles weer terug naar de bagger van de kwalificatiequote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:25 schreef Etcetera het volgende:
prfff ik wou dat ik al in de kroeg zat zeg.
ik denk niet dat ze Rusland onderschatten, ik ben gewoon bang dat dit allemaal te mooi is om waar te zijn - Oranje speelde zo ontzettend goed- straks komt er zo'n moment dat niks wil en niks lukt
Jij hebt die wedstrijd iets te uitbundig bekeken gister en je hebt een trauma opgelopen van toeterende Turken. Vanavond slaap je goed.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:23 schreef Zjakkie het volgende:
Ik heb vannacht zelfs 2 keer gedroomd dat we na pernalty's verloren
Als iets een typische eigenschap is, wil het niet zeggen dat de eigenschap strikt voorbehouden is aan dat land of die groep. Dus je hebt geen sterk argument. Ja, ieder land moet waken voor onderschatting, maar ik vind het icm nonchalance en daarmee een beetje show-off voetbal en daardoor verlies echt een typisch NL. Dat zie ik bij België of Frankrijk of Duitsland niet zo sterk terug, bijvoorbeeld. Dat wil niet zeggen dat het nergens voorkomt ofzo.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ieder land moet waken voor onderschatting en dat is geen typische Nederlandse eigenschap.
Zou dat het zijn? De penaltyreeks in mn droom verliep idd wel hetzelfde als die van Kroatië gisterenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:39 schreef donpsp het volgende:
[..]
Jij hebt die wedstrijd iets te uitbundig bekeken gister en je hebt een trauma opgelopen van toeterende Turken. Vanavond slaap je goed.
Ik doe hem straks ook aan naar mijn vriendin. Zal ze niet leuk vindenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:23 schreef Kw4Kje het volgende:
Heb m'n oranje shirtje al aan getrokken, heb er zin in!
4 - 0!
Is ze een Rus?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:31 schreef donpsp het volgende:
[..]
Ik doe hem straks ook aan naar mijn vriendin. Zal ze niet leuk vinden
als het voetballen is afgelopen en het tijd is om naar bed te gaan.quote:
Dat is geen zelfoverschatting, maar het gevoel van zelfvertrouwen dat hij heeft, dat is echt zo totaal wat anders. Dat soort vertrouwen helpt je alleen maar, als je zelf ene beetje op niveau hebt gesport ken je dat gevoel.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:05 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
je vroeg overigens naar een quote maar dan schiet het me te binnen dat Van Persie bovenstaande letterlijk gezegd heeft. Hij had het gevoel 'onoverwinnelijk te zijn'
als dat geen zelfoverschatting is...
Laten we het hopen, want dan loop ik 2 punten uit naar 7 punten op m'n directe concurrent in de EK-poule van werk.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:21 schreef Perrin het volgende:
Nog 8 uur en 20 minuten!
Ik gok op een 3-1 overwinning vandaag.
Pas om 21.40?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:21 schreef Perrin het volgende:
Nog 8 uur en 20 minuten!
Ik gok op een 3-1 overwinning vandaag.
Voetbalwetten zijn er om gebroken te worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:05 schreef wdn het volgende:
Plus die ene slechte wedstrijd hebben we nog niet gehad...
Of moet ik de hele kwalificatie daarvoor in de plaats nemen?
Ik ben verdomme nu al nerveus![]()
Oh ja Roemenie. Wat een zuigwedstrijd was datquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Voetbalwetten zijn er om gebroken te worden.
En de 3e wedstrijd was wel (ietwat) slechter.
Hoezo hebben de russen niets te verliezen?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:50 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
En dát is nou vaak het probleem van ons Nederlanders
Nonchalance, arrogantie
Alleen met voldoende aanzien voor de Russen winnen we. Zij hebben immers niets te verliezen en kunnen veel ontspannender spelen. Groot voordeel. Op TV, in de kroeg en bij m'n familie: iedereen doet net alsof de Russen slechts een formaliteit zijn. In dat geval gaan we het nog lastig krijgen.
ik sluit zelfs niet uit dat ze ons eruit trappen omdat we eventjes niet opletten (hoeft immers toch niet bij de Russen, want daar lopen we zo overheen).
Dus ja: Pas als we de cub werkelijk hebben is er reden tot juichen. Eerder nog niet!
Van alle ek's en wk's die ik heb meegemaakt was het moment (meestal halverwege het tournooi) waarop ik mijn oranje spullen uit de kast haalde het omslagpunt en verloren we.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:25 schreef Aanvoerder het volgende:
Oranje muts: Check
Oranje polsband: Check
Oranje shirt: Check
Nederlandse vlag: Check
Nederlands elftal vest: Check
Hm... zal ik nog m'n oranje stropdas erbij doen?
Oepsie!quote:
Alleen waren de wedstrijden tegen het GOS en Schotland toen niet om aan te zien.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:12 schreef OranjeGevoel het volgende:
Ik heb er zo’n zwaar gevoel bij. Ze spelen gewoon al té goed. Ze hebben het geluk van ’88 maar ik moet de laatste dagen zo vaak aan ’92 denken toen ze de wereldkampioen met 3-1 van de mat veegden en in de knock-outfase wel even van campingelftal Denemarken gingen winnen….
Ik vond ze ronduit zwak tegen Spanje. Achterin deden ze maar heel weinig, en voorin hadden ze veel te veel tijd nodig.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:59 schreef mcyodogg het volgende:
Tegen Spanje vond ik de Russen ook zeer behoorlijk voetballen. Behalve achterin, want ze stonden komisch te verdedigenn.
Als NL de helft van dat geluk krijgt...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:15 schreef wdn het volgende:
Turkije heeft het geluk van een winnaar van een EK.
Ik denk alleen dat en winnen van Duitsland en winnen van Nederland/Rusland./Spanje/Italie 2 bruggen te ver is
quote:
quote:
We hebben een goede verdediging maar 1 die wel gaatjes laat vallen. Een verdediging die de opponent dus de kans geeft te schieten maar die niet genoeg ruimte geeft om de hoeken te bereiken. Daardoor kan VDS tot nu toe steeds op de goede plek staan.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als NL de helft van dat geluk krijgt...
Ik snap al die posters niet die over het geluk van Nederland praten. Het is niet dat we al ballen op de paal of lat hebben gezien. Zo'n van der Sar verdient echt niet zijn euries met koekenbakken.
Hoop het van wel, heeft tot nu toe heel goed gespeeld zou het raar vinden als hij niet in de basis staat.quote:
Slechte backs? Daar blijkt wel uit dat je geen expert bent jaquote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:23 schreef wdn het volgende:
[..]
We hebben een goede verdediging maar 1 die wel gaatjes laat vallen. Een verdediging die de opponent dus de kans geeft te schieten maar die niet genoeg ruimte geeft om de hoeken te bereiken. Daardoor kan VDS tot nu toe steeds op de goede plek staan.
VDS is tot nu toe niet echt getest lijkt me. Wat is het aantal keren dat hij een snoekduik moest maken of een bal net onder de lat vandaan moest halen? 0? 1?
Rusland heeft slechte backs. En 1 extreem goede voetballer.
Ik denk dat het erop aankomt dat er vroeg een Nederlands goal moet vallen.Dan kunnen we de aanvallers van Rusland dubbel dekken en over de backs heen counteren.
Maar ik ben geen expert
Verdedigend zijn de backs in ieder geval niet goed.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:38 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Slechte backs? Daar blijkt wel uit dat je geen expert bent ja![]()
Vond het wel interessant wat De Visser en Been gisteren bij Studio Sportzomer zeiden. Waar het gevaar vandaan komt bij de Russen is duidelijk maar hoe je dat opvangt is de vraag. Ik denk dat we niet achter hun backs aan moeten gaan lopen, ze spelen eigenlijk niet echt met buitenste middenvelders dus dan kunnen onze backs die van hun wel opvangen.
Ben het wel met je eens dat we weer moeten proberen vroeg te scoren, het spel met een goal op zak ligt ons toch goed tot nu toe.
Ik zat er vanmorgen nog aan te denken: ik zal niet raar opkijken als Turkije dit toernooi wint.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:15 schreef wdn het volgende:
Turkije heeft het geluk van een winnaar van een EK.
Ik denk alleen dat en winnen van Duitsland en winnen van Nederland/Rusland./Spanje/Italie 2 bruggen te ver is
Niet in het systeem van die Russenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Verdedigend zijn de backs in ieder geval niet goed.
Aanvallend wel maar de hoofdtaak van een back blijft toch verdedigen.
Die backs van Rusland zijn niet geweldig. Dat kon je zien tegen Spanje.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:38 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Slechte backs? Daar blijkt wel uit dat je geen expert bent ja![]()
Vond het wel interessant wat De Visser en Been gisteren bij Studio Sportzomer zeiden. Waar het gevaar vandaan komt bij de Russen is duidelijk maar hoe je dat opvangt is de vraag. Ik denk dat we niet achter hun backs aan moeten gaan lopen, ze spelen eigenlijk niet echt met buitenste middenvelders dus dan kunnen onze backs die van hun wel opvangen.
Ben het wel met je eens dat we weer moeten proberen vroeg te scoren, het spel met een goal op zak ligt ons toch goed tot nu toe.
Als je veel goals scoort, dan valt de eerste logischerwijs (redelijk) vroeg, dus dat komt wel goed!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:23 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik denk dat het erop aankomt dat er vroeg een Nederlands goal moet vallen.Dan kunnen we de aanvallers van Rusland dubbel dekken en over de backs heen counteren.
Maar ik ben geen expert
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:42 schreef wdn het volgende:
Remco: ik heb het niet gezien maar dat klopt wel. Tijdens elk tournooi is er altijd een slechte wedstrijd van de kampioen. Maar het is niet altijd meteen ook een verliespartij.
Maar zoals al eerder gepost hier: statistieken zijn er om niet te volgen "doorbroken" te worden
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:52 schreef RemcoW85 het volgende:
[..].
Al zijn statistieken genomen op lange termijn vaak wel "zorgwekkend" als ze in je nadeel zijn. Snel slecht spelen dus en met een gelukje winnen, hebben we dat ook weer gehad.
Ja, hij stapt in bij een land. Ziet goede individuele spelers die niet een team vormen en vormt daar een team. Dan loopt het 9 van de 10 keer goed .quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:47 schreef Poison-Ivy het volgende:
Wat je wat het met Guus H. is? Hij is superieur in de 'underdog' positie...
Hij zoekt zich de laatste tijd teams uit die eigenlijk niet veel te verliezen hebben en ziet de uitdaging om zo'n team ver in een toernooi te brengen.
Wat heeft hij te verliezen?
En omdat hij dan vanuit die underdog positie speelt levert dat toch vaker goede resultaten want wie verwacht er wat van?
Korea dan?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:06 schreef wdn het volgende:
[..]![]()
[..]
Ja, hij stapt in bij een land. Ziet goede individuele spelers die niet een team vormen en vormt daar een team. Dan loopt het 9 van de 10 keer goed .
Overigens is het enige wat hij kan stellen is dat hij nu 3x de poule is doorgekomen. Meer niet he.
quote:
Chaos voor Oranjeparade verwacht
door onze speciale verslaggevers
BASEL - De autoriteiten in Basel hebben bekend gemaakt dat het aantal van 150.000 Nederlandse supporters is gehaald. Mogelijk zijn er nog meer onderweg.
Velen kunnen vanavond geen onderdak vinden.
Intussen is de temperatuur opgelopen tot boven de 31 graden. EHBO- posten hebben de handen vol om de voetbalfans die teveel hebben gedronken weer op de benen te krijgen. De Zwitserse brandweer heeft zaterdag even na drie uur grote waterspuiten aangezet op de Kaserne-Riviera, het feestplein in Basel waar duizenden Oranjefans feestvieren. Het water moet de supporters de nodige verkoeling geven.
Naar verwachting zal het een behoorlijke chaos worden als rond 17.00 uur de tienduizenden Oranjefans naar het stadion vertrekken voor de Oranjeparade. De stad zit nu al compleet verstopt.
Dat dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:06 schreef SjonLok het volgende:
Komop he, Rusland stelde geen reet voor tegen Spanje. Zweden was een zwakke tegenstander. En Griekenland is een van de meest dramatische teams van de laatste decennia.
Maar wat heeft Rusland nou echt laten zien? Niks om bang van te worden denk ik. Zal wel 6-1 worden voor Nederland denk ik.
Die "slechte" wedstrijd was tegen Roemenie. Kun je nagaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:40 schreef RemcoW85 het volgende:
Wat was de statistiek ook alweer? Elk Europees (misschien ook wel Wereld) Kampioen in het verleden had op zijn minst 1 slechte wedstrijd (verlies).
Of heb ik Sportzomer niet goed gevolgd gisteren.
Eens.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:06 schreef SjonLok het volgende:
Komop he, Rusland stelde geen reet voor tegen Spanje. Zweden was een zwakke tegenstander. En Griekenland is een van de meest dramatische teams van de laatste decennia.
Maar wat heeft Rusland nou echt laten zien? Niks om bang van te worden denk ik. Zal wel 6-1 worden voor Nederland denk ik.
Als je het zo bekijkt: Hiddink verloor ook op WK98, WK02 en WK06. Gezien deze lijn, zal dat nu weer gebeuren.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:08 schreef Kerol het volgende:
We gaan verliezen:(:(:(:(:(:(:( Hiddink flikt het altijd weer.
Mathijsen vind ik ook niksquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
Weer MathijsenLiever Bouma of Heitinga.
Is toch nog niet bekend? Uur voor de wedstrijdquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Waar halen jullie de opstelling trouwens vandaan?
vermoedelijke opstelling, was bij het 6-uur journaalquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mja, er wordt al wel volop over gepraat hierboven
Ooow okquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:33 schreef Joesse het volgende:
[..]
vermoedelijke opstelling, was bij het 6-uur journaal
Hetzelfde hier, normaliter vol vertrouwen omdat we simpelweg beter zijn, maar ben altijd bang voor scheidsrechterlijke dwalingen ofzow in ons nadeel waardoor we evengoed onderuit gaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:44 schreef Blight het volgende:
Zenuwen, maar toch ook vertrouwen!
Nah. Die stijgt door de steun van publiek en de rest van de spelers boven zichzelf uitquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:55 schreef andre347 het volgende:
Ben zo bang dat Boulah het niet op kan brengen en dat hij een fout gaat maken
Die komt in de 2de helft erin voor Kuijt.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:10 schreef Klopkoek het volgende:
Slechte opstelling. Van Persie zit er niet in. Robben wel
Nederland speelt niet gauw té aanvallend naar mijn gevoel.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:12 schreef Vidacz het volgende:
Iets te aanvallend eigenlijk. Engelaar stond daar wel prima.
ik hoop inderdaad dat er met dezelfde opstelling als tegen FRA en ITA gespeeld wordt. Met Robben en V. Persie als 2 troeven achter de hand.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:27 schreef Klopkoek het volgende:
Je kunt beter Robben als invaller brengen. Zoals Piet de Visser al betoogde.
Indd, laat van der vaart gewoon lekker aanvallen, niet controlerenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:29 schreef Timmai het volgende:
Zou vdVaart dan controlerend gaan spelen naast De Jong?mag hopen van niet.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:22 schreef thedeedster het volgende:
We maken die wodkazuipers helemaal gek!!!
Ik hoop het niet. Ik hoop vanaf minuut 1.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:35 schreef grazz het volgende:
ik hoop dat wanneer robben en/of van persie erinkomen dat ze gaan knallen!!
Ik meld het maar omdat iemand zei dat Robben meedeed en niet Engelaarquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:35 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
en geen van persie maar die zouden er wel in komen
Zal ook eens niet zo zijn...quote:
lol nahja natuurlijk meteen al knallen!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Ik hoop vanaf minuut 1.
Het zal eens niet.quote:
quote:Robben vervangt Engelaar in basis'
Arjen Robben lijkt zich op te mogen maken voor zijn eerste basisplaats van dit Europees kampioenschap. De flankspeler vervangt in het elftal van bondscoach Marco van Basten Orlando Engelaar, die genoegen moet nemen met een plaats op de bank.
Door de basisplaats van Robben zakt Rafael van der Vaart een linie terug, zo meldt Sportweek. Khalid Boulahrouz speelt ondanks het vroege overlijden van zijn dochtertje gewoon mee.
Opstelling (onder voorbehoud):
Van der Sar; Boulahrouz, Ooijer, Mathijsen, Van Bronckhorst; De Jong, Van der Vaart; Kuyt, Sneijder, Robben; Van Nistelrooy
wat een kneuzenbericht van Sportweekquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:40 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
niemand wist dat robben gebleseerd was
Dan lopen ze achter. Tenzij van Basten net gelogen heeftquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:44 schreef Krambo het volgende:
Radio 1 meldt net dat de opstelling nog niet bekend is
quote:Stadion in Basel is bijna helemaal oranje
Het Nederlands elftal wordt vanavond in het Sankt Jakobstadion in Basel gesteund door tienduizenden Oranjesupporters.
De UEFA schat dat 30.000 van de 40.000 plaatsen worden bezet door Nederlanders. De Russen hebben zo'n 4.000 kaartjes bemachtigd.
Even voor half zeven arriveerde de optocht met Oranjefans uit het centrum van Basel bij het stadion.
Waarquote:
daar.quote:
Ik vond ook dat ie gestenigd moest wordenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:55 schreef RemcoW85 het volgende:
Advocaat.
Mensen die m toentertijd tot op het bot afzeken.
Ja maar hij kan zo zielig kijken. Dus dat zal het wel hebben gedaan bij me, zeker toen het maar door bleef gaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vond ook dat ie gestenigd moest worden
Wint Nederland, dan is Van Basten een held, verliezen ze, dan is hij de slechtste coach ooitquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:55 schreef RemcoW85 het volgende:
Advocaat.
Mensen die m toentertijd tot op het bot afzeken.
hoef je niet te zijn we winnen toch wel. Anders zou het wel heel slecht zijn als we niet van rusland kunnen winnen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:58 schreef Greys het volgende:
Vond je, Palmboom? Ik word er alleen nog maar nerveuzer van!
Net 5quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:58 schreef Loedertje het volgende:
* Loedertje Zet GTA4 ff uit en gaat ook ff zoeken waar iedereen hier naar zit te kijken
(welk net ?)
NL 1 of http://ek2008.nos.nl/livequote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:58 schreef Loedertje het volgende:
* Loedertje Zet GTA4 ff uit en gaat ook ff zoeken waar iedereen hier naar zit te kijken
(welk net ?)
Schande. Je doet je naam eer aan.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:58 schreef Loedertje het volgende:
(welk net ?)
Kut is dat hè ?quote:
En dan heb ik nog de mazzel dat ik een stukje jonger ben dan jou. 1980 was ik 10 en heb ik niet echt bewust meegemaakt. 82, 84 en 86 niet gewalificeerd. Dus 88 was mijn eerste bewuste toernooi.quote:
Ik heb 74 en 78 gezien naar het schijntquote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dan heb ik nog de mazzel dat ik een stukje jonger ben dan jou. 1980 was ik 10 en heb ik niet echt bewust meegemaakt. 82, 84 en 86 niet gewalificeerd. Dus 88 was mijn eerste bewuste toernooi.
Na die tijd kon het alleen maar slechter, dus het mag wel weer een keer
6 en 10 neem ik aan? Of 4 en 8quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:07 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb 74 en 78 gezien naar het schijnt
Was toen 6 en 8
ik -12 en -10quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:07 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb 74 en 78 gezien naar het schijnt
Was toen 6 en 8
Waarom hebben we dan 4 verdedigersquote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:08 schreef Palmboom313 het volgende:
gewoon nigel de jong arshavin laten schaduwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |