Kijk even op de sitequote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:15 schreef nein het volgende:
Maar voor de eindhovenaren: ik ben dus opzoek naar carnibest
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:01 schreef Queen_Bee het volgende:
En Carocat nog steeds niet in een winkel gevonden
Dit zijn de officiële verkooppunten in Eindhoven:quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:15 schreef nein het volgende:
[..]
Da's stom, want ik heb hier nog een proefzakje brokjes liggen van de fokker...das echt hooguit 500 gramDus het bestaat wel!
Maar voor de eindhovenaren: ik ben dus opzoek naar carnibest
Dus je wil Carocat én Carnibest?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:19 schreef nein het volgende:
Oh ik zie net dat ze Carocat ook verkopen (in eindhoven) bij het dierenwarenhuis, dat zit aan de leenderweg (naast de plaza). Dat zullen echt gewoon 2 kilo zakken zijn.
Nee, zij verkopen dat niet and that's thatquote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:05 schreef Piles het volgende:
[..]
![]()
Niet gevraagd of ze het kunnen bestellen voor je?
Merk doet volgens mij ook zn eigen distributie, gaat volgens mij niet via de groothandelquote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:18 schreef Queen_Bee het volgende:
Nee, zij verkopen dat niet and that's that
dan zal ik daar eens gaan shoppen!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:19 schreef nein het volgende:
Oh ik zie net dat ze Carocat ook verkopen (in eindhoven) bij het dierenwarenhuis, dat zit aan de leenderweg (naast de plaza). Dat zullen echt gewoon 2 kilo zakken zijn.
dat zou ik ook graag eens uitproberen!quote:Als ik er aan denk kan ik zaterdag wel eens kijken of proefzakjes kan vinden. Wie weet kan ik er wel aan komen
Oh dat zou tof zijnquote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Merk doet volgens mij ook zn eigen distributie, gaat volgens mij niet via de groothandel
Als ik er aan denk kan ik zaterdag wel eens kijken of proefzakjes kan vinden. Wie weet kan ik er wel aan komen
Hmm..ik weet het niet hoor. Ze hebben "granen" als eerste ingredient op de lijst van ingredienten staan, dat betekent dat granen het grootste aandeel heeft. In de natuur zal het aandeel granen eerder op 5% staan ofzo. Ik zou echt een brok zoeken die als hoofdingredient vlees heeft..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:27 schreef Aventura het volgende:
Ik geef mijn katten altijd AH Excellent brokjes. Volgens mij zitten die wat prijs en kwaliteit betreft tussen de A-merken en de gewone huis-tuin- en keukenmerken in. Mijn poesjes zijn er helemaal gek op. Het zijn kleine brokjes zonder kleurstoffen erin. Carocat vonden ze btw.niet erg lekker. Maar ook met Tom Poes, Felix en dergelijke gekleurde brokjes hoe ik niet aan te komen.
De brokjes worden o.a. hier besproken. Als je naar de samenstelling kijkt moet je geloof ik op een aantal dingen letten, zoals de verhouding hulp-en voedingsstoffen, en deze brokjes zitten de verhoudingen volgens mij wel goed.
Gek he, daar zitten veel geur, kleur, smaakstoffen en zout in en daarom eten ze het graag.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:18 schreef Klonk het volgende:
Dachten we onze katten een lol te doen met duur voer, ze moesten het niet, dus wij gooien goedkope huismerkbrokjes in de voerbakjes gaan ze ruzie maken om het eerste gevulde voerbakje (en dat terwijl ze allemaal een eigen bakje hebben)....
Met zo'n zak doe ik een jaar. Dat lijkt me niet echt bevorderlijk om een zak voer zo lang open te hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:57 schreef heijx het volgende:
Ik hoor niemand over Techni-Cal (Canadees merk dat iets minder duur is dan RC en Iams). Ik haalde dat in Harmelen/De Meern toen ik nog in Den Haag gedetacheerd werd, in 15 kilo zakken. Ik had wel de indruk dat onze katten daar iets meer van nodig hadden dan van RC of Iams.
Tegenwoordig haal ik in Soest Iams in 15 kg zakken.
Overigens lees ik een paar keer over RC in 2 kg zakken voor 20 euro. Bij Hornbach verkopen ze 10 kg zakken voor rond de 47 euro. Scheelt toch de helft, docht mij.
Gewoon in een goeie voedingston mikken die goed afsluit, dan is er niet veel aan de hand.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met zo'n zak doe ik een jaar. Dat lijkt me niet echt bevorderlijk om een zak voer zo lang open te hebben.
Wanneer je een grote vriezer hebt of met mensen samen CB bestelt dan kun je meer afnemen en kost het niet zoveel. Ik betaal tussen de 3.50-3.70 voor een kilo. (die extra dure vinden mijn katten niet extra lekker dus die koop ik niet) Als ik nog iemand erbij zou vinden om samen te doen dan kunnen we zelfs op 3 euro uitkomen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:24 schreef Hekates het volgende:
Heb net eens gekeken naar prijzen, klopt het dat Carnibest vergelijkbaar is in prijs met premium merken brokken zoals Hills en RC?
Mijn berekening:
Carnibest: kat eet per dag /kg lichaamsgewicht ongeveer 37g (tussen 30 en 45 voglens hun site). Dus voor een kat met streefgewicht 4,5 kg: 166 g
Het voer word verkocht in verpakkingen van 1 kg. Dit is dus genoeg voor 6 dagen.
kom je op 5 kilo carnibest per maand. Kosten: 4,20 per kilo voor het goedkoopste, en 5 euro voor het duurtste. Dus tussen de 21 en 25 euro per maand.
Ik denk dat het voor een deel van de persoonlijke behoeften van je kat afhangt hoeveel je van alles moet geven, dus zo'n berekening er op loslaten kan nog een hoop verschil geven met de praktijk.quote:Premium brokken: ongeveer 70 gram per dag? (gebaseerd op informatie in deze draad) Dan gaat een zak van 2 kilo 28 dagen mee. Kosten: Rond de 20 euro. Dus voor een maand van 30 dagen kom je ook rond de 21 euro uit?
Het zou fijn zijn als iemand die gebruik maakt van carnibest en/of premium brokken mijn berekening wil controleren. Als het in de kosten inderdaad om het even is min of meer ga ik carnibest ook eens uitproberen denk ik. Misschien is het af te wisselen met hills t/d brokken tegen tandsteen, deze zijn me door de dierenarts aangeraden.
Vraag 1: In welke buurt woon je? Of te wel, zou ik in aanmerking kunnen komen om samen te doen met inslaan van het eten? ;-)quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:17 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Wanneer je een grote vriezer hebt of met mensen samen CB bestelt dan kun je meer afnemen en kost het niet zoveel. Ik betaal tussen de 3.50-3.70 voor een kilo. (die extra dure vinden mijn katten niet extra lekker dus die koop ik niet) Als ik nog iemand erbij zou vinden om samen te doen dan kunnen we zelfs op 3 euro uitkomen.
Veel mensen geven geen brokjes maar eendagskuikens voor de tandjes, die kosten 4 cent per stuk/1 euro per kilo en je kunt weer wat bezuinigen op de kosten van de CB. Iets te kauwen naast CB is wel sterk aan te raden, je krijgt minder aanslag om dat er weinig tot geen koolhydraten in zitten maar het blijft een gemalen prut !
[..]
Ik woon in Middelburg, maar er zijn aardig wat mensen in Nederland die samen inkopen, de meeste mensen leggen die contacten via Barfplaats.nl , maar op bv het forum van kattenplaza.nl zijn ook een aantal mensen die samen doen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:29 schreef Hekates het volgende:
[..]
Vraag 1: In welke buurt woon je? Of te wel, zou ik in aanmerking kunnen komen om samen te doen met inslaan van het eten? ;-)
Ik heb Fred z'n topic even gecheckt, hij is heerlijk terechtgekomen zo te zien. En ik lees dat hij natvoer lust, gelukkig. Want jij kan hem wel CB willen geven, maar als een kat een droge brokkenverslaafde is dan kan je dat soms vergeten. Natvoer lusten (of zelfs schooien om vlees van jouw avondeten, al dan niet wanneer je het nog aan het snijden bent) is meestal al een goed teken.quote:Ik heb trouwens maar 1 kat, een binnenkat. Dus heel veel ga ik niet bijdragen aan een grote afname. (Voor meer informatie, zie de draad over Fred)
Ik koop ze bij de groothandel voor valkeniers enzo, maar sommige dierenwinkels (vooral die met slangen) hebben ze ook. En ja, ze zijn enorm zielig, het zijn echte kuikens die net uit het ei zijn en daarna doodgemaakt omdat het mannetjes zijn die dus geen eieren kunnen leggen.quote:Vraag 2: Vast heel naief, maare, waar haal je 1 dagskuikens? En hoe groot is de kans dat ik, als verwend supermarkt eten gewend zijnde persoontje, dat heel erg zielig ga vinden?
Fred klinkt al redelijk als een natuurtalent, dat zit dus mee.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:35 schreef Hekates het volgende:
Gezien de prijzen en het gevoel er bij heb ik besloten om vers een kans te geven. Morgen kan ik mijn eerste verpakking carnibest ophalen. Eens kijken hoe mijn kat daar op reageert in combinatie met brokken.
En om het dan maar goed aan te pakken heb ik bij de dierenwinkel een zakje kuikens meegenomen. Ervaring tot nu toe: Ze zijn zielig, erg zielig, maar ik ben tenminste nog niet misselijk geworden. Ervaring met Fred: hij heeft er al tegen aan geslagen en stukjes van gegeten. De grotere delen laat hij nog liggen. Volgende week maar weer eentje proberen. In ieder geval weet ik dat hij verse dingen herkent als eten!
Updates volgen!
Heb ze helaas niet kunnen vinden, en los ook nietquote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Oh dat zou tof zijn
Het zijn beide geen topmerken, vandaar dat je op de verpakkingen ook maar weinig verschil ziet waarschijnlijk.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:53 schreef Ladylicious het volgende:
Heb laatst eens AH Excellent Indoor vergeleken met Purina One Indoor.. Eerlijk gezegd zie ik alleen maar hele kleine verschillen in de ingrediënten. En Purina had vitamine C die bij de ander miste.
Ik vraag me af waar dan het verschil in kwaliteit in zit? Of kunnen ze rustig allerlei onzin op de verpakking zetten terwijl bepaalde voedingsstoffen er in mindere mate in zitten dan beweerd wordt?
Of ik zie iets volledig over het hoofd, dat kan natuurlijk ook..
Nu ja, dan moet ie t maar gewoon lekker vindenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb ze helaas niet kunnen vinden, en los ook niet
Dierproeven? Heb ik wat gemist?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:07 schreef Queen_Bee het volgende:
Nu ja, dan moet ie t maar gewoon lekker vindenH ij heeft nu dus Royal Canin, vindt ie lekker maar nu ik weet van de dierproeven komt er geen nieuwe zak
In het andere voer topic Premium kattenvoer, scheelt het echt zoveel?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dierproeven? Heb ik wat gemist?
Maar hij vind het vast lekker
Ik kan daar geen rekening mee houden, dan is je keuze wel heel beperkt hoor!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:07 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Nu ja, dan moet ie t maar gewoon lekker vindenH ij heeft nu dus Royal Canin, vindt ie lekker maar nu ik weet van de dierproeven komt er geen nieuwe zak
Niet lullig bedoel hoor, maar hoe weet je zo zeker dat dat door Carocat komt?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:15 schreef Kissi4 het volgende:
Van carocat heeft mijn ex kater blaasgruis gekregen, vandaar dat ik daar niet zo'n fan van ben.
Maar bij ons in de winkel wordt het wel veel verkocht.
je hebt gewone carocat en je hebt premium, gewone carocat is hetzelfde als alle andere brokjes, zoals whiskas, felix, gourmet enz enz. De premium mag in het rijtje van hills, royal canin, technical enz enz.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:15 schreef Kissi4 het volgende:
Van carocat heeft mijn ex kater blaasgruis gekregen, vandaar dat ik daar niet zo'n fan van ben.
Maar bij ons in de winkel wordt het wel veel verkocht.
Ik ben in verband met de dierproeven overgestapt op Biofoods, bevalt primaquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:11 schreef Kissi4 het volgende:
Ik schrok er eerst ook van, maar ik wil mijn dieren wel goed eten geven.
Yep, heb ik gezien ja, dat lijkt me wel wat voor mijn katten.quote:
Als je het vergelijkt met Tom poes, ja dan is het een beter merk, maar het haalt het niet bij een RC, Hills, Iams.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:43 schreef NieTTus het volgende:
Purina one is een goed merk!
1 van onze 4 katten had een huidprobleem (we gebruikten toen al jaren Tom Poes zakken) en werd ons aangeraden om heule dure kattenvoeding te kopen van iets van 18 euro per pond![]()
Wij zijn verder gaan zoeken, en sinds jaren krijgen ze hier nu die purina, nergens meer last van![]()
(als het bij het dure had moeten blijven, ook goed. We hebben die beestjes niets voor niets, maar dit werkt en is goed betaaldbaar!![]()
)
Hills heeft ook een indoor, die vonden mijn katten ook altijd erg lekker.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:23 schreef MissJ het volgende:
[..]
Yep, heb ik gezien ja, dat lijkt me wel wat voor mijn katten.
en omdat ze beiden halflangharig zijn lijkt Royal canin indoor longhair 35 me wel wat voor ze.
linkje: http://www.dierendromenland.nl/produkt_detail.asp?arintnum=47006&groepb_code=39&groepc_code=192845
Iemand ervaring met deze brokken?
Maar goed, kater van 8 jaar moet afvallen.. iemand ervaring hoe ik daarvoor kan zorgen en icm met welk voer zou dat dan het beste gaan?
Probleem is namelijk dat poes van 3 jaar nogal een vreetzak is (en daarbij heel slank blijft trouwens) en graag de brokken van de kater ook opeet als hij zijn bakje niet gelijk opeet. Dus is het wel mogelijk om aan beide katten hun eigen soort voer te geven, zonder dat ze wat van de ander gaan eten?
Ik heb het hele topic gelezen en veel goede tips opgedaan. Ben van plan om RC te gaan proberen en dan de indoorversie. Ik ga nog even in de dierenwinkel informeren, want Nala, de poes van 3 jaar, is halflangharig (Turkse Angora) en Sisqo, de kater van 8 jaar heeft ook wel iets langer haar dan een gemiddelde kortharige kat (hij is denk ik een kruising met een Noorse Boskat ofzo).quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:55 schreef Kissi4 het volgende:
[..]
Hills heeft ook een indoor, die vonden mijn katten ook altijd erg lekker.
Maar tegenwoordig zijn er meer merken met een Indoor variant.
Als je het hele topic gelezen hebt ben je wel meer goede merken tegen gekomen, wat je nu voerde was gewoon troep, dus je katten gaan er zeker op vooruit.
Ik heb 3 katten, waarvan 1 met blaasgruis en ik voer ze twee keer per dag, overdag staat er niets dan water voor ze klaar. Dat gaat prima en ik doe het al jaren zo.
De kater heeft appart voer, dus ik moet wel zo.
Hier ben ik het dan ook helemaal mee eens, maar heel veel mensen lijken dit niet te snappen.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:53 schreef Dunckie het volgende:
Gezeik over die prijs van iedereen zeg. Goed voer is duurder dan slecht voer, maar van slecht voer geef je veel meer omdat de kat anders niet genoeg binnenkrijgt. Reken voor de lol eens uit wat het je per dag kost als je Hill`s per 10 kilo via internet koopt. Het zal je verbazen hoe weinig dit is. Een kat van een kilo of vier hoeft maar zo`n 25 gram per maaltijd, dus je doet er 200 dagen mee. Met een beetje goed zoeken kun je een zak Hills van 10 kg kopen voor 55 euro. Dan kost het je 27.5 cent per dag. Je kat eet dan voor 13.75 eurocentjes per maaltijd. Valt allemaal nogal mee. Koop je echter een goedkope zak kattenvoer van zeg 1,5 kilo van de aldi voor 2,80 waarvan je kat 80 gram per maaltijd moet eten, dan kost het je zelfs 29,86 cent per dag. Als je een beetje slim inkoopt kun je je kat goed eten geven en ben je evenveel of minder kwijt dan aan dat prutvoer.
Weet je dan zeker dat je carocat gekocht hebt? Ik werk in een dierenwinkel en voor een twee kilo zak betaal je 10.20 dus 2,95 per kilo lijkt me wel erg goedkoop.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:40 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet wie zo op zoek was naar Carocat, maar de dierenwinkel waar wij meestal komen heeft het zelf geschept in zakjes op de plank liggen. Staat niet als verkooppunt op de site van Carocat Maar heeft het dus wel, ik moest voor een kilo super premium kittenvoer ¤2,95 betalen.
Hij werd uit een grote zak geschept voor me.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:55 schreef Kissi4 het volgende:
[..]
Weet je dan zeker dat je carocat gekocht hebt? Ik werk in een dierenwinkel en voor een twee kilo zak betaal je 10.20 dus 2,95 per kilo lijkt me wel erg goedkoop.
Voor een 15 kg zak betaal je bij ons 40,95.
het grappige is, tom poes is van purenaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:43 schreef NieTTus het volgende:
Purina one is een goed merk!
1 van onze 4 katten had een huidprobleem (we gebruikten toen al jaren Tom Poes zakken) en werd ons aangeraden om heule dure kattenvoeding te kopen van iets van 18 euro per pond![]()
Wij zijn verder gaan zoeken, en sinds jaren krijgen ze hier nu die purina, nergens meer last van![]()
(als het bij het dure had moeten blijven, ook goed. We hebben die beestjes niets voor niets, maar dit werkt en is goed betaaldbaar!![]()
)
Gelukkig verkoop ik het volgens jou niet keiduur, maar de winkel waar ik werk.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:20 schreef Queen_Bee het volgende:
Dus Kissi verkoopt het gewoon kei duur
Ik betaal 52 euro voor een 5 kilo zak die binnen 3 maanden op is, ondanks dat we een luikje met mangneetsluiting hebben zodat de andere kat niet bij het voer kan komen wat dus niet echt helptquote:Op maandag 14 juli 2008 00:03 schreef Katinkat het volgende:
Mijn kat heeft een nieraandoening, en heeft daar speciaal voer voor van de dierenarts. Met een zak die 20 euro kost doet ie 2 maanden, verder mag ie niks anders hebben. Dus voor 10 euro per maand ben ik klaar, valt me niet echt tegen.
Thnxquote:Op donderdag 24 juli 2008 16:55 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb het besteld bij Zooplus een paar dagen terug, heb het nog niet binnen, maar zal het laten weten als ik het gegeven heb.
varkensvlles mag je absoluut niet ana katten geven, dit i.v.m. een bacterie die erin kan zitten waar ze aan kunnen overlijdenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:33 schreef Bass-Miss het volgende:
De onze eten voornamelijk gewoon varkens- of rundshart, nieren, lever uit de supermarkt.
Sorry hoor , maar ik vind dit best kul advies, zou je dan linkjes, of iig meer info er bij willen zetten zodat we weten wáár we op moeten letten. Waarom is er kattenvoer waar rund in zit?quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:13 schreef duivelin1 het volgende:
[..]
varkensvlles mag je absoluut niet ana katten geven, dit i.v.m. een bacterie die erin kan zitten waar ze aan kunnen overlijden
Er staat toch varkensvlees, en niet rundvlees?quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:00 schreef moussy het volgende:
[..]
Sorry hoor , maar ik vind dit best kul advies, zou je dan linkjes, of iig meer info er bij willen zetten zodat we weten wáár we op moeten letten. Waarom is er kattenvoer waar rund in zit?
Mijn katten zijn gek op blikjes snoezenpoes, daar kijken de sardientjes je nog aan
Vlees dat in blikvoer wordt verwerkt is volgens mij niet vers/rauw. Ik vermoed dat het risico van het virus dan nul is.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:08 schreef moussy het volgende:
eh ja varkenmaar er zijn ook blikjes waar zoveel % varken in zit.
Ik wist het niet van rauw varkensvlees, ik gaf wel eens een bolletje rauw h-o-h gehakt aan mn hond en katten
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:52 schreef TheYoung1 het volgende:
Met de "gewone" merken is niets mis QB. De whiskas ed zijn goed voer, laat je niet gek maken met indianenverhalen. Doen ze met de mens al meer dan genoeg!!
De ingeredienten staan gewoon op de verpakkingen. Bij de slechte ( goedekopere merken ) zie je ook wel dat er heel veel granen in zitten en maar 4% ( afval ) vlees.quote:
Ik heb het al eerder gebruikt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:16 schreef Lienekien het volgende:
Ga je dat op aanraden van iemand proberen?
Probeer het eens uit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:22 schreef mrcool het volgende:
Dat de ontlasting minder zou stinken vind ik altijd zo'n bullshit. We geven beide katten altijd Royal Canin en hierdoor zou t dus minder moeten stinken. De ontlasting stinkt alsnog een uur in de wind dus vraag me af hoe t dan zou ruiken als ze dit voer niet zouden krijgen.
Klinkt goed maar waarom zit er zoveel aardappel in? Daar zit toch net zo goed veel koolhydraten in?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:13 schreef Marquis.De.Sade het volgende:
Ik noem het maar hier: Orijen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |