Voorlopig nietmeer geprobeerd, ben momenteel gek van No Way Back van Foo Fighters, heerlijk die nummers waardoor je direct superveel energie hebtquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:05 schreef Witchfynder het volgende:
Tof. Laat maar horen! Lukt die QotSA-meuk al?
Bedoelde het niet zo.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:20 schreef Twarres het volgende:
QotSA-meuk?!?! Niet mijn favo bandje afkraken he!!
Maakt niet uit, maar Iron Maiden is ook ruk.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bedoelde het niet zo.. Ik noem elke groepering van dingen meuk. Ik kan het ook over Iron Maiden-meuk hebben hoor.
.
Iron Maiden is geweldig ja! Steve Harris heeft tenminste gen downtuning en overdrive nodig om heavy te klinken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:39 schreef Twarres het volgende:
[..]
Maakt niet uit, maar Iron Maiden is ook ruk.
En hij heeft een hele speciale manier van bassen die je bij bijna geen enkele bassist van zijn periode ziet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Iron Maiden is geweldig ja! Steve Harris heeft tenminste gen downtuning en overdrive nodig om heavy te klinken..
Plectrum heeft sowieso niet zoveel meer speciale klank mee, en juist meer beperkingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:55 schreef KaMo het volgende:
Het is weg, ik heb er even een dagje niet opgespeelt en het is veel minder...
Ik ga wel meer fingerstyle spelen
Zeker.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:33 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
En hij heeft een hele speciale manier van bassen die je bij bijna geen enkele bassist van zijn periode ziet.
Ben ik niet met je eens. Ikzelf vind het veel meer swing brengen als je met plectrum speelt. Met vingers spelen maakt het allemaal wat funkier.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:35 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Plectrum heeft sowieso niet zoveel meer speciale klank mee, en juist meer beperkingen.
Die bassist van Rush speelt ook erg apart, maar dat maakt het geen goede muziek.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:33 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
En hij heeft een hele speciale manier van bassen die je bij bijna geen enkele bassist van zijn periode ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:51 schreef Twarres het volgende:
[..]
Die bassist van Rush speelt ook erg apart, maar dat maakt het geen goede muziek.In de regel ben ik het wel met je eens. Van die technische flapdrollen die nergens naar klinken. Die discussie heb ik ook geregeld met een gitarist van ons. Dan maakt hij weer een stuk dat afwisselend 7/8 en 6/4 is. Prima, maar hoe klinkt het? Ik vind muziek tof als het tof klinkt, maakt me geen moer uit verder hoe moeilijk, technisch of wat dan ook het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Steve Harris is trouwens wel een van mijn grote invloeden, naast bijv Roger Glover (Deep Purple) en Timi Hansen (Mercyful Fate)..
Ik neem mijn bas altijd op dmv een bassdrum mic voor mijn versterker. Dan een compressor erover heen. De EQ cutten rond 100 Hz en 3000 Hz en daar tussenin boosten. Klinkt toppie!quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef .Sanne het volgende:
Ook schrijf ik zelf nummers en neem ik zelf op. Wat me wel opvalt is dat ik basgitaar het moeilijkst vind om mooi te laten klinken op de opname, tenminste, als je een snelle partij speelt.
Iemand trouwens nog aanraders om te spelen?
Deep Purple.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef .Sanne het volgende:
Iemand trouwens nog aanraders om te spelen?
Hardly Bassquote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:56 schreef Twarres het volgende:
Nee joh. Dat zijn prutsers.
Hardly Easy moet je ook maar niet doen... Die bassist kan helemaal niks...
Tja, ik heb alleen geen bassdrum microfoon. Ik heb zelf een opnameapparaatje, Boss BR 600. Hij doet 't goed hoor, maar soms is het nét niet wat ik zoek met de basgitaar. Verder heb ik ook een opnamemicrofoon die ik boven de drums hang of waar mee gezongen wordt, maar je krijgt al snel ruis. En mijn versterker ruist zelf ook een beetje, dus dat gaat niet werken hier helaas.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:21 schreef Twarres het volgende:
[..]
Ik neem mijn bas altijd op dmv een bassdrum mic voor mijn versterker. Dan een compressor erover heen. De EQ cutten rond 100 Hz en 3000 Hz en daar tussenin boosten. Klinkt toppie!![]()
Om te spelen... Hmm. Wat is je ding? Ik vind het zelf altijd leuk op Primus te spelen. Ik blijf het zeggen. Les Claypool is God!!
*brrrrr*quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:36 schreef .Sanne het volgende:
Ik ben ook een beetje bezig in een basboek van Jaco Pastorius, gekregen van mijn basleraar.
En als je bier op is, is die staar dan al weg?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik noem dan meestal Steve DiGiorgio en wanneer de lege staar bij de Jacofan verschijnt, ga ik bier halen..
quote:
Nja, zo ervaar ik het. Ik vind met plectrum dat het killer klinkt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:50 schreef Twarres het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ikzelf vind het veel meer swing brengen als je met plectrum speelt. Met vingers spelen maakt het allemaal wat funkier.
Maar da's mijn mening.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:51 schreef Twarres het volgende:
[..]
Die bassist van Rush speelt ook erg apart, maar dat maakt het geen goede muziek.True, maar bij maiden maakt het dat wel mooi. Wrathchild bijvoorbeeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Death solves all problems: no man, no problem.
Een richwood bas,geen idee welk type, maar was niet al te duurquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:25 schreef Witchfynder het volgende:
Vertel er dan ff bij wat je gekocht hebt..
Geen idee, maar die zijn zoo cool dat 't mij weinig zou uitmakenquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:07 schreef Witchfynder het volgende:
Heb nog niet op een Orange gespeeld maar ze schijnen tof te zijn. Wat voor soort geluid komt er uit? Beetje een vintage tweed geluid?
Inderdaad. Ik had er ook meer van verwacht.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:39 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb zaterdag voor het eerst op een 5-snarige bas gespeeld. Vond er geen reet aan eerlijk gezegd..
Dat nog niet eens. Die B-snaar kan ik niks mee. Komt alleen maar "whoemp" uit. Misschien dan 5-snarig EADGC toffer is, maar ik moest ook meer dan verwacht wennen aan hoe dicht de snaren op elkaar staan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:41 schreef Twarres het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had er ook meer van verwacht.
Het enige toffe is dat hij wat stoerder oogt.
Sorry, als noorderling snap ik deze uitspraak niet volledig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik vind 5 snaren juist staan van hmm... niet goed genoeg om plan te trekken met 4...
In deze regionen is dat normaal taalgebruik hoorquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:56 schreef .Sanne het volgende:
Tja, misschien niet helemaal goed verwoord.
Hier wordt al een hoop besproken: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=14793&start=0quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:36 schreef KaMo het volgende:
Iemand verstand van wireless bassen? en tips?
Thanks, maar ze spelen overigens heerlijkquote:
Ja klop, er zitten wel indicatoren op die zijn erg handig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 21:22 schreef Witchfynder het volgende:
Da's mooi!.
Die Vox is fretloos gemaakt he? Ziet er wel netjes uit..
Heb sinds kort de Bass Big Muff en die is awesomequote:Op woensdag 3 september 2008 19:14 schreef Brammie1 het volgende:
zijn er hier mensen die een Electro Harmonix Little Big Muff gebruiken? Ik zit erover te denken om er een aan te schaffen. Lijkt me erg vet klinken! Zeker bij nummers van Muse
Kwam er zonet achter dat die ook al bestaatquote:Op woensdag 3 september 2008 20:43 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Heb sinds kort de Bass Big Muff en die is awesome
Perfect voor bas.
KAn je beter bass Muff doenquote:Op woensdag 3 september 2008 19:14 schreef Brammie1 het volgende:
zijn er hier mensen die een Electro Harmonix Little Big Muff gebruiken? Ik zit erover te denken om er een aan te schaffen. Lijkt me erg vet klinken! Zeker bij nummers van Muse
Siiiiiiickquote:Op woensdag 3 september 2008 22:00 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post
Bass Big Muff klinkt ook vet![]()
Ik heb nog ergens de russische versie (Sovtec?) liggen. Die schijnt het ook wel goed te doen voor bas.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:32 schreef Brammie1 het volgende:
Kwam er zonet achter dat die ook al bestaatga ik eens checken
Waar heb je die gekocht? Ik kan 'm bijna nergens vinden (behalve ergens in Den Haag)quote:Op woensdag 3 september 2008 20:43 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Heb sinds kort de Bass Big Muff en die is awesome
Perfect voor bas.
Lokale muziekwinkel krijgt 'm ook pas over een maandjequote:Op zaterdag 6 september 2008 11:20 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht? Ik kan 'm bijna nergens vinden (behalve ergens in Den Haag)
Dat zeg ik, basvrouwtjesquote:Op donderdag 11 september 2008 14:26 schreef Bellah het volgende:
[..]
*meldt...
Basgitaren
[ afbeelding ]
Doe nu allebeiquote:Op donderdag 11 september 2008 19:09 schreef Juicyhil het volgende:
Wat prefereren jullie trouwens, met of zonder plectrum spelen?
Bestel je hem toch even online ^^quote:Op donderdag 11 september 2008 19:46 schreef Brammie1 het volgende:
ik speel rustigere nummers (zoals The Police) met vingers en snellere nummers (zoals Sum 41) met plectrum. Van Muse speel ik het meeste met m'n vingers, maar sommige nummers (thoughts of a dying atheist) speel ik met plectrum omdat m'n vingers nog niet zo snel zijn.
De gitaarwinkel waar ik m'n bas vandaan heb heeft pas over 3 weken weer een Bass Big Muff
Omdraaien is nooit een optie. Dat denken rechtshandigen altijd wel, maar dat speelt niet.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:50 schreef KaMo het volgende:
Omdraaien is geen optie bij dat model xD
Niet aanstellenquote:Op vrijdag 19 september 2008 09:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdraaien is nooit een optie. Dat denken rechtshandigen altijd wel, maar dat speelt niet..
Kwartier? Met een gewone gitaar wel ongeveer... en dat zijn er twee meerquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:23 schreef Brammie1 het volgende:
hoe lang ben je eigenlijk bezig met het vervangen van je snaren? Ik heb 't nog nooit gedaan en m'n snaren zijn wel een beetje op nou, na 3 en halve maand. Ik moet het een keer leren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |