En net vond je roken nog gay!quote:Op maandag 23 juni 2008 13:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hou toch op man, een rookverbod in de horeca is hetzelfde als een klaagverbod in de klaagbaak
Goed idee! Want ja, de klaagbaak is ook van de niet klagers hoor. En hey de niet klagers kunnen nu niet langskomen vanwege het storende alles overheersende geklaag, jeweetzquote:Op maandag 23 juni 2008 13:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hou toch op man, een rookverbod in de horeca is hetzelfde als een klaagverbod in de klaagbaak
Met "zegt genoeg" doelde ik eerlijk gezegd op iemand die een bepaalde stijl had, of iemand nou gay of niet is interresseert me eigenlijk geen klapquote:
Alsof we hier geen anti-klagers hebben.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat zijn nou meeklagersquote:Op maandag 23 juni 2008 14:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Alsof we hier geen anti-klagers hebben.Die gaan expres KLB in om te klagen over klagers.
Ohquote:
Bij mijn vorige werkgever hadden we een rookhok. En de grootste rookhuilie stond constant bij dat rookhok omdat ie het daar zo gezellig vond. En ondertussen maar tegen die lui zeggen "waarom ze niet stopten".quote:Op maandag 23 juni 2008 14:40 schreef Upsetter het volgende:
Ze hebben toch ooit rookvrije cafés uitgevonden voor die huilies? Die gingen meteen weer dicht omdat er geen klanten kwamen. Was toch veel gezelliger bij die leuke rokers hè? En nu de rokers uit hun eigen cafés jagen![]()
rare jongens die niet-rokers
Ja, en wie z'n schuld is dat?quote:Op maandag 23 juni 2008 15:01 schreef MikeyMo het volgende:
ik vermoed dat dat meer aan het sociale aspect ligt. De rokers hebben elke 1,5 uur een pauzetje terwijl ik moet doorwerken...
Die van de arbowet en de werkgever, maar logisch dat een niet roker ook beeldschermpauze neemt op dergelijke momentjes. het kan toch niet zo zijn dat de rokers elke dag een half uur extra pauze hebben op niet-rokersquote:
Oh dat is dus het probleem, alles moet weer op een weegschaal gelegd worden.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Die van de arbowet en de werkgever, maar logisch dat een niet roker ook beeldschermpauze neemt op dergelijke momentjes. het kan toch niet zo zijn dat de rokers elke dag een half uur extra pauze hebben op niet-rokers
Ja, maar als je dan zo antirook bent ga je toch niet bij de rokers staan.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Die van de arbowet en de werkgever, maar logisch dat een niet roker ook beeldschermpauze neemt op dergelijke momentjes. het kan toch niet zo zijn dat de rokers elke dag een half uur extra pauze hebben op niet-rokers
Iedereen kan ons af en toe een pauzetje inlassen. Wij hebben de beschikking over een rook en een niet rook ruimte. Maar de niet rookruimte is meestal leeg (terwijl deze wel het grootste is) en de rook ruimte is op de pauze tijdstippen altijd goedgevuldquote:Op maandag 23 juni 2008 15:01 schreef MikeyMo het volgende:
ik vermoed dat dat meer aan het sociale aspect ligt. De rokers hebben elke 1,5 uur een pauzetje terwijl ik moet doorwerken...
niet in de rook of in een rookhok, maar als mensen buiten staan te socializen dan heeft eenieder het recht om daar bij te gaan staan.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, maar als je dan zo antirook bent ga je toch niet bij de rokers staan.
Om vervolgens daar te gaan klagen over de rook zodat het ook daar verboden word. Het ging mij erom dat ze lopen te janken om de rook, maar ondertussen wel steeds de rokers opzoeken. Ik zeg ook niet dat je dat niet mag, ik zeg alleen maar dat het een stel huilies zijn.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
niet in de rook of in een rookhok, maar als mensen buiten staan te socializen dan heeft eenieder het recht om daar bij te gaan staan.
Precies! Wat is er gebeurd met vraag en aabod? Gewoon kroegen waar wél gerookt mag worden en waar niet gerookt mag worden. Plek voor iedereen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:30 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Ja maar in plaats van dat je er een verbod tegenaan gooit, kan je ook verdelen. In de ene kroeg mag wel gerookt worden en in de andere niet. Als je mensen (vooral Nederlanders) iets gaat verbieden worden ze opstandig!
Ik vind het te belacheloos voor woorden. Jullie niet rokers hebben last van ons, dus word alles maar verboden, maar daar hebben wij wel rokers ook last van en dat boeit niet![]()
Sorry beetje onlogisch...
Omdat de rookvrije kroegen dan zo goed als leeg blijven. De nietrokers moeten wat te zeiken hebben, snap dat dan.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:09 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Precies! Wat is er gebeurd met vraag en aabod? Gewoon kroegen waar wél gerookt mag worden en waar niet gerookt mag worden. Plek voor iedereen..
ik heb vaak genoeg de buitenlucht moeten opzoeken omdat de hoge rookdichtheid ine en kroeg op mijn ogen sloeg en ze spontaan rood werden en begonnen te tranen. Daar heb ik geen last van als ik met een roker in de buitenlucht staat; het was puur de combinatie afgesloten ruimte en overdadig gerook. In mijn ogen is het vreemd dat omdat mensen zoals ik last hebben van iemand anders zijn gewoonte ik dan maar de concessie moet doen. Dat heb ik jaren gedaan omdat ik moeilijk aan iedereen kon vragen of ze niet wilden roken als ik aan het draaien was, maar ik ben wel blij dat mijn "werkplek" in de kroeg nu ook rookvrij word.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Om vervolgens daar te gaan klagen over de rook zodat het ook daar verboden word. Het ging mij erom dat ze lopen te janken om de rook, maar ondertussen wel steeds de rokers opzoeken. Ik zeg ook niet dat je dat niet mag, ik zeg alleen maar dat het een stel huilies zijn.
Ha! Haha!quote:Op maandag 23 juni 2008 16:16 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens zijn er al jaren perfecte afzuigsystemen op de markt maar geen kroegbaas die ooit de moeite heeft genomen om deze te installeren. Het had niet zo hoeven zijn beste rokers onder ons, de horeca heeft jullie gewoon belazerd eigenlijk.
Je snapt mijn punt niet. Het gaat mij erom dat niet/anti rokers de rokers juist gaan opzoeken. Dat snap ik niet.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:16 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb vaak genoeg de buitenlucht moeten opzoeken omdat de hoge rookdichtheid ine en kroeg op mijn ogen sloeg en ze spontaan rood werden en begonnen te tranen. Daar heb ik geen last van als ik met een roker in de buitenlucht staat; het was puur de combinatie afgesloten ruimte en overdadig gerook. In mijn ogen is het vreemd dat omdat mensen zoals ik last hebben van iemand anders zijn gewoonte ik dan maar de concessie moet doen. Dat heb ik jaren gedaan omdat ik moeilijk aan iedereen kon vragen of ze niet wilden roken als ik aan het draaien was, maar ik ben wel blij dat mijn "werkplek" in de kroeg nu ook rookvrij word.
In principe ben ik letterlijk een huilie dan.
Overigens zijn er al jaren perfecte afzuigsystemen op de markt maar geen kroegbaas die ooit de moeite heeft genomen om deze te installeren. Het had niet zo hoeven zijn beste rokers onder ons, de horeca heeft jullie gewoon belazerd eigenlijk.
Het maakt ook echt indruk als ik naar een kroegeigenaar loop en vraag of ie even een paar duizend euro in afzuiginstallaties wil investeren omdat ik ergens last van heb...quote:Op maandag 23 juni 2008 16:24 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ha! Haha!. Nu wordt ie mooi! Natuurlijk heeft geen kroegbaas de moeite genomen om deze te installeren, er was geen vraag naar. Pas toen bekend werd dat er een rookverbod ingevoerd zou gaan worden had opeens iedereen last van de rook. Het had niet zo hoeven zijn, beste niet-rokers onder ons, jullie hadden al jaren uit kunnen gaan in goed ventileerde ruimtes, maar ja, jullie stonden liever buiten of zaten thuis met prikkende ogen in plaats van een vuist te maken.
.
tja, ik kan ook niet in andermans hoofden kijken, je zult mij niet in zo'n rookhok vindenquote:Op maandag 23 juni 2008 16:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Het gaat mij erom dat niet/anti rokers de rokers juist gaan opzoeken. Dat snap ik niet.
Hebben die "vieze rokers" soms ook je denkvermogen aangetast ofzo?quote:Op maandag 23 juni 2008 09:34 schreef right_turn het volgende:
[..]
Goeie actie. Ik ben voor! Zo'n vieze roker weet niet wat voor een overlast hij veroorzaakt, ook in de openlucht. Ik noem bushokjes, fiets, strand. Ga maar lekker thuis aan je stukje papier gevuld met tabak zuigen. Roken ziet er gewoon zo zielig uit. Alsof je het hele jaar een oranjefan ben!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |