abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59509507
hoi, ik heb onlangs een auto gekocht en nu vraag ik me af hoe ik goedkope pk's erbij kan krijgen. Dus welke presatatieonderdelen zijn goedkoop en geven meer pk's?( meer dan 7 pk)

groeten
pi_59509565
begin eerst eens met een openluchtfilter en andere uitlaat, winst 0,5pk
pi_59509576
hahaha,
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_59509586
ohwja dan nog achterbank dr uit, alle panelen van het interieur dr uitslopen, reseverband dr uit.
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:03:27 #5
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_59509631
- Ruitenwisserspoilers
- nep-string op de achteruitkijkspiegel.
- ongeacht de kleur van je auto, schilder je motorkap zwart, zodat hij s'avonds op carbon lijkt in jouw fantasie.
- petje dragen en boven de handrem hangen met je harses.
- dobbelstenen aan je achterkijkspiegel hangen.
- kippegaas achter je voorgril stoppen, vraag naar het gaas zonder kippen, dat geeft zoveel rommel.
- booskijkertjes op je koplampen maken.
- gigantische toerenteller op je dashboard zetten.

Volgens mij ben je er dan wel.
pi_59509651
Je vergeet de No Fear en VTEC stickers!
pi_59509661
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:03 schreef Noway666 het volgende:
- Ruitenwisserspoilers
- nep-string op de achteruitkijkspiegel.
- ongeacht de kleur van je auto, schilder je motorkap zwart, zodat hij s'avonds op carbon lijkt in jouw fantasie.
- petje dragen en boven de handrem hangen met je harses.
- dobbelstenen aan je achterkijkspiegel hangen.
- kippegaas achter je voorgril stoppen, vraag naar het gaas zonder kippen, dat geeft zoveel rommel.
- booskijkertjes op je koplampen maken.
- gigantische toerenteller op je dashboard zetten.

Volgens mij ben je er dan wel.
je vergeet de sportantenne, die levert minstens 20pk extra!
pi_59509682
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:04 schreef johnwoo het volgende:
Je vergeet de No Fear en VTEC stickers!
VTEC is op sommige auto`s terrecht!

helaas op die van mij niet, ik rij VTEC-E

Maar heb dan wel een openluchtfilter, sportdemper en sportantenne
pi_59509700
whehe tvptje voor de reacties die gaan komen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_59509725
TS je hebt verlaagde velgen nodig!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_59509738
ohw enne... vergeet de remus knalpiepe niet
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_59509750
ik zou der ook 8 nepsportuitaten opdoen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_59509753
Bij de modelbouwzaak een 5l jerrycan nitromethaan kopen, dit toevoegen aan een tank gewone benzine en vlammen maar. Gegarandeerd 50+ pk winst...wel eerst goed warm laten draaien en voorzichtig mengen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_59509764
heel grappig maar ik wil graag bruikbare tips..
pi_59509775
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:08 schreef rudedeltadude het volgende:
TS je hebt verlaagde velgen nodig!
verlaagde velgen

maar even serieus.. een auto gaat standaard gewoon niet sneller. je kan alleen sprint versnellen door gewicht te verwijderen. Helaas moet dat dan wel radicaal, iets met gehele interieur verwijderen, geen audio etc.
pi_59509790
chippen hoeft niet altijd heel duur te zijn toch?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:13:21 #17
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_59509828


Hang er zo eentje achter! Natuurlijk ook met booskijkers op de achterlichten he, en dikke twenty-fo's met spinners!

Dat scheelt al zéker 1 pk
pi_59509833
TS wat voor wagen gaat het om? rij eens langs een "specialist" tunen kost geld iig. Ik kan wel met termen gooien als: spruitstuk, uitlaatlijn, sportdemper, verlagen etc. Heb je een motor met turbo? dan zou ik even langs de chipper gaan. kost paar honderd euro maar levert meer op dan 7 pk winst
pi_59509861
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:13 schreef Sm0keZ het volgende:
[ afbeelding ]

Hang er zo eentje achter! Natuurlijk ook met booskijkers op de achterlichten he, en dikke twenty-fo's met spinners!

Dat scheelt al zéker 1 pk
Die bovenste ramen laten hem wel snel lijken zeg..
pi_59510036
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:10 schreef freddyvs het volgende:
heel grappig maar ik wil graag bruikbare tips..
Okee hier een serieuze reactie...
Wat je kunt doen om je auto sneller te maken hangt heel erg af van welke auto je precies hebt.

Heb je een nonturbo benzine auto, dan kun je "goedkope" pk's wel vergeten. Een n/a benzine is uiteraard ook best op te voeren, maar het kost allemaal wat meer. Chippen heeft op zichzelf weinig nut; het kan wel helpen wanneer je de motor al hebt aangepast. Begin met simpele dingen zoals restricties in inlaat- en uitlaattraject op te heffen (open uitlaat, katalysator weg etc). Hete nokken en hogere compressie zijn de manieren om een n/a motor echt op te fokken. Verder zoveel mogelijk lichtgewicht onderdelen gebruiken (vliegwiel, velgen) en eventueel e.e.a. strippen.

Heb je een turbodiesel of turbo benzine dan heeft chippen veel meer effect. Verder een zo open mogelijke uitlaat voor een snellere spool en hogere turbodruk. Eventueel een boostcontroller (pas wel op dat je niet zo hoog gaat dat je knock krijgt). Dan heb je de "goedkope" mods wel gehad en kun je ook verder met de dingen die bij nonturbo al genoemd zijn.

Overigens zijn er voor sommige nonturbo's wel trucjes om voor weinig geld wat pk's te winnen. Zo weet ik dat er een type Honda blok is (ik meen een of andere 1.5) die dmv een restrictieve pakking bij het inlaatspruitstuk "geknepen" wordt, en waarbij je direct ongeveer 10 pk wint door die te vervangen door een andere pakking. En ik weet dat je bij een BMW 328 een pk of 20-25 kunt winnen door een ander inlaatspruitstuk te monteren (ik geloof die van een M3). Maar bij de meeste motoren zijn er niet sulke simpele goedkope trucjes.

[ Bericht 16% gewijzigd door johnwoo op 19-06-2008 09:31:07 ]
pi_59510051
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:13 schreef Sm0keZ het volgende:
[ afbeelding ]

Hang er zo eentje achter! Natuurlijk ook met booskijkers op de achterlichten he, en dikke twenty-fo's met spinners!

Dat scheelt al zéker 1 pk
Sportief bakkie hoor
TS : Bukken achter het stuur als je tegenwind hebt. Scheelt meteen al een pk of 15.
pi_59510100
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:04 schreef johnwoo het volgende:
Je vergeet de No Fear en VTEC stickers!
Nait Bange!
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:28:49 #23
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_59510160
Oja, we zijn er een vergeten!

Lichtmetalen ruitenwissers die horizontaal halverwege je raam zitten
pi_59510177
Het gaat om een volvo 460 2.0 GLT E2. Dus een auto van 14 jaar zonder turbo. Veel pk's erbij zijn niet nodig.
7-8 pk is al voldoende. Het doel is om mijn auto wat sneller te maken.
pi_59510272
Als je een snellere auto wilt, waarom koop je dan in godesnaam zo een trage strontbak?
Koop meteen eentje die van zichzelf al snel(ler) is zou ik zeggen
pi_59510350
true maar dat is niet mijn vraag...
pi_59510379
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:29 schreef freddyvs het volgende:
Het gaat om een volvo 460 2.0 GLT E2. Dus een auto van 14 jaar zonder turbo. Veel pk's erbij zijn niet nodig.
7-8 pk is al voldoende. Het doel is om mijn auto wat sneller te maken.


Zoveel mogelijk heuvelafwaarts rijden. Al dat lompe gewicht van die tank werkt dan in je voordeel.
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:38:59 #28
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_59510383
Wat NED zegt, trage dikke strontbak.

Denk ook aan de "investering" die je nu hebt gemaakt, je kan beter geld op zij houden voor onderhoud omdat de wagen waarschijnlijk meer als 2,5 ton heeft gereden.
Op zo'n oudere motor opvoertrucjes proberen kan net iets te veel zijn.
pi_59510394
Over twee weken TS bij wegmisbruikers met te hard rijden:P
verklaring van TS:
ja ik moest toch die 7 pk extra testen!
Waarom wil je in godsnaam 7 pk extra
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_59510421
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:37 schreef freddyvs het volgende:
true maar dat is niet mijn vraag...
Ja dan dus wat johnwoo zegt
pi_59510535
Om de auto dus iets sneller te maken. en de auto heeft btw langerna geen 2,5 ton gelopen. en dat ''lompe gewicht'' valt ook wel mee, hij weegt namelijk ongeveer 1000 kilo.
pi_59510587
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:39 schreef rene90 het volgende:
Over twee weken TS bij wegmisbruikers met te hard rijden:P
verklaring van TS:
ja ik moest toch die 7 pk extra testen!
Waarom wil je in godsnaam 7 pk extra
Goede vraag idd.

Ik zou dit nemen:

Geeft je 50 tot 75 pk winst volgens mij.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59510631
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:44 schreef freddyvs het volgende:
Om de auto dus iets sneller te maken. en de auto heeft btw langerna geen 2,5 ton gelopen. en dat ''lompe gewicht'' valt ook wel mee, hij weegt namelijk ongeveer 1000 kilo.
Hoeveel KM denk je ermee te winnen? Ik ben er totaal niet bekent mee maar volgens mij maakt die 7 pk ook geen reet uit bijna. Plus dat hij wel meer gaat slurpen dus tja...het is geen eenmalige kostenpost om die 7 pk te "kopen"
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_59510645
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:44 schreef freddyvs het volgende:
Om de auto dus iets sneller te maken. en de auto heeft btw langerna geen 2,5 ton gelopen. en dat ''lompe gewicht'' valt ook wel mee, hij weegt namelijk ongeveer 1000 kilo.
Kerel, Lees nou een goed.

Die bak is :

1: Log en lomp, gewoon geen snelle auto, van die 7pk meer merk je geen flikker.
2: Stokoud, modificaties aan de motor zouden wel eens einde oefening kunnen zijn
3: De motor heeft in al die jaren waarschijnlijk al veel meer als 7 pk verloren.

Kortom, lekker in rijden, lekker sparen, en dan een ander autootje. Lees je eerst eens in welke auto's al out-of-the-box snel genoeg zijn voor je, en welke goed (goedkoop) te tunen zijn.
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:50:02 #35
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_59510681
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Goede vraag idd.

Ik zou dit nemen:
[ afbeelding ]
Geeft je 50 tot 75 pk winst volgens mij.
Helaas ook -50 tot -75% duurzaamheid
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:56:38 #36
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_59510845
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door InTrePidIvity op 19-06-2008 11:11:52 ]
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_59511274
Kon een golf 2 gti kopen maar die auto's vertrouw ik niet helemaal. Heb de volvo gekocht vanwege zijn weinig km's, betrouwbaarheid en zijn ruimte(ben namelijk 1.93). Denk alleen dat onderdelen duur gaan worden(in vergelijking met golf).
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:15:49 #38
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_59511329
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.
Dit zou ik wel eens onderbouwd willen zien eigenlijk... Als er een nieuwe auto wordt geleverd die volgens de fabrikant over een x aantal pk beschikt, dan is dat ook zo

Het enige wat verschilt, is als het op de krukas wordt gemeten, of op de wielen zelf.
pi_59511438
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Goede vraag idd.

Ik zou dit nemen:
[ afbeelding ]
Geeft je 50 tot 75 pk winst volgens mij.
Dat kan vele malen meer pk/winst opleveren hoor.
De vraag is alleen hoelang je auto het volhoudt
pi_59511944
goed, heb even op een site voor het chippen van auto's gekeken, daar staat ook je volvo bij.

standaard 110pk / 165nm koppel
na het chippen 119pk / 178nm koppel

kosten: ¤399,-
pi_59512144
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:40 schreef garnage-patrick het volgende:
goed, heb even op een site voor het chippen van auto's gekeken, daar staat ook je volvo bij.

standaard 110pk / 165nm koppel
na het chippen 119pk / 178nm koppel

kosten: ¤399,-
Dat is het inderdaad niet echt waard.
Chippen is alleen interessant wanneer je een turbodiesel hebt.
@Ts probeer gewoon eens simpele modificaties zoals complete luchtfilterhuis vervangen voor een openluchtfilter. Mischien kun je ergens voor weinig je uitlaatlijn laten vervangen?
  Moderator donderdag 19 juni 2008 @ 10:51:59 #42
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_59512359
quote:
Chippen is alleen interessant wanneer je een turbodiesel hebt.
Bij een trubo benzine is het ook interessant hoor
pi_59512447
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:26 schreef Deetch het volgende:

[..]

Nait Bange!
Offtopic:
Laatst zag ik een auto staan met een Nait Bange sticker op z'n achterruit Dus ik zo gucken, ja van wot de fuk.

OT.
Chippen
(ligt er maar net aan wat JIJ goedkoop vind)
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:00:24 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59512484
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.
Ben jij familie van StefanP?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59512851
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.
Wie doet er even een linkje naar het XXX pk is niet altijd XXX pk topic?

Uit nieuwsgierigheid, wat voor bak heb je dan als je 300 pk onder je rechter voet hebt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59512871
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:55 schreef NED het volgende:

[..]

Bij een trubo benzine is het ook interessant hoor
Ook dat .. was ik vergeten te vermelden. Je hebt gelijk.
pi_59512882
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:33:18 #49
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_59513430
Wat dacht je van verder doortrekken dan 3000 rpm...
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_59514488
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:33 schreef kabelhaspel het volgende:
Wat dacht je van verder doortrekken dan 3000 rpm...
pi_59514941
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:34 schreef NED het volgende:
Als je een snellere auto wilt, waarom koop je dan in godesnaam zo een trage strontbak?
Koop meteen eentje die van zichzelf al snel(ler) is zou ik zeggen
2.0 zijn redelijk rap hoor.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:25:46 #52
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_59515024
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:14 schreef DroogDok het volgende:
Zelf al gevonden:

Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...

quote:
300PK is in de autowereld geen 300PK.

* Sm0keZ valt van zijn stoel
pi_59515051
Een volvo 360..
volgens mij past daar een Renault 5 Turbo blok in.

dk 160PK heb je dan
Back to the 70's
pi_59515815
Mischien een 2.5 20v van een 850 inlepelen?
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:05:32 #55
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_59516040
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:26 schreef arnold-d het volgende:
Een volvo 360..
volgens mij past daar een Renault 5 Turbo blok in.

dk 160PK heb je dan
Nee, niet de 5 Turbo. Sowiezo vind je dat blok nimmer niet.
Je bedoelt de 5 GT Turbo, 1.4 die heeft 125PK. Voor zover ik weet zijn oudere Volvo/Renault blokken relatief makkelijk uitwisselbaar. Vooral de 440 turbo blokjes naar clio's bv.. Iets wat lame is aangezien een oude Clio 16v al meer vermogen levert. Een williams helemaal.
pi_59517024
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:11 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
chippen hoeft niet altijd heel duur te zijn toch?
Maar is tegelijkertijd nutteloos voor een non-turbo/compressor auto.
Enige manier om meer pk's op te wekken is door er geld tegenaan te gooien.
Denk aan een speciale uitlaat (speciaal gebogen spagetthi spruitstuk) en motoronderdelen zoals snelle nokkenassen, inlaatkleppen uitboren etc.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_59517165
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:22 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

2.0 zijn redelijk rap hoor.
Eehmz...... nee. Dat zijn trage strontbakken.
pi_59517736
Serieuze tip dan maar: als je zo'n oude, niet echt sportieve auto sneller wilt maken kun je beter als het overbodige gewicht eruit slopen. Daar zal de auto sneller EN zuiniger van worden.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:32:42 #59
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_59520799
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:26 schreef arnold-d het volgende:
Een volvo 360..
volgens mij past daar een Renault 5 Turbo blok in.

dk 160PK heb je dan
Een Volvo 340 moet je hebben. Daar past elk renault blok uit dezelfde tijd redelijk makkelijk in. Denk aan 1.9d, clio 16V etc.
Een 360 heeft een echte Volvo motor, en als je dat makkelijk wilt upgraden moet je een 2.3i uit een 240 nemen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:34:24 #60
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_59520849
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:25 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]


[..]


* Sm0keZ valt van zijn stoel
300PK is dan ook 2x de helft van 300PK. Ongeveer 75PK dus in de autowereld.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:43:15 #61
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_59522528
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:34 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

300PK is dan ook 2x de helft van 300PK. Ongeveer 75PK dus in de autowereld.
Volgens mij speelt de luchtweerstandscoëfficiëntie ook een grote rol, dus als je geen aërodynamisch verantwoorde auto hebt, dan scheelt dat zo nog een kwart.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:42:25 #62
53151 T42
Pinball Wizard
pi_59523965
ik heb een hele motor verwisseld voor 6 pk winst
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:58:12 #63
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_59524332
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:42 schreef T42 het volgende:
ik heb een hele motor verwisseld voor 6 pk winst
Voor een Kever wissel je dan ook een motor in een uurtje
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 19 juni 2008 @ 18:26:26 #64
53151 T42
Pinball Wizard
pi_59524946
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:58 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Voor een Kever wissel je dan ook een motor in een uurtje
nou doe maar 50 uur. tis geen standaard kevert maar iets apartere kevert (wel orgineel)
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:07:10 #65
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_59525944
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:26 schreef T42 het volgende:

[..]

nou doe maar 50 uur. tis geen standaard kevert maar iets apartere kevert (wel orgineel)
Dan is het je eigen schuld
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_59529362
Waarom extra PK?
Heb je hier in Nederland of in België niet veel aan. Je ga daar alleen harder mee rijden. Of ga je een nieuwe hobby houden boetes sparen.

Een andere uitlaat onderzetten helpt niet het klinkt anders daarom denk je dat hij sneller gaat. En naar een chipper gaan zal ik niet doen. Je heb meer kans op schade aan de motor,remmen, en aan de aandrijflijn.

Als je toch zo veel pk wilt waarom ga je dan niet racen op een circuit. Of koop een andere auto.
pi_59529422
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:29 schreef freddyvs het volgende:
Het gaat om een volvo 460 2.0 GLT E2. Dus een auto van 14 jaar zonder turbo. Veel pk's erbij zijn niet nodig.
7-8 pk is al voldoende. Het doel is om mijn auto wat sneller te maken.
7-8 PK, nou dar zal hij idd WAT sneller van gaan (2Km/u of zo).
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:17:44 #68
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_59530667
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:14 schreef DroogDok het volgende:
Zelf al gevonden:

Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...

check mijn sig
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:20:07 #69
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_59530781
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:17 schreef fathank het volgende:

[..]

check mijn sig
Dat was de inspiratie
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:35:44 #70
98259 mstr
Een jonge God!
pi_59531566
Allemaal stickers van tuning-onderdelen op je auto plakken, gegarandeerd 10 pk!
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:34:38 #71
53151 T42
Pinball Wizard
pi_59534665
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:51 schreef Juup© het volgende:

[..]

7-8 PK, nou dar zal hij idd WAT sneller van gaan (2Km/u of zo).
denk niet dat het om de snelheid gaat daar heb je hier nix aan!
optrekken en koppel is leuker met al een paar pk meer
pi_59534905
Waarom wil je in godsnaam 7 pk extra? dat ga je never nooit merken...
pi_59535067
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:34 schreef T42 het volgende:

[..]

denk niet dat het om de snelheid gaat daar heb je hier nix aan!
optrekken en koppel is leuker met al een paar pk meer
Als je een auto van 500 kilo hebt wel...
  vrijdag 20 juni 2008 @ 08:13:16 #74
53151 T42
Pinball Wizard
pi_59541182
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:41 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Als je een auto van 500 kilo hebt wel...
hij weegt 890kg en die 6 pk en bijna verdubbelde koppel merk ik echt wel
pi_59541342
Uitlaat zelf fabriceren zodat er zo min mogelijk bochten inkomen te zitten.
Demper verwijderen
Kleinere diameter banden voor megasnelle accelleratie
onnozele dingen als airco's en audio verwijderen.

Oh.... hier heb je zo ongeveer een richtlijn waar je heen moet werken.

http://link.marktplaats.nl/173245164

(Check dan ook gelijk die dobbelstenen..... Hij is viessss...Patrick!)
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_59543897
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:31 schreef 68Chevelle het volgende:
Uitlaat zelf fabriceren zodat er zo min mogelijk bochten inkomen te zitten.
Demper verwijderen
Kleinere diameter banden voor megasnelle accelleratie
onnozele dingen als airco's en audio verwijderen.

Oh.... hier heb je zo ongeveer een richtlijn waar je heen moet werken.

http://link.marktplaats.nl/173245164

(Check dan ook gelijk die dobbelstenen..... Hij is viessss...Patrick!)

Conjoooo Patrick!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:40:50 #77
200017 QrisS
Chauvinist tot in de kist!
pi_59545908
had dan een 850 t5 gekocht ofzeauw... die zijn ook helemaal niet duur
pi_59594767
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:13 schreef T42 het volgende:

[..]

hij weegt 890kg en die 6 pk en bijna verdubbelde koppel merk ik echt wel
Een verdubbeling aan koppel merk je idd, maar mijn opmerking sloeg op de 6 pk en dat merk je echt niet...

100 of 200nm is dan ook een heel verschil
pi_59597607
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:40 schreef QrisS het volgende:
had dan een 850 t5 gekocht ofzeauw... die zijn ook helemaal niet duur
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  zondag 22 juni 2008 @ 11:47:31 #80
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59599573
Goedkope pk's erbij lukt gewoon niet met zo'n auto. Het allergoedkoopste is wellicht een turbo op de sloop scoren en die erop gooien (als dat past want de 460 Turbo was een 1.8, geloof ik). En dan zit je nog met een turbo-gat van hier tot Tokyo.

Ik denk dat je meer hebt aan wat meer respons van je motor... verloren pk's proberen terug te krijgen. Dus dat wordt onderhouden en afstellen.

- gasklephuis eens eraf halen en goed schoonmaken
- inlaatlijn goed schoonmaken, filter vervangen (alleen een open lucht filter is puur cosmetisch ... niet doen)
- benzinedrukregelaartje er tussen
- ontsteking goed nakijken (bobine, verdeelkap, ontstekingsmodule, bougiekabels, bougies)

Wat ook wel helpt is de wagen lichter maken en onnodige dingen eruit slopen.
Een airco eruit halen scheelt al aardig wat pk. Het meeleuren van overdreven boom-boxen en versterkers maakt de zooi alleen maar trager.

Persoonlijk sluit ik me aan bij Klaas.Kopkaas en anderen die zeggen dat je hier beter geen geld in kunt gaan steken... lekker rijden en sparen voor iets snellers. Als je een prestatie-monster had gewild had je niet moeten gaan voor een 460 want laten we wel wezen ... 2.0 liter injectie met 109 pk (waarvan er waarschijnlijk minstens 10 zijn verdwenen) is wel een beetje weinig, natuurlijk.
Calm down, please!
pi_59603533
Die brandstof druk regelaar heeft geen zin hoor, je kunt zelfs nog lage boost draaien met de OEM brandstof regelaar

Belangrijkste wat je idd kunt doen is alles ff weer fris maken, kat er onder uit en het gewicht zo laag mogelijk brengen.

- inlaatlijn goed schoonmaken, filter vervangen (alleen een open lucht filter is puur cosmetisch ... niet doen)

Ik had een Cold air intake en hij had wel degelijk nut, ik heb op een GOEDE dyno gestaan en ik had 4 pk winst....
  zondag 22 juni 2008 @ 18:59:13 #82
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_59608093
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:37 schreef bietelboer het volgende:
Die brandstof druk regelaar heeft geen zin hoor, je kunt zelfs nog lage boost draaien met de OEM brandstof regelaar

Belangrijkste wat je idd kunt doen is alles ff weer fris maken, kat er onder uit en het gewicht zo laag mogelijk brengen.

- inlaatlijn goed schoonmaken, filter vervangen (alleen een open lucht filter is puur cosmetisch ... niet doen)

Ik had een Cold air intake en hij had wel degelijk nut, ik heb op een GOEDE dyno gestaan en ik had 4 pk winst....
4PK en de kosten daarvan waren
pi_59612984
quote:
Op zondag 22 juni 2008 18:59 schreef Noway666 het volgende:

[..]

4PK en de kosten daarvan waren
Nieuw een kleine 100 euro...pk's kosten nou eenmaal geld

Wil je veel pk's dan kun je het beste boosten...
  zondag 22 juni 2008 @ 23:36:12 #84
53151 T42
Pinball Wizard
pi_59615313
quote:
Op zondag 22 juni 2008 01:08 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Een verdubbeling aan koppel merk je idd, maar mijn opmerking sloeg op de 6 pk en dat merk je echt niet...

100 of 200nm is dan ook een heel verschil
me blok is al naar zijn grootje spuit olie aan de boven kant (vuldop) er weer uit.

1600 euro heb ik een nieuwe dus weer effe sparen
  zondag 22 juni 2008 @ 23:44:26 #85
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_59615516
Jammer dat je niet de 1.7 turbo hebt. Die heb ik namelijk in mijn volvo 480 zitten, standaard 120pk maar met een andere chip a 200 euro trek je er 170pk uit aan de wielen.
Ik ben lelijk.
pi_59615518
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:36 schreef T42 het volgende:

[..]

me blok is al naar zijn grootje spuit olie aan de boven kant (vuldop) er weer uit.

1600 euro heb ik een nieuwe dus weer effe sparen
Is dat een gereviseerd blok? anders een idee om je blokje te laten reviceren?
pi_59616885
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:44 schreef PICHT het volgende:
Jammer dat je niet de 1.7 turbo hebt. Die heb ik namelijk in mijn volvo 480 zitten, standaard 120pk maar met een andere chip a 200 euro trek je er 170pk uit aan de wielen.
Van 120 vliegwielpk's naar 170 wielpk? Flinke chip is dat dan
  Moderator maandag 23 juni 2008 @ 08:01:53 #88
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_59618556
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:44 schreef PICHT het volgende:
Jammer dat je niet de 1.7 turbo hebt. Die heb ik namelijk in mijn volvo 480 zitten, standaard 120pk maar met een andere chip a 200 euro trek je er 170pk uit aan de wielen.
Ja, ik denk het ook
pi_59619087
quote:
Op maandag 23 juni 2008 00:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

Van 120 vliegwielpk's naar 170 wielpk? Flinke chip is dat dan

Deze Chip wellicht..

pi_59619791
quote:
Op maandag 23 juni 2008 09:07 schreef Hot_Baboon het volgende:

[..]

Deze Chip wellicht..

[ afbeelding ]
mischien heeft ie wel een hemi v8 voor je volvo? zal ik je even opgeven?
pi_59620966
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_59626366
nou dan ben jij klaar voor 1250 ¤. heb je in ieder geval genoeg pk's voor je knaken.
pi_59627468
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:13 schreef freddyvs het volgende:
Kon een golf 2 gti kopen maar die auto's vertrouw ik niet helemaal.
vreemd, staan ze namelijk bekent om
pi_59627595
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:36 schreef rival het volgende:

[..]

vreemd, staan ze namelijk bekent om
vooral die zekeringkasten schijnen erg brandveilig te zijn
pi_59627732
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:41 schreef Hot_Baboon het volgende:

[..]

vooral die zekeringkasten schijnen erg brandveilig te zijn
er is welgeteld 1 groot probleem bij de golf 2 en dat is het raamrubber van de voorruit, hierdoor kan er water lekken tot onder de vloermat bij de passagier. waardoor daar roestplekken ontstaan....

dat is het enige algemene probleem, meer bestaan er niet. ook geen zekeringenkast
pi_59683860
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:34 schreef NED het volgende:
Als je een snellere auto wilt, waarom koop je dan in godesnaam zo een trage strontbak?
Koop meteen eentje die van zichzelf al snel(ler) is zou ik zeggen
volgens autotrader trekt die in 10 sec naar de honderd.

een moderne 1.6 haalt dat nog niet eens!!, ze zitten meestal rond de 11 -12
pi_59684028
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:31 schreef 4xfok het volgende:

[..]

volgens autotrader trekt die in 10 sec naar de honderd.

een moderne 1.6 haalt dat nog niet eens!!, ze zitten meestal rond de 11 -12
Nee, maar 10 seconden snel noemen is wat anders Opzich vlot genoeg, maar het zijn geen sportwagenprestaties...
pi_59684052
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:31 schreef 4xfok het volgende:

[..]

volgens autotrader trekt die in 10 sec naar de honderd.

een moderne 1.6 haalt dat nog niet eens!!, ze zitten meestal rond de 11 -12
't Is een 2.0 hoor O_o
Calm down, please!
pi_59684659
maar een 2.0 uit 1990 kan je niet vergelijk met een auto die 18 jaar ouder is

1.6 en 2.0 is denk goede vergelijking
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:46:40 #100
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59686204
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:59 schreef 4xfok het volgende:
maar een 2.0 uit 1990 kan je niet vergelijk met een auto die 18 jaar ouder is

1.6 en 2.0 is denk goede vergelijking
Vergelijken met een auto uit 1972? Ik snap je wel heur

Vergeet alleen niet dat het Honda B16A1 blok uit 1990 komt (150 pk uit 1.6).
Zoooo oud is de techniek niet.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')