De Holocaust ontkennen is strafbaar. Het valt voor jou te hopen dat het MDI niet meeleest.quote:
Zijn post ontkent niks, het is een vergelijkingquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:17 schreef GBA het volgende:
[..]
De Holocaust ontkennen is strafbaar. Het valt voor jou te hopen dat het MDI niet meeleest.
Eigen land?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:49 schreef Elkarden het volgende:
Waarom zou ISrael geen huizen mogen bouwen in hun eigen land?
Hoe verover je terecht?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:14 schreef Sora het volgende:
Waarom zouden ze daar niet gaan wonen? Ze hebben het gewoon terecht veroverd op de agressors.
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:11 schreef eriksd het volgende:
Tja, ze moeten natuurlijk wel een soort buffer creeren omdat er miljoenen dropmongolen omheenzitten die hun de zee in willen jagen.
Of geloof je nou voor een moment dat die arabische staten vrede willen
Hmm..ok..quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:11 schreef eriksd het volgende:
Tja, ze moeten natuurlijk wel een soort buffer creeren omdat er miljoenen dropmongolen omheenzitten die hun de zee in willen jagen.
Of geloof je nou voor een moment dat die arabische staten vrede willen
Nu is dat niet zo erg, maar als het illegaal is wel.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:20 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Hmm..ok..
Je creëert dus een buffer door huizen te bouwen waar mensen gaan wonen?![]()
![]()
Uhm...je breidt je grondgebied uit, waardoor er inderdaad wat meer tijd ontstaat in geval van een aanval. Natuurlijk zou ik ook het liefste een buffer zien in de vorm van een kilometerbreed niemandsland, maar dat lijkt mij minder realistisch.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:20 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Hmm..ok..
Je creëert dus een buffer door huizen te bouwen waar mensen gaan wonen?![]()
![]()
Dat een preëmptieve (niet preventieve) aanval -een mens zijn leven ontnemen voor het geval hij het idee krijgt dat bij jou te doen- al belachelijk was, is tot daar aan toe, maar deze retoriek slaat echt alles.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhm...je breidt je grondgebied uit, waardoor er inderdaad wat meer tijd ontstaat in geval van een aanval. Natuurlijk zou ik ook het liefste een buffer zien in de vorm van een kilometerbreed niemandsland, maar dat lijkt mij minder realistisch.
Blij dat je het met me eens bent iig
Prachtig dat laatste voorbeeld, alleen is verhouding tussen NL en DU toch anders dan Israel en de omliggende landen, waar het gewoon een keihard feit is dat ze wel moeten expanderen, omdat ze anders daadwerkelijk weggevaagd worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat een preëmptieve (niet preventieve) aanval -een mens zijn leven ontnemen voor het geval hij het idee krijgt dat bij jou te doen- al belachelijk was, is tot daar aan toe, maar deze retoriek slaat echt alles.
"Bezit nemen van een ander ter voorkoming dat de ander bezit neemt van jou."
In een tijd van stenen en stokken zou deze retoriek wellicht werken, en dan niet alleen op het gebied van beschikbaar wapentuig. Nu beschikt men over wapens die snel tientallen kilometers af kunnenleggen, is deze retoriek (ik wil het woord logica niet gebruiken) ongeldig.
Bezit nemen van vijandig grondgebied -zeker relatief gezien, met het oog op de afstanden die wapentuig af kunnen leggen- van dit kleine formaat, heeft geen enkel defensief of strategisch doel.
Tevens wordt even vergeten dat een illegale grondbezetting nogal wat voeten in de aarde heeft, hoe zou je het vinden als Duitsland wat van Nijmegen en Arnhem zou inpikken, gewoon 'voor het geval wij Duitsland binnendenderen'? Zou die illegale bezetting -en diefstal van het bezit van de Nederlandse Staat- niet juist een reden zijn om tegen Duitsland te ageren?
Ja, een niet zo beste relatie is het daar inderdaad, en het beste wat je dan kunt doen is dan maar wat land van je 'tegenstander' illegaal inpikken, nietwaar? Ik hoop dat je inziet dat illegale bezitneming van andermans land niet helpt in de relatie.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prachtig dat laatste voorbeeld, alleen is verhouding tussen NL en DU toch anders dan Israel en de omliggende landen, waar het gewoon een keihard feit is dat ze wel moeten expanderen, omdat ze anders daadwerkelijk weggevaagd worden.
En natuurlijk ben ik met je eens dat een scud-raket makkelijk 400km overbrugt; het zal waarschijnlijk meer bedoeld zijn tegen binnendringende individuen. Zo'n nederzetting is immers een waar fort, daar kom je niet makkelijk langs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |