abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59521749
Over bevestiging hoeveelheid voedsel:
Onze kittens krijgen onbeperkt harde brokjes Royal Canin Kitten, en met 2kg deed ik met eentje een maand. Nu 4 kg per maand met hun beide. Dus 36 euro per maand voor 2 kittens.
Deze hoeveelheid komt ook overeen met de schatting qua dagen die op de RC-zakken staan.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_59526841
Gezien de prijzen en het gevoel er bij heb ik besloten om vers een kans te geven. Morgen kan ik mijn eerste verpakking carnibest ophalen. Eens kijken hoe mijn kat daar op reageert in combinatie met brokken.

En om het dan maar goed aan te pakken heb ik bij de dierenwinkel een zakje kuikens meegenomen. Ervaring tot nu toe: Ze zijn zielig, erg zielig, maar ik ben tenminste nog niet misselijk geworden. Ervaring met Fred: hij heeft er al tegen aan geslagen en stukjes van gegeten. De grotere delen laat hij nog liggen. Volgende week maar weer eentje proberen. In ieder geval weet ik dat hij verse dingen herkent als eten!

Updates volgen!
pi_59529607
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:35 schreef Hekates het volgende:
Gezien de prijzen en het gevoel er bij heb ik besloten om vers een kans te geven. Morgen kan ik mijn eerste verpakking carnibest ophalen. Eens kijken hoe mijn kat daar op reageert in combinatie met brokken.

En om het dan maar goed aan te pakken heb ik bij de dierenwinkel een zakje kuikens meegenomen. Ervaring tot nu toe: Ze zijn zielig, erg zielig, maar ik ben tenminste nog niet misselijk geworden. Ervaring met Fred: hij heeft er al tegen aan geslagen en stukjes van gegeten. De grotere delen laat hij nog liggen. Volgende week maar weer eentje proberen. In ieder geval weet ik dat hij verse dingen herkent als eten!

Updates volgen!
Fred klinkt al redelijk als een natuurtalent, dat zit dus mee.
En niet iedereen durft het aan/heeft het er voor over om met beestjes enzo te gaan aanklooien, dus petje af voor jou.
pi_59581791
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Oh dat zou tof zijn
Heb ze helaas niet kunnen vinden, en los ook niet
  maandag 23 juni 2008 @ 18:53:47 #130
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_59632099
Heb laatst eens AH Excellent Indoor vergeleken met Purina One Indoor.. Eerlijk gezegd zie ik alleen maar hele kleine verschillen in de ingrediënten. En Purina had vitamine C die bij de ander miste.

Ik vraag me af waar dan het verschil in kwaliteit in zit? Of kunnen ze rustig allerlei onzin op de verpakking zetten terwijl bepaalde voedingsstoffen er in mindere mate in zitten dan beweerd wordt?

Of ik zie iets volledig over het hoofd, dat kan natuurlijk ook..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_59632835
In veel voer zit bijvoorbeeld "Kip". In topmerken zal dit vlees zijn, in mindere merken zullen dit iets andere bestanddelen zijn
Om maar een voorbeeld te noemen
pi_59637486
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:53 schreef Ladylicious het volgende:
Heb laatst eens AH Excellent Indoor vergeleken met Purina One Indoor.. Eerlijk gezegd zie ik alleen maar hele kleine verschillen in de ingrediënten. En Purina had vitamine C die bij de ander miste.

Ik vraag me af waar dan het verschil in kwaliteit in zit? Of kunnen ze rustig allerlei onzin op de verpakking zetten terwijl bepaalde voedingsstoffen er in mindere mate in zitten dan beweerd wordt?

Of ik zie iets volledig over het hoofd, dat kan natuurlijk ook..
Het zijn beide geen topmerken, vandaar dat je op de verpakkingen ook maar weinig verschil ziet waarschijnlijk.
pi_59654038
Royal Canin indoor, 10 KG voor ¤ 48 op de markt.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:07:28 #134
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59654193
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 17:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb ze helaas niet kunnen vinden, en los ook niet
Nu ja, dan moet ie t maar gewoon lekker vinden H ij heeft nu dus Royal Canin, vindt ie lekker maar nu ik weet van de dierproeven komt er geen nieuwe zak
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59654231
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:07 schreef Queen_Bee het volgende:
Nu ja, dan moet ie t maar gewoon lekker vinden H ij heeft nu dus Royal Canin, vindt ie lekker maar nu ik weet van de dierproeven komt er geen nieuwe zak
Dierproeven? Heb ik wat gemist?
Maar hij vind het vast lekker
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:21:47 #136
150152 Queen_Bee
pi_59654516
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Dierproeven? Heb ik wat gemist?
Maar hij vind het vast lekker
In het andere voer topic Premium kattenvoer, scheelt het echt zoveel?
I'm super sonic man
pi_59660660
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:07 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik kan daar geen rekening mee houden, dan is je keuze wel heel beperkt hoor!
Ik schrok er eerst ook van, maar ik wil mijn dieren wel goed eten geven.
Ik vind ook dat het een verschil maakt hoe er met de testdieren wordt omgegaan.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:14:08 #138
150152 Queen_Bee
pi_59660750
Ik heb Carocat niet op de lijst zien staan, dus ga ik dat wel proberen
I'm super sonic man
pi_59662719
Van carocat heeft mijn ex kater blaasgruis gekregen, vandaar dat ik daar niet zo'n fan van ben.
Maar bij ons in de winkel wordt het wel veel verkocht.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:11:55 #140
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_59735201
Zelf koken!
Wij hebben een poes thuis die ondertussen al 18 lentes jong is die vroeger ernstige darm problemen had.
Na verschillende soorten medicatie geprobeert te hebben bleek niks te werken.
Een dierenarts stelde zelfs voor haar in te laten slapen.
Dat deden wij dus niet, we zijn erg gesteld op haar!
Mijn moeder heeft toen iedere dag een prakje voor haar gemaakt van aardappel met vlees/vis, beetje groente en jus.
Vond ze heerlijk.. binnen een paar dagen waren de darmproblemen voorbij.
Sindsdien krijgen ze brokjes en 1x per dag een echte maaltijd.
Ze vaart er erg goed bij en is voor een 18 jarige nog behoorlijk fit.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  zondag 29 juni 2008 @ 09:32:06 #141
150152 Queen_Bee
pi_59767707
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:15 schreef Kissi4 het volgende:
Van carocat heeft mijn ex kater blaasgruis gekregen, vandaar dat ik daar niet zo'n fan van ben.
Niet lullig bedoel hoor, maar hoe weet je zo zeker dat dat door Carocat komt?

Jazz vond Royal Canin gelijk keilekker, ene cht zeuren om eten deed hij daarna niet. Alleen 's ochtends laat hij wel eens weten dat het tijd is om te eten

Vanochtend een uur nadat ik hem eten had gegeven kwam ik weer b eneden en toen lagen er uitgekotste brokken

Jazz is ook vaak als ie buiten is geweest wat aan de dunne. Dit gebeurt alleen wanneer hij buiten is geweest en hij zit vaak wel aan planten te eten ed dus wij menen dat het daarvan komt. Maar nu met kotsen ben ik toch een schijterd dat er misschien van binnen wel iets niet goed zit
I'm super sonic man
  † In Memoriam † zondag 29 juni 2008 @ 10:11:34 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_59767978
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:15 schreef Kissi4 het volgende:
je hebt gewone carocat en je hebt premium, gewone carocat is hetzelfde als alle andere brokjes, zoals whiskas, felix, gourmet enz enz. De premium mag in het rijtje van hills, royal canin, technical enz enz.

Hier krijgen de katten alleen maar premium voer, en de merken wissel ik gewoon af, net wat ik tegen kom/in de aanbieding is.

Voor diegene die carocat willen proberen (mijn blaasgruiskat kreeg dit trouwens) op de site kan je gewoon naar de verkooppunten kijken bij jou in de buurt.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_59782825
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:11 schreef Kissi4 het volgende:
Ik schrok er eerst ook van, maar ik wil mijn dieren wel goed eten geven.
Ik ben in verband met de dierproeven overgestapt op Biofoods, bevalt prima
pi_59783682
Update over Fred en de Carnibest. Nou wat hem betreft blijven het kuikens en brokken, maar niet dat rare rode prutje hoor.

Deze week ga ik proberen het door natvoer te mengen, kijken of hij dat wel lust!
pi_59984879
Ik heb 2 katten, een kater van 8 jaar en een poes van 3 jaar.
Kater heeft wat overgewicht volgens de dierenarts, dus moet wat afvallen. Beiden komen niet buiten. Ook zijn beiden halflangharig, vooral de poes.

Tot nu toe geef ik ze harde brokken van merken als Whiskas en Felix + elke dag een zakje zachtvoer te eten, maar ik wil nu overstappen op premiumvoer omdat dat dus gewoon veel beter is.

Welk merk raden jullie mij aan en dan rekeninghoudend met de ietwat te dikke kater + dat ze niet buiten komen + dat ze beiden halflangharig zijn?
Qua prijs maakt het me niks uit trouwens
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:17:56 #146
150152 Queen_Bee
pi_59985057
Royal Canin heeft iig indoor
I'm super sonic man
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:18:43 #147
150152 Queen_Bee
pi_59985082
Oh ja, van der Wal hier heeft blijkbaar wel Carocat, maar alleen per 2kg voor 6.50 ong. Ik heb alleen geen idee of van der Wal ook ergens anders zit :")
I'm super sonic man
pi_59985213
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:17 schreef Queen_Bee het volgende:
Royal Canin heeft iig indoor
Yep, heb ik gezien ja, dat lijkt me wel wat voor mijn katten.

en omdat ze beiden halflangharig zijn lijkt Royal canin indoor longhair 35 me wel wat voor ze.
linkje: http://www.dierendromenland.nl/produkt_detail.asp?arintnum=47006&groepb_code=39&groepc_code=192845
Iemand ervaring met deze brokken?

Maar goed, kater van 8 jaar moet afvallen.. iemand ervaring hoe ik daarvoor kan zorgen en icm met welk voer zou dat dan het beste gaan?
Probleem is namelijk dat poes van 3 jaar nogal een vreetzak is (en daarbij heel slank blijft trouwens) en graag de brokken van de kater ook opeet als hij zijn bakje niet gelijk opeet. Dus is het wel mogelijk om aan beide katten hun eigen soort voer te geven, zonder dat ze wat van de ander gaan eten?

[ Bericht 24% gewijzigd door MissJ op 08-07-2008 23:36:00 ]
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:36:50 #149
150152 Queen_Bee
pi_59985560
DAt gaat erg moeilijk worden denk ik Dan kan je ze beter apart voeren. Wij hebben nu indoor maar de zak is nog niet leeg dus kan er nog niet erg veel over zeggen.
I'm super sonic man
pi_59985622
Ja dat lijkt mij dus ook een vrijwel onmogelijke opgave.. Dan dus maar beiden zelfde soort voer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')