Je bent niet de betere ploeg als je met 4-1 naar huis wordt gestuurd. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Frankrijk was gewoon de betere ploeg. Nederland heeft gewoon goed de counters afgemaakt en fantastisch hard gewerkt!
Dat hebben we ook wel, zeker. We speelden ook lang niet zo goed als tegen Italië.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:44 schreef venomsnake het volgende:
Zelfs Van Basten zegt dan Nederland geluk heeft gehad man..
Tuurlijk is het fijn dat je de Fransen afslacht. Dat ontken ik ook niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Maar toch fijn als je minder speelt en toch de Franzen zo afslacht.
Genoeg kansen gehad hoor. Maar Henry wipte de bal over, ze hadden een pingel moeten hebben, schoten vaak door het midden, en VD Sar stond gewoon prima te keepen.quote:Frankrijk viel aan, was gevaarlijk, en zette druk. Ze moesten wel. Maar eigenlijk creëerden ze vaak maar bar weinig.
Helemaal mee eens. Mensen die zeggen dat NL grandioos heeft gespeeld moeten echt de wedstrijd nog een rustig nakijken. NL was een schim van hoe ze speelden tegen Italie. Toen bleven ze de hele tijd in de aanval. Dat was nu totaal niet aan de orde. Het is dat Robben een magistrale goal maakt (die ook 99 van de 100x mislukt), anders moet ik nog zien hoe de wedstrijd verder gaat met de stand 2 - 1quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik ben het wel enigszins eens met de TT, het had anders af kunnen lopen als Frankrijk iets zorgvuldiger in de afwerking was geweest. Aan de andere kant, zo vaak komt het niet voor dat Oranje een lesje in efficiëntie geeft, daar mogen we best van genieten![]()
Inderdaad er zat een moment in deze wedstrijd dat de scheidsrechter echt al lange tijd niet niet ging fluiten en respect voor de Frankrijk die 't ook voetballend wilde winnen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ook de rol van de scheidsrechter mag niet onderschat worden, daar hebben we zowel vandaag als tegen Italië mazzel mee gehad. Zowel Fandel als Frojdfeldt lieten goed doorspelen, zonder te fluiten voor pietluttige dingen.
Van Basten stelt natuurlijk alle reserves op, maar wie weet winnen die ook nog welquote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:53 schreef kraakvandaal het volgende:
Alleen al daarom moeten we tegen Roemenie onze sportieve plicht doen
En Italie - Frankrijk wordt een killer.
De laatste zin is gewoon geweldigquote:This makes Van Basten’s decision to up the ante with the addition of Robben all the braver and he was rewarded in the 59th minute with a goal that left France staring at the road home. Ruud van Nistelrooy’s back-heel took several France defenders out of the game and allowed Robben to speed down the left flank, his cross finding another substitute, Robin van Persie, on for Kuyt, at the far post. Had Coupet made more of an effort to keep the ball out, who knows what might have happened; instead, he seemed almost resigned to his fate, sticking out one hand in a half-hearted attempt at opposition. The ball struck him, but bounced off and over the line. If he had a towel, he should have thrown that into the net as well.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:53 schreef kraakvandaal het volgende:
Alleen al daarom moeten we tegen Roemenie onze sportieve plicht doen
En Italie - Frankrijk wordt een killer.
Nederland had ook - voordat het EK begon - wel 4 of 5 kansen nodig om een goal te maken hoor. Maar dat vergeten we dan voor het gemak even snel.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 02:42 schreef Tsurany het volgende:
Je kan wel praten over kansen, maar als je een team hebt dat zulke kansen gewoon niet kan benutten dan heb je alsnog een waardeloos team. Wat heb je nou aan kansen als je de klasse mist het af te maken?
Nee dat vergeten we niet, maar dat is nu gewoon niet belangrijk. Het gaat erom welke prestaties je NU neerzet, niet welke je de wedstrijden hiervoor neerzette.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 02:46 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nederland had ook - voordat het EK begon - wel 4 of 5 kansen nodig om een goal te maken hoor. Maar dat vergeten we dan voor het gemak even snel.
Ze trainen wel al wat langer samen hè.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:02 schreef kraakvandaal het volgende:
Er staat nu een team en dat al 2 wedstrijden.
Klopt idd, maar ik vraag me af of het scoren zo makkelijk zal blijven gaan. Dat heb je namelijk wel nodig om de winnen. We zullen het zien de komende 4 wedstrijden (hoop ik).quote:Op zaterdag 14 juni 2008 02:56 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Nee dat vergeten we niet, maar dat is nu gewoon niet belangrijk. Het gaat erom welke prestaties je NU neerzet, niet welke je de wedstrijden hiervoor neerzette.
Zeker. Maar in tegenstelling tot blijkbaar heel veel mensen ben ik niet zo lyrisch over het vertoonde spel vanavond. Frankrijk had moeite om te scoren. Wat gebeurt er als NL een team treft die dat probleem niet heeft? Maar ook dat moeten we afwachten.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:02 schreef kraakvandaal het volgende:
Er staat nu een team en dat al 2 wedstrijden.
Idd. Dat heeft 1988 ook wel bewezen!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:17 schreef AryaMehr het volgende:
Van de mat gespeeld is iets wat overdreven. Maar Frankrijk was wel degelijk de gevaarlijkste vanavond. Maar goed, alleen kampioenen winnen ook de mindere wedstrijden!
Roemenie kan nu weleens de lachende 3e worden met 3x gelijkspel.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:15 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zeker. Maar in tegenstelling tot blijkbaar heel veel mensen ben ik niet zo lyrisch over het vertoonde spel vanavond. Frankrijk had moeite om te scoren. Wat gebeurt er als NL een team treft die dat probleem niet heeft? Maar ook dat moeten we afwachten.
Zou kunnen kloppen, ware het niet dat NL heel anders - BETER - de wedstrijd verder speelde na de 1 - 0 tegen Italie. Dat haalt jou argument een beetje neer.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit lag allemaal geheel in de lijn der verwachtingen, wanneer je als NL zo snel de 1-0 scoort. Frankrijk heeft gewoon een goeie ploeg en als zij achter staan, MOETEN ze wel. Het spelbeeld na de 1-0 was daarom ook heel normaal en valt NL niet te verwijten. Voetbal is ook psychologie. Als Frankrijk op 1-0 was gekomen, hadden we een geheel andere wedstrijd gezien en waren de Fransen misschien wel door ons "weggespeeld".
Het Franse team was sterker dan het Ilaliaanse, meer voetbal in de ploeg.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:24 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zou kunnen kloppen, ware het niet dat NL heel anders - BETER - de wedstrijd verder speelde na de 1 - 0 tegen Italie. Dat haalt jou argument een beetje neer.
Wat zij zegt.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:12 schreef TC03 het volgende:
Hmm. Frankrijk was gedurende minimaal 45 minuten de bovenliggende partij. Met name de laatste 10 minuten van de eerste helft en de eerste 20 minuten van de tweede helft had Nederland het echt zwaar. Frankrijk had de meeste kansen, maar er zaten bar weinig goede kansen bij. Er waren misschien twee of drie echt uitgespeelde kansen, en daarvan was er één een doelpunt. De overige kansen waren allemaal harde en gevaarlijke schoten vanuit de tweede lijn, maar ze kwamen recht op Van de Sar af. Niet extreem gevaarlijk. Frankrijk was het meest gevaarlijk, maar Nederland was verreweg het meest efficient en creëerde de beste kansen. Bovendien maakte Frankrijk ook veel slordigheidsfouten. Nederland heeft terecht gewonnen, alhoewel enigszins geflatteerd. Maar geflatteerd winnen met 4-1, ook dat had niemand vooraf verwacht.![]()
Dat is appels met peren vergelijken en deze opmerking bewijst dat je weinig verstand hebt van voetbal.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:24 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zou kunnen kloppen, ware het niet dat NL heel anders - BETER - de wedstrijd verder speelde na de 1 - 0 tegen Italie. Dat haalt jou argument een beetje neer.
Nee niks er van, je bent een zij.quote:
Ik kreeg er ook nog echt rillingen vanquote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:58 schreef UtrechtSlim het volgende:
Lees gewoon eens wat de rest van Europa ervan vindt. Hier uit The Times
http://www.timesonline.co(...)8/article4134237.ece
Die geven ons alle krediet voor het lef dat we hebben getoond. Ik krijg er rillingen van als ik dit lees. Oranje, je bent in één woord: geweldig!
quote:I'm not gonna lie, I achieved multiple orgasm while watching this match.
Uiteindelijk maakt het natuurlijk ook geen zak uit. Tegen Italie 'moest' je winnen om een goede start te maken maar als je met 1-0 voorstaat tegen Frankrijk dan heb je natuurlijk geen zin om zelf te gaan voetballen. Dat je vervolgens de doelpunten zelf maakt zou je geflatteerd of zelfs onverdiend kunnen noemen maar dat maakt geen zak uit want zulke wedstrijden moet je nu eenmaal ook kunnen winnenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat hij zegt.
Als dit het beste is wat ze post-Zidane gedaan hebben is dat niet echt heel briljant hoor. Ze waren ongeveer even goed als NL en NL was deze wedstrijd eigenlijk niet briljant (ook zeker niet slecht). Aanvallend was Fr vrij zwak vond ik (Ribery was de enige die imho echt gevaarlijk was).quote:Op zaterdag 14 juni 2008 06:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je moet er ook eerlijk in zijn. Nederland won gewoon op de manier waarop de Duitsers het doorgaans doen.
Frankrijk speelde gewoon zijn beste wedstrijd in het post-Zidane tijdperk , kon een uur lang een tempo opleggen dat voor Nederland een versnelling of twee te hoog bleek , maar kwam niet tot scoren. Van der Sar bleek te stoppen wat Coupet makkelijk liet liggen. (die éérste goal bv, een corner die in de kleine rechthoek terecht komt moet een topkeeper ALTIJD hebben. Coupet (en dat is geen topkeeper) bleef gewoon op zijn lijn staan.)
Benieuwd of in de finale Duitsland de kansen die ze krijgen wél zal laten liggen ...
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Er had ook een blauwe smurf onder de middenstip vandaan kunnen springen en het Franse doel kunnen stelen zodat we helemaal niet hadden kunnen scoren!!
4 - 1
Als we ook vanuit een achterstand kunnen winnen dan ben ik echt enorm onder de indrukquote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:25 schreef pfaf het volgende:
Tjsa, hét verschil tussen Nederland en haar tegenstanders is tot nu toe de efficientie gebleken. Als je dan ook nog een keeper hebt die elke wedstrijd 2 bijna zekere doelpunten weet te keren win je onoverhoopt en geflatteerd en wellicht wat onterecht.
Godskolere kan het nog clichématigerquote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:40 schreef Barca het volgende:
Van mijn web-log
we tikten de leren kogel naar hartelust rond.
Nee dank je. Ik ga de 'kiekeboe' wel lezen.quote:
Of je wint juist wel terecht door de kunde van de keeper. V/d Sar staat daar niet voor lul natuurlijk, hij moet ballen tegenhouden. Dat hij dat zo formidabel doet is een kwaliteit, dat kan je niet allemaal toeschrijven aan geluk.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:25 schreef pfaf het volgende:
Tjsa, hét verschil tussen Nederland en haar tegenstanders is tot nu toe de efficientie gebleken. Als je dan ook nog een keeper hebt die elke wedstrijd 2 bijna zekere doelpunten weet te keren win je onoverhoopt en geflatteerd en wellicht wat onterecht.
och, de 3-1 een minuut naar de 2-1 getuigt toch ook wel van veerkracht.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:33 schreef Doc het volgende:
[..]
Als we ook vanuit een achterstand kunnen winnen dan ben ik echt enorm onder de indruk
Fantastische combinaties inderdaad. Er waren er overigens minder dan 20 volgens mij, maar bijna allemaal maar 1 keer raken.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
Net voordat de Fransen opkwamen, had Nederland toch zo'n sterk staaltje tikwerk! Ik denk dat er een stuk of 30 passes waren zonder dat de Fransen er tussen kwamen, uiteindelijk werd het schot van Sneijder (?) geblokt door een Fransoos. Dat was echt ultiem hoor!
Zonder meer, maar nog wel gebruik makend van het feit dat de Fransen alleen naar voren (moesten) denken op dat moment en juist niet gefocused waren op de een strakke verdediging.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
och, de 3-1 een minuut naar de 2-1 getuigt toch ook wel van veerkracht.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 04:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken en deze opmerking bewijst dat je weinig verstand hebt van voetbal.
Dat doe ik toch ook helemaal niet? Ik heb het woord geluk nergens genoemd.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:34 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Of je wint juist wel terecht door de kunde van de keeper. V/d Sar staat daar niet voor lul natuurlijk, hij moet ballen tegenhouden. Dat hij dat zo formidabel doet is een kwaliteit, dat kan je niet allemaal toeschrijven aan geluk.
Een geflatteerde zege is m.i. doorgaans een zege die totstandkomt of door pech van de tegenstander, of door geluk van de winnaar.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat doe ik toch ook helemaal niet? Ik heb het woord geluk nergens genoemd.
Volgens mij ook ja. Ik meen me trouwens ook te herinneren dat Oranje een aardig deel van de eerste helft werd uitgefloten vanwege toch wel 'Griekenland-achtig' voetbal (tikkie breed en tikkie terug). Gelukkig ging dat in de tweede helft beter.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Een geflatteerde zege is m.i. doorgaans een zege die totstandkomt of door pech van de tegenstander, of door geluk van de winnaar.
Griekenland doet dat bij 0-0, dat is heel wat anders. Wij stonden voor, dus dan mogen die Fransen hem komen halen. Bij geflatteerd denk ik trouwens aan een te hoog uitgevallen score, maar wel een terechte overwinning.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja. Ik meen me trouwens ook te herinneren dat Oranje een aardig deel van de eerste helft werd uitgefloten vanwege toch wel 'Griekenland-achtig' voetbal (tikkie breed en tikkie terug). Gelukkig ging dat in de tweede helft beter.
http://www.footyhighlights.com/?p=426quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:51 schreef DemonCleaner het volgende:
Ik denk dat je wel een wat ander spelbeeld had gezien als Nederland zelf niet zo vroeg al scoorde. Dan moet je toch meer blijven aanvallen. Eerste 25 minuten waren desondanks sowieso voor Nederland. 15 minuten voor en na rust hadden we het wel moeilijk. Maar hoeveel echt hele grote kansen hebben de Fransen nu gehad?
Meer waanzinnig blij met de overwinning, maar nuchter wat betreft het idee dat oranje nu iedereen wel even oprolt.quote:
En ook toen werd Sar een keer gemaand door de scheidsrechter wegens tijd rekken (in de 56e minuut nota bene) en moesten we een ingooi inleveren omdat Gio niemand vond om hem naar toe te gooienquote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja. Ik meen me trouwens ook te herinneren dat Oranje een aardig deel van de eerste helft werd uitgefloten vanwege toch wel 'Griekenland-achtig' voetbal (tikkie breed en tikkie terug). Gelukkig ging dat in de tweede helft beter.
Die highlights speelt ie bij mij niet af zo te zien. Maar het is inderdaad niet zo dat we verder veel kansen hadden. We hadden die eerste 25 minuten echter wel het betere van het spel. Daarna konden we de bal niet meer in de ploeg houden en werden de Fransen gevaarlijk. Dan moet je wel het geluk/de klasse hebben om die 2-0 te maken. Tijdens de wedstrijd zat ik te mopperen op de wissels, maar je kan wel zeggen dat Van Basten met die aanvallende wissels en de snelheid die je met Robben en Van Persie brengt een countergoal afdwingt.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:55 schreef scanman01 het volgende:
[..]
http://www.footyhighlights.com/?p=426
Na de goal zie je eigenlijk nog maar erg weinig van NL (behalve de doelpunten natuurlijk)
Maar geweldig blijft het. We hebben hier ook als gekken staan schreeuwen bij de doelpunten
Precies. Zoals ik al zei; De eerste 30 minuten speelde Nederland goed, daarna werd het snel minder, na de rust kwam er wat meer actie voorin maar had de verdediging van Nederland het heel erg zwaar, en na de goal van Henry leek de voorhoede van Nederland het licht gezien te hebben en was de aanval van Frankrijk eigenlijk in 1 klap gebroken. On-Nederlands haastquote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:10 schreef DemonCleaner het volgende:
Verder vond ik het ook wel opvallend dat we juist goed stonden te voetballen toen die 2-1 viel, beter dan het halfuur ervoor. De Fransen scoorden eigenlijk ook tegen met een counter
Ach, voor relativeren en nuance moet je in dit forum niet zijn. Voor een gedegen analyse moet je over een maandje in VBL maar terug komen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:03 schreef Soul79 het volgende:
Wat een azijnpissers die mij (TS) voor azijnpisser uitmakenAlsof ik in hun biertje spuug.
Dat deed Van Nistelrooy deze wedstrijd juist uitstekend. Al is het wel zo dat hij er normaal gesproken niet sterk in is inderdaad. En wat betreft Mathijsen ben ik het helemaal met je eens, die is de zwakste schakel in dit Oranje.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:21 schreef Klopkoek het volgende:
Als je eerlijk bent heeft NL gewoon nog steeds zwakke kanten. Mathijssen die loopt te prutsen. Verdedigers die geen aanval kunnen opbouwen en een Van Nistelrooy die geen bal kan vasthouden. Toen Van Nistelrooy dat opeens wel voor elkaar kreeg was het gelijk gevaarlijk (de 2-0).
Van Nistelrooy verloor heel veel ballen. Kaatste beroerd terug. Als het goed is kun je dat in de statistieken terug zien. Onder andere de website de5eman houdt dat bij.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:23 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Dat deed Van Nistelrooy deze wedstrijd juist uitstekend. Al is het wel zo dat hij er normaal gesproken niet sterk in is inderdaad. En wat betreft Mathijsen ben ik het helemaal met je eens, die is de zwakste schakel in dit Oranje.
Ik wil dat helemaal niet zien eigenlijkquote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Van Nistelrooy verloor heel veel ballen. Kaatste beroerd terug. Als het goed is kun je dat in de statistieken terug zien. Onder andere de website de5eman houdt dat bij.
Wel moet ik erbij zeggen dat Van Nistelrooy heel vaak in de lucht werd aangespeeld en je kunt nu eenmaal weten dat dat niet zijn sterkste kant is.
Ik blijf erbij dat ik wel eens wil zien wat er gebeurt als Oranje achter komt te staan. Naar mijn smaak is Oranje nog steeds matig in het maken van het spel. Is de bal voorin dan is het wel van tik-tik maar dat traject daarvoor.... heb ik mijn twijfels over.
Op de BBC werd Van Nistelrooij unaniem (Alan Hansen, Lineker, Shearer) de hemel in geprezen. Juist omdat hij steeds aanspeelbaar was, ballen vast hield en duels won, en dat tegen die Franse (en daarvoor Italiaanse) reuzen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Van Nistelrooy verloor heel veel ballen. Kaatste beroerd terug. Als het goed is kun je dat in de statistieken terug zien. Onder andere de website de5eman houdt dat bij.
Wel moet ik erbij zeggen dat Van Nistelrooy heel vaak in de lucht werd aangespeeld en je kunt nu eenmaal weten dat dat niet zijn sterkste kant is.
absoluut niet, dit hoor ik telkens van de criticasters, maar dat is een denkfout, frankrijk heeft zeker overheerst, maar ze hebben maar 1 echte gevaarlijk kans gehad en dat was de lob van henry, de rest waren geen uitgespeelde kansen en zwakke schoten vanuit moeilijke posities.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:17 schreef AryaMehr het volgende:
Maar Frankrijk was wel degelijk de gevaarlijkste vanavond.
Precies, zo is het en niet anders.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:15 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
absoluut niet, dit hoor ik telkens van de criticasters, maar dat is een denkfout, frankrijk heeft zeker overheerst, maar ze hebben maar 1 echte gevaarlijk kans gehad en dat was de lob van henry, de rest waren geen uitgespeelde kansen en zwakke schoten vanuit moeilijke posities.
er was maar 1 land dodelijk gisteravond en dat was nederland
Dat geeft wel aan dat NL niet "van de mat gespeeld" is.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
De statistieken:
55.2% Possession 44.8%
16 Shots 25
9 Shots on target 7
4 Saves 2
2 Corners 6
17 Fouls 17
0 Offsides 0
1 Yellow cards 2
0 Red cards 0
29 Tackles 14
362 Accurate passes 284
38 Bad passes 88
Linkerkant is Nederland, rechtercijfers Frankrijk.
Dit is best wel een verschil..quote:362 Accurate passes 284
38 Bad passes 88
Tuurlijk - er wordt ook niet gezegd dat dat niet het geval is. De keeper is echter over het algemeen degene die een grote invloed heeft op de stand (die nu zeer goed voor NL was en ook het meest relevant is). Op het gehele spelbeeld (of het ene team al dan niet van de mat gespeeld wordt) heeft hij wat minder invloed.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:11 schreef Rumille het volgende:
Heb nog niet het hele topic doorgelezen dus misschien dubbel:
Maar al dat gezeur van, ja als de keepers waren omgewisseld dan had Frankrijk gewonnen.
Ja hallo? De keeper is ook deel van het team, dus als die de ballen eruit haalt, dan is dat ook goed gedaan.
Juist. Na de 2-0 zetten de Fransen er nog een tandje bij en dat was even spannend maar de 3-1 25 sec na de 2-1 was gewoon een mokerslag.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:14 schreef Flawless2006 het volgende:
Mogen we ook niet vergeten dat Oranje op een gegeven moment in een zetel zat en de Fransen na de 0-0 en een 2-0 achterstand ook wel mochten komen een xtje.
Dan heb je toch een andere wedstrijd gezien vrees ik. De BBC o.a. was niet voor niets erg lovend over hem.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:21 schreef Klopkoek het volgende:
een Van Nistelrooy die geen bal kan vasthouden. Toen Van Nistelrooy dat opeens wel voor elkaar kreeg was het gelijk gevaarlijk (de 2-0).
Maar eveneens dat de Fransen niet de mindere waren en NL vooral uitblonk in effectiviteit.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:59 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat geeft wel aan dat NL niet "van de mat gespeeld" is.
Deze opmerking zou relevant zijn als het topic "We speelden Frankrijk natuurlijk wel van de mat" zou hetenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar eveneens dat de Fransen niet de mindere waren en NL vooral uitblonk in effectiviteit.
De BBC ziet het wel vaker verkeerd (en gekleurd richting Premier League spelers). De 2-1 was gewoonweg de 'schuld' van Van Nistelrooy. Hij verloor domweg de bal en binnen 10 seconden lag hij bij Van der Sar in het doel.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:22 schreef Skwish het volgende:
[..]
Dan heb je toch een andere wedstrijd gezien vrees ik. De BBC o.a. was niet voor niets erg lovend over hem.
Balvast, goed positiespel, won juist veel duels, bracht rust in het team, vooral toen Engelaar het moeilijk kreeg.
Was meteen ook één van de weinige keren dat hij de bal verloor. En vaak was er weinig aansluiting, als je dan met de kwaliteiten van Van Nistelrooy tegen Thuram en Gallas staat dan kan je weleens een bal verliezen. Maar hij deed het gister echt een stuk beter dan normaal, speelde een sterke wedstrijd.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De BBC ziet het wel vaker verkeerd (en gekleurd richting Premier League spelers). De 2-1 was gewoonweg de 'schuld' van Van Nistelrooy. Hij verloor domweg de bal en binnen 10 seconden lag hij bij Van der Sar in het doel.
Zoals ik al zei, Van Nistelrooij heeft verreweg de moeilijkste positie op het veld, veel balverlies is er inherent aan. Dat de Fransen vervolgens als een mes door boter door de NL defensie wandelen en scoren is natuurlijk niet zijn 'schuld'.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De BBC ziet het wel vaker verkeerd (en gekleurd richting Premier League spelers). De 2-1 was gewoonweg de 'schuld' van Van Nistelrooy. Hij verloor domweg de bal en binnen 10 seconden lag hij bij Van der Sar in het doel.
Van der Sar was niet aan het tijd rekken om het tijd rekken, maar hij deed dit om wat rust te creeeren. Om iedereen weer even tijd te geven om te ademen. Nog weer zo'n iemand die geen verstand heeft van voetbal maar wel zn bek meent open te moeten trekken. Je bent net zo erg als al die domme dozen die werden geinterviewd bij het RTL nieuws. Alsof een vrouw een goeie analyse kan geven van een voetbalwedstrijdquote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:07 schreef Soul79 het volgende:
[..]
En ook toen werd Sar een keer gemaand door de scheidsrechter wegens tijd rekken (in de 56e minuut nota bene) en moesten we een ingooi inleveren omdat Gio niemand vond om hem naar toe te gooien![]()
Precies, maar er zijn hier genoeg zogenaamde voetbalkenners die het begrip context vreemd zijn. Een wedstrijd in een poule en ook bepaalde delen van een wedstrijd spelen zich af binnen een bepaalde context. Wat Van Basten al zei: Wij willen, zij moeten.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:14 schreef Flawless2006 het volgende:
Mogen we ook niet vergeten dat Oranje op een gegeven moment in een zetel zat en de Fransen na de 0-0 en een 2-0 achterstand ook wel mochten komen een xtje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |