quote:Op zondag 15 juni 2008 14:45 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wat heeft Van Basten anders gedaan dan verfrissend selecteren voor het WK en afgelopen wedstrijd hyper-aanvallend wisselen? Tegen Frankrijk kon hij A niets doen of B aanvallender gaan spelen, want C verdedigend heeft hij de mensen niet voor opgeleid. Hij heeft geen grote fouten gemaakt, voor de rest ben ik er niet kapot van. Alle credits gaan wat mij betreft voorlopig naar de spelers. In de eindfase mag Van Basten laten zien welke tactische snufjes of hij in huis heeft om ook de prijs te pakken.
Dat is ook zo.quote:Op zondag 15 juni 2008 13:49 schreef Doc het volgende:
[..]
Zo redenerend kan je ook stellen dat Denemarken is ooit in het zadel als Europees kampioen geholpen doordat Joegoslavie besloot zichzelf te mollen
Pardon? Ik vind een WK belangrijker dan een EK. Zet ik mezelf dan voor joker?quote:Op zondag 15 juni 2008 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je zet jezelf echt compleet voor joker als je nu nog zwaarder tilt aan het WK van 2006 dan een eventueel Europees Kampioenschap in 2008. We staan nu aan de top van Europa, iedereen is lovend over Oranje en nog denk je terug aan een WK?
En waarom kon dat voor het WK dan niet in 3 weken?quote:En juist Van Basten heeft nu laten zien dat je wel aan een nationaal elftal kan en moet bouwen, want waar je in drie dagen tijd amper naar een prestatie en goed voetbal kan werken zoals bij elke interland, merk je nu dat je in drie weken tijd wel naar resultaat en goed, attractief voetbal kan werken.
quote:Dat laat Nederland nu zien. Natuurlijk zitten er dingen nu mee door toeval (Boulahrouz, geen penalty Frankrijk), maar die dingen zaten ook net zo goed eerder tegen (bal op de lat Cocu vs Portugal), dus dat heft elkaar allemaal op.
Ik heb helemaal geen moeite om toe te geven dat Van Basten het dit EK goed doet. Hij doet het hartstikke goed. Ik heb na NL-FR nog gepost dat hij precies de wissels deed die ik wilde. Tegen Italië was dit wederom het geval. Na ja, Bouma had niet echt gehoeven van mij, maar daar was vast een goede reden voor.quote:Van Basten wordt geroemd om zijn aanvallende instellingen, aanvallende opstellingen en aanvallende wissels. Nu zal je vast wel zeggen dat het komt omdat je als Nederland niet anders kan, maar dat moet ik nog maar zien, want er zijn genoeg coaches die ze wel op de bank houden gehouden en zeker niet Robben voor Engelaar hadden gebracht. Als je dit echt niet in het minste kan toegeven, dan is het gewoon een pure subjectiviteit en negativiteit (haat is een te groot woord) op basis van enkele dingen uit het verleden die meespelen (zoals waarschijnlijk de Ajax-achtergrond, jouw posts kennende).
Ja, voor het EK dacht ik ook: laat die Robben maar lekker geblesseerd blijven, dat gejank op de grond van die gozer ben ik meer dan zat (Robben is een ex-PSV-erquote:Ik vind het ook moeilijk de waardering voor een Robben uit te spreken, maar hij is nu eenmaal zo goed dat het te debiel zou zijn om zijn kwaliteiten niet te waarderen. Dat is net zoals bij Van Basten.
Precies. Dat is de nuance die ik zoek.quote:Mede dankzij Van Basten staat er een team dat goed voetbalt, voor elkaar vecht en strijdt, aanvallend ingesteld is en tot veel in staat is. Mede dankzij de invloedrijke spelers is dit ook het geval, net als het 'toeval/geluk' van invloed is.
Daarover verschillen we dus van mening.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:10 schreef Pedroso het volgende:
Nogmaals, prestatief heeft Marco meer dan uitstekend gepresteerd. Op de kwaliteit van het voetbal mag best gemopperd worden (zijn we ook Nederlanders voor) maar feit blijft dat Marco de juiste man op de juiste plaats was.
Betekent dat echter ook dat Denemarken als kampioen niet zo veel voorstelt?quote:
Viel wel mee in Engeland waar hij na een half jaar CFC als flopbeschouwd is en na daarna ook nog een seizoen 6 wedstrijden bij Sevilla was hij van te voren amper door iemand getipt dat hij mee zou gaan.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:23 schreef okee6 het volgende:
Bovendien is de tegenstander bang van Khalid na wat hij Ronaldo aandeed in Duitsland.
Logisch, Engelsen gokken nu eenmaal graag...quote:Op zondag 15 juni 2008 17:32 schreef Doc het volgende:
[..]
Viel wel mee in Engeland waar hij na een half jaar CFC als flopbeschouwd is en na daarna ook nog een seizoen 6 wedstrijden bij Sevilla was hij van te voren amper door iemand getipt dat hij mee zou gaan.
Ook in NL niet ...quote:Op zondag 15 juni 2008 17:33 schreef okee6 het volgende:
[..]
Logisch, Engelsen gokken nu eenmaal graag...
Dat kan. Ik merk overigens wel op dat het vnl. PSV supporters (en waarschijnlijk ook Feijenoord supporters) die MvB helemaal niets vinden. Tja dan kun je lullen als Brugman en presteren als v. Basten, het zal niets uitmaken. Maar goed, zo heeft ieder zijn voorkeuren.quote:
Dat is dus een fabeltje. De Denen stonden toen gewoon standby. Alleen hadden ze natuurlijk niet echt het idee dat ze ook echt zouden spelen.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:32 schreef okee6 het volgende:
De Deense coach moest toen wel halsoverkop zijn selectie bij elkaar ritselen, daar moet je respect voor hebben.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Het niveau? Sneijder kan best zo'n held van een middenmotortje worden, zoals Van der Vaart. Ik zie nog weinig verschil.
quote:Op zondag 3 juni 2007 13:17 schreef okee6 het volgende:
[..]
Sneijder is geen gevestigde speler, waar een internationaal opererend team in dienst van zal spelen. Sneijder heeft weinig CL ervaring en is dus niet compleet, derhalve geen volwaardige basiskracht. Vijftien miljoen euro had je misschien in de gouden eeuw nog kunnen vangen, maar in deze tijd niet meer. Komt nog bij dat Sneijder geregeld het hoofd verliest (zijn assist bij NEC uit, gele kaart tegen AZ)
Omdat Van Basten op de bank zit neemt dat nog niet mijn liefde voor Oranje wegquote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:13 schreef wiggahlipz het volgende:
..., maar ik vind het idd ook heerlijk dat die oranje en van basten bashers nu niet meer zo zitten te mekkeren. Wel jammer dat ze waarschijnlijk nu ineens wel allemaal vooraan staan te juichen voor het elftal...
Kan je nagaan wat elke Ajacied in Madrid leren kan! Tijd dat de bezem er door gaat in Amsterdam. Van der Vaart heeft in Hamburg ook binnen een jaar zijn lijf in conditie gekregen. Face it.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:50 schreef _Mike_ het volgende:
Hier het bewijs dat Okee6 niet serieus te nemen is![]()
[..]
[..]
quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:19 schreef _Mike_ het volgende:
Van Bronckhorst gewoon een nutteloze speler.
Welkom, weer nuchter ?quote:Op zondag 15 juni 2008 18:57 schreef Barca het volgende:
Hallo ... hier zijn we dan! Zijn jullie uitgelachen? Ja? Mooi, dan mag je nu weer gaan lachen.
Nee, nog steeds. Ik drink namelijk zelden alcohol.quote:
quote:Op zondag 15 juni 2008 17:50 schreef _Mike_ het volgende:
Hier het bewijs dat Okee6 niet serieus te nemen is![]()
[..]
[..]
Ben het gewoon eens met je, Docquote:Op zondag 15 juni 2008 19:38 schreef Doc het volgende:
MvB is een prutser! Weg met die man! Op slaande voet ontslaan! NU! Bert van Marwijk kom ons nu redden, o toekomstige held!
PI's?quote:Op zondag 15 juni 2008 19:36 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ook nooit gebruik gemaakt van PI's merk ik wel.
Ach Derksen en Ibrahimovic erkennen zoals zovelen dat Sneijder in dat jaar bij Real een megastap heeft gezet in voetbalkwaliteiten. De Sneijder van nu en een jaar geleden zijn ook niet te vergelijken, daar hoef je je niet voor de verontschuldigen. Laat hier een gedeelte van Amsterdamse Oranje massa Van Basten maar adoreren, omdat hij de kwaliteiten van Sprockel, Dave van den Bergh en Bobson met zijn kennersoog er zo tussen uitpikte. Deze man heeft immers al de achtste finales gehaald op het WK in 2006, een onge-evenaarde prestatie van deze vakman.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:46 schreef okee6 het volgende:
Wie een jaar geleden zei dat Gert-Jan Verbeek de man voor Feyenoord was zou ook zijn weggelachen. Waarom zou ik dan spijt moeten hebben van het stellen dat Sneijder geen dragende internationale speler zou zijn. Nu offert Oranje zich wel op, en maakten de Fransen geen gebruik van het gebrek aan controle. Stel nu eens dat morgen Edwin van der Sar een been breekt. Dan komen de gaven van Sneijder ineens in een ander daglicht te staan en herinneren we ons opeens weer wat Van Bommel verweten werd.
Uiteindelijk staat er een collectief van individuele kwaliteiten en die heeft Van Basten deze keer niet zelf bepaald. Waarom hem dan loven? Laat hem eerst de titel eens grijpen.
Het vormen van een collectief is niet iets waar je grip op kunt hebben, dat moet ontstaan daar ben ik het met je eens. Maar ookal heb je een hecht team wil het nog niet zeggen dat je met 3-0 en 4-1 van de nr. 1 en 2 van de wereld wint. Als een team draait door een goede tactiek, een goede instelling van de spelers en een beetje geluk dan laten de beste spelers vaak ook het beste van zich zien. Spelers zitten dan in een soort van flow en ze merken dan dat alles past en dan gaan ze ook beter presteren. Niet op alle facetten heeft een trainer invloed maar op de facetten waar hij wel invloed heeft, heeft hij het uitstekend gedaan.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:46 schreef okee6 het volgende:
Wie een jaar geleden zei dat Gert-Jan Verbeek de man voor Feyenoord was zou ook zijn weggelachen. Waarom zou ik dan spijt moeten hebben van het stellen dat Sneijder geen dragende internationale speler zou zijn. Nu offert Oranje zich wel op, en maakten de Fransen geen gebruik van het gebrek aan controle. Stel nu eens dat morgen Edwin van der Sar een been breekt. Dan komen de gaven van Sneijder ineens in een ander daglicht te staan en herinneren we ons opeens weer wat Van Bommel verweten werd.
Uiteindelijk staat er een collectief van individuele kwaliteiten en die heeft Van Basten deze keer niet zelf bepaald. Waarom hem dan loven? Laat hem eerst de titel eens grijpen.
Oh zeker niet: ik ben erg positief over het foutief beschouwen van een voetbal positieve regel van het "achter de lijn stappen door een verdediger". Verder houdt voordeel geven bij aangeschoten hands waarmee een doelpunt voorkomen kan de wedstrijd ook helemaal niet op. Behalve complimenten voor de arbitrage, verdient ook Van Basten daarvoor de prijs!quote:Op zondag 15 juni 2008 20:02 schreef toma het volgende:
[..]
En het interesseert me geen fuck ofdat jij vorig jaar zei dat Verbeek dit jaar de juiste man voor Feyenoord zal zijn. En ofdat Sneijder geen dragende speler in Oranje kan zijn. Je hunkert gewoon naar waardering voor je visie op het voetbal door overal als eerste te roepen dat sommige spelers of trainers de absolute top niet zullen halen. Als je nou gewoon voetballiefhebber zou zijn zou je hopen dat jonge spelers het beste uit zichzelf halen en beter worden dan Cruijff of Pele. Maar helaas bellicht jij liever alles negatief.
Onder andere Afellay, Babel, Boulahrouz, Engelaar, Huntelaar, Kuijt, De Zeeuw, Stekelenburg debuteerden allemaal ook onder Van Basten. Dus blijkbaar is er wel een kennersoog.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:00 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ach Derksen en Ibrahimovic erkennen zoals zovelen dat Sneijder in dat jaar bij Real een megastap heeft gezet in voetbalkwaliteiten. De Sneijder van nu en een jaar geleden zijn ook niet te vergelijken, daar hoef je je niet voor de verontschuldigen. Laat hier een gedeelte van Amsterdamse Oranje massa Van Basten maar adoreren, omdat hij de kwaliteiten van Sprockel, Dave van den Bergh en Bobson met zijn kennersoog er zo tussen uitpikte. Deze man heeft immers al de achtste finales gehaald op het WK in 2006, een onge-evenaarde prestatie van deze vakman.
Zelfs Van Persie.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Onder andere Afellay, Babel, Boulahrouz, Engelaar, Huntelaar, Kuijt, De Zeeuw, Stekelenburg debuteerden allemaal ook onder Van Basten. Dus blijkbaar is er wel een kennersoog.
Stel nu eens dat we twee jaar geleden allemaal Italiaan ineens waren, dan waren we wereldkampioen geweestquote:Op zondag 15 juni 2008 19:46 schreef okee6 het volgende:
De spelers die je noemt leverden ook pas een echte bijdrage aan het NL elftal (d.w.z. dat ze in de basis startte in een echte interland) tegen die tijd dat elke flapdrol wel kon zien dat ze bij de beste spelers van NL horen. Ik vind dat kennersoog van Van Basten niet zo bijzonder. Denneboom was ik nog vergeten trouwens.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Onder andere Afellay, Babel, Boulahrouz, Engelaar, Huntelaar, Kuijt, De Zeeuw, Stekelenburg debuteerden allemaal ook onder Van Basten. Dus blijkbaar is er wel een kennersoog.
Het is wel leuk hoor, om Van Basten nu nog te pakken op dingen van twee tot drie jaar geleden. Mensen veranderen, mensen ontwikkelen, mensen verbeteren. Waaronder Van Basten. Van Basten is al lang niet meer de coach van voor het WK van 2006. De selectie is de laatste 2 jaar amper verandert, er hebben amper wisselingen plaats gevonden. Van Basten is zelf zo groot geweest om op eigen initiatief het goed te maken met Van Nistelrooy.
Oh, en gerenommeerd topcoach Van Gaal was niet eens in staat om het WK te halen....
Zit je met je hoofd onder de grond of wat? Jack van Gelder is de naam.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Van Basten is zelf zo groot geweest om op eigen initiatief het goed te maken met Van Nistelrooy.
Lekker puh, lekker puhquote:Oh, en gerenommeerd topcoach Van Gaal was niet eens in staat om het WK te halen....
Van Basten zei zelf dat hij dominant en aantrekkelijk voetbal ging spelen. Dan mag je hem daar toch op afrekenen? Als ik tegen mijn baas zeg dat ik A doe en B uitvoer, dan mag ik opdonderen.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:09 schreef RayMania het volgende:
Het argument dat Van Basten gezwicht is voor zijn spelersgroep en dat zij de tactiek hebben bepaald vind ik nergens op slaan. Net alsof Van Basten geen tactisch inzicht heeft. Hallo, hij heeft in de WK-kwalificatiereeks van 2006 slechts twee keer gelijkgespeeld en de rest gewonnen (!) met heel weinig tegengoals. En daar bepaalde hij alles van A t/m Z.
Alleen het spel was toen niet om aan te zien, maar zijn we niet gewoon verwend? Denk je dat de Grieken klagen over de manier waarop zij Europees Kampioen werden? Denk het niet hoor. In de EK-kwalificatie ging het ook gewoon goed en pas op het einde, toen de kwalificatie eigenlijk al bijna rond was, is er van systeem veranderd.
Mijn reactie ging over de manier van kijken naar de speler. Niet over de gevolgen van acties. Verder koppel ik mijn mening over Van Basten los van dit (tussen)resultaat, iets dat jij niet schijnt te kunnen.quote:
quote:Op zondag 15 juni 2008 20:25 schreef okee6 het volgende:
[..]
Mijn reactie ging over de manier van kijken naar de speler. Niet over de gevolgen van acties. Verder koppel ik mijn mening over Van Basten los van dit (tussen)resultaat, iets dat jij niet schijnt te kunnen.
Boulahrouz stond anders iedereen van te kijken, maar tuurlijk kon je die reactie verwachten. Je moet ze natuurlijk wel laten debuteren, en je moet ze natuurlijk wel opstellen. Maar natuurlijk ligt dit ook weer compleet alleen aan de speler en totaal niet aan Van Basten.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:21 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
De spelers die je noemt leverden ook pas een echte bijdrage aan het NL elftal (d.w.z. dat ze in de basis startte in een echte interland) tegen die tijd dat elke flapdrol wel kon zien dat ze bij de beste spelers van NL horen. Ik vind dat kennersoog van Van Basten niet zo bijzonder. Denneboom was ik nog vergeten trouwens.
Emanuelson en Maduro zijn er nu toch niet bij? 'Kneusjes' is ook rijkelijk overdreven en zegt meer over de subjectiviteit door de clubvoorkeur dan over de kwaliteiten van de spelers. Niet dat Emanuelson het talent aan de linkerkant is of dat Maduro nu al de godheid op het middenveld is, maar ze kunnen best voetballen en zullen ook zeker nog wel door toekomstige bondscoaches worden opgeroepen.quote:Met de selectie die hij maakte voor dit EK sta ik dan ook 100% achter (geval Van Bommel even buiten beschouwing gelaten). Wel raar dat hij bijv. zo'n kneusjes als Emanuelson en Maduro zo vaak oproepte terwijl die pas op zijn vroegst na dit EK klaar zijn voor het echte werk.
Het mag wel, maar alleen daarop en dingen er bijhalen die niet meer van toepassing zijn gaat nergens over. Ten eerste omdat hij sowieso al weg gaat, dus het is niet meer van belang. Ten tweede omdat hij verbeterd is ten opzichte van die periode en die fouten niet maar zal maken. Wanneer jij met je werk in het begin een paar keer iets verkeerd deed, en je het nu gewoon nooit meer fout doet, maar bij je beoordeling nu wel op dingen van twee jaar geleden (terwijl het nergens meer op van invloed is) afgerekend wordt en hij zegt: Ja, maar drie jaar geleden maakte jij die fout nog wel. Dan vind je dat toch ook geen realistische beoordeling?quote:Waarom Van Basten niet afrekenen op zaken die 2 tot 3 jaar geleden gebeurde? Op die resultaten mag je hem toch even goed afrekenen als op deze twee wedstrijden. Eigenlijk moet ik daar Van Basten ook niet op aankijken maar de KNVB die een onervaren coach aan stellen.
Maar hem nergens voor becomplimenteren en afrekenen op basis van afkomst gaat ook nergens over. Ik zeg ook nergens dat we dit eindelijk te danken hebben aan de god Van Basten. Er speelt veel meer dan dit, maar de bondscoach (samen met Van 't Schip) maakt dit wel mede mogelijk, want uiteindelijk neemt hij toch echt zelf beslissingen over het selecteren, opstellen en wisselen van spelers. Daarna is het uit zijn handen.quote:Tuurlijk heeft Van Basten ook wel kwaliteiten als coach, maar als alleen de positieve punten worden belicht dan heb je niet eens een discussie.
Dat was geen doel, maar een streven. Is niet gelukt, maar hij heeft daarentegen wel slechts vier punten verloren in de WK-kwalificatie, heeft een zware WK-poule overleeft en is via een coinflip uitgeschakeld door Portugal. Ben jij dan iemand die alsnog alles in twijfel gaat trekken? Ik niet hoor.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:24 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Van Basten zei zelf dat hij dominant en aantrekkelijk voetbal ging spelen. Dan mag je hem daar toch op afrekenen? Als ik tegen mijn baas zeg dat ik A doe en B uitvoer, dan mag ik opdonderen.
Als je iets probeert doe het dan goed boertje.quote:
Weer iets om Okee nog minder serieus te nemenquote:Op zondag 15 juni 2008 18:24 schreef okee6 het volgende:
Vind wel dat Ajax ver gaat met het misbruiken van Oranje. Stageloper Van Basten is tot nu toe een meevaller, maar dan nu op deze wijze Klaas-Jan in de etalage zetten, doe dat liever via het veld zou ik zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |