quote:Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom, met name het zusje van Monidique.
quote:Op zondag 15 juni 2008 12:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wie kan Klopkoek uit z'n depressie halen?
Misschien moet EchtGaaf zijn zeepje laten vallen.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wie kan Klopkoek uit z'n depressie halen?
Ook nostalgie heeft zijn grenzen.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:35 schreef Apropos het volgende:
Ik ben, vrees ik, verder uitgekeken op Van Kooten en De Bie.
Een hemellichaam is niet meer dan een bejaardequote:
Dat sowieso, maar ik had ook Griekenland - Rusland goed.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
@monolith: Jij hebt zeker onsportief de extra vragen beantwoord om aan je punten te komen in de EK-pool?
Nou, "hilarische clip" en echt behoorlijk harde tyfusherrie hoor.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:38 schreef sneakypete het volgende:
M.O.D. is het rechtse/arbeiders/republikeinse antwoord op de gevestigde orde van bandjes als rage against the machine en SOAD. Houdt je van harde tyfusherrie, van humor, van politiek incorrecte grappen en texten met een 'rechts' tintje, dan is dit waar je een cd van moet kopen, dus een leuke tip voor menig fokuser!
Wat? Er zijn extra vragen?quote:Op zondag 15 juni 2008 12:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
@monolith: Jij hebt zeker onsportief de extra vragen beantwoord om aan je punten te komen in de EK-pool?
Ja.quote:
Ppfff, wat belachelijk! ... Niet dat ik zou winnen, maar nu heb ik toch 200+ punten minder!quote:Op zondag 15 juni 2008 12:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ja.De hele competitie is vervalsd.
dyslexie komt vooral bij mannen voor.quote:
Bij EK-pools horen geen google-vragen.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ppfff, wat belachelijk! ... Niet dat ik zou winnen, maar nu heb ik toch 200+ punten minder!
Ik weiger ze in te vullen!
Jij hebt nog steeds een voorsprong.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lijk je ondertussen al op Brad Pitt?
quote:Op zondag 15 juni 2008 12:59 schreef Monidique het volgende:
Lijk je ondertussen al op Brad Pitt?
Je zou hem kunnen spiegelen aan draaijer en martijn77quote:
Met z'n allen iemand anders de schuld geven.quote:Op zondag 15 juni 2008 13:09 schreef Aoristus het volgende:
[..] Je zou hem kunnen spiegelen aan draaijer en martijn77
Je zou hem met z'n hoofd in een volle wasbak kunnen duwen.quote:Op zondag 15 juni 2008 13:09 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je zou hem kunnen spiegelen aan draaijer en martijn77
empathisch breinquote:Op zondag 15 juni 2008 13:11 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Je zou hem met z'n hoofd in een volle wasbak kunnen duwen.
d00d!quote:Op zondag 15 juni 2008 13:12 schreef Apropos het volgende:
Klopkoek zeg tenminste geen ''dude'', ''crap'' en ''puke''. Dat is voorbehouden aan de ware intellectuele leegloper.
quote:Op zondag 15 juni 2008 13:12 schreef Apropos het volgende:
Klopkoek zeg tenminste geen ''dude'', ''crap'' en ''puke''. Dat is voorbehouden aan de ware intellectuele leegloper.
quote:Op zondag 15 juni 2008 13:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Heb je ergens een bron dat er vijf man politie/beveiliging aanwezig is?quote:Op zondag 15 juni 2008 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet met "slechts vijf politie-agenten" irl een zo groot festijn.
quote:Op zondag 15 juni 2008 13:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb je ergens een bron dat er vijf man politie/beveiliging aanwezig is?
quote:Zijn beveiligingsteam was elke keer weer verbaasd over hoe weinig politie er rondloopt. Alle stewards van het Gelredome trouwens ook. Zij verbazen zich over hoe rustig en vriendelijk iedereen is. De sfeer is altijd goed.’’
http://www.ndlite.nl/Document.aspx?document=nl_LeesVerderMuziek&vorigDocument=nl_muziek&id=90438
Daar niets over aantallen en alleen maar over politie. Dat zegt niets over private beveiliging die ingehuurd is. Op gigantische festivals als Roskilde staat er ook maar een handje vol politieagenten, de rest is allemaal prive ingehuurd.quote:
Deus vult.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:04 schreef Apropos het volgende:
Waarom moet zelfs de EOJongerendag een Engelse titel hebben?
En toch lijkt het me een hel om daar een hele dag te moeten rondlopen.quote:
Ik zou er ook niet heen gaan.....Sowieso niet naar een festijn, waar je als sardientjes in een blik opgepropt zit....quote:Op zondag 15 juni 2008 14:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
En toch lijkt het me een hel om daar een hele dag te moeten rondlopen.
Ach, ik wil niet zeggen dat het elders ook afkan met weinig politie. Maar goed, mensen hoeven er ook niet van te houden. Ik zeg alleen, men mag het truttig vinden, maar dat is alles beter dat die !#@%$$^#$#%% voetbalsupporters die zo ongeveer het halve politieapparaat opslokkenquote:Op zondag 15 juni 2008 14:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daar niets over aantallen en alleen maar over politie. Dat zegt niets over private beveiliging die ingehuurd is. Op gigantische festivals als Roskilde staat er ook maar een handje vol politieagenten, de rest is allemaal prive ingehuurd.
Bron?quote:Op zondag 15 juni 2008 14:16 schreef Apropos het volgende:
Waarom moet er in het openbaar gebeden worden? Jezus schrijft iets heel anders voor.
Ach in Bern hoeft de politie nauwelijks wat te doen.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, ik wil niet zeggen dat het elders ook afkan met weinig politie. Maar goed, mensen hoeven er ook niet van te houden. Ik zeg alleen, men mag het truttig vinden, maar dat is alles beter dat die !#@%$$^#$#%% voetbalsupporters die zo ongeveer het halve politieapparaat opslokken
. Wees niet zoals de huichelaars; die bidden zo dat iedereen het kan horen en zien, op de hoek van de straat en in de synagoge. Zij hebben hun beloning al. Als u bidt, moet u dat ergens doen waar u helemaal alleen bent. Doe de deur achter u dicht en bid in het geheim tot uw Vader. En uw Vader, Die al uw geheimen kent, zal u belonen.quote:
Dat vraag ik me ook af. Je verdedigt dat waanzinnigenfeest, maar tegelijkertijd zou je er nooit naartoe gaan. Dat mag, maar waarom begin je dan over politiebegeleiding?quote:Op zondag 15 juni 2008 14:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het gestelde te maken, dat de jongerendag weinig politie vraagt
Ik heb je uitgelegd waarom. Het festijn is verder breed op tv uitgemeten, dus ik kan wel een beeld vormen over het festijn. Dat jij het een waanziningenfeest vind, zegt meer over jou dan over dat feest, maar dat ff terzijde.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:27 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Je verdedigt dat waanzinnigenfeest, maar tegelijkertijd zou je er nooit naartoe gaan.
Mijn reactie op mrX1982 op zijn quote dat hij het feest truttig vind. In de trant dat iedere nadeel eenmaal ook ene voordeel heeftquote:Dat mag, maar waarom begin je dan over politiebegeleiding?
Ik heb sympathie voor Van Agt omdat hij destijds een dikke middelvinger opstak naar Den Uyl, niet zozeer voor z'n ideeën.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb je uitgelegd waarom. Het festijn is verder breed op tv uitgemeten, dus ik kan wel een beeld vormen over het festijn. Dat jij het een waanziningenfeest vind, zegt meer over jou dan over dat feest, maar dat ff terzijde.
[..]
Mijn reactie op mrX1982 op zijn quote dat hij het feest truttig vind. In de trant dat iedere nadeel eenmaal ook ene voordeel heeft
ps: met groeide verbazing neem ik met terugwerkende kracht kennis dat je sympathie had voor Van Agt en het CDA destijds ... Ik begrijp er echt werkelijks niets meer van....(begin van je ZV periode, weet je nog)
Ik vind je maar vaag![]()
Ribjes, maar toch brede dijenquote:
En je was er pas nog zo blij mee en goedkoper uit enzo.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:29 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Neem nooit Ziggo jongens...
Dat klopt. Het is ook een stuk goedkoper dan KPN. Het is kiezen tussen twee kwaden.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En je was er pas nog zo blij mee en goedkoper uit enzo.
Ik ben al tijden blij met XS4ALL only. Goed, je moet er goed voor lappen, maar ik heb er dan ook nooit gezeik mee, behalve een tijdje geleden voor het eerst, maar toen lag half Nederland plat. Bovendien heb ik pas een sorrybrief daarvoor gekregen en een tegoedbon erbij.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:37 schreef pberends het volgende:
Dat klopt. Het is ook een stuk goedkoper dan KPN. Het is kiezen tussen twee kwaden.
God hebbe zijn zielquote:Op zondag 15 juni 2008 15:30 schreef Apropos het volgende:
Kees Fens is overleden.
Nou wel een hele smalle basis om alleen sympathie voor iemand te hebben die 1 x zijn middelvinger opsteekt en ideeën er amper toe doenquote:Op zondag 15 juni 2008 14:50 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Ik heb sympathie voor Van Agt omdat hij destijds een dikke middelvinger opstak naar Den Uyl, niet zozeer voor z'n ideeën.
Het is echt een ramp. Toen het nog Casema was heb ik drie jaar lang geen problemen gehad en sinds het Ziggo (wat een naamquote:Op zondag 15 juni 2008 15:29 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Neem nooit Ziggo jongens...
1x een middelvinger opsteken is voldoende hoor. Ik zelf heb besloten niet meer te stemmen op tot het moment dat de eerste politicus een middelvinger opsteekt naar de klimaathype. Die krijgt mijn stemquote:Op zondag 15 juni 2008 17:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou wel een hele smalle basis om alleen sympathie voor iemand te hebben die 1 x zijn middelvinger opsteekt en ideeën er amper toe doen
Nieuwe politiek?quote:Op zondag 15 juni 2008 17:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
1x een middelvinger opsteken is voldoende hoor. Ik zelf heb besloten niet meer te stemmen op tot het moment dat de eerste politicus een middelvinger opsteekt naar de klimaathype. Die krijgt mijn stem
O, dan is 'ie wel veranderd in al die jaren dat ik hem links liet liggen.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:31 schreef Klopkoek het volgende:
De Leeuw heeft humor, neemt zichzelf niet al te serieus, is zachtaardig, kan relativeren, doet wat voor anderen en klaagt niet over belastingen.
Kwaliteiten die bepaalde typen mensen niet bezitten en niet zullen bezitten.
En hij geeft zijn fouten snel toe. Doet ook niet elke BN'er of programmamaker.quote:O, dan is 'ie wel veranderd in al die jaren dat ik hem links liet liggen.
Ach, het gaat mij meer om de avatar dan om de Leeuw. Ik zou me niet zozeer fan willen noemen. Gevoel voor humor heeft hij wmb wel, al gaat ie soms wat te ver. Die show op zaterdagavond mankeert niet zoveel aan...quote:Op zondag 15 juni 2008 17:28 schreef Apropos het volgende:
EchtGaaf, als je zo'n afkeer van verruwing hebt, wat moet je dan met De Leeuw?
Paul de Leeuw? Ordinair volksvermaakquote:Op zondag 15 juni 2008 17:31 schreef Klopkoek het volgende:
De Leeuw heeft humor, neemt zichzelf niet al te serieus, is zachtaardig, kan relativeren, doet wat voor anderen en klaagt niet over belastingen.
Kwaliteiten die bepaalde typen mensen niet bezitten en niet zullen bezitten.
Nou..........Wat hij met Anneke Grönloh deed , kon echt niet. Dat was weer wel respectloos. Hij heeft zijn excuus nooit aangeboden, bmw.....quote:Op zondag 15 juni 2008 17:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En hij geeft zijn fouten snel toe. Doet ook niet elke BN'er of programmamaker.
Dan schop je de tv maar de deur uitquote:Op zondag 15 juni 2008 17:38 schreef Apropos het volgende:
Mijn ouders zijn niet ordinair, lul!
Als jij belooft om nooit meer ''ik wordt'' te schrijven.quote:
quote:Op zondag 15 juni 2008 17:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als jij belooft om nooit meer ''ik wordt'' te schrijven.
quote:Op zondag 15 juni 2008 17:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als jij belooft om nooit meer ''ik wordt'' te schrijven.
quote:Nogmaals, prestatief heeft Marco meer dan uitstekend gepresteerd.
Ik zou er maar op letten ja ...quote:
Ach, nou, ieder heeft recht op wat afwijkingen, toch?quote:Op zondag 15 juni 2008 20:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een van de weinige keren dat ik sigme met de-smiley die. Het moet zeker aardig zijn dan.
Citroenjenever bij oma gedronken?quote:Ondat de mens een dom zoogdier is met geweldige terrirotiumdrang en beperkt vermogen tot medelijden.
Cola door je Whiskyquote:Op zondag 15 juni 2008 20:50 schreef Fastmatti het volgende:
Vlieg eruit halen en door de cola gooien
Zoiets vermoedde ik alquote:Op zondag 15 juni 2008 20:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Cola door je WhiskyDan had ik nog liever die vlieg laten dobberen.
Mijn oma schenkt geen alcoholhoudende dranken, mevrouw.quote:
In dat geval: verklaar u nader.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:13 schreef Apropos het volgende:
[..]
Mijn oma schenkt geen alcoholhoudende dranken, mevrouw.
Is het een mening die verklaring behoeft, een aberratie? Erger nog: een divagatie?quote:
Divageren is altijd toegestaan. En jou het overige ookquote:Op zondag 15 juni 2008 21:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Is het een mening die verklaring behoeft, een aberratie? Erger nog: een divagatie?
Lost.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Welke zender hebben jullie opstaan? Ned 1 of Ned 3?
Vang aan met explicatie.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Is het een mening die verklaring behoeft, een aberratie? Erger nog: een divagatie?
beidequote:Op zondag 15 juni 2008 21:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ach, de tikfouten zag ik helemaal over het hoofd.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:28 schreef sigme het volgende:
Het ondatten is mij onbekend, evenals het zogeheten terrirotium.
Los daarvan lijkt het mij een correct beschrijving van het mensdom, voor zover samen te vatten in een enkele zin.
quote:
Ruige herrie?quote:Op zondag 15 juni 2008 21:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb zes CD´s besteld voor 52 euro.
Er lopen dus gewoon ook een zooi stewards rondquote:
Zeer goed.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eén-zesde: The Great Southern Trendkill. Maar ook drie CD's van Cash en twee van 16HP.
3 maar ik volg het niet echt. Ben wat kapotquote:Op zondag 15 juni 2008 21:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Niet slechtquote:Op zondag 15 juni 2008 21:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eén-zesde: The Great Southern Trendkill. Maar ook drie CD's van Cash en twee van 16HP.
En dat deel je niet met de rest?quote:Op zondag 15 juni 2008 21:37 schreef Monidique het volgende:
Ik zal me van de week eens in pak hijsen (vrienden gaan trouwen) en Apropos mijn Pitt-gelijkenis sturen. Nou ja, het valt reuze mee,, maar toch...
Floripas: erudiet kasteelquote:Op zondag 15 juni 2008 21:39 schreef Monidique het volgende:
Ja, met name haar. Ik heb mooi haar. Sterker nog, ik ben een van de mooiste mensen op aarde. Vraag maar aan sigme.
En dat vertelt Sigme jou?quote:Op zondag 15 juni 2008 21:41 schreef Apropos het volgende:
[..]
Floripas: erudiet dikkerdje
Monidique: etter
RockButters: onzichtbaar
freako: de enige normale
sigme: MILF
Dat zijn de enige beschrijvingen die ik van sigme ontvangen heb.
pieperdepieppiep.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:42 schreef Monidique het volgende:
Ik zal meteen erkennen dat freako de enige normale was, ja.
Je bent zo onzichtbaar dat het je niet eens opvalt dat ze je afdeed als onzichtbaar.quote:
Sigme en Rock zijn eender.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je bent zo onzichtbaar dat het je niet eens opvalt dat ze je afdeed als onzichtbaar.
Alleen een Walgelijke zou zoiets zeggen.quote:
als je danste een heidenquote:
Sidekick.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:58 schreef Apropos het volgende:
Vervloekt zij Bluesdude, aan wie moet ik nu eender zijn?
Dat pik je toch niet, Jehanquote:Op zondag 15 juni 2008 22:17 schreef Nautilus het volgende:
Het kapsel van Apropos zouden ze waarschijnlijk de Jean-Marie Pfaff noemen.
De winst is elders ondergebracht, zegt de Turkse overheid.quote:
Omkoping?quote:Op zondag 15 juni 2008 22:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
De winst is elders ondergebracht, zegt de Turkse overheid.
Ben je gek? Ik zou ze niet eens durven aanspreken.quote:Op zondag 15 juni 2008 22:43 schreef Klopkoek het volgende:
Mooie chicks trouwens die je hebt versierd.
Zijn het beroemdheden?quote:Op zondag 15 juni 2008 22:46 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ben je gek? Ik zou ze niet eens durven aanspreken.
Ned 2quote:Op zondag 15 juni 2008 21:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb de wedstrijd gekeken, maar dacht idd. wat is dat voor een takkeherrie verderop, Nederland heeft toch helemaal niet gespeeld. ... Ohja, Turken met toeters.quote:Op zondag 15 juni 2008 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
Toeterende Turkse auto's door de straat. Wat is er aan de hand? Tsjechië stond toch met 2-0 voor?
Zelfs Rock wist het.quote:
van 2-0 naar 2-3, keeper van Turkije nog rood in blessuretijd. Aardige ontknoping.quote:Op zondag 15 juni 2008 22:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb de wedstrijd gekeken, maar dacht idd. wat is dat voor een takkeherrie verderop, Nederland heeft toch helemaal niet gespeeld. ... Ohja, Turken met toeters.![]()
Ja, was een humorvol einde, jammer dat die rood niet eerder kwam. Een normale voetballer veel zien stuntelen in het doel was leuk geweest.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:00 schreef Monolith het volgende:
van 2-0 naar 2-3, keeper van Turkije nog rood in blessuretijd. Aardige ontknoping.
Hij stompte de aanvaller tegen zijn kinnebakquote:Op zondag 15 juni 2008 23:04 schreef Fastmatti het volgende:
Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom je rood krijgt in de laatste minuut als je gewoon een doeltrap moet nemen.
Er mag ook niks meerquote:Op zondag 15 juni 2008 23:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hij stompte de aanvaller tegen zijn kinnebak
Het was wat discutabel, hij kan verkeerd gemikt hebben, maar toch, een klap op je bek bij een voetsport is raarquote:Op zondag 15 juni 2008 23:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er mag ook niks meer. Laffe aapjes die voetballers.
Maar ik ga pitten
Beter kijken. Hij stompte de bal weg, Tsjech gaat verhaal halen en Turk duwt Tsjech omver. Onbegrijpelijk, het spel lag allang stil.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hij stompte de aanvaller tegen zijn kinnebak
Doe-Het-Zelf EU Rorschachtestquote:Op zondag 15 juni 2008 23:10 schreef Nautilus het volgende:
Ik ga nog even een foto van twee minderjarige meisjes plaatsen, dan ga ik ook.
Speciaal voor mijquote:Op zondag 15 juni 2008 23:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Aoristus, speciaal voor jou:
[ afbeelding ]
Hmm, beetje jammer van de schoonfamilie dan.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:29 schreef Nautilus het volgende:
De zus van Monidique en de zus van Zwaardvisch.
Zijn zeker van die giechelende kassamutsenquote:Op zondag 15 juni 2008 23:32 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Ben je gek, ze durven me niet eens aan te spreken.
Door het gleufje halen en op het knopje drukken.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:36 schreef Fastmatti het volgende:
Zijn zeker van die giechelende kassamutsen
http://www.agd.nl/1054838(...)en-in-buitenland.htmquote:Saoedi-Arabië: megabedrijven in buitenland
15 jun 2008 13:16
Saoedi-Arabië gaat megabedrijven in het buitenland oprichten om de voedselvoorziening op peil te houden.
Het land heeft plannen bekendgemaakt voor de oprichting van akkerbouwbedrijven van tenminste 100.000 hectare. Het aanbod is zo groot, dat Saoedi-Arabië gaat kiezen, aldus plaatsvervangend landbouwminister Abdullah al-Obaid in The Financial Times. Het gaat onder meer om Turkije, Oekraine, Pakistan, Soedan en Egypte.
Het idee voor deze grootschalige projecten komt voort uit de sterk gestegen prijzen van landbouwproducten. Saoedie-Arabië wil de aanvoer daarvan onder controle hebben en kan zelf niet in de behoefte voorzien. Dat laatste komt mede door watergebrek; zo investeerder Saoedi-Arabië eerder zwaar in de teelt van tarwe maar heeft dit jaar besloten die productie in 2016 te beëindigen om water te besparen. De teelt van alfalfa dreigt door de grote waterbehoefte hetzelfde lot te ondergaan.
Volgens Obaid gaat het bij de buitenlandse projecten vooral om de teelt van tarwe, soja, rijst, mais en alfalfa (ten behoeve van veevoer).
Zow ... uitgeslapen?quote:Op maandag 16 juni 2008 07:48 schreef sigme het volgende:
Mogge.
quote:Bush heeft spijt van zijn oorlogstaal
Aan boord van Air Force One erkende president Bush tegenover twee verslaggevers van de Britse Times dat het niet verstandig was dat hij na 9/11 zulke strijdlustige taal bezigde. Het wekte de indruk van ,, a guy really anxious for war”, zegt hij in het artikel. ,,I think that in retrospect I could have used a different tone, a different rhetoric.”
In een langere versie benadrukt Bush het belang van diplomatie in de internationale krachtmeting met Iran over het nucleaire programma van dat land: hij valt zijn critici zelfs aan omdat ze niet genoeg zouden inzetten op een multilaterale benadering. De Times schrijft: ,,Mr Obama’s proposal to speak directly to the Iranian President, he suggests, will undermine the careful diplomacy Mr Bush has pioneered in the past few years. ‘I believe when people get in and take an assessment of what will work or what won’t work in dealing with Iran, they’ll understand the wisdom of having not only our friends and allies in Europe at the table but also China and Russia.’
Gevraagd of zijn land ,,is ready for a black president”, antwoordt Bush: ,,I think the fact that the Democratic Party nominated Barack Obama is a statement about how far America has come.” Maar hij voegt er meteen aan toe: ,,Having said all that, it’s going to be important for the American people to figure out who can handle the task of the 21st Century. It’s a challenging job.”
Wat wil je van haar ?quote:Op maandag 16 juni 2008 10:28 schreef Fastmatti het volgende:
Altijd fijn als sectetaresses met elkaar gaan vergaderen(lees: ruziezoeken) en jij hebt ze met spoed nodig.
Een niet bestaande brief bestaand makenquote:
quote:Op maandag 16 juni 2008 10:34 schreef Autodidact het volgende:
Vakantie.
Meisje tog.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
Stressweek met alleen maar spoedzaken.
Waar secretaresses allemaal niet goed voor kunnen zijnquote:Op maandag 16 juni 2008 10:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een niet bestaande brief bestaand makenMaw ik heb een brief geschreven die zij op TU papier moet uitprinten en aan de prof moet geven om te ondertekenen. Prof heeft het al goedgekeurd alleen ik kan niet printen op TU papier. Tenminste officieel niet
Het is vooral handig als er twee secretaresses zijn die amper samenwerken en ook nog eens in verschillende gebouwen zitten. Doet X lastig ga je gewoon naar Y en vice versaquote:Op maandag 16 juni 2008 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waar secretaresses allemaal niet goed voor kunnen zijn
Vroegah al geleerd met pa en maquote:Op maandag 16 juni 2008 11:06 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is vooral handig als er twee secretaresses zijn die amper samenwerken en ook nog eens in verschillende gebouwen zitten. Doet X lastig ga je gewoon naar Y en vice versa
http://www.nu.nl/news/161(...)shoudelijk_werk.htmlquote:ROME - De Italiaanse politie heeft een man opgepakt omdat hij zijn voormalige vriendin zou hebben ontvoerd uit een café. Hij sleurde haar mee naar zijn huis en dwong haar zijn kleren te strijken en de afwas te doen, maakte de politie maandag bekend.
De politie werd gealarmeerd door een vriend van de vrouw, die getuige was van het gebeuren in een café in Genua.
De man, die klaarblijkelijk woedend was omdat de vrouw hem had verlaten, moet mogelijk terechtstaan wegens kidnapping.
[EG modus aan]quote:Op maandag 16 juni 2008 15:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/161(...)shoudelijk_werk.html
![]()
![]()
Reken op een uitgebreide bijltjesdag als ik ooit aan de macht kom.quote:Binnen de Europese Commissie wordt druk nagedacht over maatregelen tegen het vernietigen van groente en fruit dat qua vorm, kleur of grootte afwijkt van EU-normen. Dat bevestigen bronnen binnen de Commissie maandag.
Er ligt een voorstel op tafel om voor tien soorten de strenge standaardeisen te bewaren, maar voor overige groenten en fruit, zoals asperges, avocado’s, bonen en kolen, de normen te versoepelen. ,,Je moet je voorstellen dat bepaalde misvormde appels in de toekomst wel kunnen worden verkocht in de winkels, met de mededeling dat ze speciaal voor appelmoes zijn’’, aldus een bron. ,,In een periode van hoge voedselprijzen en een grotere vraag, is dit logischer dan ze weg te gooien,’’ zei een woordvoerder van de Commissie.
quote:Lont stapt uit ChristenUnie
van onze redactie politiek
AMSTERDAM – Het Amsterdamse deelraadslid Yvette Lont stapt uit de ChristenUnie. Dat doet ze omdat de partij ,,geen concreet antwoord wil geven’’ op de vraag of iemand die praktiserend homoseksueel is, de ChristenUnie kan vertegenwoordigen.
Lont heeft besloten op eigen titel verder te gaan als deelraadslid in Amsterdam-Zuidoost. Met de ‘Lijst Lont’ zegt ze ,,de kiezers die zich niet met de koers van de ChristenUnie kunnen vereenzelvigen’’ te willen blijven vertegenwoordigen.
In een verklaring die zij maandag uitgaf, wijst Lont erop dat het partijbestuur de voorstellen tegen homoseksuelen concreet uitsluiten van bestuurlijke functies, heeft ontraden. ,,De partij wenst zonde – het overtreden van Gods wetten - niet meer zonde te noemen en daarmee vaart de partij een koers die de mijne niet is’’, aldus Lont in de verklaring. ,,De ChristenUnie is een partij geworden waarbij het erg belangrijk is te luisteren naar wat er niet gezegd wordt. Deze aspecten zijn echter veelal wel belangrijk voor bijbelgetrouwe christenen. Maar die punten wil de ChristenUnie blijkbaar niet meer noemen om zodoende binnen de overheid en de wereld geaccepteerd te worden.’’
Verder zegt Lont de partij haar niet heeft willen beschermen tegen (doods)bedreigingen en beledigingen. ,,Daarmee is gebleken dat de ChristenUnie een partij is die de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof niet kan waarborgen.’’ Yvette Lont zegt dat ze ,,diverse gesprekken’’ aan het voeren is om in de politiek ,,de behoefte aan duidelijke bijbelse uitgangspunten in de toekomst wel te kunnen vervullen’’.
Niet zo stabiel inderdaad maar Oekraïne heeft wel een redelijke agrarische infrastructuur waar je met beperkte middelen een flink bedrijf op kan zetten.quote:Op maandag 16 juni 2008 03:38 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.agd.nl/1054838(...)en-in-buitenland.htm
hmm, niet de meest politiek stabiele landen die daar opgenoemd worden, behalve Egypte maar daar is er weinig ruimte voor zulke grootschalige bedrijven
Een bloedbadquote:Op maandag 16 juni 2008 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Reken op een uitgebreide bijltjesdag als ik ooit aan de macht kom.
quote:Brussel wil volgend jaar 90 miljoen euro vrijmaken voor gratis fruit op scholen in de Europese Unie.
De lidstaten, die al sinds 2004 praten over schoolfruit, moeten een zelfde bedrag bijleggen om de financiering rond te krijgen. Arme regio's hoeven van de Europese Commissie slechts 25 procent te betalen, meldden bronnen in Brussel.
Het schoolfruitprogramma is bedoeld om overgewicht bij jonge kinderen tegen te gaan. De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, hoopt dat jonge consumenten groente en fruit leren waarderen en het meer en vaker gaan eten. Momenteel lijdt 27 procent van de mannen en 38 procent van de vrouwen in de EU aan overgewicht, onder wie 22 miljoen kinderen.
In de EU halen maar heel weinig kinderen de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 400 gram fruit en groente. Door het vele zout, de suiker en het vet worden kinderen steeds zwaarlijviger. In Spanje, Portugal en Italië is nu al bijna een op de drie kinderen te zwaar.
Veel scholen, ook in Nederland, delen fruit uit maar dat is niet altijd gratis voor de ouders. Bovendien hebben scholen in veel Oost-Europese EU-landen nog geen fruitprogramma's.
Brussel hoopt de eerste gratis appels en sinaasappels uit te kunnen delen in het schooljaar 2009/2010. Dat is een jaar later dan de EU-ministers van Landbouw aanvankelijk hadden afgesproken. Vooral de hoge kosten waren een probleem. Naar verwachting zal de gehele Commissie op 8 juli instemmen met het voorstel van EU-commissaris Fischer Boel van Landbouw.
Het Europees Parlement pleitte er eerder ook al voor dat automaten op scholen vers fruit en groente bieden in plaats van producten met een hoog suikergehalte. De Europarlementariërs willen gekleurde stickers op verpakkingen die aangeven hoe gezond de inhoud is.
ik zat vannacht nog aan jouw vrouwquote:Op maandag 16 juni 2008 20:11 schreef Nautilus het volgende:
Aoristus, jij komt nooit aan de vrouw. En dat kun je alleen jezelf verwijten.
Dus daar heb je drie kwartier over nagedacht.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:04 schreef Aoristus het volgende:
doch..
Laat maar.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:16 schreef Aoristus het volgende:
huh?
die is op dit moment belangrijker volgens de commentator. Hij kan het weten, hij zit op de tribunequote:Op maandag 16 juni 2008 21:28 schreef zakjapannertje het volgende:
Merkel doet nu een stoelendans met de Duitse coach
Dit kwam ik tegen. Het maakte blijkbaar indrukquote:Op maandag 16 juni 2008 21:54 schreef Aoristus het volgende:
was ist den da, herr Echtgaaf?
Mwoaquote:Op maandag 16 juni 2008 22:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
9 juni 2008:quote:RUMSFELD: The impression left around the world is we plan to occupy the country, we plan to use their bases over a long period of time, and it's flat false.
http://www.salon.com/opinion/greenwald/quote:Iraqi lawmakers say the United States is demanding 58 bases as part of a proposed "status of forces" agreement that will allow U.S. troops to remain in the country indefinitely. . . .
quote:‘Daarom vind ik ook dat de partij altijd en overal ondubbelzinnig op moet komen voor de vrijheid van meningsuiting. Er zullen spotprenten gemaakt worden die kwetsen, er zullen films verschijnen die ertoe leiden dat een vlag wordt verbrand, er zullen uitspraken volgen die leiden tot nieuwe persoonsbeveiliging. Maar als dat de prijs is die nodig is om de verworven grote vrijheid van meningsuiting te behouden, het zij zo. Wat geen begaanbare weg is, is dat we sluipenderweg zelfcensuur toestaan onder dreiging van geweld en intimidatie.’
quote:'Betalen voor inkomende-gsm gesprekken mag'
BRUSSEL - De Europese Commissie heeft goedgekeurd dat telecombedrijven gebruikers van mobiele telefoons laten betalen voor inkomende gesprekken. Dat schrijft de EU-observer maandag.
"Het is aan de providers om te bepalen hoe ze kosten willen doorbereken voor inkomende gesprekken", aldus een woordvoerder van de Commissie.
Eurocommissaris Viviane Reding (Informatietechniek) zegt maandag in de Financial Times dat zulke voorstellen niet door Brussel, maar door de bedrijven zelf beslist moeten worden.
Europese telecombedrijven willen een voorbeeld nemen aan het Amerikaanse systeem. In de VS zouden de kosten voor de consument zijn verlaagd doordat de telecomaanbieders minder betalen om elkaars netwerk te mogen gebruiken.
quote:‘Met dit plan is er werk voor iedereen’
Van onze verslaggevers Yvonne Doorduyn, Hans Wansink
Commissie Arbeidsparticipatie presenteert voorstellen om honderdduizenden extra vacatures te vervullen
Interview Commissie-Bakker
‘Nederland komt 700 duizend werknemers tekort in 2040.’
DEN HAAG De politiek heeft mensen onnodig bang gemaakt. Versoepeling van het ontslagrecht, waar het kabinet eind vorig jaar bijna over struikelde, is totaal irrelevant voor de arbeidsmarkt van morgen. ‘Precies de verkeerde energie’, oordeelt TNTtopman Peter Bakker.
De arbeidsmarkt van de toekomst kenmerkt zich juist door een overvloed aan banen.
‘De relevante vraag voor werkgevers is niet: hoe kom ik van mensen af, maar hoe vind ik ze in godsnaam?’, zegt Bakker.
Het kostte hem een half jaar om voor het kabinet de kastanjes uit kabinet de kastanjes uit het vuur te halen. Maandag presenteerde de commissie-Bakker haar rapport Naar een toekomst die werkt. Met voorstellen die politiek net zoveel pijn doen als het ontslagrecht, zoals een verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar en een kortere werkloosheidsuitke- ring.
De drie afgevaardigden van de commissie die de Volkskrant te woord staan – Bakker,vakbondsman Anton Westerlaken oud-vakbondsman Anton Westerlaken en bestuursvoorzitter Jan Willem Oosterwijk van de Erasmus Universiteit – hebben maar een doel voor ogen: de politiek doordringen van de urgentie. ‘Ons rapport is geen blauwdruk, maar een call to action’, zegt Bakker.
Nederland beleeft vanaf 2010 een unicum, onderstreept de commissievoorzitter.
‘Voor het eerst in de geschiedenis krimpt de beroepsbevolking.
De babyboomers gaan met pensioen en er is te weinig aanwas van onderop.’ In 2040 komt Nederland 700 duizend werknemers tekort. ‘Dat is geen glazen bol. Dat is demografie, een hard gegeven.’ Niettemin vindt Bakker het een hoopvolle boodschap.
‘Er is voor iedereen werk.’
Ondanks het vertrek van werkgelegenheid naar lagelonenlanden.
Maar dan moet het kabinet wel doen wat de commissie zegt. ‘En dus niet alleen de elementen van zijn gading eruit pikken’, zegt Bakker.
‘Ik probeer de discussie vlot te trekken. Er moeten nog veel keuzen worden gemaakt. Maar schiet het plan niet af. Anders zijn straks nog hardere maatregelen nodig.’
In 2016 moeten 400 duizend extra vacatures zijn vervuld – om genoeg leraren te hebben, genoeg handen aan het bed, en genoeg belastingbetalers om de sociale voorzieningen op peil te houden. Juist dat, stelt de commissie, heeft de politiek vorig jaar in de hitte van de strijd uit het oog verloren.
‘De discussie is vastgelopen op de totempaal van het ontslagrecht’, verklaart Westerlaken. ‘Poli - tici en sociale partners hebben zich zo ingegraven, dat ze vergeten waar ze het uiteindelijk voor doen.
Laten we bestaande stokpaarden en schutterputten alsjeblieft verlaten.’
quote:Veel koffie goed voor een mens
Van onze verslaggever Broer Scholtens
Het bakkie troost blijkt goed voor de gezondheid.
AMSTERDAM Van veel koffiedrinken ga je niet eerder dood. Sterker, er is mogelijk een beschermend effect, stellen Amerikaanse onderzoekers van de Harvard Medical School in Boston in de Annals of Internal Medicine dat vandaag verschijnt. De bevinding is opmerkelijk: eerdere, kleinere onderzoeken kwamen tot wisselende conclusies.
De Amerikaanse epidemiologen analyseerden het koffiedrinkgedrag van 130 duizend Amerikaanse mannen en vrouwen over meer dan twintig jaar.
Ze vulden elke twee tot vier jaar uitgebreide vragenlijsten in over levensstijl, eet- en drinkgedrag en gezondheidsproblemen.
De onderzoekers gingen aan de hand van de antwoorden op zoek naar een mogelijk verband tussen koffieconsumptie en overlijdensrisico. Die relatie is er niet, stellen ze. Koffiedrinkers overlijden niet eerder dan mensen die weinig of geen koffie drinken. Ook niet als zes koppen koffie per dag worden gedronken.
De epidemiologen trekken hun conclusies na correctie van andere risicofactoren als roken, alcoholconsumptie en overgewicht.
Essentiële correcties, zegt onderzoeker Rob van Dam, Nederlander van origine maar al jaren werkzaam in Boston. ‘Ve e l koffiedrinken gaat over het algemeen samen met een minder gezondheidsbewuste leefstijl. ’ Uit de vragenlijsten is af te leiden dat mensen die veel roken, drinken en eten ook meer koffiedrinken.
Naarmate meer koffie wordt gedronken, lijkt het overlijdensrisico iets af te nemen, met name voor vrouwen.
Dat is een F&F topic..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
hysterische vogeltjes/ katten steken geen poot uit
Hoe kom je toch aan die leuke filmpjes.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Uit hetzelfde artikel:quote:
Zal dat waar zijn? Waar baseren ze dat op?quote:Moslims dan? Die kozen bij de laatste verkiezingen vaak voor de PvdA, maar het CDA aast inmiddels op hun stemmen. De CDA-strategen hebben besloten het integratievraagstuk te laten rusten en moslims te paaien door te hameren op respect voor religieuze gevoeligheden. Echte islambashers en xenofoben kan Bos niet afpakken, zo hij dat al wil, van Wilders en Verdonk. En klassieke liberalen hebben een fijn plekje bij D66.
Ik vraag mij meer af waar ze dit op baseren:quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:09 schreef Klopkoek het volgende:
Zal dat waar zijn? Waar baseren ze dat op?
Hoogstwaarschijnlijk hebben ze geen flauw idee wat klassiek liberalisme inhoudt, want een klassiek liberaal heeft echt helemaal niets te zoeken bij D66.quote:En klassieke liberalen hebben een fijn plekje bij D66.
Jullie hebben een verwrongen beeld van het liberalisme. Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vraag mij meer af waar ze dit op baseren:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk hebben ze geen flauw idee wat klassiek liberalisme inhoudt, want een klassiek liberaal heeft echt helemaal niets te zoeken bij D66.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |