Ja LOL, die heeft hem aan me verkocht en als ik die 100% zou vertrouwen dan zou ik de vraag hier niet stellen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:20 schreef BolleSmurf het volgende:
Misschien ff langs de Peugeotdealert ...
Wie zegt dat dat kenteken klopt? Daar staat ook maar gewoon op wat de dealer heeft laten registreren, toch?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:43 schreef thaduck het volgende:
Staat toch gewoon op je kenteken vermeld als kW vermogen?
Ik wil krijgen waar ik voor betaald hebt. Die VTi is inderdaad behoorlijk sneller, maar als je geen praktisch vergelijkingsmateriaal hebt kun je met die info niet zoveel.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:41 schreef Rosbief het volgende:
De VTi sprint 3 sec sneller naar de 100, dat moet wel merkbaar zijn lijkt me. En zoniet, wat maakt het dan uit?
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:46 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat kenteken klopt? Daar staat ook maar gewoon op wat de dealer heeft laten registreren, toch?
Het lijkt mij, dat als je een auto verkoopt voor meer geld dan die volgens de catalogus waard is, je als dealer het verschil in eigen zak kunt steken. Lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat heeft een dealer er mee te winnen om de boel op zo'n manier te flessen?
Ik weet dat dat kan, maar is mij teveel gedoe. Er moet toch iets zijn onder de motorkap waaraan een 'kenner' meteen kan zien wat voor broembroem erin zit?quote:Maar laat hem anders op een rollerbank zetten, dan weet je het vermogen snel genoeg.
Een mooie afdekkap met een VTi logo?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:01 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:
Ik weet dat dat kan, maar is mij teveel gedoe. Er moet toch iets zijn onder de motorkap waaraan een 'kenner' meteen kan zien wat voor broembroem erin zit?
Was het maar zo'n feest...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een mooie afdekkap met een VTi logo?
Volgens mij kunnen ze dat niet flessen, dat wordt bepaald door de RDW dacht ik.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:46 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat kenteken klopt? Daar staat ook maar gewoon op wat de dealer heeft laten registreren, toch?
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:20 schreef Impala-neuker het volgende:
Logo is idd niet zichtbaar, maar het verschil is wel duidelijk zien omdat de motor er compleet anders uitziet.![]()
[ afbeelding ]
Oké, tanx!!!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:41 schreef Impala-neuker het volgende:
Uit peugeotdocumentatie, anders informeer voor de zekerheid bij je dealer, of trek daar 2 kappen open ter controle.
Laat ik het leuk maken, volgens deze website klopt het namelijk niet: http://www.peugeot.com/en(...)es/engine-types.aspxquote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:20 schreef Impala-neuker het volgende:
Logo is idd niet zichtbaar, maar het verschil is wel duidelijk zien omdat de motor er compleet anders uitziet.![]()
[ afbeelding ]
Precies, had ik ook al gevonden. En er is ook nog een 'gewone' 1.4 (instapmodelletje), die ik zeker niet moet hebben (0 naar 100 in 15 sec). Daar kan ik nergens plaatjes van terugvinden, maar die zal er vast weer héél anders uitzien. .quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Laat ik het leuk maken, volgens deze website klopt het namelijk niet: http://www.peugeot.com/en(...)es/engine-types.aspx
De linker is dan de VTI en de rechter is de HPT.
HPT/THP:
[ afbeelding ]
VTI:
[ afbeelding ]
En volgens de website is de HPT weer iets beter dan de VTI.
Tanx! Ik had het kenteken al op andere sites gecheckt maar die vonden bijna geen info.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:45 schreef GT3 het volgende:
Anders check je even het kenteken bij de rdw en ga je naar het tab blad Eigenschappen. Daar staat aan gegeven wat het motorvermogen en de cilinder inhoud van de auto is. staat ook op de kenteken papieren trouwens......
een 207 1.4 heeft 53kW (73 pk) met 1360 cc
een 207 1.4 16v heeft 65 kW (88 pk) met 1360 cc
een 207 1.4 16v VTi heeft 70 kw (95 pk) met 1367 cc
Die HPT heeft ook een turbo zo te zien, dat kun je dus meteen wegstrepen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Laat ik het leuk maken, volgens deze website klopt het namelijk niet: http://www.peugeot.com/en(...)es/engine-types.aspx
De linker is dan de VTI en de rechter is de HPT.
HPT/THP:
[ afbeelding ]
VTI:
[ afbeelding ]
En volgens de website is de HPT weer iets beter dan de VTI.
Niet zo gek dat die traag is. Ding weegt leeg 1150kg en dan is 95pk gewoon veel te weinig. Dat was 15 jaar geleden ook al het geval, maar mensen verwachten gewoon niet dat zo'n kleine auto zo zwaar is geworden.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:50 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:
Ik weet alleen dat het betreffende familielid zei dat de auto "erg traag optrekt", terwijl ze een auto gewend is die maar marginaal sneller was. Dus ik wil binnenkort gewoon nog even bij d'r langsgaan, even de motorkap opentrekken en me ervan verzekeren dat het oké is. Dan is wat mij betreft de kous af, en moet ze het er maar mee doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |