Als we ook vanuit een achterstand kunnen winnen dan ben ik echt enorm onder de indrukquote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:25 schreef pfaf het volgende:
Tjsa, hét verschil tussen Nederland en haar tegenstanders is tot nu toe de efficientie gebleken. Als je dan ook nog een keeper hebt die elke wedstrijd 2 bijna zekere doelpunten weet te keren win je onoverhoopt en geflatteerd en wellicht wat onterecht.
Godskolere kan het nog clichématigerquote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:40 schreef Barca het volgende:
Van mijn web-log
we tikten de leren kogel naar hartelust rond.
Nee dank je. Ik ga de 'kiekeboe' wel lezen.quote:
Of je wint juist wel terecht door de kunde van de keeper. V/d Sar staat daar niet voor lul natuurlijk, hij moet ballen tegenhouden. Dat hij dat zo formidabel doet is een kwaliteit, dat kan je niet allemaal toeschrijven aan geluk.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:25 schreef pfaf het volgende:
Tjsa, hét verschil tussen Nederland en haar tegenstanders is tot nu toe de efficientie gebleken. Als je dan ook nog een keeper hebt die elke wedstrijd 2 bijna zekere doelpunten weet te keren win je onoverhoopt en geflatteerd en wellicht wat onterecht.
och, de 3-1 een minuut naar de 2-1 getuigt toch ook wel van veerkracht.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:33 schreef Doc het volgende:
[..]
Als we ook vanuit een achterstand kunnen winnen dan ben ik echt enorm onder de indruk
Fantastische combinaties inderdaad. Er waren er overigens minder dan 20 volgens mij, maar bijna allemaal maar 1 keer raken.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
Net voordat de Fransen opkwamen, had Nederland toch zo'n sterk staaltje tikwerk! Ik denk dat er een stuk of 30 passes waren zonder dat de Fransen er tussen kwamen, uiteindelijk werd het schot van Sneijder (?) geblokt door een Fransoos. Dat was echt ultiem hoor!
Zonder meer, maar nog wel gebruik makend van het feit dat de Fransen alleen naar voren (moesten) denken op dat moment en juist niet gefocused waren op de een strakke verdediging.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
och, de 3-1 een minuut naar de 2-1 getuigt toch ook wel van veerkracht.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 04:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken en deze opmerking bewijst dat je weinig verstand hebt van voetbal.
Dat doe ik toch ook helemaal niet? Ik heb het woord geluk nergens genoemd.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:34 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Of je wint juist wel terecht door de kunde van de keeper. V/d Sar staat daar niet voor lul natuurlijk, hij moet ballen tegenhouden. Dat hij dat zo formidabel doet is een kwaliteit, dat kan je niet allemaal toeschrijven aan geluk.
Een geflatteerde zege is m.i. doorgaans een zege die totstandkomt of door pech van de tegenstander, of door geluk van de winnaar.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat doe ik toch ook helemaal niet? Ik heb het woord geluk nergens genoemd.
Volgens mij ook ja. Ik meen me trouwens ook te herinneren dat Oranje een aardig deel van de eerste helft werd uitgefloten vanwege toch wel 'Griekenland-achtig' voetbal (tikkie breed en tikkie terug). Gelukkig ging dat in de tweede helft beter.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Een geflatteerde zege is m.i. doorgaans een zege die totstandkomt of door pech van de tegenstander, of door geluk van de winnaar.
Griekenland doet dat bij 0-0, dat is heel wat anders. Wij stonden voor, dus dan mogen die Fransen hem komen halen. Bij geflatteerd denk ik trouwens aan een te hoog uitgevallen score, maar wel een terechte overwinning.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja. Ik meen me trouwens ook te herinneren dat Oranje een aardig deel van de eerste helft werd uitgefloten vanwege toch wel 'Griekenland-achtig' voetbal (tikkie breed en tikkie terug). Gelukkig ging dat in de tweede helft beter.
http://www.footyhighlights.com/?p=426quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:51 schreef DemonCleaner het volgende:
Ik denk dat je wel een wat ander spelbeeld had gezien als Nederland zelf niet zo vroeg al scoorde. Dan moet je toch meer blijven aanvallen. Eerste 25 minuten waren desondanks sowieso voor Nederland. 15 minuten voor en na rust hadden we het wel moeilijk. Maar hoeveel echt hele grote kansen hebben de Fransen nu gehad?
Meer waanzinnig blij met de overwinning, maar nuchter wat betreft het idee dat oranje nu iedereen wel even oprolt.quote:
En ook toen werd Sar een keer gemaand door de scheidsrechter wegens tijd rekken (in de 56e minuut nota bene) en moesten we een ingooi inleveren omdat Gio niemand vond om hem naar toe te gooienquote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja. Ik meen me trouwens ook te herinneren dat Oranje een aardig deel van de eerste helft werd uitgefloten vanwege toch wel 'Griekenland-achtig' voetbal (tikkie breed en tikkie terug). Gelukkig ging dat in de tweede helft beter.
Die highlights speelt ie bij mij niet af zo te zien. Maar het is inderdaad niet zo dat we verder veel kansen hadden. We hadden die eerste 25 minuten echter wel het betere van het spel. Daarna konden we de bal niet meer in de ploeg houden en werden de Fransen gevaarlijk. Dan moet je wel het geluk/de klasse hebben om die 2-0 te maken. Tijdens de wedstrijd zat ik te mopperen op de wissels, maar je kan wel zeggen dat Van Basten met die aanvallende wissels en de snelheid die je met Robben en Van Persie brengt een countergoal afdwingt.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:55 schreef scanman01 het volgende:
[..]
http://www.footyhighlights.com/?p=426
Na de goal zie je eigenlijk nog maar erg weinig van NL (behalve de doelpunten natuurlijk)
Maar geweldig blijft het. We hebben hier ook als gekken staan schreeuwen bij de doelpunten
Precies. Zoals ik al zei; De eerste 30 minuten speelde Nederland goed, daarna werd het snel minder, na de rust kwam er wat meer actie voorin maar had de verdediging van Nederland het heel erg zwaar, en na de goal van Henry leek de voorhoede van Nederland het licht gezien te hebben en was de aanval van Frankrijk eigenlijk in 1 klap gebroken. On-Nederlands haastquote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:10 schreef DemonCleaner het volgende:
Verder vond ik het ook wel opvallend dat we juist goed stonden te voetballen toen die 2-1 viel, beter dan het halfuur ervoor. De Fransen scoorden eigenlijk ook tegen met een counter
Ach, voor relativeren en nuance moet je in dit forum niet zijn. Voor een gedegen analyse moet je over een maandje in VBL maar terug komen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:03 schreef Soul79 het volgende:
Wat een azijnpissers die mij (TS) voor azijnpisser uitmakenAlsof ik in hun biertje spuug.
Dat deed Van Nistelrooy deze wedstrijd juist uitstekend. Al is het wel zo dat hij er normaal gesproken niet sterk in is inderdaad. En wat betreft Mathijsen ben ik het helemaal met je eens, die is de zwakste schakel in dit Oranje.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:21 schreef Klopkoek het volgende:
Als je eerlijk bent heeft NL gewoon nog steeds zwakke kanten. Mathijssen die loopt te prutsen. Verdedigers die geen aanval kunnen opbouwen en een Van Nistelrooy die geen bal kan vasthouden. Toen Van Nistelrooy dat opeens wel voor elkaar kreeg was het gelijk gevaarlijk (de 2-0).
Van Nistelrooy verloor heel veel ballen. Kaatste beroerd terug. Als het goed is kun je dat in de statistieken terug zien. Onder andere de website de5eman houdt dat bij.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:23 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Dat deed Van Nistelrooy deze wedstrijd juist uitstekend. Al is het wel zo dat hij er normaal gesproken niet sterk in is inderdaad. En wat betreft Mathijsen ben ik het helemaal met je eens, die is de zwakste schakel in dit Oranje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |