Ligt vast aan de kabelquote:Op woensdag 18 juni 2008 06:53 schreef The_Dean het volgende:
Als ik versterkers ga testen neem ik juist mijn eigen gitaar mee.
Test je met een dure Gibson, ben je in de wolken, hang je thuis je goedkope Ibanez eraan, klinkt het ruk. Zit je dan
Zelfde hier.quote:
Dequote:
Nope.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:08 schreef Andyy het volgende:
hier verder, maar mensen van het basgitaarforum ?
De vijfde snaar is een lage B. Dus dan ga je alles 5 noten hoger stemmen?quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:19 schreef Witchfynder het volgende:
Goed idee! Wie heeft er skills?.
Ik sta ook in EADG. Iets anders heb ik niet nodig. Onze nummers zitten tijdens zangstukken meestal rond A of G vanwege onze zanger. Ik wil een keer een 5-snaar kopen en die EADGC zetten..
3 tonen lager kan natuurlijk ookquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:23 schreef Twarres het volgende:
[..]
De vijfde snaar is een lage B. Dus dan ga je alles 5 noten hoger stemmen?
Nee, slimmerik, ik pleur die modder-B eraf, schuif alle snaren op en zet er een C onder. De C is dan mijn eerste snaar (32 gauge).quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:23 schreef Twarres het volgende:
[..]
De vijfde snaar is een lage B. Dus dan ga je alles 5 noten hoger stemmen?
5 noten t.w. C, C#, D, D#, E.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
3 tonen lager kan natuurlijk ook
Even na zitten rekenen, maar dat zou dus 3 tonen hoger moeten zijn, of 4 lager natuurlijk.
Volgens mij is bij jou het verschil tussen noten en tonen niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:49 schreef Twarres het volgende:
[..]
5 noten t.w. C, C#, D, D#, E.
Maar we zijn er al uit.
Maar wel een toon.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:57 schreef Witchfynder het volgende:
Van C naar C# is maar een halve interval.
Sorry, my bad. Maar hier was ik wel van op de hoogte.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Volgens mij is bij jou het verschil tussen noten en tonen niet helemaal duidelijk.
Om het even heel simpel te stellen:
Met noten geef je aan hoelang een bepaalde toon moet duren. (heel, half, kwart, etc.)
Ik vind een halve toon een toon, zodoende kom ik op 5 tonen. Maar die discussie heb ik wel vaker.quote:Met tonen geef je de 'hoogte' aan. Van C naar C# is een halve toon verschil. Zodoende kom je op 3 tonen.
[Dribbel-reactie]quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Volgens mij is bij jou het verschil tussen noten en tonen niet helemaal duidelijk.
Hangt maar helemaal van je defenitie af. Met mijn definitie is het allemaal hetzelfde als bij jou.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:09 schreef Witchfynder het volgende:
Dat kun je wel vinden, maar hoeveel octaven heb jij dan wel niet? En waar zit jouw kwint?.
Het is eigenlijk ook helemaal niet logisch. Van E naar F is een halve interval, terwijl daar logisch gezien de E# nog tussen zou moeten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:07 schreef Twarres het volgende:
Ik vind een halve toon een toon, zodoende kom ik op 5 tonen. Maar die discussie heb ik wel vaker.
Maar dan is je definitie van een octaaf en een kwint etc niet consistent met je idee van tonen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:12 schreef Twarres het volgende:
[..]
Hangt maar helemaal van je defenitie af. Met mijn definitie is het allemaal hetzelfde als bij jou.
Ah!! Grammatica is a bitchquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar dan is je definitie van een octaaf en een kwint etc niet consistent met je idee van tonen..
.
Zijn vrouwen ook muzikaal dan?quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:20 schreef Tali het volgende:
Hallo, bassiste meldt zich![]()
Ben ook BGF-member trouwens, maar niet de meest actieve.
Zoals blokfluit enzo?quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:49 schreef Tali het volgende:
[..]
Jahoor, ze kiezen alleen vaak minder leuke instrumenten.
Ik heb nog niets besloten. Prijsklasse is zo rond de 200 euro. Deze leek me misschien wel wat: http://www.feedback.nl/?b=N10&a=141. Iemand ervaring mee, of een ander voorstel? Liefst iets wat ze bij feedback hebben, gezien ik daar toch heen ga.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:24 schreef KaMo het volgende:
Sja dat is het bij mij dus!
DGCF vanwege mijn band...
Ik cover amper, dusja xD
@ Tali: Weet je al watvoor amp het gaat worden? Prijsklasse?
Gebruik je dan ook een dikkere gauge snaren? En wat voor muziek spelen jullie? Als ik die tuning zie, denk ik gelijk nu of death metal.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:24 schreef KaMo het volgende:
Sja dat is het bij mij dus!
DGCF vanwege mijn band...
Ik cover amper, dusja xD
Amps bij Feedback kun je testen, stel er alleen niet teveel vragen overquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:46 schreef Tali het volgende:
[..]
Ik heb nog niets besloten. Prijsklasse is zo rond de 200 euro. Deze leek me misschien wel wat: http://www.feedback.nl/?b=N10&a=141. Iemand ervaring mee, of een ander voorstel? Liefst iets wat ze bij feedback hebben, gezien ik daar toch heen ga.
En nou niet allemaal gaan zeggen dat ik niet naar feedback moet gaan aub, dat ga ik toch wel.
Nee, gewone snaren, mijnquote:Op donderdag 19 juni 2008 07:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gebruik je dan ook een dikkere gauge snaren? En wat voor muziek spelen jullie? Als ik die tuning zie, denk ik gelijk nu of death metal..
Je zit met hetzelfde dilemma als mij. Ik speel ook voornamelijk rock/metal maar wil ook andere dingen kunnen spelen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:45 schreef Tali het volgende:
Ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over Ashdown, maar over de Five Fifteen waren de meningen die ik heb gehoord juist weer wat meer verdeeld. Die Ibanez SW65 overweeg ik ook nog.
Ik speel trouwens voornamelijk rock, maar ik wil er wel een de voor meerdere stijlen goed is. Het wordt nog een lastige keuze geloof ik.
Ik heb zelf een SW100 en ben hier prima tevreden over. Goed helder geluid.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Dus Ashdown versterkers zijn prima voor beginners? Ik wilde eerst voor de Ibanez SW65 gaan kijken maar misschien kan ik beter de Ashdown Five Fifteen kopen?
Tjeeminee.. Wat een wie-heeft-de-langste wedstrijd.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:19 schreef KaMo het volgende:
Is dat zo'n kleine combo?
Sja ik heb een rig van 300 watt met 4*10" cab
wie dan ?quote:Op woensdag 18 juni 2008 02:10 schreef Witchfynder het volgende:
Ik post ook op BGF tegenwoordig..
Kwam er gelijk twee bekende bassisten tegen..
Weer eentje... Het moet niet gekker worden!!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:31 schreef godigita het volgende:
Hallo, bassiste hier.
Sinds mijn 15e, aantal jaren op hiatus geweest, maar ook al een aantal jaren weer vrolijk aan het spelen. Ik heb een Turquoise '97 Fender Precision, en Hartke, maar het wordt tijd dat ik eens wat anders koop.
Heb al jaren geen band meer, wil wel, maar weinig tijd en weinig leuks tegengekomen. Tot die tijd speel ik gewoon lekker thuis, en dat is ook de reden waarom ik geen beter rig koop.
[ afbeelding ](ik weet het, hij staat scheef in de standaard)
Ja ik bedoel dat ik hen buiten BGF al kende, niet zozeer dat ze in bekende bands zitten.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:27 schreef Andyy het volgende:
[..]
wie dan ?
toen ik nog 1 van de actievere leden was waren de bassist van Jeremy's er en action in dc
Was ook een optie voor mij, maar... hij was veel te zwaar! Ik heb 15 en zit in een punk band. Dat betekend: ik wil kunnen springen en mijn schouders moeten nog lang meequote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:27 schreef Rechterbal het volgende:
Geile bas Kamo. Ik wist ook niet dat je baste
Ik blijf nog even op me Ibanezje spelen, en koop gewoon een extra stack. Daarna wil ik een Epiphone Thunderbird ^^
[ afbeelding ]
Nja, ben nog aan het overleggenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Waarom neemt bijna iedereen een witte T-Bird.... Ik vind zo'n sunburst achtige veul vetter.
Nah, matzwart.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Waarom neemt bijna iedereen een witte T-Bird.... Ik vind zo'n sunburst achtige veul vetter.
Een bas kopen en gaan spelen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:31 schreef Amokzaaier het volgende:
Hee ik wil er op late leeftijd mee beginnen ( zonder gitaar ervaring), Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
bas spelen. En ook zelf lijnen bedenken, nummers.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:55 schreef Witchfynder het volgende:
Precies. En stel jezelf de vraag: "wat wil ik? Bas spelen of muziektheoreticus worden?" .
De beste manier om de lol uit bas spelen (of elk instrument) is door te beginnen met een shitload aan theorie, wat men op les nog eens wil doen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:58 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
bas spelen. En ook zelf lijnen bedenken, nummers.
Tuurlijk. Dat houdt in dat je snaar gaat springen. Eraf halen en nieuwe snaren erop. It's the only way dude..quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:08 schreef KaMo het volgende:
Vandaag zag ik dat er een soort draden van mijn snaren komen... waar de plectrum de snaar raakt.
Is dit erg?
Klinkt niet anders nee...quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:21 schreef Rechterbal het volgende:
Klinkt je bas anders? Ben je ergens aan blijven hangen ofzo?
Ken dit fenemoon niet.
Vraag eesn in de gitaarshop
Elixirs hebben een coating. Speelt gemakkelijker en zou langer mee moeten gaan, maar laat idd wel eens los bij (stevig) plectrumgebruik.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:13 schreef KaMo het volgende:
Ja fabriekssnaren...
En het is geen ijzerdraad, het lijkt wel nylon!
En nieuwe snaren... Er zitten van in de fabriek Elixir snaren op, dus dat zou waste zijn!
Pas een week oud?? Dat mag niet gebeuren. Ik zou gewoon teruggaan naar de muziektoko.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:56 schreef KaMo het volgende:
[..]
Klinkt niet anders nee...
En no way dat ik snaren van 60 euro na een week ga vervangen
Dus het is enkel de coating?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:24 schreef Laxe het volgende:
[..]
Elixirs hebben een coating. Speelt gemakkelijker en zou langer mee moeten gaan, maar laat idd wel eens los bij (stevig) plectrumgebruik.
Dat neem ik aan. Ziet er niet uit, maar doet weinig aan de klank schijnt het. Zelf geen ervaring mee, maar vaker gelezen op allerlei gitaar/basfora.quote:
Ze hebben ze op voorraad in Sin Niklaas, dus zal wel denk ikquote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:22 schreef Xrenity het volgende:
Heb de Bass Big Muff besteld via keymusic.be
Hopelijk heb ik hem snel binnen!
quote:Op maandag 21 juli 2008 15:38 schreef Witchfynder het volgende:
Dacht al dat je dat bedoelde.. Een octaaf duidt een interval aan, een stap die je zet. Je hebt dus een begintoon en daarvan beweeg je een octaaf, een terts, een kwint... zo moet je het zien.
.
Yep, wat je daar laat zien moet perfect werken! Speel ze!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |