De Holocaust ontkennen is strafbaar. Het valt voor jou te hopen dat het MDI niet meeleest.quote:
Zijn post ontkent niks, het is een vergelijkingquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:17 schreef GBA het volgende:
[..]
De Holocaust ontkennen is strafbaar. Het valt voor jou te hopen dat het MDI niet meeleest.
Eigen land?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:49 schreef Elkarden het volgende:
Waarom zou ISrael geen huizen mogen bouwen in hun eigen land?
Hoe verover je terecht?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:14 schreef Sora het volgende:
Waarom zouden ze daar niet gaan wonen? Ze hebben het gewoon terecht veroverd op de agressors.
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:11 schreef eriksd het volgende:
Tja, ze moeten natuurlijk wel een soort buffer creeren omdat er miljoenen dropmongolen omheenzitten die hun de zee in willen jagen.
Of geloof je nou voor een moment dat die arabische staten vrede willen
Hmm..ok..quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:11 schreef eriksd het volgende:
Tja, ze moeten natuurlijk wel een soort buffer creeren omdat er miljoenen dropmongolen omheenzitten die hun de zee in willen jagen.
Of geloof je nou voor een moment dat die arabische staten vrede willen
Nu is dat niet zo erg, maar als het illegaal is wel.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:20 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Hmm..ok..
Je creëert dus een buffer door huizen te bouwen waar mensen gaan wonen?![]()
![]()
Uhm...je breidt je grondgebied uit, waardoor er inderdaad wat meer tijd ontstaat in geval van een aanval. Natuurlijk zou ik ook het liefste een buffer zien in de vorm van een kilometerbreed niemandsland, maar dat lijkt mij minder realistisch.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:20 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Hmm..ok..
![]()
Dat een preëmptieve (niet preventieve) aanval -een mens zijn leven ontnemen voor het geval hij het idee krijgt dat bij jou te doen- al belachelijk was, is tot daar aan toe, maar deze retoriek slaat echt alles.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhm...je breidt je grondgebied uit, waardoor er inderdaad wat meer tijd ontstaat in geval van een aanval. Natuurlijk zou ik ook het liefste een buffer zien in de vorm van een kilometerbreed niemandsland, maar dat lijkt mij minder realistisch.
Blij dat je het met me eens bent iig
Prachtig dat laatste voorbeeld, alleen is verhouding tussen NL en DU toch anders dan Israel en de omliggende landen, waar het gewoon een keihard feit is dat ze wel moeten expanderen, omdat ze anders daadwerkelijk weggevaagd worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat een preëmptieve (niet preventieve) aanval -een mens zijn leven ontnemen voor het geval hij het idee krijgt dat bij jou te doen- al belachelijk was, is tot daar aan toe, maar deze retoriek slaat echt alles.
"Bezit nemen van een ander ter voorkoming dat de ander bezit neemt van jou."
In een tijd van stenen en stokken zou deze retoriek wellicht werken, en dan niet alleen op het gebied van beschikbaar wapentuig. Nu beschikt men over wapens die snel tientallen kilometers af kunnenleggen, is deze retoriek (ik wil het woord logica niet gebruiken) ongeldig.
Bezit nemen van vijandig grondgebied -zeker relatief gezien, met het oog op de afstanden die wapentuig af kunnen leggen- van dit kleine formaat, heeft geen enkel defensief of strategisch doel.
Tevens wordt even vergeten dat een illegale grondbezetting nogal wat voeten in de aarde heeft, hoe zou je het vinden als Duitsland wat van Nijmegen en Arnhem zou inpikken, gewoon 'voor het geval wij Duitsland binnendenderen'? Zou die illegale bezetting -en diefstal van het bezit van de Nederlandse Staat- niet juist een reden zijn om tegen Duitsland te ageren?
Ja, een niet zo beste relatie is het daar inderdaad, en het beste wat je dan kunt doen is dan maar wat land van je 'tegenstander' illegaal inpikken, nietwaar? Ik hoop dat je inziet dat illegale bezitneming van andermans land niet helpt in de relatie.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prachtig dat laatste voorbeeld, alleen is verhouding tussen NL en DU toch anders dan Israel en de omliggende landen, waar het gewoon een keihard feit is dat ze wel moeten expanderen, omdat ze anders daadwerkelijk weggevaagd worden.
En natuurlijk ben ik met je eens dat een scud-raket makkelijk 400km overbrugt; het zal waarschijnlijk meer bedoeld zijn tegen binnendringende individuen. Zo'n nederzetting is immers een waar fort, daar kom je niet makkelijk langs.
Hoe denk jij dat grenzen en landen tot stand zijn gekomen of kan je dat ook al niet begrijpen?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, een niet zo beste relatie is het daar inderdaad, en het beste wat je dan kunt doen is dan maar wat land van je 'tegenstander' illegaal inpikken, nietwaar? Ik hoop dat je inziet dat illegale bezitneming van andermans land niet helpt in de relatie.
Je claimt alsof Israël geen keuze heeft dan illegaal land innemen. Ik snap niet waarom de halve wereld dáár niet over valt. Het is geen eigendom wat Israël heeft. Het is allemaal prima dat ze een land hebben, met de grenzen zoals gesteld in 1967, maar níet dat ze nu land illegaal gaan overnemen.
Áls een defensie in de vorm van een kilometer brede strook dan zo van levensbelang zou zijn volgens jou, waarom gaat Israël dan niet een kilometer van zijn eigen grens wonen, binnen Israël? Dan hebben die binnendringende individuen alsnog een kilometer om te overbruggen, en dan heeft Israël alsnog die defensie in de vorm van een strookje land die jij zo noodzakelijk acht.
Of, als men van zijn eigen land een fort wil maken, waarom doet men dat niet in eigen land?
Waarom doen Israël dat niet, maar, neemt men illegaal bezit van andermans land?
Nou, beste Eminentie, leg het eens uit. Hoe komen grenzen tot stand?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:46 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat grenzen en landen tot stand zijn gekomen of kan je dat ook al niet begrijpen?Op een gegeven moment kan je elk land en grens wel illegaal gaan noemen.
Het is wel opvallend dat de hele wereld over Israel en de Palestijnen valt terwijl er over de hele wereld brandhaarden zijn.
Leg uit waarom niet?quote:
-edit-quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, beste Eminentie, leg het eens uit. Hoe komen grenzen tot stand?
Claimen? Indien er geen of weinig bewoners zijn de eerste zijn die er een vlag plant? Oorlog voeren met de huidige bewoners en met geweld land overnemen?
Dus doe maar, leg het maar uit. Doe je dat dan ook met internationale erkenning van grenzen? Leg volgens die logica dan ook meteen uit waarom wij niet zomaar een deel van Duitsland over kunnen nemen of vice versa.
Over de hele wereld zijn inderdaad brandhaarden, maar dat is geen reden om aan deze tientallen jaren durende brandhaard geen aandacht te schenken. Als je aandacht wil voor de oorlog in Darfur, open je er maar een topic over.
P.S. Ik bedoel het ook niet zo onvriendelijk als het wellicht over kan komen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:01 schreef Yildiz het volgende:
p.s., ik bedoel het allemaal niet zo onvriendelijk zoals het wellicht over kan komen, maar toch, hoe zie jij het?.
Ik weet ook wel deels hoe grenzen tot stand zijn gekomen. Afrika is daar ook zo'n mooi voorbeeld van, rechte lijnen, dwars door stammen heen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:08 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Ben je nou zo ontzettend dom of doe je alleen alsof? Ik ga mijn tijd niet verspillen door jou alles voor te kauwen.
Oh, zo. Dat mag. Ik bedoelde het anders, maar soit, daar had ik duidelijker moeten zijn.quote:Jij begon met jammeren dat de halve wereld geen aandacht aan het conflict besteed. Ik merk daar enkel over op dat de wereld eigenlijk juist buitensporig veel aandacht aan dat kleine kutstukje land daar besteed.
Europa heeft ook buiten Europa een beetje geholpen om de grenzen vast te stellen, dat heeft niet altijd even gelukkig uitgepakt.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik weet ook wel deels hoe grenzen tot stand zijn gekomen. Afrika is daar ook zo'n mooi voorbeeld van, rechte lijnen, dwars door stammen heen.
Op een gegeven moment is het een en ander internationaal erkend, en kan een land niet zomaar een ander land toe-eigenen. Dat is wat Israël hier wel doet. Op een gegeven moment, in 1967, zijn de grenzen van Israël internationaal erkend. Daar heb ik ook vrede mee.
Wat ik echter niet waardeer, is dat Israël nu zomaar een stuk land wat niet van Israël is claimt. Ik vind dat onterecht en daarbij ook nog eens een negatieve bijdrage in de toch al niet al te beste relatie in die regio.
[..]
Oh, zo. Dat mag. Ik bedoelde het anders, maar soit, daar had ik duidelijker moeten zijn.
Vandaar mijn voorbeeld Afrika. Die lijnrechte grenzen kunnen haast niet plaatselijk bepaald zijn. Het is niet allemaal heel erg tof gegaan, maar het land wat Israël met 'de grenzen van 1967' heeft, is tenminste nog op een relatief eerlijke manier verkregen. Gekocht, als ik het goed onthouden had.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:27 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Europa heeft ook buiten Europa een beetje geholpen om de grenzen vast te stellen, dat heeft niet altijd even gelukkig uitgepakt.
Eerlijk gezegd zie ik ook geen reden waarom Israël recht zou hebben op die nieuwe grenzen. En dat blijft voor mij de primaire vraag.quote:Israël zal er op wachten tot de nieuwe grenzen internationaal worden erkend. Niet dat ik dat snel zal zien gebeuren omdat moslimlanden niet mee zullen werken omdat moslims ook een religieuze claim op Jeruzalem maken.
Dat ben ik met je eens, een proportioneel groot deel is een rommeltje, in vergelijking met wat stabielere, rustigere landen. Dat vele mensen een bepaalde groep nodig hebben om die de schuld te geven om zodoende hun falen te verbloemen ben ik ook met je eens, maar zie ik niet als unieke eigenschap in het midden-Oosten.quote:Die hele regio daar is een rotzooi. Ze mogen nog blij zijn dat ze daar Israël hebben als bliksemafleider om hun haat op te richten.
quote:
Kijk bijv naar Oostenrijk-Hongarije? Begonnen in WO1 een oorlog en zijn redelijk wat land kwijt geraakt aan de verdedigende partijen. Die hebben dat terecht niet teruggegeven en dus terecht veroverd. Zij waren die oorlog immers niet begonnen. Zelfde geld voor Israël.quote:
Eh, nee. Ik weet onvoldoende over de oorlog tussen Oostenrijk en Hongarije, en kan derhalve niet oordelen of dat wel of niet terecht was. Dat je als 'verdedigende partij' land zou in kunnen nemen van de aanvaller lijkt mij bijvoorbeeld niet 'terecht'.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:15 schreef Sora het volgende:
[..]
Kijk bijv naar Oostenrijk-Hongarije? Begonnen in WO1 een oorlog en zijn redelijk wat land kwijt geraakt aan de verdedigende partijen. Die hebben dat terecht niet teruggegeven en dus terecht veroverd. Zij waren die oorlog immers niet begonnen. Zelfde geld voor Israël.
De verliezer betaalt. Veelal met land, soms met geld. Is al zo sinds de Egyptenaren hun zeerijk opbouwden. Zeker als de verliezer ook nog eens de agressor was met doelgerichte aanvallen op het ''slachtoffer'', tot in heilige dagen toe. Alsof Syrië wel pak 'm beet Galilea had teruggegeven indien Israel hen had aangevallen op het Suikerfeest.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Eh, nee. Ik weet onvoldoende over de oorlog tussen Oostenrijk en Hongarije, en kan derhalve niet oordelen of dat wel of niet terecht was. Dat je als 'verdedigende partij' land zou in kunnen nemen van de aanvaller lijkt mij bijvoorbeeld niet 'terecht'.
Ik zie zodoende nog steeds geen reden waarom Israël recht zou hebben op die nieuwe grenzen.
De verliezer betaalt?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:44 schreef Elkarden het volgende:
[..]
De verliezer betaalt. Veelal met land, soms met geld. Is al zo sinds de Egyptenaren hun zeerijk opbouwden. Zeker als de verliezer ook nog eens de agressor was met doelgerichte aanvallen op het ''slachtoffer'', tot in heilige dagen toe. Alsof Syrië wel pak 'm beet Galilea had teruggegeven indien Israel hen had aangevallen op het Suikerfeest.![]()
Volgens jouw theorie zou Duitsland nog immer reiken tot aan Koningsbergen, en de Ottomanen de Balkan immer stevig in handen hebben. Immers, je ziet geen reden waarom de winnaar recht heeft op nieuwe grenzen.
kleine correctie: Niet zo zeer de verliezer, maar de verliezende agressor betaalt. Anders moeten we in Europa terug naar de kaart van 1900.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De verliezer betaalt?
Hmm. Dan weet ik er wel behoorlijk wat op te noemen waar dat niet zo is. WW2. Falkland. Irak. Vietnam. Korea. Et cetera. Het hangt er maar vanaf wie je als verliezer en winnaar beschouwd. Gezien dat tegenwoordig lastiger in kaart te brengen is (dat was het vroeger eigenlijk ook) kun je dat nu niet meer zeggen. Al vele tientallen jaren niet meer, naar mijn mening. Neem nu de recente 'oorlog' tussen Israël en Libanon. Ik zou zeggen dat beide landen verliezers zijn, gezien naar mijn mening oorlogen nooit gewonnen worden. Wat heel je theorie over winnaars en verliezers en daarmee eigendom afstaan 'volgens de code', vervalt.
De grenzen die je aangeeft zijn de grenzen die illegaal via een oorlog verkregen zijn. Zo heeft Israël in het verleden wel eerder een poging gedaan om met veel geweld groter te worden. Als je Israël dan eens als verliezer ziet, zou het dan ook land terug moeten geven aan, bijvoorbeeld, Palestina?
Idd.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 21:12 schreef Reki het volgende:
[..]
Zijn post ontkent niks, het is een vergelijking
En dan beschuldigen ze Hamas c.s. van het "schuilen tussen de burgerbevolking"!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:20 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Hmm..ok..
![]()
Oh ja? Hoezo dan? Zijn hier aanwijzingen voor?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prachtig dat laatste voorbeeld, alleen is verhouding tussen NL en DU toch anders dan Israel en de omliggende landen, waar het gewoon een keihard feit is dat ze wel moeten expanderen, omdat ze anders daadwerkelijk weggevaagd worden.
En natuurlijk ben ik met je eens dat een scud-raket makkelijk 400km overbrugt; het zal waarschijnlijk meer bedoeld zijn tegen binnendringende individuen. Zo'n nederzetting is immers een waar fort, daar kom je niet makkelijk langs.
Dat doet Hamas dan ook.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan beschuldigen ze Hamas c.s. van het "schuilen tussen de burgerbevolking"!
Goede vraag.quote:
Rechtmatig is dat niet, volgens internationaal recht.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:28 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat doet Hamas dan ook.![]()
maar goed, Israel zet mensen op land dat niet van hun is in de idiote hoop dat ze daarmee uiteindelijk wel de rechtmatig eigenaar van dat land worden.
De verliezer boet ja. Ook in Korea, Vietnam en Falkland. Falkland bleef Brits, Vietnam werd geheel communistisch en Korea werd door een DMZ waar de frontlinie lag opgesplitst in een Noord en een Zuid.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De verliezer betaalt?
Hmm. Dan weet ik er wel behoorlijk wat op te noemen waar dat niet zo is. WW2. Falkland. Irak. Vietnam. Korea. Et cetera. Het hangt er maar vanaf wie je als verliezer en winnaar beschouwd. Gezien dat tegenwoordig lastiger in kaart te brengen is (dat was het vroeger eigenlijk ook) kun je dat nu niet meer zeggen. Al vele tientallen jaren niet meer, naar mijn mening. Neem nu de recente 'oorlog' tussen Israël en Libanon. Ik zou zeggen dat beide landen verliezers zijn, gezien naar mijn mening oorlogen nooit gewonnen worden. Wat heel je theorie over winnaars en verliezers en daarmee eigendom afstaan 'volgens de code', vervalt.
De grenzen die je aangeeft zijn de grenzen die illegaal via een oorlog verkregen zijn. Zo heeft Israël in het verleden wel eerder een poging gedaan om met veel geweld groter te worden. Als je Israël dan eens als verliezer ziet, zou het dan ook land terug moeten geven aan, bijvoorbeeld, Palestina?
Godallemachtig wat een vergelijking.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:15 schreef Sora het volgende:
[..]
Kijk bijv naar Oostenrijk-Hongarije? Begonnen in WO1 een oorlog en zijn redelijk wat land kwijt geraakt aan de verdedigende partijen. Die hebben dat terecht niet teruggegeven en dus terecht veroverd. Zij waren die oorlog immers niet begonnen. Zelfde geld voor Israël.
Wie bepaalt wat rechtmatig is, jij?quote:Op zondag 15 juni 2008 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Rechtmatig is dat niet, volgens internationaal recht.
Maar in feite, volgens het primitieve recht van de sterkste, zullen ze wel hun zin krijgen.
Niet eerlijk, uiterst verwerpelijk en amoreel, maar de wereld is nou eenmaal niet eerlijk.
Klootzakken!
Het recht van de sterkste, dus.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:52 schreef Elkarden het volgende:
[..]
De verliezer boet ja. Ook in Korea, Vietnam en Falkland. Falkland bleef Brits, Vietnam werd geheel communistisch en Korea werd door een DMZ waar de frontlinie lag opgesplitst in een Noord en een Zuid.
Libanon is niet afgesloten met afgesloten met een overwinning of verlies, maar met een staakt het vuren
Je praat verder heel leuk over illegaal verkregen land, maar kan dat dan? De internationale 'regels'' over dat vlak zijn onduidelijk, iedere casus wordt anders beoordeeld, zie kwestie Kosovo. Je eigen mening maakt het illegaal land, ik vraag me serieus af hoe je dat bij andere landen zou zien.
Het gaat er niet om of Israel als een verliezer gezien wordt, het gaat erom hoe de feiten liggen. Als de Arabische tanks in Haifa liggen, is Israel die stad kwijt, simpel. Denk je nou echt dat in oorlogsstijd aan regels en wetten van het zeer incomplete int. recht gedacht wordt?
Elk land, staat, natie is gebaseerd op het recht van de sterkste.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste, dus.
Ja, de facto geldt dat wel in Palestina. Dat ben ik met je eens.
Maar kun je je dan als een beschaafd land presenteren, in de westerse tradities?
Het recht van de sterkste is dus het recht van de bruut, de tiran, de pestkop.
Nou, gefeliciteerd!
Ik niet, nee.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:55 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat rechtmatig is, jij?
Of het internationale recht, gevormd door een bureaucratische papieren tijger zonder toezicht en hoger orgaan die landen verplicht het na te leven
Ja, ze konden anders!quote:Op zondag 15 juni 2008 02:05 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Elk land, staat, natie is gebaseerd op het recht van de sterkste.
Hoe machtiger, des te meer inbreng
Verklaar de aanwezigheid van Rusland in de G8
Het feit dat volken als de Basken, Schotten en Koerden geen eigen staat hebben.
Dat Pakistan sinds haar kernwapens een land is geworden om rekening mee te houden, daarvoor werden ze gezien als een achterlijk land)
Daarnaast kan Israel zich als een beschaafd land presenteren, democratie, gelijkheid en vrijheid. De persvrijheid en privacyvrijheid liggen er hoger dan hier.
En ja, er staan langs alle kanten muren, en vallen dagelijks Gaza binnen nadat er weer 50 raketten neer kwamen regenen.
Konden ze anders?
Dat denk ik ook. Ze hadden bijv. de Arabieren vrij spel kunnen geven zodat de zee aan de Joodse kusten rood zou kleuren. Toch?quote:
Tjongejonge, overdrijven is wel een vak!quote:Op zondag 15 juni 2008 02:14 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ze hadden bijv. de Arabieren vrij spel kunnen geven zodat de zee aan de Joodse kusten rood zou kleuren. Toch?
Is dat de reden waarom er anderhalf miljoen Arabs in Israel wonen, en dat tegelijkertijd in de gehele Arabische wereld nog niet half zoveel Joden wonen. Er zijn geen Arabieren ''verdreven'', zij zijn gevlucht nadat hun regeringen hadden opgeroepen niet in handen van de oprukkende Joden te komen, zij zouden immers massaslachtingen gaan plegen. Kijken we echter naar de feiten. , dan steken de slachtingen van de Joden schril af bij die van de Arabieren. Zo is in 1948 de gehele Joodse wijk uitgemoord in Oud Jeruzalem, en zijn alle religieuze Joodse erfgoeden opgeblazen. Als dat met de Al Aqsa was gebeurd, was de wereld te klein geweest. Ik vind die rederering nogal gammel, of zouden Irgun of Lehi niet langs pak 'm beet Nazareth zijn gekomen?quote:Op zondag 15 juni 2008 02:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tjongejonge, overdrijven is wel een vak!
De joden hebben de Arabieren verdreven, met geweld en terrorisme. Dus wat zeur je nou?
Feiten?quote:Op zondag 15 juni 2008 02:22 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Is dat de reden waarom er anderhalf miljoen Arabs in Israel wonen, en dat tegelijkertijd in de gehele Arabische wereld nog niet half zoveel Joden wonen. Er zijn geen Arabieren ''verdreven'', zij zijn gevlucht nadat hun regeringen hadden opgeroepen niet in handen van de oprukkende Joden te komen, zij zouden immers massaslachtingen gaan plegen. Kijken we echter naar de feiten. , dan steken de slachtingen van de Joden schril af bij die van de Arabieren. Zo is in 1948 de gehele Joodse wijk uitgemoord in Oud Jeruzalem, en zijn alle religieuze Joodse erfgoeden opgeblazen. Als dat met de Al Aqsa was gebeurd, was de wereld te klein geweest. Ik vind die rederering nogal gammel, of zouden Irgun of Lehi niet langs pak 'm beet Nazareth zijn gekomen?
Het recht van de sterkste geld altijd, je kan doen alsof het niet zo is maar dat is onzin. Waarom zit Nederland bij de NAVO ? Waarom is er een Europa, niemand wil alleen staan omdat het recht van de sterkste altijd blijft betstaan. NIet iedereen houd zich aan de regels. Beter gezegd bijna niemand houd zich aan de regels. Als Israel aan het verliezen was hadden we ook niets kunnen doen. Een perfecte wereld betstaat niet en zal ook nooit bestaan. Hooguit als er veel minder mensen leven.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste, dus.
Ja, de facto geldt dat wel in Palestina. Dat ben ik met je eens.
Maar kun je je dan als een beschaafd land presenteren, in de westerse tradities?
Het recht van de sterkste is dus het recht van de bruut, de tiran, de pestkop.
Nou, gefeliciteerd!
Definieer winnen.quote:Op zondag 15 juni 2008 05:51 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nu zijn het beide gewoon klootzakken de arabieren en de joden, maar ik heb liever dat de joden winnen.
Ja wat is winnen, nou het lijkt er toch op dat ze winnen ze nemen land in zonder dat de ander ze tegen kan houden. Geloof jij echt in een rechtvaardie oplossing ? Het zijn 2 partijen die elkaar haten en totaal niet vertrouwen. Daar komt nooit een oplossing. De enige oplossing is als 1 partij de overhand krijgt.quote:Op zondag 15 juni 2008 06:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Definieer winnen.
Permanente bezetting tot in de eeuwigheid ofzo? Dat is dan winnen?
Zonder rechtvaardige oplossing voor alle partijen zal er niemand winnen, dat is hoe ik erover denk.
Kan tegenhouden? Hoe hou je een leger tegen als je volledig afgesloten wordt? Zodra ja een raket of een steen werpt, wordt dat vergeldt met 50 burgerslachtoffers. En vice versa trouwens. Zodra er meerdere raketten verstuurd worden, worden de energiecentrales uitgeschakeld naast de belangrijke infrastructuur.quote:Op zondag 15 juni 2008 06:09 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ja wat is winnen, nou het lijkt er toch op dat ze winnen ze nemen land in zonder dat de ander ze tegen kan houden. Geloof jij echt in een rechtvaardie oplossing ? Het zijn 2 partijen die elkaar haten en totaal niet vertrouwen. Daar komt nooit een oplossing. De enige oplossing is als 1 partij de overhand krijgt.
Had gekund. Israël kleurde diezelfde zee onlangs echter zwart, met het olie van Libanon. Weten we nog?quote:Op zondag 15 juni 2008 02:14 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ze hadden bijv. de Arabieren vrij spel kunnen geven zodat de zee aan de Joodse kusten rood zou kleuren. Toch?
Misschien heb ik deels een ideologie inderdaad, een wens dat men ophoudt elkaar lukraak te vermoorden, simpelweg 'omdat het kan'. Als die wens een fantasie is, soit, kan.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:25 schreef niet_links het volgende:
@yildiz
Je leeft een in fantasiewereld de werkelijkheid is gewoon hard. Hier kan gewoon niets tegen gedaan worden. Geweld werkt, het heeft altijd gewerkt en zal altijd blijven werken. Als dat niet zo was had het beschaafde europa al lang al geen leger gehad. Ieder land heeft een leger waarom.. omdat geweld werkt.
eeuh ja ..quote:Op zondag 15 juni 2008 02:05 schreef Elkarden het volgende:
En ja, er staan langs alle kanten muren, en vallen dagelijks Gaza binnen nadat er weer 50 raketten neer kwamen regenen.
Konden ze anders?
hehe, dat vind ik nou ook altijd zo absurd .. al is het mi niet zozeer 'schuilen tussen de burgerbevolking' maar meer 'de burgerbevolking als voorhoede gebruiken' bij het land veroveren ..quote:Op zondag 15 juni 2008 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan beschuldigen ze Hamas c.s. van het "schuilen tussen de burgerbevolking"!
hehe, het is dat ik van dit soort zwarte humor houd ..quote:Op zondag 15 juni 2008 15:52 schreef niet_links het volgende:
Ze hebben tenminste een mooi hek gekregen van de overheid. Voor de rest waar 2 vechten zijn er meestal 2 fout. Maar die koloniste wat een bitch.
wablief ?quote:Op zondag 15 juni 2008 17:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat zal moussie en nog wat anderen hier genoegen doen.
is dit ook onderdeel van joods propaganda?Israelische kinderen worden ook met haat op gevoedquote:Op zondag 15 juni 2008 18:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hier een paar fimpjes voor jou moussie
volgens mij zijn de Joden tig eeuwen geleden toch echt wel vanzelf weg gegaan .. ze hadden niet aan de voorwaarde voldaan om het land 'te beërven', en nu moeten ze wachten op de terugkomst van de Heer die hun terug zal voeren naar het beloofde land .. het standpunt van de anti-zionisten en dus ook het mijne (en dat terwijl ieder joods druppel bloed in mijn aderen mij verteld dat ik daar thuis hoor, kan je nagaan)quote:Op zondag 15 juni 2008 18:13 schreef rutger05 het volgende:
Er wordt nog wel eens vergeten dat voor Joden Jeruzalem de meest heilige stad is net zoals Mekka dat voor moslims is.
Op de tempelberg, uitgerekend op de meest heilige plaats in het Jodendom, de plek van de oude tempel en de klaagmuur zijn door de stichting van de islam islamitische heiligdommen gebouwd.
Het is behoorlijk zwak en volledig ongefundeerd om moussie voor anti-semiet of een ander soort hater uit te maken.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hier een paar fimpjes voor jou moussie
Dat laatste kan je veel beter op je zelf betrekken als je een dergelijke bewering doet.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het is behoorlijk zwak en volledig ongefundeerd om moussie voor anti-semiet of een ander soort hater uit te maken.
Ze beargumenteert haar uitlatingen altijd goed en is genuanceerd.
Je repliek getuigd van onwetendheid en onkunde.
het verbaasd mij anders dat iemand met zo'n avatar het verschil niet kent tussen anti-zionisme en antisemitisme .. je voert een vlag en je weet nog niet eens waar die voor staat ?quote:Op zondag 15 juni 2008 19:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat laatste kan je veel beter op je zelf betrekken als je een dergelijke bewering doet.
Wat begrijp je er niet aan dat Jeruzalem voor het Jodendom de meest heilige plek op aarde is? Dat vetgedrukte heb ik overigens vaker van je gelezen en het zegt mij in totaal niets.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:39 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens mij zijn de Joden tig eeuwen geleden toch echt wel vanzelf weg gegaan .. ze hadden niet aan de voorwaarde voldaan om het land 'te beërven', en nu moeten ze wachten op de terugkomst van de Heer die hun terug zal voeren naar het beloofde land .. het standpunt van de anti-zionisten en dus ook het mijne (en dat terwijl ieder joods druppel bloed in mijn aderen mij verteld dat ik daar thuis hoor, kan je nagaan)
en tja, als je ervan uit kan gaan dat het christendom, het door 'ons' algemeen aanvaarde geloof door de eeuwen heen, een vervolg is op het joodse geloof, en let wel, niet gevalideerd door dat joodse geloof, Christus is geen profeet !! .. waarom is dan de volgende stap, weer een nieuwe profeet zo onaannemelijk, incluis het niet geaccepteerd worden door het voorgaande geloof ?
Dus waarom zouden de moslims, als zijnde de laatste trap in dat verhaal, minder rechten hebben dan de jood ? Het zijn de moslims die daar geleefd hebben al die eeuwen .. en nu moeten hun met 'hun sprookjesboek' gaan oprotten omdat in een nog ouder sprookjesboek staat dat die plek van de joden is ?
En dat standpunt wordt dan verdedigt door iemand die zichzelf atheïst noemt ?
Je komt op mij niet anti-antisemitisch over hoor. In een eerdere post gaf je deze regel aan en daar ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Misschien heb ik deels een ideologie inderdaad, een wens dat men ophoudt elkaar lukraak te vermoorden, simpelweg 'omdat het kan'. Als die wens een fantasie is, soit, kan.
Ik begrijp echter wel dat dit gebeurt, het overnemen van land. Eenvoudigweg omdat Israël het kan. Ik waardeer de actie echter niet, en zie het, mede op basis van de gestelde grenzen in 1967, als een illegale actie. Een diefstal van land, om het zo te zeggen.
Daarmee zeggende, begrijp ik wel waar die vijandigheid vandaan komt. Tenminste, naar mijn mening. Men haat Israël niet omdat het op een papiertje staat, of omdat er Joden en joden wonen, maar omdat men dit soort dingen doet.
Illegale overnames als deze, die geen enkel strategisch belang dienen (verhoudingsgewijs), zijn de zaad die de haat creeërt, naar mijn veronderstelling. En als men ooit een keer op wil houden met elkaar te beschieten in die regio, dienen dit soort acties absoluut te stoppen. Dat geldt voor beide partijen.
Als een buurland ooit een keer een stukje Nederland onrechtmatig overneemt, ga ik dat land ook niet waarderen. Niet omdat er bepaalde mensen met een bepaalde overtuiging wonen, maar omdat ze land stelen.
Is dat een fantasie? Ik hoop -nogmaals- ook dat ik niet anti-semitisch overkom of iets.
De haat was er al sinds het begin van Israël...en er was ook al haat in de tijd van Jezus. Daar bestaan geschriften van uit die tijd. en dan bedoel ik niet de rollen van christenen, maar die van vroegere volgelingen van de keizers enz (ook geschriften die het Joodse volk en Jezus juist bespotten..heb de link al eerder in een ander topic gezet, maar weet zo niet meer welke van de weet niet hoeveel).quote:Men haat Israël niet omdat het op een papiertje staat, of omdat er Joden en joden wonen, maar omdat men dit soort dingen doet.
Ik ken hier zo langzamerhand de meeste users wel. Sommige antisemieten zijn overduidelijk met hun antisemitische reacties, sommige meer verhullend en misschien is het bij sommige ook wel onbewust aanwezig. Sommige noemen het anti-zionisme.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:16 schreef moussie het volgende:
[..]
het verbaasd mij anders dat iemand met zo'n avatar het verschil niet kent tussen anti-zionisme en antisemitisme .. je voert een vlag en je weet nog niet eens waar die voor staat ?
Blijf maar met je dooddoeners en stigmatiseringen komen, daar ben je erg goed in. Wellicht zullen users dan stoppen met kritiek te uiten over acties van Israël.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat laatste kan je veel beter op je zelf betrekken als je een dergelijke bewering doet.
Ja, want zolang je de politiek van Israël en de acties die daaruit voortvloeien veroordeelt ben je een anti-semiet.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ken hier zo langzamerhand de meeste users wel. Sommige antisemieten zijn overduidelijk met hun antisemitische reacties, sommige meer verhullend en misschien is het bij sommige ook wel onbewust aanwezig. Sommige noemen het anti-zionisme.
Zoals ik al duidelijk schreef ken ik veel users wel zo langzamerhand. Moussie laat zich echt niet door mij weerhouden om te posten en kritiek te hebben. Blijft verder niets over dan jouw goedkope ondoordachte insinuatie over mij als user.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Blijf maar met je dooddoeners en stigmatiseringen komen, daar ben je erg goed in. Wellicht zullen users dan stoppen met kritiek te uiten over acties van Israël.
en waarom is het joodse sprookjesboek meer waard dan het islamitische sprookjesboek, en kan/mag je aan hand van zo'n sprookjesboek een claim indienen .. zo ja, bij wie ?quote:Op zondag 15 juni 2008 19:16 schreef rutger05 het volgende:
Wat begrijp je er niet aan dat Jeruzalem voor het Jodendom de meest heilige plek op aarde is?
ik heb ook geen idee wat 'het' is, ik heb er geen rationele verklaring voor, bij gebrek aan beter weten hou ik het maar op 'genetisch geheugen', vooral omdat ik dat gevoel ook al had voor ik uitvond dat mijn biologische ouders van joodse origine zijn (geadopteerd)quote:Dat vetgedrukte heb ik overigens vaker van je gelezen en het zegt mij in totaal niets.
tja, onder die mom worden idd al jaren de meest afschuwelijke schendingen van de mensenrechten begaan in de bezette gebieden .. elke criticus uitmaken voor antisemiet ..quote:Op zondag 15 juni 2008 19:22 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, want zolang je de politiek van Israël en de acties die daaruit voortvloeien veroordeelt ben je een anti-semiet.![]()
Ik merk enkel de feiten op.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:26 schreef moussie het volgende:
[..]
en waarom is het joodse sprookjesboek meer waard dan het islamitische sprookjesboek, en kan/mag je aan hand van zo'n sprookjesboek een claim indienen .. zo ja, bij wie ?
[..]
ik heb ook geen idee wat 'het' is, ik heb er geen rationele verklaring voor, bij gebrek aan beter weten hou ik het maar op 'genetisch geheugen', vooral omdat ik dat gevoel ook al had voor ik uitvond dat mijn biologische ouders van joodse origine zijn (geadopteerd)
"Jij kent veel users". Oja.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zoals ik al duidelijk schreef ken ik veel users wel zo langzamerhand. Moussie laat zich echt niet door mij weerhouden om te posten en kritiek te hebben. Blijft verder niets over dan jouw goedkope ondoordachte insinuatie over mij als user.
Nogmaals de tip om datgene wat jij schijft op je zelf te betrekken, dan zit je er niet naast.
Niet elke criticus, maar goed.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:28 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, onder die mom worden idd al jaren de meest afschuwelijke schendingen van de mensenrechten begaan in de bezette gebieden .. elke criticus uitmaken voor antisemiet ..
en de feiten zijn ? in een of ander oud sprookjesboek staat dat het van hun is dus nu is het goed .. dat er al 1900 jaar lang andere mensen gewoond hebben doet niet ter zake ?quote:
ik vertel je alleen maar waar mijn gevoel ligt .. als jood zijnde hoor je daar te wonen, dat verteld je bloed je, maar niet op deze manier ..quote:Zoals ik al eerder schreef betekent dat verhaal dat je wel vaker naar voren hebt gebracht niets voor mij.
Tussen bashen en een juiste typering en constateren zit nogal een verschil, maar goed. Benoemen mag niet als het te gevoelig ligt.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:39 schreef paddy het volgende:
Kunnen we die persoonlijke bashpartijen even achterwege laten? Kom met argumenten...ga een ander niet denigreren..omdat de ander een andere mening heeft dan jij.
Kritiek uiten op een mening is prima, maar laat een beetje een discussie zien. Iemand om zijn mening de mond willen snoeren door de medeuser te gaan denigreren,omdat die een andere mening heeft? Is gewoon een note en een nutteloze post.
dus een van oorsprong joodse die fel anti-zionist is bestempelen als antisemiet omdat de argumenten te ongemakkelijk zijn (?) noem jij benoemen .. pleur even een eind heen met je vlaggetje man, je weet nog niet eens wat joods bloed hebben eigenlijk betekentquote:Op zondag 15 juni 2008 19:46 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tussen bashen en een juiste typering en constateren zit nogal een verschil, maar goed. Benoemen mag niet als het te gevoelig ligt.
joodse voorouders, dus joods bloed, en f*ck, die genen jeuken .. geadopteerd, christelijk (evangelisch-luthers) opgevoed en inmiddels al ruim 40 jaar overtuigd atheïstquote:Op zondag 15 juni 2008 20:25 schreef zoalshetis het volgende:
van oorsprong joodse? hoe bedoel je dat? heb je je geloof afgezworen ofzo?
Zoals ik nu al vaker heb geschreven betekent dat verhaal van jou dat ik al vaker langs heb zien komen niets voor mij. Ik had al verwacht dat het weer langs zou komen.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:20 schreef moussie het volgende:
[..]
dus een van oorsprong joodse die fel anti-zionist is bestempelen als antisemiet omdat de argumenten te ongemakkelijk zijn (?) noem jij benoemen .. pleur even een eind heen met je vlaggetje man, je weet nog niet eens wat joods bloed hebben eigenlijk betekent
mee eens.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:42 schreef rutger05 het volgende:
Ik zie in elk geval vaak genoeg de usual suspects op deze topics afkomen. Zowel op frontpage als op het forum. Bij de een is het overduidelijk, de ander is iets voorzichtiger.
dat het hebben van joods bloed en alles wat daarmee samenhangt jou weinig zegt had ik inmiddels al door anders .. leuk hé, zo'n vlaggetje, heb je nou ook het idee dat het iets betekend voor je, iets substantieels, iets in de trend van 'ik ben van origine joods en hoor daar eigenlijk te wonen'?quote:Op zondag 15 juni 2008 20:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zoals ik nu al vaker heb geschreven betekent dat verhaal van jou dat ik al vaker langs heb zien komen niets voor mij. Ik had al verwacht dat het weer langs zou komen.
Inderdaad benoemen. Ik zie in elk geval vaak genoeg de usual suspects op deze topics afkomen. Zowel op frontpage als op het forum. Bij de een is het overduidelijk, de ander is iets voorzichtiger.
Simpelweg omdat je niet tegen dat eerste op kunt. Waarom zou de Torah belangrijker zijn dan de Qu'ran?quote:Op zondag 15 juni 2008 19:30 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik merk enkel de feiten op.
Zoals ik al eerder schreef betekent dat verhaal dat je wel vaker naar voren hebt gebracht niets voor mij.
omdat de koran voortkomt uit de torah misschien.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:14 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Simpelweg omdat je niet tegen dat eerste op kunt. Waarom zou de Torah belangrijker zijn dan de Qu'ran?
quote:Op zondag 15 juni 2008 12:05 schreef GasTurbine het volgende:
En waarom moesten ze sowieso een eigen land hebben
De zigeuners heben toch ook geen land gekregen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |