abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2008 @ 11:51:09 #176
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59384722
De statistieken:

55.2% Possession 44.8%
16 Shots 25
9 Shots on target 7
4 Saves 2
2 Corners 6
17 Fouls 17
0 Offsides 0
1 Yellow cards 2
0 Red cards 0
29 Tackles 14
362 Accurate passes 284
38 Bad passes 88

Linkerkant is Nederland, rechtercijfers Frankrijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:01:59 #177
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59384884
Toch valt het alleszins mee. Als je deze BBC-samenvatting ziet en de kansen (incl. doelpunten) gaat tellen voor beide ploegen (ervanuitgaande dat de BBC ook echt alle highlights laat zien), dan heeft Frankrijk 8 kansen en Nederland 7 kansen gecreëerd. Neemt niet weg dat het spel van de Fransen idd dominanter en dat van Nederland afwachtender was tot en met Robbens doelpunt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59384993
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Van Nistelrooy verloor heel veel ballen. Kaatste beroerd terug. Als het goed is kun je dat in de statistieken terug zien. Onder andere de website de5eman houdt dat bij.

Wel moet ik erbij zeggen dat Van Nistelrooy heel vaak in de lucht werd aangespeeld en je kunt nu eenmaal weten dat dat niet zijn sterkste kant is.

Ik blijf erbij dat ik wel eens wil zien wat er gebeurt als Oranje achter komt te staan. Naar mijn smaak is Oranje nog steeds matig in het maken van het spel. Is de bal voorin dan is het wel van tik-tik maar dat traject daarvoor.... heb ik mijn twijfels over.
Ik wil dat helemaal niet zien eigenlijk

Maar inderdaad, we hebben al drie keer uit de counter en twee keer uit een spelhervatting gescoord. Zegt ook wel iets. Die doelpunten tellen net zo hard natuurlijk, maar counterdoelpunten kun je normaal gesproken als je achter staat wel vergeten. En de opbouw van achteruit is niet echt optimaal, maargoed, ik denk dat bijna geen enkel land op dit EK echt goede opbouwende verdedigers heeft, dat is er in het moderne voetbal een beetje uit.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_59385075
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Van Nistelrooy verloor heel veel ballen. Kaatste beroerd terug. Als het goed is kun je dat in de statistieken terug zien. Onder andere de website de5eman houdt dat bij.

Wel moet ik erbij zeggen dat Van Nistelrooy heel vaak in de lucht werd aangespeeld en je kunt nu eenmaal weten dat dat niet zijn sterkste kant is.
Op de BBC werd Van Nistelrooij unaniem (Alan Hansen, Lineker, Shearer) de hemel in geprezen. Juist omdat hij steeds aanspeelbaar was, ballen vast hield en duels won, en dat tegen die Franse (en daarvoor Italiaanse) reuzen.

Terechte lof, want dat doet hij nu voor het eerst, op het WK sprongen alle ballen nog van zijn voet. Hij staat op veruit de moeilijkste positie van het veld en krijgt doorgaans heel weinig steun.
pi_59385121
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 03:17 schreef AryaMehr het volgende:
Maar Frankrijk was wel degelijk de gevaarlijkste vanavond.
absoluut niet, dit hoor ik telkens van de criticasters, maar dat is een denkfout, frankrijk heeft zeker overheerst, maar ze hebben maar 1 echte gevaarlijk kans gehad en dat was de lob van henry, de rest waren geen uitgespeelde kansen en zwakke schoten vanuit moeilijke posities.

er was maar 1 land dodelijk gisteravond en dat was nederland

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2008 12:17:00 ]
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:37:53 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59385519
Is dat commentaar van de BBC ergens te vinden?

Gunter Netzer was op de ZDF juist matig kritisch op Van Nistelrooy. Bij die 2-0 beweerde hij in eerste instantie zelfs dat hij die actie voor eigen gewin deed.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59385558
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:15 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

absoluut niet, dit hoor ik telkens van de criticasters, maar dat is een denkfout, frankrijk heeft zeker overheerst, maar ze hebben maar 1 echte gevaarlijk kans gehad en dat was de lob van henry, de rest waren geen uitgespeelde kansen en zwakke schoten vanuit moeilijke posities.

er was maar 1 land dodelijk gisteravond en dat was nederland
Precies, zo is het en niet anders.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:43:26 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59385645
Die handsbal van Ooijer vergeten

Nogmaals kijk naar de statistieken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59385705
In het voetbal gaat het erom dat je de bal tussen die palen krijgt, en doe je dat een keer vaker dan je tegenstander dan win je ;

dat lukte Frankrijk 1 keer,

en Nederland lukte dat 4 keer.

I rest my case.

"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juni 2008 @ 12:59:02 #185
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_59385930
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
De statistieken:

55.2% Possession 44.8%
16 Shots 25
9 Shots on target 7
4 Saves 2
2 Corners 6
17 Fouls 17
0 Offsides 0
1 Yellow cards 2
0 Red cards 0
29 Tackles 14
362 Accurate passes 284
38 Bad passes 88

Linkerkant is Nederland, rechtercijfers Frankrijk.
Dat geeft wel aan dat NL niet "van de mat gespeeld" is.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 14 juni 2008 @ 13:07:15 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_59386084
quote:
362 Accurate passes 284
38 Bad passes 88
Dit is best wel een verschil..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_59386146
Heb nog niet het hele topic doorgelezen dus misschien dubbel:

Maar al dat gezeur van, ja als de keepers waren omgewisseld dan had Frankrijk gewonnen.
Ja hallo? De keeper is ook deel van het team, dus als die de ballen eruit haalt, dan is dat ook goed gedaan.
pi_59386212
Mogen we ook niet vergeten dat Oranje op een gegeven moment in een zetel zat en de Fransen na de 0-0 en een 2-0 achterstand ook wel mochten komen een xtje.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juni 2008 @ 13:16:10 #189
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_59386230
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:11 schreef Rumille het volgende:
Heb nog niet het hele topic doorgelezen dus misschien dubbel:

Maar al dat gezeur van, ja als de keepers waren omgewisseld dan had Frankrijk gewonnen.
Ja hallo? De keeper is ook deel van het team, dus als die de ballen eruit haalt, dan is dat ook goed gedaan.
Tuurlijk - er wordt ook niet gezegd dat dat niet het geval is. De keeper is echter over het algemeen degene die een grote invloed heeft op de stand (die nu zeer goed voor NL was en ook het meest relevant is). Op het gehele spelbeeld (of het ene team al dan niet van de mat gespeeld wordt) heeft hij wat minder invloed.

Het NLs elftal heeft terecht gewonnen omdat ze de beter keeper hebben. Dat moge wel duidelijk zijn.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 13:20:03 #190
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_59386300
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:14 schreef Flawless2006 het volgende:
Mogen we ook niet vergeten dat Oranje op een gegeven moment in een zetel zat en de Fransen na de 0-0 en een 2-0 achterstand ook wel mochten komen een xtje.
Juist. Na de 2-0 zetten de Fransen er nog een tandje bij en dat was even spannend maar de 3-1 25 sec na de 2-1 was gewoon een mokerslag.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_59386340
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:21 schreef Klopkoek het volgende:
een Van Nistelrooy die geen bal kan vasthouden. Toen Van Nistelrooy dat opeens wel voor elkaar kreeg was het gelijk gevaarlijk (de 2-0).
Dan heb je toch een andere wedstrijd gezien vrees ik. De BBC o.a. was niet voor niets erg lovend over hem.

Balvast, goed positiespel, won juist veel duels, bracht rust in het team, vooral toen Engelaar het moeilijk kreeg.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 13:37:37 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59386589
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:59 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat geeft wel aan dat NL niet "van de mat gespeeld" is.
Maar eveneens dat de Fransen niet de mindere waren en NL vooral uitblonk in effectiviteit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59386677
Joh, het hele voetbal heeft altijd 'morele winnaars' die eigenlijk beter waren, mooier speelden, aanvallender speelden, betere kansen hadden, pech met de scheidsrechter, pech dat de Duitsers in blessuretijd nog net even een bal tussen die palen schopten, etc etc ad infinitum.

Ik ga me niet eens afvragen of zulks bij Frankrijk dit keer het geval was. Het doet er namelijk niet toe. De keren dat we verloren deed het er niet toe of we 'eigenlijk hadden moeten winnen', andersom doet het er nu ook niet toe.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juni 2008 @ 13:45:50 #194
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_59386713
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar eveneens dat de Fransen niet de mindere waren en NL vooral uitblonk in effectiviteit.
Deze opmerking zou relevant zijn als het topic "We speelden Frankrijk natuurlijk wel van de mat" zou heten
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:03:27 #195
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59387027
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:22 schreef Skwish het volgende:

[..]

Dan heb je toch een andere wedstrijd gezien vrees ik. De BBC o.a. was niet voor niets erg lovend over hem.

Balvast, goed positiespel, won juist veel duels, bracht rust in het team, vooral toen Engelaar het moeilijk kreeg.
De BBC ziet het wel vaker verkeerd (en gekleurd richting Premier League spelers). De 2-1 was gewoonweg de 'schuld' van Van Nistelrooy. Hij verloor domweg de bal en binnen 10 seconden lag hij bij Van der Sar in het doel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59387263
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De BBC ziet het wel vaker verkeerd (en gekleurd richting Premier League spelers). De 2-1 was gewoonweg de 'schuld' van Van Nistelrooy. Hij verloor domweg de bal en binnen 10 seconden lag hij bij Van der Sar in het doel.
Was meteen ook één van de weinige keren dat hij de bal verloor. En vaak was er weinig aansluiting, als je dan met de kwaliteiten van Van Nistelrooy tegen Thuram en Gallas staat dan kan je weleens een bal verliezen. Maar hij deed het gister echt een stuk beter dan normaal, speelde een sterke wedstrijd.

Daarnaast is Van Nistelrooy natuurlijk niet de enige schuldige aan die goal. Sagnol werd niet opgevangen en Henry stond buitenspel.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_59387791
Van Nistelrooy is juist voor het eerst een verademing met zn goede spel, hij gaat zelfs succesvol aan het dribbelen... een verademing tov voorgaande tournooien..
Brett Holman
pi_59387792
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, Van Nistelrooij heeft verreweg de moeilijkste positie op het veld, veel balverlies is er inherent aan. Dat de Fransen vervolgens als een mes door boter door de NL defensie wandelen en scoren is natuurlijk niet zijn 'schuld'.

Ik ben nooit de grootste Van Nistelrooy-fan geweest, maar één van de positieve dingen aan dit Oranje is dat hij nu veel beter uit de verf komt. Wat er gister aan ontbrak (zoals wel vaker) was dat Sneijder van Van der Vaart bij hem aansluiten.
pi_59388175
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:07 schreef Soul79 het volgende:

[..]

En ook toen werd Sar een keer gemaand door de scheidsrechter wegens tijd rekken (in de 56e minuut nota bene) en moesten we een ingooi inleveren omdat Gio niemand vond om hem naar toe te gooien

Van der Sar was niet aan het tijd rekken om het tijd rekken, maar hij deed dit om wat rust te creeeren. Om iedereen weer even tijd te geven om te ademen. Nog weer zo'n iemand die geen verstand heeft van voetbal maar wel zn bek meent open te moeten trekken. Je bent net zo erg als al die domme dozen die werden geinterviewd bij het RTL nieuws. Alsof een vrouw een goeie analyse kan geven van een voetbalwedstrijd
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_59388225
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:14 schreef Flawless2006 het volgende:
Precies, maar er zijn hier genoeg zogenaamde voetbalkenners die het begrip context vreemd zijn. Een wedstrijd in een poule en ook bepaalde delen van een wedstrijd spelen zich af binnen een bepaalde context. Wat Van Basten al zei: Wij willen, zij moeten.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')