abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59289331
quote:
Boete voor moslims die arts weigerden

Een Frans moslimechtpaar is met 1000 euro beboet omdat de echtgenoot uit religieuze gronden een mannelijke arts weigerde bij de bevalling van zijn vrouw. De straf is opvallend, omdat de ouders het ziekenhuis hadden aangeklaagd nadat hun zoon ernstig gehandicapt ter wereld was gekomen.

Het paar eiste 100.000 euro schadevergoeding. Een rechtbank in Lyon oordeelde echter dat de toestand van het kind uitsluitend te wijten was aan het gedrag van de vader. Hij hield een arts tegen die wilde assisteren bij de geboorte. Een verloskundige had om de hulp gevraagd. Onderzoek door de arts had complicaties kunnen voorkomen.
Zo hoort het. Hier brengen we ze van het ene naar het andere ziekenhuis, kosten ambulance natuurlijk voor iedereen, of laten we de assistent opdrachten uitvoeren op aanwijzingen van een Arts die achter een schot blijft.
pi_59289404
Blijven echt totale debielen die in zo'n noodsituatie hulp weigeren. Lijkt me nog een milde boete als je ziet dat het kind gehandicapt geworden is...
  Donald Duck held dinsdag 10 juni 2008 @ 21:46:58 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_59289495
het gore lef om dan zélf een schadevergoeding te gaan eisen zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:47:36 #4
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59289518
super aanpakken.

[ Bericht 34% gewijzigd door paddy op 10-06-2008 22:53:32 ]
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_59289520
Dat klinkt als evolutie dat langzaam zinloze religies aan het uitroeien is
pi_59289536
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is altijd de schuld van anderen idd, typisch
pi_59289578
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:
ja inderdaad... goeie zaak dat ze zelf in de buidel mogen tasten

zowiezo al debiel om eisen te stellen qua geslacht van de behandelend arts. een voorkeur ok maar een eis gaat gewoon te ver! die mensen zijn er om dat werk te doen en of het een man of vrouw is moet er niet toe doen. de huidskleur ook niet
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_59289653
Wat erg voor dat kindje en de moeder...
En wat een &^((%&^%&^%&^%lul van een vader.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_59289872
Er was een tijdje terug een docu hierover op de Nederlandse televisie. Daarin werd dus letterlijk een bevallende vrouw in een ambulance van Amersfoort naar Utrecht gebracht omdat er in Amersfoort geen vrouwelijke Arts aanwezig was. In Den Haag worden vroedvrouwen en assistentes ingezet als Arts omdat de mannelijk arts geweigerd werd, die vervolgens achter een schot aanwijzingen stond te geven.

Alle Nederlanders vonden het bijna normaal en vonden dat ze zich aan moesten passen aan hun gewoontes en geloof, één arts vond het van de pot gerukt en dat was natuurlijk een allochtoon. Hij gaf ook aan dat de redenen nergens op gebaseerd waren omdat in 'eigen land' vaak geeneens vrouwelijke artsen zijn en je niemand daar over hoort. Het is typisch een gevalletje van hoe ver ze kunnen gaan met die gekke Hollanders.

Gelukkig denken die Fransen daar dus anders over
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:01 #11
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_59290416
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:58 schreef Tarabass het volgende:
Alle Nederlanders vonden het bijna normaal en vonden dat ze zich aan moesten passen aan hun gewoontes en geloof, één arts vond het van de pot gerukt en dat was natuurlijk een allochtoon. Hij gaf ook aan dat de redenen nergens op gebaseerd waren omdat in 'eigen land' vaak geeneens vrouwelijke artsen zijn en je niemand daar over hoort. Het is typisch een gevalletje van hoe ver ze kunnen gaan met die gekke Hollanders.
Die is niet bang dat iemand de discriminatie-kaart trekt.

Net zoals een paar dagen geleden een Fok!-user met Turkse achtergrond op een soortgelijk voorval reageerde met iets in de trant van "Oh, maar in Turkije weten ze wel beter dan op dergelijke 'eisen' in te gaan, want anders was er inmiddels helemaal niets van de grond gekomen omdat er altijd wel een fanatieke idioot is die ergens aanstoot aan neemt".

Zolang men blijft toegeven aan idiote eisen zit er blijkbaar rek in tot hoever je kunt gaan, en kan het de volgende keer nog wel wat idioter...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_59291870
Geen wonder dat het kind debiel is. Erfelijkheid, je weet toch.
pi_59292489
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:47 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Geen wonder dat het kind debiel is. Erfelijkheid, je weet toch.
Er staat gehandicapt. Hoeft echt niet altijd debiel te zijn hoor. Gehandicapt ter wereld komen, hoeft dus niet erfelijk te zijn.
quote:
Hij hield een arts tegen die wilde assisteren bij de geboorte. Een verloskundige had om de hulp gevraagd.
Wanneer je de tijd hebt om dingen te regelen? Heb ik er geen problemen mee dat je om een vrouwelijke arts vraagt. Doen zelfs niet gelovigen wel eens.

Heb je acuut hulp nodig? En weiger je? Zou ik er als arts ook wel van balen dat de gezondheid van je vrouw en kind lager staat dan dat menselijke regeltje, want kan mij niet voorstellen dat dit in de Koran staat. En dan heb ik het wel over een spoed geval.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_59292584
Als er geen haast bij is kan je idd om een vrouwelijke arts vragen, maar dit is in mijn ogen ook debiel.

Of kan ik ook om een blanke dokter vragen als de aangewezen dokter toevallig een neger blijkt te zijn?
pi_59292638
Waarvoor is dat eigenlijk, dat zulke mannen geen mannelijke dokter willen hebben bij hun vrouw?
Wat is daar de rede achter?
pi_59292653
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:01 schreef paddy het volgende:

[..]

Er staat gehandicapt. Hoeft echt niet altijd debiel te zijn hoor. Gehandicapt ter wereld komen, hoeft dus niet erfelijk te zijn.
[..]

Wanneer je de tijd hebt om dingen te regelen? Heb ik er geen problemen mee dat je om een vrouwelijke arts vraagt. Doen zelfs niet gelovigen wel eens.

Heb je acuut hulp nodig? En weiger je? Zou ik er als arts ook wel van balen dat de gezondheid van je vrouw en kind lager staat dan dat menselijke regeltje, want kan mij niet voorstellen dat dit in de Koran staat. En dan heb ik het wel over een spoed geval.
Doet dat er toe?
Zouden moslims naar jou idee wel rechtmatig die eisen stellen als het in de koran zou staan?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:05:20 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59292656
je wordt behandeld door de arts die er bij noodsituaties is! punt uit. wil ik niet eens over discussiëren. goede les voor die achterlijke moslim.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_59292731
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:05 schreef Oblivion het volgende:
Waarvoor is dat eigenlijk, dat zulke mannen geen mannelijke dokter willen hebben bij hun vrouw?
Omdat een vrouw volgens een bepaalde moslims niet in een ruimte mag zijn met een man die geen familie is (en al helemaal niet met een die in haar doos gaat staan roeren).
pi_59292766
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:03 schreef Repeat het volgende:
Als er geen haast bij is kan je idd om een vrouwelijke arts vragen, maar dit is in mijn ogen ook debiel.

Of kan ik ook om een blanke dokter vragen als de aangewezen dokter toevallig een neger blijkt te zijn?
Dat vind ik weer iets anders. Een vriendin van mij is niet gelovig, maar zal echt voor een vrouw als gynaecoloog kiezen, want ze voelt zich dan gewoon niet prettig bij een man. Met een vrouwelijke arts zoeken heb ik dan ook geen problemen....Ga je op ras zoeken? Mja, dan zou je ook een probleem met mij hebben...wanneer ik arts was dan. Is er spoed bij? Moet je helemaal niet willen, maar blij zijn met alle kleine beetjes hulp.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_59292802
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:08 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat vind ik weer iets anders. Een vriendin van mij is niet gelovig, maar zal echt voor een vrouw als gynaecoloog kiezen, want ze voelt zich dan gewoon niet prettig bij een man. Met een vrouwelijke arts zoeken heb ik dan ook geen problemen....Ga je op ras zoeken? Mja, dan zou je ook een probleem met mij hebben...wanneer ik arts was dan. Is er spoed bij? Moet je helemaal niet willen, maar blij zijn met alle kleine beetjes hulp.
Zij voelt zich niet prettig bij een man, ik voel me (voor het voorbeeld) niet prettig bij een neger. Wat is het verschil? Waarom is het voorbeeld van je vriendin wel acceptabel en dat van mij niet?
pi_59292844
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:07 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Omdat een vrouw volgens een bepaalde moslims niet in een ruimte mag zijn met een man die geen familie is (en al helemaal niet met een die in haar doos gaat staan roeren).
Maar wat is dan de gedachte gang hier achter?
Dat die man/dokter sex wil met haar...

dinsdag 10 juni 2008 @ 23:11:15 #22
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_59292874
quote:
Die zien waarschijnlijk "een man" evil, naait je vrouw als haar man 5 min. weg is in plaats van "een dokter". Laat staan een redder die kan voorkomen dat je kind gehandicapt ter wereld komt.

Ja ja, je moet wat over hebben voor je principes
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_59292875
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:05 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Doet dat er toe?
Zouden moslims naar jou idee wel rechtmatig die eisen stellen als het in de koran zou staan?
Niet wanneer het om een spoedgeval gaat dus. Mag je zelfs blij zijn dat er meteen hulp is.
pi_59292924
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:10 schreef Oblivion het volgende:

[..]

omg onder welke steen heb jij gezeten?

Veel moslima's mogen niet eens rijles hebben van een mannelijke instructeur, dan moet er altijd een broer meerijden op de achterbank ofzo
pi_59292979
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:12 schreef Repeat het volgende:

[..]

omg onder welke steen heb jij gezeten?

Veel moslima's mogen niet eens rijles hebben van een mannelijke instructeur, dan moet er altijd een broer meerijden op de achterbank ofzo
Yow! Ik heb gewoon een goed nadenkend lieve moslim vrouw met hersenen naast me wonen ja!
En die begrijpt dit soort dingen ook niet.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:14:36 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59293010
wat willen ze graag integreren he!
pi_59293529
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:01 schreef paddy het volgende:

[..]

.
hehe was gewoon ff een lekker ongenuanceerde FP opmerking.
pi_59293571
quote:
Ze zijn zo slecht in bed dat ze weten dat hun vrouw de eerste kans op echte sex direct aan zal grijpen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:44:43 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59293994
Potentieel bier-en-chips-topic
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59294081
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Ze zijn zo slecht in bed dat ze weten dat hun vrouw de eerste kans op echte sex direct aan zal grijpen.
Als ze een kind ligt uit te persen?

pi_59294181
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:10 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nee, andersom.
Dat de vrouw sex zou willen met de man.
Sinds de zondeval is de vrouw namelijk feitelijk niks meer dan een hoer die zich maar zo kuis mogelijk moet proberen te gedragen. (moslims en christenen hebben een bina gelijk scheppingsverhaal).

Deze gedachte zit ook achter het aanwijzen van de vrouw als (mede) schuldige in gevallen van verkrachting e.d.
pi_59294193
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:13 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Yow! Ik heb gewoon een goed nadenkend lieve moslim vrouw met hersenen naast me wonen ja!
En die begrijpt dit soort dingen ook niet.
Die begrijpt waarschijnlijk ook niet dat een deel van de moslimmannen eist dat hun vrouw in een boerka over straat loopt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59294212
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die begrijpt waarschijnlijk ook niet dat een deel van de moslimmannen eist dat hun vrouw in een boerka over straat loopt.
Nope.
pi_59294232
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:52 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Nee, andersom.
Sinds de zondeval is de vrouw namelijk feitelijk niks meer dan een hoer die zich maar zo kuis mogelijk moet proberen te gedragen. (moslims en christenen hebben een bina gelijk scheppingsverhaal).

Deze gedachte zit ook achter het aanwijzen van de vrouw als (mede) schuldige is gevallen van verkrachting e.d.
Volgens mij is de redenering juist wel dat de man zwak is in moslimkringen. De vrouw maakt zich in dergelijke gevallen schuldig aan 'uitlokking'.
pi_59294327
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij is de redenering juist wel dat de man zwak is in moslimkringen. De vrouw maakt zich in dergelijke gevallen schuldig aan 'uitlokking'.
Idd de man is zwak, de vrouw is de uitlokkende partij en daarmee hoofdschuldige / meest kwaadaardige partij.

De vrouw is zondig en onrein, de man enkel zwak en naief.

in een zin:

Eva verleidde Adam tot het eten van de appel (danwel tot dat waar die appel voor staat), Adam wilde die appel helmaal niet eten, Eva bracht hem ertoe, Eva is de schuldige.
pi_59294393
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:52 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Nee, andersom.

Deze gedachte zit ook achter het aanwijzen van de vrouw als (mede) schuldige in gevallen van verkrachting e.d.
Oh my dear sweet lord...

Hoe bang moet je zijn voor vrouwen om dit te verzinnen?
Verzin je toch niet?
pi_59294540
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:00 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh my dear sweet lord...

Hoe bang moet je zijn voor vrouwen om dit te verzinnen?
Verzin je toch niet?
Angst voor seks / naakt is een van de kenmerkende aspecten van de Abrahamistische religies.
pi_59294637
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Angst voor seks / naakt is een van de kenmerkende aspecten van de Abrahamistische religies.
Oh ja, je hebt heel veel verschillende stromingen in de moslim wereld.
Dat is waar.

Blijf het met verbazing lezen.
pi_59294841
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:48 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Als ze een kind ligt uit te persen?

Dan is het idee dat arts en vrouw in een behandelkamer vast tot sex leidt ineens wél idioot?

Of was het dat sowiso al?
pi_59294898
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:11 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh ja, je hebt heel veel verschillende stromingen in de moslim wereld.
Dat is waar.

Blijf het met verbazing lezen.
In veel kringen zal men idd vertellen dat al die dingen ter bescherming van de vrouw zijn (zeker in het westen) je moet je verhaal namelijk ook wel een beetje verkoopbaar houden.
Ik weet dus ook niet wat zo'n man in een ziekenhuis er voor idee bij had, verder dan "geen man bij mijn wijf!".

Kern blijft dat het de vrouw is die schuldig is aan de zondeval.
Waarmee veel moslims (en joden) naar mijn idee een probleem hebben en achterlijk kunnen blijven to in de eeuwigheid zolang ze zo star vast blijven houden aan hun teksten.
Waty dat betref kunne christenen een voordeel hebben omdat ze naast het gebrukkelijke geleuter ook al een jaar of 200 een seculier wetenschappelijk theologische benadering kennen.
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:26:01 #41
203688 Drijfzand
account closed
pi_59294907
Als ik hoor dat in Nederland een hoop protestanten vaccinaties weigeren op religieuze gronden dan vind ik het vreemd dat dit nieuwsfeit zoveel reactie oproept.
Hoe liggen de percentages ortodoxe protestanten (of getuigen van Jehova) die vaccinaties (of bloedtransfusies) weigeren tegenover moslims die geen mannelijke arts willen? Welke groep veroorzaakt de meeste doden/gehandicapten door hun houding? Iemand daar cijfers over?

btw: las ergens dat in Nederland de bakkers op zondag gesloten zijn, dat klopt toch niet hoop ik?
too much to do in the real world.
pi_59294929
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:22 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Dan is het idee dat arts en vrouw in een behandelkamer vast tot sex leidt ineens wél idioot?

Of was het dat sowiso al?
Was sowieso al...
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:33:03 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59295020
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:26 schreef Drijfzand het volgende:
Als ik hoor dat in Nederland een hoop protestanten vaccinaties weigeren op religieuze gronden dan vind ik het vreemd dat dit nieuwsfeit zoveel reactie oproept.
Hoe liggen de percentages ortodoxe protestanten (of getuigen van Jehova) die vaccinaties (of bloedtransfusies) weigeren tegenover moslims die geen mannelijke arts willen? Welke groep veroorzaakt de meeste doden/gehandicapten door hun houding? Iemand daar cijfers over?

btw: las ergens dat in Nederland de bakkers op zondag gesloten zijn, dat klopt toch niet hoop ik?
wat wil je ons nou duidelijk maken? omdat zwaar gelovige protestanten geen inentingen nemen is dit gedrag van moslimmannen minder erg?
pi_59295062
quote:

Die gereformeerden willen vooral dingen niet
Die moslims willen vooral dingen direct wel (een vrouwelijke arts bv)

Daar ligt naar mijn idee het probleem.
Een stupide uitzonderingspostitie willen waarvoor anderen moeite moeten doen is gewoon veel verveldender een arroganter dan een waarvoor anderen juist niks hoeven te doen.

De percentages niet vaccinerende gereformeerden liggen inmiddels niet heel hoog meer, jehova's zijn een te verwaarlozen sekte.

Je post is trouwens ook een beetje flauw.
Zou de aanwezigheid in NL van bepaalde groepen met achterlijke wensen (bepaalde gereformeerden /jehova's) volgens jou een reden moeten zijn om dan ook elke nieuwe groep met achterlijke wensen maar te facilliteren?
pi_59295069
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:25 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

In veel kringen zal men idd vertellen dat al die dingen ter bescherming van de vrouw zijn (zeker in het westen) je moet je verhaal namelijk ook wel een beetje verkoopbaar houden.
Ik weet dus ook niet wat zo'n man in een ziekenhuis er voor idee bij had, verder dan "geen man bij mijn wijf!".

Ik kan me met de beste wil van de wereld niet bij met mijn hoofd...
Wat the fuck is nou belangrijker?
Je kind en je vrouw toch?
Dat je daar überhaupt aan kan denken als zo'n situatie ontstaat...
quote:

Kern blijft dat het de vrouw is die schuldig is aan de zondeval.
Waarmee veel moslims (en joden) naar mijn idee een probleem hebben en achterlijk kunnen blijven to in de eeuwigheid zolang ze zo star vast blijven houden aan hun teksten.
Waty dat betref kunne christenen een voordeel hebben omdat ze naast het gebrukkelijke geleuter ook al een jaar of 200 een seculier wetenschappelijk theologische benadering kennen.
Ja, star is het goede woord.

Ik zal het wel nooit snappen...
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:41:06 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59295128
quote:
Het zijn er veel te veel! Maar ze sterven vanzelf uit
quote:

Gelukkig zijn er steeds meer winkels op zondag open.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59295144
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:36 schreef Oblivion het volgende:

[..]

[..]

Nee je geloof
Een wat minder geletterde moslim/jood/christen (met rare ideeën) zal trouwens zijn "eer" noemen.
Die ideeen zijn dan ook de monotheistische godsdiensten in gekomen doordat ze precies in de mores van hun plaats van ontstaan passen.
pi_59295146
quote:
Correctie: Ik wil het niet snappen.
pi_59295222
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:42 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Nee je geloof
Een wat minder geletterde moslim/jood/christen (met rare ideeën) zal trouwens zijn "eer" noemen.
Die ideeen zijn dan ook de monotheistische godsdiensten in gekomen doordat ze precies in de mores van hun plaats van ontstaan passen.
Ik wilde je niet afkappen met de laatste post.
Bedankt voor je uitleg.

Ik zie het iets als een "tekort" van de mens zelf.
Heeft niks meer met geloof te maken.
pi_59295276
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:48 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik wilde je niet afkappen met de laatste post.
Bedankt voor je uitleg.

Ik zie het iets als een "tekort" van de mens zelf.
Heeft niks meer met geloof te maken.

Mensen verzinnen die geloven he
Dus een tekort van de mens is een tekort in een geloof. Een gewoon "stom idee" kan, zodra het zich in een geloof genesteld heeft ineens bijzonder gevaarlijk blijken.
  woensdag 11 juni 2008 @ 01:13:59 #51
203688 Drijfzand
account closed
pi_59295496
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat wil je ons nou duidelijk maken? omdat zwaar gelovige protestanten geen inentingen nemen is dit gedrag van moslimmannen minder erg?
Ik vind het allemaal idioten, maar als je het in perspectief ziet: moslims komen uit een achterlijke cultuur, daar kan je zoiets van verwachten. En 't is een kleine groep wiens gedrag/overtuiging niet getolereerd wordt. Als het een standpunt van de CU was zou de regering waarschijnlijk instemmen met een wettelijk verbod op mannelijke gynecologen.
pi_59295544
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 01:13 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal idioten, maar als je het in perspectief ziet: moslims komen uit een achterlijke cultuur, daar kan je zoiets van verwachten. En 't is een kleine groep wiens gedrag/overtuiging niet getolereerd wordt. Als het een standpunt van de CU was zou de regering waarschijnlijk instemmen met een wettelijk verbod op mannelijke gynecologen.

nee, dan zouden ze de CU uit de coalitie flikkeren.
pi_59295625
het hele drama is dat de vrouwen geholpen willen worden, man of vrouw maakt niet uit, de geestelijke cultuur laat dat niet toe. vrouwen zijn daar minder als varkens of honden , zolang de baarden in de moskee aan de macht zijn veranderd er niets .
De Puta Madre
  woensdag 11 juni 2008 @ 02:05:16 #54
203688 Drijfzand
account closed
pi_59295926
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 01:17 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

nee, dan zouden ze de CU uit de coalitie flikkeren.
Dan wel? Dus voorzien dat er in ziekenhuizen steeds een vrouwelijke arts aanwezig is, dat is onaanvaardbaar voor de politiek, maar tegen vrouwen met erfelijke borstkanker zeggen: "als je een kind wilt, dan neem je maar het risico dat het een dochter wordt die zeer waarschijnlijk op jonge leeftijd borstkanker zal krijgen. Oh, aborteren in dat geval, dat kan dan weer wel." Dat vinden ze in Den Haag ok...
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:19:26 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59300257
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 02:05 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Dan wel? Dus voorzien dat er in ziekenhuizen steeds een vrouwelijke arts aanwezig is, dat is onaanvaardbaar voor de politiek, maar tegen vrouwen met erfelijke borstkanker zeggen: "als je een kind wilt, dan neem je maar het risico dat het een dochter wordt die zeer waarschijnlijk op jonge leeftijd borstkanker zal krijgen. Oh, aborteren in dat geval, dat kan dan weer wel." Dat vinden ze in Den Haag ok...
waarom haal je er steeds zaken bij die irrelevant zijn in dit topic? wil je de houding van sommige moslims jegens vrouwen graag bagatelliseren? en zo ja, waarom?
pi_59300908
quote:

[..]

Je moet niet van die goedkope vergelijkingen maken, je mist het punt.
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:55:32 #57
3542 Gia
User under construction
pi_59301224
quote:
Dus voorzien dat er in ziekenhuizen steeds een vrouwelijke arts aanwezig is, dat is onaanvaardbaar voor de politiek,
Ja, inderdaad en ook onnodig. Voor de meeste behandelingen worden afspraken gemaakt en die kun je maken bij een vrouwelijke arts op het moment dat zij dienst heeft.
Kom je in barensnood in het ziekenhuis dan moet je het maar doen met degene die dan dienst heeft of je gaat op eigen gelegenheid en eigen kosten op zoek naar een ziekenhuis waar dan wel een vrouwelijke gynaecoloog aanwezig is.

Het gaat overigens niet alleen over het aanwezig zijn van een vrouwelijke arts, maar ook een vrouwelijke anestesist en overig operatie-personeel. En die moeten dan ook nog zorgen dat ze vrij zijn voor het geval er een moslima binnen komt?
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:43:42 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59302473
stel dat iemand anders in nood komt, gehandicapt raakt of zelfs overlijdt, omdat meneer de moslim niet wil dat een mannelijke arts zijn vrouw behandeld. dan zou ik die moslimmeneer toch echt wel aanklagen voor dood door schuld.

in dit geval is het zijn eigen kroost (waarvoor ik hem overigens ook juridisch zou vervolgen) maar het kunnen in de toekomst ook derden zijn. is dit de roep voor islamitische ziekenhuizen, waardoor de kloof alleen maar groter wordt, of is dit een teken dat moslims zich maar eens moeten gaan aanpassen? en snel ook.
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:29:43 #59
3542 Gia
User under construction
pi_59309040
Zelfs in een islamitisch ziekenhuis zul je niet altijd een vrouwelijke arts vrij hebben voor een vrouw of een mannelijke voor een man. Als er in een uur tijd 4 vrouwen binnenkomen en je hebt maar 2 vrouwelijke artsen beschikbaar, dan zal er ook daar geschipperd moeten worden.

Kijk, op afspraak kun je kiezen of je een mannelijke of een vrouwelijk arts wilt, maar in nood zul je het moeten doen met degene die toevallig dienst heeft.
pi_59309103
Gewoon aanpakken die lui, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt
pi_59309539
quote:

[..]

[..]

Ok me even in de verwrongen denkwijze van onze achtergebleven gelovige inleven. Vrouw en kind zijn ook voor hem belangrijk. Hij denkt dat vrouw nog een veel groter kwaad te wachten staat als hij een man bij haar laat. De eeuwige marteling in de hel.
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:47:02 #62
123170 alors
zlata1234
pi_59309573
Zulke dingen staan volgens mij ook helemaal niet in de Koran. Je mag zelf varkensvlees eten als je anders dood zou gaan. En het leven van een ongeboren kind staat volgens mij ook wel een paar treden hoger dan de eer van een jaloers kereltje.

In Arabische landen krijg je idd ook niet altijd een vrouwelijke arts. Als ze daar niet mee kunnen leven moeten ze maar geen kinderen verwekken. En tot die tijd kunnen ze normaal doen, is dat geen optie dan moeten ze maar tijdelijk in een kamertje worden opgesloten zodat vrouw en kind er geen last van hebben.

Van die strenggelovige christenen worden toch ook wel eens uit de ouderlijke macht gezet als de behandeling van hun kinderen weigeren?
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:49:54 #63
123170 alors
zlata1234
pi_59309645
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:45 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Ok me even in de verwrongen denkwijze van onze achtergebleven gelovige inleven. Vrouw en kind zijn ook voor hem belangrijk. Hij denkt dat vrouw nog een veel groter kwaad te wachten staat als hij een man bij haar laat. De eeuwige marteling in de hel.
En een gehandicapt kind wordt gezien als straf van God. Nou dan heeft ie het mooi voor elkaar.
Ik 'snap' ook die denkwijze, maar vrouw en kind moeten daartegen beschermd worden. Wat die kerel verder doet moet hij maar lekker weten, maar zulke dingen kun je niet maken. Ook in een willekeurig moslimland niet.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:54:16 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59309744
Zijn er al bommen op de Franse ambassades?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_59309815
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:47 schreef alors het volgende:
Zulke dingen staan volgens mij ook helemaal niet in de Koran. Je mag zelf varkensvlees eten als je anders dood zou gaan. En het leven van een ongeboren kind staat volgens mij ook wel een paar treden hoger dan de eer van een jaloers kereltje.

In Arabische landen krijg je idd ook niet altijd een vrouwelijke arts. Als ze daar niet mee kunnen leven moeten ze maar geen kinderen verwekken. En tot die tijd kunnen ze normaal doen, is dat geen optie dan moeten ze maar tijdelijk in een kamertje worden opgesloten zodat vrouw en kind er geen last van hebben.

Van die strenggelovige christenen worden toch ook wel eens uit de ouderlijke macht gezet als de behandeling van hun kinderen weigeren?
Er staan idd geen letterlijke handleidingen over hoe te handel;en in het geval van een medische behaldeling in. Wel halen mensen hun achterlijke eisen eruit, zie mijn andere posts in dit topic.
pi_59313111
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:57 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Er staan idd geen letterlijke handleidingen over hoe te handel;en in het geval van een medische behaldeling in. Wel halen mensen hun achterlijke eisen eruit, zie mijn andere posts in dit topic.
Mwa, weet niet of ze het uit het boek halen. Denk eerder dat ze het boek/het geloof misbruiken, en dat ze stiekem weten dat wij dat toch wel aanvaarden omdat er gesuggereerd wordt dat het op basis van geloof is. En tja, wij zijn onwetend en geven overal maar aan toe. In hun vaderland was het geeneens geprobeerd
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:59:09 #67
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_59314903
-edit- Troll/flame

[ Bericht 24% gewijzigd door paddy op 11-06-2008 23:56:18 ]
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:08:10 #68
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_59315183
Ik vind dit schandalig. Een ziekenhuis hoort ervoor te zorgen dat er te allen tijde mannelijke en vrouwelijke artsen aanwezig zijn. Europa van nu is anders dan Europa van 20 jaar geleden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_59315406
-edit- Niet doen

[ Bericht 43% gewijzigd door paddy op 11-06-2008 23:56:58 ]
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:20:33 #70
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59315541
Op woensdag 11 juni 2008 19:59 schreef Super7fighter het volgende:
quote:
Dat geldt natuurlijk niet voor de gemiddelde Westerse vrouw, die heeft een waslijst van tientallen, misschien wel honderden mannen gemiddeld over zich heen gehad voor de eerste bevalling, dus voor deze is het geen issue dat een man hun private onderdelen bekijkt en erin wroet.
quote:
Je leest hier weer eens de grootst mogelijke bullshit.
quote:
De man is de stem van de vrouw in deze. Aangezien de vrouw haar verzoek om een vrouwelijke arts niet kenbaar kon maken vanwege haar toestand, deed de man dat voor haar.
Van een verzoek om een vrouwelijk arts is hier geen sprake, die vent heeft er gewoon eigenhandig voor gezorgd dat zn kind gehandicapt is geworden. Lijkt me ook niet echt goed voor de mannelijke en familie eer.
quote:
Een vrome Moslima is nooit door een vreemde man aangeraakt, laat staan dat er een man nu aan haar geslachtsdelen gaat zitten kijken en aanraken. Dat kan voor die vrouw traumatisch en zeer ongemakkelijk zijn.
Een vrome moslima kan prima met andere mannen omgaan, het is alleen vaak zo dat haar man (of familie) dat niet zit zitten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_59315860
quote:
trollen

sure

en hoe zit dit met mannen? moeten die een mannelijke arts? of willen die juist een vrouwelijke arts? of zijn hun vrij in hun "keuze"

[ Bericht 44% gewijzigd door GewoneMan op 12-06-2008 00:27:01 ]
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_59316094
De boete had een veelvoud mogen zijn. Door hulp bij de bevalling te weigeren, is die man in belangrijke mate verantwoordelijk voor de toestand van de geboren baby. Zo'n idiote vader zou strafrechterlijk vervolgd moeten worden en uit de ouderlijke macht ontzet.
pi_59316175
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:41 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Zo hoort het. Hier brengen we ze van het ene naar het andere ziekenhuis, kosten ambulance natuurlijk voor iedereen, of laten we de assistent opdrachten uitvoeren op aanwijzingen van een Arts die achter een schot blijft.
Hoe kom je daarbij? Dat wij dat zo doen? Bron?
pi_59316235
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:08 schreef ouderejongere het volgende:
Ik vind dit schandalig. Een ziekenhuis hoort ervoor te zorgen dat er te allen tijde mannelijke en vrouwelijke artsen aanwezig zijn. Europa van nu is anders dan Europa van 20 jaar geleden.
Dat is ook meestal wel zo en dan kunnen mensen daarvoor kiezen. Zo hoort het en zo gaat het ook meestal. Ook veel autochtonen kiezen bewust voor een mannelijke of vrouwelijke arts.

Maar hier gaat het om een noodsituatie, een spoedeisende zaak en dan houdt het op een gegeven moment even op met je keuzevrijheid.
pi_59317501
-edit- Doe maar niet

[ Bericht 84% gewijzigd door paddy op 12-06-2008 00:02:15 ]
pi_59317624
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:37 schreef Elfletterig het volgende:
De boete had een veelvoud mogen zijn. Door hulp bij de bevalling te weigeren, is die man in belangrijke mate verantwoordelijk voor de toestand van de geboren baby. Zo'n idiote vader zou strafrechterlijk vervolgd moeten worden en uit de ouderlijke macht ontzet.
absoluut...

ben ook wel benieud hoe ze erover denken bij bv een ongeluk en er komt een ambulance met alleen mannelijk personeel. en de vrouw heeft b.v een grote wond ion lies ofzo
pi_59318547
quote:

Jazeker, hieronder bijvoorbeeld.
quote:

De man is de stem van de vrouw in deze. Aangezien de vrouw haar verzoek om een vrouwelijke arts niet kenbaar kon maken vanwege haar toestand, deed de man dat voor haar.

Een vrome Moslima is nooit door een vreemde man aangeraakt, laat staan dat er een man nu aan haar geslachtsdelen gaat zitten kijken en aanraken. Dat kan voor die vrouw traumatisch en zeer ongemakkelijk zijn. Dat geldt natuurlijk niet voor de gemiddelde Westerse vrouw, die heeft een waslijst van tientallen, misschien wel honderden mannen gemiddeld over zich heen gehad voor de eerste bevalling, dus voor deze is het geen issue dat een man hun private onderdelen bekijkt en erin wroet.
pi_59321665
quote:

Een vrome Moslima is nooit door een vreemde man aangeraakt, laat staan dat er een man nu aan haar geslachtsdelen gaat zitten kijken en aanraken. Dat kan voor die vrouw traumatisch en zeer ongemakkelijk zijn. Dat geldt natuurlijk niet voor de gemiddelde Westerse vrouw, die heeft een waslijst van tientallen, misschien wel honderden mannen gemiddeld over zich heen gehad voor de eerste bevalling, dus voor deze is het geen issue dat een man hun private onderdelen bekijkt en erin wroet.
Vraagje: Laat jij je vrouw liever doodbloeden tijdens de bevalling dan dat een mannelijke arts haar zou helpen?
pi_59322687
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Vraagje: Laat jij je vrouw liever doodbloeden tijdens de bevalling dan dat een mannelijke arts haar zou helpen?
als hij consequent is doodbloeden lijkt me
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:22:55 #80
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59327145
Ja maar.... als arts zijnde roep je toch beveiligng en flikker je zo'n man uit die verloskamer op het moment dat het er aan komt? Het is een fucking noodgevalll.....
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:23:44 #81
3542 Gia
User under construction
pi_59327159
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk dat hij haar wel laat helpen, maar vervolgens verstoten, want ze is dan onrein, door een andere man betast. Hij kan dan niet meer met haar verder. Zoiets?

Heb er persoonlijk geen moeite mee als mensen kiezen voor een bepaalde arts, of dat nou is op basis van geslacht, leeftijd, good-looks of wat dan ook.
Alleen, en daar ben ik het een keer met jou eens, is dat in een noodsituatie niet altijd mogelijk.
pi_59332582
Hoe willen die moslims deze eisen trouwens rijmen met de regel dat de vrouw eigenlijk helemaal niet buitenshuis mag werken?

Geen vrouwelijke artsen = geen medische verzorging voor vrouwen?? (zoals in Afghanistan onder de Taliban)

Het lijkt er nogal op dat dit soort mensen misbruik proberen te maken van de (vermeende) slapheid in veel westerse landen.

Buiten dat je natuurlijk een minderwaardig mens bent als je je geloof en principes boven het welzijn van je vrouw en kind steld.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:21:09 #83
3542 Gia
User under construction
pi_59333419
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:53 schreef Pony-Lover het volgende:
Hoe willen die moslims deze eisen trouwens rijmen met de regel dat de vrouw eigenlijk helemaal niet buitenshuis mag werken?

Geen vrouwelijke artsen = geen medische verzorging voor vrouwen?? (zoals in Afghanistan onder de Taliban)

Inderdaad. Ik ben benieuwd wat voor antwoord hier op komt van S7F?
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:47:04 #84
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59334275
Nogmaals, ik vind dat die arts op had moeten treden, dat recht had hij toch? Noodgeval = alle zeikende mensen de kamer uit!!!
pi_59334878
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:22 schreef charleen het volgende:
Ja maar.... als arts zijnde roep je toch beveiligng en flikker je zo'n man uit die verloskamer op het moment dat het er aan komt? Het is een fucking noodgevalll.....
Tja, als de vrouw zo onder de plak zit dat ze zelf ook weigerde heb je weinig keus. Of dat hier zo was weet ik natuurlijk niet...
pi_59334981
quote:

[..]

Wat sleep je er toch allemaal niet bij mens.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_59338498
Als je keus wilt hebben maak je gebruik van priveklinieken.

Ons zorgsysteem is al voldoende belast met allerlei regels en administratieve rompslomp, als je gebruikt maakt van een ziekenfondsverzekering heb je het maar te nemen zoals het wordt aangeboden. En als je iemand belet zijn werk te doen behoor je een boete te krijgen.

En ik ben geen Verdonk of Wildersstemmer.

[ Bericht 26% gewijzigd door Manono op 12-06-2008 16:31:53 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:24:00 #88
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59338847
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:11 schreef Manono het volgende:
Als je keus wilt hebben maak je gebruik van priveklinieken.

Ons zorgsysteem is al voldoende belast met allerlei regels en administratieve rompslomp, als je gebruikt maakt van een ziekenfondsverzekering heb je het maar te nemen zoals het wordt aangeboden. En als je iemand belet zijn werk te doen behoor je een boete te krijgen.

Het is in Frankrijk gebeurd en we zijn in elk geval tot en met morgen tegen Frankrijk .
pi_59338918
PS in Turkije en Marokko zijn er ook vrouwen die door mannelijke artsen geholpen worden en als mensen hier achterhaalde wetten willen naleven moeten ze dat vooral doen maar dan betalen ze maar of gaan ze op een berg in land van herkomst bevallen.
pi_59338970
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:24 schreef charleen het volgende:

[..]

Het is in Frankrijk gebeurd en we zijn in elk geval tot en met morgen tegen Frankrijk .
Uiteraard maar eigenlijk gaat het natuurlijk om onze te volgen gedragsregels
pi_59339217
-edit- Nee

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 12-06-2008 17:46:16 ]
Ik heb scháááit!!!
pi_59339703
De onrust in al dit soort gevallen ontstaat imo omdat geen van de partijen weet waar ze staan.
Het werkt verhelderend naar zowel ouderwetse moslims als naar de arts als men van te voren weet waar de grenzen liggen. Ook krijg je dan niet dat zgn autochtonen weer ieder opstootje aangrijpen om zich boos te maken over hypocriete toestanden.

Regeringen hebben een duidelijke taak om zich goed te informeren wat redelijk (en financieel en praktisch haalbaar) is zonder het grootste gedeelte van de bevolking voor het hoofd te stoten. En ook om duidelijk uit te dragen dat er wel degelijk grenzen bestaan aan individuele godsdienstige 'voorkeursbehandelingen'. Dat zou integratiebevorderend werken en onder alle partijen rust brengen.

Gelukkig besliste de rechter in dit geval, maar het is beter als iedereen van te voren weet waar hij aan toe is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 12-06-2008 17:09:51 ]
pi_59342038
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:38 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:
-edit- Nee
Nee???

Dus jij wilt beweren dat een echtpaar dat hun eigen kind laat verrekken, omdat het zogenaamd niet door een vrouwelijke arts geholpen mag worden, geen ernstige kortsluiting in de bovenkamer heeft? Een echtpaar dat nota bene ook nog eens het lef heeft om het ziekenhuis een proces aan te doen? En heb jij toevallig ook enig idee wat voor kindjes er in het algemeen uit twee echtelieden komen, die allebei geestelijk niet helemaal lekker zijn?

Dat krijg je nu eenmaal met die inteelt, en toon jij nou maar eens aan dat het niet waar is. Of wil je het gewoon niet weten?
Ik heb scháááit!!!
pi_59342404
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:42 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:

[..]

Nee???

Dus jij wilt beweren dat een echtpaar dat hun eigen kind laat verrekken, omdat het zogenaamd niet door een vrouwelijke arts geholpen mag worden, geen ernstige kortsluiting in de bovenkamer heeft? Een echtpaar dat nota bene ook nog eens het lef heeft om het ziekenhuis een proces aan te doen? En heb jij toevallig ook enig idee wat voor kindjes er in het algemeen uit twee echtelieden komen, die allebei geestelijk niet helemaal lekker zijn?

Dat krijg je nu eenmaal met die inteelt, en toon jij nou maar eens aan dat het niet waar is. Of wil je het gewoon niet weten?
Helemaal juist.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_59345661
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:41 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Zo hoort het.
Onzin. Niks boete. Als je een arts weigert, is dat je eigen probleem. Moslims die blijkbaar zo streng in de leer zijn, verdienen geen medische aandacht.

Laat Allah (de Almachtige toch? ) je maar redden...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:17:00 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59346609
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onzin. Niks boete. Als je een arts weigert, is dat je eigen probleem. Moslims die blijkbaar zo streng in de leer zijn, verdienen geen medische aandacht.

Laat Allah (de Almachtige toch? ) je maar redden...
mwoa, een tijdje gevangenisstraf voor zware kindermishandeling zou ik niet zo slecht vinden voor dit heetgebakerde ventje.
pi_59346709
Nergens kan bewezen worden dat het kind gehandicapt ter wereld kwam door geen ingrijpen van een mannelijke arts. Dus geen juridische straf.

Wel mooi dat Allah straft met een gehandicapt kind. Hehehe
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_59358166
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:42 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:

[..]

Nee???

Je had het in die post over alle moslims...en niet alleen over dat stel (vandaar de moderatie). Ga je toch echt een beetje te ver. Misschien de FAQ even lezen?

Volgende keer moet je voor een klacht over de moderatie in feedback zijn. Niet doorgaan hier dus
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 juni 2008 @ 11:07:32 #99
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59358511
Ik zie het probleem helemaal niet. De man blijft er toch gewoon bij? Die ziet dan toch zelf wel dat er niks gebeurt tussen zijn vrouw en de arts? Ik vind dat zo'n flauwekul.

En tijdens een bevalling wil een vrouw niet eens dènken aan seks Ze denkt waarschijnlijk eerder: had ik het 9 maanden geleden maar niet gedaan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59359592
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:19 schreef El_Matador het volgende:
Nergens kan bewezen worden dat het kind gehandicapt ter wereld kwam door geen ingrijpen van een mannelijke arts. Dus geen juridische straf.

Wel mooi dat Allah straft met een gehandicapt kind. Hehehe
Nou, volkomen terecht natuurlijk dat dat kind gestraft wordt voor de achterlijkheid van z'n vader. Die zouden ze per direct uit de ouderlijke macht moeten ontheffen.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:22:53 #101
3542 Gia
User under construction
pi_59360416
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:19 schreef El_Matador het volgende:

Uit de OP blijkt dat de handicap het gevolg is van complicaties die door snel ingrijpen voorkomen hadden kunnen worden. Het feit dat de ouders eerst het ziekenhuis aanklaagden, bewijst wel dat de handicap het gevolg is van complicaties. Op welke grond hadden ze dan anders het ziekenhuis aan willen klagen.

De ouders eisten onmiddellijk een vrouwelijke arts. Toen daar niet aan voldaan kon worden en de vader elke hulp van een mannelijke arts weigerde, zijn die complicaties ontstaan. De ouders geven de schuld aan het ziekenhuis: had er maar meteen een vrouwelijke arts moeten komen. Het ziekenhuis geeft de schuld aan de vader: had hij maar geen hulp van een mannelijke arts moeten weigeren.

In elk geval is door te laat ingrijpen het kind nu gehandicapt. Dat moge duidelijk zijn.
pi_59361446
tja, het enige vervelende is dat de samenleving voor dit soort kosten weer kan opdraaien.

-edit-

[ Bericht 43% gewijzigd door paddy op 13-06-2008 13:43:24 ]
pi_59414871
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:39 schreef SCH het volgende:
Hoe kom je daarbij? Dat wij dat zo doen? Bron?
Dat was gewoon duidelijk te zien in de door mij eerder genoemde NOVA docu..

En zoals eerder ook al gezegd was de enige die tegen dit soort praktijken was een, hoe kan het ook ander, een allochtoon arts die zelfs aangaf dat in vaderland dit soort gedrag totaal niet getolereerd wordt.

Maar omdat je blijkbaar nog te lui bent om de reacties te lezen, en je zoals altijd gelijk van alles gaat roepen om het tegen zijn, hier nog even de link. Speciaal voor jou, lief hé?

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=5667

En zo te zien is de ziekelijk en doorgeslagen politiek correctheid niet alleen in de ziekenhuizen binnengeslopen wat leidt tot bizarre, absurde situaties. Paddy is er maar druk mee. Maar in een land waarin Turkse studentenverenigingen (ja, maar iedereen is welkom bij ons clubje) bestaande uit Hollandse jongens en meisjes die voor Holland horen te zijn vanmiddag gezellig bijeen kwamen om de wedstrijd te vieren, en een Hollandse studentenvereniging discriminatie (ja, wij willen ook ons eigen clubje) zou zijn sta ik nergens meer van te kijken. Zelfs ministers kunnen geen hand meer afdwingen van haar onderdanen, omdat het volgens Allah niet zou mogen. En dan nog zeggen dat vrouwen en mannen gelijk zijn en dat dat allemaal voorkomt uit respect voor vrouwen

Maar ik hoor graag hoe je mening is na het kijken van de Documentaire, maar ik ben bang dat hij daarna nog niet veel veranderd is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')