Ligt vast aan de kabelquote:Op woensdag 18 juni 2008 06:53 schreef The_Dean het volgende:
Als ik versterkers ga testen neem ik juist mijn eigen gitaar mee.
Test je met een dure Gibson, ben je in de wolken, hang je thuis je goedkope Ibanez eraan, klinkt het ruk. Zit je dan
Zelfde hier.quote:
Dequote:
Nope.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:08 schreef Andyy het volgende:
hier verder, maar mensen van het basgitaarforum ?
De vijfde snaar is een lage B. Dus dan ga je alles 5 noten hoger stemmen?quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:19 schreef Witchfynder het volgende:
Goed idee! Wie heeft er skills?.
Ik sta ook in EADG. Iets anders heb ik niet nodig. Onze nummers zitten tijdens zangstukken meestal rond A of G vanwege onze zanger. Ik wil een keer een 5-snaar kopen en die EADGC zetten..
3 tonen lager kan natuurlijk ookquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:23 schreef Twarres het volgende:
[..]
De vijfde snaar is een lage B. Dus dan ga je alles 5 noten hoger stemmen?
Nee, slimmerik, ik pleur die modder-B eraf, schuif alle snaren op en zet er een C onder. De C is dan mijn eerste snaar (32 gauge).quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:23 schreef Twarres het volgende:
[..]
De vijfde snaar is een lage B. Dus dan ga je alles 5 noten hoger stemmen?
5 noten t.w. C, C#, D, D#, E.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
3 tonen lager kan natuurlijk ook
Even na zitten rekenen, maar dat zou dus 3 tonen hoger moeten zijn, of 4 lager natuurlijk.
Volgens mij is bij jou het verschil tussen noten en tonen niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:49 schreef Twarres het volgende:
[..]
5 noten t.w. C, C#, D, D#, E.
Maar we zijn er al uit.
Maar wel een toon.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:57 schreef Witchfynder het volgende:
Van C naar C# is maar een halve interval.
Sorry, my bad. Maar hier was ik wel van op de hoogte.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Volgens mij is bij jou het verschil tussen noten en tonen niet helemaal duidelijk.
Om het even heel simpel te stellen:
Met noten geef je aan hoelang een bepaalde toon moet duren. (heel, half, kwart, etc.)
Ik vind een halve toon een toon, zodoende kom ik op 5 tonen. Maar die discussie heb ik wel vaker.quote:Met tonen geef je de 'hoogte' aan. Van C naar C# is een halve toon verschil. Zodoende kom je op 3 tonen.
[Dribbel-reactie]quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Volgens mij is bij jou het verschil tussen noten en tonen niet helemaal duidelijk.
Hangt maar helemaal van je defenitie af. Met mijn definitie is het allemaal hetzelfde als bij jou.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:09 schreef Witchfynder het volgende:
Dat kun je wel vinden, maar hoeveel octaven heb jij dan wel niet? En waar zit jouw kwint?.
Het is eigenlijk ook helemaal niet logisch. Van E naar F is een halve interval, terwijl daar logisch gezien de E# nog tussen zou moeten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:07 schreef Twarres het volgende:
Ik vind een halve toon een toon, zodoende kom ik op 5 tonen. Maar die discussie heb ik wel vaker.
Maar dan is je definitie van een octaaf en een kwint etc niet consistent met je idee van tonen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:12 schreef Twarres het volgende:
[..]
Hangt maar helemaal van je defenitie af. Met mijn definitie is het allemaal hetzelfde als bij jou.
Ah!! Grammatica is a bitchquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar dan is je definitie van een octaaf en een kwint etc niet consistent met je idee van tonen..
.
Zijn vrouwen ook muzikaal dan?quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:20 schreef Tali het volgende:
Hallo, bassiste meldt zich![]()
Ben ook BGF-member trouwens, maar niet de meest actieve.
Zoals blokfluit enzo?quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:49 schreef Tali het volgende:
[..]
Jahoor, ze kiezen alleen vaak minder leuke instrumenten.
Ik heb nog niets besloten. Prijsklasse is zo rond de 200 euro. Deze leek me misschien wel wat: http://www.feedback.nl/?b=N10&a=141. Iemand ervaring mee, of een ander voorstel? Liefst iets wat ze bij feedback hebben, gezien ik daar toch heen ga.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:24 schreef KaMo het volgende:
Sja dat is het bij mij dus!
DGCF vanwege mijn band...
Ik cover amper, dusja xD
@ Tali: Weet je al watvoor amp het gaat worden? Prijsklasse?
Gebruik je dan ook een dikkere gauge snaren? En wat voor muziek spelen jullie? Als ik die tuning zie, denk ik gelijk nu of death metal.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:24 schreef KaMo het volgende:
Sja dat is het bij mij dus!
DGCF vanwege mijn band...
Ik cover amper, dusja xD
Amps bij Feedback kun je testen, stel er alleen niet teveel vragen overquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:46 schreef Tali het volgende:
[..]
Ik heb nog niets besloten. Prijsklasse is zo rond de 200 euro. Deze leek me misschien wel wat: http://www.feedback.nl/?b=N10&a=141. Iemand ervaring mee, of een ander voorstel? Liefst iets wat ze bij feedback hebben, gezien ik daar toch heen ga.
En nou niet allemaal gaan zeggen dat ik niet naar feedback moet gaan aub, dat ga ik toch wel.
Nee, gewone snaren, mijnquote:Op donderdag 19 juni 2008 07:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gebruik je dan ook een dikkere gauge snaren? En wat voor muziek spelen jullie? Als ik die tuning zie, denk ik gelijk nu of death metal..
Je zit met hetzelfde dilemma als mij. Ik speel ook voornamelijk rock/metal maar wil ook andere dingen kunnen spelen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:45 schreef Tali het volgende:
Ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over Ashdown, maar over de Five Fifteen waren de meningen die ik heb gehoord juist weer wat meer verdeeld. Die Ibanez SW65 overweeg ik ook nog.
Ik speel trouwens voornamelijk rock, maar ik wil er wel een de voor meerdere stijlen goed is. Het wordt nog een lastige keuze geloof ik.
Ik heb zelf een SW100 en ben hier prima tevreden over. Goed helder geluid.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Dus Ashdown versterkers zijn prima voor beginners? Ik wilde eerst voor de Ibanez SW65 gaan kijken maar misschien kan ik beter de Ashdown Five Fifteen kopen?
Tjeeminee.. Wat een wie-heeft-de-langste wedstrijd.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:19 schreef KaMo het volgende:
Is dat zo'n kleine combo?
Sja ik heb een rig van 300 watt met 4*10" cab
wie dan ?quote:Op woensdag 18 juni 2008 02:10 schreef Witchfynder het volgende:
Ik post ook op BGF tegenwoordig..
Kwam er gelijk twee bekende bassisten tegen..
Weer eentje... Het moet niet gekker worden!!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:31 schreef godigita het volgende:
Hallo, bassiste hier.
Sinds mijn 15e, aantal jaren op hiatus geweest, maar ook al een aantal jaren weer vrolijk aan het spelen. Ik heb een Turquoise '97 Fender Precision, en Hartke, maar het wordt tijd dat ik eens wat anders koop.
Heb al jaren geen band meer, wil wel, maar weinig tijd en weinig leuks tegengekomen. Tot die tijd speel ik gewoon lekker thuis, en dat is ook de reden waarom ik geen beter rig koop.
[ afbeelding ](ik weet het, hij staat scheef in de standaard)
Ja ik bedoel dat ik hen buiten BGF al kende, niet zozeer dat ze in bekende bands zitten.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:27 schreef Andyy het volgende:
[..]
wie dan ?
toen ik nog 1 van de actievere leden was waren de bassist van Jeremy's er en action in dc
Was ook een optie voor mij, maar... hij was veel te zwaar! Ik heb 15 en zit in een punk band. Dat betekend: ik wil kunnen springen en mijn schouders moeten nog lang meequote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:27 schreef Rechterbal het volgende:
Geile bas Kamo. Ik wist ook niet dat je baste
Ik blijf nog even op me Ibanezje spelen, en koop gewoon een extra stack. Daarna wil ik een Epiphone Thunderbird ^^
[ afbeelding ]
Nja, ben nog aan het overleggenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Waarom neemt bijna iedereen een witte T-Bird.... Ik vind zo'n sunburst achtige veul vetter.
Nah, matzwart.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Waarom neemt bijna iedereen een witte T-Bird.... Ik vind zo'n sunburst achtige veul vetter.
Een bas kopen en gaan spelen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:31 schreef Amokzaaier het volgende:
Hee ik wil er op late leeftijd mee beginnen ( zonder gitaar ervaring), Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
bas spelen. En ook zelf lijnen bedenken, nummers.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:55 schreef Witchfynder het volgende:
Precies. En stel jezelf de vraag: "wat wil ik? Bas spelen of muziektheoreticus worden?" .
De beste manier om de lol uit bas spelen (of elk instrument) is door te beginnen met een shitload aan theorie, wat men op les nog eens wil doen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:58 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
bas spelen. En ook zelf lijnen bedenken, nummers.
Tuurlijk. Dat houdt in dat je snaar gaat springen. Eraf halen en nieuwe snaren erop. It's the only way dude..quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:08 schreef KaMo het volgende:
Vandaag zag ik dat er een soort draden van mijn snaren komen... waar de plectrum de snaar raakt.
Is dit erg?
Klinkt niet anders nee...quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:21 schreef Rechterbal het volgende:
Klinkt je bas anders? Ben je ergens aan blijven hangen ofzo?
Ken dit fenemoon niet.
Vraag eesn in de gitaarshop
Elixirs hebben een coating. Speelt gemakkelijker en zou langer mee moeten gaan, maar laat idd wel eens los bij (stevig) plectrumgebruik.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:13 schreef KaMo het volgende:
Ja fabriekssnaren...
En het is geen ijzerdraad, het lijkt wel nylon!
En nieuwe snaren... Er zitten van in de fabriek Elixir snaren op, dus dat zou waste zijn!
Pas een week oud?? Dat mag niet gebeuren. Ik zou gewoon teruggaan naar de muziektoko.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:56 schreef KaMo het volgende:
[..]
Klinkt niet anders nee...
En no way dat ik snaren van 60 euro na een week ga vervangen
Dus het is enkel de coating?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:24 schreef Laxe het volgende:
[..]
Elixirs hebben een coating. Speelt gemakkelijker en zou langer mee moeten gaan, maar laat idd wel eens los bij (stevig) plectrumgebruik.
Dat neem ik aan. Ziet er niet uit, maar doet weinig aan de klank schijnt het. Zelf geen ervaring mee, maar vaker gelezen op allerlei gitaar/basfora.quote:
Ze hebben ze op voorraad in Sin Niklaas, dus zal wel denk ikquote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:22 schreef Xrenity het volgende:
Heb de Bass Big Muff besteld via keymusic.be
Hopelijk heb ik hem snel binnen!
quote:Op maandag 21 juli 2008 15:38 schreef Witchfynder het volgende:
Dacht al dat je dat bedoelde.. Een octaaf duidt een interval aan, een stap die je zet. Je hebt dus een begintoon en daarvan beweeg je een octaaf, een terts, een kwint... zo moet je het zien.
.
Yep, wat je daar laat zien moet perfect werken! Speel ze!.
Voorlopig nietmeer geprobeerd, ben momenteel gek van No Way Back van Foo Fighters, heerlijk die nummers waardoor je direct superveel energie hebtquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:05 schreef Witchfynder het volgende:
Tof. Laat maar horen! Lukt die QotSA-meuk al?
Bedoelde het niet zo.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:20 schreef Twarres het volgende:
QotSA-meuk?!?! Niet mijn favo bandje afkraken he!!
Maakt niet uit, maar Iron Maiden is ook ruk.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bedoelde het niet zo.. Ik noem elke groepering van dingen meuk. Ik kan het ook over Iron Maiden-meuk hebben hoor.
.
Iron Maiden is geweldig ja! Steve Harris heeft tenminste gen downtuning en overdrive nodig om heavy te klinken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:39 schreef Twarres het volgende:
[..]
Maakt niet uit, maar Iron Maiden is ook ruk.
En hij heeft een hele speciale manier van bassen die je bij bijna geen enkele bassist van zijn periode ziet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Iron Maiden is geweldig ja! Steve Harris heeft tenminste gen downtuning en overdrive nodig om heavy te klinken..
Plectrum heeft sowieso niet zoveel meer speciale klank mee, en juist meer beperkingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:55 schreef KaMo het volgende:
Het is weg, ik heb er even een dagje niet opgespeelt en het is veel minder...
Ik ga wel meer fingerstyle spelen
Zeker.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:33 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
En hij heeft een hele speciale manier van bassen die je bij bijna geen enkele bassist van zijn periode ziet.
Ben ik niet met je eens. Ikzelf vind het veel meer swing brengen als je met plectrum speelt. Met vingers spelen maakt het allemaal wat funkier.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:35 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Plectrum heeft sowieso niet zoveel meer speciale klank mee, en juist meer beperkingen.
Die bassist van Rush speelt ook erg apart, maar dat maakt het geen goede muziek.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:33 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
En hij heeft een hele speciale manier van bassen die je bij bijna geen enkele bassist van zijn periode ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:51 schreef Twarres het volgende:
[..]
Die bassist van Rush speelt ook erg apart, maar dat maakt het geen goede muziek.In de regel ben ik het wel met je eens. Van die technische flapdrollen die nergens naar klinken. Die discussie heb ik ook geregeld met een gitarist van ons. Dan maakt hij weer een stuk dat afwisselend 7/8 en 6/4 is. Prima, maar hoe klinkt het? Ik vind muziek tof als het tof klinkt, maakt me geen moer uit verder hoe moeilijk, technisch of wat dan ook het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Steve Harris is trouwens wel een van mijn grote invloeden, naast bijv Roger Glover (Deep Purple) en Timi Hansen (Mercyful Fate)..
Ik neem mijn bas altijd op dmv een bassdrum mic voor mijn versterker. Dan een compressor erover heen. De EQ cutten rond 100 Hz en 3000 Hz en daar tussenin boosten. Klinkt toppie!quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef .Sanne het volgende:
Ook schrijf ik zelf nummers en neem ik zelf op. Wat me wel opvalt is dat ik basgitaar het moeilijkst vind om mooi te laten klinken op de opname, tenminste, als je een snelle partij speelt.
Iemand trouwens nog aanraders om te spelen?
Deep Purple.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef .Sanne het volgende:
Iemand trouwens nog aanraders om te spelen?
Hardly Bassquote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:56 schreef Twarres het volgende:
Nee joh. Dat zijn prutsers.
Hardly Easy moet je ook maar niet doen... Die bassist kan helemaal niks...
Tja, ik heb alleen geen bassdrum microfoon. Ik heb zelf een opnameapparaatje, Boss BR 600. Hij doet 't goed hoor, maar soms is het nét niet wat ik zoek met de basgitaar. Verder heb ik ook een opnamemicrofoon die ik boven de drums hang of waar mee gezongen wordt, maar je krijgt al snel ruis. En mijn versterker ruist zelf ook een beetje, dus dat gaat niet werken hier helaas.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:21 schreef Twarres het volgende:
[..]
Ik neem mijn bas altijd op dmv een bassdrum mic voor mijn versterker. Dan een compressor erover heen. De EQ cutten rond 100 Hz en 3000 Hz en daar tussenin boosten. Klinkt toppie!![]()
Om te spelen... Hmm. Wat is je ding? Ik vind het zelf altijd leuk op Primus te spelen. Ik blijf het zeggen. Les Claypool is God!!
*brrrrr*quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:36 schreef .Sanne het volgende:
Ik ben ook een beetje bezig in een basboek van Jaco Pastorius, gekregen van mijn basleraar.
En als je bier op is, is die staar dan al weg?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik noem dan meestal Steve DiGiorgio en wanneer de lege staar bij de Jacofan verschijnt, ga ik bier halen..
quote:
Nja, zo ervaar ik het. Ik vind met plectrum dat het killer klinkt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:50 schreef Twarres het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ikzelf vind het veel meer swing brengen als je met plectrum speelt. Met vingers spelen maakt het allemaal wat funkier.
Maar da's mijn mening.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:51 schreef Twarres het volgende:
[..]
Die bassist van Rush speelt ook erg apart, maar dat maakt het geen goede muziek.True, maar bij maiden maakt het dat wel mooi. Wrathchild bijvoorbeeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Death solves all problems: no man, no problem.
Een richwood bas,geen idee welk type, maar was niet al te duurquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:25 schreef Witchfynder het volgende:
Vertel er dan ff bij wat je gekocht hebt..
Geen idee, maar die zijn zoo cool dat 't mij weinig zou uitmakenquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:07 schreef Witchfynder het volgende:
Heb nog niet op een Orange gespeeld maar ze schijnen tof te zijn. Wat voor soort geluid komt er uit? Beetje een vintage tweed geluid?
Inderdaad. Ik had er ook meer van verwacht.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:39 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb zaterdag voor het eerst op een 5-snarige bas gespeeld. Vond er geen reet aan eerlijk gezegd..
Dat nog niet eens. Die B-snaar kan ik niks mee. Komt alleen maar "whoemp" uit. Misschien dan 5-snarig EADGC toffer is, maar ik moest ook meer dan verwacht wennen aan hoe dicht de snaren op elkaar staan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:41 schreef Twarres het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had er ook meer van verwacht.
Het enige toffe is dat hij wat stoerder oogt.
Sorry, als noorderling snap ik deze uitspraak niet volledig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik vind 5 snaren juist staan van hmm... niet goed genoeg om plan te trekken met 4...
In deze regionen is dat normaal taalgebruik hoorquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:56 schreef .Sanne het volgende:
Tja, misschien niet helemaal goed verwoord.
Hier wordt al een hoop besproken: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=14793&start=0quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:36 schreef KaMo het volgende:
Iemand verstand van wireless bassen? en tips?
Thanks, maar ze spelen overigens heerlijkquote:
Ja klop, er zitten wel indicatoren op die zijn erg handig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 21:22 schreef Witchfynder het volgende:
Da's mooi!.
Die Vox is fretloos gemaakt he? Ziet er wel netjes uit..
Heb sinds kort de Bass Big Muff en die is awesomequote:Op woensdag 3 september 2008 19:14 schreef Brammie1 het volgende:
zijn er hier mensen die een Electro Harmonix Little Big Muff gebruiken? Ik zit erover te denken om er een aan te schaffen. Lijkt me erg vet klinken! Zeker bij nummers van Muse
Kwam er zonet achter dat die ook al bestaatquote:Op woensdag 3 september 2008 20:43 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Heb sinds kort de Bass Big Muff en die is awesome
Perfect voor bas.
KAn je beter bass Muff doenquote:Op woensdag 3 september 2008 19:14 schreef Brammie1 het volgende:
zijn er hier mensen die een Electro Harmonix Little Big Muff gebruiken? Ik zit erover te denken om er een aan te schaffen. Lijkt me erg vet klinken! Zeker bij nummers van Muse
Siiiiiiickquote:Op woensdag 3 september 2008 22:00 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post
Bass Big Muff klinkt ook vet![]()
Ik heb nog ergens de russische versie (Sovtec?) liggen. Die schijnt het ook wel goed te doen voor bas.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:32 schreef Brammie1 het volgende:
Kwam er zonet achter dat die ook al bestaatga ik eens checken
Waar heb je die gekocht? Ik kan 'm bijna nergens vinden (behalve ergens in Den Haag)quote:Op woensdag 3 september 2008 20:43 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Heb sinds kort de Bass Big Muff en die is awesome
Perfect voor bas.
Lokale muziekwinkel krijgt 'm ook pas over een maandjequote:Op zaterdag 6 september 2008 11:20 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht? Ik kan 'm bijna nergens vinden (behalve ergens in Den Haag)
Dat zeg ik, basvrouwtjesquote:Op donderdag 11 september 2008 14:26 schreef Bellah het volgende:
[..]
*meldt...
Basgitaren
[ afbeelding ]
Doe nu allebeiquote:Op donderdag 11 september 2008 19:09 schreef Juicyhil het volgende:
Wat prefereren jullie trouwens, met of zonder plectrum spelen?
Bestel je hem toch even online ^^quote:Op donderdag 11 september 2008 19:46 schreef Brammie1 het volgende:
ik speel rustigere nummers (zoals The Police) met vingers en snellere nummers (zoals Sum 41) met plectrum. Van Muse speel ik het meeste met m'n vingers, maar sommige nummers (thoughts of a dying atheist) speel ik met plectrum omdat m'n vingers nog niet zo snel zijn.
De gitaarwinkel waar ik m'n bas vandaan heb heeft pas over 3 weken weer een Bass Big Muff
Omdraaien is nooit een optie. Dat denken rechtshandigen altijd wel, maar dat speelt niet.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:50 schreef KaMo het volgende:
Omdraaien is geen optie bij dat model xD
Niet aanstellenquote:Op vrijdag 19 september 2008 09:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdraaien is nooit een optie. Dat denken rechtshandigen altijd wel, maar dat speelt niet..
Kwartier? Met een gewone gitaar wel ongeveer... en dat zijn er twee meerquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:23 schreef Brammie1 het volgende:
hoe lang ben je eigenlijk bezig met het vervangen van je snaren? Ik heb 't nog nooit gedaan en m'n snaren zijn wel een beetje op nou, na 3 en halve maand. Ik moet het een keer leren.
Hij heeft gewoon gelijk.quote:
De laatste keer heb ik ze vervangen en gestemd binnen 8 minuten.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:23 schreef Brammie1 het volgende:
hoe lang ben je eigenlijk bezig met het vervangen van je snaren? Ik heb 't nog nooit gedaan en m'n snaren zijn wel een beetje op nou, na 3 en halve maand. Ik moet het een keer leren.
Dat is best sickquote:Op vrijdag 19 september 2008 21:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De laatste keer heb ik ze vervangen en gestemd binnen 8 minuten..
Ik durf er wel op te gokken dat Chris Ballew dat nog sneller kan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:21 schreef Witchfynder het volgende:
De laatste keer heb ik ze vervangen en gestemd binnen 8 minuten..
Ik denk dat met wat oefening ik het zelft nog sneller kan. De mechanieken die bassen vaak hebben zijn echt veel handiger dan voor gitaar vind ik, omdat je de snaar er vertikaal in steekt en hij dan zelft klemt. Dus ik knip de oude snaren er af, steek de nieuwe er in met wat speling, knip ze af bij de headstock, steek ze in het gaatje en vouw ze om, dan pak ik mijn Planet Waves draaitool, geef er een flinke slinger aan tot ik denk dat ik in de buurt zit (en dat leer je van ervaring), ff bij stemmen en daar ben je.quote:
Uh andere toonladders?quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:44 schreef Bellah het volgende:
Mm dat moet ik misschien ook maar eens doen, snaren vervangenHebben jullie nog leuke oefeningetjes? Ik ben opgezadeld met de pentatonische laddertjes in elke willekeurige volgorde, maar dat lukt inmiddels wel
Eerst zag ik het nietquote:Op zaterdag 20 september 2008 11:44 schreef Brammie1 het volgende:
ik was gister bij Peter Pan Speedrock en heb deze foto gemaakt van de gitaar van de bassist:
[ afbeelding ]
Wat klopt er niet
Het kan nog beter.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:44 schreef Brammie1 het volgende:
ik was gister bij Peter Pan Speedrock en heb deze foto gemaakt van de gitaar van de bassist:
[ afbeelding ]
Wat klopt er niet
Uhm, hij speelt niet echt jazz, dus ik denk niet dat dat een probleem zal worden.quote:Op zondag 21 september 2008 10:31 schreef allsystemshalt het volgende:
lol hoe moet ie nou een accord spelen?
On, dat is wel tofquote:Op woensdag 24 september 2008 23:41 schreef allsystemshalt het volgende:
VET Billy Sheehan komt een clinic geven bij feedback![]()
![]()
![]()
Daar moet ik bijzijn![]()
![]()
![]()
Wie gaat er ook heen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | G:-------------------------------------------------------------------- D:-------------------------------------------------------------------- A:-------------4-5-5-5-4-----------------------------4-5-5-5-4--- E:-12\--0-0-0------------5-5-5-5-5-5-5-4---0-0-0--------------- Verse G:-----------------------------------------|----------------------------------------- D:-----------------------------------------|----------------------------------------- A:----------------------------4-5-5-5-4-|----------------------5-5-5-5-7-7-7-7- E:-5-5-5-4-2-2-2-4-0-0-0--------------|--5-5-5-4-2-2-2-4-------------------- G:----------------------------------------|---------------------------------------- D:----------------------------------------|---------------------------------------- A:---------------------------4-5-5-5-4-|----------------------------4-5-5-5-4- E:-5-5-5-4-2-2-2-4-0-0-0-------------|-5-5-5-4-2-2-2-4-0-0-0------------ Chorus G:--------------------------------------------------------------------------------- D:--------------------------------------------------------------------------------- A:-2-2-2-2-2-2-2-2------------------------------------------------------------- E:---------------------0-0-0-0-0-0-0-0-5-5-5-5-5-5-5-5-2-2-2-2-2-2-2-2- G:--------------------------------------------------------------------------------- D:--------------------------------------------------------------------------------- A:-2-2-2-2-2-2-2-2------------------------------------------------------------- E:---------------------0-0-0-0-0-0-0-0-5-5-5-5-5-5-5-5-5-5-5-5-5-5-5-5- G:----------------------------------------- D:----------------------------------------- A:-2-2-2-2-2-2-2-2--------------------- E:---------------------0-0-0-0-0-0-0-0- |
ik heb toevallig ook een pedaal van digitech, zo'n RP200. Verwacht geen briljante geluiden eruit, maar het zou moeten werken zonder dat er iets stuk gaat. Ik gebruik alleen de equalizer ervan, speel vaak met hoofdtelefoon die daar makkelijk op aangesloten kan worden, en dan een kabel naar mn pc in de "jam-along" poort.quote:Op dinsdag 30 september 2008 20:29 schreef On het volgende:
Is het verantwoord als ik een gitaar pedaal van digitech voor de grap aan mijn bas aansluit? Of ontploffen er dan dingen.
Die heb ik ook! Alleen dan rood! Best een leuk ding voor weinig geld...quote:Op donderdag 25 september 2008 15:16 schreef J0ttem het volgende:
Nog een bassist hiero : P
Ik doe t ongeveer 8 maanden, ben vooral bezig met standaard rock (Foo Fighters, RHCP, Pocupine Tree etc) maar wil ook eens de Jazz kant op :>
[ afbeelding ]
Mijn gitaar, een Greg Bennett Fairlane (FN1) (yep, sunburst met witte slagplaat, whoohoo, hoe orgineel)
Maar verder een prima ding : P
Nee joh, die is echt muf... Sowieso vind ik de meeste rifjes van Fat Mike muf...quote:Op dinsdag 30 september 2008 20:20 schreef Brammie1 het volgende:
My Vagina van NOFX, leuk loopje
[ code verwijderd ]
edit: beetje lay out gefucked, maar OK
Pedalen maken niks uit, alleen bij versterkers is het lastig. Zo moet je uitkijken met hoge distortion in een basversterker inprikken. Dan krijg je meestal feedback tot Tokyo.quote:Op dinsdag 30 september 2008 20:29 schreef On het volgende:
Is het verantwoord als ik een gitaar pedaal van digitech voor de grap aan mijn bas aansluit? Of ontploffen er dan dingen.
Eat the Meek of All Outta Angst vind ik nog iets te moeilijk. Ben nog maar een beginner...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:44 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Nee joh, die is echt muf... Sowieso vind ik de meeste rifjes van Fat Mike muf...
Probeer anders eens Eek the Meak of All Outta Angst... Allebei ook niet super ingewikkeld maar wel leuk om mee te spelen...
http://video.google.nl/videosearch?hl=nl&q=Billy+Sheehan&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=video_result_group&resnum=4&ct=title#quote:Op donderdag 2 oktober 2008 00:31 schreef brother52 het volgende:
Wie is Billy Sheehan??
Ah, zo'n kijk mij eens snel zijn figuur.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 00:44 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
http://video.google.nl/videosearch?hl=nl&q=Billy+Sheehan&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=video_result_group&resnum=4&ct=title#
Nou, daarmee doe je Billy Sheehan wel iets te kort. Hij wordt vaak gevraagd om te shredden als een malloot en hij doet dat ook omdat zijn fans dat verwachten, maar hij is technisch een goede bassist. Zag eens filmpjes van hem dat hij les gaf en heel smaakvolle dingen speelde. Zijn advanced bass DVD wil ik nog wel een keer hebben. Kan ik leren tappen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, zo'n kijk mij eens snel zijn figuur.
Niet echt interessant dus. Om goed te kunnen spelen is er meer nodig dan snelheid.
Ik had ook alleen maar 1 filmpje om mijn oordeel op te baseren. Hij zal vast wel meer kunnen dan wat hij in dat filmpje laat zienquote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, daarmee doe je Billy Sheehan wel iets te kort. Hij wordt vaak gevraagd om te shredden als een malloot en hij doet dat ook omdat zijn fans dat verwachten, maar hij is technisch een goede bassist. Zag eens filmpjes van hem dat hij les gaf en heel smaakvolle dingen speelde. Zijn advanced bass DVD wil ik nog wel een keer hebben. Kan ik leren tappen..
Goed plan!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:03 schreef Rechterbal het volgende:
Oeh, ik wil een stack.
Mooi spul!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:57 schreef Mizh het volgende:
Omhoog met dit topic je weet!
Mijn basigtaren:
Smaick goedkoop dingetje om het op te leren aangeschaft in 2002
[ afbeelding ]
Fender Jazz Bass (mexicano) in 2004 gekocht
[ afbeelding ]
Rickenbacker 4003 in 2005 gekocht
[ afbeelding ]
en dan heb ik zo'n mooie Ehx Big muff Pi en een EHx Pulsar om mee te klote
en mijn amp is een Peavey TNT115
Ik maak met mijn band Psycheldelische Rock met Shoegaze/newwave invloeden
Ik ga vanaf volgende week op school werken met zo'n ding. Mijn ervaring is dat ze te lage output hebben. Ze zijn bijna altijd semi acoustisch dus als er een PA of amp is zijn het gave dingen... Totaal acoustisch is het te zacht (of je moet zo'n speciale hebben, of upright)quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:32 schreef Witchfynder het volgende:
Wie heeft er hier een akoestische bas? Ik wil er een om uiteindelijk akoestische gigs te doen (met een 12-snarige western, een viool en een hoe dan ook te luide accordeon), maar wat is goed? Ja, zo'n Takamine van 2000,- vast, maar ik wil er eigenlijk niet zoveel aan uitgeven.. Ik maak mij denk ik toch het meeste zorgen om hoe luid de output onversterkt is...
Thanx, ik zal zeker overleggen of ik voor nieuwerwets ga, of voor tweedehands, maar dan meer voor je geld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:49 schreef Witchfynder het volgende:
De 3500 heeft een groter wattage voornamelijk. Ik heb zelf een 3500 en ben er dik tevreden over. De kwaliteit van Harkte is fantastisch.
Ik heb er een Ashdown MAG 4x10" cab onder hangen (8 ohm) en dat blaast als een malloot.
Ik kan jou sterk aanraden op de tweedehands markt te kijken. Hartke is daar goed vertegenwoordigd. Zo kocht ik mijn 3500 voor 299,- ipv voor 499,-. Zo'n kun je al vinden vanaf 150,-.
Check dit: http://link.marktplaats.nl/196527756
Mijn 3500 heb ik bij Feedback gekocht. Zij hebben soms ook occassions.
Probeer eens een willekeurig finntroll album, daar kreeg ik toen ik een echte hard-rocker was regelrechte hoofdpijn van.quote:
Nee, spaar me..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:37 schreef Syb-rund. het volgende:
verdorie witchfynder vind het nog prut, en de vocals zitten er niet eens bij
Mjah, hij is leip genoeg heel Nederland door te rijden hoor...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:49 schreef Witchfynder het volgende:
Stoort hij constant hetzelfde of kraakt hij soms meer dan anders? Dan kan het ook aan het soldeerwerk liggen. Hoeveel het kost weet ik niet, maar zal niet veel zijn. Er is trouwens een kerel op fok die dat erg goed voor misschien nog wel minder kan doen. Hij zit alleen wel in Friesland..
Klinkt gewoon als verotte electronicaquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:25 schreef OmeCorn het volgende:
Mijn hippe Epiphone EB-0 is het aan het begeven. Hij stoort enorm en het wordt alleen nog maar erger. Hoeveel kost het om zoiets te laten repareren? (aandraaien van plug enzo werkt niet)
Dan wel ja...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:37 schreef OmeCorn het volgende:
Ik woon in Gelderland, dus dan ben ik bang dat de reparatiekosten niet veel goedkoper uitvallen als je de benzinekosten erbij rekent.
Omdat de meeste bassisten achtergrondmuzikanten zijn?quote:
Sja, hoeft niet!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Omdat de meeste bassisten achtergrondmuzikanten zijn?
Hoeft niet, maar de meeste welquote:
Chrisquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:40 schreef Brammie1 het volgende:
ff Osaka Jam van Chris Wolstenholme oefenen...
Wat heb je tegen Motörhead?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:40 schreef Witchfynder het volgende:
Die zijn dan saai. Beetje grondtonen spelen...
Via dat heb ik nu een leuk nummer gevondenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:48 schreef J0ttem het volgende:
Ben de laatste tijd met deze bezig:
Tof riffje, leuk om te spelen : )
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Blood Red Shoes - I Wish I Was Someone Better
Kheb een baspartijtje gemaakt, grondnoten van de gitaarquote:
Moetje fills gaan leren spelenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kheb een baspartijtje gemaakt, grondnoten van de gitaar
Soms is het wel echt moeilijk om iets anders te bedenken als precies hetzelfde wat de gitaar doet.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kheb een baspartijtje gemaakt, grondnoten van de gitaar
Klopt, ik speel ook nog niet overdreven lang hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:04 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Soms is het wel echt moeilijk om iets anders te bedenken als precies hetzelfde wat de gitaar doet.
Daar moet je idd wat meer 'skills' voor hebben. Is ook maar hoeveel ruimte je als bassist hebt en wat de muziek van je verlangt. Wat ik sowieso altijd gaaf vind is niet zomaar van een noot naar een ander springen (zeker niet als ze wat uit elkaar liggen), maar wat tussennoten te pakken.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:04 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Soms is het wel echt moeilijk om iets anders te bedenken als precies hetzelfde wat de gitaar doet.
Het kutte is, ik heb totaal geen kennis van akkoordenquote:
Ik speel dan wel in een soort bandje... maar de baspartijen zijn voor mij altijd zo makkelijkquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:45 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ook niet echt.. Is ook niet helemaal nodig voor wat ik doe. Pas als je echt geweldig wilt worden is dat nodig, maar daar ben ik ook nog mee bezig.
.
We spelen vooral wat oudere rock enz. AC/DC, Scorpions. Dat soort dingen. Het is meer een jamgroepje dan een bandje eigenlijks. Ook is het nogal lastig omdat onze muzieksmaken best wel verschillend zijnquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:53 schreef Witchfynder het volgende:
Make them suffer..
In wat voor soort bandje speel je?
Ik hoop heel erg dat het een soep isquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:59 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
Deze week nog ga ik een Fuzz pedaal kopen.
Welke? Ik heb nu een tijdje de Bass Big Muff, bevalt erg goedquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:59 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
Deze week nog ga ik een Fuzz pedaal kopen.
Die wil ik ook al een tijdje uitproberen, maar heb nog geen tijd gehadquote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:07 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Welke? Ik heb nu een tijdje de Bass Big Muff, bevalt erg goed
Ik denk deze, http://www.feedback.nl/?b=MDUM182&a=53. Zag er ook wel goede Youtube video's over. De sound spreekt me erg aan, en rond het einde van dit jaar speel ik in een band waarmee ik graag met zulke geluiden wil werken.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:07 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Welke? Ik heb nu een tijdje de Bass Big Muff, bevalt erg goed
Is ook een prima dingquote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:12 schreef On het volgende:
[..]
Ik denk deze, http://www.feedback.nl/?b=MDUM182&a=53. Zag er ook wel goede Youtube video's over. De sound spreekt me erg aan, en rond het einde van dit jaar speel ik in een band waarmee ik graag met zulke geluiden wil werken.
Wat voor muziek ga je maken?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:12 schreef On het volgende:
[..]
Ik denk deze, http://www.feedback.nl/?b=MDUM182&a=53. Zag er ook wel goede Youtube video's over. De sound spreekt me erg aan, en rond het einde van dit jaar speel ik in een band waarmee ik graag met zulke geluiden wil werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |