abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59985713
Purina one is een goed merk!
1 van onze 4 katten had een huidprobleem (we gebruikten toen al jaren Tom Poes zakken) en werd ons aangeraden om heule dure kattenvoeding te kopen van iets van 18 euro per pond

Wij zijn verder gaan zoeken, en sinds jaren krijgen ze hier nu die purina, nergens meer last van
(als het bij het dure had moeten blijven, ook goed. We hebben die beestjes niets voor niets, maar dit werkt en is goed betaaldbaar! )
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:44:06 #152
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59985739
Jazz houdt trouwens erg van spelen. Achter iets aan rennen en springen ed, ik weet niet of je met de beesten speelt op die manier maar misschien kun je dat ook proberen, gewoon als extra. Hij zal niet ineens kilos afvallen maar hey.

En ja, ik ben serieus .
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59989975
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:43 schreef NieTTus het volgende:
1 van onze 4 katten had een huidprobleem (we gebruikten toen al jaren Tom Poes zakken) en werd ons aangeraden om heule dure kattenvoeding te kopen van iets van 18 euro per pond

Wij zijn verder gaan zoeken, en sinds jaren krijgen ze hier nu die purina, nergens meer last van
(als het bij het dure had moeten blijven, ook goed. We hebben die beestjes niets voor niets, maar dit werkt en is goed betaaldbaar! )
Als je het vergelijkt met Tom poes, ja dan is het een beter merk, maar het haalt het niet bij een RC, Hills, Iams.
pi_59990019
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:23 schreef MissJ het volgende:

[..]

Yep, heb ik gezien ja, dat lijkt me wel wat voor mijn katten.

en omdat ze beiden halflangharig zijn lijkt Royal canin indoor longhair 35 me wel wat voor ze.
linkje: http://www.dierendromenland.nl/produkt_detail.asp?arintnum=47006&groepb_code=39&groepc_code=192845
Iemand ervaring met deze brokken?

Maar goed, kater van 8 jaar moet afvallen.. iemand ervaring hoe ik daarvoor kan zorgen en icm met welk voer zou dat dan het beste gaan?
Probleem is namelijk dat poes van 3 jaar nogal een vreetzak is (en daarbij heel slank blijft trouwens) en graag de brokken van de kater ook opeet als hij zijn bakje niet gelijk opeet. Dus is het wel mogelijk om aan beide katten hun eigen soort voer te geven, zonder dat ze wat van de ander gaan eten?

Hills heeft ook een indoor, die vonden mijn katten ook altijd erg lekker.
Maar tegenwoordig zijn er meer merken met een Indoor variant.
Als je het hele topic gelezen hebt ben je wel meer goede merken tegen gekomen, wat je nu voerde was gewoon troep, dus je katten gaan er zeker op vooruit.

Ik heb 3 katten, waarvan 1 met blaasgruis en ik voer ze twee keer per dag, overdag staat er niets dan water voor ze klaar. Dat gaat prima en ik doe het al jaren zo.
De kater heeft appart voer, dus ik moet wel zo.
pi_59990258
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 09:55 schreef Kissi4 het volgende:

[..]

Hills heeft ook een indoor, die vonden mijn katten ook altijd erg lekker.
Maar tegenwoordig zijn er meer merken met een Indoor variant.
Als je het hele topic gelezen hebt ben je wel meer goede merken tegen gekomen, wat je nu voerde was gewoon troep, dus je katten gaan er zeker op vooruit.

Ik heb 3 katten, waarvan 1 met blaasgruis en ik voer ze twee keer per dag, overdag staat er niets dan water voor ze klaar. Dat gaat prima en ik doe het al jaren zo.
De kater heeft appart voer, dus ik moet wel zo.
Ik heb het hele topic gelezen en veel goede tips opgedaan. Ben van plan om RC te gaan proberen en dan de indoorversie. Ik ga nog even in de dierenwinkel informeren, want Nala, de poes van 3 jaar, is halflangharig (Turkse Angora) en Sisqo, de kater van 8 jaar heeft ook wel iets langer haar dan een gemiddelde kortharige kat (hij is denk ik een kruising met een Noorse Boskat ofzo).
Hoe doe jij dat met apart voer aan je kater geven?
Want het zou bij mijn katten ook goed kunnen dat ik ze beter beiden wat anders kan geven omdat Sisqo overgewicht heeft.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_60006791
Als ik 's ochtends op sta geef ik ze alle drie een bakje op een aparte plek in de kamer.
Dat eten ze dan op, soms blijft er wat over in een bakje, dat berg ik dan gewoon weer op.
's avonds doe ik hetzelfde en dan haal ik na 10 min ook de bakjes weer weg.
Ik moet wel opletten, want soms ruilen ze van bakje en lopen ze dus over.
Het zijn net een soort honden bij mij, maar bbij mij werkt het wel.
Er staat dus alleen de hele dag water voor ze klaar en af en toe krijgen ze een snoepje tussendoor.
pi_60073157
Gezeik over die prijs van iedereen zeg. Goed voer is duurder dan slecht voer, maar van slecht voer geef je veel meer omdat de kat anders niet genoeg binnenkrijgt. Reken voor de lol eens uit wat het je per dag kost als je Hill`s per 10 kilo via internet koopt. Het zal je verbazen hoe weinig dit is. Een kat van een kilo of vier hoeft maar zo`n 25 gram per maaltijd, dus je doet er 200 dagen mee. Met een beetje goed zoeken kun je een zak Hills van 10 kg kopen voor 55 euro. Dan kost het je 27.5 cent per dag. Je kat eet dan voor 13.75 eurocentjes per maaltijd. Valt allemaal nogal mee. Koop je echter een goedkope zak kattenvoer van zeg 1,5 kilo van de aldi voor 2,80 waarvan je kat 80 gram per maaltijd moet eten, dan kost het je zelfs 29,86 cent per dag. Als je een beetje slim inkoopt kun je je kat goed eten geven en ben je evenveel of minder kwijt dan aan dat prutvoer.
Ik weet het ook niet
pi_60083149
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:53 schreef Dunckie het volgende:
Gezeik over die prijs van iedereen zeg. Goed voer is duurder dan slecht voer, maar van slecht voer geef je veel meer omdat de kat anders niet genoeg binnenkrijgt. Reken voor de lol eens uit wat het je per dag kost als je Hill`s per 10 kilo via internet koopt. Het zal je verbazen hoe weinig dit is. Een kat van een kilo of vier hoeft maar zo`n 25 gram per maaltijd, dus je doet er 200 dagen mee. Met een beetje goed zoeken kun je een zak Hills van 10 kg kopen voor 55 euro. Dan kost het je 27.5 cent per dag. Je kat eet dan voor 13.75 eurocentjes per maaltijd. Valt allemaal nogal mee. Koop je echter een goedkope zak kattenvoer van zeg 1,5 kilo van de aldi voor 2,80 waarvan je kat 80 gram per maaltijd moet eten, dan kost het je zelfs 29,86 cent per dag. Als je een beetje slim inkoopt kun je je kat goed eten geven en ben je evenveel of minder kwijt dan aan dat prutvoer.
Hier ben ik het dan ook helemaal mee eens, maar heel veel mensen lijken dit niet te snappen.

Neem dan nog eens als voorbeeld Whiskas blikvoer. 99cent per stuk en ze moeten er een blik per dag van hebben. Reken maar uit.
pi_60087222
Mijn kat heeft een nieraandoening, en heeft daar speciaal voer voor van de dierenarts. Met een zak die 20 euro kost doet ie 2 maanden, verder mag ie niks anders hebben. Dus voor 10 euro per maand ben ik klaar, valt me niet echt tegen.
pi_60097679
Tsja, het beste kattenvoer? Ik denk niet dat deze vraag zo makkelijk te beantwoorden is. Iedere kat of poes heeft toch zo de eigen behoeftes. De een leeft binnen en de ander komt buiten. De een is heel energiek terwijl de ander de hele dag ligt te luieren. Ook is de gesteldheid en t gewicht van t dier ook belangrijk bij het kiezen van kattenvoer.

Onze kater van 1,5 jaar krijgt altijd Royal Canin Indoor en onze kleine poes (ongeveer 6 weken) zit op t moment aan Royal Canin Babycat en zal spoedig overgaan op Royal Canin Kitten.

Nu zullen veel mensen denken: 'Waarom zo duur? Waarom Royal Canin, is toch helemaal niet nodig?'

Of dat ze t daadwerkelijk echt nodig zullen hebben weet ik ook niet, hier heb ik ook niet voor gestudeerd. Wat ik wel weet is dat ik graag het beste qua voer wil hebben voor onze dieren. En ja, t is duur maar daar staat wel tegenover dat ze er veel minder van nodig hebben dus wat is duur? Je kan ook een goedkoper voer geven alleen hebben ze hier dan weer veel meer van nodig dus ben je op den duur ook weer duur uit omdat je veel in huis moet halen. Daar komt bij dat het voer van Royal Canin gewoon een goede gebalanceerde samenstelling heeft en daardoor hebben ze er dus minder van nodig. Ben toch een beetje van mening dat alle goedkopere brokjes toch een veel minder goede samenstelling hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door mrcool op 14-07-2008 15:42:13 ]
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_60098552
Mijn katten eten bijna alles.

En als ze het niet lusten hebben ze pech, haal niet eerder nieuw voer dan het oude op is.

Ik heb brokjes van de aldi, Kittekat, c1000. Ik heb wel eens duur gekocht, maar merk geen verschil. Ze vinden het ook niet 'lekkerder' ofzo.

Als ze' lief' zijn, eens in de week oid. Dan krijgen ze beide een zakje smots. (vlees in saus
Ik ben absoluut niet iemand die dr katten alleen maar smots geeft, Ze vreten maar mooi brokken. En bij gelegenheid krijgen ze dus wat lekkers. Ik haal ook wel es kattenmelk.

En het huismerk van de AH vinden ze bijvoorbeeld vies. Net als nog iets, maar dan een duur merk. Maar kom even niet op de naam.,
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_60098609
Fred eet nu al een paar weken een mengseltje van natvoer (AH premium merk, kan zo niet op de naam komen) en Carnibest. Hopen dat ik snel het natvoer kan afbouwen en hem alleen nog maar carnibest hoef te geven dan.
Kan ik daarna de verse snacks gaan opbouwen. De kuikens vind hij in ieder geval geweldig! Kipfilet en runderhart lust hij ook wel, biefstuk haalt hij zijn neus voor op en kippenvleugeltjes snapt hij nog niet. Die likt hij af en negerrt hij daarna....

Voor de berekening over de kosten, zie pagina 5 in dit topic. Het is ongeveer even duur als brokken van Royal Canin of Hills.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juli 2008 @ 16:40:04 #163
7074 moussy
kuttekop
pi_60210591
Ik weet niet wie zo op zoek was naar Carocat, maar de dierenwinkel waar wij meestal komen heeft het zelf geschept in zakjes op de plank liggen. Staat niet als verkooppunt op de site van Carocat Maar heeft het dus wel, ik moest voor een kilo super premium kittenvoer ¤2,95 betalen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_60215270
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 16:40 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet wie zo op zoek was naar Carocat, maar de dierenwinkel waar wij meestal komen heeft het zelf geschept in zakjes op de plank liggen. Staat niet als verkooppunt op de site van Carocat Maar heeft het dus wel, ik moest voor een kilo super premium kittenvoer ¤2,95 betalen.
Weet je dan zeker dat je carocat gekocht hebt? Ik werk in een dierenwinkel en voor een twee kilo zak betaal je 10.20 dus 2,95 per kilo lijkt me wel erg goedkoop.
Voor een 15 kg zak betaal je bij ons 40,95.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:58:27 #165
150152 Queen_Bee
pi_60215307
Carocat is hier 6 nog wat per 2kg
I'm super sonic man
  † In Memoriam † zaterdag 19 juli 2008 @ 22:07:09 #166
7074 moussy
kuttekop
pi_60215432
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:55 schreef Kissi4 het volgende:

[..]

Weet je dan zeker dat je carocat gekocht hebt? Ik werk in een dierenwinkel en voor een twee kilo zak betaal je 10.20 dus 2,95 per kilo lijkt me wel erg goedkoop.
Voor een 15 kg zak betaal je bij ons 40,95.
Hij werd uit een grote zak geschept voor me.
  Eindredactie Games zaterdag 19 juli 2008 @ 22:17:40 #167
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_60215599
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:43 schreef NieTTus het volgende:

het grappige is, tom poes is van purena
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:20:42 #168
150152 Queen_Bee
pi_60215661
Dus Kissi verkoopt het gewoon kei duur
I'm super sonic man
  † In Memoriam † zaterdag 19 juli 2008 @ 22:20:49 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_60215666
even op de site gekeken, carocat kitten is er volgens hun niet eens in 10 kg zakken
pi_60220715
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:20 schreef Queen_Bee het volgende:
Dus Kissi verkoopt het gewoon kei duur
Gelukkig verkoop ik het volgens jou niet keiduur, maar de winkel waar ik werk.
En die zakken voor 6 euro, lijkt me haast niet kunnen, wij verkopen bijna alle voeren al 10 % onder de adviesprijs die in alle andere winkels wel wordt aangehouden.
Het zullen dan eerder kilo zakken zijn, voor die prijs.
Maar als je het dan voor die prijs kunt kopen heb je geluk.
  zondag 20 juli 2008 @ 09:23:52 #171
84524 Morwen
I got life
pi_60220731
Mijn katten zweren bij Athena, huismerk van de Dirk/Digros. Supergoedkoop, erg ongezond voor oude katten maar ze vreten hun poten erbij op. Dan worden ze maar geen 22 maar 21
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_60220794
quote:
Op maandag 14 juli 2008 00:03 schreef Katinkat het volgende:
Mijn kat heeft een nieraandoening, en heeft daar speciaal voer voor van de dierenarts. Met een zak die 20 euro kost doet ie 2 maanden, verder mag ie niks anders hebben. Dus voor 10 euro per maand ben ik klaar, valt me niet echt tegen.
Ik betaal 52 euro voor een 5 kilo zak die binnen 3 maanden op is, ondanks dat we een luikje met mangneetsluiting hebben zodat de andere kat niet bij het voer kan komen wat dus niet echt helpt
pi_60319795
Iemand ervaring met het merk Orijen? http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/orijen/51105

[ Bericht 0% gewijzigd door Mesmerized op 24-07-2008 14:49:06 ]
pi_60323872
Ik heb het besteld bij Zooplus een paar dagen terug, heb het nog niet binnen, maar zal het laten weten als ik het gegeven heb.

Ik heb trouwens net een zakje van Almo nature geprobeerd, maar dat is geen groot succes.

Wat wel een succes was, dat waren de zakjes 'kip' van Almo. Echte stukjes kip met een doorzichtige (witverlies anyone? saus waar de kat dol op is.
And the druids turn to stone...
pi_60324821
Almo is een goed natvoer.
Gewoon uitproberen welke smaakjes ze er lekker van vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')