Oh ja Roemenie. Wat een zuigwedstrijd was datquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Voetbalwetten zijn er om gebroken te worden.
En de 3e wedstrijd was wel (ietwat) slechter.
Hoezo hebben de russen niets te verliezen?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:50 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
En dát is nou vaak het probleem van ons Nederlanders
Nonchalance, arrogantie
Alleen met voldoende aanzien voor de Russen winnen we. Zij hebben immers niets te verliezen en kunnen veel ontspannender spelen. Groot voordeel. Op TV, in de kroeg en bij m'n familie: iedereen doet net alsof de Russen slechts een formaliteit zijn. In dat geval gaan we het nog lastig krijgen.
ik sluit zelfs niet uit dat ze ons eruit trappen omdat we eventjes niet opletten (hoeft immers toch niet bij de Russen, want daar lopen we zo overheen).
Dus ja: Pas als we de cub werkelijk hebben is er reden tot juichen. Eerder nog niet!
Van alle ek's en wk's die ik heb meegemaakt was het moment (meestal halverwege het tournooi) waarop ik mijn oranje spullen uit de kast haalde het omslagpunt en verloren we.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:25 schreef Aanvoerder het volgende:
Oranje muts: Check
Oranje polsband: Check
Oranje shirt: Check
Nederlandse vlag: Check
Nederlands elftal vest: Check
Hm... zal ik nog m'n oranje stropdas erbij doen?
Oepsie!quote:
Alleen waren de wedstrijden tegen het GOS en Schotland toen niet om aan te zien.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:12 schreef OranjeGevoel het volgende:
Ik heb er zo’n zwaar gevoel bij. Ze spelen gewoon al té goed. Ze hebben het geluk van ’88 maar ik moet de laatste dagen zo vaak aan ’92 denken toen ze de wereldkampioen met 3-1 van de mat veegden en in de knock-outfase wel even van campingelftal Denemarken gingen winnen….
Ik vond ze ronduit zwak tegen Spanje. Achterin deden ze maar heel weinig, en voorin hadden ze veel te veel tijd nodig.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:59 schreef mcyodogg het volgende:
Tegen Spanje vond ik de Russen ook zeer behoorlijk voetballen. Behalve achterin, want ze stonden komisch te verdedigenn.
Als NL de helft van dat geluk krijgt...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:15 schreef wdn het volgende:
Turkije heeft het geluk van een winnaar van een EK.
Ik denk alleen dat en winnen van Duitsland en winnen van Nederland/Rusland./Spanje/Italie 2 bruggen te ver is
quote:
quote:
We hebben een goede verdediging maar 1 die wel gaatjes laat vallen. Een verdediging die de opponent dus de kans geeft te schieten maar die niet genoeg ruimte geeft om de hoeken te bereiken. Daardoor kan VDS tot nu toe steeds op de goede plek staan.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als NL de helft van dat geluk krijgt...
Ik snap al die posters niet die over het geluk van Nederland praten. Het is niet dat we al ballen op de paal of lat hebben gezien. Zo'n van der Sar verdient echt niet zijn euries met koekenbakken.
Hoop het van wel, heeft tot nu toe heel goed gespeeld zou het raar vinden als hij niet in de basis staat.quote:
Slechte backs? Daar blijkt wel uit dat je geen expert bent jaquote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:23 schreef wdn het volgende:
[..]
We hebben een goede verdediging maar 1 die wel gaatjes laat vallen. Een verdediging die de opponent dus de kans geeft te schieten maar die niet genoeg ruimte geeft om de hoeken te bereiken. Daardoor kan VDS tot nu toe steeds op de goede plek staan.
VDS is tot nu toe niet echt getest lijkt me. Wat is het aantal keren dat hij een snoekduik moest maken of een bal net onder de lat vandaan moest halen? 0? 1?
Rusland heeft slechte backs. En 1 extreem goede voetballer.
Ik denk dat het erop aankomt dat er vroeg een Nederlands goal moet vallen.Dan kunnen we de aanvallers van Rusland dubbel dekken en over de backs heen counteren.
Maar ik ben geen expert
Verdedigend zijn de backs in ieder geval niet goed.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:38 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Slechte backs? Daar blijkt wel uit dat je geen expert bent ja![]()
Vond het wel interessant wat De Visser en Been gisteren bij Studio Sportzomer zeiden. Waar het gevaar vandaan komt bij de Russen is duidelijk maar hoe je dat opvangt is de vraag. Ik denk dat we niet achter hun backs aan moeten gaan lopen, ze spelen eigenlijk niet echt met buitenste middenvelders dus dan kunnen onze backs die van hun wel opvangen.
Ben het wel met je eens dat we weer moeten proberen vroeg te scoren, het spel met een goal op zak ligt ons toch goed tot nu toe.
Ik zat er vanmorgen nog aan te denken: ik zal niet raar opkijken als Turkije dit toernooi wint.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:15 schreef wdn het volgende:
Turkije heeft het geluk van een winnaar van een EK.
Ik denk alleen dat en winnen van Duitsland en winnen van Nederland/Rusland./Spanje/Italie 2 bruggen te ver is
Niet in het systeem van die Russenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Verdedigend zijn de backs in ieder geval niet goed.
Aanvallend wel maar de hoofdtaak van een back blijft toch verdedigen.
Die backs van Rusland zijn niet geweldig. Dat kon je zien tegen Spanje.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:38 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Slechte backs? Daar blijkt wel uit dat je geen expert bent ja![]()
Vond het wel interessant wat De Visser en Been gisteren bij Studio Sportzomer zeiden. Waar het gevaar vandaan komt bij de Russen is duidelijk maar hoe je dat opvangt is de vraag. Ik denk dat we niet achter hun backs aan moeten gaan lopen, ze spelen eigenlijk niet echt met buitenste middenvelders dus dan kunnen onze backs die van hun wel opvangen.
Ben het wel met je eens dat we weer moeten proberen vroeg te scoren, het spel met een goal op zak ligt ons toch goed tot nu toe.
Als je veel goals scoort, dan valt de eerste logischerwijs (redelijk) vroeg, dus dat komt wel goed!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:23 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik denk dat het erop aankomt dat er vroeg een Nederlands goal moet vallen.Dan kunnen we de aanvallers van Rusland dubbel dekken en over de backs heen counteren.
Maar ik ben geen expert
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:42 schreef wdn het volgende:
Remco: ik heb het niet gezien maar dat klopt wel. Tijdens elk tournooi is er altijd een slechte wedstrijd van de kampioen. Maar het is niet altijd meteen ook een verliespartij.
Maar zoals al eerder gepost hier: statistieken zijn er om niet te volgen "doorbroken" te worden
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:52 schreef RemcoW85 het volgende:
[..].
Al zijn statistieken genomen op lange termijn vaak wel "zorgwekkend" als ze in je nadeel zijn. Snel slecht spelen dus en met een gelukje winnen, hebben we dat ook weer gehad.
Ja, hij stapt in bij een land. Ziet goede individuele spelers die niet een team vormen en vormt daar een team. Dan loopt het 9 van de 10 keer goed .quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:47 schreef Poison-Ivy het volgende:
Wat je wat het met Guus H. is? Hij is superieur in de 'underdog' positie...
Hij zoekt zich de laatste tijd teams uit die eigenlijk niet veel te verliezen hebben en ziet de uitdaging om zo'n team ver in een toernooi te brengen.
Wat heeft hij te verliezen?
En omdat hij dan vanuit die underdog positie speelt levert dat toch vaker goede resultaten want wie verwacht er wat van?
Korea dan?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:06 schreef wdn het volgende:
[..]![]()
[..]
Ja, hij stapt in bij een land. Ziet goede individuele spelers die niet een team vormen en vormt daar een team. Dan loopt het 9 van de 10 keer goed .
Overigens is het enige wat hij kan stellen is dat hij nu 3x de poule is doorgekomen. Meer niet he.
quote:
Chaos voor Oranjeparade verwacht
door onze speciale verslaggevers
BASEL - De autoriteiten in Basel hebben bekend gemaakt dat het aantal van 150.000 Nederlandse supporters is gehaald. Mogelijk zijn er nog meer onderweg.
Velen kunnen vanavond geen onderdak vinden.
Intussen is de temperatuur opgelopen tot boven de 31 graden. EHBO- posten hebben de handen vol om de voetbalfans die teveel hebben gedronken weer op de benen te krijgen. De Zwitserse brandweer heeft zaterdag even na drie uur grote waterspuiten aangezet op de Kaserne-Riviera, het feestplein in Basel waar duizenden Oranjefans feestvieren. Het water moet de supporters de nodige verkoeling geven.
Naar verwachting zal het een behoorlijke chaos worden als rond 17.00 uur de tienduizenden Oranjefans naar het stadion vertrekken voor de Oranjeparade. De stad zit nu al compleet verstopt.
Dat dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:06 schreef SjonLok het volgende:
Komop he, Rusland stelde geen reet voor tegen Spanje. Zweden was een zwakke tegenstander. En Griekenland is een van de meest dramatische teams van de laatste decennia.
Maar wat heeft Rusland nou echt laten zien? Niks om bang van te worden denk ik. Zal wel 6-1 worden voor Nederland denk ik.
Die "slechte" wedstrijd was tegen Roemenie. Kun je nagaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:40 schreef RemcoW85 het volgende:
Wat was de statistiek ook alweer? Elk Europees (misschien ook wel Wereld) Kampioen in het verleden had op zijn minst 1 slechte wedstrijd (verlies).
Of heb ik Sportzomer niet goed gevolgd gisteren.
Eens.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:06 schreef SjonLok het volgende:
Komop he, Rusland stelde geen reet voor tegen Spanje. Zweden was een zwakke tegenstander. En Griekenland is een van de meest dramatische teams van de laatste decennia.
Maar wat heeft Rusland nou echt laten zien? Niks om bang van te worden denk ik. Zal wel 6-1 worden voor Nederland denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |