abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juni 2008 @ 10:33:29 #151
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_59383726
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:25 schreef pfaf het volgende:
Tjsa, hét verschil tussen Nederland en haar tegenstanders is tot nu toe de efficientie gebleken. Als je dan ook nog een keeper hebt die elke wedstrijd 2 bijna zekere doelpunten weet te keren win je onoverhoopt en geflatteerd en wellicht wat onterecht.
Als we ook vanuit een achterstand kunnen winnen dan ben ik echt enorm onder de indruk
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juni 2008 @ 10:33:44 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59383729
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 09:40 schreef Barca het volgende:
Van mijn web-log
we tikten de leren kogel naar hartelust rond.
Godskolere kan het nog clichématiger
quote:
Nee dank je. Ik ga de 'kiekeboe' wel lezen.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:34:24 #153
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_59383731
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:25 schreef pfaf het volgende:
Tjsa, hét verschil tussen Nederland en haar tegenstanders is tot nu toe de efficientie gebleken. Als je dan ook nog een keeper hebt die elke wedstrijd 2 bijna zekere doelpunten weet te keren win je onoverhoopt en geflatteerd en wellicht wat onterecht.
Of je wint juist wel terecht door de kunde van de keeper. V/d Sar staat daar niet voor lul natuurlijk, hij moet ballen tegenhouden. Dat hij dat zo formidabel doet is een kwaliteit, dat kan je niet allemaal toeschrijven aan geluk.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juni 2008 @ 10:34:24 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59383732
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:33 schreef Doc het volgende:

[..]

Als we ook vanuit een achterstand kunnen winnen dan ben ik echt enorm onder de indruk
och, de 3-1 een minuut naar de 2-1 getuigt toch ook wel van veerkracht.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:35:25 #155
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59383738
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 01:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
Net voordat de Fransen opkwamen, had Nederland toch zo'n sterk staaltje tikwerk! Ik denk dat er een stuk of 30 passes waren zonder dat de Fransen er tussen kwamen, uiteindelijk werd het schot van Sneijder (?) geblokt door een Fransoos. Dat was echt ultiem hoor!
Fantastische combinaties inderdaad. Er waren er overigens minder dan 20 volgens mij, maar bijna allemaal maar 1 keer raken.

Frankrijk was inderdaad de meest aanvallende ploeg, maar dat is logisch: Frankrijk moest winnen, en ze stonden achter. Met veel kwaliteit in de ploeg speelden ze alles of niets. Dat komt heel sterk over, maar dat risico heeft ook een groot nadeel: veel ruimte achterin bij de Fransen en Nederland heeft daar volop van geprofiteerd. Daarom hebben ze ook verdiend gewonnen ondanks periodes waarin ze enorm onder druk stonden, en misschien wel verdiend gewonnen omdat ze zo veerkrachtig bleken onder druk.
Géén kloon van tvlxd!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juni 2008 @ 10:35:57 #156
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_59383745
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

och, de 3-1 een minuut naar de 2-1 getuigt toch ook wel van veerkracht.
Zonder meer, maar nog wel gebruik makend van het feit dat de Fransen alleen naar voren (moesten) denken op dat moment en juist niet gefocused waren op de een strakke verdediging.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:38:31 #157
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59383767
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 04:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat is appels met peren vergelijken en deze opmerking bewijst dat je weinig verstand hebt van voetbal.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:42:01 #158
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59383793
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:34 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Of je wint juist wel terecht door de kunde van de keeper. V/d Sar staat daar niet voor lul natuurlijk, hij moet ballen tegenhouden. Dat hij dat zo formidabel doet is een kwaliteit, dat kan je niet allemaal toeschrijven aan geluk.
Dat doe ik toch ook helemaal niet? Ik heb het woord geluk nergens genoemd.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:43:08 #159
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_59383803
Al krijg je elke wedstrijd 100 kansen tegen, is het spel niet om aan te zien maar win je wel zes wedstrijd achter elkaar met 4-1, dan hoor je mij niet klagen. Alles voor het resultaat, leve 'clown Bassie'!

zaterdag 14 juni 2008 @ 10:46:49 #160
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_59383839
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:42 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook helemaal niet? Ik heb het woord geluk nergens genoemd.
Een geflatteerde zege is m.i. doorgaans een zege die totstandkomt of door pech van de tegenstander, of door geluk van de winnaar.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:49:19 #161
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59383862
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:46 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Een geflatteerde zege is m.i. doorgaans een zege die totstandkomt of door pech van de tegenstander, of door geluk van de winnaar.
Volgens mij ook ja. Ik meen me trouwens ook te herinneren dat Oranje een aardig deel van de eerste helft werd uitgefloten vanwege toch wel 'Griekenland-achtig' voetbal (tikkie breed en tikkie terug). Gelukkig ging dat in de tweede helft beter.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:50:52 #162
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_59383877
ttja, uiteraard stond Nederland zwaar onder druk, maar dan mag je verwachten als een ploeg als Frankrijk voor zijn laatste kans speelt, geen team in de wereld dat niet onder druk komt in die situatie. En uiteraard heb je op momenten het geluk even nodig, hoewel we ook gewoon een geweldige keeper hebben, en dat is deel van onze kwaliteit.

Als je ondanks dat toch 4 keer scoort, waarvan 1 keer direct na een tegentreffer die hard aankomt speel je volgens mij gewoon een goede wedstrijd. Als je 4-1 wint kun je hoe dan ook niet stellen dat je werd weggespeeld.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_59383890
Ik denk dat je wel een wat ander spelbeeld had gezien als Nederland zelf niet zo vroeg al scoorde. Dan moet je toch meer blijven aanvallen. Eerste 25 minuten waren desondanks sowieso voor Nederland. 15 minuten voor en na rust hadden we het wel moeilijk. Maar hoeveel echt hele grote kansen hebben de Fransen nu gehad? Henry had een hele grote kans maar die schoot hij hoog over. Van der Sar heeft geen reddingen gemaakt zoals hij die tegen Italië wel een paar had. De meeste reddingen waren simpel.

Verder wist Frankrijk alleen te scoren met een buitenspelgoal en mochten ze van geluk spreken dat ze niet al in de eerste helft met 10 man stonden, Makelele had er gewoon af gemoeten natuurlijk. De 4-1 score is wel wat geflatteerd natuurlijk. Maar we zijn blijkbaar, ineens, heel erg scherp voorin. Laat dat nog maar een paar wedstrijden langer duren
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_59383903
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:49 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Volgens mij ook ja. Ik meen me trouwens ook te herinneren dat Oranje een aardig deel van de eerste helft werd uitgefloten vanwege toch wel 'Griekenland-achtig' voetbal (tikkie breed en tikkie terug). Gelukkig ging dat in de tweede helft beter.
Griekenland doet dat bij 0-0, dat is heel wat anders. Wij stonden voor, dus dan mogen die Fransen hem komen halen. Bij geflatteerd denk ik trouwens aan een te hoog uitgevallen score, maar wel een terechte overwinning.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:55:13 #165
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59383920
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:51 schreef DemonCleaner het volgende:
Ik denk dat je wel een wat ander spelbeeld had gezien als Nederland zelf niet zo vroeg al scoorde. Dan moet je toch meer blijven aanvallen. Eerste 25 minuten waren desondanks sowieso voor Nederland. 15 minuten voor en na rust hadden we het wel moeilijk. Maar hoeveel echt hele grote kansen hebben de Fransen nu gehad?
http://www.footyhighlights.com/?p=426

Na de goal zie je eigenlijk nog maar erg weinig van NL (behalve de doelpunten natuurlijk )

Maar geweldig blijft het. We hebben hier ook als gekken staan schreeuwen bij de doelpunten

[ Bericht 9% gewijzigd door scanman01 op 14-06-2008 11:01:06 ]
pi_59383983
Azijnpissers

4-1 4-1 4-1 4-1
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 14 juni 2008 @ 11:02:24 #167
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59384008
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:00 schreef StarGazer het volgende:
Azijnpissers
Meer waanzinnig blij met de overwinning, maar nuchter wat betreft het idee dat oranje nu iedereen wel even oprolt.
pi_59384028
Wat een azijnpissers die mij (TS) voor azijnpisser uitmaken Alsof ik in hun biertje spuug.

Ik ben juist 10x zo blij, juist omdat gister een keer alles lukte waar NL meestal net-niet is. Elke halve kans was een goal, terwijl de tegenstander alles recht op Sar knalde. Zo'n wedstrijd heb ik van NL nog nooit gezien.

Bovendien is Frankrijk de enige ploeg die NL zo onder druk kan zetten. Verder alleen Portugal, maar die zijn verdedigend net zo slordig als Frankrijk gisteravond.
pi_59384070
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:49 schreef scanman01 het volgende:

[..]

En ook toen werd Sar een keer gemaand door de scheidsrechter wegens tijd rekken (in de 56e minuut nota bene) en moesten we een ingooi inleveren omdat Gio niemand vond om hem naar toe te gooien

Maar ook dat maakt me gelukkig: NL als superefficiënte counterploeg
pi_59384123
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:55 schreef scanman01 het volgende:

[..]

http://www.footyhighlights.com/?p=426

Na de goal zie je eigenlijk nog maar erg weinig van NL (behalve de doelpunten natuurlijk )

Maar geweldig blijft het. We hebben hier ook als gekken staan schreeuwen bij de doelpunten
Die highlights speelt ie bij mij niet af zo te zien. Maar het is inderdaad niet zo dat we verder veel kansen hadden. We hadden die eerste 25 minuten echter wel het betere van het spel. Daarna konden we de bal niet meer in de ploeg houden en werden de Fransen gevaarlijk. Dan moet je wel het geluk/de klasse hebben om die 2-0 te maken. Tijdens de wedstrijd zat ik te mopperen op de wissels, maar je kan wel zeggen dat Van Basten met die aanvallende wissels en de snelheid die je met Robben en Van Persie brengt een countergoal afdwingt.

Verder vond ik het ook wel opvallend dat we juist goed stonden te voetballen toen die 2-1 viel, beter dan het halfuur ervoor. De Fransen scoorden eigenlijk ook tegen met een counter
  zaterdag 14 juni 2008 @ 11:18:09 #171
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_59384239
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:10 schreef DemonCleaner het volgende:
Verder vond ik het ook wel opvallend dat we juist goed stonden te voetballen toen die 2-1 viel, beter dan het halfuur ervoor. De Fransen scoorden eigenlijk ook tegen met een counter
Precies. Zoals ik al zei; De eerste 30 minuten speelde Nederland goed, daarna werd het snel minder, na de rust kwam er wat meer actie voorin maar had de verdediging van Nederland het heel erg zwaar, en na de goal van Henry leek de voorhoede van Nederland het licht gezien te hebben en was de aanval van Frankrijk eigenlijk in 1 klap gebroken. On-Nederlands haast
  zaterdag 14 juni 2008 @ 11:19:47 #172
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59384256
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:03 schreef Soul79 het volgende:
Wat een azijnpissers die mij (TS) voor azijnpisser uitmaken Alsof ik in hun biertje spuug.
Ach, voor relativeren en nuance moet je in dit forum niet zijn. Voor een gedegen analyse moet je over een maandje in VBL maar terug komen.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 11:21:56 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59384288
Als je eerlijk bent heeft NL gewoon nog steeds zwakke kanten. Mathijssen die loopt te prutsen. Verdedigers die geen aanval kunnen opbouwen en een Van Nistelrooy die geen bal kan vasthouden. Toen Van Nistelrooy dat opeens wel voor elkaar kreeg was het gelijk gevaarlijk (de 2-0).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59384313
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:21 schreef Klopkoek het volgende:
Als je eerlijk bent heeft NL gewoon nog steeds zwakke kanten. Mathijssen die loopt te prutsen. Verdedigers die geen aanval kunnen opbouwen en een Van Nistelrooy die geen bal kan vasthouden. Toen Van Nistelrooy dat opeens wel voor elkaar kreeg was het gelijk gevaarlijk (de 2-0).
Dat deed Van Nistelrooy deze wedstrijd juist uitstekend. Al is het wel zo dat hij er normaal gesproken niet sterk in is inderdaad. En wat betreft Mathijsen ben ik het helemaal met je eens, die is de zwakste schakel in dit Oranje.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 11:29:32 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59384402
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:23 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Dat deed Van Nistelrooy deze wedstrijd juist uitstekend. Al is het wel zo dat hij er normaal gesproken niet sterk in is inderdaad. En wat betreft Mathijsen ben ik het helemaal met je eens, die is de zwakste schakel in dit Oranje.
Van Nistelrooy verloor heel veel ballen. Kaatste beroerd terug. Als het goed is kun je dat in de statistieken terug zien. Onder andere de website de5eman houdt dat bij.

Wel moet ik erbij zeggen dat Van Nistelrooy heel vaak in de lucht werd aangespeeld en je kunt nu eenmaal weten dat dat niet zijn sterkste kant is.

Ik blijf erbij dat ik wel eens wil zien wat er gebeurt als Oranje achter komt te staan. Naar mijn smaak is Oranje nog steeds matig in het maken van het spel. Is de bal voorin dan is het wel van tik-tik maar dat traject daarvoor.... heb ik mijn twijfels over.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')