abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2008 @ 02:44:25 #51
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59382107
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 00:26 schreef GasTurbine het volgende:
En nog vind ik het raar dat hij nu pas presteert. Als ze zo altijd hebben gespeeld waren ze niet met 1-0 van het veld in Luxemburg gelopen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Omdat meneer de wereldcoach zo nodig aan 4-3-3 wou vasthouden, VDV/Van Persie op rechts en Kuyt op links zette, Urby als linksback gebruikte, en weet ik veel wie hij nog meer op zijn verkeerde positie zette. Dat deed ie 3,5 fucking jaar.

Het enige waar ik Van Basten een buiging voor moet geven is de eenheid in het team, en iedereen die voor elkaar moet strijden. Verder heeft ie alleen eindelijk eens iedereen op de goede positie gezet. Jammer dat ie daar alleen 4 jaar over heeft gedaan. Het is een doodzonde dat je 2 jaar min of meer vasthoudt aan een elftal en een week voor het EK alles omgooit, stel je eens voor als ze al maanden/jaren op deze manier hadden samengespeeld. Voorderest is zijn keuze voor Engelaar goed en gedurft, al zie je vandaag wel dat hij het hoge tempo niet aankan, maar vaak zijn wedstrijden op toernooien berekenend en dus niet met een hoge tempo. Maargoed, ik ben dus niet inene omgeslagen qua mening over hem, omdat hij eindelijk eens de poppetjes op de juiste plek heeft neergezet. Hij heeft het vier jaar erg mager gedaan, dus ik vind dat alle kritiek zeer terecht was.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 02:49:04 #52
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59382132
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 02:44 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Omdat meneer de wereldcoach zo nodig aan 4-3-3 wou vasthouden, VDV/Van Persie op rechts en Kuyt op links zette, Urby als linksback gebruikte, en weet ik veel wie hij nog meer op zijn verkeerde positie zette. Dat deed ie 3,5 fucking jaar.

Het enige waar ik Van Basten een buiging voor moet geven is de eenheid in het team, en iedereen die voor elkaar moet strijden. Verder heeft ie alleen eindelijk eens iedereen op de goede positie gezet. Jammer dat ie daar alleen 4 jaar over heeft gedaan. Het is een doodzonde dat je 2 jaar min of meer vasthoudt aan een elftal en een week voor het EK alles omgooit, stel je eens voor als ze al maanden/jaren op deze manier hadden samengespeeld. Voorderest is zijn keuze voor Engelaar goed en gedurft, al zie je vandaag wel dat hij het hoge tempo niet aankan, maar vaak zijn wedstrijden op toernooien berekenend en dus niet met een hoge tempo. Maargoed, ik ben dus niet inene omgeslagen qua mening over hem, omdat hij eindelijk eens de poppetjes op de juiste plek heeft neergezet. Hij heeft het vier jaar erg mager gedaan, dus ik vind dat alle kritiek zeer terecht was.
Nou ja, dat niet alleen natuurlijk.
Vergeet niet dat ie een risico neemt door Boulah in de basis te zetten, Engelaar in de basis en De Jong opeens boven De Zeeuw kiezen. En ook z'n wissels zijn perfect.
Hij doet gewoon alles goed nu.
-
  zaterdag 14 juni 2008 @ 02:58:14 #53
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59382179
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 02:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nou ja, dat niet alleen natuurlijk.
Vergeet niet dat ie een risico neemt door Boulah in de basis te zetten, Engelaar in de basis en De Jong opeens boven De Zeeuw kiezen. En ook z'n wissels zijn perfect.
Hij doet gewoon alles goed nu.
Opeens.. De Zeeuw speelde al een dramatisch seizoen en zette die lijn door tegen Denemarken, Wales enzo voorts, De Jong viel in die wedstrijden in en deed dat vrij duidelijk stukken beter, was dus geen verassende keuze in mijn ogen. En Boulahrouz heeft hij idd uitstekend gezien in tweede instantie, want was Babel fit geweest, dan vierde Boulahrouz nu vakantie. Een luckytje dus, maar zeer zeker gedurft van hem. Maar dat is ook een bekend eigenschap van hem, dat ie maling aan alles heeft.. alleen weet ik nou niet echt of dat nou een goede of slechte eigenschap is. Vandaag was het met die wissels in de tweede helft een goede eigenschap in ieder geval.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 03:01:37 #54
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59382206
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 02:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Opeens.. De Zeeuw speelde al een dramatisch seizoen en zette die lijn door tegen Denemarken, Wales enzo voorts, De Jong viel in die wedstrijden in en deed dat vrij duidelijk stukken beter, was dus geen verassende keuze in mijn ogen. En Boulahrouz heeft hij idd uitstekend gezien in tweede instantie, want was Babel fit geweest, dan vierde Boulahrouz nu vakantie. Een luckytje dus, maar zeer zeker gedurft van hem. Maar dat is ook een bekend eigenschap van hem, dat ie maling aan alles heeft.. alleen weet ik nou niet echt of dat nou een goede of slechte eigenschap is. Vandaag was het met die wissels in de tweede helft een goede eigenschap in ieder geval.
Dat met Babel - Boulahrouz was idd typisch gevalletje gouden pik ja .
Maar het is meer dan alleen geluk. Opeens klopt alles, lijkt het. Hoe ze na die 2-1 ook meteen terugkomen. Was mooi om te zien.
Overigens helpt het ook dat de arbitrage verbazingwekkend goed is. Op die penalty van gister na dan. Oh en misschien had je die Franse pannenkoek ook wel rood mogen geven toen ie Van der Vaart sloeg.
-
pi_59383451
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 00:29 schreef okee6 het volgende:

[..]

Laat hij dat lekker in zijn eigen tijd doen, het is prime time televisie met twee geweldige spelers en een coach in de achtergrond -ongeschminkt- die slechts 'stage loopt voor Ajax', hij stoorde.
Ach gut. Je zal wel opgelucht zijn dat Bertje bondscoach gaat worden. Dat levert lekker spannende intervieuws op na afloop , gaaaaap. Marco is perfect in de media, af en toe een lolletje en vaak, Begrijp ik ook wel, type's zoals jij hadden er op gehoopt dat Oranje flink op zijn bek zou gaan maar dat is nou jammer. Get a life.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:28:13 #56
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_59383683
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek aangezien Portugal op dat moment ook een beter elftal had.
Ik kan echt niet begrijpen dat mensen het WK een flop vonden. Gelijk tegen Argentinie en winnen van Servie en Ivoorkust om vervolgens uitgeschakeld te worden door een beter elftal.
Waar is het slechte?
Ik heb het al eerder op dit forum gepost, maar vooruit.
Tegen Servië was geen beste wedstrijd, tegen uiteindelijk één van de grootste tegenvallers van het WK. Tegen Ivoorkust is Nederland bijkans weggespeeld na de 2-0 voorsprong. Met een wonder is het niet meer dan 2-1 geworden. De wedstrijd tegen Argentinië was een formaliteit.
De wedstrijd tegen Portugal was een lachertje. Dit was eigenlijk de eerste serieuze wedstrijd onder Van Basten tegen een echte tegenstander, en het werd helemaal niks. Oranje was helemaal de controle kwijt. Als je na 5 minuten al een rode kaart moet hebben (Bouhla kwam goed weg) is er iets goed mis.
Nederland speelde tijdens het WK extreem negatief afbraakvoetbal. De internationale pers liet aan duidelijkheid niets te wensen over: Oranje voegde niks toe aan het WK.
Dat Van Basten uiteindelijk het WK bestempeld als een voorbereiding op het EK blijft belachelijk. Een eindtoernooi speel je eens in de 2 jaar (als het goed is ) en een WK maar eens in de 4 jaar. Dat zijn niet veel mogelijkheden om kampioen te worden. Iedere mogelijkheid moet je serieus nemen. Alles aan de kant om die finale te bereiken. Een elftal bouwen doe je maar in de 2 jaar ervoor.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_59385104
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 02:28 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nou ja, dat is ook niet in alle gevallen hetzelfde.
Sommige mensen waaien gewoon met alle winden mee, maar er zijn zat criticasters die eerlijk toegeven dat ze er naast zaten. Dat vind ik op zich dan wel weer netjes.
In plaats van dat je heel spastisch onredelijk kritisch blijft (zie dit topic) gewoon je ongelijk toegeven en meefeesten. .
Ik wil best toegeven dat ik Nederland niet zo sterk verwacht had, maar laten we wel even vaststellen dat Van Basten op bijna alle punten van zijn koers heeft moeten afwijken onder druk van heel slecht voetbal en heel veel kritiek.

Ten tweede moeten we vaststellen dat Nederland een hele goede counterploeg is. Het lijkt meer op het Dynamo Kiev van vroeger dan op een dominant en aanvallend team. Goed countervoetbal is ook mooi, maar ze hebben ook het wedstrijdverloop meegehad en over geluk helemaal niks te klagen. Ik moet het nog zien als het tegenzit en ze iets moeten forceren tegen een ploeg die de ruimtes goed klein houdt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:16:49 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_59385135
Van Basten heeft zijn ziel verkocht aan Guus Geluk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_59385353
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 00:26 schreef GasTurbine het volgende:
En nog vind ik het raar dat hij nu pas presteert. Als ze zo altijd hebben gespeeld waren ze niet met 1-0 van het veld in Luxemburg gelopen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Van Basten is in punten de meest succesvolle bondscoach sinds na de oorlog (reeds voor het EK begon), van elke andere voorgaande bondscoach zijn meer van dat soort voorbeelden te noemen.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_59385460
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 03:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Op die penalty van gister na dan.
Mwah, ik weet het niet hoor. Ooijer gooide zich er voor en de bal werd aangeschoten. Geen bewust hands in mijn ogen. Die Makéléle had inderdaad rood moeten krijgen, snap niet dat hij geel kreeg (dus wel gezien).
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59385704
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:29 schreef Roquefort het volgende:
Van Basten is in punten de meest succesvolle bondscoach sinds na de oorlog (reeds voor het EK begon), van elke andere voorgaande bondscoach zijn meer van dat soort voorbeelden te noemen.
Onzin, succes is alleen op toernooien te behalen, de rest is noodzakelijke voorbereiding. Eén machteloze kwartfinale is geen succes, niet alleen de titel is succes maar je moet wel een goede gooi kunnen doen. Het WK was een mislukking en dit EK is hoopvol begonnen. Zo staat hij er qua succes voor.
pi_59386229
- Euh, doe eens normaal -

[ Bericht 89% gewijzigd door RayMania op 14-06-2008 13:28:30 ]
wie de lip niet eert is de wiggah niet weert
pi_59386599
- Ik zei normaal doen. Geen zin om nog een keer te waarschuwen -

[ Bericht 87% gewijzigd door RayMania op 14-06-2008 13:38:59 ]
pi_59386805
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:34 schreef RayMania het volgende:

[..]

Mwah, ik weet het niet hoor. Ooijer gooide zich er voor en de bal werd aangeschoten. Geen bewust hands in mijn ogen. Die Makéléle had inderdaad rood moeten krijgen, snap niet dat hij geel kreeg (dus wel gezien).
Idd, Ooijer keek niet eens naar de bal, hoe kan het dan ooit een bewuste handsbal zijn?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 14 juni 2008 @ 13:51:26 #65
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_59386832
Hihi.
pi_59386884
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, succes is alleen op toernooien te behalen, de rest is noodzakelijke voorbereiding. Eén machteloze kwartfinale is geen succes, niet alleen de titel is succes maar je moet wel een goede gooi kunnen doen. Het WK was een mislukking en dit EK is hoopvol begonnen. Zo staat hij er qua succes voor.
Verzin rustig je eigen definitie van succes zoals het een hollander betaald. De rest van de voetbalwereld telt gewoon de punten behaald en de punten verloren in officiele wedstrijden.
Hoe heet die slechte bondscoach van de engelsen ook alweer die niet door de "noodzakelijke voorbereiding" is gekomen?

Manman, hollanders zijn me toch azijnpissers eersteklas zeg. Zelf na het op rij wegspelen van de wereldkampioen en de vice-wereldkampioen zijn sommigen te blind om te genieten van succes.

Succes is altijd vluchtig, dat zie je maar aan Frankrijk en Italie. Wentel jezelf lekker in het gezeik, ik heb genoten van mooie potten, van een goed team, onder leiding van een coach die al jarenlang nauwelijks verliest met zijn team. Er is succes, maar je bent te verzuurd om ervan te genieten, wat is precies jouw lol in het voetbal dan?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:00:57 #67
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_59386990
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:53 schreef Roquefort het volgende:

Verzin rustig je eigen definitie van succes zoals het een hollander betaald. De rest van de voetbalwereld telt gewoon de punten behaald en de punten verloren in officiele wedstrijden.
Nou, ik vind ook dat alleen resultaten op eindtoernooien tellen. Ik weet het, ontzettend ondankbaar, je moet je eerst weten te kwalificeren, maar verwacht geen applaus als dat na anderhalf jaar woensdagavond voetbal in de regen lukt. En exit 1/8 finales in Duitsland was slecht.

Deze 2 wedstrijden waren weergaloos qua uitslag, het moet blijken wat het vervolg is. Want het publiek rekent nu op niets minder dan een finale, heeft terechte torenhoge verwachtingen. Wordt het exit kwartfinale of halve finale, heeft van Basten met zijn team in 4 jaar het toch niet goed gegaan.

Want het blijft toernooivoetbal, waarin het pas echt bij de kruisfinales begint.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:03:15 #68
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59387024
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:34 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ik doelde op Polen -Oostenrijk. .
-
pi_59387324
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:00 schreef Perico het volgende:

[..]

Nou, ik vind ook dat alleen resultaten op eindtoernooien tellen. Ik weet het, ontzettend ondankbaar, je moet je eerst weten te kwalificeren, maar verwacht geen applaus als dat na anderhalf jaar woensdagavond voetbal in de regen lukt. En exit 1/8 finales in Duitsland was slecht.

Deze 2 wedstrijden waren weergaloos qua uitslag, het moet blijken wat het vervolg is. Want het publiek rekent nu op niets minder dan een finale, heeft terechte torenhoge verwachtingen. Wordt het exit kwartfinale of halve finale, heeft van Basten met zijn team in 4 jaar het toch niet goed gegaan.

Want het blijft toernooivoetbal, waarin het pas echt bij de kruisfinales begint.
Zoals de TT terecht stelt: We blijven lachen.
pi_59387419
Van Basten heeft een grote hand in deze overwinning.
Op het moment dat Nederland met een voorsprong onder druk staat wisselt hij 2 aanvallers erin (V Persie/Robben) en gaat als het ware 4-3-3 spelen. Omdat juist bij Robben en V Persie hun kwaliteiten in de aanval eruit komen.

Geen enkele andere coach op dit WK had dit gedaan, dat staat wel vast. 99% zou een aanvaller eruit halen voor een middenvelder. Vooral omdat deze wedstrijd allesbeslissend was, maar Marco speelt puur op risico. Dat is knap en verdient hij respect voor.
X
pi_59387540
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:29 schreef Alulu het volgende:
Op het moment dat Nederland met een voorsprong onder druk staat wisselt hij 2 aanvallers erin (V Persie/Robben) en gaat als het ware 4-3-3 spelen. Omdat juist bij Robben en V Persie hun kwaliteiten in de aanval eruit komen.

Geen enkele andere coach op dit WK had dit gedaan, dat staat wel vast. 99% zou een aanvaller eruit halen voor een middenvelder. Vooral omdat deze wedstrijd allesbeslissend was, maar Marco speelt puur op risico. Dat is knap en verdient hij respect voor.
Maar hoe had je gereageerd als het risico slecht was uitgepakt.
Goed, dat is natuurlijk ook gewoon voetbaleigen..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_59387922
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:53 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Het zal iedereen echt worst wezen hoeveel aaneengesloten wedstrijden Van Basten niet verloren heeft in officiele wedstrijden tegen de nr 91, 63 en 112 van de wereld. Wel kwalificeren of niet kwalificeren, dat telt, niet kwalificeren is voor een land als Nederland een mislukking. Maar niet alles wat geen mislukking is, is een groot succes.
quote:
Hoe heet die slechte bondscoach van de engelsen ook alweer die niet door de "noodzakelijke voorbereiding" is gekomen?
Dat is gewoon falen, net zoals dat het voor Nederland zou zijn. Als Van Basten erin was geslaagd om niet alleen onder Roemenie maar ook onder Bulgarije te eindigen dan had hij hopeloos gefaald. Hij heeft op dat punt niet gefaald, klaar, daar geef ik hem krediet voor, niet voor het zogenaamde succes wat uit totaal onbelangrijke cijferreeksen zou blijken.
quote:
Manman, hollanders zijn me toch azijnpissers eersteklas zeg. Zelf na het op rij wegspelen van de wereldkampioen en de vice-wereldkampioen zijn sommigen te blind om te genieten van succes.
Ik heb wel leuk voetbal gezien en daarvan genoten.
quote:
Succes is altijd vluchtig, dat zie je maar aan Frankrijk en Italie.
Precies, ik heb dan ook geen voetbal gezien van een wereldkampioen en een vice-wereldkampioen. Toch heb ik wel gezien dat het Nederland erg mee zat. Ze kunnen messcherp counteren en het zit goed qua organisatie en teamgeest, complimenten daarvoor maar ik moet nog zien of ze door een hechte verdediging heen kunnen komen als het moet. Je moet de Italianen ook wel zien voor wat ze op dit moment zijn, en dat is niet de verdedigend ijzersterke ploeg zoals hun reputatie, maar een niet lekker draaiend team dat probeert aan te vallen.

Het kan in de tweede ronde ook zomaar afgelopen zijn, omdat ze niks kunnen forceren met snelle combinaties door de kleine ruimte, hoewel dat met Robben er weer bij misschien ook niet nodig is. Dan heb je weer een matig tot redelijk toernooi, en niks aan die twee leuke wedstrijden.
pi_59389903
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 09:57 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ach gut. Je zal wel opgelucht zijn dat Bertje bondscoach gaat worden. Dat levert lekker spannende intervieuws op na afloop , gaaaaap. Marco is perfect in de media, af en toe een lolletje en vaak, Begrijp ik ook wel, type's zoals jij hadden er op gehoopt dat Oranje flink op zijn bek zou gaan maar dat is nou jammer. Get a life.
Ik geloof dat voetbal erg belangrijk voor jou is, neem mijn mening dan ter harte, of sla hem over. Succes.
pi_59390071
Ik herinner me nog wel wat van barca

Die, die, Bassie, Bassie, die!! (EK 2008):
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:41 schreef Barca het volgende:
Onze nationale trots heeft geen goede spelers maar met Bassie zijn we helemaal een zooitje losers!

Hopelijk zullen de naievelingen na het lezen van dit topic eindelijk eens de stront uit de ogen halen! (Maar dat zal wel niet.)

Het ek komende zomer in Zwitserland en Oostenrijk wordt een fiasco. Een geruststelling: Bassie blijft bondscoach.
[Poule C]: Nederland, Italie, Roemenie, Frankrijk.#2:
quote:
Op zondag 2 december 2007 20:01 schreef Barca het volgende:
Dit wordt de eindstand:
1. Italië
2. Roemenië
3. Frankrijk
4. Nederland
[Poule C]: Nederland, Italie, Roemenie, Frankrijk.#2:
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:17 schreef Barca het volgende:
Nederland - Italië 0 - 3
Nederland - Roemenië 1 - 3
Nederland - Frankrijk 0 - 4

Yesss!! We liggen eruit!
Etc
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59390185
quote:

Een vriend van mij ben ik ook al een week aan het uitlachen, hij is niet voor Nederland maar voor Italië en had voorspel dat Nederland van zowel Frankrijk als Italie dik zou verliezen.

Hij staat ook helemaal onderaan in de poule
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_59390319
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:02 schreef Barca het volgende:

[..]

Nee, maar ik lees hier wel een toon dat men denkt dat "we" wel even gaan winnen van de Roemenen.

Maar ... na 3 nederlagen, met een doelsaldo van -9 (1 voor en 10 tegen) mogen we weer naar huis. 4e in een poule van 4 ... een wereldprestatie! Ach ja ... onze clown is immers een wereldcoach volgens T.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 11:11 schreef Barca het volgende:

[Iemand trouwens al opgevallen dat we op vrijdag de 13e tegen Frankrijk spelen? ]

Nee, maar de datum maakt niet uit. We verliezen toch.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59390469
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:31 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

[..]

Hehehehehe.
Mja ik was ook zon negatieveling hoor, d8 ook dat we maximaal 1 punt van italy,france zouden halen, mja
pi_59390715
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:37 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Maar hoe had je gereageerd als het risico slecht was uitgepakt.
Goed, dat is natuurlijk ook gewoon voetbaleigen..
Daar heb je gelijk in, dan zou hij op deze wissels afgemaakt worden.
Toch houd ik van trainers met zulke denkwijze, uitgaande van eigen kracht en met lef.
X
pi_59390750
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:29 schreef Alulu het volgende:

Domenech heeft verklaard precies hetzelfde te doen in Marco's positie, ga je al Want wat zouden andere coaches denken, jij weet het niet. Van Basten heeft gewoon het KNVB handboek gevolgd, er waren een paar keuzes en deze was de goede, werd hem ingefluisterd.
pi_59390800
Overal in de pers wordt geprezen dat hij bij een voorsprong een aanvaller erin brengt voor een defensieve middenvelder, maar Okee weet het allemaal weer beter hoor .
pi_59390845
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overal in de pers wordt geprezen dat hij bij een voorsprong een aanvaller erin brengt voor een defensieve middenvelder, maar Okee weet het allemaal weer beter hoor .
De aanvallende optie betaalde uit, máár pas nadat een handsbal door de vingers werd gezien. Wat deed je met Robben bij een gelijke stand? Dat was spelen met vuur geweest. Frankrijk liet Oranje alle hoeken van het veld zien en Van der Sar had ons de eerste helft op de been gehouden.

Gokken op de counter, dat is het enige wat Van Basten -anders dan voorheen- met succes doet.
pi_59391532
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:58 schreef okee6 het volgende:

[..]

De aanvallende optie betaalde uit, máár pas nadat een handsbal door de vingers werd gezien. Wat deed je met Robben bij een gelijke stand? Dat was spelen met vuur geweest. Frankrijk liet Oranje alle hoeken van het veld zien en Van der Sar had ons de eerste helft op de been gehouden.

Gokken op de counter, dat is het enige wat Van Basten -anders dan voorheen- met succes doet.
Kun je hem dat verwijten? Als je voor staat en tevreden bent met de stand ga je toch geen risico's nemen om tegen een counter aan te lopen met Ribery en Henry? Het gaat immers om het resultaat.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:46:49 #83
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_59391699
Marco!!!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:47:38 #84
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_59391715
quote:

[..]

Hou nog toch op.. Dit is dus niet gokken op de counter, maar proberen om aanvallende/voetballende impulsen in te zetten om te voorkomen dat je nog verder achteruit gaat voetballen. Dat was precies wat er tegen Tjechië misging na die legandarisch Robben wissel.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_59391782
Gokken op de counter met 5 aanvallend ingestelde spelers .
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:54:29 #86
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59391846
quote:

Dat deed Griekenland in 2004 uitstekend.
Maar hoe kan je loeren op de counter als je met Sneijder, Van der Vaart, Robben, Van Persie en Van Nistelrooy speel op een gegeven moment?
-
pi_59391978
quote:

[..]

Na de 1-0 werd Nederland al onder druk en kwam er niet meer uit, dan is het de hand van een goede coach om aanvallend te wisselen. Van Marwijk zou er ongetwijfeld een extra verdediger in hebben gegooid zodat je helemaal niet meer onder de druk uit zou zijn gekomen. En 'als' telt niet in het topvoetbal. En om het gokken op de counter de enigste verdienste voor v. Basten te zien, tja dat is typisch een gevalletje van huilebalk. Zo gehoopt op een afgang van v. Basten en helaas komt dat niet uit.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_59392022
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 18:54 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat deed Griekenland in 2004 uitstekend.
Maar hoe kan je loeren op de counter als je met Sneijder, Van der Vaart, Robben, Van Persie en Van Nistelrooy speel op een gegeven moment?
Met twee snelle goals via Robben en een schot van Sneijder heb je inderdaad keurig de defensie uitgespeeld. Frankrijk moest blijven gaan, omdat het achterstond. Maar wat als die situatie binnen vijf minuten na rust was opgeheven. Dan had je niet hoeven counteren, dan had je met aangegeven personen alleen maar kunnen aanvallen, controle ho maar.

En het is geen als, want volgens de regels hoorde die bal op de stip.
pi_59392155
En volgende regels hoorde de treffer van Henry afgekeurd te worden en had Makéléle rood moeten krijgen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59392179
Post die barca nog wel? Ik zal de woorden Barca nerd en gladiool niet meer in éen post gebruiken omdat dat binnen een minuut geedit wordt door een mod met te veel vrije tijd , maar ik vind het idd ook heerlijk dat die oranje en van basten bashers nu niet meer zo zitten te mekkeren. Wel jammer dat ze waarschijnlijk nu ineens wel allemaal vooraan staan te juichen voor het elftal.
  Redactie Frontpage zaterdag 14 juni 2008 @ 19:14:57 #91
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_59392200
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:04 schreef okee6 het volgende:

[..]

Met twee snelle goals via Robben en een schot van Sneijder heb je inderdaad keurig de defensie uitgespeeld. Frankrijk moest blijven gaan, omdat het achterstond. Maar wat als die situatie binnen vijf minuten na rust was opgeheven. Dan had je niet hoeven counteren, dan had je met aangegeven personen alleen maar kunnen aanvallen, controle ho maar.

En het is geen als, want volgens de regels hoorde die bal op de stip.
ik geloof dat 'als' in voetbal niet telt en doelpunten wel

ik was niet echt fan van Van Basten, maar zoals oranje nu speelt is echt ze vinden elkaar makkelijk, snel, hoeven nauwelijks te kijken om te weten waar iemand staat, en ze vallen aan. Heerlijk voetbal om te zien!
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_59392271
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:12 schreef RayMania het volgende:
En volgende regels hoorde de treffer van Henry afgekeurd te worden en had Makéléle rood moeten krijgen.
Ja best, we hebben het nu niet over wiskunde, het gaat erom dat na rust Frankrijk nog even hard doordenderde en de ideale kans op de 1-1 had behoren te krijgen. Dat gebeurde niet. En de treffer van Robben was de nekslag, een solo.
pi_59392308
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:18 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ja best, we hebben het nu niet over wiskunde, het gaat erom dat na rust Frankrijk nog even hard doordenderde en de ideale kans op de 1-1 had behoren te krijgen. Dat gebeurde niet.
Mede of grotendeels door de omschakeling van van basten waardoor het nederlands elftal weer ging voetballen.
Een risico? Zeker maar is dat meer of minder dan extra verdedigers er in brengen? Risico neem je altijd en zonder geluk win je geen beker.
pi_59392353
okee6 wil echt een award winnen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59392364
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:18 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ja best, we hebben het nu niet over wiskunde, het gaat erom dat na rust Frankrijk nog even hard doordenderde en de ideale kans op de 1-1 had behoren te krijgen. Dat gebeurde niet. En de treffer van Robben was de nekslag, een solo.
Je kaart nu wel allemaal problemen aan die er naar mijn inziens niet eens zijn maar wat is dan jou oplossing? Had hij Engelaar moeten laten staan? Had hij tegen Edwin moeten zeggen dat ie een bal erin moest laten gaan omdat dat beter bij het spelbeeld zou passen?
pi_59392431
Waarom eigenlijk uitlachen? Nederland speelde toch niet goed voor het EK, daar mag je toch kritiek op hebben of niet?
pi_59392462
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:28 schreef BK89 het volgende:
Waarom eigenlijk uitlachen? Nederland speelde toch niet goed voor het EK, daar mag je toch kritiek op hebben of niet?
Nederland speelde voor het EK ook uitstekend, tijdens de kwalificatie ging het soms nog moeizaam maar de laatste oefenduels waren allemaal zeer degelijke overwinningen. (Behalve Denemarken dan)
pi_59392494
quote:
Je verward goed spelen met aantrekkelijk voetbal.
Aantrekkelijk voetbal is een kwestie van smaak.
De prestaties zijn nooit slecht geweest.
pi_59392569
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:24 schreef toma het volgende:

[..]

Je kaart nu wel allemaal problemen aan die er naar mijn inziens niet eens zijn maar wat is dan jou oplossing? Had hij Engelaar moeten laten staan? Had hij tegen Edwin moeten zeggen dat ie een bal erin moest laten gaan omdat dat beter bij het spelbeeld zou passen?
Zolang Van der Sar het kan opbrengen is er weinig aan het handje, maar als die strafschop was gegeven, had ik moeten zien dat Oranje nog mogelijkheden had gekregen en gepakt. Daarvoor werd Nederland te langdurig weggedrukt en dat lag niet aan Engelaar en ook niet aan Kuijt. Aanvallen is zeker een oplossing, maar met twee wissels minder en een ander wedstrijdperspectief heb je weinig opties over.

En weet wel, met verliezen van Frankrijk was je zo goed als uitgeschakeld geweest. Roemenie had ons in de poule in de bankschroef. Zo dicht zit het bij elkaar.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 19:45:38 #100
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_59392714
quote:
Uiteraard, je mag nu ook nu je kanttekeningen wel plaatsen, want het is echt niet alleen maar hossana en we zijn echt nog lang niet onverslaanbaar. Maar dat de types die alles tot in het ongeloofwaardige toe afzeiken vooralsnog ongelijk krijgen is wel lekker...
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')