Feiten?quote:Op zondag 15 juni 2008 02:22 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Is dat de reden waarom er anderhalf miljoen Arabs in Israel wonen, en dat tegelijkertijd in de gehele Arabische wereld nog niet half zoveel Joden wonen. Er zijn geen Arabieren ''verdreven'', zij zijn gevlucht nadat hun regeringen hadden opgeroepen niet in handen van de oprukkende Joden te komen, zij zouden immers massaslachtingen gaan plegen. Kijken we echter naar de feiten. , dan steken de slachtingen van de Joden schril af bij die van de Arabieren. Zo is in 1948 de gehele Joodse wijk uitgemoord in Oud Jeruzalem, en zijn alle religieuze Joodse erfgoeden opgeblazen. Als dat met de Al Aqsa was gebeurd, was de wereld te klein geweest. Ik vind die rederering nogal gammel, of zouden Irgun of Lehi niet langs pak 'm beet Nazareth zijn gekomen?
Het recht van de sterkste geld altijd, je kan doen alsof het niet zo is maar dat is onzin. Waarom zit Nederland bij de NAVO ? Waarom is er een Europa, niemand wil alleen staan omdat het recht van de sterkste altijd blijft betstaan. NIet iedereen houd zich aan de regels. Beter gezegd bijna niemand houd zich aan de regels. Als Israel aan het verliezen was hadden we ook niets kunnen doen. Een perfecte wereld betstaat niet en zal ook nooit bestaan. Hooguit als er veel minder mensen leven.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste, dus.
Ja, de facto geldt dat wel in Palestina. Dat ben ik met je eens.
Maar kun je je dan als een beschaafd land presenteren, in de westerse tradities?
Het recht van de sterkste is dus het recht van de bruut, de tiran, de pestkop.
Nou, gefeliciteerd!
Definieer winnen.quote:Op zondag 15 juni 2008 05:51 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nu zijn het beide gewoon klootzakken de arabieren en de joden, maar ik heb liever dat de joden winnen.
Ja wat is winnen, nou het lijkt er toch op dat ze winnen ze nemen land in zonder dat de ander ze tegen kan houden. Geloof jij echt in een rechtvaardie oplossing ? Het zijn 2 partijen die elkaar haten en totaal niet vertrouwen. Daar komt nooit een oplossing. De enige oplossing is als 1 partij de overhand krijgt.quote:Op zondag 15 juni 2008 06:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Definieer winnen.
Permanente bezetting tot in de eeuwigheid ofzo? Dat is dan winnen?
Zonder rechtvaardige oplossing voor alle partijen zal er niemand winnen, dat is hoe ik erover denk.
Kan tegenhouden? Hoe hou je een leger tegen als je volledig afgesloten wordt? Zodra ja een raket of een steen werpt, wordt dat vergeldt met 50 burgerslachtoffers. En vice versa trouwens. Zodra er meerdere raketten verstuurd worden, worden de energiecentrales uitgeschakeld naast de belangrijke infrastructuur.quote:Op zondag 15 juni 2008 06:09 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ja wat is winnen, nou het lijkt er toch op dat ze winnen ze nemen land in zonder dat de ander ze tegen kan houden. Geloof jij echt in een rechtvaardie oplossing ? Het zijn 2 partijen die elkaar haten en totaal niet vertrouwen. Daar komt nooit een oplossing. De enige oplossing is als 1 partij de overhand krijgt.
Had gekund. Israël kleurde diezelfde zee onlangs echter zwart, met het olie van Libanon. Weten we nog?quote:Op zondag 15 juni 2008 02:14 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ze hadden bijv. de Arabieren vrij spel kunnen geven zodat de zee aan de Joodse kusten rood zou kleuren. Toch?
Misschien heb ik deels een ideologie inderdaad, een wens dat men ophoudt elkaar lukraak te vermoorden, simpelweg 'omdat het kan'. Als die wens een fantasie is, soit, kan.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:25 schreef niet_links het volgende:
@yildiz
Je leeft een in fantasiewereld de werkelijkheid is gewoon hard. Hier kan gewoon niets tegen gedaan worden. Geweld werkt, het heeft altijd gewerkt en zal altijd blijven werken. Als dat niet zo was had het beschaafde europa al lang al geen leger gehad. Ieder land heeft een leger waarom.. omdat geweld werkt.
eeuh ja ..quote:Op zondag 15 juni 2008 02:05 schreef Elkarden het volgende:
En ja, er staan langs alle kanten muren, en vallen dagelijks Gaza binnen nadat er weer 50 raketten neer kwamen regenen.
Konden ze anders?
hehe, dat vind ik nou ook altijd zo absurd .. al is het mi niet zozeer 'schuilen tussen de burgerbevolking' maar meer 'de burgerbevolking als voorhoede gebruiken' bij het land veroveren ..quote:Op zondag 15 juni 2008 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan beschuldigen ze Hamas c.s. van het "schuilen tussen de burgerbevolking"!
hehe, het is dat ik van dit soort zwarte humor houd ..quote:Op zondag 15 juni 2008 15:52 schreef niet_links het volgende:
Ze hebben tenminste een mooi hek gekregen van de overheid. Voor de rest waar 2 vechten zijn er meestal 2 fout. Maar die koloniste wat een bitch.
wablief ?quote:Op zondag 15 juni 2008 17:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat zal moussie en nog wat anderen hier genoegen doen.
is dit ook onderdeel van joods propaganda?Israelische kinderen worden ook met haat op gevoedquote:Op zondag 15 juni 2008 18:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hier een paar fimpjes voor jou moussie
volgens mij zijn de Joden tig eeuwen geleden toch echt wel vanzelf weg gegaan .. ze hadden niet aan de voorwaarde voldaan om het land 'te beërven', en nu moeten ze wachten op de terugkomst van de Heer die hun terug zal voeren naar het beloofde land .. het standpunt van de anti-zionisten en dus ook het mijne (en dat terwijl ieder joods druppel bloed in mijn aderen mij verteld dat ik daar thuis hoor, kan je nagaan)quote:Op zondag 15 juni 2008 18:13 schreef rutger05 het volgende:
Er wordt nog wel eens vergeten dat voor Joden Jeruzalem de meest heilige stad is net zoals Mekka dat voor moslims is.
Op de tempelberg, uitgerekend op de meest heilige plaats in het Jodendom, de plek van de oude tempel en de klaagmuur zijn door de stichting van de islam islamitische heiligdommen gebouwd.
Het is behoorlijk zwak en volledig ongefundeerd om moussie voor anti-semiet of een ander soort hater uit te maken.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hier een paar fimpjes voor jou moussie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |