abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59365473
Mensen, ik snap hier geen flikker van. Dit is toch diep triest....

Israël gaat 1300 nieuwe woningen in bezet Oost-Jeruzalem bouwen. Dat meldde het gemeentebestuur van Jeruzalem vrijdag. Volgens de krant Haaretz worden de huizen gebouwd in het noorden van het geannexeerde Arabische oostelijke stadsdeel.

De Palestijnse onderhandelaar Saeb Erekat reageerde woedend. Volgens hem wil Israël met het project het vredesproces om zeep helpen. Israël veroverde Oost-Jeruzalem in 1967 en annexeerde het later, een stap die internationaal nooit is erkend. De Palestijnen willen Oost-Jeruzalem de hoofdstad maken van hun toekomstige staat.

Bron: ANP
pi_59365853
Ik heb dat Jeruzalem-gedoe nooit gesnapt, hoe die grenzen enzo lopen.
Life is Music
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:08:19 #3
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59366135
Ze moeten jeruzalem wegvagen e er 2 steden voor in de plaats gooien.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:11:38 #4
165633 eriksd
The grand facade...
pi_59367746
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 14-06-2008 19:33:04 ]
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_59367924
-edit-

[ Bericht 79% gewijzigd door paddy op 14-06-2008 19:32:28 ]
pi_59369184
Waarom zouden ze daar niet gaan wonen? Ze hebben het gewoon terecht veroverd op de agressors.
pi_59370881
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:19 schreef Chriz2k het volgende:
Israël = Nazi-Duitsland
De Holocaust ontkennen is strafbaar. Het valt voor jou te hopen dat het MDI niet meeleest.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 21:12:15 #8
165802 Reki
no comment.
pi_59373947
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 19:17 schreef GBA het volgende:

[..]

De Holocaust ontkennen is strafbaar. Het valt voor jou te hopen dat het MDI niet meeleest.
Zijn post ontkent niks, het is een vergelijking
zie ondertitel :)
pi_59374272
Uiteraard wordt er niks van gezegd hooguit een 'veroordeling' hier en daar, maar Israël heeft weer eens vrij spel, zoals altijd.

Gewoon op bezet gebied huizen bouwen en dan als er weer eens onderhandelingen zijn voor vrede, verontwaardigd doen dat het bezette gebied niet terug kan worden gegeven, omdat er nu toch allemaal mensen/gezinnen wonen die je niet zomaar weg kan sturen.
Typisch.
pi_59377282
Waarom zou ISrael geen huizen mogen bouwen in hun eigen land?
pi_59377560
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 22:49 schreef Elkarden het volgende:
Waarom zou ISrael geen huizen mogen bouwen in hun eigen land?
Eigen land?
pardon?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:10:02 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59378014
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 18:14 schreef Sora het volgende:
Waarom zouden ze daar niet gaan wonen? Ze hebben het gewoon terecht veroverd op de agressors.
Hoe verover je terecht?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:11:02 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_59378052
Tja, ze moeten natuurlijk wel een soort buffer creeren omdat er miljoenen dropmongolen omheenzitten die hun de zee in willen jagen.

Of geloof je nou voor een moment dat die arabische staten vrede willen
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:12:01 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59378083
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:11 schreef eriksd het volgende:
Tja, ze moeten natuurlijk wel een soort buffer creeren omdat er miljoenen dropmongolen omheenzitten die hun de zee in willen jagen.

.

.

Wát!?
pi_59378338
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:11 schreef eriksd het volgende:

Hmm..ok..
Je creëert dus een buffer door huizen te bouwen waar mensen gaan wonen?

vrijdag 13 juni 2008 @ 23:28:04 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59378547
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:20 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Hmm..ok..

Nu is dat niet zo erg, maar als het illegaal is wel.

Ik vind het bij dit soort discussies altijd lastig om niet in het 'anti-Israël-bakje' gegooid te worden, gezien dat vaak makkelijker schijnt te zijn dan ingaan op argumenten.

Ik vind het prima dat Israel er is, die grenzen zoals bepaalt in 1967 zijn ook internationaal erkend. Illegale nederzettingen echter niet, en daar kan ik me dus ook niet in vinden. En al helemaal niet als er dus nóg meer huizen illegaal gebouwd worden. Moet je je eens voorstellen als een ander land dat zou doen... en tientallen jaren dat soort praktijken vol zou houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 14-06-2008 01:28:12 ]
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:20:08 #17
165633 eriksd
The grand facade...
pi_59385189
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:20 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Hmm..ok..

Uhm...je breidt je grondgebied uit, waardoor er inderdaad wat meer tijd ontstaat in geval van een aanval. Natuurlijk zou ik ook het liefste een buffer zien in de vorm van een kilometerbreed niemandsland, maar dat lijkt mij minder realistisch.

Blij dat je het met me eens bent iig
Bis bis bis
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:26:32 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59385303
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Uhm...je breidt je grondgebied uit, waardoor er inderdaad wat meer tijd ontstaat in geval van een aanval. Natuurlijk zou ik ook het liefste een buffer zien in de vorm van een kilometerbreed niemandsland, maar dat lijkt mij minder realistisch.

Blij dat je het met me eens bent iig
Dat een preëmptieve (niet preventieve) aanval -een mens zijn leven ontnemen voor het geval hij het idee krijgt dat bij jou te doen- al belachelijk was, is tot daar aan toe, maar deze retoriek slaat echt alles.

"Bezit nemen van een ander ter voorkoming dat de ander bezit neemt van jou."

In een tijd van stenen en stokken zou deze retoriek wellicht werken, en dan niet alleen op het gebied van beschikbaar wapentuig. Nu beschikt men over wapens die snel tientallen kilometers af kunnenleggen, is deze retoriek (ik wil het woord logica niet gebruiken) ongeldig.

Bezit nemen van vijandig grondgebied -zeker relatief gezien, met het oog op de afstanden die wapentuig af kunnen leggen- van dit kleine formaat, heeft geen enkel defensief of strategisch doel.

Tevens wordt even vergeten dat een illegale grondbezetting nogal wat voeten in de aarde heeft, hoe zou je het vinden als Duitsland wat van Nijmegen en Arnhem zou inpikken, gewoon 'voor het geval wij Duitsland binnendenderen'? Zou die illegale bezetting -en diefstal van het bezit van de Nederlandse Staat- niet juist een reden zijn om tegen Duitsland te ageren?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 13:24:38 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_59386372
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat een preëmptieve (niet preventieve) aanval -een mens zijn leven ontnemen voor het geval hij het idee krijgt dat bij jou te doen- al belachelijk was, is tot daar aan toe, maar deze retoriek slaat echt alles.

"Bezit nemen van een ander ter voorkoming dat de ander bezit neemt van jou."

In een tijd van stenen en stokken zou deze retoriek wellicht werken, en dan niet alleen op het gebied van beschikbaar wapentuig. Nu beschikt men over wapens die snel tientallen kilometers af kunnenleggen, is deze retoriek (ik wil het woord logica niet gebruiken) ongeldig.

Bezit nemen van vijandig grondgebied -zeker relatief gezien, met het oog op de afstanden die wapentuig af kunnen leggen- van dit kleine formaat, heeft geen enkel defensief of strategisch doel.

Tevens wordt even vergeten dat een illegale grondbezetting nogal wat voeten in de aarde heeft, hoe zou je het vinden als Duitsland wat van Nijmegen en Arnhem zou inpikken, gewoon 'voor het geval wij Duitsland binnendenderen'? Zou die illegale bezetting -en diefstal van het bezit van de Nederlandse Staat- niet juist een reden zijn om tegen Duitsland te ageren?
Prachtig dat laatste voorbeeld, alleen is verhouding tussen NL en DU toch anders dan Israel en de omliggende landen, waar het gewoon een keihard feit is dat ze wel moeten expanderen, omdat ze anders daadwerkelijk weggevaagd worden.

En natuurlijk ben ik met je eens dat een scud-raket makkelijk 400km overbrugt; het zal waarschijnlijk meer bedoeld zijn tegen binnendringende individuen. Zo'n nederzetting is immers een waar fort, daar kom je niet makkelijk langs.
Bis bis bis
  zaterdag 14 juni 2008 @ 13:32:02 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59386504
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Prachtig dat laatste voorbeeld, alleen is verhouding tussen NL en DU toch anders dan Israel en de omliggende landen, waar het gewoon een keihard feit is dat ze wel moeten expanderen, omdat ze anders daadwerkelijk weggevaagd worden.

En natuurlijk ben ik met je eens dat een scud-raket makkelijk 400km overbrugt; het zal waarschijnlijk meer bedoeld zijn tegen binnendringende individuen. Zo'n nederzetting is immers een waar fort, daar kom je niet makkelijk langs.
Ja, een niet zo beste relatie is het daar inderdaad, en het beste wat je dan kunt doen is dan maar wat land van je 'tegenstander' illegaal inpikken, nietwaar? Ik hoop dat je inziet dat illegale bezitneming van andermans land niet helpt in de relatie.

Je claimt alsof Israël geen keuze heeft dan illegaal land innemen. Ik snap niet waarom de halve wereld dáár niet over valt. Het is geen eigendom wat Israël heeft. Het is allemaal prima dat ze een land hebben, met de grenzen zoals gesteld in 1967, maar níet dat ze nu land illegaal gaan overnemen.

Áls een defensie in de vorm van een kilometer brede strook dan zo van levensbelang zou zijn volgens jou, waarom gaat Israël dan niet een kilometer van zijn eigen grens wonen, binnen Israël? Dan hebben die binnendringende individuen alsnog een kilometer om te overbruggen, en dan heeft Israël alsnog die defensie in de vorm van een strookje land die jij zo noodzakelijk acht.

Of, als men van zijn eigen land een fort wil maken, waarom doet men dat niet in eigen land?

Waarom doen Israël dat niet, maar, neemt men illegaal bezit van andermans land?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')