Als je het vergelijkt met Tom poes, ja dan is het een beter merk, maar het haalt het niet bij een RC, Hills, Iams.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:43 schreef NieTTus het volgende:
Purina one is een goed merk!
1 van onze 4 katten had een huidprobleem (we gebruikten toen al jaren Tom Poes zakken) en werd ons aangeraden om heule dure kattenvoeding te kopen van iets van 18 euro per pond![]()
Wij zijn verder gaan zoeken, en sinds jaren krijgen ze hier nu die purina, nergens meer last van![]()
(als het bij het dure had moeten blijven, ook goed. We hebben die beestjes niets voor niets, maar dit werkt en is goed betaaldbaar!![]()
)
Hills heeft ook een indoor, die vonden mijn katten ook altijd erg lekker.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:23 schreef MissJ het volgende:
[..]
Yep, heb ik gezien ja, dat lijkt me wel wat voor mijn katten.
en omdat ze beiden halflangharig zijn lijkt Royal canin indoor longhair 35 me wel wat voor ze.
linkje: http://www.dierendromenland.nl/produkt_detail.asp?arintnum=47006&groepb_code=39&groepc_code=192845
Iemand ervaring met deze brokken?
Maar goed, kater van 8 jaar moet afvallen.. iemand ervaring hoe ik daarvoor kan zorgen en icm met welk voer zou dat dan het beste gaan?
Probleem is namelijk dat poes van 3 jaar nogal een vreetzak is (en daarbij heel slank blijft trouwens) en graag de brokken van de kater ook opeet als hij zijn bakje niet gelijk opeet. Dus is het wel mogelijk om aan beide katten hun eigen soort voer te geven, zonder dat ze wat van de ander gaan eten?
Ik heb het hele topic gelezen en veel goede tips opgedaan. Ben van plan om RC te gaan proberen en dan de indoorversie. Ik ga nog even in de dierenwinkel informeren, want Nala, de poes van 3 jaar, is halflangharig (Turkse Angora) en Sisqo, de kater van 8 jaar heeft ook wel iets langer haar dan een gemiddelde kortharige kat (hij is denk ik een kruising met een Noorse Boskat ofzo).quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:55 schreef Kissi4 het volgende:
[..]
Hills heeft ook een indoor, die vonden mijn katten ook altijd erg lekker.
Maar tegenwoordig zijn er meer merken met een Indoor variant.
Als je het hele topic gelezen hebt ben je wel meer goede merken tegen gekomen, wat je nu voerde was gewoon troep, dus je katten gaan er zeker op vooruit.
Ik heb 3 katten, waarvan 1 met blaasgruis en ik voer ze twee keer per dag, overdag staat er niets dan water voor ze klaar. Dat gaat prima en ik doe het al jaren zo.
De kater heeft appart voer, dus ik moet wel zo.
Hier ben ik het dan ook helemaal mee eens, maar heel veel mensen lijken dit niet te snappen.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:53 schreef Dunckie het volgende:
Gezeik over die prijs van iedereen zeg. Goed voer is duurder dan slecht voer, maar van slecht voer geef je veel meer omdat de kat anders niet genoeg binnenkrijgt. Reken voor de lol eens uit wat het je per dag kost als je Hill`s per 10 kilo via internet koopt. Het zal je verbazen hoe weinig dit is. Een kat van een kilo of vier hoeft maar zo`n 25 gram per maaltijd, dus je doet er 200 dagen mee. Met een beetje goed zoeken kun je een zak Hills van 10 kg kopen voor 55 euro. Dan kost het je 27.5 cent per dag. Je kat eet dan voor 13.75 eurocentjes per maaltijd. Valt allemaal nogal mee. Koop je echter een goedkope zak kattenvoer van zeg 1,5 kilo van de aldi voor 2,80 waarvan je kat 80 gram per maaltijd moet eten, dan kost het je zelfs 29,86 cent per dag. Als je een beetje slim inkoopt kun je je kat goed eten geven en ben je evenveel of minder kwijt dan aan dat prutvoer.
Weet je dan zeker dat je carocat gekocht hebt? Ik werk in een dierenwinkel en voor een twee kilo zak betaal je 10.20 dus 2,95 per kilo lijkt me wel erg goedkoop.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:40 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet wie zo op zoek was naar Carocat, maar de dierenwinkel waar wij meestal komen heeft het zelf geschept in zakjes op de plank liggen. Staat niet als verkooppunt op de site van Carocat Maar heeft het dus wel, ik moest voor een kilo super premium kittenvoer ¤2,95 betalen.
Hij werd uit een grote zak geschept voor me.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:55 schreef Kissi4 het volgende:
[..]
Weet je dan zeker dat je carocat gekocht hebt? Ik werk in een dierenwinkel en voor een twee kilo zak betaal je 10.20 dus 2,95 per kilo lijkt me wel erg goedkoop.
Voor een 15 kg zak betaal je bij ons 40,95.
het grappige is, tom poes is van purenaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:43 schreef NieTTus het volgende:
Purina one is een goed merk!
1 van onze 4 katten had een huidprobleem (we gebruikten toen al jaren Tom Poes zakken) en werd ons aangeraden om heule dure kattenvoeding te kopen van iets van 18 euro per pond![]()
Wij zijn verder gaan zoeken, en sinds jaren krijgen ze hier nu die purina, nergens meer last van![]()
(als het bij het dure had moeten blijven, ook goed. We hebben die beestjes niets voor niets, maar dit werkt en is goed betaaldbaar!![]()
)
Gelukkig verkoop ik het volgens jou niet keiduur, maar de winkel waar ik werk.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:20 schreef Queen_Bee het volgende:
Dus Kissi verkoopt het gewoon kei duur
Ik betaal 52 euro voor een 5 kilo zak die binnen 3 maanden op is, ondanks dat we een luikje met mangneetsluiting hebben zodat de andere kat niet bij het voer kan komen wat dus niet echt helptquote:Op maandag 14 juli 2008 00:03 schreef Katinkat het volgende:
Mijn kat heeft een nieraandoening, en heeft daar speciaal voer voor van de dierenarts. Met een zak die 20 euro kost doet ie 2 maanden, verder mag ie niks anders hebben. Dus voor 10 euro per maand ben ik klaar, valt me niet echt tegen.
Thnxquote:Op donderdag 24 juli 2008 16:55 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb het besteld bij Zooplus een paar dagen terug, heb het nog niet binnen, maar zal het laten weten als ik het gegeven heb.
varkensvlles mag je absoluut niet ana katten geven, dit i.v.m. een bacterie die erin kan zitten waar ze aan kunnen overlijdenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:33 schreef Bass-Miss het volgende:
De onze eten voornamelijk gewoon varkens- of rundshart, nieren, lever uit de supermarkt.
Sorry hoor , maar ik vind dit best kul advies, zou je dan linkjes, of iig meer info er bij willen zetten zodat we weten wáár we op moeten letten. Waarom is er kattenvoer waar rund in zit?quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:13 schreef duivelin1 het volgende:
[..]
varkensvlles mag je absoluut niet ana katten geven, dit i.v.m. een bacterie die erin kan zitten waar ze aan kunnen overlijden
Er staat toch varkensvlees, en niet rundvlees?quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:00 schreef moussy het volgende:
[..]
Sorry hoor , maar ik vind dit best kul advies, zou je dan linkjes, of iig meer info er bij willen zetten zodat we weten wáár we op moeten letten. Waarom is er kattenvoer waar rund in zit?
Mijn katten zijn gek op blikjes snoezenpoes, daar kijken de sardientjes je nog aan
Vlees dat in blikvoer wordt verwerkt is volgens mij niet vers/rauw. Ik vermoed dat het risico van het virus dan nul is.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:08 schreef moussy het volgende:
eh ja varkenmaar er zijn ook blikjes waar zoveel % varken in zit.
Ik wist het niet van rauw varkensvlees, ik gaf wel eens een bolletje rauw h-o-h gehakt aan mn hond en katten
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:52 schreef TheYoung1 het volgende:
Met de "gewone" merken is niets mis QB. De whiskas ed zijn goed voer, laat je niet gek maken met indianenverhalen. Doen ze met de mens al meer dan genoeg!!
De ingeredienten staan gewoon op de verpakkingen. Bij de slechte ( goedekopere merken ) zie je ook wel dat er heel veel granen in zitten en maar 4% ( afval ) vlees.quote:
Ik heb het al eerder gebruikt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:16 schreef Lienekien het volgende:
Ga je dat op aanraden van iemand proberen?
Probeer het eens uit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:22 schreef mrcool het volgende:
Dat de ontlasting minder zou stinken vind ik altijd zo'n bullshit. We geven beide katten altijd Royal Canin en hierdoor zou t dus minder moeten stinken. De ontlasting stinkt alsnog een uur in de wind dus vraag me af hoe t dan zou ruiken als ze dit voer niet zouden krijgen.
Klinkt goed maar waarom zit er zoveel aardappel in? Daar zit toch net zo goed veel koolhydraten in?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:13 schreef Marquis.De.Sade het volgende:
Ik noem het maar hier: Orijen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |