je vergeet de sportantenne, die levert minstens 20pk extra!quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:03 schreef Noway666 het volgende:
- Ruitenwisserspoilers
- nep-string op de achteruitkijkspiegel.
- ongeacht de kleur van je auto, schilder je motorkap zwart, zodat hij s'avonds op carbon lijkt in jouw fantasie.
- petje dragen en boven de handrem hangen met je harses.
- dobbelstenen aan je achterkijkspiegel hangen.
- kippegaas achter je voorgril stoppen, vraag naar het gaas zonder kippen, dat geeft zoveel rommel.
- booskijkertjes op je koplampen maken.
- gigantische toerenteller op je dashboard zetten.
Volgens mij ben je er dan wel.
VTEC is op sommige auto`s terrecht!quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:04 schreef johnwoo het volgende:
Je vergeet de No Fear en VTEC stickers!
verlaagde velgenquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:08 schreef rudedeltadude het volgende:
TS je hebt verlaagde velgen nodig!
Die bovenste ramen laten hem wel snel lijken zeg..quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:13 schreef Sm0keZ het volgende:
[ afbeelding ]
Hang er zo eentje achter! Natuurlijk ook met booskijkers op de achterlichten he, en dikke twenty-fo's met spinners!
Dat scheelt al zéker 1 pk
Okee hier een serieuze reactie...quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:10 schreef freddyvs het volgende:
heel grappig maar ik wil graag bruikbare tips..
Sportief bakkie hoorquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:13 schreef Sm0keZ het volgende:
[ afbeelding ]
Hang er zo eentje achter! Natuurlijk ook met booskijkers op de achterlichten he, en dikke twenty-fo's met spinners!
Dat scheelt al zéker 1 pk
Nait Bange!quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:04 schreef johnwoo het volgende:
Je vergeet de No Fear en VTEC stickers!
quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:29 schreef freddyvs het volgende:
Het gaat om een volvo 460 2.0 GLT E2. Dus een auto van 14 jaar zonder turbo. Veel pk's erbij zijn niet nodig.
7-8 pk is al voldoende. Het doel is om mijn auto wat sneller te maken.
Ja dan dus wat johnwoo zegtquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:37 schreef freddyvs het volgende:
true maar dat is niet mijn vraag...
Goede vraag idd.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:39 schreef rene90 het volgende:
Over twee weken TS bij wegmisbruikers met te hard rijden:P
verklaring van TS:
ja ik moest toch die 7 pk extra testen!
Waarom wil je in godsnaam 7 pk extra
Hoeveel KM denk je ermee te winnen? Ik ben er totaal niet bekent mee maar volgens mij maakt die 7 pk ook geen reet uit bijna. Plus dat hij wel meer gaat slurpen dus tja...het is geen eenmalige kostenpost om die 7 pk te "kopen"quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:44 schreef freddyvs het volgende:
Om de auto dus iets sneller te maken. en de auto heeft btw langerna geen 2,5 ton gelopen. en dat ''lompe gewicht'' valt ook wel mee, hij weegt namelijk ongeveer 1000 kilo.
Kerel, Lees nou een goed.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:44 schreef freddyvs het volgende:
Om de auto dus iets sneller te maken. en de auto heeft btw langerna geen 2,5 ton gelopen. en dat ''lompe gewicht'' valt ook wel mee, hij weegt namelijk ongeveer 1000 kilo.
Helaas ook -50 tot -75% duurzaamheidquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Goede vraag idd.
Ik zou dit nemen:
[ afbeelding ]
Geeft je 50 tot 75 pk winst volgens mij.
Dit zou ik wel eens onderbouwd willen zien eigenlijk... Als er een nieuwe auto wordt geleverd die volgens de fabrikant over een x aantal pk beschikt, dan is dat ook zoquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.
Dat kan vele malen meer pk/winst opleveren hoor.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Goede vraag idd.
Ik zou dit nemen:
[ afbeelding ]
Geeft je 50 tot 75 pk winst volgens mij.
Dat is het inderdaad niet echt waard.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:40 schreef garnage-patrick het volgende:
goed, heb even op een site voor het chippen van auto's gekeken, daar staat ook je volvo bij.
standaard 110pk / 165nm koppel
na het chippen 119pk / 178nm koppel
kosten: ¤399,-
Bij een trubo benzine is het ook interessant hoorquote:Chippen is alleen interessant wanneer je een turbodiesel hebt.
Offtopic:quote:
Ben jij familie van StefanP?quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.
Wie doet er even een linkje naar het XXX pk is niet altijd XXX pk topic?quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.
Ook dat .. was ik vergeten te vermelden. Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:55 schreef NED het volgende:
[..]
Bij een trubo benzine is het ook interessant hoor
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:33 schreef kabelhaspel het volgende:
Wat dacht je van verder doortrekken dan 3000 rpm...
2.0 zijn redelijk rap hoor.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:34 schreef NED het volgende:
Als je een snellere auto wilt, waarom koop je dan in godesnaam zo een trage strontbak?
Koop meteen eentje die van zichzelf al snel(ler) is zou ik zeggen
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:14 schreef DroogDok het volgende:
Zelf al gevonden:
Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...
quote:300PK is in de autowereld geen 300PK.
Nee, niet de 5 Turbo. Sowiezo vind je dat blok nimmer niet.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:26 schreef arnold-d het volgende:
Een volvo 360..
volgens mij past daar een Renault 5 Turbo blok in.
dk 160PK heb je dan
Maar is tegelijkertijd nutteloos voor een non-turbo/compressor auto.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:11 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
chippen hoeft niet altijd heel duur te zijn toch?
Een Volvo 340 moet je hebben. Daar past elk renault blok uit dezelfde tijd redelijk makkelijk in. Denk aan 1.9d, clio 16V etc.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:26 schreef arnold-d het volgende:
Een volvo 360..
volgens mij past daar een Renault 5 Turbo blok in.
dk 160PK heb je dan
300PK is dan ook 2x de helft van 300PK. Ongeveer 75PK dus in de autowereld.quote:
Volgens mij speelt de luchtweerstandscoëfficiëntie ook een grote rol, dus als je geen aërodynamisch verantwoorde auto hebt, dan scheelt dat zo nog een kwart.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
300PK is dan ook 2x de helft van 300PK. Ongeveer 75PK dus in de autowereld.
Voor een Kever wissel je dan ook een motor in een uurtjequote:Op donderdag 19 juni 2008 17:42 schreef T42 het volgende:
ik heb een hele motor verwisseld voor 6 pk winst
nou doe maar 50 uur. tis geen standaard kevertquote:Op donderdag 19 juni 2008 17:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Voor een Kever wissel je dan ook een motor in een uurtje
Dan is het je eigen schuldquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:26 schreef T42 het volgende:
[..]
nou doe maar 50 uur. tis geen standaard kevertmaar iets apartere kevert
(wel orgineel)
7-8 PK, nou dar zal hij idd WAT sneller van gaan (2Km/u of zo).quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:29 schreef freddyvs het volgende:
Het gaat om een volvo 460 2.0 GLT E2. Dus een auto van 14 jaar zonder turbo. Veel pk's erbij zijn niet nodig.
7-8 pk is al voldoende. Het doel is om mijn auto wat sneller te maken.
check mijn sigquote:Op donderdag 19 juni 2008 11:14 schreef DroogDok het volgende:
Zelf al gevonden:
Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...
denk niet dat het om de snelheid gaat daar heb je hier nix aan!quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:51 schreef Juup© het volgende:
[..]
7-8 PK, nou dar zal hij idd WAT sneller van gaan (2Km/u of zo).
Als je een auto van 500 kilo hebt wel...quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:34 schreef T42 het volgende:
[..]
denk niet dat het om de snelheid gaat daar heb je hier nix aan!
optrekken en koppel is leuker met al een paar pk meer
hij weegt 890kg en die 6 pk en bijna verdubbelde koppel merk ik echt welquote:Op donderdag 19 juni 2008 22:41 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Als je een auto van 500 kilo hebt wel...
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:31 schreef 68Chevelle het volgende:
Uitlaat zelf fabriceren zodat er zo min mogelijk bochten inkomen te zitten.
Demper verwijderen
Kleinere diameter banden voor megasnelle accelleratie
onnozele dingen als airco's en audio verwijderen.
Oh.... hier heb je zo ongeveer een richtlijn waar je heen moet werken.
http://link.marktplaats.nl/173245164
(Check dan ook gelijk die dobbelstenen..... Hij is viessss...Patrick!)
Een verdubbeling aan koppel merk je idd, maar mijn opmerking sloeg op de 6 pk en dat merk je echt niet...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:13 schreef T42 het volgende:
[..]
hij weegt 890kg en die 6 pk en bijna verdubbelde koppel merk ik echt wel
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:40 schreef QrisS het volgende:
had dan een 850 t5 gekocht ofzeauw... die zijn ook helemaal niet duur
4PK en de kosten daarvan warenquote:Op zondag 22 juni 2008 14:37 schreef bietelboer het volgende:
Die brandstof druk regelaar heeft geen zin hoor, je kunt zelfs nog lage boost draaien met de OEM brandstof regelaar
Belangrijkste wat je idd kunt doen is alles ff weer fris maken, kat er onder uit en het gewicht zo laag mogelijk brengen.
- inlaatlijn goed schoonmaken, filter vervangen (alleen een open lucht filter is puur cosmetisch ... niet doen)
Ik had een Cold air intake en hij had wel degelijk nut, ik heb op een GOEDE dyno gestaan en ik had 4 pk winst....
Nieuw een kleine 100 euro...pk's kosten nou eenmaal geldquote:
me blok is al naar zijn grootjequote:Op zondag 22 juni 2008 01:08 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Een verdubbeling aan koppel merk je idd, maar mijn opmerking sloeg op de 6 pk en dat merk je echt niet...
100 of 200nm is dan ook een heel verschil
Is dat een gereviseerd blok? anders een idee om je blokje te laten reviceren?quote:Op zondag 22 juni 2008 23:36 schreef T42 het volgende:
[..]
me blok is al naar zijn grootjespuit olie aan de boven kant (vuldop) er weer uit.
1600 euro heb ik een nieuwe dus weer effe sparen
Van 120 vliegwielpk's naar 170 wielpk? Flinke chip is dat danquote:Op zondag 22 juni 2008 23:44 schreef PICHT het volgende:
Jammer dat je niet de 1.7 turbo hebt. Die heb ik namelijk in mijn volvo 480 zitten, standaard 120pk maar met een andere chip a 200 euro trek je er 170pk uit aan de wielen.
Ja, ik denk het ookquote:Op zondag 22 juni 2008 23:44 schreef PICHT het volgende:
Jammer dat je niet de 1.7 turbo hebt. Die heb ik namelijk in mijn volvo 480 zitten, standaard 120pk maar met een andere chip a 200 euro trek je er 170pk uit aan de wielen.
quote:Op maandag 23 juni 2008 00:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
Van 120 vliegwielpk's naar 170 wielpk? Flinke chip is dat dan
mischien heeft ie wel een hemi v8 voor je volvo? zal ik je even opgeven?quote:Op maandag 23 juni 2008 09:07 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
Deze Chip wellicht..![]()
[ afbeelding ]
vreemd, staan ze namelijk bekent omquote:Op donderdag 19 juni 2008 10:13 schreef freddyvs het volgende:
Kon een golf 2 gti kopen maar die auto's vertrouw ik niet helemaal.
er is welgeteld 1 groot probleem bij de golf 2 en dat is het raamrubber van de voorruit, hierdoor kan er water lekken tot onder de vloermat bij de passagier. waardoor daar roestplekken ontstaan....quote:Op maandag 23 juni 2008 15:41 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
vooral die zekeringkasten schijnen erg brandveilig te zijn
volgens autotrader trekt die in 10 sec naar de honderd.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:34 schreef NED het volgende:
Als je een snellere auto wilt, waarom koop je dan in godesnaam zo een trage strontbak?
Koop meteen eentje die van zichzelf al snel(ler) is zou ik zeggen
Nee, maar 10 seconden snel noemen is wat andersquote:Op woensdag 25 juni 2008 19:31 schreef 4xfok het volgende:
[..]
volgens autotrader trekt die in 10 sec naar de honderd.
een moderne 1.6 haalt dat nog niet eens!!, ze zitten meestal rond de 11 -12
't Is een 2.0 hoor O_oquote:Op woensdag 25 juni 2008 19:31 schreef 4xfok het volgende:
[..]
volgens autotrader trekt die in 10 sec naar de honderd.
een moderne 1.6 haalt dat nog niet eens!!, ze zitten meestal rond de 11 -12
Vergelijken met een auto uit 1972?quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:59 schreef 4xfok het volgende:
maar een 2.0 uit 1990 kan je niet vergelijk met een auto die 18 jaar ouder is
1.6 en 2.0 is denk goede vergelijking
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |