abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:26:57 #1
189777 zagevent
what's in a name
pi_59466660
BANNER GEZOCHT

Wat is Spore?

Spore is het nieuwste spel van Will Wright. U allen welbekend als het genie dat spellen als Sim City en The Sims en bij dat laatste het uitmelken van games uitvond.

Spore is niet zomaar een dertien in een dozijn computerspel. In Spore simuleer je leven. In Spore maak je leven.

Hoezo, ik maak leven. Ben ik dan God?

Zo kan je het min of meer noemen. Een belangrijk onderdeel van het spel is de Creature Creator. Dit is een Creator waar je zelf je wezens kan ontwerpen. Je hebt de beschikking over over tientallen onderdelen waar je je wezen uit kan maken. Je hebt dus o.a de beschikking over verschillende ogen, poten, benen, klauwen, stekels, hoorns, enz. Met al deze dingen kan je dus je eigen wezen maken. Omdat er zoveel combinaties zijn is haast elk wezen uniek. Je zal héél hard moeten zoeken om twee identieke wezens te vinden.

En is die Creature Creator dan het spel?

Ja en neen. Zoals ik al zei vormt het een belangrijk onderdeel van het spel. Echter zal je het grootste deel van je speeltijd niet in de Creature Creator doorbrengen. Je kan pas in de Creature Creator als je genoeg punten verdiend hebt in het spel. Telkens als je dan je wezen hebt verbeterd ga je door naar een volgende stage (level) van het spel.
Je kan je wezens ook uploaden en zodus delen met anderen, maar later daarover meer.

Stage?

Jazeker. Er zijn vijf verschillende stages in het spel. Elke stage kan je vergelijken met de gameplay van een bepaald computerspel.

Wat zijn die stages dan?

Wel je hebt de volgende:

• Microbial stage (Pac-Man)
  • Creature stage (Diabolo)
  • Tribal stage (Populos)
  • Civilization stage (Civilization, Sim City)
  • Galactic stage (Masters of Orion ed.)

Kan je me wat uitleg geven over die verschillende stages?

Natuurlijk kan dat. (schaamteloze c/p van wikipedia )

Microbial stage

De speler bestuurt een simpele microbe in een 2D-omgeving, waar hij moet zorgen dat hij zelf genoeg eten krijgt zonder dat hijzelf gegeten wordt. Er zijn veel verschillende celtypes, waarvan velen de microbe van de speler kwaad kunnen doen. Wanneer de microbe verscheidene cellen heeft gegeten, vormt het een ei dat, wanneer erop geklikt wordt, een creature Creator opent die de speler de mogelijkheid geeft het uiterlijk, de vorm en de mogelijkheden van de microbe aan te passen. In Wright's demo van 2005 bijvoorbeeld voegde hij een een kleine angel toe aan zijn wezen, waarmee hij organismen kon aanvallen waardoor hij eerder gegeten zou worden. Elke keer wanneer de microbe voortgaat naar een nieuwe generatie, wordt hij groter.
    Nieuwe video's van de SXSW 2007 en plaatjes uit tijdschriften laten zien dat de Microbial Stage in de loop der tijd sterk is veranderd. In plaats van een microscopisch organisme lijkt de microbe nu meer op een vreemd insect met cartoon-achtige ogen. Het is nu een veel helderder (en kleuriger) geheel. Wanneer de microbe groter wordt komen de wezens die rondzwemmen in de achtergrond steeds meer naar de voorgrond. Wills microbe werd bijvoorbeeld gegeten door een veel grote microbe die eerst in de achtergrond had rondgezwommen. Hoe groter de microbe wordt, hoe meer het land zichtbaar wordt, en uiteindelijk zal de optie om het land op te gaan tevoorschijn komen. Benen zijn niet noodzakelijk om het land op te gaan; wanneer het wezen geen benen heeft, zal het als een slak op het land kruipen.
    De 'valuta' zijn DNA-punten.

Creature Stage
    Waar de Microbial Stage de speler alleen maar kennis laat maken met het spel en zijn Creator, is de Creature Stage van groot belang voor hoe het wezen van de speler eruit zal zien in latere stages. Het is vergelijkbaar met de Microbial Stage, maar er zijn meerdere belangrijke verschillen. De meest opvallende is dat het hele geheel zich nu afspeelt in een 3D-omgeving. Er zullen andere wezens zijn die de wereld bevolking en de meeste daarvan, zo niet allemaal, zullen zijn gecreëerd door andere spelers. Als er bijvoorbeeld is een tekort aan bedreigende wezens terwijl er overal herbivoren lopen te grazen, zal het spel automatisch een aanvallend ras downloaden dat een andere speler heeft gecreëerd en hem in de wereld van de speler laden om het ecosysteem in balans te houden. Het spel zal ook wezens downloaden in verhouding met hoe sterk het wezen van de speler is. Als de speler een een groter en sterker wezen creëert, zullen de bedreigende soorten automatisch ook sterker zijn dan de gemiddelde bedreigende soort. De karakteristieken zijn geordend in een sterrenstyeem met zes verschillende gebieden: snelheid, handigheid, verdediging, sociaal, schattigheid en aanval. In de IGN "Evolutie" video hadden de wezens namen zoals "Oddy", "Mephistopheles", enzovoort. Dit lijkt aan te tonen dat men de wezens namen kan geven.
    In deze stage is het hoofdidee nog altijd hetzelfde: zorg voor eten om DNA-punten te verdienen, plant jezelf voort en zorg dat je niet gegeten wordt. In tegenstelling tot de vorige stage moet de speler nu een wezen van het andere geslacht vinden om zich voort kunnen planten. Wanneer het wezen een ei gelegd heeft, komt het niet meteen uit; sommige andere soorten die van eieren leven zullen proberen het ei te stelen, en de speler zal het moeten verdedigen. Voordat het ei uitkomt, zal de speler weer in een Creator de mogelijkheid hebben om het wezen voort te laten gaan naar een nieuwe generatie, wat gedaan kan worden door lichaamsonderdelen te kopen met de verzamelde DNA-punten. Wanneer het ei uit komt, wordt de speler eerst een babyversie van het wezen dat hij gecreëerd heeft. Uiteraard zal deze versie een stuk kleiner zijn (maar met bepaalde delen uitvergroot, zoals het hoofd), en zal de stem hoger klinken. Deze substage is van belang voor de sociale vaardigheden, omdat de baby vrienden kan maken en zijn eigen kudde kan vormen. Het is volgens Wright vergelijkbaar met de vrienden-minigame in The Sims. Het uiteindelijke doel van de Creature Stage is het vergroten van de intelligentie van het wezen, door het brein langzaam maar zeker met behulp van DNA-punten te vergroten. Wanneer het wezen intelligent is, gaat het spel door naar de volgende Stage.
    De valuta in deze stage zijn nog altijd DNA-punten.

Tribal Stage

Wanneer breincapaciteiten van de soort genoeg zijn geëvolueerd, begint de Tribal Stage. Op dit punt stopt de lichamelijke ontwikkeling (omdat de speler geen directe controle meer heeft over een individueel wezen), maar krijgt de speler een hut en een aantal van zijn wezens. Op dit punt speelt de speler een simpele Real Time Strategy-game, omdat hij de leden van groep kan bevelen te verplaatsen, aan te vallen, etc. De speler kan zijn wezens verschillende dingen geven zoals wapens, muziekinstrumenten en vuur. Het gedrag van de wezens en hun persoonlijkheid wordt aangepast bij de dingen die ze krijgen. Er kan ook contact worden gezocht met andere groepen als de speler dat wil (of dat nou diplomatiek of gewelddadig is). In een van de video's zie je twee groepen die oorlog voeren. Het is dezelfde soort, maar de kleur van de huid verschilt. Als de groep twintig leden heeft bereikt, gaat de speler door naar de Civilization Stage.
    De valuta is in deze stage Voedsel.
    Civilization Stage
    Het kamp van de speler is nu uitgegroeid tot een stad, waarvoor gezorgd moet worden. De spelers kunnen een 'building Creator' gebruiken om het uiterlijk van de gebouwen in hun stad te veranderen. Net als in de Creature Stage zal het spel proberen uit te vinden welke bouwstijl de speler prefereert, en zal het dingen proberen te downloaden in diezelfde stijl en het toevoegen aan het koopmenu. Ook nu kunnen er relaties met andere steden worden gelegd, of dat nu handelsrelaties of oorlogscontacten zijn. Er kunnen ook allianties gevormd worden. Op dit punt kunnen de spelers voor het eerst uitzoomen en hun planeet voor het eerst zien. Er wordt behalve een 'building Creator' ook voor het eerst een 'vehicle Creator' geopend, waarin de speler vele landvoertuigen, vliegtuigen, boten en onderzeeërs kan creëren.
    Het doel van deze stagen is om de hele planeet onder controle te krijgen, en het is aan de speler wat hij hieronder verstaat. Zo kan hij met alle andere wezens op vriendschappelijke voet staan, maar hij mag ook rustig zijn medebewoners tot het laatste mini-insectje uitroeien. Wanneer er genoeg punten zijn verzameld komt de mogelijk vrij om een UFO te bouwen in de UFO-Creator, en voort te gaan naar de volgende stage.
    De valuta is Simoleons.
    Galactic Stage
    In de laatste stage heeft de speler de controle over een ruimteschip, wat je oneindige mogelijkheden geeft. Zo kan je bijvoorbeeld leven creëren op planeten waar dat nog niet aanwezig was, of in het geheim kijken hoe een alienras zich ontwikkeld en ze in het geheim helpen. Ook kunnen de wezens zich voordoen als mysterieuze alwetende goden tegenover een andere soort op een andere planeet, die nog niet zo ver is zijn ontwikkelen. De mogelijkheden zijn eindeloos, wat wordt geïllustreerd in het voorbeeld van een woeste interstellaire ruimte-oorlog tussen de Klingons en bloeddorstige teddybeertjes. In de eerste stages heeft het spel veel meer doelen (overleven, eten, voortplanten), dan in de laatste. In het ruimteschip heb je toegang tot alle Creators en mogelijkheden uit de vorige stages.
    Op dit moment komt het hoofdidee van Will Wright naar boven: leerzaam speelgoed. De spelers leren over hoe het heelal in elkaar zit met zijn zonne- en sterrenstelsels, wat zwarte gaten zijn, hoe een atmosfeer werkt, en er kan zelfs geëxperimeerd worden met het broeikaseffect.
    Ook hier is de valuta Simoleons.
    Dat ziet er leuk uit. Maar wordt dat niet saai na een poosje?

Neen. Je spelervaring zal nooit twee keer hetzelfde zijn. Dit komt doordat je steeds andere wezens maakt. Andere wezens in je spel worden van het internet gehaald, zodat je spelervaring steeds anders is.

En waar haal ik die wezens dan vandaan?

Je haalt die op van de Sporepedia. Dit is de database waarr je je wezen kan uploaden en ook andere wezens kan downloaden. Het is geen hocus pocus, beiden hebben slechts enkele muisklikken nodig. Het neemt ook amper downloadvolume in want Spore maakt intensief gebruik van Procedural Generation (Voor details hoe men het in Spore gebruikt, klik hier

Ok, ik ben helemaal overtuigd, ik wil aan de slag

Dan moet ik je teleurstellen. Spore is nu nog niet uit. Je kan je pas op 7 september 2008 uitleven met Spore. Dat is nog lang, héél lang. Om het wachten echter wat draaglijker te maken, heeft EA een demoversie van de Creature Creator vrijgegeven. Hierin kan je een wezen maken en uploaden naar de Sporepedia. Jammer genoeg heb je in de demoversie maar beschikking over 25% van alle onderdelen.

Als je Spore echter voorbesteld en bereid bent om 9.95$ af te dokken, kan je de volledige versie van de Creature Creator downloaden. Als je The Sim City Box vanaf 23 juni koopt, krijg je daar ook de volledige Creature Creator bij.

Systeemeisen
    Minimale vereisten voor Spore Creature Creator:
    VOOR WINDOWS XP

• 2.0 GHz P4-processor of gelijkwaardig
  • 512 MB RAM
  • Een videokaart met 128 MB, compatibel met Pixel Shader 2.0
  • De meest recente versie van DirectX 9.0c
  • Minstens 190MB vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie, en extra ruimte voor de gemaakte wezens.
    VOOR WINDOWS VISTA

• 2.0 GHz P4-processor of gelijkwaardig
  • 768 MB RAM
  • Een videokaart met 128 MB, compatibel met Pixel Shader 2.0
  • Minstens 190MB vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie, en extra ruimte voor de gemaakte wezens.
    Voor MAC OS X

• Mac OS X 10.5.3 Leopard of hoger
  • Intel Core Duo-Processor
  • 1024 MB RAM
  • ATI X1600 of NVidia 7300 GT met 128 MB aan Video RAM, of geïntegreerde Intel GMA X3100
  • Minstens 260MB vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie, en extra ruimte voor de gemaakte wezens.
  • Dit spel werkt niet op op de PowerPC (G3/G4/G5) gebaseerde Mac-systemen (PowerMac).

Links

Officiële site
    Download de Creature Creator
    Pre order Spore
    Sporepedia
    Fansite
    Nederlandstalige wiki
    Engelstalige wiki

Vorige delen
    Will Wright's Spore
    Will Wright's Spore #2

op door zagevent

[ Bericht 98% gewijzigd door zagevent op 17-06-2008 19:02:15 ]
  • pi_59466745
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 18:18 schreef Maisnon het volgende:
    [ afbeelding ]

Nog eentje, ik lach me elke keer weer kapot om die kop de naam is Toeter natuurlijk!

Die geluiden die eruit komen als ie zingt, zo grappig
    Waar haal je de inspratie vandaan man
    Children of the night. What music they make.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 18:33:21 #3
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_59466842
    tvp

Vraag me af wanneer dat verdomde spel (create mode) nu eens te downloaden is
    is het nou de 17e (blijkbaar niet) de 22e of een ander keertje!!

klunzen @ EA!!

PS
    mag deze ook in de nieuwe OP?

http://willwrightsspore.hyves.nl/
    Narf!
      dinsdag 17 juni 2008 @ 18:35:43 #5
    161882 Trigalti
    Doet maar wat!
    pi_59466864
    Televiesieproject!
    ------------------
    pi_59466970
    Dat wachten tot we daadwerkelijk wat kunnen met die beesten word echt ondraaglijk
    Spore
    Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
    pi_59467226

pi_59467406
    Oh, 'k had em niet gezien Rayman, browser deed raar dus tegen de tijd dat ik de het topic geopend had was ie er al

Hier nog wat nieuwe beesten trouwens, een clown papegaai afro beest met te grappige geluiden, en een soort kruising tussen een eland en een pad die gecamoufleerd onder het oppervlak van een moeras zou leven

En nog een soort draak:

dinsdag 17 juni 2008 @ 19:03:17 #9
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_59467504
    Wat vinden jullie van mijn eerste poging tot OP?
    pi_59467555
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 19:03 schreef zagevent het volgende:
    Wat vinden jullie van mijn eerste poging tot OP?
    VERY NICE!

Die game heeft dus ook helemaal niks nodig om een beetje normaal te draaien, daar ben ik wel blij om
      dinsdag 17 juni 2008 @ 19:06:52 #11
    210050 Magpie
    Ja, dat mag dus niet!
    pi_59467615
    tvp
    pi_59468084

Keek er iemand wel eens Teddy Ruxpin vroeger? Het is L.B., het hulpje van vijand Tweeg
      dinsdag 17 juni 2008 @ 19:25:53 #13
    47102 Elvi
    miemkwien
    pi_59468092
    tvp (A)
    pi_59468185

Deze is van gisteravond, die doet het wel met de Trial , het is een soort eh, mannetje die op een tankbeest zit iets.
    pi_59468491
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 18:59 schreef Maisnon het volgende:
    Oh, 'k had em niet gezien Rayman, browser deed raar dus tegen de tijd dat ik de het topic geopend had was ie er al

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hier nog wat nieuwe beesten trouwens, een clown papegaai afro beest met te grappige geluiden, en een soort kruising tussen een eland en een pad die gecamoufleerd onder het oppervlak van een moeras zou leven

En nog een soort draak:

[ afbeelding ]
    Heb jij de full version creature editor al?

Ik kan binnenkort wel even een bannertje knutselen.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_59468541
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 19:39 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Heb jij de full version creature editor al?

Ik kan binnenkort wel even een bannertje knutselen.
    Niet de full, iets wat stiekem niet mag, maar ik heb ook gewoon de volledige editor gepreorderd. Hoe of wat het nu is mag ik niks over zeggen, dat zou je zelf moeten zoeken
    pi_59468862
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 19:25 schreef Maisnon het volgende:
    [ afbeelding ]

Keek er iemand wel eens Teddy Ruxpin vroeger? Het is L.B., het hulpje van vijand Tweeg
    Ja, alleen maakt die van jou niet van die stomme grappen.
    pi_59469257
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 19:41 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Niet de full, iets wat stiekem niet mag, maar ik heb ook gewoon de volledige editor gepreorderd. Hoe of wat het nu is mag ik niks over zeggen, dat zou je zelf moeten zoeken
    Heb je de full nou wel of niet

Iig wel gave beesten
    pi_59469346
    Mijn eerste creatie:

Nog niet erg bijzonder, maar goed.
    pi_59469458
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 18:35 schreef Trigalti het volgende:
    Televiesieproject!
    pi_59469496
    Ah mooi de full version creature editor is nu ook binnen te slurpen.
    Beestjes maken!
    pi_59469717
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 20:20 schreef Dementor het volgende:
    Ah mooi de full version creature editor is nu ook binnen te slurpen.
    Beestjes maken!
    waar ?!
    pi_59469886

TerugVindCreaturen
    pi_59470004
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 20:29 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

waar ?!
    Dat mag ik niet zeggen van mijn moeder.
    pi_59470037
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 20:40 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik heb nog niks gevonden
    pi_59470109
    de Full is volgens Fok! games vanacht te downloaden
    Narf!
    pi_59470412
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 20:40 schreef Dementor het volgende:

[..]

ze stinkt.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 21:18:37 #29
    215849 MrMonkeyman
    ( ͡° ͜&#
    pi_59470964

( ͡° ͜ʖ ͡°)
    pi_59472103
    quote:
    Dat is gewoon de gratis trial
    pi_59472368
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 21:54 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Dat is gewoon de gratis trial
    Lees de comments.
    pi_59472791
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 20:57 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

ze stinkt.
    Mn anus ook
    Narf!
      dinsdag 17 juni 2008 @ 22:54:05 #33
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_59474173
    teeveep
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_59475103
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 22:01 schreef Dementor het volgende:

[..]

Lees de comments.
    pi_59475133
    pi_59476299
    Bekijk deze YouTube-video

Ik heb een mongooltje gemaakt
      woensdag 18 juni 2008 @ 00:49:19 #37
    63404 depax
    Straus Op Speedcore
    pi_59477435
    zo ben downloaden
    Al het goede komt van sony koeien.
    Bertha zal er blij mee zijn.
    pi_59477464
    Zo dat geluid trouwens als je allemaal monden erop zet en types combineert ( Insect en reptiel in de trial ) Ik heb er nog een papegaaienbek en een haaienbek bij gedaan en je krijgt echt een heel concert haha

Nog een nieuw beest, diamanten lopende lantaarnvis met knots. Ik merk dat ik in het begin (wat toch nog maar een paar daagjes geleden is) heel erg met ehm, de vorm van de blob bezig was, en heel weinig details gebruikte, en nu eigenlijk meer met de details bezig ben omdat het beestje dan iets meer karakter krijgt.
      woensdag 18 juni 2008 @ 08:38:10 #40
    63404 depax
    Straus Op Speedcore
    pi_59479979
    me tweede wezen : grumps:

pi_59480961
    Waar kan ik de unlock code invoeren van de creature creator?
      woensdag 18 juni 2008 @ 09:56:18 #42
    132461 SupaMario
    professioneel bierdrinker
    pi_59481390
    TVP!
    FEYENOORD FOREVER
    Schumi 7 times world champion...
      woensdag 18 juni 2008 @ 10:46:19 #43
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_59482566
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 09:34 schreef Rorata het volgende:
    Waar kan ik de unlock code invoeren van de creature creator?
    Moet je doen als je de volledige versie installeert. Kan dus niet via de trial versie.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      woensdag 18 juni 2008 @ 11:32:45 #44
    63404 depax
    Straus Op Speedcore
    pi_59483691
    derde wezen Worum:

pi_59485285
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 10:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Moet je doen als je de volledige versie installeert. Kan dus niet via de trial versie.
    Kan je die ook downloaden zonder de EA download manager? Ik krijg mezelf daar niet ingelogd omdat hij zegt dat mijn pc geen verbinding heeft met internet
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
      woensdag 18 juni 2008 @ 13:41:10 #46
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_59486948
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 12:29 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Kan je die ook downloaden zonder de EA download manager? Ik krijg mezelf daar niet ingelogd omdat hij zegt dat mijn pc geen verbinding heeft met internet
    Volgens mij niet. Torrentsites is het wel te vinden. Neem aan dat je dan gewoon je cd-key kan gebruiken om het te installeren.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      woensdag 18 juni 2008 @ 13:50:19 #47
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_59487180
    Via de download manager werkt het het beste. Je moet eerst de trial deinstalleren en daarna met de download manager die volledige versie downloaden. Je krijgt een link voor deze versie zodra je betaald hebt. Ik heb niks van enige key in hoeven voeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door netto_m op 18-06-2008 13:55:38 ]
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:03:44 #48
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_59487504
    damn ik kan niet wachten tot het spel officieel uitkomt..
    wat een verslavende creature editor ook..

tvp
    You're crazy in the coconut..
    That boy needs therapy..
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:09:23 #49
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_59487689
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:20:55 #50
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_59488041
    Iemand enig idee wat er mis is. De download manager werkt hier niet. Ik log in en dan gebeurt er........ helemaal niets. Andere PC hier in huis, zelfde probleem. Beiden draaien Vista overigens.
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:36:42 #51
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59488534
    de trial gisteren gehaald en gespeeld, wat cool de full version ga ik ook halen dit is egwoon lachen voro die 7 euries
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:40:37 #52
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_59488657
    Even een banner gemaakt. Snel gemaakt kan nog verbeterd worden.

What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
    pi_59488735
    tvp.
      woensdag 18 juni 2008 @ 16:45:20 #54
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_59492579

woensdag 18 juni 2008 @ 16:57:02 #55
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
      woensdag 18 juni 2008 @ 18:46:52 #56
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59495446
    Wil je het online kopen krijg je dit :

There are connectivity issues with the remote system, please re-try later.

(*&$*&@)*$& Ze dwingen je zowat het maar van de torrents te plukken op die wijze.
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
      woensdag 18 juni 2008 @ 19:30:38 #57
    217719 Klautje
    IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
    pi_59496534

© Bafnek
      woensdag 18 juni 2008 @ 19:49:16 #58
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59496978
    Wat is de gein om dat soort duo creaturen te maken ?
    pi_59497264
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 18:46 schreef Lord Dreamer het volgende:
    Wil je het online kopen krijg je dit :

There are connectivity issues with the remote system, please re-try later.

(*&$*&@)*$& Ze dwingen je zowat het maar van de torrents te plukken op die wijze.
    Ik ben nu al 10 minuten aan het wachten op een bevestigingsmailtje zodat ik kan gaan downloaden
    En die extended download service is ook belachelijk...
    pi_59498116
    Nu maar een torrent gepakt. Op die manier heb ik hem in ieder geval binnen een paar minuten binnen
      woensdag 18 juni 2008 @ 20:30:23 #61
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_59498255
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 19:58 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ik ben nu al 10 minuten aan het wachten op een bevestigingsmailtje zodat ik kan gaan downloaden
    En die extended download service is ook belachelijk...
    Ik wacht al sinds twaalf uur gisterenmiddag.
    pi_59498432
    Bij mij mist de downloadknop nog steeds :/ Dit is de eerste en laatste keer dat ik iets via die ea store bestel.

Ok, de torrent was dus een virus en ik kan nu nog steeds niet downloaden.

[ Bericht 44% gewijzigd door kipknots op 18-06-2008 20:54:07 ]
    pi_59499177
    Een anatomisch bijna correcte stegosaurus

En natuurlijk een vleesetend iets
    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_59500271
    ok, ok, 1 puberaal momentje dan... Mijn adult rated beestje:

pi_59500493
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 13:50 schreef netto_m het volgende:
    Via de download manager werkt het het beste. Je moet eerst de trial deinstalleren en daarna met de download manager die volledige versie downloaden. Je krijgt een link voor deze versie zodra je betaald hebt. Ik heb niks van enige key in hoeven voeren.

[ afbeelding ]
    De downloadmanager zegt tegen mij dat mijn internet het niet doet
    pi_59500530
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 14:20 schreef Silmarwen het volgende:
    Iemand enig idee wat er mis is. De download manager werkt hier niet. Ik log in en dan gebeurt er........ helemaal niets. Andere PC hier in huis, zelfde probleem. Beiden draaien Vista overigens.
    Heb dus hetzelfde probleem

Probleem maar even gemeld op het Spore Forum.

[ Bericht 11% gewijzigd door EnGCatjuh op 18-06-2008 22:05:52 ]
    pi_59502916
      woensdag 18 juni 2008 @ 22:39:50 #68
    126522 Samsonneke
    Moaaah Gertjuh!!! :')
    pi_59503037

Dit is Gerrit

Nou ja, het is nog niet veel natuurlijk, maar dit is mijn eerste creatie. Wel een vermakelijk spelletje
    De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
    pi_59504660

Nieuwe, Karakara de slakstrijder, Rasputin, de 2 koppige stormvogel en Dalephi, de verleidende breezervogel.

En dit waren de oudere:

donderdag 19 juni 2008 @ 00:20:49 #70
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59506744
    Yeah , De full version is binnen .. dingen zijn coool Heb net een kruising tussen een Veloci Raptor en een Haai gemaakt
      donderdag 19 juni 2008 @ 07:46:55 #71
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_59508792
    Niemand een idee dus?
    pi_59510386
    Mijn nieuwste creatie, Minime:

[ Bericht 16% gewijzigd door McGilles op 19-06-2008 09:45:48 ]
      donderdag 19 juni 2008 @ 10:05:51 #73
    103108 KaiN
    Itchy Fingers
    pi_59511072
    Ik dacht dat dit spel ook voor de 360 zou gaan komen?
      donderdag 19 juni 2008 @ 10:51:24 #74
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59512231
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 07:46 schreef Silmarwen het volgende:
    Niemand een idee dus?
    Neuh , Ik heb gewoon XP , en daar draait het vlekkenloos op, zowel de download manager als het installeren van eht spel via de manager. Wie weet is het weer eens een typisch Vista dingetje.
      donderdag 19 juni 2008 @ 11:11:51 #75
    63404 depax
    Straus Op Speedcore
    pi_59512825
    nu je zo met die creator bezig bent.
    Is september nog zooooo ver weg.
    Niemand die EA Nederland in Hoensbroek even wil overvallen voor de beta versie
    je kan bij mij schuilen woon toch om de hoek ;P

Dat ze geen beta programma hebben gedaan (betaald voor mijn part en dat je dan net als bij de creature creator versie korting krijgt op de volledige spel) begrijp ik niet
    Ik had daar wel het volledige bedrag voor over van spel zelf, om beta te mogen draaien.
    pi_59512900
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 10:05 schreef KaiN het volgende:
    Ik dacht dat dit spel ook voor de 360 zou gaan komen?
    niets van gelezen op de site van spore... Hij komt alleen voor pc, ds, en mobile telefoon uitkomt..
      donderdag 19 juni 2008 @ 12:47:30 #77
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59515595
    Hij zal ook wel voor de Wii komen over een tijdje
    pi_59517336
    Jullie hebben leuke creatures gemaakt

Ik zal vanavond of morgen de mijne posten
      donderdag 19 juni 2008 @ 16:27:29 #79
    63404 depax
    Straus Op Speedcore
    pi_59522095
    archy:

wallty
      donderdag 19 juni 2008 @ 16:53:19 #80
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_59522820
    vet!!

de helft van de beesten hierboven zag ik al op het forum van tweakers.net
    That boy needs therapy..
    pi_59523906

Fatsoenlijke borstpieren en dergelijke is niet mogelijk, maar een gespierde kont wel !
    pi_59524493
    quote:
    Hello 2262881110,

Your Electronic Arts account has been suspended for 7 days for extreme content that violates the Electronic Arts Inc Terms of Service. We believe that the violation or behavior is serious enough to suspend your access to the service.
    Wtf
    Wat heb ik dan misdaan?
    pi_59524600
    teveel penismonsters gemaakt!
    Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
    Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
    pi_59524693
    Nee ik heb er geen enkele gemaakt

Dit stond ook nog in de mail zie ik net:
    quote:
    Violation: Inappropriate Profile text
    > <Violation type: Racial comment>
    > <Profile text :Author: Niggahplease>
    Dus ik heb een foute profile tekst (heb ik niet) of ik heb een racisitische comment geplaatst, en ik heb nog geen enkele comment geplaatst
    pi_59524855
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 18:15 schreef DeHovenier het volgende:
    Nee ik heb er geen enkele gemaakt

Dit stond ook nog in de mail zie ik net:
    [..]

Dus ik heb een foute profile tekst (heb ik niet) of ik heb een racisitische comment geplaatst, en ik heb nog geen enkele comment geplaatst
    Wat ik ervan begrijp is dat je nickname "niggahplease" is, waar EA niet erg over te spreken is..
    pi_59524927

Ik heb al geopperd in het antwoord dat ik best een nieuwe aacount wil aanmaken als dat het probleem is
    pi_59525553
    iemand die die graf installer in het engels weet te krijgen?
    engelse windows, ook de land opties staan op UK maar blijf een nederlandse installer krijgen (en dus automatisch ook een nederlandse creature editor)
      donderdag 19 juni 2008 @ 19:08:15 #88
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59525968
    welke pic uploader gebruiken de meeste hier ?

touwens ik heb gewoon de engelse versie besteld en met de installer gewoon taal engels gekozen.
    pi_59527499
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 18:53 schreef mschol het volgende:
    iemand die die graf installer in het engels weet te krijgen?
    engelse windows, ook de land opties staan op UK maar blijf een nederlandse installer krijgen (en dus automatisch ook een nederlandse creature editor)
    Ik ben naar Spore -> Data -> Locale gegaan en heb de bestanden van en-us gekopieerd en in nl-nl gezet. Het menu is bij mij nu in het Engels.
      donderdag 19 juni 2008 @ 20:39:05 #90
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59528939
    Kjoet Raptor

Froezel

Hyper Raptor

Grumpie

Jep de Full Version roeleerd
    pi_59529703
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 19:58 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik ben naar Spore -> Data -> Locale gegaan en heb de bestanden van en-us gekopieerd en in nl-nl gezet. Het menu is bij mij nu in het Engels.
    na wat zoeken bleek m;n unicode instelling in windows @ NL te staan... (in vista kan ik nog steeds niet alles vinden )

en waarom heb ik een limiet van wat ik mag toevoegen aan een beest?

eerste creatie:

slecht te zien @ plaatje maar beestje heeft 5 poten
      donderdag 19 juni 2008 @ 21:50:53 #92
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59532348
    Dodo Hollandica

Soms vraag je je wel eens af waarom dieren uitsterven ? Hmmm .. Tja...
      Redactie Games donderdag 19 juni 2008 @ 21:59:20 #93
    140137 Wessiej
    A.F.C.A.
    pi_59532760
    Met deze creatie's hé, kan je verder toch niks?
    .....Kennedy
    pi_59533249
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 21:59 schreef Wessiej het volgende:
    Met deze creatie's hé, kan je verder toch niks?
    In de Sporepedia zetten zodat er genoeg content is bij de release van Spore in september.
    pi_59536390
    Zag op de site dat je binnenkort een shirt kan laten drukken met je wezen er op ! Vet

hier nog wat creaties..:

een eerder gemaakte aangepast:

Simpele nieuw:

Pixar wannabe:

Scary shit!:

Bekijk deze YouTube-video
    Narf!
    pi_59536404
    Kijk mijn monster het eerste spore triotje

pi_59536596
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 07:46 schreef Silmarwen het volgende:
    Niemand een idee dus?
    Zelfde probleem, nog steeds geen oplossing.

Kom jij op ea.com?
      donderdag 19 juni 2008 @ 23:41:23 #98
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_59537662
    Een van de designers van de creature builder was vandaag ook aanwezig op de NLGD in Utrecht
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_59538780
    Voor de Dungeon & Dragon fans:
    Mijn 1e D&D critter

Uit de monster manual:
    pi_59539053
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 00:32 schreef Knipoogje het volgende:
    Mijn 1e D&D critter

[ afbeelding ]

Uit de monster manual:
    [ afbeelding ]
    Wel gaaf

Als ik wat feedback mag geven, dat hoofd kan nog een beetje eh, katachtiger

En voor de staart zou je eens een andere arm kunnen nemen die zeg maar meebuigt bij een gewricht, in plaats van dat er een knik in komt, volgens mij is het één van de eerste armen.

Heb je trouwens nog een tof D&D beest die je zelf niet wil namaken, haha, dan wil ik het graag doen, lijkt me leuk!
    pi_59540779
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 00:32 schreef Knipoogje het volgende:
    Mijn 1e D&D critter

[ afbeelding ]

Uit de monster manual:
    [ afbeelding ]
    oe! dat doet mij ergens aan denken, eens kijken of ik die kan namaken

maarre, waarom kan je maar een maximaal aantal dingen aan je beest toevoegen (na x aantal items wordt hij te complex :S)
    pi_59541083
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 06:45 schreef mschol het volgende:

[..]

oe! dat doet mij ergens aan denken, eens kijken of ik die kan namaken

maarre, waarom kan je maar een maximaal aantal dingen aan je beest toevoegen (na x aantal items wordt hij te complex :S)
    zoals je al zei te complex
    waardoor de game het niet meer kan renderen en netjes kan weergeven
    Narf!
    pi_59541111
    Misschien kan hij het wel netjes weergeven, maar een mindere pc niet.

Creatures moeten voor iedereen beschikbaar kunnen zijn natuurlijk.

Nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem
    pi_59541118
    Zo zielig van die mensen die voor de duizendste keer zo'n penismonster of zo'n neukend mannetje maken....
      vrijdag 20 juni 2008 @ 09:07:29 #105
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59541902
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 08:02 schreef McGilles het volgende:
    Zo zielig van die mensen die voor de duizendste keer zo'n penismonster of zo'n neukend mannetje maken....
    Die worden tegenwoordig gebanned als ze die dingen online zetten
    pi_59543191
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 00:50 schreef Maisnon het volgende:

Als ik wat feedback mag geven, dat hoofd kan nog een beetje eh, katachtiger

En voor de staart zou je eens een andere arm kunnen nemen die zeg maar meebuigt bij een gewricht, in plaats van dat er een knik in komt, volgens mij is het één van de eerste armen.

Heb je trouwens nog een tof D&D beest die je zelf niet wil namaken, haha, dan wil ik het graag doen, lijkt me leuk!
    Tja, dat hoofd kan niet anders. Dit is het enige kattenhoofd en als je die omhoog trekt krijgt ie zo'n raar bolhoofd aan de bovenkant en als je hem naar onder uitrekt wordt die kin een centenbak. Is eigenlijk geen tussenweg. Of ik gebruik de verkeerde techniek natuurlijk...je blijft leren

Voor die arm zal'k eens kijken! Voor een D&D monster... ik zou zeggen, leef je uit op een Ethereal Filcher

vrijdag 20 juni 2008 @ 10:11:04 #107
    63404 depax
    Straus Op Speedcore
    pi_59543360
    schiet aardig op met sporepedia . Spore zou wel eens GOTY van 2008 kunnen zijn.
    En als zo doorgaat hebben we meer dan 5 miljoen creatures waar de database kan uit trekken bij launch.
    Nu hopen dat mensen kopen en niet gaan downloaden. Want spore wordt het kopen echt wel waard.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 10:18:06 #108
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_59543541
    tvp
    Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
    SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
    RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
    pi_59543631
    Bleh, dat beest dat ik gisteren had gemaakt (zie pag 2) kan ik niet meer inladen. Verschijnt niet in mijn page en als ik hem 'download' via de site en in de editor drag , verschijnt hij ook niet.

Kortom er zitten nog wat bugjes in. Je kunt zo'n bugged beest blijkbaar wel uploaden en editen, maar na opnieuw opstarten van Spore niet meer.
    pi_59544847
    Had maar 5 minuten de tijd, maar een beginnetje is gemaakt

Denk trouwens wel dat ik de volledige editor nodig heb om hem echt goed lijkend te krijgen, aangezien ik nu echt duidelijk een goede mond mis.

pi_59545009
    hoe gaat dat kleuren in z'n werk, ik kreeg het alleen voorelkaar om em gestippeld te maken.., tis wat onduidelijk...
    pi_59545158
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 11:10 schreef mschol het volgende:
    hoe gaat dat kleuren in z'n werk, ik kreeg het alleen voorelkaar om em gestippeld te maken.., tis wat onduidelijk...
    Je kan kiezen voor base, coat en detail.

Elk kan je op een bepaalde manier kleuren.
    pi_59548338
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 11:10 schreef mschol het volgende:
    Hier staan wat tutorials die kunnen helpen

http://eu.spore.com/insider/tutorials.cfm
    pi_59551458
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 11:04 schreef McGilles het volgende:
    Had maar 5 minuten de tijd, maar een beginnetje is gemaakt

Denk trouwens wel dat ik de volledige editor nodig heb om hem echt goed lijkend te krijgen, aangezien ik nu echt duidelijk een goede mond mis.

[ afbeelding ]
    Wel een hele mooie hoor! Beste die ik tot nu toe gezien heb.

Ik heb net een Umber Hulk af

bron:

Mijn profiel staat hier
      vrijdag 20 juni 2008 @ 15:06:34 #115
    106133 SpankmasterC
    BOOMSHAKALAKA
    pi_59551641
    De kracht van deze editor wordt met het verstrijken van iedere dag duidelijker

(man ik zou een dichter moeten worden)
    pi_59552483
    Ik lees net op het forum dat er ook cheats zijn toegevoegd

Druk op ctrl+shift+c in het ontwerp scherm.

en tik dan "help"

Dan krijg je de cheats te zien.. ik heb nog niet kunnen kijken wat er te cheaten valt zit momenteel op het werk en heb spore hier niet..
      vrijdag 20 juni 2008 @ 17:12:34 #117
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59554703
    Ik weet niet of ie al langs is geweest, maar:

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59555795
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 17:12 schreef Merovingian het volgende:
    Ik weet niet of ie al langs is geweest, maar:

Caveman Ed & Caveman Bob
    pi_59558721
    Zit nu bij mijn ouders thuis en opeens logt EA Download Manager wél in!
    pi_59563939

Mijn creatie.
    led nie op de spelvaudten!
      vrijdag 20 juni 2008 @ 23:30:40 #123
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59565618
    Ja ho maar met die penis rotzooi. We weten dat het kan. Nu mogen er wel wat andere dingen gemaakt worden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Lord Dreamer op 21-06-2008 00:05:36 ]
    pi_59567723
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 23:30 schreef Lord Dreamer het volgende:
    Ja ho maar met die penis rotzooi. We weten dat het kan. Nu mogen er wel wat andere dingen gemaakt worden.

[ afbeelding ]
    Typisch beest
    Ziet er schattig uit, maar zo te zien volgepropt met wapens hehe.

Ik heb een impje gemaakt. Straalt wel een beetje evil uit denk ik

zaterdag 21 juni 2008 @ 00:25:32 #125
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59568126
    Ik probeer wel op de stats te letten maar soms zijn ze wel erg gepantserd en bewapend
    pi_59568394
      zaterdag 21 juni 2008 @ 00:37:23 #127
    126522 Samsonneke
    Moaaah Gertjuh!!! :')
    pi_59568597
    Wow, jullie kunnen echt toffe dingen maken. Hoe doen jullie dat toch? Ik heb daar echt de inspiratie en creativiteit niet voor, geloof ik.
    De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
    pi_59568822
    pi_59574572
    pi_59574693

Antlerswine

Hairless Guinea-Horse, een domme paard-cavia die vooral heel erg... dom is.

Plainstrider, een grote grazer

Rabbit, een poging tot een konijn

Silverback, mijn hopelijk betere poging tot een gorilla

Spinehog

Sprintshark, een landhaai

Tops
    pi_59575508
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 12:40 schreef EnGCatjuh het volgende:
    <verzameling>
    Zitten leuke tussen
    Gorillas zijn minder eenvoudig dan je denkt, maar die is wel netjes!

Mijn complete D&D verzameling tot nu toe:

Locathah:

Kobold (een vrouwtje ):

Belker:

Aranea:

Formian:

Carrion Crawler:

Imp:

Spider Eater:

Yuan-Ti (lizardfolk):

Ethereal Pilcher:

Digester:

Umber Hulk:

Rust Monster:

Bulette:

Achaierai:

Vergelijk mijn versies met die van anderen en als je een betere tegenkomt, laat het me weten, want dat kan ik niet op me laten zitten natuurlijk 8)
    pi_59575797
    Ziet er goed uit Knipoogje. Ik ben geen volger/fan van D&D, dus ik kan er niet echt over oordelen of ze lijken etc.

[ Bericht 28% gewijzigd door EnGCatjuh op 21-06-2008 17:42:12 ]
    pi_59579478
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 14:40 schreef netto_m het volgende:
    Even een banner gemaakt. Snel gemaakt kan nog verbeterd worden.

[ afbeelding ]
    Heb zelf ook wat geprobeerd:
      zaterdag 21 juni 2008 @ 20:30:01 #134
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59584798
    Ook een poging gewaagd:

* DemonRage probeert voor de cuteness award te gaan.
    pi_59584871
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 20:30 schreef DemonRage het volgende:
    Ook een poging gewaagd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

* DemonRage probeert voor de cuteness award te gaan.
    Met die gifangel aan zijn staart?
      zondag 22 juni 2008 @ 02:11:26 #136
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59595836
    NSFW, ik kon het niet laten:
    *klik*
    *klik*
    *klik*

[ Bericht 23% gewijzigd door DemonRage op 22-06-2008 12:22:55 (plaatjes in spoilers werken niet in alle layouts) ]
    pi_59599210
    Plaatjes in een spoiler zetten.

Hoe dom ben je dan
    pi_59599418
    Stelletje pubers hiero
      zondag 22 juni 2008 @ 11:43:57 #139
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59599503
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 11:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Plaatjes in een spoiler zetten.

Hoe dom ben je dan
    Je spreekt jezelf tegen, want je hebt dus wel gezien dat het plaatjes zijn.
    pi_59599567
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 11:43 schreef DemonRage het volgende:

[..]

In mijn layout zijn plaatjes in een Spoiler gewoon plaatjes met een spoilertag eromheen. Niet verborgen oid.
    pi_59599576
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 11:43 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Uhm ja omdat spoiler tags plaatjes niet verbergen?
      zondag 22 juni 2008 @ 12:13:08 #142
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59600140
    Dus het werkt niet in alle layouts ... bij mij zijn ze namelijk gewoon verborgen in de spoiler.
    pi_59600203
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 12:13 schreef DemonRage het volgende:
    Dus het werkt niet in alle layouts ... bij mij zijn ze namelijk gewoon verborgen in de spoiler.
    Nope
      zondag 22 juni 2008 @ 12:18:21 #144
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59600292
    *aangepast* kut developers!

[ Bericht 3% gewijzigd door DemonRage op 22-06-2008 12:23:36 ]
    pi_59600473
    Hoe of wanneer kun je nou beestjes delen>

ben nog niets tegen gekomen waardoor ik ze kon delen
    Narf!
      zondag 22 juni 2008 @ 12:57:56 #146
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59601334
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 12:25 schreef Sickert het volgende:
    Hoe of wanneer kun je nou beestjes delen>

ben nog niets tegen gekomen waardoor ik ze kon delen
    Gewoon op het deelknopje drukken zo'n wereldbol met pijltje
    pi_59601628
    Bedoelde eigenlijk meer dat ik bv jouw beestje op mijn pc heb en daarmee kan gaan spelen oid..
    Narf!
    pi_59602393
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 13:09 schreef Sickert het volgende:
    Bedoelde eigenlijk meer dat ik bv jouw beestje op mijn pc heb en daarmee kan gaan spelen oid..
    PNG-plaatje downloaden (bijvoorbeeld van forum of van www.spore.com) en in MySporeCreations zetten.

Ain't they sweet?
    pi_59602465
    Open in de editor het scherm waarin je alle creatures ziet, sleep een png file van 128x128 pixels (bijvoorbeeld die lijst met plaatjes die engcatjuh postte) vanuit de browser in het scherm en hij komt bij je creatures te staan. De files van de creatures die je zelf maakt kan je vinden in je mijn documenten/mijn spore creaties/wezens map.

Afgelopen dagen ben ik nog niet echt toegekomen aan het maken van wezens, ik ga denk ik zo nog maar even bezig.
    pi_59602597
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 13:42 schreef kipknots het volgende:
    Open in de editor het scherm waarin je alle creatures ziet, sleep een png file van 128x128 pixels (bijvoorbeeld die lijst met plaatjes die engcatjuh postte) v
    Maar niet die twee hierboven, je moet de kleine plaatjes met enkel een creature hebben, zoals:

pi_59604038

pi_59604099
    Nieuwe creatie:

pi_59605651
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 02:11 schreef DemonRage het volgende:
    NSFW, ik kon het niet laten:
    *klik*
    *klik*
    *klik*

Haha, wat een origineel idee man!!
      zondag 22 juni 2008 @ 17:28:10 #154
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59606408
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 16:44 schreef McGilles het volgende:

[..]

Haha, wat een origineel idee man!!
    No shit!
    pi_59606623
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 17:28 schreef DemonRage het volgende:

[..]

No shit!
    Hee weet je wat je ook zou kunnen maken, 2 mannetjes waarvan de ene op de andere zit te rijden!!
      zondag 22 juni 2008 @ 17:45:38 #156
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59606732
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 17:39 schreef McGilles het volgende:

[..]

Hee weet je wat je ook zou kunnen maken, 2 mannetjes waarvan de ene op de andere zit te rijden!!
    Is ook al genoeg van op youtube te vinden.

Zelfs goatse en tubgirl hebben ze al gemaakt.
    pi_59606827
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 17:45 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Is ook al genoeg van op youtube te vinden.

Zelfs goatse en tubgirl hebben ze al gemaakt.
    No shit baby-Einstein...
      zondag 22 juni 2008 @ 18:16:20 #158
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59607337
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 17:50 schreef McGilles het volgende:

[..]

No shit baby-Einstein...
    En nou niet stiekem gaan zoeken of het er echt op staat.
    pi_59608124
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 18:16 schreef DemonRage het volgende:

[..]

En nou niet stiekem gaan zoeken of het er echt op staat.
    Waarom zou ik gaan zoeken dan? Het is gewoon lachwekkend hoeveel mensen wel niet hun 'originele' creaties posten
    pi_59613538
    Een drider

pi_59615480
    I winz the internet

Airplane Willy... mijn ultieme creatie tot nu toe
    pi_59619240
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 23:43 schreef Knipoogje het volgende:
    I winz the internet

[ afbeelding ]
    Hahah kudos man
    pi_59620719
    quote:
    I winz the internet

[ afbeelding ]

Narf!
      maandag 23 juni 2008 @ 11:04:54 #164
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59621154
    Kunstig gemaakt . maar wat zijn de overlevingskansen
      maandag 23 juni 2008 @ 18:44:02 #165
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59631869
    quote:
    I winz the internet

[ afbeelding ]
    Ik vraag me af hoe dat er geanimeerd uit ziet.
    pi_59632198
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 18:44 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe dat er geanimeerd uit ziet.
    Als zo'n geanimeerde tjoektjoek uit vroege Disneyfilmpjes. Trekt een beetje samen en boemelt dan vooruit.

Moet ook nog een militaire versie maken met raketwerper
    pi_59636831
    Ok, dan, de Duckmachines zijn er klaar voor:

Oldtimer Willy:

en de meest stoere motor in heel Spore:

Mad max Willy

maandag 23 juni 2008 @ 21:47:54 #168
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59636953
    lol het lijken we de wacky racers

ohw .. Ontmoet MOOOSE

pi_59638616
    Die voertuigen
      maandag 23 juni 2008 @ 22:48:43 #170
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59638710
    En dat kan allemaal met één enkele ruggegraat?

Als er meerdere of gespleten ruggegraten mogelijk zijn, dan ben ik wel benieuwd hoe dat voor elkaar te krijgen is.
    pi_59638711
    Hoi!

Freeze!

in actie

ik ben een beetje vand e Pixar achtige beestjes
    al laat mn creativiteit me zo afentoe in de steek
    Narf!
    pi_59638813
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 22:48 schreef DemonRage het volgende:
    En dat kan allemaal met één enkele ruggegraat?

Als er meerdere of gespleten ruggegraten mogelijk zijn, dan ben ik wel benieuwd hoe dat voor elkaar te krijgen is.
    Armen aan elkaar koppelen.
      maandag 23 juni 2008 @ 22:58:14 #173
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59638965
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 22:52 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Armen aan elkaar koppelen.
    tnx
      dinsdag 24 juni 2008 @ 22:37:00 #174
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59663335

World Trade Center creature
      dinsdag 24 juni 2008 @ 22:57:34 #175
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59663871
    je maakt er echt een soor play-doh spul van he
      woensdag 25 juni 2008 @ 10:59:07 #176
    63404 depax
    Straus Op Speedcore
    pi_59671002
    respect voor die voertuigen lol.
    pi_59674099
    Probleem: bij het downloaden van de Spore demo kwam de EA Download Manager mee, en nu sluit Spore meteen af na het opstarten, wat te doen?
    DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
      woensdag 25 juni 2008 @ 13:02:32 #178
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_59674212
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 12:58 schreef Nebo het volgende:
    Probleem: bij het downloaden van de Spore demo kwam de EA Download Manager mee, en nu sluit Spore meteen af na het opstarten, wat te doen?
    die kwam niet mee, je kreeg de vraag of je die wou installeren of niet..
    het probleem is dat jij op ja klikte..

That boy needs therapy..
    pi_59674368
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 12:58 schreef Nebo het volgende:
    uit de spore map het bestand: DMCmdPortalClient.dll

weghalen en op je bureaublad zetten (kan erna geloof ik ook wel weg hoor)
    mn vriendin had dat namelijk ook wij spelen onder 1 acount als ik online ben dan speelt ze ofline
    Narf!
    pi_59674412
    Wat ik Btw vreemd blijf vinden is dat ik de helft van mn gemaakte wezens niet zichtbaar zijn
    Narf!
    pi_59688070
    Bedankt voor de info, ik heb de demo inmiddels gespeeld. Het valt mij op dat het lichaampje van je wezen maar weinig vervormd kan worden (alleen verlengen aan beide kanten), is dit beperkt omdat het de demo is?
      woensdag 25 juni 2008 @ 21:43:47 #182
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_59688247
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 21:38 schreef Nebo het volgende:
    Bedankt voor de info, ik heb de demo inmiddels gespeeld. Het valt mij op dat het lichaampje van je wezen maar weinig vervormd kan worden (alleen verlengen aan beide kanten), is dit beperkt omdat het de demo is?
    Nou het kan aardig... met het scrollwiel kun je het lijf dikker maken ter hoogte van de geselecteerde ruggewervel.
    Met CTRL ingehouden kun je ledematen aan elkaar knopen volgens mij (om ingewikkeldere ledematen te creëren)
    Met ALT ingehouden kun je onderdelen kopiëren.
    Met TAB ingehouden terwijl een onderdeel geselecteerd is kun je vaak nog extra rotaties e.d. toepassen.
    pi_59689852
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 21:43 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Nou het kan aardig... met het scrollwiel kun je het lijf dikker maken ter hoogte van de geselecteerde ruggewervel.
    Met CTRL ingehouden kun je ledematen aan elkaar knopen volgens mij (om ingewikkeldere ledematen te creëren)
    Met TAB ingehouden terwijl een onderdeel geselecteerd is kun je vaak nog extra rotaties e.d. toepassen.
    En door alleen een ruggewerveltje vast te houden vervormt je beest als je hem versleept.
      woensdag 25 juni 2008 @ 22:35:25 #184
    16874 creno
    born this way
    pi_59690653
    &lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
    fanserie voor en door fans van WIDM
    pi_59696430
    Niemand een oplossing voor mijn genoemde probleem?
    heb al gegoogled maar kan niets vinden.

dat sommige wezens niet zichtbaar zijn.. heb er zeker 26 ''nieuw'' en er staan er maar 7 ofzo
    Narf!
    pi_59696542
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 07:50 schreef Sickert het volgende:
    Niemand een oplossing voor mijn genoemde probleem?
    heb al gegoogled maar kan niets vinden.

dat sommige wezens niet zichtbaar zijn.. heb er zeker 26 ''nieuw'' en er staan er maar 7 ofzo
    Dat is niet alleen jouw probleem.
    pi_59700544
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 21:43 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Bedankt, ik was niet verder gekomen dan het aantal wervels te bepalen en de kromming ervan.
      donderdag 26 juni 2008 @ 12:30:33 #188
    132419 melluk
    vidi, vici, veni
    pi_59702155
    cool dit zeg...sommige van die creatures zijn echt mooi gemaakt!
      donderdag 26 juni 2008 @ 13:04:22 #189
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_59703016
    Had ik ook, verdwijnende creatures.

http://uoem.com/spore/omn(...)ture-creator-help-9/
    pi_59710231
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 13:04 schreef Gamer_V het volgende:
    Had ik ook, verdwijnende creatures.

thnx

voor mensen die het ook hebben

werkt nog niet optimaal.. heb alles weer maar alles wat ik gedownload heb wil Spore niet toevoegen
    wel als ik de hele zooi verwijder en er opnieuw ingooi

[ Bericht 19% gewijzigd door Sickert op 26-06-2008 18:11:35 ]
    Narf!
    pi_59713520

Het is zo makkelijk he
    pi_59719685
    woah, ik heb een nieuwe favoriet...deze gast maakt echt de meest waanzinnige alien creatures

http://www.youtube.com/user/ShinigamiKiba
    pi_59730883

vrijdag 27 juni 2008 @ 13:56:27 #194
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_59731106
    hahahaha
    That boy needs therapy..
    pi_59734516
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 13:47 schreef Sjiep het volgende:
    [ afbeelding ]

vrijdag 27 juni 2008 @ 17:01:22 #196
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_59735020
    pi_59736872
    quote:
    I winz the internet

[ afbeelding ]
    omg
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 21:43 schreef Knipoogje het volgende:
    Ok, dan, de Duckmachines zijn er klaar voor:

Oldtimer Willy:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en de meest stoere motor in heel Spore:

Mad max Willy

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    pi_59744164
    Alien in armored suit:

van de zijkant:

Bear mount:
      vrijdag 27 juni 2008 @ 23:54:48 #199
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_59744605
    Iemand op het something awful forum heeft in wat bestanden zitten neuzen en in de Creature creator zit blijkbaar al heel veel dialoog uit het spel. Het geeft onder andere inzicht in badges die je kan winnen , conversaties met de Ai, het einde van het spel (wat er in het centrum van het universum zit) etc.

http://spore.vg/dump/locale/ valt het te lezen.
    pi_59747888
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 23:37 schreef Knipoogje het volgende:
    Alien in armored suit:
    [ afbeelding ]

van de zijkant:
    [ afbeelding ]

Bear mount:
    [ afbeelding ]
    die had die gast op Youtube ook!
    Narf!
    pi_59749484
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 23:37 schreef Knipoogje het volgende:
    Alien in armored suit:
    [ afbeelding ]

van de zijkant:
    [ afbeelding ]

Bear mount:
    [ afbeelding ]
    Die zijn inderdaad van Youtube. In ieder geval de bovenste, toch?
    pi_59749964
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 11:27 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad van Youtube. In ieder geval de bovenste, toch?
    Ze zijn allemaal van die gast. Die staat bovenaan in mijn lijstje van 'beste creator'
    pi_59750218
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 11:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ze zijn allemaal van die gast. Die staat bovenaan in mijn lijstje van 'beste creator'
    Tip: zet dat er dan ff bij
    pi_59755614

Heb nog maar ff een spinnetje gemaakt.
    pi_59759404
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 12:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Tip: zet dat er dan ff bij
    in mijn enthousiasme vergeten

Maar goed, deze net gemaakt:

pi_59774964

Beetje lompe alien.

Bloemetje

[ Bericht 56% gewijzigd door EnGCatjuh op 29-06-2008 19:39:37 ]
      maandag 30 juni 2008 @ 10:33:59 #207
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_59788291
    Vertalers en computerspellen

In het registratiemailtje: welkom in het Spore melkwegstelsel

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      maandag 30 juni 2008 @ 11:36:33 #208
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_59789828
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 10:33 schreef Verbal het volgende:

V.
    Wat is daar mis mee dan?
    That boy needs therapy..
      maandag 30 juni 2008 @ 12:28:30 #209
    136 V.
    pi_59791135
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 11:36 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan?
    Niets, als je met een Prisma-woordenboek woord voor woord gaat zitten vertalen.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_59793756
    quote:

V.
    Je bent wel een enorme mierenneuker als je daar over valt

Ik zou gewoon de Engelse versie nemen trouwens, de namen van de onderdelen in de Nederlandse versie zijn onwijs brak
    pi_59795121

Cheap Chardonnay.

En een fiets

[ Bericht 34% gewijzigd door EnGCatjuh op 30-06-2008 16:01:59 ]
      maandag 30 juni 2008 @ 18:55:28 #213
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_59799946
    Op dit spel ben ik al een paar jaar aan het wachten toen ik de eerste berichten binnen kreeg en over een paar maanden is het zo ver.

Brian Eno verzorgt trouwens de muziek in het spel, zo kwam ik Spore op het spoor.
    Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
    pi_59800530
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 15:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
    [ afbeelding ]

Cheap Chardonnay.
    Deze is wel geniaal
      maandag 30 juni 2008 @ 22:58:21 #215
    136 V.
    pi_59806825
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 14:19 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Je bent wel een enorme mierenneuker als je daar over valt
    Nee hoor, het is verschrikkelijk kut vertaald. Vergelijkbaar met: het regent katten en honden.

Kijk, dat taal een ondergeschoven kindje is bij het gros van de immer dommer wordende massa, soit. Van iemand die er zijn brood mee verdient, verwacht ik echter wat meer.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_59813077
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 22:58 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee hoor, het is verschrikkelijk kut vertaald. Vergelijkbaar met: het regent katten en honden.

Kijk, dat taal een ondergeschoven kindje is bij het gros van de immer dommer wordende massa, soit. Van iemand die er zijn brood mee verdient, verwacht ik echter wat meer.

V.
    Hoe zou jij het vertalen?

Oh wacht ... stomme vraag.
    pi_59813231
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 12:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

Niets, als je met een Prisma-woordenboek woord voor woord gaat zitten vertalen.

V.
    Dan is het nog verkeerd vertaald, want het melkwegstelsel maakt volgens van Dale onze zon deel van uit
    &lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
    &lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
    Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
      dinsdag 1 juli 2008 @ 11:37:28 #218
    136 V.
    pi_59815041
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 10:10 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vertalen?

Oh wacht ... stomme vraag.
    Waarom is dat een stomme vraag?

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      dinsdag 1 juli 2008 @ 11:39:33 #219
    136 V.
    pi_59815097
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 10:17 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dan is het nog verkeerd vertaald, want het melkwegstelsel maakt volgens van Dale onze zon deel van uit
    De melkweg is een sterrenstelsel, en toevallig hét sterrenstelsel waar ons zonnestelsel en dus ook onze zon deel van uitmaakt. Maar theoretisch zou dat nog wel kunnen, want de melkweg is best groot [-10 understatement].

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_59847098
    Subtiel buikdanskickje.

woensdag 2 juli 2008 @ 18:20:10 #221
    65252 Bart
    pi_59847195
    quote:

V.
    Wat stond er in het Engels dan? Galaxy of Milky Way?
    pi_59847212
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 18:20 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Galaxy volgens mij.
      woensdag 2 juli 2008 @ 18:24:23 #223
    65252 Bart
    pi_59847288
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 18:21 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Galaxy volgens mij.
    Dan moet het vertaald worden als "sterrenstelsel".
    pi_59847484
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 18:24 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Dan moet het vertaald worden als "sterrenstelsel".
    Klopt. Maar ik zou niet over de huidige vertaling vallen persoonlijk.
      donderdag 3 juli 2008 @ 08:39:46 #225
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_59858187
    Een kleine special over die creator! Staan echt toffe dingen tussen! vooral die big daddy uit bioshock is erg vet
    pi_59860517
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 11:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

De melkweg is een sterrenstelsel, en toevallig hét sterrenstelsel waar ons zonnestelsel en dus ook onze zon deel van uitmaakt. Maar theoretisch zou dat nog wel kunnen, want de melkweg is best groot [-10 understatement].

V.
    goh dank je heb je nog meer triviale uitleg?
    pi_59867479
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 08:39 schreef AQuila360 het volgende:
    Een kleine special over die creator! Staan echt toffe dingen tussen! vooral die big daddy uit bioshock is erg vet
    Die is goed ja. Ik vraag me af hoe ze dat doen, met 1 drilboor op de andere arm en op de andere arm niks.
      donderdag 3 juli 2008 @ 15:50:02 #228
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_59868307
    Wat nieuwe informatie, om eens wat anders te posten dan lelijke creatie nummero #544184 :

http://www.gametrailers.com/player/35820.html?e3i=1&type=mov

Nieuw filmpje waarin Will Wright wat dingen vertelt. Vooral de timeline die de computer bijhoudt van al je creaties en hun gedrag klinkt interessant.

http://pc.gamespy.com/pc/spore/884718p1.html
    Preview van de cell-fase.

http://www.gamespot.com/pc/strategy/spore/news.html?sid=6193237
    korte preview van de civilisation-phase.
    pi_59868924
    Leuke stukjes Maakt me nog enthousiaster!

Maar toch nog wat lelijke wezens.

donderdag 3 juli 2008 @ 16:28:51 #230
    136 V.
    pi_59869275
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 18:20 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat er 'universe' heeft gestaan.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      donderdag 3 juli 2008 @ 16:32:25 #231
    136 V.
    pi_59869364
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 10:53 schreef Morthill het volgende:

[..]

goh dank je heb je nog meer triviale uitleg?
    Ja hoor:

* de officiële naam van de Barbie-pop is Barbara Millicent Roberts
    * in China wordt in ziekenhuizen in de telling van de verdiepingen de vierde etage overgeslagen. Het Chinese woord voor vier klinkt namelijk hezelfde als het Chinese woord voor 'dood'
    * het hoogst bevaarbare meer ter wereld is het Titcacameer
    * De middelste naam van Harry S. Truman is 'S.'

Nog meer?

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      donderdag 3 juli 2008 @ 23:03:54 #232
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_59877441
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 16:32 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja hoor:

* in China wordt in ziekenhuizen in de telling van de verdiepingen de vierde etage overgeslagen. Het Chinese woord voor vier klinkt namelijk hezelfde als het Chinese woord voor 'dood'

Nog meer?

V.
    pi_59877483
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 16:32 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja hoor:

Nog meer?

V.
    een linkje naar de site waar je dit vandaan tovert
      vrijdag 4 juli 2008 @ 11:23:04 #234
    136 V.
    pi_59884511
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 23:05 schreef Morthill het volgende:

[..]

een linkje naar de site waar je dit vandaan tovert
    Dat soort trivia zit in mijn hoofd, vandaar dat ik zo'n grote kop heb

Maar we we zijn nu wel erg offtopic

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_59887744
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 11:23 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat soort trivia zit in mijn hoofd, vandaar dat ik zo'n grote kop heb
    Ideaal dus om in Spore na te bouwen.
    pi_59894125
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 08:39 schreef AQuila360 het volgende:
    Omg. Pedobear!
    pi_59905088
    Ik kijk echt uit naar de release, duurt nu niet lang meer!
    Tvp dus
      zaterdag 5 juli 2008 @ 21:16:35 #238
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_59914721
    Had een mail gekregen dat hij nu gepreordered kan worden bij de EA store.
    pi_59922246
    bij mij werkt ie niet meer na een nieuwe windows install
    eerst naar vista overgestapt x64 waar het niet werkte
    nu terug naar xp enkel ook de x64 versie nog grotere problemen

straks maar weer een gewone versie van xp instaleren
    Spore
    Narf!
    pi_59922273
    Ik ga de game niet kopen via EA. Ik wil 'm gewoon in een box in mn handen, niet gedownload.
    pi_59922657
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 11:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Ik ga de game niet kopen via EA. Ik wil 'm gewoon in een box in mn handen, niet gedownload.
    Ik ook
    pi_59935271
    Lach mee met EA

en dat alleen omdat ik Spore meerdere keren heb moeten instaleren omdat het spel niet wilde draaien op Vista.. Xpx64 en nu wel op een normale XP alleen dan krijg je deze leuke melding

Mailtje naar EA is de deur uit
    ik houd jullie op de hoogte

Hallo,

Ik heb op 17,6,08 het spel Spore (de creature creation mode) gekocht via ea download manager.
    Nu heb ik enkele problemen met mijn pc gehad waardoor ik het spel heb moeten verwijderen.
    Na een verse instalatie van Windows Vista heb ik Spore weer gedownload en geinstalleerd via de download manager... toen bleek het spel niet te werken..
    Omdat Windows Vista mij toch niet beviel ben ik terug gegaan naar XP hetzelfde gedaan met Spore als op Vista
    en toen wilde mijn spel niet werken door een DLL conflict (dit bleek aan Direct X te liggen)
    Eindelijk het spel aan de praat gekregen (denk ik) alleen nu mag ik het niet spelen en krijg ik de volgende melding:

Kan de Game niet starten:

om veiligheidsredenen mag slechts een beperkt aantal computers gebruik maken van dezelfde licentie.
    Deze limiet is Bereikt. Koop een nieuwe registratiecode, Installleer de Game opnieuw etc...(zie bijlage)

nu vind ik alles leuk en aardig maar ik ga echt geen game opnieuw kopen omdat EA een beveiliging te veilig maakt!?

Hoe Los ik dit op?

Zoals u in de bijlage kunt zien heb ik het spel netjes gekocht
    Mijn Spore acount is Sickertnl en het email adres wat daar bij hoort is (-mai-l)

M.v.g

(-naam-)

maar eigenlijk ben ik
    dat je moet leiden onder een beveiliging
    Narf!
      zondag 6 juli 2008 @ 22:53:09 #243
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_59937505
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 21:50 schreef Sickert het volgende:
    Lach mee met EA [ afbeelding ]

en dat alleen omdat ik Spore meerdere keren heb moeten instaleren omdat het spel niet wilde draaien op Vista.. Xpx64 en nu wel op een normale XP alleen dan krijg je deze leuke melding

Mailtje naar EA is de deur uit
    ik houd jullie op de hoogte

Hallo,

Ik heb op 17,6,08 het spel Spore (de creature creation mode) gekocht via ea download manager.
    Nu heb ik enkele problemen met mijn pc gehad waardoor ik het spel heb moeten verwijderen.
    Na een verse instalatie van Windows Vista heb ik Spore weer gedownload en geinstalleerd via de download manager... toen bleek het spel niet te werken..
    Omdat Windows Vista mij toch niet beviel ben ik terug gegaan naar XP hetzelfde gedaan met Spore als op Vista
    en toen wilde mijn spel niet werken door een DLL conflict (dit bleek aan Direct X te liggen)
    Eindelijk het spel aan de praat gekregen (denk ik) alleen nu mag ik het niet spelen en krijg ik de volgende melding:

Kan de Game niet starten:

om veiligheidsredenen mag slechts een beperkt aantal computers gebruik maken van dezelfde licentie.
    Deze limiet is Bereikt. Koop een nieuwe registratiecode, Installleer de Game opnieuw etc...(zie bijlage)

nu vind ik alles leuk en aardig maar ik ga echt geen game opnieuw kopen omdat EA een beveiliging te veilig maakt!?

Hoe Los ik dit op?

Zoals u in de bijlage kunt zien heb ik het spel netjes gekocht
    Mijn Spore acount is Sickertnl en het email adres wat daar bij hoort is (-mai-l)

M.v.g

(-naam-)

maar eigenlijk ben ik
    dat je moet leiden onder een beveiliging
    Geachte heer (-naam-) ,

Get Stuffed!

Met vriendelijk groet,

EA

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_59943196
    wsch krijg ik inderdaad zo'n antwoord

Vriend van me heeft via ea dl manager Bf2 euro forces gekocht en special forces
    nu doet special forces het prima maar euro forces mag hij niet spelen omdat hij die niet gekocht heeft
    maar hij mag m van ea wel downloaden en instaleren via de download manager

we hebben alle betalings bewijzen opgestuurd via de mail en ze geven toe dat hij betaald heeft
    maar hem helpen ho maar.. als ik inlog met mijn account dan kan ik het spel gewoon spelen op zijn pc

ik ga dan ook niks meer bij ea online kopen
    Narf!
      maandag 7 juli 2008 @ 12:57:17 #245
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59945918
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 11:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Inderdaad, al heb ik de creature creator wel via de site gekocht . Maar de game zelf wil ik in box
    pi_59945943
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 12:57 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Inderdaad, al heb ik de creature creator wel via de site gekocht . Maar de game zelf wil ik in box
    Ja, precies. Als je alle problemen zo leest met EA... En dan gaat het over 55 euro.
    pi_59947776
      maandag 7 juli 2008 @ 15:54:00 #248
    44855 Rkatier
    Si vis pacem, para bellum
    pi_59949830
    Ik had een vraagje:

Ik heb veel lol aan de demo gehad, en nu ik hem gekocht heb zodat ik van alle functies gebruik wou maken
    zie ik bij het opstarten alleen de logo's van EA, Maxis en Spore om daarna weer netjes op me bureaublad te eindigen.
    Meer mensen met dit probleem?
    Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
    last.fm
    pi_59949910
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:54 schreef Rkatier het volgende:
    Ik had een vraagje:

Ik heb veel lol aan de demo gehad, en nu ik hem gekocht heb zodat ik van alle functies gebruik wou maken
    zie ik bij het opstarten alleen de logo's van EA, Maxis en Spore om daarna weer netjes op me bureaublad te eindigen.
    Meer mensen met dit probleem?
    Ja. Moet je even naar het (engelse) forum op spore.com, daar staat er het een en ander over.
      maandag 7 juli 2008 @ 16:14:16 #250
    44855 Rkatier
    Si vis pacem, para bellum
    pi_59950323
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:57 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ja. Moet je even naar het (engelse) forum op spore.com, daar staat er het een en ander over.
    Thanks

Linkje naar de oplossing
    Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
    last.fm
      donderdag 10 juli 2008 @ 09:27:28 #251
    87936 Rossdale
    #MaximumAttack
    pi_60012952

Mijn geweldige Crococlaw die een gay dansje doet! *boogie*

Heeft trouwens iedereen al een inzending gedaan voor de grote SPORE-creature creator knock-out competitie die vandaag eindigd? Zo niet, stuur dan snel nog iets in vandaag naar gamesprijsvraag@fok.nl !

FOK! Spore Creature Creator Competitie
    Please sir. When moon? When Mustang?
      donderdag 10 juli 2008 @ 09:38:49 #252
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_60013154
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 09:27 schreef Rossdale het volgende:
    [ afbeelding ]

Heeft trouwens iedereen al een inzending gedaan voor de grote SPORE-creature creator knock-out competitie die vandaag eindigd? Zo niet, stuur dan snel nog iets in vandaag naar gamesprijsvraag@fok.nl !

Haha hij is vet Rossdale

Heb jij gewoon die gratis versie? Is die tof of heb je daar niet veel aan? Want ik ben niet van plan om Spore te gaan halen maar een beetje met die creatore klote is wel leuk misschien!
    pi_60013312
    de gratis is wel leuk, je hebt beperkt aantal mogelijkheden, maar je kunt er zeker een paar dagen zoet mee zijn
      donderdag 10 juli 2008 @ 10:01:48 #254
    87936 Rossdale
    #MaximumAttack
    pi_60013540
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 09:38 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Haha hij is vet Rossdale

Heb jij gewoon die gratis versie? Is die tof of heb je daar niet veel aan? Want ik ben niet van plan om Spore te gaan halen maar een beetje met die creatore klote is wel leuk misschien!
    Ja ik heb hem gewoon met de gratis versie gemaakt, echt binnen 3 minuutjes ofzo. Het is echt heel grappig om er mee te klooien Serieus, probeer het eens uit Oh en stuur nog even een inzending in natuurlijk
    Please sir. When moon? When Mustang?
    pi_60023641
    Geachte heer naam
    Bedankt voor uw e-mail.

U dient gewoon wat geduld te oefenen tot een van de licenties verlopen is. Dit neemt normaal gezien niet meer dan twee weken in beslag.

Mochten er nog onduidelijkheden zijn of mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Said
    Electronic Arts
    Customer Support Team
    Nederland: 0900 - 1001666
    België: 0900 - 10016
    nl-cs@ea.com
    U kunt ons bereiken op:
    Ma t/m Vr van 09:00 tot 22:00
    en op Za van 12:00 tot 18:00
    Narf!
    pi_60029314
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 09:27 schreef Rossdale het volgende:
    [ afbeelding ]

Ik heb toch mijn duck op motor ingestuurd; was toch een van de allereerste motors op Spore. Vind die toch wel het coolste. Lastig in een categorie in te delen denk ik.
      donderdag 10 juli 2008 @ 22:04:24 #257
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_60029423
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 17:12 schreef Sickert het volgende:
    Geachte heer naam
    Bedankt voor uw e-mail.

U dient gewoon wat geduld te oefenen tot een van de licenties verlopen is. Dit neemt normaal gezien niet meer dan twee weken in beslag.
    Ongeveer het antwoord wat ik dus al verwachtte

Wel erg! Wacht gewoon even 2 weken
    pi_60029613

http://www.spore.com/spor(...)00004865183%3Apg-288

Wow! Dit ding is echt zo ontzettend geniaal gemaakt
    Ik zie dat ik alweer flink achter loop!
    pi_60029845
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 22:12 schreef Knipoogje het volgende:
    [ afbeelding ]

http://www.spore.com/spor(...)00004865183%3Apg-288

Wow! Dit ding is echt zo ontzettend geniaal gemaakt
    Ik zie dat ik alweer flink achter loop!
    Ik maak gewoon wezens, al die voertuigen komen voor mij wel in de voertuigen-editor.
      vrijdag 11 juli 2008 @ 10:10:59 #260
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_60036205
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 17:12 schreef Sickert het volgende:
    Geachte heer naam
    Bedankt voor uw e-mail.

Mochten er nog onduidelijkheden zijn of mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Said
    Electronic Arts
    Customer Support Team
    Nederland: 0900 - 1001666
    België: 0900 - 10016
    nl-cs@ea.com
    U kunt ons bereiken op:
    Ma t/m Vr van 09:00 tot 22:00
    en op Za van 12:00 tot 18:00
    aha fucking hell EA zeg..ik zou er flink achteraan mailen dat als je een product aanschaft je het fucking recht hebt om dat product te gebruiken

2 weken wachten m'n reet
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_60038683
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 10:10 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

aha fucking hell EA zeg..ik zou er flink achteraan mailen dat als je een product aanschaft je het fucking recht hebt om dat product te gebruiken

2 weken wachten m'n reet
    heb ook terug gemaild dat ik het belachelijk vind en dat ik dat spel gewoon wil spelen/instaleren wanneer ik wil
    Battlefield 2 als voorbeeld gegeven dat dit gewoon wel kan

maargoed Said is wsch ook maar een ventje zoals wij en luistert enkel naar grote boze EA
    als ik over 2 weken nog niet kan spelen gaat dit richting de FP
    Narf!
    pi_60051068
    Ben begonnen een hele rits robotjes te maken in allerlei soorten en maten...kun je dan de hele planeet mee bevolken

pi_60051347
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 22:32 schreef Knipoogje het volgende:
    Ben begonnen een hele rits robotjes te maken in allerlei soorten en maten...kun je dan de hele planeet mee bevolken

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Narf!
    pi_60052602
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 10:51 schreef Sickert het volgende:
    wsch krijg ik inderdaad zo'n antwoord

Vriend van me heeft via ea dl manager Bf2 euro forces gekocht en special forces
    nu doet special forces het prima maar euro forces mag hij niet spelen omdat hij die niet gekocht heeft
    maar hij mag m van ea wel downloaden en instaleren via de download manager

we hebben alle betalings bewijzen opgestuurd via de mail en ze geven toe dat hij betaald heeft
    maar hem helpen ho maar.. als ik inlog met mijn account dan kan ik het spel gewoon spelen op zijn pc

ik ga dan ook niks meer bij ea online kopen
    enige waar ik online koop (en dus geen "fysiek" iets krijg) is steam
    de rest gaat allemaal met cd/dvd of key's (winrar b.v.) die ik dubbel wegschrijf..
    pi_60065395
    Ik kwam deze op Sporepedia tegen:

Heel apart
    pi_60098208
    Even alle bullshit creatures ter zijde, hier komen degene die wel normaal kunnen lopen:

pi_60113448
    Iemand al nieuwe gameplay beelden gezien van de e3 conferentie ik kan ze nergens vinden ?
      donderdag 17 juli 2008 @ 09:16:38 #268
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_60159649
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 06:54 schreef DetoiX het volgende:
    Iemand al nieuwe gameplay beelden gezien van de e3 conferentie ik kan ze nergens vinden ?
    http://www.gametrailers.com/game/2671.html?show=Features#Content
    pi_60161526
    http://www.spore.com/comm/prototypes

Wel grappig, maar meer ook niet.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2008 11:12:19 ]
    pi_60185544
    Hebben jullie ook zo'n last van die internal server error?
    pi_60227122

Effe 2 WoW mounts gemaakt.

Hier in te laden in de editor
    pi_60227487
    omg, je kunt ook echt alles maken met dat ding
    pi_60227887
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 15:36 schreef Aneurism het volgende:
    Even alle bullshit creatures ter zijde, hier komen degene die wel normaal kunnen lopen:

[zootje creatures]
    Heb jij die gemaakt? Zitten wel paar leuke tussen
    pi_60229017

Deze ook van sporepedia

En ik zag ook een Microsoft Office Paperclip
    pi_60253105
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 16:44 schreef Morthill het volgende:
    omg, je kunt ook echt alles maken met dat ding
    Skeletal warhorse

pi_60287734
    Final boxart
    pi_60287797
    quote:
    Test Drive Spore Prototypes
    The Spore creators have started releasing prototypes, apparently modeled on certain parts of the title's overall gameplay, and now you can download and explore the first: "ParticleMan."

"ParticleMan simulates gravitational attraction between particles in a cloud. This system was used to study such gravitational dynamics as orbits, nebula formation, star formation and particle streams from sources like pulsars and black holes," says the official site.

ParticleMan has the following elements:
  • Particles — point masses which interact with each other
  • Gravity Wells — fixed point masses which attract or repel particles(depending on magnitude, which can be negative), but do not move or change mass without user input
  • Particle Guns — sources that spit particles out at a given angle and velocity
  • Gravity Wells and Particle Guns may only be placed on the green grid in the z=0 plane.
  • The Iso Surface — an isosurface geometry object derived from the positions and masses (which act as field strengths) of the particles.

By toying with the physics controls you can create different kinds of gravitational simulations. Set fusion rate to high, you can simulate the birth of stars in a collapsing nebula. Low fusion rates can simulate the interaction between stars in a galaxy.

ParticleMan is an .exe, so Mac gamers (like myself) are SOL. But if you've always wanted to make stars, and not in the American Idol sense, here's a nice weekend time-waster.
  • Dat van spelen met zwaartekracht vind ik zonder meer een briljant spelelement, daar had ik nog niet van gehoord
    pi_60292769
    Die beesten op de cover zijn veel te lief en aaibaar
    pi_60292876
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 12:38 schreef DeHovenier het volgende:
    Die beesten op de cover zijn veel te lief en aaibaar
    onze stekelige vriend links denkt daar anders over volgens mij
      zaterdag 26 juli 2008 @ 14:07:15 #280
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_60360369
    http://pc.gamespy.com/articles/893/893782p1.html

Het spel belooft echt praktisch alle beloftes na te komen.
    pi_60372232
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 08:47 schreef Misanthropist het volgende:
    Final boxart
    [ afbeelding ]
    Jammer van dat 'From the creator of Sims', was al bang dat ze het zo zouden aanprijzen
    pi_60372258
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 01:20 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Jammer van dat 'From the creator of Sims', was al bang dat ze het zo zouden aanprijzen
    Zegt een groot deel over het type game voor mensen die niet zo into de gamesindustrie zijn
    pi_60373522
    Ik kende het nog niet, heb net het hele topic doorgespit en ben het nu gelijk aan het downloaden
    Ben benieuwd!
    Vivre
    pi_60374300
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 01:23 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Zegt een groot deel over het type game voor mensen die niet zo into de gamesindustrie zijn
    Ik weet het, en het is ook slim van ze omdat ze zo waarschijnlijk meer omzet draaien, maar persoonlijk vind ik het niks
    pi_60375634
    Ook eens een aaibaar beest gemaakt

pi_60375750
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 12:29 schreef Knipoogje het volgende:
    Ook eens een aaibaar beest gemaakt

[ afbeelding ]
    Leuk
    Oh, and that's a bad miss!
      zondag 27 juli 2008 @ 14:49:10 #287
    100476 Parkinson_XTC
    Ripper is a gangster
    pi_60378013
    het antwoord zal misschien al wel ergens in één van de topics staan, maar ik krijg de creature editor niet opgestart... heb de nieuwste DX geïnstalleerd, maar als ik het programma wil starten, krijg ik 3 seconden een beeld met wat tekst en een verwijzing naar de website van EA en daarna springt mijn beeld terug naar Windows. ook bij task manager gekeken, maar het proces draait gewoon niet meer...
    keer op keer ... verder geen foutmelding... wat nu?
    -= http://moontroop.tumblr.com =-
    Monkey on the car
      zondag 27 juli 2008 @ 14:51:25 #288
    100476 Parkinson_XTC
    Ripper is a gangster
    pi_60378047
    ik krijg nog net het logo van EA en Maxis te zien en daarna knalt ie eruit..
    alle mogelijke beeldinstellingen en resoluties al geprobeerd trouwens..
    -= http://moontroop.tumblr.com =-
    Monkey on the car
    pi_60378451
    Krijg nou jeuk

Heb net 2 weken een nieuwe computer, wel een goede ook op zich, zegt 'ie nu dat m'n graphic card niet goed genoeg is voor Spore.
    Lekker is dat dan helemaal voor een EA game, dan mag je toch wel wat lagere specs hebben?
    Vivre
      zondag 27 juli 2008 @ 15:29:05 #290
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_60378633
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 15:17 schreef Strychnine het volgende:
    Krijg nou jeuk

Heb net 2 weken een nieuwe computer, wel een goede ook op zich, zegt 'ie nu dat m'n graphic card niet goed genoeg is voor Spore.
    Lekker is dat dan helemaal voor een EA game, dan mag je toch wel wat lagere specs hebben?
    Zeker een computer direct uit te winkel gekocht? Die hebben vaak de meest cheap-ass grafische kaarten die er te vinden zijn, of een on-board kaartje. Daar kan je echt helemaal niks mee. Enige wat je kan doen is een nieuwe erin proppen.
    pi_60378751
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 15:29 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Zeker een computer direct uit te winkel gekocht? Die hebben vaak de meest cheap-ass grafische kaarten die er te vinden zijn, of een on-board kaartje.
    Nee, via internet, kon zelf onderdelen kiezen. Maar geloof dat ik wel de standaard grafische kaart heb, had geen slag duurdere aangevinkt geloof ik.

Is het veel werk om een nieuwe erin te zetten? En is dat een dure grap? Heb er nog geen spellen op staan, maar als Spore een beetje de specs heeft die je tegenwoordig/binnenkort voor alle spellen nodig hebt, is dat best zuur
    Vivre
    pi_60383924
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 15:17 schreef Strychnine het volgende:
    Krijg nou jeuk

waar heb je die check gedaan btw?
    pi_60384429
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 21:10 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

waar heb je die check gedaan btw?
    Als ik Spore wil installeren zegt het programma zelf dat hij het niet kan installeren omdat m'n graphic card te laag is.
    Vivre
    pi_60384883
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 15:36 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Nee, via internet, kon zelf onderdelen kiezen. Maar geloof dat ik wel de standaard grafische kaart heb, had geen slag duurdere aangevinkt geloof ik.

Is het veel werk om een nieuwe erin te zetten? En is dat een dure grap? Heb er nog geen spellen op staan, maar als Spore een beetje de specs heeft die je tegenwoordig/binnenkort voor alle spellen nodig hebt, is dat best zuur
    ligt er een beetje aan..
    wat voor systeem heb je gehaald/waar?
    pi_60384970
    Zie post hieronder
    Vivre
    pi_60385020
    Behuizing: HKC 3002D kast met 400W voeding: zeer mooie, stijlvolle kast van hoogwaardige kwaliteit met Front Audio en USB

Processor: AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core 5400+(2 x 2.8GHz, 1MB, 2000MHz FSB)

Moederbord: MSI K9NGM4-F V2. Kwailteits moederbord van het topmerk MSI

Videokaart:Onboard GeForce 7025, met 256MB gedeeld geheugen en ondersteuning voor DirectX 9.0!

Hardeschijf: Maxtor Diamondmax 21, 250GB, 7200 RPM, SATA

Geheugen: 1024 MB DDR-II, 667 Mhz Geheugen: snel en stabiel geheugen

DVD: LITEON 20x8x20 DVD RW met Dual Layer ondersteuning! (brandt ook de 'oudere' CD's)

Audio: Realtek® ALC888 7.1 Kanaals, Windows ® Vista™HD audio voor kraakhelder geluid

Netwerkkaart: Realtek 8211B, ondersteund 10Mb/s, 100Mb/s en 1000Mb/s

Eh, hier staat toch 256? geen 64? Is spore dan misschien abuis?
    Vivre
    pi_60385036
    Wat voor videokaart is het?
    pi_60385046
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 22:11 schreef DeHovenier het volgende:
    Wat voor videokaart is het?
    Videokaart:Onboard GeForce 7025, met 256MB gedeeld geheugen en ondersteuning voor DirectX 9.0
    Vivre
    pi_60385116
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 22:11 schreef Strychnine het volgende:

Eh, hier staat toch 256? geen 64? Is spore dan misschien abuis?
    je kan waarschijnlijk je RAM-geheugem gebruiken als videogeheugen tot max. 256MB Kan je over het algemeen in je bios instellen en staat over het algemeen op iets van 'auto', dus als je 256MB RAM toekent aan je videokaart (dan ziet Windows wel minder intern geheugen) zou het moeten werken.
    pi_60385171
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 22:15 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

je kan waarschijnlijk je RAM-geheugem gebruiken als videogeheugen tot max. 256MB Kan je over het algemeen in je bios instellen en staat over het algemeen op iets van 'auto', dus als je 256MB RAM toekent aan je videokaart (dan ziet Windows wel minder intern geheugen) zou het moeten werken.
    Ik weet niet eens hoe ik in de BIOS kom
    Vivre
    pi_60385245
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 22:18 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Ik weet niet eens hoe ik in de BIOS kom
    helemaal in het begin van het opstarten van je pc zie je een scherm met het merk van je computer ofzo. daar staat vaak onderin of bovenin dat je op een bepaalde toets moet drukken om de setup in te gaan. dit verschilt per merk, maar zijn vaak toetsen als F1, F10, F12, etc

Pas wel op met wat je doet en verander daar alleen opties als je zeker weet wat je doet!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')