abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 juni 2008 @ 15:18:41 #151
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_59406817
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:45 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wat heeft Van Basten anders gedaan dan verfrissend selecteren voor het WK en afgelopen wedstrijd hyper-aanvallend wisselen? Tegen Frankrijk kon hij A niets doen of B aanvallender gaan spelen, want C verdedigend heeft hij de mensen niet voor opgeleid. Hij heeft geen grote fouten gemaakt, voor de rest ben ik er niet kapot van. Alle credits gaan wat mij betreft voorlopig naar de spelers. In de eindfase mag Van Basten laten zien welke tactische snufjes of hij in huis heeft om ook de prijs te pakken.

En hoeveel coaches zie je normaal gezien B doen bij een voorsprong? Niet veel (sommige coaches gooien in zo'n geval Robben er liever uit dan erin ...) en MvB is er om internationaal bejubeld.

Dat Boula goed speelt had ook niemand verwacht: sterker nog - niemand had verwacht dat Boula uberhaupt in aanmerking voor selectie kwam met z'n 6 wedstrijden dit seizoen. Dat MvB hem erbij haalde was al een aardige zet van MvB. Dat Boula nu ipv Babel mee is, is misschien geluk (hoewel we natuurlijk nniet weten hoe briljant het misschien anders was geweest), maar dat Boula in de picture was, was MvB..
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_59406903
En uberhaupt dat ie hem dan ook nog opstelt. Hij had dan ook nog altijd makkelijk Heitinga of Melchiot op kunnen stellen, maar Van Basten stelt gelijk Boulahrouz op die een heel seizoen niet had gevoetbald.

Ach, bij sommige mensen zal het altijd aan Van Basten liggen, wat ie ook doet. Wanneer hij twee jaar geleden Van der Vaart rechtsbuiten zette in 433, moet ie opgehangen worden; en wanneer hij Boulahrouz opstelt ipv de logischere Heitinga of Melchiot is het weer dankzij de spelers.

De wissels werden natuurlijk ook eerst nog doorgegeven door Gio en Wesley, voordat Van Basten ze doorvoerde...
  zondag 15 juni 2008 @ 15:25:55 #153
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59406937
Waarom gaan jullie nog in op die autist. Echt.
Wsl komt ie uit dezelfde kliniek als DAM.
-
pi_59407088
Dat mensen nog serieus op okee6 ingaan en hem niet vierkant 't forum aflachen
  zondag 15 juni 2008 @ 16:30:41 #155
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_59408082
quote:
Op zondag 15 juni 2008 13:49 schreef Doc het volgende:

[..]

Zo redenerend kan je ook stellen dat Denemarken is ooit in het zadel als Europees kampioen geholpen doordat Joegoslavie besloot zichzelf te mollen
Dat is ook zo.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 15 juni 2008 @ 16:38:02 #156
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_59408234
quote:
Op zondag 15 juni 2008 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je zet jezelf echt compleet voor joker als je nu nog zwaarder tilt aan het WK van 2006 dan een eventueel Europees Kampioenschap in 2008. We staan nu aan de top van Europa, iedereen is lovend over Oranje en nog denk je terug aan een WK?
Pardon? Ik vind een WK belangrijker dan een EK. Zet ik mezelf dan voor joker?
quote:
En juist Van Basten heeft nu laten zien dat je wel aan een nationaal elftal kan en moet bouwen, want waar je in drie dagen tijd amper naar een prestatie en goed voetbal kan werken zoals bij elke interland, merk je nu dat je in drie weken tijd wel naar resultaat en goed, attractief voetbal kan werken.
En waarom kon dat voor het WK dan niet in 3 weken?
quote:
Dat laat Nederland nu zien. Natuurlijk zitten er dingen nu mee door toeval (Boulahrouz, geen penalty Frankrijk), maar die dingen zaten ook net zo goed eerder tegen (bal op de lat Cocu vs Portugal), dus dat heft elkaar allemaal op.
quote:
Van Basten wordt geroemd om zijn aanvallende instellingen, aanvallende opstellingen en aanvallende wissels. Nu zal je vast wel zeggen dat het komt omdat je als Nederland niet anders kan, maar dat moet ik nog maar zien, want er zijn genoeg coaches die ze wel op de bank houden gehouden en zeker niet Robben voor Engelaar hadden gebracht. Als je dit echt niet in het minste kan toegeven, dan is het gewoon een pure subjectiviteit en negativiteit (haat is een te groot woord) op basis van enkele dingen uit het verleden die meespelen (zoals waarschijnlijk de Ajax-achtergrond, jouw posts kennende).
Ik heb helemaal geen moeite om toe te geven dat Van Basten het dit EK goed doet. Hij doet het hartstikke goed. Ik heb na NL-FR nog gepost dat hij precies de wissels deed die ik wilde. Tegen Italië was dit wederom het geval. Na ja, Bouma had niet echt gehoeven van mij, maar daar was vast een goede reden voor.
Als ik naar Oranje kijk, kijk ik echt niet door mijn PSV bril. Ik vind het alleen belachelijk dat Van Basten opeens de beste coach allertijden wordt genoemd op basis van 2 wedstrijden, waarbij ontzettend veel toevalligheden (Babel - Bouhla bv) een rol hebben gespeeld.
quote:
Ik vind het ook moeilijk de waardering voor een Robben uit te spreken, maar hij is nu eenmaal zo goed dat het te debiel zou zijn om zijn kwaliteiten niet te waarderen. Dat is net zoals bij Van Basten.
Ja, voor het EK dacht ik ook: laat die Robben maar lekker geblesseerd blijven, dat gejank op de grond van die gozer ben ik meer dan zat (Robben is een ex-PSV-er ). Maar hij doet het nu hartstikke goed, hij blijft op z'n voetjes staan. Ik kan hem weer waarderen.
quote:
Mede dankzij Van Basten staat er een team dat goed voetbalt, voor elkaar vecht en strijdt, aanvallend ingesteld is en tot veel in staat is. Mede dankzij de invloedrijke spelers is dit ook het geval, net als het 'toeval/geluk' van invloed is.
Precies. Dat is de nuance die ik zoek.
  zondag 15 juni 2008 @ 16:42:02 #157
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_59408302
quote:
Op zondag 15 juni 2008 12:10 schreef Pedroso het volgende:
Nogmaals, prestatief heeft Marco meer dan uitstekend gepresteerd. Op de kwaliteit van het voetbal mag best gemopperd worden (zijn we ook Nederlanders voor) maar feit blijft dat Marco de juiste man op de juiste plaats was.
Daarover verschillen we dus van mening.
pi_59408993
Ik voel dat hier in het topic enkele users rondhobbelen die denken dat Ajax nog steeds bij de top tien van Europa meehobbelt, voor hen: DAT IS NIET ZO!

Kortom leuk voor Johnny dat hij zich Voetballer van het jaar mag noemen, maar dat was bij gebrek aan beter. Hij stak er bij Ajax vrijwel elk duel bovenuit en kreeg zo wel zijn punten, maar heeft zich daarmee niet verder kunnen ontwikkelen op Europees niveau. Dan komt Mario er beter uit, maar die was dus niet fit. Bovendien is de tegenstander bang van Khalid na wat hij Ronaldo aandeed in Duitsland. Melchiot kan niet een dergelijk wapenfeit overleggen en zal dus een 200% invalbeurt nodig hebben om hem gelijkwaardig te vervangen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 juni 2008 @ 17:25:55 #159
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_59409037
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:30 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dat is ook zo.
Betekent dat echter ook dat Denemarken als kampioen niet zo veel voorstelt?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 juni 2008 @ 17:32:44 #160
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_59409179
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:23 schreef okee6 het volgende:
Bovendien is de tegenstander bang van Khalid na wat hij Ronaldo aandeed in Duitsland.
Viel wel mee in Engeland waar hij na een half jaar CFC als flopbeschouwd is en na daarna ook nog een seizoen 6 wedstrijden bij Sevilla was hij van te voren amper door iemand getipt dat hij mee zou gaan.

Of een andere coach dan Marco hem uberhaupt in de voorselectie zou hebben en dan ook nog eens een basisplek zou geven nu hij er ook bij is is maar stellig de vraag.

Boulahrouz is eerder een argument voor dan tegen Van Basten.
pi_59409185
De Deense coach moest toen wel halsoverkop zijn selectie bij elkaar ritselen, daar moet je respect voor hebben.
pi_59409201
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:32 schreef Doc het volgende:

[..]

Viel wel mee in Engeland waar hij na een half jaar CFC als flopbeschouwd is en na daarna ook nog een seizoen 6 wedstrijden bij Sevilla was hij van te voren amper door iemand getipt dat hij mee zou gaan.
Logisch, Engelsen gokken nu eenmaal graag...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 juni 2008 @ 17:34:54 #163
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_59409235
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:33 schreef okee6 het volgende:

[..]

Logisch, Engelsen gokken nu eenmaal graag...
Ook in NL niet ...
pi_59409255
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:42 schreef ErikT het volgende:

[..]

Daarover verschillen we dus van mening.
Dat kan. Ik merk overigens wel op dat het vnl. PSV supporters (en waarschijnlijk ook Feijenoord supporters) die MvB helemaal niets vinden. Tja dan kun je lullen als Brugman en presteren als v. Basten, het zal niets uitmaken. Maar goed, zo heeft ieder zijn voorkeuren.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 15 juni 2008 @ 17:45:51 #165
140245 base3ball
State Of Mind
pi_59409460
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:32 schreef okee6 het volgende:
De Deense coach moest toen wel halsoverkop zijn selectie bij elkaar ritselen, daar moet je respect voor hebben.
Dat is dus een fabeltje. De Denen stonden toen gewoon standby. Alleen hadden ze natuurlijk niet echt het idee dat ze ook echt zouden spelen.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  zondag 15 juni 2008 @ 17:47:22 #166
140245 base3ball
State Of Mind
pi_59409498
Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door base3ball op 15-06-2008 17:55:06 ]
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_59409552
Van Basten had er 3,5 jaar voor nodig om met het goede spelsysteem op te proppen te komen en daar had hij de spelers zelf al voor nodig . Bovendien heeft ie wel zoveel onzin uitgekraamt sinds zijn aanstelling (om geselecteerd te worden moet je bij je club spelen (Boulah?), WK is voorbereiding op EK). Het enige goede dat Van Basten heeft is die gouden pik van hem, en ik hoop dat die pas begint te roesten na het EK. Boulah speelt bijvoorbeeld ook alleen maar doordat Babel geblesseerd afhaakte. Anders was hij er uberhaupt niet bij. Heeft dus weinig met de kunde van de bondscoach te maken.

Het beste punt tegen van Basten komt misschien nog wel van Ruud: "Het jammere is dat de bondscoach zich niet alleen laat leiden door voetbalkwaliteiten van spelers, maar ook door andere dingen. Ik noem dat het ik-mag je-gehalte. Hij wil bepaalde persoonlijkheden gewoon niet in zijn selectie hebben. Zég dat dan. Draai er niet omheen."

Dat er om heen gedraai van hem

Zal ik maar een draadje openen: "Lach hier alle Oranje supporters uit die zich laten verblinden door de resultaten van 2 EK-wedstrijden m.b.t. de analyse van de coach Van Basten" .
  zondag 15 juni 2008 @ 17:50:14 #168
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59409560
Hier het bewijs dat Okee6 niet serieus te nemen is
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:40 schreef okee6 het volgende:

[..]

Het niveau? Sneijder kan best zo'n held van een middenmotortje worden, zoals Van der Vaart. Ik zie nog weinig verschil.
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:17 schreef okee6 het volgende:

[..]

Sneijder is geen gevestigde speler, waar een internationaal opererend team in dienst van zal spelen. Sneijder heeft weinig CL ervaring en is dus niet compleet, derhalve geen volwaardige basiskracht. Vijftien miljoen euro had je misschien in de gouden eeuw nog kunnen vangen, maar in deze tijd niet meer. Komt nog bij dat Sneijder geregeld het hoofd verliest (zijn assist bij NEC uit, gele kaart tegen AZ)
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59409833
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:13 schreef wiggahlipz het volgende:
..., maar ik vind het idd ook heerlijk dat die oranje en van basten bashers nu niet meer zo zitten te mekkeren. Wel jammer dat ze waarschijnlijk nu ineens wel allemaal vooraan staan te juichen voor het elftal...
Omdat Van Basten op de bank zit neemt dat nog niet mijn liefde voor Oranje weg
pi_59410191
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:50 schreef _Mike_ het volgende:
[..]

[..]

Kan je nagaan wat elke Ajacied in Madrid leren kan! Tijd dat de bezem er door gaat in Amsterdam. Van der Vaart heeft in Hamburg ook binnen een jaar zijn lijf in conditie gekregen. Face it.
pi_59410218
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:34 schreef Doc het volgende:

[..]

Ook in NL niet ...
Ook dat is eigen belang uiteraard. Van dichtbij is beter dan van verder weg.
  zondag 15 juni 2008 @ 18:29:52 #172
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_59410246
  zondag 15 juni 2008 @ 18:57:51 #173
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_59410751
Hallo ... hier zijn we dan! Zijn jullie uitgelachen? Ja? Mooi, dan mag je nu weer gaan lachen.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_59410824
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:19 schreef _Mike_ het volgende:
Van Bronckhorst gewoon een nutteloze speler.
pi_59411120
quote:
Op zondag 15 juni 2008 18:57 schreef Barca het volgende:
Hallo ... hier zijn we dan! Zijn jullie uitgelachen? Ja? Mooi, dan mag je nu weer gaan lachen.
Welkom, weer nuchter ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 15 juni 2008 @ 19:20:15 #176
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_59411173
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:18 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Welkom, weer nuchter ?
Nee, nog steeds. Ik drink namelijk zelden alcohol.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_59411242
Is het niet ook tijd om Dr Daggla, oftewel de TS, uit te gaan lachen nu de Grieken naar huis zijn?

Pestkoppen pesten meestal als ze zelf gepest worden, oftwel wilt u iets verbloemen met dit topic Dr. Daggla?
pi_59411488
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:50 schreef _Mike_ het volgende:
[..]

[..]

pi_59411508
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:01 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Ook nooit gebruik gemaakt van PI's merk ik wel.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 juni 2008 @ 19:38:06 #180
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_59411537
Voor het EK verdedigde ik MvB nog (ik vond ik in ieder geval dat-ie niet ontslagen hoefde te worden, omdat hij naast zijn zwakke punten voldoende sterke punten had, en er zeker geen beter coach beschikbaar was) - maar de PSV-ers hebben me volledig overtuigd: MvB is een prutser! Weg met die man! Op slaande voet ontslaan! NU! Bert van Marwijk kom ons nu redden, o toekomstige held!
pi_59411726
Wie een jaar geleden zei dat Gert-Jan Verbeek de man voor Feyenoord was zou ook zijn weggelachen. Waarom zou ik dan spijt moeten hebben van het stellen dat Sneijder geen dragende internationale speler zou zijn. Nu offert Oranje zich wel op, en maakten de Fransen geen gebruik van het gebrek aan controle. Stel nu eens dat morgen Edwin van der Sar een been breekt. Dan komen de gaven van Sneijder ineens in een ander daglicht te staan en herinneren we ons opeens weer wat Van Bommel verweten werd.

Uiteindelijk staat er een collectief van individuele kwaliteiten en die heeft Van Basten deze keer niet zelf bepaald. Waarom hem dan loven? Laat hem eerst de titel eens grijpen.
pi_59411860
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:38 schreef Doc het volgende:
MvB is een prutser! Weg met die man! Op slaande voet ontslaan! NU! Bert van Marwijk kom ons nu redden, o toekomstige held!
Ben het gewoon eens met je, Doc !
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59411915
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:36 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Ook nooit gebruik gemaakt van PI's merk ik wel.
PI's?
pi_59411994
Post Icons
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:53 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ben het gewoon eens met je, Doc !
Lekker makkelijk bij een vertrekkende coach
pi_59412022
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:46 schreef okee6 het volgende:
Wie een jaar geleden zei dat Gert-Jan Verbeek de man voor Feyenoord was zou ook zijn weggelachen. Waarom zou ik dan spijt moeten hebben van het stellen dat Sneijder geen dragende internationale speler zou zijn. Nu offert Oranje zich wel op, en maakten de Fransen geen gebruik van het gebrek aan controle. Stel nu eens dat morgen Edwin van der Sar een been breekt. Dan komen de gaven van Sneijder ineens in een ander daglicht te staan en herinneren we ons opeens weer wat Van Bommel verweten werd.

Uiteindelijk staat er een collectief van individuele kwaliteiten en die heeft Van Basten deze keer niet zelf bepaald. Waarom hem dan loven? Laat hem eerst de titel eens grijpen.
Ach Derksen en Ibrahimovic erkennen zoals zovelen dat Sneijder in dat jaar bij Real een megastap heeft gezet in voetbalkwaliteiten. De Sneijder van nu en een jaar geleden zijn ook niet te vergelijken, daar hoef je je niet voor de verontschuldigen. Laat hier een gedeelte van Amsterdamse Oranje massa Van Basten maar adoreren, omdat hij de kwaliteiten van Sprockel, Dave van den Bergh en Bobson met zijn kennersoog er zo tussen uitpikte. Deze man heeft immers al de achtste finales gehaald op het WK in 2006, een onge-evenaarde prestatie van deze vakman.
pi_59412047
quote:

Het vormen van een collectief is niet iets waar je grip op kunt hebben, dat moet ontstaan daar ben ik het met je eens. Maar ookal heb je een hecht team wil het nog niet zeggen dat je met 3-0 en 4-1 van de nr. 1 en 2 van de wereld wint. Als een team draait door een goede tactiek, een goede instelling van de spelers en een beetje geluk dan laten de beste spelers vaak ook het beste van zich zien. Spelers zitten dan in een soort van flow en ze merken dan dat alles past en dan gaan ze ook beter presteren. Niet op alle facetten heeft een trainer invloed maar op de facetten waar hij wel invloed heeft, heeft hij het uitstekend gedaan.

En het interesseert me geen fuck ofdat jij vorig jaar zei dat Verbeek dit jaar de juiste man voor Feyenoord zal zijn. En ofdat Sneijder geen dragende speler in Oranje kan zijn. Je hunkert gewoon naar waardering voor je visie op het voetbal door overal als eerste te roepen dat sommige spelers of trainers de absolute top niet zullen halen. Als je nou gewoon voetballiefhebber zou zijn zou je hopen dat jonge spelers het beste uit zichzelf halen en beter worden dan Cruijff of Pele. Maar helaas bellicht jij liever alles negatief.
pi_59412113
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:02 schreef toma het volgende:

[..]

En het interesseert me geen fuck ofdat jij vorig jaar zei dat Verbeek dit jaar de juiste man voor Feyenoord zal zijn. En ofdat Sneijder geen dragende speler in Oranje kan zijn. Je hunkert gewoon naar waardering voor je visie op het voetbal door overal als eerste te roepen dat sommige spelers of trainers de absolute top niet zullen halen. Als je nou gewoon voetballiefhebber zou zijn zou je hopen dat jonge spelers het beste uit zichzelf halen en beter worden dan Cruijff of Pele. Maar helaas bellicht jij liever alles negatief.
Oh zeker niet: ik ben erg positief over het foutief beschouwen van een voetbal positieve regel van het "achter de lijn stappen door een verdediger". Verder houdt voordeel geven bij aangeschoten hands waarmee een doelpunt voorkomen kan de wedstrijd ook helemaal niet op. Behalve complimenten voor de arbitrage, verdient ook Van Basten daarvoor de prijs!

Pure luck.
pi_59412139
jullie zijn gemeen
With money you can buy a clock, but not time.
pi_59412144
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:00 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Ach Derksen en Ibrahimovic erkennen zoals zovelen dat Sneijder in dat jaar bij Real een megastap heeft gezet in voetbalkwaliteiten. De Sneijder van nu en een jaar geleden zijn ook niet te vergelijken, daar hoef je je niet voor de verontschuldigen. Laat hier een gedeelte van Amsterdamse Oranje massa Van Basten maar adoreren, omdat hij de kwaliteiten van Sprockel, Dave van den Bergh en Bobson met zijn kennersoog er zo tussen uitpikte. Deze man heeft immers al de achtste finales gehaald op het WK in 2006, een onge-evenaarde prestatie van deze vakman.
Onder andere Afellay, Babel, Boulahrouz, Engelaar, Huntelaar, Kuijt, De Zeeuw, Stekelenburg debuteerden allemaal ook onder Van Basten. Dus blijkbaar is er wel een kennersoog.

Het is wel leuk hoor, om Van Basten nu nog te pakken op dingen van twee tot drie jaar geleden. Mensen veranderen, mensen ontwikkelen, mensen verbeteren. Waaronder Van Basten. Van Basten is al lang niet meer de coach van voor het WK van 2006. De selectie is de laatste 2 jaar amper verandert, er hebben amper wisselingen plaats gevonden. Van Basten is zelf zo groot geweest om op eigen initiatief het goed te maken met Van Nistelrooy.

Oh, en gerenommeerd topcoach Van Gaal was niet eens in staat om het WK te halen....
pi_59412157
Het argument dat Van Basten gezwicht is voor zijn spelersgroep en dat zij de tactiek hebben bepaald vind ik nergens op slaan. Net alsof Van Basten geen tactisch inzicht heeft. Hallo, hij heeft in de WK-kwalificatiereeks van 2006 slechts twee keer gelijkgespeeld en de rest gewonnen (!) met heel weinig tegengoals. En daar bepaalde hij alles van A t/m Z.

Alleen het spel was toen niet om aan te zien, maar zijn we niet gewoon verwend? Denk je dat de Grieken klagen over de manier waarop zij Europees Kampioen werden? Denk het niet hoor. In de EK-kwalificatie ging het ook gewoon goed en pas op het einde, toen de kwalificatie eigenlijk al bijna rond was, is er van systeem veranderd.

Het is allemaal zo makkelijk om Van Basten geen credits te geven. Als hij Robben en Van Persie inbrengt en het pakt goed uit, dan is dat geluk en een groot risico. Als Nederland had verloren, dan had iedereen Van Basten bekritiseerd. Als Boulahrouz uiteindelijk een geweldig EK speelt, dan is dat meer geluk dan wijsheid door de blessure van Babel. Jammer, maar dit is echt azijnzeiken om het azijnzeiken.
pi_59412204
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

Onder andere Afellay, Babel, Boulahrouz, Engelaar, Huntelaar, Kuijt, De Zeeuw, Stekelenburg debuteerden allemaal ook onder Van Basten. Dus blijkbaar is er wel een kennersoog.
Zelfs Van Persie.
pi_59412224
quote:

Stel nu eens dat we twee jaar geleden allemaal Italiaan ineens waren, dan waren we wereldkampioen geweest .

Stel nu eens dat er bij de goal van Marco Van Basten in '88 een extra windvlaag was geweest net op het moment dat de bal in de lucht was geweest, dan had ie nooit gezeten !

Als de goal 5 cm hoger was geweest in 2006, dan had die bal van Cocu gewoon gezeten en waren we niet uitgeschakeld door Portugal in de kwartfinale!

Stel nu dat Kuijt wel eens een bal goed aan zou kunnen nemen, dan had ie in 2006 tegen Portugal wel goed alleen op de keeper af kunnen gaan en de goal kunnen maken, dan waren we niet uitgeschakeld geweest!

Stel nu dat Babel wel fit was gebleven, dan hadden we misschien wel met Sneijder - Robben - Van Persie gespeeld, en hadden we zelfs nog dikker van Italië gewonnen!

Als als als.

.
pi_59412371
quote:

[..]

Het is wel leuk hoor, om Van Basten nu nog te pakken op dingen van twee tot drie jaar geleden. Mensen veranderen, mensen ontwikkelen, mensen verbeteren. Waaronder Van Basten. Van Basten is al lang niet meer de coach van voor het WK van 2006. De selectie is de laatste 2 jaar amper verandert, er hebben amper wisselingen plaats gevonden. Van Basten is zelf zo groot geweest om op eigen initiatief het goed te maken met Van Nistelrooy.

Oh, en gerenommeerd topcoach Van Gaal was niet eens in staat om het WK te halen....
De spelers die je noemt leverden ook pas een echte bijdrage aan het NL elftal (d.w.z. dat ze in de basis startte in een echte interland) tegen die tijd dat elke flapdrol wel kon zien dat ze bij de beste spelers van NL horen. Ik vind dat kennersoog van Van Basten niet zo bijzonder. Denneboom was ik nog vergeten trouwens.

Met de selectie die hij maakte voor dit EK sta ik dan ook 100% achter (geval Van Bommel even buiten beschouwing gelaten). Wel raar dat hij bijv. zo'n kneusjes als Emanuelson en Maduro zo vaak oproepte terwijl die pas op zijn vroegst na dit EK klaar zijn voor het echte werk.

Waarom Van Basten niet afrekenen op zaken die 2 tot 3 jaar geleden gebeurde? Op die resultaten mag je hem toch even goed afrekenen als op deze twee wedstrijden. Eigenlijk moet ik daar Van Basten ook niet op aankijken maar de KNVB die een onervaren coach aan stellen.

Tuurlijk heeft Van Basten ook wel kwaliteiten als coach, maar als alleen de positieve punten worden belicht dan heb je niet eens een discussie.

En ja Van Gaal haalde het WK niet, je kunt ook goed voetballen en niet de gouden pik van Van Basten hebben (en ook niet de uitermate hongerige groep vergeleken met de groep waar Van Gaal het mee moest doen). Van Gaal had daar een mooie uitspraak over: Scorebordjournalistiek (of was die van Co ?)
pi_59412378
quote:

[..]

Van Basten is zelf zo groot geweest om op eigen initiatief het goed te maken met Van Nistelrooy.
Zit je met je hoofd onder de grond of wat? Jack van Gelder is de naam.
quote:
Lekker puh, lekker puh
pi_59412443
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:09 schreef RayMania het volgende:
Het argument dat Van Basten gezwicht is voor zijn spelersgroep en dat zij de tactiek hebben bepaald vind ik nergens op slaan. Net alsof Van Basten geen tactisch inzicht heeft. Hallo, hij heeft in de WK-kwalificatiereeks van 2006 slechts twee keer gelijkgespeeld en de rest gewonnen (!) met heel weinig tegengoals. En daar bepaalde hij alles van A t/m Z.

Alleen het spel was toen niet om aan te zien, maar zijn we niet gewoon verwend? Denk je dat de Grieken klagen over de manier waarop zij Europees Kampioen werden? Denk het niet hoor. In de EK-kwalificatie ging het ook gewoon goed en pas op het einde, toen de kwalificatie eigenlijk al bijna rond was, is er van systeem veranderd.
Van Basten zei zelf dat hij dominant en aantrekkelijk voetbal ging spelen. Dan mag je hem daar toch op afrekenen? Als ik tegen mijn baas zeg dat ik A doe en B uitvoer, dan mag ik opdonderen.
pi_59412452
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Als als als.

.
Mijn reactie ging over de manier van kijken naar de speler. Niet over de gevolgen van acties. Verder koppel ik mijn mening over Van Basten los van dit (tussen)resultaat, iets dat jij niet schijnt te kunnen.
pi_59412558
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:25 schreef okee6 het volgende:

[..]

Mijn reactie ging over de manier van kijken naar de speler. Niet over de gevolgen van acties. Verder koppel ik mijn mening over Van Basten los van dit (tussen)resultaat, iets dat jij niet schijnt te kunnen.

Hulde! voor deze unieke kwaliteit.
pi_59412597
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:21 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

De spelers die je noemt leverden ook pas een echte bijdrage aan het NL elftal (d.w.z. dat ze in de basis startte in een echte interland) tegen die tijd dat elke flapdrol wel kon zien dat ze bij de beste spelers van NL horen. Ik vind dat kennersoog van Van Basten niet zo bijzonder. Denneboom was ik nog vergeten trouwens.
Boulahrouz stond anders iedereen van te kijken, maar tuurlijk kon je die reactie verwachten. Je moet ze natuurlijk wel laten debuteren, en je moet ze natuurlijk wel opstellen. Maar natuurlijk ligt dit ook weer compleet alleen aan de speler en totaal niet aan Van Basten.

Gelukkig zijn de scoutingsapparaten van Ajax, Feyenoord en PSV zodanig geweldig dat elke speler daar wel raak is!
quote:
Met de selectie die hij maakte voor dit EK sta ik dan ook 100% achter (geval Van Bommel even buiten beschouwing gelaten). Wel raar dat hij bijv. zo'n kneusjes als Emanuelson en Maduro zo vaak oproepte terwijl die pas op zijn vroegst na dit EK klaar zijn voor het echte werk.
Emanuelson en Maduro zijn er nu toch niet bij? 'Kneusjes' is ook rijkelijk overdreven en zegt meer over de subjectiviteit door de clubvoorkeur dan over de kwaliteiten van de spelers. Niet dat Emanuelson het talent aan de linkerkant is of dat Maduro nu al de godheid op het middenveld is, maar ze kunnen best voetballen en zullen ook zeker nog wel door toekomstige bondscoaches worden opgeroepen.
quote:
Waarom Van Basten niet afrekenen op zaken die 2 tot 3 jaar geleden gebeurde? Op die resultaten mag je hem toch even goed afrekenen als op deze twee wedstrijden. Eigenlijk moet ik daar Van Basten ook niet op aankijken maar de KNVB die een onervaren coach aan stellen.
Het mag wel, maar alleen daarop en dingen er bijhalen die niet meer van toepassing zijn gaat nergens over. Ten eerste omdat hij sowieso al weg gaat, dus het is niet meer van belang. Ten tweede omdat hij verbeterd is ten opzichte van die periode en die fouten niet maar zal maken. Wanneer jij met je werk in het begin een paar keer iets verkeerd deed, en je het nu gewoon nooit meer fout doet, maar bij je beoordeling nu wel op dingen van twee jaar geleden (terwijl het nergens meer op van invloed is) afgerekend wordt en hij zegt: Ja, maar drie jaar geleden maakte jij die fout nog wel. Dan vind je dat toch ook geen realistische beoordeling?

Hij heeft absoluut beginnersfouten gemaakt in de afgelopen jaren, zeker in het begin. Maar de laatste twee jaar kan je hem niet betrappen op het draaien naar spelers toe, het maken van extreem rare keuze in het selectiebeleid en het extreem raar opstellen van spelers. Interlands zijn niet meer of minder geweest dan tijdens periodes Van Gaal en Advocaat, terwijl de resultaten gewoon excellent te noemen zijn.
quote:
Tuurlijk heeft Van Basten ook wel kwaliteiten als coach, maar als alleen de positieve punten worden belicht dan heb je niet eens een discussie.
Maar hem nergens voor becomplimenteren en afrekenen op basis van afkomst gaat ook nergens over. Ik zeg ook nergens dat we dit eindelijk te danken hebben aan de god Van Basten. Er speelt veel meer dan dit, maar de bondscoach (samen met Van 't Schip) maakt dit wel mede mogelijk, want uiteindelijk neemt hij toch echt zelf beslissingen over het selecteren, opstellen en wisselen van spelers. Daarna is het uit zijn handen.

Dit proces is nu ingezet sinds Januari denk ik, voor mijn gevoel althans, en daar is in de laatste 4 weken zodanig aangewerkt door de complete groep dat alle kwaliteiten van elk individu plus de externe invloeden nu gewoon goed samen vallen. Precies wat Van Basten 4 jaar geleden had beloofd.

[ Bericht 8% gewijzigd door BliksemSchigt op 15-06-2008 20:37:57 ]
pi_59412901
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:24 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Van Basten zei zelf dat hij dominant en aantrekkelijk voetbal ging spelen. Dan mag je hem daar toch op afrekenen? Als ik tegen mijn baas zeg dat ik A doe en B uitvoer, dan mag ik opdonderen.
Dat was geen doel, maar een streven. Is niet gelukt, maar hij heeft daarentegen wel slechts vier punten verloren in de WK-kwalificatie, heeft een zware WK-poule overleeft en is via een coinflip uitgeschakeld door Portugal. Ben jij dan iemand die alsnog alles in twijfel gaat trekken? Ik niet hoor.

Wat ik ook opmerkelijk vind is het zogenaamde geluk dat Van Basten heeft gehad met de blessure van Babel. Ik weet nog hoeveel users hier de voorselectie van Boulahrouz belachelijk vonden. Voor het laatst gespeeld in november, geen wedstrijdritme, niet fit. En toch haalt Van Basten hem bij de voorselectie. Dat is lef hebben. Dat hij uiteindelijk door een samenloop van omstandigheden in de eindselectie zit dat is gelukkig te noemen, maar zonder het lef van Van Basten was Boulahrouz nóóit in beeld gekomen.
  zondag 15 juni 2008 @ 20:46:15 #200
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59412975
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:01 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Als je iets probeert doe het dan goed boertje.

Kijk eens naar het post-icon, dit was na een goeie wedstrijd van hem gepost..
quote:
Op zondag 15 juni 2008 18:24 schreef okee6 het volgende:
Vind wel dat Ajax ver gaat met het misbruiken van Oranje. Stageloper Van Basten is tot nu toe een meevaller, maar dan nu op deze wijze Klaas-Jan in de etalage zetten, doe dat liever via het veld zou ik zeggen.
Weer iets om Okee nog minder serieus te nemen
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')