als jij vind dat iedereen op moet tyfen blijven er weinig over, ook van de gezelligheidquote:Op maandag 16 juni 2008 21:11 schreef right_turn het volgende:
...er maar aan wennen dat ze per 1 juli op moeten tyfen uit openbare gelegenheden.
Opbokken met die kankerstokkies van je, die voor mij het uitgaan een benauwende affaire maken.
Heerlijk om te zien hoe al die achterlijke caféhouders zich in allerbei bochten wringen om er onderuit te komen, terwijl je gewoon weet dat ze voor de bijl gaan bij een eventuele controle.
1 juli, ow heerlijke dag, dat je maar snel komen mag.
Klacht is dus dat er mensen tegen het rookverbod zijn, dit voor de mensen die hun hersenen aan gort hebben gerookt.
Roken... ik vind het gewoon stom!
quote:Op maandag 16 juni 2008 21:11 schreef right_turn het volgende:
...er maar aan wennen dat ze per 1 juli op moeten tyfen uit openbare gelegenheden.
Opbokken met die kankerstokkies van je, die voor mij het uitgaan een benauwende affaire maken.
Heerlijk om te zien hoe al die achterlijke caféhouders zich in allerbei bochten wringen om er onderuit te komen, terwijl je gewoon weet dat ze voor de bijl gaan bij een eventuele controle.
Klacht is dus dat er mensen tegen het rookverbod zijn, dit voor de mensen die hun hersenen aan gort hebben gerookt.
Inderdaad. Heb maar enkele topcs gezien van "Straks niet meer roken" maar wel duizenden topics van "Rokers die janken om het rookverbod". Is er een rookverbod, hebben ze al weer wat anders gevonden om over te janken.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:46 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Jullie anti-rokers zijn degene die het meest lopen te janken hoor
Jacht op rokersquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:46 schreef ReplaR het volgende:
Het 'leuke' is... als ze net zoveel jacht maken op de kutmarokkanen als nu de rokers dat het hele land, en ik denk de helft van de anti rokers, op hun kop staan...
Ploertquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:52 schreef wolfrolf het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het rookverbod is de beste uitvinding sinds het gesneden brood
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alle rokers krijgen maar fijn de tyfus en gaan maar buiten staan. Verslaafde stakkers
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja jullie zijn stakkers
![]()
![]()
![]()
volgens mij iets met ziektekosten toestanden die mijn baas moet betalen voor de werknemersquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:36 schreef BobbyB het volgende:
Hoezo moet hij meer gaan betalen voor een rokende werknemer? Omdat je nu naar buiten moet om te roken en dus niet tegelijkertijd kan werken zeker?Ze zijn echt gek geworden in dit land.
yupquote:
Begint erop te lijken dat ze gewoon de anti-joodse wetten van Adolf H. hebben gepakt, die iets hebben geupdate en overal waar "Jood" stond hebben vervangen voor "Roker"quote:Op zondag 22 juni 2008 22:02 schreef prupke het volgende:
[..]
yupdinsdag over een week
oh en waar ik het overhad :
Het schijnt dus zo te zijn dat als je werkt dat je baas iets van ziektenkostenpremieding betaald , wat inhoud dat als ik ziek ben dat ik dan gewoon doorbetaald krijg.
Nu willen ze het zo gaan doen dat de werkgever moet aangeven ofdat ik rook ja dan de nee , en mocht ik bv iets krijgen wat ze op het roken kunnen afschuiven, dat ik dan niet doorbetaald word.
Er is hier over gesproken maar verder nog geen info over verschaft.
"Op de 6de dag schiep Adolf de übermensch?"quote:Op maandag 23 juni 2008 07:01 schreef MikeyMo het volgende:
in de 2e wereld was roken zelfs verboden door Adolf
Van roken ga je wel stinken. Tijd voor een gezamenlijke douche dan maarquote:Op maandag 23 juni 2008 06:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
Begint erop te lijken dat ze gewoon de anti-joodse wetten van Adolf H. hebben gepakt, die iets hebben geupdate en overal waar "Jood" stond hebben vervangen voor "Roker"
Goeie actie. Ik ben voor! Zo'n vieze roker weet niet wat voor een overlast hij veroorzaakt, ook in de openlucht. Ik noem bushokjes, fiets, strand. Ga maar lekker thuis aan je stukje papier gevuld met tabak zuigen. Roken ziet er gewoon zo zielig uit. Alsof je het hele jaar een oranjefan ben!quote:Op maandag 23 juni 2008 09:23 schreef BobbyB het volgende:
Dat idee om roken te gaan verbieden op het strand.Kunnen mensen niet gewoon zelf uit de buurt van de roker blijven?
Echt waar, wat een gejank over die rokers. Je kan ook te ver gaan.
Zo'n jankerd als jij veroorzaakt ook voor onnodig veel CO2 uitstoot en onnodige luchttrillingen. Daar heeft ook iedereen last van. Ook maar verbieden dan?quote:Op maandag 23 juni 2008 09:34 schreef right_turn het volgende:
[..]
Goeie actie. Ik ben voor! Zo'n vieze roker weet niet wat voor een overlast hij veroorzaakt, ook in de openlucht. Ik noem bushokjes, fiets, strand. Ga maar lekker thuis aan je stukje papier gevuld met tabak zuigen. Roken ziet er gewoon zo zielig uit. Alsof je het hele jaar een oranjefan ben!
Dvd-speler kopen? Kansloze kneusquote:Op maandag 23 juni 2008 09:34 schreef right_turn het volgende:
[..]
Goeie actie. Ik ben voor! Zo'n vieze roker weet niet wat voor een overlast hij veroorzaakt, ook in de openlucht. Ik noem bushokjes, fiets, strand. Ga maar lekker thuis aan je stukje papier gevuld met tabak zuigen. Roken ziet er gewoon zo zielig uit. Alsof je het hele jaar een oranjefan ben!
Nee, geen zin om 'm op te halen uit zoéén achterlijk boerendorp waar het begrip broertje, zusje, neefje, nichtje, oom, tante niemand iets zegt op de huwelijksmarktquote:
Hou toch op man, een rookverbod in de horeca is hetzelfde als een klaagverbod in de klaagbaakquote:Op maandag 23 juni 2008 09:34 schreef right_turn het volgende:
[..]
En net vond je roken nog gay!quote:Op maandag 23 juni 2008 13:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hou toch op man, een rookverbod in de horeca is hetzelfde als een klaagverbod in de klaagbaak
Goed idee! Want ja, de klaagbaak is ook van de niet klagers hoor. En hey de niet klagers kunnen nu niet langskomen vanwege het storende alles overheersende geklaag, jeweetzquote:Op maandag 23 juni 2008 13:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hou toch op man, een rookverbod in de horeca is hetzelfde als een klaagverbod in de klaagbaak
Met "zegt genoeg" doelde ik eerlijk gezegd op iemand die een bepaalde stijl had, of iemand nou gay of niet is interresseert me eigenlijk geen klapquote:
Alsof we hier geen anti-klagers hebben.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat zijn nou meeklagersquote:Op maandag 23 juni 2008 14:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Alsof we hier geen anti-klagers hebben.Die gaan expres KLB in om te klagen over klagers.
Ohquote:
Bij mijn vorige werkgever hadden we een rookhok. En de grootste rookhuilie stond constant bij dat rookhok omdat ie het daar zo gezellig vond. En ondertussen maar tegen die lui zeggen "waarom ze niet stopten".quote:Op maandag 23 juni 2008 14:40 schreef Upsetter het volgende:
Ze hebben toch ooit rookvrije cafés uitgevonden voor die huilies? Die gingen meteen weer dicht omdat er geen klanten kwamen. Was toch veel gezelliger bij die leuke rokers hè? En nu de rokers uit hun eigen cafés jagen![]()
rare jongens die niet-rokers
Ja, en wie z'n schuld is dat?quote:Op maandag 23 juni 2008 15:01 schreef MikeyMo het volgende:
ik vermoed dat dat meer aan het sociale aspect ligt. De rokers hebben elke 1,5 uur een pauzetje terwijl ik moet doorwerken...
Die van de arbowet en de werkgever, maar logisch dat een niet roker ook beeldschermpauze neemt op dergelijke momentjes. het kan toch niet zo zijn dat de rokers elke dag een half uur extra pauze hebben op niet-rokersquote:
Oh dat is dus het probleem, alles moet weer op een weegschaal gelegd worden.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Die van de arbowet en de werkgever, maar logisch dat een niet roker ook beeldschermpauze neemt op dergelijke momentjes. het kan toch niet zo zijn dat de rokers elke dag een half uur extra pauze hebben op niet-rokers
Ja, maar als je dan zo antirook bent ga je toch niet bij de rokers staan.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Die van de arbowet en de werkgever, maar logisch dat een niet roker ook beeldschermpauze neemt op dergelijke momentjes. het kan toch niet zo zijn dat de rokers elke dag een half uur extra pauze hebben op niet-rokers
Iedereen kan ons af en toe een pauzetje inlassen. Wij hebben de beschikking over een rook en een niet rook ruimte. Maar de niet rookruimte is meestal leeg (terwijl deze wel het grootste is) en de rook ruimte is op de pauze tijdstippen altijd goedgevuldquote:Op maandag 23 juni 2008 15:01 schreef MikeyMo het volgende:
ik vermoed dat dat meer aan het sociale aspect ligt. De rokers hebben elke 1,5 uur een pauzetje terwijl ik moet doorwerken...
niet in de rook of in een rookhok, maar als mensen buiten staan te socializen dan heeft eenieder het recht om daar bij te gaan staan.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, maar als je dan zo antirook bent ga je toch niet bij de rokers staan.
Om vervolgens daar te gaan klagen over de rook zodat het ook daar verboden word. Het ging mij erom dat ze lopen te janken om de rook, maar ondertussen wel steeds de rokers opzoeken. Ik zeg ook niet dat je dat niet mag, ik zeg alleen maar dat het een stel huilies zijn.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
niet in de rook of in een rookhok, maar als mensen buiten staan te socializen dan heeft eenieder het recht om daar bij te gaan staan.
Precies! Wat is er gebeurd met vraag en aabod? Gewoon kroegen waar wél gerookt mag worden en waar niet gerookt mag worden. Plek voor iedereen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:30 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Ja maar in plaats van dat je er een verbod tegenaan gooit, kan je ook verdelen. In de ene kroeg mag wel gerookt worden en in de andere niet. Als je mensen (vooral Nederlanders) iets gaat verbieden worden ze opstandig!
Ik vind het te belacheloos voor woorden. Jullie niet rokers hebben last van ons, dus word alles maar verboden, maar daar hebben wij wel rokers ook last van en dat boeit niet![]()
Sorry beetje onlogisch...
Omdat de rookvrije kroegen dan zo goed als leeg blijven. De nietrokers moeten wat te zeiken hebben, snap dat dan.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:09 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Precies! Wat is er gebeurd met vraag en aabod? Gewoon kroegen waar wél gerookt mag worden en waar niet gerookt mag worden. Plek voor iedereen..
ik heb vaak genoeg de buitenlucht moeten opzoeken omdat de hoge rookdichtheid ine en kroeg op mijn ogen sloeg en ze spontaan rood werden en begonnen te tranen. Daar heb ik geen last van als ik met een roker in de buitenlucht staat; het was puur de combinatie afgesloten ruimte en overdadig gerook. In mijn ogen is het vreemd dat omdat mensen zoals ik last hebben van iemand anders zijn gewoonte ik dan maar de concessie moet doen. Dat heb ik jaren gedaan omdat ik moeilijk aan iedereen kon vragen of ze niet wilden roken als ik aan het draaien was, maar ik ben wel blij dat mijn "werkplek" in de kroeg nu ook rookvrij word.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Om vervolgens daar te gaan klagen over de rook zodat het ook daar verboden word. Het ging mij erom dat ze lopen te janken om de rook, maar ondertussen wel steeds de rokers opzoeken. Ik zeg ook niet dat je dat niet mag, ik zeg alleen maar dat het een stel huilies zijn.
Ha! Haha!quote:Op maandag 23 juni 2008 16:16 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens zijn er al jaren perfecte afzuigsystemen op de markt maar geen kroegbaas die ooit de moeite heeft genomen om deze te installeren. Het had niet zo hoeven zijn beste rokers onder ons, de horeca heeft jullie gewoon belazerd eigenlijk.
Je snapt mijn punt niet. Het gaat mij erom dat niet/anti rokers de rokers juist gaan opzoeken. Dat snap ik niet.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:16 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb vaak genoeg de buitenlucht moeten opzoeken omdat de hoge rookdichtheid ine en kroeg op mijn ogen sloeg en ze spontaan rood werden en begonnen te tranen. Daar heb ik geen last van als ik met een roker in de buitenlucht staat; het was puur de combinatie afgesloten ruimte en overdadig gerook. In mijn ogen is het vreemd dat omdat mensen zoals ik last hebben van iemand anders zijn gewoonte ik dan maar de concessie moet doen. Dat heb ik jaren gedaan omdat ik moeilijk aan iedereen kon vragen of ze niet wilden roken als ik aan het draaien was, maar ik ben wel blij dat mijn "werkplek" in de kroeg nu ook rookvrij word.
In principe ben ik letterlijk een huilie dan.
Overigens zijn er al jaren perfecte afzuigsystemen op de markt maar geen kroegbaas die ooit de moeite heeft genomen om deze te installeren. Het had niet zo hoeven zijn beste rokers onder ons, de horeca heeft jullie gewoon belazerd eigenlijk.
Het maakt ook echt indruk als ik naar een kroegeigenaar loop en vraag of ie even een paar duizend euro in afzuiginstallaties wil investeren omdat ik ergens last van heb...quote:Op maandag 23 juni 2008 16:24 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ha! Haha!. Nu wordt ie mooi! Natuurlijk heeft geen kroegbaas de moeite genomen om deze te installeren, er was geen vraag naar. Pas toen bekend werd dat er een rookverbod ingevoerd zou gaan worden had opeens iedereen last van de rook. Het had niet zo hoeven zijn, beste niet-rokers onder ons, jullie hadden al jaren uit kunnen gaan in goed ventileerde ruimtes, maar ja, jullie stonden liever buiten of zaten thuis met prikkende ogen in plaats van een vuist te maken.
.
tja, ik kan ook niet in andermans hoofden kijken, je zult mij niet in zo'n rookhok vindenquote:Op maandag 23 juni 2008 16:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Het gaat mij erom dat niet/anti rokers de rokers juist gaan opzoeken. Dat snap ik niet.
Hebben die "vieze rokers" soms ook je denkvermogen aangetast ofzo?quote:Op maandag 23 juni 2008 09:34 schreef right_turn het volgende:
[..]
Joh tyf toch een eind op oud wijf. Blijf lekker aan die meeneem zuurstoffles hangen van je.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:11 schreef right_turn het volgende:
Ik word al kortademig als mensen bij de bushalte een sigaretje roken en dan met rook in hun kleding en haar in de buurt van je gaan zitten. Die mensen ontbreekt het gewoon aan besef wat ze een ander aandoen.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:42 schreef JohnDDD het volgende:
Ik krijg van rokers in mijn omgeving vrijwel meteen hoofdpijn, vrijwel direct als ik er een half minuutje naast sta. Als ik echt in de rook sta, krijg ik bovendien geen adem en voel ik me zeer ongemakkelijk.
Nu moet er nog een verbod komen op harde muziek, en misschien kan ik dan ook eens naar een café toe
Wel als iedereen dat had gedaan die zo'n last heeft van rook. (En dan doel ik dus op al die mensen die nu het hardst brullen dat ze éindelijk ook eens lekker uit kunnen gaan. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik heb de afgelopen weken veel meer van dat soort geluiden gehoord dan de afgelopen jaren.)quote:Op maandag 23 juni 2008 16:32 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Het maakt ook echt indruk als ik naar een kroegeigenaar loop en vraag of ie even een paar duizend euro in afzuiginstallaties wil investeren omdat ik ergens last van heb...
Dat bedoel ik.quote:Overigens slaat het natuurlijk nergens op dat er nu in ene huilies zijn die achter het rookverbod staan, die mensen waren er ook al voordat er uberhaupt sprake van was... Ik klaagde ook al op mijn werkplek toen mijn baas naast me zat en 4 a 5 sigaretten zat weg te werken en ik elke dag stinkend en met rode ogen thuiskwam... en zo hekelde ik ook al dat roken in kroegen voordat het rookverbod er doorkwam.
joh rot jij ook een eind op met je gezeik over "die harde muziek" weet niet waar of in welke gelegenheid jij wilt uitgaan, maar er zijn (waren er al) meer dan genoeg gelegenheden waar niet gerookt mag worden, en zeker waar je bijna geen muziek hoort omdat men zo graag wil "converseren" met "elkander" maar ja, die zijn natuurlijk weer niet gezellig genoeg.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:42 schreef JohnDDD het volgende:
Ik krijg van rokers in mijn omgeving vrijwel meteen hoofdpijn, vrijwel direct als ik er een half minuutje naast sta. Als ik echt in de rook sta, krijg ik bovendien geen adem en voel ik me zeer ongemakkelijk.
Nu moet er nog een verbod komen op harde muziek, en misschien kan ik dan ook eens naar een café toe
Doe jij je bovenganger aub ff voor hoe je je van 10 hoog laat vallen met een strop om je nek. zo vangen we 2 vliegen in 1 klapquote:Op maandag 23 juni 2008 16:45 schreef right_turn het volgende:
[..]
Ik word al kortademig als mensen bij de bushalte een sigaretje roken en dan met rook in hun kleding en haar in de buurt van je gaan zitten. Die mensen ontbreekt het gewoon aan besef wat ze een ander aandoen.
Je punt is duidelijk. Je hebt last van rook, naar voor je. Gelukkig kan je straks lekker de horeca in en da's fijn!quote:Op maandag 23 juni 2008 16:45 schreef right_turn het volgende:
[..]
Ik word al kortademig als mensen bij de bushalte een sigaretje roken en dan met rook in hun kleding en haar in de buurt van je gaan zitten. Die mensen ontbreekt het gewoon aan besef wat ze een ander aandoen.
wat denk je nou zelf, die is te egoïstisch om dat in te zien.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:50 schreef Insomaniac het volgende:
maar denk je dat van jouw gemekker de wereld veel mooier wordt? Leven en laten leven!.
Doe eens even normaal, omdat ik niet tegen rook en harde muziek kan moet ik mezelf maar meteen gaan ophangen?quote:Op maandag 23 juni 2008 16:49 schreef smoekie het volgende:
[..]
joh rot jij ook een eind op met je gezeik over "die harde muziek" weet niet waar of in welke gelegenheid jij wilt uitgaan, maar er zijn (waren er al) meer dan genoeg gelegenheden waar niet gerookt mag worden, en zeker waar je bijna geen muziek hoort omdat men zo graag wil "converseren" met "elkander" maar ja, die zijn natuurlijk weer niet gezellig genoeg.
Nu wordt het roken verboden, straks gaan al die zielige stumperds nog klagen over de decibel die ze soms produceren ook zeg.
Get a life en hang jezelf aan de hoogste boom zeg.
[..]
Doe jij je bovenganger aub ff voor hoe je je van 10 hoog laat vallen met een strop om je nek. zo vangen we 2 vliegen in 1 klap
Daar zou ik me als ik jou was net zo hard tegen verzetten als tegen het rookverbod!quote:Op maandag 23 juni 2008 16:51 schreef Insomaniac het volgende:
Oeh oeh! Nu trouwens het rookverbod door is, moet er gelobbyd worden voor een stumperds- en lelijke mensen verbod.!
Joh, dat soort mensen moet je alleen maar harder knuffelen. Knuffelen en aaien.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:52 schreef smoekie het volgende:
[..]
wat denk je nou zelf, die is te egoïstisch om dat in te zien.
Dat wordt (of is het al) op latere leeftijd zo'n oude zeikbuur die je het liefst uit de weg wil gaan als je die van een km afstand al aan ziet komen uit angst voor al die nare verhalen over zuurstoftekort. aambaaien, hoge bloeddruk, spataders etc etc etc
Jij bent best wel een eng vrouwtje. Emo zeker?quote:Op maandag 23 juni 2008 16:49 schreef smoekie het volgende:
[..]
joh rot jij ook een eind op met je gezeik over "die harde muziek" weet niet waar of in welke gelegenheid jij wilt uitgaan, maar er zijn (waren er al) meer dan genoeg gelegenheden waar niet gerookt mag worden, en zeker waar je bijna geen muziek hoort omdat men zo graag wil "converseren" met "elkander" maar ja, die zijn natuurlijk weer niet gezellig genoeg.
Nu wordt het roken verboden, straks gaan al die zielige stumperds nog klagen over de decibel die ze soms produceren ook zeg.
Get a life en hang jezelf aan de hoogste boom zeg.
[..]
Doe jij je bovenganger aub ff voor hoe je je van 10 hoog laat vallen met een strop om je nek. zo vangen we 2 vliegen in 1 klap
Nah, ik verzet me al niet eens tegen het rookverbod en daarnaast ben ik ook nog eens bloedstollend mooi en geenszins een stumperd, dus ik heb niets te vrezen.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:59 schreef right_turn het volgende:
[..]
Daar zou ik me als ik jou was net zo hard tegen verzetten als tegen het rookverbod!
Je eerste opmerking ontkracht de tweede. Fail! Ga je door voor massive?quote:Op maandag 23 juni 2008 17:01 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Nah, ik verzet me al niet eens tegen het rookverbod en daarnaast ben ik ook nog eens bloedstollend mooi en geenszins een stumperd, dus ik heb niets te vrezen..
Ja da's een heel ander verhaal, een rookverbod in vliegtuigen, ziekenhuizen en treinen daar ben ik zeker voor, maar kom op zeg het merendeel in een kroeg rookt, je kan beter rookvrije zones maken voor kortademige mensen ipv alle kroegen 'rookvrij met een rookzone'quote:Op maandag 23 juni 2008 16:45 schreef right_turn het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 juni 2008 16:58 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Doe eens even normaal, omdat ik niet tegen rook en harde muziek kan moet ik mezelf maar meteen gaan ophangen?
Feit is dat het soms leuk is of nodig kan zijn om naar een café of iets dergelijks te gaan om daar mensen te ontmoeten, en dan zit je vaak verplicht in de rook of de muziek. Bovendien weet je soms van te voren niet of er wel of niet gerookt mag worden of hoe hard de muziek is. Voor de muziek heb ik altijd oordopjes bij me, met het rookverbod ben ik dus erg blij.
Maar het zou inderdaad een idee zijn om ook speciale gelegenheden te maken waar ongevoelige types zoals jij lekker de hele avond kunnen roken, zuipen en hun oren kunnen opblazen
Brr nee dank je wel. Dat laat ik dan wel aan jou over goed. Jquote:Op maandag 23 juni 2008 17:00 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Joh, dat soort mensen moet je alleen maar harder knuffelen. Knuffelen en aaien.
Over eng gesproken, lees je opening eens na zeg.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:00 schreef right_turn het volgende:
[..]
Jij bent best wel een eng vrouwtje. Emo zeker?
Neen, dat rookverbod is inderdaad niet goed, want ik treed veel op in kroegen en door die rook zien ze mijn kop niet. Dan zing ik beter en als ik dan klote zing, kan ik zeggen dat het met name ligt aan die rook die op mijn keel slaat weet jequote:Op maandag 23 juni 2008 17:14 schreef Bas_Vermeer het volgende:
nea dat rookverbod is inderdaad niet goed want iok treed veel op in kroegen en door die rook zie ze me kop niet en dan zing i beter en als ik dan klote zing kern ik zegge dat het met name leg aan dioe rook die op me keal slaat weet je
bas vermeer voor al u feesten en partiojen
als je net zo zingt als dat je schrijft?quote:Op maandag 23 juni 2008 17:14 schreef Bas_Vermeer het volgende:
nea dat rookverbod is inderdaad niet goed want iok treed veel op in kroegen en door die rook zie ze me kop niet en dan zing i beter en als ik dan klote zing kern ik zegge dat het met name leg aan dioe rook die op me keal slaat weet je
bas vermeer voor al u feesten en partiojen
ey je weet i9kzing en jij niet dis ik weet waarover ik schrijf en jij niet dus jijn moet met nie vervbertateren jeahquote:Op maandag 23 juni 2008 17:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Neen, dat rookverbod is inderdaad niet goed, want ik treed veel op in kroegen en door die rook zien ze mijn kop niet. Dan zing ik beter en als ik dan klote zing, kan ik zeggen dat het met name ligt aan die rook die op mijn keel slaat weet je
Bas Vermeer voor een cursus hoe verneuk ik de nederlandse taal
Ik wil graag een zwembad zonder water. Kan best leuk zijn om daar mensen te ontmoeten, maar ja, dat water he. Daar kan ik niet tegen. En zoals ik al zo vaak heb gezegd, ook graag geen werk meer op mijn werk, want ook daar kan ik niet tegen en heb ik alleen maar last van.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:58 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Doe eens even normaal, omdat ik niet tegen rook en harde muziek kan moet ik mezelf maar meteen gaan ophangen?
Feit is dat het soms leuk is of nodig kan zijn om naar een café of iets dergelijks te gaan om daar mensen te ontmoeten, en dan zit je vaak verplicht in de rook of de muziek. Bovendien weet je soms van te voren niet of er wel of niet gerookt mag worden of hoe hard de muziek is. Voor de muziek heb ik altijd oordopjes bij me, met het rookverbod ben ik dus erg blij.
Maar het zou inderdaad een idee zijn om ook speciale gelegenheden te maken waar ongevoelige types zoals jij lekker de hele avond kunnen roken, zuipen en hun oren kunnen opblazen
zwenbad zondaeah water is toch alleen voor mense die niet kenne zwemme maar wel kunne zingen?quote:Op maandag 23 juni 2008 17:26 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik wil graag een zwembad zonder water. Kan best leuk zijn om daar mensen te ontmoeten, maar ja, dat water he. Daar kan ik niet tegen. En zoals ik al zo vaak heb gezegd, ook graag geen werk meer op mijn werk, want ook daar kan ik niet tegen en heb ik alleen maar last van.
Verbeteren? Welnee kerel ik vertaal dat is heel wat andersquote:Op maandag 23 juni 2008 17:25 schreef Bas_Vermeer het volgende:
[..]
ey je weet i9kzing en jij niet dis ik weet waarover ik schrijf en jij niet dus jijn moet met nie vervbertateren jeah
Pure overdrijving wat je hier doet, het zwembad zonder water heeft niet veel zin, een horeca zonder sigaretten of harde muziek verhoogt alleen maar het plezier.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:26 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik wil graag een zwembad zonder water. Kan best leuk zijn om daar mensen te ontmoeten, maar ja, dat water he. Daar kan ik niet tegen. En zoals ik al zo vaak heb gezegd, ook graag geen werk meer op mijn werk, want ook daar kan ik niet tegen en heb ik alleen maar last van.
Ik wens je heel veel plezier in een lege kroegquote:Op maandag 23 juni 2008 22:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Pure overdrijving wat je hier doet, het zwembad zonder water heeft niet veel zin, een horeca zonder sigaretten of harde muziek verhoogt alleen maar het plezier.
Wie ben jij om ons te vertellen wat wij wel of niet leuker vinden? Persoonlijk vind ik er geen steek aan als straks iedereen continu buiten staat te roken. Als de muziek op een niveau staat dat ik me moet focussen om het te kunnen horen en de sfeer op de wc gezelliger is als in de kroeg.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Pure overdrijving wat je hier doet, het zwembad zonder water heeft niet veel zin, een horeca zonder sigaretten of harde muziek verhoogt alleen maar mijn plezier.
Jean-Paul Gaultier, Le Male Tokkieville...wat een bagger is datquote:
quote:Op maandag 23 juni 2008 22:22 schreef Pek het volgende:
[..]
Jean-Paul Gaultier, Le Male Tokkieville...wat een bagger is dat![]()
Harde muziek kan ik geheel begrijpen, daarom verkies een kroeg boven een dansgelegenheid, disco, partycentrum of hoe het tegenwoordig ook heet, in een goede kroeg moet je een normaal gesprek kunnen voeren. En ja als je niet van roken houdt okee, niet-rokers verdienen een plek in de kroeg, maar niet meteen de hele kroeg.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:15 schreef JohnDDD het volgende:
Ik denk dat het verder niet zoveel zin heeft met jullie te discussiëren, aangezien we volgens mij allemaal uit heel verschillende werelden komen. Ik heb verder niet zoveel vrienden die roken, eigenlijk ken ik niemand die rookt, en de enkele keer dat ik eens wat wil gaan drinken met iemand is het voor mij wel een belemmering als er gerookt wordt of als er harde muziek wordt gedraaid. Ik kan met recht zeggen dat ik daar ziek van word en dat dat voor mij een reden is om minder vaak mensen te ontmoeten.
Maar goed, het heeft geen zin om erover te discussiëren met mensen die de horeca wellicht heel anders zien dan ik.
Discussieren is goed hoorquote:Op maandag 23 juni 2008 23:15 schreef JohnDDD het volgende:
Ik denk dat het verder niet zoveel zin heeft met jullie te discussiëren, aangezien we volgens mij allemaal uit heel verschillende werelden komen. Ik heb verder niet zoveel vrienden die roken, eigenlijk ken ik niemand die rookt, en de enkele keer dat ik eens wat wil gaan drinken met iemand is het voor mij wel een belemmering als er gerookt wordt of als er harde muziek wordt gedraaid. Ik kan met recht zeggen dat ik daar ziek van word en dat dat voor mij een reden is om minder vaak mensen te ontmoeten.
Maar goed, het heeft geen zin om erover te discussiëren met mensen die de horeca wellicht heel anders zien dan ik.
zou wel willen weten hoe je aan die info komt???quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:12 schreef MikeyMo het volgende:
Begin vorige eeuw was het trouwens gezond om te roken, althans dat werd beweerd
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:42 schreef smoekie het volgende:
[..]
zou wel willen weten hoe je aan die info komt???
ken jij iemand of weet ik veel wat waar dat verteld werd.
zelfs mijn vader die jammer genoeg maar 67 is geworden wist vroeger al dat roken slecht was.
quote:Hoewel roken altijd een verondersteld genotmiddel is geweest, werd het aanvankelijk ook ingezet als geneesmiddel. Het werd aangewend bij verkoudheid, reuma, koorts, slangenbeten, zweren en zelfs syfilis. De eerste alarmseinen tegen tabak dateren uit 1809, toen de scheikundige Vauquelin waarschuwde dat tabak gif bevat. Een andere reden waarom men tegen het roken kon zijn was haar associatie met criminaliteit. Pas wanneer halfweg de 20e eeuw de eerste ernstige wetenschappelijke rapporten worden gepubliceerd, ontstaan de tegenstanders die zich tegen de sigaret keren omwille van gezondheidsredenen. Pas in de jaren zestig van die eeuw kan men spreken van preventie omwille van gezondheidsredenen.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Roken_(tabak)
Natuurlijk is het goed om te discussiëren. Maar dan moet je wel binnen redelijke gronden redeneren. Stellen dat 'het' straks leuker en gezelliger is in de kroeg, is een mening. Je deed het overkomen als een feit.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:15 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind het moeilijk om te discussiëren als me na de eerste de beste post meteen wordt aangeraden om maar van het balkon te springen omdat ik niet tegen muziek en rook kan.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:57 schreef MrDice het volgende:
[..]
Natuurlijk is het goed om te discussiëren. Maar dan moet je wel binnen redelijke gronden redeneren. Stellen dat 'het' straks leuker en gezelliger is in de kroeg, is een mening. Je deed het overkomen als een feit.
Ja dit is meer mijn punt, dat ik dus de horeca om heel andere redenen gebruik.quote:Zelf begrijp ik ook niet zoveel van je muziek argument. Als ik kijk in de plaats waar ik op stap ga, heb je ruwweg drie soorten uitgaansgelegenheden.
1. De traditionele kroeg. Rokerig sfeertje, knus, de muziek niet te hard, gemoedelijk.
2. De kroeg die denkt een skihut te zijn of probeert de muziek op volume discotheek te plaatsen. Kan zeer gezellig zijn, mits je er van houdt.
3. De discotheek. Vooral bedoeld om te swingen en te feesten. Voor een goed gesprek is dit niet een ideale locatie.
Misschien is waar jij woont de eerste groep niet (veel) aanwezig. Maar ik kom er toch zat tegen, waaronder mijn stamkroeg waar ik elke week zit. Neemt niet weg dat ik ook eens in de 1 á 2 maanden op een hardstyle feest ben te vinden om compleet los te gaan...
Ik snap dat het vervelend voor je is, dat roken. Maar je kunt niet altijd iedereen tevreden stellen. Kennelijk is er geen markt voor rookvrije horeca, en nu wordt het ons opgedrongen. Bovendien draait het niet om jou of mij, maar om een rookvrije werkplek voor de werknemer. Dat jij nu ook op stap kan, is een bijkomend voordeeltje...
Ja, dat vind JIJ ja. En anderen vinden van niet. Hoewel ik harde muziek ook nooit echt gesnapt heb aangezien je elkaar amper kan verstaan, maar dat terzijde. Als je dat niet wil, kun je naar een ander cafe gaan. Om het dan maar weer te gaan verbieden omdat jij er last van hebt is erg overdreven.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Pure overdrijving wat je hier doet, het zwembad zonder water heeft niet veel zin, een horeca zonder sigaretten of harde muziek verhoogt alleen maar het plezier.
Nogmaals, dat hangt in mijn ogen helemaal af van waar je zit. Nu is een EK wedstrijd niet het beste voorbeeld, want dan lijkt elke fatsoenlijke kroeg spontaan te veranderen in een Skihut on steroïds. Ik heb ook lang niet altijd zin in die chaos en drukte. Daar heb ik dus mijn relaxte stamkroeg voor.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:17 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn punt is dus dat ik de horeca gebruik op een hele andere manier. Ik begrijp wel dat er hier mensen zijn die het liefst helemaal losgaan in de horeca, harde muziek, roken, drinken, etc.
Zoals ik al zei, mijn vader heeft altijd geweten dat roken niet gezond was, dus vindt het altijd verbijsterend om te lezen of te horen dat mensen ineens na zoveel jaren gerookt te hebben zeggen dat ze het niet wisten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:40 schreef MikeyMo het volgende:
Hoewel roken altijd een verondersteld genotmiddel is geweest, werd het aanvankelijk ook ingezet als geneesmiddel. Het werd aangewend bij verkoudheid, reuma, koorts, slangenbeten, zweren en zelfs syfilis. De eerste alarmseinen tegen tabak dateren uit 1809, toen de scheikundige Vauquelin waarschuwde dat tabak gif bevat. Een andere reden waarom men tegen het roken kon zijn was haar associatie met criminaliteit. Pas wanneer halfweg de 20e eeuw de eerste ernstige wetenschappelijke rapporten worden gepubliceerd, ontstaan de tegenstanders die zich tegen de sigaret keren omwille van gezondheidsredenen. Pas in de jaren zestig van die eeuw kan men spreken van preventie omwille van gezondheidsredenen.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Roken_(tabak)
Dan ook even het verhaal van de andere kant. In California werd in 1998 het rookverbod ingevoerd, en was daarmee het allereerste "gebied" (Zuid Afrika was het eerste land, California is geen land). waar een rookverbod werd ingevoerd.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:57 schreef MrDice het volgende:
[..]
Natuurlijk is het goed om te discussiëren. Maar dan moet je wel binnen redelijke gronden redeneren. Stellen dat 'het' straks leuker en gezelliger is in de kroeg, is een mening. Je deed het overkomen als een feit.
Zelf begrijp ik ook niet zoveel van je muziek argument. Als ik kijk in de plaats waar ik op stap ga, heb je ruwweg drie soorten uitgaansgelegenheden.
1. De traditionele kroeg. Rokerig sfeertje, knus, de muziek niet te hard, gemoedelijk.
2. De kroeg die denkt een skihut te zijn of probeert de muziek op volume discotheek te plaatsen. Kan zeer gezellig zijn, mits je er van houdt.
3. De discotheek. Vooral bedoeld om te swingen en te feesten. Voor een goed gesprek is dit niet een ideale locatie.
Misschien is waar jij woont de eerste groep niet (veel) aanwezig. Maar ik kom er toch zat tegen, waaronder mijn stamkroeg waar ik elke week zit. Neemt niet weg dat ik ook eens in de 1 á 2 maanden op een hardstyle feest ben te vinden om compleet los te gaan...
Ik snap dat het vervelend voor je is, dat roken. Maar je kunt niet altijd iedereen tevreden stellen. Kennelijk is er geen markt voor rookvrije horeca, en nu wordt het ons opgedrongen. Bovendien draait het niet om jou of mij, maar om een rookvrije werkplek voor de werknemer. Dat jij nu ook op stap kan, is een bijkomend voordeeltje...
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:12 schreef MikeyMo het volgende:
nou prupke, dat nu ineens verbieden is niet echt sprake van... de tijden dat je bij de huisarts op consult samen een shaggie rookte zijn al lang voorbij en vanaf de jaren 80 wordt stelselmatig een ontmoedigingsbeleid gevoerd; dus het gaat niet ineens
Begin vorige eeuw was het trouwens gezond om te roken, althans dat werd beweerd
Dat kan inderdaad als je gratis naar binnen en buiten mag. Maar bij mij in de buurt is er dus een discotheek waar je niet meer naar buiten mag als je eenmaal binnen bent. Bandje of niet. Nu hebben ze natuurlijk een rookersruimte gemaakt, maar het is daar altijd stampvol, en dat hok is gewoon te klein. Dat wordt in de rij staan om een sigaret te roken.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 01:11 schreef maartena het volgende:
Een collega van me die al 20+ jaar rookt legde uit dat hij altijd FEL TEGEN het rookverbod was, maar een half jaar NA het rookverbod pas doorkreeg dat hij veel plezieriger in een kroeg zat dan voor het rookverbod. Hij gaat nog steeds om het half uur naar buiten ofzo, maar omdat de rook BINNEN helemaal verdwenen is, zit je dus niet mee te roken als je zelf niet meer rookt.
Ik denk dat men in Nederland ook wel zal gaan wennen. Hooguit krijg je een paar stamgasten die mopperend thuisblijven, maar bij de volgende wedstrijd Ajax-Feyenoord zitten ze gewoon weer in de kroeg. Dan maar tijdens de rust even naar buiten....
Die smoes heb ik al vaker gehoord, die "private club".quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:10 schreef prupke het volgende:
ach ze hebben toch al een oplossing voor het verbod .
Veel horeca gelegenheden gaan er een private club van maken
Koop je een abbo en mag je alleen binnen met een pasje , misschien nog zelf de drank pakken en hoppatee u kunt roken en drinken in een cafe
Of je rookt gewoon een paar uurtjes niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:00 schreef Cypress_Hill het volgende:
Dat kan inderdaad als je gratis naar binnen en buiten mag. Maar bij mij in de buurt is er dus een discotheek waar je niet meer naar buiten mag als je eenmaal binnen bent. Bandje of niet. Nu hebben ze natuurlijk een rookersruimte gemaakt, maar het is daar altijd stampvol, en dat hok is gewoon te klein. Dat wordt in de rij staan om een sigaret te roken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |