abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:00:59 #101
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_59457777
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:51 schreef right_turn het volgende:

[..]

Mooi gevonden insteek, anders hadden ze het er nooit doorheen gekregen!

Zelfs eenmansbedrijven, met een rokende kroegbaas zullen aan de eisen moeten voldoen!
En dat is nou net het trieste.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:07:43 #102
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_59457944
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

toch best sneu als je niet een paar uur zonder een bepaalde stof kunt die het lichaam niet nodig heeft om te functioneren (voordat men weer met insuline, suiker e.d. aan komt zetten)
TOTAAL niet relevant. Ik kan zonder een sigaret -> Rook doordeweeks niet of nauwelijks.
Maar in de kroeg kan ik nog wel genieten van een drankje en een sigaretje.
Niets met "functioneren" te maken.
Dus?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:08:04 #103
210501 right_turn
It's my turn
pi_59457954
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:59 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik vind egoisme een vorm van asociaal gedrag. Een paar posts hierboven was jij nog behoorlijk egoistisch
Haha, je bedoelt die post waarin ik die dikke homo voor fatsige emo uitmaak!
Acht Cola, Acht Bier!
pi_59457976
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:45 schreef right_turn het volgende:

[..]

Het is nergens voor nodig om persoonlijk te worden, fatsige emo!
Ochjee, emo.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:00 schreef Keltie het volgende:

[..]

En dat is nou net het trieste.
Idd, op deze manier heeft het helemaal niets uit te staan met recht hebben op een rookvrije werkplek, maar is het eerster een plicht op een rookvrije werkplek.
pi_59458620
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:08 schreef McKillem het volgende:

Idd, op deze manier heeft het helemaal niets uit te staan met recht hebben op een rookvrije werkplek, maar is het eerster een plicht op een rookvrije werkplek.
Sowieso een rookvrije werkplek. Kijk, als je gaat werken in een kroeg, dan weet je dat daar gerookt word, net als dat je brandweerman word, je een gevaarlijke werkplek hebt. Die gaan toch ook geen gevaarvrije werkplek eisen? Anders kan ik ook wel een werkvrije werkplek eisen omdat ik zo'n last heb van dat werk wat ik moet doen. of een telefoonvrije werkplek omdat ik zo'n last heb van die domme geouwehoer van sommige mensen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Als je maar ergens last van hebt is dat een reden om het te verbieden, dat hebben ze met het rookverbod maar eens bewezen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59458666
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:30 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Sowieso een rookvrije werkplek. Kijk, als je gaat werken in een kroeg, dan weet je dat daar gerookt word, net als dat je brandweerman word, je een gevaarlijke werkplek hebt. Die gaan toch ook geen gevaarvrije werkplek eisen? Anders kan ik ook wel een werkvrije werkplek eisen omdat ik zo'n last heb van dat werk wat ik moet doen. of een telefoonvrije werkplek omdat ik zo'n last heb van die domme geouwehoer van sommige mensen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Als je maar ergens last van hebt is dat een reden om het te verbieden, dat hebben ze met het rookverbod maar eens bewezen.
Komt misschien nog wel. We zijn immers zo aan het Amerikaniseren hier dat 't niet meer grappig is.
pi_59458856
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:30 schreef BobbyB het volgende:

[..]

True true.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:55:42 #108
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59459372
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 03:58 schreef 44pje het volgende:
tip: ga terrasheaters verkopen.
Gaan ze ook verbieden, of is dit reeds al gedaan? Anyways, helaas maar dit zal niet veel opleveren.

En TS , eerst om hulp vragen in R&P (overigens hoe staat het met je dvd speler?) en ons nu uitmaken voor van alles en nog wat. Kansloze josti ben je toch ook. Dit topic is net zo kansloos als het rookverbod. Er is nog geen enkel land waar het rookverbod goed is geweest voor de horeca. Nederland zal dit niet anders verlopen. Oogkleppen af, linkse media negeren en leer eens nadenken stakker.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_59459496
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:55 schreef MrDice het volgende:

[..]

Gaan ze ook verbieden, of is dit reeds al gedaan? Anyways, helaas maar dit zal niet veel opleveren.
??
WTF?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:07:32 #110
210501 right_turn
It's my turn
pi_59459699
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:55 schreef MrDice het volgende:

[..]

En TS , eerst om hulp vragen in R&P (overigens hoe staat het met je dvd speler?) en ons nu uitmaken voor van alles en nog wat. Kansloze josti ben je toch ook. Dit topic is net zo kansloos als het rookverbod. Er is nog geen enkel land waar het rookverbod goed is geweest voor de horeca. Nederland zal dit niet anders verlopen. Oogkleppen af, linkse media negeren en leer eens nadenken stakker.
Ow, dus als ik om 'hulp' vraag in R&P mag ik niet meer zeiken over een asociale minderheid die mij en velen anderen tot overlast is, zowel in het dagelijkse als in het uitgaansleven? Sukkeltje!
quote:
In 1998 werd in Californië een algeheel rookverbod ingevoerd voor publieke ruimtes. Het verbod heeft geleid tot omzetstijging in de horeca en een aanzienlijke reductie in het aantal rokers. Een ander rapport stelt dan weer voor dat er inderdaad een omzetstijging is geweest in de horeca maar dat staten waar er geen rookverbod was de stijging groter was dan in de staten waar er wel een was. [5]

In 2004 voerde Ierland als eerste Europees land een rookverbod in voor alle publieke ruimtes inclusief de horeca. Dit werd achteraf door 93% als positief beoordeeld, inclusief 80% van de rokers
Acht Cola, Acht Bier!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:07:37 #111
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59459704
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

??
WTF?
Hmmmmm hier was sprake van begin dit jaar, maar ik zie geen bewijs dat dit al bijna wettelijk besloten is. Kan zijn dat ze voorlopig nog wel mogen, maar het zou een logische volgende stap zijn van zeikerig Nederland.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:10:07 #112
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59459773
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:07 schreef right_turn het volgende:

[..]

Dat zeg ik, haal je neus uit de linkse media en doe die kleppen af. Al die onderzoeken zijn gedaan door zeer dubieuze instanties welke puur zijn bedoeld om een positief beeld in de media te brengen. Ierland is een prima voorbeeld, 40% van de horeca is op de fles gegaan. Daarnaast is het gezelliger buiten voor de kroeg als erin. Maar hey, blijf jij toch lekker denken dat het zo super is allemaal!

Want tja, als een onderzoek aantoont dat het waar is, dan is het waar!!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:12:30 #113
210501 right_turn
It's my turn
pi_59459843
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:10 schreef MrDice het volgende:

[..]

Dat zeg ik, haal je neus uit de linkse media en doe die kleppen af. Al die onderzoeken zijn gedaan door zeer dubieuze instanties welke puur zijn bedoeld om een positief beeld in de media te brengen. Ierland is een prima voorbeeld, 40% van de horeca is op de fles gegaan. Daarnaast is het gezelliger buiten voor de kroeg als erin. Maar hey, blijf jij toch lekker denken dat het zo super is allemaal!

Want tja, als een onderzoek aantoont dat het waar is, dan is het waar!!
Dus als uit objectief wetenschappelijk onderzoek is komen vast te staan dat de negatieve effecten nogal zullen meevallen, moeten we dat maar afdoen met een korreltje zout. Het past gewoon niet in je straatje, radicaal!
Acht Cola, Acht Bier!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:12:47 #114
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59459856
quote:
[..]
Ow, dus als ik om 'hulp' vraag in R&P mag ik niet meer zeiken over een asociale minderheid die mij en velen anderen tot overlast is, zowel in het dagelijkse als in het uitgaansleven? Sukkeltje!
In dat geval, er zijn nog wel een aantal asociale minderheden in Nederland welke velen tot overlast zijn. Zullen we die dan ook maar preventief verbieden/ruimen? Bedoel, ik ben helemaal voor hoor. Van mijn part schop je ze allemaal het land uit. Oh wacht, nee dit is Nederland waar tolerant met minderheden wordt omgesprongen. Waarom rokers dan zo keihard te grazen nemen?

Oh en ik rook niet.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:13:56 #115
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59459893
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:12 schreef right_turn het volgende:

[..]

Dus als uit objectief wetenschappelijk onderzoek is komen vast te staan dat de negatieve effecten nogal zullen meevallen, moeten we dat maar afdoen met een korreltje zout. Het past gewoon niet in je straatje, radicaal!
Ja hoor, als het objectief wetenschappelijk onderzoek zou zijn wel. Jammer genoeg is daar geen sprake van. Omdat de media het zo brengt, maakt het nog geen feit.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:14:36 #116
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_59459912
nou nou, die fucking paar uurtjes dat je in een kroeg/bar/Restaurant/discotheek/stadion/anders nl.,...... *doorhalen wat niet van toepassing is en je dus wat ongewenste rook inademt daar zal je dood aan gaan zeg. ondertussen zuip je jezelf een leveraandoening, vreet je jezelf naar Boulimia of suikerziekte.
krijg je kanker van het vreten van bespoten groente of het stallen van je fietsje in een met asbest afgedekt schuurtje. sta je in de file de uitlaatgassen van je voorganger in te ademen! loop je tijdens de verbouwing van je huis de gipsstof in te ademen, krijg je een hartaanval van te zware belasting dmv sporten en anders krijg je wel vierkante ogen van het styaren naar je beeldscherm.

tsja,.. gek genoeg ga je aan alles dood! sterker nog, het lezen van deze post heeft er ook voor gezorgd dat je leven weer een minuutje korter duurt!
pi_59459989
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:14 schreef RSie het volgende:
nou nou, die fucking paar uurtjes dat je in een kroeg/bar/Restaurant/discotheek/stadion/anders nl.,...... *doorhalen wat niet van toepassing is en je dus wat ongewenste rook inademt daar zal je dood aan gaan zeg. ondertussen zuip je jezelf een leveraandoening, vreet je jezelf naar Boulimia of suikerziekte.
krijg je kanker van het vreten van bespoten groente of het stallen van je fietsje in een met asbest afgedekt schuurtje. sta je in de file de uitlaatgassen van je voorganger in te ademen! loop je tijdens de verbouwing van je huis de gipsstof in te ademen, krijg je een hartaanval van te zware belasting dmv sporten en anders krijg je wel vierkante ogen van het styaren naar je beeldscherm.

tsja,.. gek genoeg ga je aan alles dood! sterker nog, het lezen van deze post heeft er ook voor gezorgd dat je leven weer een minuutje korter duurt!

Gewoon het leven verbieden, is alleen maar slecht voor je en je gaat er dood van.

En dat constante gekanker en geërger tegen rokers kan ook nooit gezond zijn.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:22:03 #118
210501 right_turn
It's my turn
pi_59460083
Even voor de duidelijkheid, ook in dit topic geldt:

[ Bericht 29% gewijzigd door right_turn op 17-06-2008 14:39:21 ]
Acht Cola, Acht Bier!
pi_59460287
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:12 schreef MrDice het volgende:

[..]

In dat geval, er zijn nog wel een aantal asociale minderheden in Nederland welke velen tot overlast zijn. Zullen we die dan ook maar preventief verbieden/ruimen? Bedoel, ik ben helemaal voor hoor. Van mijn part schop je ze allemaal het land uit. Oh wacht, nee dit is Nederland waar tolerant met minderheden wordt omgesprongen. Waarom rokers dan zo keihard te grazen nemen?

Oh en ik rook niet.
Ik had dit niet beter kunnen formuleren.
Wil er nog wel even aan toevoegen dat dit hele rookgebeuren uberhaupt pas een probleem is geworden toen iemand hogerop hier in den haag ets riep over een rookverbod. Toen kwamen mensen als de TS als kool uit de grond om nog even na te trappen hoe erg ze het roken wel niet vinden.
Rot op, als men met zo'n grote "meerderheid" tegen roken is waarom is er nooit eerder actie ondernomen?

Hypocrieten.
pi_59460288
quote:

[..]

[..]

De minderheid van Nederland rookt. De meerderheid van de kroegbezoekers rookt. Dit gaat om een kroeg verbod, dus dit zou onnodig moeten zijn.
pi_59460341
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:22 schreef right_turn het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ook in dit topic geldt:

[ afbeelding ]

Uit dat emoticonnetje begrijp ik dat je nu om jezelf in een deuk ligt.
Mag ik daaruit opmerken dat je nogal een laagdrempelige vorm van humor hebt?
pi_59460466
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:29 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik had dit niet beter kunnen formuleren.
Wil er nog wel even aan toevoegen dat dit hele rookgebeuren uberhaupt pas een probleem is geworden toen iemand hogerop hier in den haag ets riep over een rookverbod. Toen kwamen mensen als de TS als kool uit de grond om nog even na te trappen hoe erg ze het roken wel niet vinden.
Rot op, als men met zo'n grote "meerderheid" tegen roken is waarom is er nooit eerder actie ondernomen?
Je kan beter afvragen, democratisch als dat ons land zich wil voordoen, waarom de burger nooit wat gevraagd is?
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Uit dat emoticonnetje begrijp ik dat je nu om jezelf in een deuk licht.
Laagdrempelig? Die drempel is eerder een diepe kuil als je van zoiets flauws al in een deuk ligt, zeker als je de "grap" nog zelf maakt ook.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:36:59 #123
210501 right_turn
It's my turn
pi_59460492
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Uit dat emoticonnetje begrijp ik dat je nu om jezelf in een deuk licht.
Neen, emotionele heaumeau. Ik beschik over een zeer verfijnde vorm van humor. Dat emoticonnetje is een smiley die voordat hij het café ingaat er zich op deze manier van verzekerd dat zijn sigaretje is gedoofd
Acht Cola, Acht Bier!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:37:54 #124
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59460528
quote:

[..]

??
WTF?
Ja, de regering vond het slecht voor het milieu enzo. Is hip om te zeggen Daags erna besloten ze maar om een zooitje kolencentrales te bouwen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_59460633
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:36 schreef right_turn het volgende:

[..]

Neen, emotionele heaumeau. Ik beschik over een zeer verfijnde vorm van humor. Dat emoticonnetje is een smiley die voordat hij het café ingaat er zich op deze manier van verzekerd dat zijn sigaretje is gedoofd
Je maakt jezelf echt compleet belachelijk, besef je dat wel?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:45:33 #126
210501 right_turn
It's my turn
pi_59460753
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:41 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je maakt jezelf echt compleet belachelijk, besef je dat wel?
Ik zit hier in KLB. Check mijn overige topics. Call the care police!
Acht Cola, Acht Bier!
pi_59461113
Conclusie: TS is een kneus.

Opgeslotje.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:01:56 #128
210501 right_turn
It's my turn
pi_59461264
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:56 schreef BobbyB het volgende:
Conclusie: TS is een kneus.

Opgeslotje.
Conclusie: BobbyB is een travestiet

Opgebokt!!
Acht Cola, Acht Bier!
pi_59461285
En dan gaat 't straks vet meuren naar zweet etc in alle kroegen
pi_59461367
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:01 schreef right_turn het volgende:

[..]

Opgebokt!!
En jij een huilert

Er is nog nooit iemand ziek geworden van meeroken. Denk jij anders mag je met bewijs komen. Succes, huilert!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:08:38 #131
28033 Pek
je moet wat
pi_59461438
Ach, denk je nou echt dat die paar honderd controleurs het kunnen handhaven? Als je 1x per jaar gecontroleerd wordt is het veel en die boete betalen we dan gewoon met z'n allen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_59461442
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:01 schreef right_turn het volgende:

[..]

Opgebokt!!
Kon je met niks beters komen?
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:06 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En jij een huilert

Er is nog nooit iemand ziek geworden van meeroken. Denk jij anders mag je met bewijs komen. Succes, huilert!
Bij hem heeft het anders wel degelijk een aantal hersencellen aangetast.
pi_59461478
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:08 schreef Pek het volgende:
Ach, denk je nou echt dat die paar honderd controleurs het kunnen handhaven? Als je 1x per jaar gecontroleerd wordt is het veel en die boete betalen we dan gewoon met z'n allen
Strak plan! We betalen toch al verplicht ontzettend veel belasting en accijnzen, dus een boete verdelen kan er nog wel bij. Lekker al die niet-rokers uitroken!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:11:00 #134
210501 right_turn
It's my turn
pi_59461513
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:06 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En jij een huilert

Dus de overheid zit er helemaal naast met het verbod op roken in openbare gelegenheden.

"Jongens, volgens stbabylon is er nog nooit iemand ziek geworden van meeroken. We kunnen stoppen met het invoeren van het rookverbod in de horeca!"

Domme huilie!
Acht Cola, Acht Bier!
pi_59461571
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:11 schreef right_turn het volgende:

[..]

Dus de overheid zit er helemaal naast met het verbod op roken in openbare gelegenheden.
Euh... ja? Het heeft namelijk niks met de gezondheid te maken. Anders moeten ze ook maar fabrieken gaan verbieden en auto's.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:16:15 #136
210501 right_turn
It's my turn
pi_59461664
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:08 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Kon je met niks beters komen?
Ja hoor, maar ik spreek mensen graag op hun eigen niveau aan.
quote:
Bij hem heeft het anders wel degelijk een aantal hersencellen aangetast.
Ik heb ze tenminste!
Acht Cola, Acht Bier!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:22:04 #137
210501 right_turn
It's my turn
pi_59461837
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:13 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Euh... ja? Het heeft namelijk niks met de gezondheid te maken. Anders moeten ze ook maar fabrieken gaan verbieden en auto's.
Sommige gezondheidsrisico's kun je beperken, andere gezondheidsrisico's kun je uitsluiten. Meeroken valt onder het tweede risico.
Acht Cola, Acht Bier!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:24:20 #138
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_59461892
Toch wel briljant hoeveel nieuwe standpunten er in elk anti-rooktopic naar voren worden gebracht!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:25:19 #139
28033 Pek
je moet wat
pi_59461919
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:09 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Strak plan! We betalen toch al verplicht ontzettend veel belasting en accijnzen, dus een boete verdelen kan er nog wel bij. Lekker al die niet-rokers uitroken!
Heb ik er wel voor over. Mijn stamkroeg doet gelukkig niet mee aan die flauwekul, iedereen rookt daar, inclusief het personeel dus daar verandert straks niets. Laat maar komen, zei de baas
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:30:10 #140
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_59462046
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:22 schreef right_turn het volgende:

[..]

Sommige gezondheidsrisico's kun je beperken, andere gezondheidsrisico's kun je uitsluiten. Meeroken valt onder het tweede risico.
Ja maar in plaats van dat je er een verbod tegenaan gooit, kan je ook verdelen. In de ene kroeg mag wel gerookt worden en in de andere niet. Als je mensen (vooral Nederlanders) iets gaat verbieden worden ze opstandig!
Ik vind het te belacheloos voor woorden. Jullie niet rokers hebben last van ons, dus word alles maar verboden, maar daar hebben wij wel rokers ook last van en dat boeit niet
Sorry beetje onlogisch...
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:37:45 #141
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59462263
quote:

[..]

[..]

het is een nog kleinere minderheid die er last van heeft. Ik denk dat men bij een referendum tegen had gestemd, maar dat durfde de laffe regering weer niet aan
je oogst wat je zaait
pi_59462265
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:22 schreef right_turn het volgende:

[..]

Sommige gezondheidsrisico's kun je ook zelf uitsluiten door gewoon lekker thuis te blijven. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het met jou gezellig kan worden in een cafe met je gezanik.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:30 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Ja maar in plaats van dat je er een verbod tegenaan gooit, kan je ook verdelen. In de ene kroeg mag wel gerookt worden en in de andere niet. Als je mensen (vooral Nederlanders) iets gaat verbieden worden ze opstandig!
Ik vind het te belacheloos voor woorden. Jullie niet rokers hebben last van ons, dus word alles maar verboden, maar daar hebben wij wel rokers ook last van en dat boeit niet
Sorry beetje onlogisch...
Het word niet op prijs gesteld dat burgers zelf nadenken. Wij moeten gewoon doen wat die nazis daar in Den Haag zeggen en verder onze bek dicht houden en geld in het laatje brengen. Niet meer, niet minder. Kom je toch in opstand? Dan bepaald een rechter wel even dat je alsnog je bek dicht moet houden en weer aan het werk moet gaan of je mag wel actie houden, maar dan wel zo dat niemand daar last van heeft.

Nederland
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:45:21 #143
28033 Pek
je moet wat
pi_59462467
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:37 schreef BobbyB het volgende:
Het word niet op prijs gesteld dat burgers zelf nadenken. Wij moeten gewoon doen wat die nazis daar in Den Haag zeggen en verder onze bek dicht houden en geld in het laatje brengen. Niet meer, niet minder. Kom je toch in opstand? Dan bepaald een rechter wel even dat je alsnog je bek dicht moet houden en weer aan het werk moet gaan of je mag wel actie houden, maar dan wel zo dat niemand daar last van heeft.

Nederland
Laat dit nou een door Europa opgelegde maatregel zijn, daar zit de echte regering. Die gastjes in Den Haag doen voor spek en bonen mee
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:46:11 #144
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59462487
Toch snap ik niet dat rokers zo blind kunnen zijn voor de gevaren van roken en er altijd andere ongezonde zaken bij moeten halen, two wrongs doesn't makes it right.

Dat je rookt , moet je zelf weten, jouw lijf, jouw ding.
Maar het is slecht en dat is niet te ontkennen en ja het is ook bewezen slecht voor anderen.

Iemand kwam met deze snuggere opmerking..
quote:

Keiharde feiten over roken en meeroken

*Roken in de nabijheid van kinderen vergroot de kans op wiegendood. Brits onderzoek heeft uitgewezen, dat 60 % van de gevallen van wiegendood verkomen had kunnen worden, wanneer de ouders niet rookten tijdens de zwangerschap en daarna.

*Kinderen van rokende ouders komen in hun eerste twee levensjaren, vaker bij een arts en/of ziekenhuis terecht voor luchtwegaandoeningen, middenoorontstekingen en het plaatsen van buisjes. De kans op een longontsteking is twee keer zo groot!

*Een kind met aanleg voor astma, zal eerder ook daadwerkelijk astma ontwikkelen, wanneer de ouders in zijn of haar nabijheid roken.

*Tabaksrook bevat 19, reeds bekende, kankerverwekkers en 4000 chemicaliën. Door mee te roken, adem je al deze 4000 chemicaliën in, waaronder divers vergif. (Arsenicum, cyanide en formaldehyde)
Dagelijks overlijden 80 mensen aan de gevolgen van actief roken
Wekelijks overlijden 4 volwassenen aan longkanker als gevolg van passief roken (=meeroken)
Vrouwen boven de 35 jaar, die roken en de pil gebruiken hebben een verhoogd risico op een hartaanval, beroerte en trombose.

Bron: http://www.bewusteouders.nl/index.html?thispage=http://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=262

Dus wat lul je nou, niet bewezen.
Dit is de eerste de beste link die ik via google heb gevonden, er staan er nog duizenden!!

Dus moeten mensen zich maar gaan opsluiten in huis omdat anderen een slechte gewoonte hebben? dat is toch een omgekeerde wereld?

Ik zeg niet dat ik voor of tegen het rookverbod ben in cafe's maar al die slappe smoesjes van rokers zijn toch wel heel erg hoor!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:52:56 #145
28033 Pek
je moet wat
pi_59462675
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:30 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Ja maar in plaats van dat je er een verbod tegenaan gooit, kan je ook verdelen. In de ene kroeg mag wel gerookt worden en in de andere niet.
Precies. Ze hadden iig de Coffeeshops kunnen gedogen. Heb je eindelijk de hangjeugd van de straat, staan ze straks weer allemaal in je portiek te blowen. Domdomdom
pi_59462721
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:46 schreef snakelady het volgende:

Dus moeten mensen zich maar gaan opsluiten in huis omdat anderen een slechte gewoonte hebben? dat is toch een omgekeerde wereld?

Ik zeg niet dat ik voor of tegen het rookverbod ben in cafe's maar al die slappe smoesjes van rokers zijn toch wel heel erg hoor!
Die slappe argumenten van die gezondheidsfreaks en nog erger de ex-rokers vind ik nog veel erger. Er is zoveel slecht voor je. Je kan tegenwoordig niks meer of het is slecht voor je. In feite is buiten lopen al slecht voor je want daar kun je inelkaar gemept worden, aangereden worden, doodgeschoten worden en in ieder geval adem je vervuilde lucht in.

Dan heb je nog de alcohol tijdens het uitgaan, wat slecht voor je is. De straling van UMTS masten die slecht voor je is, de invloed van elektrische bovenleiding die slecht voor je is. Maar ze willen gewoon lekker een groep hinderen. En als deze groep geweest is, komt er wel een volgende groep die ongezond leeft of het milieu vervuild die ze gaan dwarsliggen. Of ze gaan gewoon verder met de roker te pesten door ook buiten roken te verbieden etc.

Ik gun iedereen een rookvrije omgeving hoor, maar laat die keuze dan aan de mensen zelf, en had de roker ook een plekkie gegeven. Maar dat is weer teveel gevraagd, blijkbaar.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:12:07 #147
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59463135
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:55 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Die slappe argumenten van die gezondheidsfreaks en nog erger de ex-rokers vind ik nog veel erger. Er is zoveel slecht voor je. Je kan tegenwoordig niks meer of het is slecht voor je. In feite is buiten lopen al slecht voor je want daar kun je inelkaar gemept worden, aangereden worden, doodgeschoten worden en in ieder geval adem je vervuilde lucht in.
Dus daarom maakt het niks uit?
Nogmaals, two wrongs doesn't makes is right..

anders zou ik vandaag nog kunnen stoppen met het beschermen van mijn kinderen tegen gevaarlijke stoffen, ze niet meer in een autostoeltjes zetten in de auto enz.

[ Bericht 5% gewijzigd door snakelady op 17-06-2008 16:46:01 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:17:08 #148
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59463292
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:55 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik gun iedereen een rookvrije omgeving hoor, maar laat die keuze dan aan de mensen zelf, en had de roker ook een plekkie gegeven. Maar dat is weer teveel gevraagd, blijkbaar.
Dat was inderdaad teveel gevraagd. Voor de horeca. Vandaar dat uiteindelijk de overheid de knoop maar heeft doorgehakt. Mooie actie, doen ze toch nog iets goed.
Life is what you make it.
pi_59463563
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 16:17 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat was inderdaad teveel gevraagd. Voor de horeca. Vandaar dat uiteindelijk de overheid de knoop maar heeft doorgehakt. Mooie actie, doen ze toch nog iets goed.
Dat jij niet rookt vanwege het brandgevaar, betekent niet dat je iedereen je wil op kan leggen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:48:25 #150
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59464205
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 16:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat jij niet rookt vanwege het brandgevaar, betekent niet dat je iedereen je wil op kan leggen.
In dit geval doe ik het toch graag en met liefde.
Life is what you make it.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:51:32 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59464284
Ik vind de mentaliteit van rokers tegenwoordig zo Calimero achtig, het is niet eerlijk....ze pesten ons... wij zijn zielig.. bla bla bla

Ja hallo, jij hebt gekozen voor een verslaving, ervaar dan ook de consequenties ervan en ga niet zitten piepen als andere liever niet in jouw ongezonde rook gaan zitten.

En ja er is zoveel slecht en maar dat betekend niet dat we nergens maar iets om moeten geven, ik beschrem mijn dochters tegen zoveel mogenlijk schadelijke stoffen, niet alles is helaas mogenlijk maar hoe meer hoe beter lijkt me!
En het werkt aangezien de laatste jaren de baby's die aan wiegendood zijn gestorven drastisch is gedaald.
pi_59465247
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 16:51 schreef snakelady het volgende:
Ik vind de mentaliteit van rokers tegenwoordig zo Calimero achtig, het is niet eerlijk....ze pesten ons... wij zijn zielig.. bla bla bla
Grappig, want de rokers vinden dat juist van de niet rokers. En ik ben het met ze eens. Als er iemand last heeft van het Calimero syndroom zijn het wel de niet-rokers, en daarom is er nu ook een verbod.
quote:
Ja hallo, jij hebt gekozen voor een verslaving, ervaar dan ook de consequenties ervan en ga niet zitten piepen als andere liever niet in jouw ongezonde rook gaan zitten.
Dat kunnen ze toch ook? Buiten? Oh nee, een ANDER moet maar naar buiten gaan om jou niet tot last te zijn.
quote:
En ja er is zoveel slecht en maar dat betekend niet dat we nergens maar iets om moeten geven, ik beschrem mijn dochters tegen zoveel mogenlijk schadelijke stoffen, niet alles is helaas mogenlijk maar hoe meer hoe beter lijkt me!
Het gekke is, en dat heb ik al vaker aangegeven; dat ik rokers ken die het langer hebben volgehouden dan de zogeheten gezondheidsfreaks.

Ik vind gewoon dat de meeste niet rokers gewoon erg kinderachtig reageren. Nu hebben ze eindelijk hun zin, maar nu horen we ze constant mouwen over de rokers die tegen het verbod op zien. Probeer het eens van hun kant te zien. Als iets verboden word wat je fijn/prettig vind. Even afgezien van de schadelijkheid voor anderen. Jij zou het ook niet leuk vinden als iets verboden werd wat jij lekker vond. Gelukkig heb ik dat inlevingsvermogen als niet roker wel. Maar zo zie je maar weer dat de mensen die rokers als egoïstisch bestempelen zelf de grootste egoïst zijn. Als ze maar geen last van een ander hebben.
pi_59465284
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:20 schreef LordNemephis het volgende:
TS lijkt me zo'n NSB'er die mensen die tóch roken na 1 juli gaat aangeven ofzo
oeh! Is daar een kliklijn voor???
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:29:35 #154
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59465382
Loop 's niet zo te janken over je kinderen Of neem je die soms mee naar de kroeg?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:36:08 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59465520
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 17:25 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Grappig, want de rokers vinden dat juist van de niet rokers. En ik ben het met ze eens. Als er iemand last heeft van het Calimero syndroom zijn het wel de niet-rokers, en daarom is er nu ook een verbod.
[..]

Dat kunnen ze toch ook? Buiten? Oh nee, een ANDER moet maar naar buiten gaan om jou niet tot last te zijn.
[..]
waarom zou en niet verslaafde zich moeten aanpassen aan de ongezonde verslaving van een ander?
Dat is toch zo krom als een hoepel?
quote:
Het gekke is, en dat heb ik al vaker aangegeven; dat ik rokers ken die het langer hebben volgehouden dan de zogeheten gezondheidsfreaks.
wat hebben volgehouden? leven?
We komen toch nu niet met het cliche, mijn opa is 86 geworden en die bladiebladiebla...
quote:
Ik vind gewoon dat de meeste niet rokers gewoon erg kinderachtig reageren. Nu hebben ze eindelijk hun zin, maar nu horen we ze constant mouwen over de rokers die tegen het verbod op zien. Probeer het eens van hun kant te zien. Als iets verboden word wat je fijn/prettig vind. Even afgezien van de schadelijkheid voor anderen. Jij zou het ook niet leuk vinden als iets verboden werd wat jij lekker vond. Gelukkig heb ik dat inlevingsvermogen als niet roker wel. Maar zo zie je maar weer dat de mensen die rokers als egoïstisch bestempelen zelf de grootste egoïst zijn. Als ze maar geen last van een ander hebben.
Nogmaals, bij boeit het niet of er in de kroeg gerookt wordt, alleen hou ik niet van die slachtoffersmentaliteit wat je nu veel ziet.
De meeste niet rokers die ik ken zijn overigens helemaal niet voor het rookverbod en op straat roken moeten mensen ook zelf weten, alleen in restaurants en kindergelegenheden wel.

Maar waraom zou ik egoistisch zijn als ik niet in de ongezonde rook van een ander wil zitten?
Mijn man rookt overigens en die deeld gelukkig mijn mening, ben daar heel blij om!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:39:24 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59465576
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 17:29 schreef -skippybal- het volgende:
Loop 's niet zo te janken over je kinderen Of neem je die soms mee naar de kroeg?
Als je had kunnen lezen is het topic halverwege omgeslagen naar of meeroken wel of niet ongezond zou zijn en aangezien ik kinderen heb heb ik me daar wat meer in verdiept.
Dus dat stond buiten heel de kroeg issue.

En ik jank niet hoor...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:43:52 #157
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_59465672
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:08 schreef right_turn het volgende:

[..]

Haha, je bedoelt die post waarin ik die dikke homo voor fatsige emo uitmaak!
Nee, die ene waarin het nogal over "ikke, ikke, ikke" gaat.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:45:31 #158
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_59465718
quote:

[..]

??
WTF?
Niet verboden. Komt wel een dikke tax omdat ze "slecht zijn voor het milieu".
Maargoed, dat waren ze voor het verbod ook dus nu is het een verkapte inkomstenverzekering
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:47:45 #159
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_59465758
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:02 schreef Tommeke het volgende:
En dan gaat 't straks vet meuren naar zweet etc in alle kroegen
Transpiratieverbod!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:54:06 #160
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_59465880
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 17:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

waarom zou en niet verslaafde zich moeten aanpassen aan de ongezonde verslaving van een ander?
IEDERE verslaving is ongezond. Daar is het een verslaving voor.
quote:
[..]

Nogmaals, bij boeit het niet of er in de kroeg gerookt wordt, alleen hou ik niet van die slachtoffersmentaliteit wat je nu veel ziet.
Ik hou niet van het gebash wat je nou ziet.
quote:
De meeste niet rokers die ik ken zijn overigens helemaal niet voor het rookverbod en op straat roken moeten mensen ook zelf weten, alleen in restaurants en kindergelegenheden wel.
Restaurant is iets anders als een kroeg.
Vele restaurants hadden al een rookverbod (of een gescheiden rook/ niet-rook sectie)
quote:
Maar waraom zou ik egoistisch zijn als ik niet in de ongezonde rook van een ander wil zitten?
Omdat veel rokers al vroegen of het erg was als er gerookt werd.
Omdat veel rokers al naar buiten gingen om te roken.
Omdat niet-rokers voor een verbod zorgen met als hoofdreden: "want IK vind het zo vies".
pi_59466227
[..]

[..]

Dus daarom moeten de rokers aanpassen aan jou gezondheidsverslaving?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:10:29 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59467688
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 18:09 schreef Ab-Normaal het volgende:
[..]

[..]

Dus daarom moeten de rokers aanpassen aan jou gezondheidsverslaving?
Dus als je niet rookt heb je een gezondheidsverslaving

Deze slaat alles

Maar nogmaals, ik heb niks tegen rokers, ben er zelfs met eentje getrouwd en ieder die wil roken moet dat zelf weten.
Maar al die slappe excussen vind ik gewoon triest, accepteer gewoon dat je verslaving voor jezelf en anderen ongezond is, dat is nu eenmaal een feit.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:14:42 #163
28033 Pek
je moet wat
pi_59467798
Keltie daarboven heeft wel steekhoudende argumenten, maar daar ga je gemakshalve niet op in. sad.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 17:54 schreef Keltie het volgende:

[..]

IEDERE verslaving is ongezond. Daar is het een verslaving voor.
[..]

Ik hou niet van het gebash wat je nou ziet.
[..]

Restaurant is iets anders als een kroeg.
Vele restaurants hadden al een rookverbod (of een gescheiden rook/ niet-rook sectie)
[..]

Omdat veel rokers al vroegen of het erg was als er gerookt werd.
Omdat veel rokers al naar buiten gingen om te roken.
Omdat niet-rokers voor een verbod zorgen met als hoofdreden: "want IK vind het zo vies".
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:22:31 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59468013
eigenlijk vond ik ze absoluut niet steekhoudend maar om jouw te plezieren zal ik er een reactie over geven.

klopt, iedere verslaving is ongezond voor de verslaafde zelf, alleen niet voor de omgeving.
Ik bash niemand, dat is tenminste niet de bedoeling, ondankds dat ik al meerdere malen ben uitgescholden wegens mijn mening.
Klopt dat een restaurant iets anders is, maar ik heb ook nooit het tegendeel beweerd.

Ook al zijn er veel rokers wel zo galant om rekening te houden met niet rokers staat dat er los van dat niet rokers niet in de rook willen zitten lijkt me.
Daarnaast is het rookverbod niet gekomen voor de klanten in cafe's maar voor het personeel.
pi_59468096
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 17:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar waarom moeten ALLE rokers dan maar ophouden met roken? Dat is toch ook krom? Zoals ik al zei, ik gun ieder zijn/haar rookvrije ruimte, maar je kan ook doorslaan en dat is wat met dit verbod is gebeurd.
quote:
wat hebben volgehouden? leven?
We komen toch nu niet met het cliche, mijn opa is 86 geworden en die bladiebladiebla...
Leven ja. En niks cliche. Zeiken over roken en zeggen dat het slecht voor je is, dat is een cliche. De mensen die leefden zoals de overheid dat als "gezond" wil zien zijn eerder gestorven dan de mensen die "ongezond" leefden. Wellicht omdat zij gewoon genoten van het leven ipv constant op alles zaten te letten om gezond te leven.
quote:
Nadat jarenlang niet rokers het zielige slachtoffertje hebben gespeeld (terwijl ze de rook zelf opzochten) mogen rokers dat niet? Dat is hypocriet.
quote:
Dat ben ik met je eens. Maar een kroeg... Dat daar gerookt word is net zo standaard als dat er bier geschonken wordt.
quote:
Mijn man rookt overigens en die deeld gelukkig mijn mening, ben daar heel blij om!
Dat egoïsme was niet zozeer tegen jou bedoelt, maar mensen als TS en de mensen die allemaal wat tegen rokers hebben. Een algeheel verbod vind ik namelijk ook een vorm van egoïsme.

Overigens weet ik niet of jouw man ook in het huis rookt, anders is jouw "het beschermen van je kinderen" ook maar onzin.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:26:34 #166
17420 DeX090
bastard on parade
pi_59468109
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:46 schreef snakelady het volgende:
Keiharde feiten over roken en meeroken

*Roken in de nabijheid van kinderen vergroot de kans op wiegendood. Brits onderzoek heeft uitgewezen, dat 60 % van de gevallen van wiegendood verkomen had kunnen worden, wanneer de ouders niet rookten tijdens de zwangerschap en daarna.

*Kinderen van rokende ouders komen in hun eerste twee levensjaren, vaker bij een arts en/of ziekenhuis terecht voor luchtwegaandoeningen, middenoorontstekingen en het plaatsen van buisjes. De kans op een longontsteking is twee keer zo groot!

*Een kind met aanleg voor astma, zal eerder ook daadwerkelijk astma ontwikkelen, wanneer de ouders in zijn of haar nabijheid roken.

*Tabaksrook bevat 19, reeds bekende, kankerverwekkers en 4000 chemicaliën. Door mee te roken, adem je al deze 4000 chemicaliën in, waaronder divers vergif. (Arsenicum, cyanide en formaldehyde)
Dagelijks overlijden 80 mensen aan de gevolgen van actief roken
Wekelijks overlijden 4 volwassenen aan longkanker als gevolg van passief roken (=meeroken)
Vrouwen boven de 35 jaar, die roken en de pil gebruiken hebben een verhoogd risico op een hartaanval, beroerte en trombose.

Bron: http://www.bewusteouders.nl/index.html?thispage=http://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=262

Dus wat lul je nou, niet bewezen.
Dit is de eerste de beste link die ik via google heb gevonden, er staan er nog duizenden!!
Daar staat dus ook geen bronvermelding bij. Kijk, dat roken voor jezelf gezondheidsrisico's oplevert kan niemand ontkennen, en degenen die dat wel doen zijn niet goed bij hun hoofd. Het meeroken is echter nooit echt bewezen slecht voor je. Al dat soort websites presenteren hun 'feiten' over meeroken als bewezen, maar die sites zetten er of geen bronvermelding bij, of ze refereren naar een onderzoek van de amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA). (Een samenvatting van- en verdere links naar dat onderzoek zijn HIER te lezen.) Denk je niet dat een organisatie van gezondheidsfreaks een beetje een gekleurde mening zal hebben over dit onderwerp? "Het doel heiligt de middelen" is bij mij de eerste gedachte die opkomt.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:32:58 #167
28033 Pek
je moet wat
pi_59468299
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 19:22 schreef snakelady het volgende:
Daarnaast is het rookverbod niet gekomen voor de klanten in cafe's maar voor het personeel.
Helemaal waar, maar laat dan ook de vrijheid om zelf te kiezen. Als het personeel er niet mee zit of zelf rookt is het een rookkroeg, zo niet is het een rookvrije kroeg. Simpel. Een verbod slaat werkelijk nergens op
pi_59468454
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 19:22 schreef snakelady het volgende:

Kijk, en DAT is nu juist het kromme eraan. Als je bij ene cafe gaat werken, weet je dat er gerookt word. Als je daar niet tegen kunt, moet je niet in een cafe gaan werken. Zoals ik al eerder zei; dat zou hetzelfde zijn als een brandweerman die een gevaarvrije werkplek eist. Men kan ook gewoon rauw voedsel eten en verder niks met vuur doen. Maar omdat iedereen graag wil koken, electriciteit wil gebruiken etc etc en dat daardoor vuur kan ontstaan, moet hij zijn leven op het spel zetten.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:45:31 #169
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59468643
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 19:25 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar waarom moeten ALLE rokers dan maar ophouden met roken? Dat is toch ook krom? Zoals ik al zei, ik gun ieder zijn/haar rookvrije ruimte, maar je kan ook doorslaan en dat is wat met dit verbod is gebeurd.
[..]
Rokers hoeven niet te stoppen,je mag alleen niet meer inn openbare gelegenheden roken, maar nogmaals, in cafe's heb ik er geen moeite mee als er gerookt wordt, dat hoort er om de een of andere vreemde reden wel bij.
quote:
Leven ja. En niks cliche. Zeiken over roken en zeggen dat het slecht voor je is, dat is een cliche. De mensen die leefden zoals de overheid dat als "gezond" wil zien zijn eerder gestorven dan de mensen die "ongezond" leefden. Wellicht omdat zij gewoon genoten van het leven ipv constant op alles zaten te letten om gezond te leven.
[..]
Tja, mijn opa is 91 geworden en die rookte en dronk, misschien had hij de 100 wel gehaald als hij dat niet had gedaan.
Over het algemeen sterven rokers jonger, maar nogmaals, dat is hun eigen keuze.
quote:
Nadat jarenlang niet rokers het zielige slachtoffertje hebben gespeeld (terwijl ze de rook zelf opzochten) mogen rokers dat niet? Dat is hypocriet.
[..]
Ik heb nooit een slachtoffertje gespeeld hoor, ken er ook maar weinig die dat hebben gedaan.
quote:
Dat ben ik met je eens. Maar een kroeg... Dat daar gerookt word is net zo standaard als dat er bier geschonken wordt.
[..]
Dat ben ik ook met je eens.
quote:
Dat egoïsme was niet zozeer tegen jou bedoelt, maar mensen als TS en de mensen die allemaal wat tegen rokers hebben. Een algeheel verbod vind ik namelijk ook een vorm van egoïsme.
Ik snap wel wat je bedoeld maar aan de andere kant, het is ter bescherming van de meerderheid
quote:
Overigens weet ik niet of jouw man ook in het huis rookt, anders is jouw "het beschermen van je kinderen" ook maar onzin.
Uiteraard, anders was het allemaal onzin wat ik heb getypt.
Maar we hebben een apart rookhok met afzuiging voor de rokers ivm bovenwoning waar ik en de kinderen zelden komen.
Mijn hele familie en schoonfamilie rookt en ook best veel van onze vrienden dus vind dit nog erg sociaal van mezelf.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:59:59 #170
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59468990
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 19:26 schreef DeX090 het volgende:

[..]

"Het doel heiligt de middelen" is bij mij de eerste gedachte die opkomt.
Maar als het niet ongezond is voor meerokers wat is dan het doel?
Rokertjes pesten? Gewoon om het dwarsliggen? Een ander beschermen tegen zichzelf?
Lijken me niet echt plausibele verklaringen als ik eerlijk ben.

Daarnaast is het en flinke inkomstenpost voor de regering, als het niet slecht zou zijn voor de meerokers wat hebben ze er dan voor baat bij?
pi_59469094
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:15 schreef BobbyB het volgende:
Ik ben de tel kwijt geraakt bij topic #772838829 over dit onderwerp.
[..]

Jaaja, dus directe omgeving bij bushaltes. Wat is het volgende? Directe omgeving van het uitgaanscentrum. Uberhaupt buiten roken. En wat dan volgt is dat een roker ook in zijn eigen huis niet meer mag roken omdat de rook door het ventilatie gaatje eventueel naar buiten glipt.

Als de rokers weg zijn is het de beurt aan de auto's, dikke mensen, etc etc. Kortom, jullie hebben toch altijd wel wat te zeiken. Als we nu gewoon al die zeikerds verbieden, scheelt dat een hoop geboden en gezeik en dus ook onnodige CO2 uitstoot en luchttrillingen. Niet zozeer dat ik niet-rokers hun frisse lucht niet gun, maar nu hebben ze hun zin en moeten ze steeds zeiken op rokers die opzien tegen het rookverbod.

En zo zie je maar weer wat een democratisch land dit is, er is niemand wat gevraagd.
Alhoewel ik rook, vind ik dit tegenargument slecht:
Je kiest voor de partijen en hun belangrijkste punten, niet voor zoiets.
Dat is er nooit geweest.
pi_59469234
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:04 schreef TVE het volgende:

[..]

Alhoewel ik rook, vind ik dit tegenargument slecht:
Je kiest voor de partijen en hun belangrijkste punten, niet voor zoiets.
Dat is er nooit geweest.
Het is geen tegenargument en ik zeg ook niet dat ze er een heel officieel referendum voor hadden moeten houden, maar had de keuze aan de horeca zelf gelaten en had een richtlijn ingesteld van een x aantal rookvrije kroegen per gemeente oid.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:11:20 #173
17420 DeX090
bastard on parade
pi_59469273
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 19:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar als het niet ongezond is voor meerokers wat is dan het doel?
Rokertjes pesten? Gewoon om het dwarsliggen? Een ander beschermen tegen zichzelf?
Lijken me niet echt plausibele verklaringen als ik eerlijk ben.

Daarnaast is het en flinke inkomstenpost voor de regering, als het niet slecht zou zijn voor de meerokers wat hebben ze er dan voor baat bij?
Zij vinden het stinken dus moet iedereen stoppen.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:14:07 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59469348
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:11 schreef DeX090 het volgende:

[..]

Zij vinden het stinken dus moet iedereen stoppen.
Zou dat de enige verklaarbare reden zij volgens jou?
hmm, vind hem wat slapjes, er zijn zoveel dingen die stinken waar niet zo'n heisa over wordt gemaakt.
Sommige dingen ruiken zelfs niet lekker maar zijn juist gezond en wordt aangeraden ( zolas knoflook, vis, sporten enz.)
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:16:51 #175
28033 Pek
je moet wat
pi_59469410
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:10 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het is geen tegenargument en ik zeg ook niet dat ze er een heel officieel referendum voor hadden moeten houden, maar had de keuze aan de horeca zelf gelaten en had een richtlijn ingesteld van een x aantal rookvrije kroegen per gemeente oid.
Pcies, Smoking/Non Smoking sticker op de deur en klaar, dit gaat echt nergens over
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:21:43 #176
17420 DeX090
bastard on parade
pi_59469529
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

hmm, vind hem wat slapjes, er zijn zoveel dingen die stinken waar niet zo'n heisa over wordt gemaakt.
Sommige dingen ruiken zelfs niet lekker maar zijn juist gezond en wordt aangeraden ( zolas knoflook, vis, sporten enz.)
Trust me, als ik macht had zou ik vis ook laten verbieden.

[EDIT]Verder denk ik niet dat dat de enige reden is, ook de drang van vele mensen om de baas te spelen over anderen en te oordelen wat goed en niet goed is voor je zal meespelen. De angst voor meeroken wordt alleen ernstig geëxploiteerd door allerhande anti-rookorganisaties die nu het roken überhaupt verboden proberen te krijgen. Het is hierin gewoon gebruikt om een voet tussen de deur te krijgen. De deur is nu wagenwijd opengezet voor een algeheel rookverbod.

[ Bericht 25% gewijzigd door DeX090 op 17-06-2008 20:27:02 ]
  dinsdag 17 juni 2008 @ 21:12:00 #177
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59470784
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:21 schreef DeX090 het volgende:

[..]

Trust me, als ik macht had zou ik vis ook laten verbieden.

[EDIT]Verder denk ik niet dat dat de enige reden is, ook de drang van vele mensen om de baas te spelen over anderen en te oordelen wat goed en niet goed is voor je zal meespelen. De angst voor meeroken wordt alleen ernstig geëxploiteerd door allerhande anti-rookorganisaties die nu het roken überhaupt verboden proberen te krijgen. Het is hierin gewoon gebruikt om een voet tussen de deur te krijgen. De deur is nu wagenwijd opengezet voor een algeheel rookverbod.
het is niet dat er mensen sterven door zo'n verbod heur
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_59480480
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ach, ik geloof best wel dat meeroken schadelijk is. Het slaat bij mij best wel op de keel, dus gezond kan het niet zijn in ieder geval. Het antwoord zal wel ergens in het midden liggen. De rokers moeten zich er gewoon bij neerleggen dat het nu niet anders meer is, en de niet-rokers moeten maar gewoon blij zijn, maar dan niet constant lopen mouwen over zeurende rokers, dat is net zo irritant als meeroken.
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:12:17 #179
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59487778
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:12 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ach, ik geloof best wel dat meeroken schadelijk is. Het slaat bij mij best wel op de keel, dus gezond kan het niet zijn in ieder geval. Het antwoord zal wel ergens in het midden liggen. De rokers moeten zich er gewoon bij neerleggen dat het nu niet anders meer is, en de niet-rokers moeten maar gewoon blij zijn, maar dan niet constant lopen mouwen over zeurende rokers, dat is net zo irritant als meeroken.
hier ben ik het helemaal mee eens!!
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:51:28 #180
17420 DeX090
bastard on parade
pi_59488980
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 21:12 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het is niet dat er mensen sterven door zo'n verbod heur
Er zal ook helemaal niemand sterven door een bierverbod. Enough said.
pi_59514617
Overal 50 rijden
pi_59515413
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:55 schreef McKillem het volgende:
http://www.nu.nl/news/161(...)_verkeersherrie.html

Gaan we hier aan doen?
Verbod lijkt me wel op zijn plaats
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_59515578
Het 'leuke' is... als ze net zoveel jacht maken op de kutmarokkanen als nu de rokers dat het hele land, en ik denk de helft van de anti rokers, op hun kop staan...
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:45:25 #185
76267 gammapooka
Modelvlieger
pi_59517216
TS is gay
pi_59517754
Dernet op nieuwsbericht @ radio, rookverbod schiphol verantwoordelijk voor inkomstendaling.
Word wel wat meer uitgegeven in restaurants maar niet voldoende voor compensatie.
Wel vinden mensen het schoner.

Nee het heeft geen effect nee.
pi_59519111
En oh ja...binnen blowen mag wel, want daar zit geen tabak in...snapt u het nog?

Wel denk ik dat veel mensen buiten cafe's op straat gaan staan roken, is in Frankrijk ook, waar ze dezelfde regel hebben.
En als mensen wat te veel op hebben, en zich buiten ophouden, dan kun je overlast op straat verwachten. Zeker als het hele groepen zijn. Die gaan zich 'lollig' gedragen.
En niet alle cafe's, restaurants en uitgaansgelegendheden zullen buiten asbakken e.d. plaatsen. Dus daar zullen wel wat peuken op de grond liggen straks...
Vraag me af of je je biertje mee naar buiten mag nemen als je wilt roken?
Want glas op de grond zit ik ook niet op te wachten....

Het had mij beter geleken als er meer geinvesteerd was in goede afzuiging van de rooklucht. Zodat niet rokers en geen last van hebben.
Make my day!
pi_59519283
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:39 schreef agter het volgende:
En oh ja...binnen blowen mag wel, want daar zit geen tabak in...snapt u het nog?
Dat meen je toch hopelijk niet echt he?
pi_59519401
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:44 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat meen je toch hopelijk niet echt he?
Als je de letter der wet volgt staat er in dat het rookverbod alleen geldt voor nicotine producten (anders zouden rookmachines ook verboden moeten worden).
pi_59519472
OMFG Ik ga er niet eens een opmerking meer over maken. Dat maakt het rookverbod nog kanslozer dan het al was.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:55:01 #191
28033 Pek
je moet wat
pi_59519675
Pure wiet of hash mag gewoon, ja. Dat is de oplossing voor de coffeeshops.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:59:37 #192
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59519806
boehoe ik mag strx niet meer in de kroeg roken... des te meer 1 juli dichterbij komt dest meer de rokers nog even om zich heen moeten schoppen omdat ze geplaagd worden
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_59520586
Je lever verzieken met alcohol: eigen keuze
Sterven aan obesitas door te veel eten: eigen keuze
Sterven aan hart en vaat ziekten door niet te sporten: eigen keuze
Sterven aan mee roken in het cafe: geen keuze!

Wat al die rokers vergeten dat ik zelf niet kan bepalen of ik wel of niet wil roken, ik word dus al jaren gedwongen mee te roken. Als ik graag longkanker wil dan rook ik zelf wel 3 pakjes zware shag per dag.
quote:
Meeroken geeft verhoogd risico op longkanker
Roken kan kanker veroorzaken. Meeroken (dus tabaksrook inademen van andere rokers) kan ook longkanker veroorzaken. Dit blijkt overduidelijk uit een rapport uit 2002 van het IARC, een onderzoeksinstituut van de Wereld Gezondheidsorganisatie. De Gezondheidsraad kwam in november 2003 met het rapport 'Volksgezondheidsschade door passief roken' tot dezelfde conclusie.

Sir Richard Doll zei al in 1985: "Een niet-roker die elke dag één uur in een kamer zit met iemand die rookt, heeft honderd keer zo veel kans om longkanker te krijgen dan een niet-roker die twintig jaar in een gebouw met asbest woont".

Bij meeroken gaat het over twee soorten rook:

* de rook die rechtstreeks van de sigaret komt (sidestream),
* de rook die door een roker wordt uitgeblazen nadat hij/zij een trekje van de sigaret heeft genomen (mainstream).

De sidestream-rook is schadelijker dan de mainstream-rook.

In een aantal landen heeft tabaksrook de classificatie 'klasse A carcinogeen'. Dat betekent dat blootsteling aan deze stof ten allen tijde moet worden voorkomen. In Nederland is dit niet het geval.
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?objectid=16124
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_59520743
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:24 schreef RuiDaSilva het volgende:
Je hebt toch ook de keuze om NIET te gaan? Dat rokers jou dan een uitje ontnemen is wat anders, maar niemand dwingt je.

En overigens, met alcohol kun je wel meer verzieken dan alleen je lever. Andermans gezinnen bijvoorbeeld.
pi_59521029
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:30 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je hebt toch ook de keuze om NIET te gaan? Dat rokers jou dan een uitje ontnemen is wat anders, maar niemand dwingt je.

En overigens, met alcohol kun je wel meer verzieken dan alleen je lever. Andermans gezinnen bijvoorbeeld.
Dus personen die roken gaan bepalen of ik wel of niet ergens heen kan omdat zij zo onbegripvol tegenover de niet-roker zijn. Mensen dingen opdringen en als je het er niet mee eens bent, dan moet je maar niet komen.
Dat lijkt me een gevalletje van omgekeerde wereld
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_59521125
Waarom lezen mensen maar half
pi_59521190
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:14 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik vind het rookverbod gewoon overmatige bemoeizucht van de overheid. En nee, ik rook niet.
Gelijk, over 2 weekjes is het uitgaan minder prettig
pi_59521329
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:29 schreef right_turn het volgende:

[..]

Alcohol is op zich niet gevaarlijk. Overmatig alcoholgebruik wel. Als ik een biertje drink, of misschien zelfs wel twee ben ik niemand tot last. Bij het eerste trekje van je sigaret ben je je medemens al tot overlast.
het feit dat jij bestaat zie ik ook als overlast
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:57:26 #199
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_59521404
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:24 schreef RuiDaSilva het volgende:

Wat al die rokers vergeten dat ik zelf niet kan bepalen of ik wel of niet wil roken, ik word dus al jaren gedwongen mee te roken. Als ik graag longkanker wil dan rook ik zelf wel 3 pakjes zware shag per dag.
[..]

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?objectid=16124
kanker krijgen door vreten van bespoten groente, Kanker krijgen door roetdeeltjes in de lucht, Kanker krijgen door een open haard, kanker krijgen door barbecuen, kanker krijgen door allerlei toevoegingen in voedsel, kanker krijgen door verkeerde soorten kunststof, kanker krijgen door de zon etc,. etc. etc. daar kies waar je niet zelf voort, dat overkomt je gewoon! maar omdat er zo'n ontzettende hetze tegen rokers is wordt daarop geconcentreerd!

Ik ben het eens met het feit dat er rookvrije kroegen zouden moeten zijn, dat zou zeker een posistieve ontwikkeling zijn voor alle niet-rokers, Vindt het alleen belachelijk dat het voor de volledige horeca moet gelden! als het personeel het geen probleem vindt, en alle bezoekers er ook van op de hoogte zijn, wat is dan het probleem van een gelegenheid waar gerookt wordt?

Maar goed dit zijn allemaal zinloze discussies, het wordt vanaf 1 Juli ingevoerd en daar heeft iedereen maar mee te leven.
pi_59524046
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:59 schreef MikeyMo het volgende:
boehoe ik mag strx niet meer in de kroeg roken... des te meer 1 juli dichterbij komt dest meer de rokers nog even om zich heen moeten schoppen omdat ze geplaagd worden
Jullie anti-rokers zijn degene die het meest lopen te janken hoor
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')