abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59441873

Wij hebben tot nu toe onze katten altijd TomPoes kattenbrokjes gegeven. Echter, een van onze katten (kater) bleef nogal mager, te mager. Op advies van de dierenarts zijn we nu voor hem overgestapt op Premium voer (Hill's). Tot nu toe (2,5 mnd) helpt het nog niet echt en ik vind dit eigenlijk wel schrikbarend duur in vergelijking met TomPoes, Whiskad e.d. Is dit voer echt zo ontzettend veel beter? Waar wordt dit door veroorzaakt?

Alvast bedankt
  maandag 16 juni 2008 @ 20:36:39 #2
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_59442120
Hier werken we gewoon met een trechter.
A.F.C. Ajax
  maandag 16 juni 2008 @ 23:13:54 #3
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59447588
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59489950
Inderdaad er is al een topic over geopend.
Tom poes, Whiskas, Felix, Gourmet en ander supermarkt voer is echt troep.
Moet je niet aan je kat geven. Het bevat maar heel weinig vlees en heel veel geur kleur en smaakstoffen.
Vaak is maar 4 % van het geheel vlees en dat is dan ook nog afval vlees.
Bij natvoer is het zo dat het uit 80 % vocht bestaar, dus ze moeten er erg veel van eten willen ze wat kwa voedingsbehoefte binnen krijgen.
Ook bevat dit voer veel zouten en dat kan voor blaasgruis en nierproblemen lijden.

Premium voeren zijn vaak in aanschaf duurder, maar je doet er veel langer mee omdat er in weinig brok heel veel zit. Ook heb je daardoor minder ontlasting in de katten bak.
Een heel goed merk veel niet te veel geld is Iams. Ongeveer 20 euro voor 3KG en is dus een stuk goedkoper dan Hills. Hills is ook een heel goed voer, maar is een van de duurste.
Dierenartsen worden vaak gesponserd door Hills, vandaar dat je dierenarts dit ook als advies geeft denk ik.

Zie verder het Topic wat in het bericht boven mij is weergegeven.
pi_59511847
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 15:20 schreef Kissi4 het volgende:
Bij natvoer is het zo dat het uit 80 % vocht bestaar, dus ze moeten er erg veel van eten willen ze wat kwa voedingsbehoefte binnen krijgen.
Ook bevat dit voer veel zouten en dat kan voor blaasgruis en nierproblemen lijden.
Je bent een beetje verkeerd geinformeerd. Dat geklets over zouten ben ik al zo vaak tegengekomen op internet terwijl zout bij al het natvoer wat ik in huis heb niet eens op het etiket staat. In plaats van klakkeloos iedereen na te praten die dit wel zegt ben ik het zelf gaan uitzoeken, ik heb de voedsel- en warenautoriteit gebeld, taskforce diervoeding. Samen met een medewerker van hen heb ik het uitgezocht; volgens Europese richtlijnen is zout een voedermiddel en is het verplicht het op de verpakking te vermelden wanneer het aan een voer toegevoegd wordt. Het moet apart vermeld worden, het mag dus niet worden weggemoffeld onder het kopje mineralen of zo iets dergelijks. Als er al zout in de grondstoffen aanwezig was moet het alsnog vermeld worden wanneer het boven de 1% uitkomt. Ik heb ook diverse klantenservices van kattenvoerfabrikanten benaderd en die vertelden hetzelfde, maar belangrijker is dat de VWA het bevestigd heeft.
Bij brokken staat er wel redelijk vaak zout in de ingredientenlijst, ik zou dus maar geen brokken meer geven als je je eigen redenatie volgt

Katten hebben behoefte aan vocht in hun voer, katten die teveel droogvoer (de naam zegt het al) eten lopen juist veel meer risico op blaasgruis en nierproblemen omdat ze continue te weinig vocht binnen krijgen en dus niet voldoende doorspoeling hebben. Uit onderzoek is gebleken dat katten die volledig droogvoer eten maar de helft van de urine aanmaken dan katten die volledig een volledig nat dieet eten (wat feitelijk normaal is voor een kat).
http://maxshouse.com/feli(...)ood.__Which_is_reall

En het verhaal dat een kat zóvéél natvoer moet eten om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen is ook weer schromelijk overdreven, een kat heeft daar namelijk totaal geen moeite mee. In het wild eten ze tenslotte ook prooien die voornamelijk uit water bestaan. Je kunt het dus ook omdraaien; een kat die brokken eet mag eigenlijk maar een heel klein gewicht aan brokjes eten vergeleken met wat normaal is voor katten.
Een gemiddelde kat die alleen natvoer eet moet zo'n 300 tot 400 gram per dag eten (afhankelijk van het voer en het gewicht van de kat), veel mensen vinden dit erg veel en betwijfelen sterk of hun kat dit op kan, ik heb dat dus ook getest door mijn poes Mimosa een dagje alleen natvoer te voeren, en zij at inderdaad vrolijk 300 gram op (ze had vast nog wel meer kunnen eten als ze er onbeperkt bijgekund had, nu zette ik haar een paar keer eventjes apart met het voer zodat de andere 3 katten er niet van zouden eten, want dat meet zo lastig dan).
De 7e alinea van de link hierboven geeft ook nog eens aan dat voedingsstoffen in nat voer beter benut kunnen worden en zo minder belasting vormen voor de nieren met allerlei afvalproducten.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:44:45 #6
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_59519305
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:35 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Je bent een beetje verkeerd geinformeerd. Dat geklets over zouten ben ik al zo vaak tegengekomen op internet terwijl zout bij al het natvoer wat ik in huis heb niet eens op het etiket staat. In plaats van klakkeloos iedereen na te praten die dit wel zegt ben ik het zelf gaan uitzoeken, ik heb de voedsel- en warenautoriteit gebeld, taskforce diervoeding. Samen met een medewerker van hen heb ik het uitgezocht; volgens Europese richtlijnen is zout een voedermiddel en is het verplicht het op de verpakking te vermelden wanneer het aan een voer toegevoegd wordt. Het moet apart vermeld worden, het mag dus niet worden weggemoffeld onder het kopje mineralen of zo iets dergelijks. Als er al zout in de grondstoffen aanwezig was moet het alsnog vermeld worden wanneer het boven de 1% uitkomt. Ik heb ook diverse klantenservices van kattenvoerfabrikanten benaderd en die vertelden hetzelfde, maar belangrijker is dat de VWA het bevestigd heeft.
Bij brokken staat er wel redelijk vaak zout in de ingredientenlijst, ik zou dus maar geen brokken meer geven als je je eigen redenatie volgt

Katten hebben behoefte aan vocht in hun voer, katten die teveel droogvoer (de naam zegt het al) eten lopen juist veel meer risico op blaasgruis en nierproblemen omdat ze continue te weinig vocht binnen krijgen en dus niet voldoende doorspoeling hebben. Uit onderzoek is gebleken dat katten die volledig droogvoer eten maar de helft van de urine aanmaken dan katten die volledig een volledig nat dieet eten (wat feitelijk normaal is voor een kat).
http://maxshouse.com/feli(...)ood.__Which_is_reall

En het verhaal dat een kat zóvéél natvoer moet eten om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen is ook weer schromelijk overdreven, een kat heeft daar namelijk totaal geen moeite mee. In het wild eten ze tenslotte ook prooien die voornamelijk uit water bestaan. Je kunt het dus ook omdraaien; een kat die brokken eet mag eigenlijk maar een heel klein gewicht aan brokjes eten vergeleken met wat normaal is voor katten.
Een gemiddelde kat die alleen natvoer eet moet zo'n 300 tot 400 gram per dag eten (afhankelijk van het voer en het gewicht van de kat), veel mensen vinden dit erg veel en betwijfelen sterk of hun kat dit op kan, ik heb dat dus ook getest door mijn poes Mimosa een dagje alleen natvoer te voeren, en zij at inderdaad vrolijk 300 gram op (ze had vast nog wel meer kunnen eten als ze er onbeperkt bijgekund had, nu zette ik haar een paar keer eventjes apart met het voer zodat de andere 3 katten er niet van zouden eten, want dat meet zo lastig dan).
De 7e alinea van de link hierboven geeft ook nog eens aan dat voedingsstoffen in nat voer beter benut kunnen worden en zo minder belasting vormen voor de nieren met allerlei afvalproducten.
Tvp, ik vertrouw dat cheapo supermarktvoer namelijk voor geen meter meer, nadat ik mijn vorige kat heb laten inslapen vanwege nierproblemen.. Hoorde dat van die zouten ook laatst ja..
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_59523975
En zo heeft alles zijn voors en zijn tegens.
Ik ben het met de meeste dingen die je zegt wel eens.
In droogvoer zit ook vocht, maar natuurlijk nooit zoveel als in natvoer.
pi_59527998
M'n kat wil zowel de Hill's als de Iams niet eten

Hier word ik trouwens ook niet echt blij van:
http://www.peta.nl/feat/iams/index.html
pi_59533580
Nee inderdaad, daar wordt je ook niet blij van.
Ik zal het morgen eens op mijn werk vragen.
Ik voer nu zelf voor het eerst Iams, maar als dit echt zo is, dan ga ik zo weer over op een ander voer.

Groetjes Kirsten
pi_59533843
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:14 schreef Kissi4 het volgende:
Nee inderdaad, daar wordt je ook niet blij van.
Ik zal het morgen eens op mijn werk vragen.
Ik voer nu zelf voor het eerst Iams, maar als dit echt zo is, dan ga ik zo weer over op een ander voer.

Groetjes Kirsten
Ik ga komende week Biofoods of Prins proberen...

"Andere grote diervoederfabrikanten die hebben aangegeven ook dergelijke proeven te doen en
hiervoor honden en katten in een laboratorium te houden zijn:

Pedigree, Cesar, Whiskas, Sheba, Frolic, Catsan, Kitekat (Masterfoods)
Proplan, Dog Chow, Gourmet, Felix, Tom Poes (Nestlé Purina Petcare Benelux)
Royal Canin
Fokker diervoeders
Techni-cal
LEO Animal Health
LEO Pharma BV
Smølke, Rodi"

http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/100//news/view/171

The following pet foods are involved (either directly or through their parent companies) in animal testing:

IAMS Eukanuba Alpo Arthur's
Bakers Complete Bonio Bonus Bounce
Brekkies Cesar Chappie Choice
Choosy Chunky Felix Friskies/Winalo
Go-Cat Go-Dog Gourmet Hills Science Diet
Katkins Kitekat Mighty Dog Omega Complete
Pal Pedigree Ralston Purina Sheba
Spillers Whiskas

http://www.uncaged.co.uk/petfood.htm

http://www.proefdiervrij.nl/client/1/?websiteid=1&contentid=1069&pagetitle=Diervoeders

Wat kan je nog wel kopen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Trusten op 19-06-2008 22:27:29 ]
pi_59534265
Ik heb twee katten waarvan er 1 Hills eet en de ander Kenner (eigen merk Boerenbond). Ze kregen vanaf het begin allebei Kenner, maar 1 kat vond dat niet goed genoeg ofzo, ze at gewoon niet (en denken dat ze vanzelf wel gaat eten als ze honger krijgt werkt ook niet). Ze werd echt te mager, dus toen zijn we wat gaan experimenteren en kwamen uit bij Hills (alleen die met lam, kip vindt madam ook niet eetbaar ) Nu vonden we het een beetje overbodig om voor beide over te stappen, vooral aangezien de andere kat het erg goed doet met Kenner.

Dus ik heb er 1 die premiumvoer eet en 1 die een goedkoop merk eet. En ik kan nou niet zeggen dat ik verschil zie ofzo. Degene die goedkoop eet is ook gewoon hartstikke gezond, goed op gewicht en z'n vacht glanst enorm. Bij de ander natuurlijk ook, maar ik zal dus niet kunnen zeggen dat dat aan het voer ligt ofzo..
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:46:57 #12
150152 Queen_Bee
pi_59535387
Nou, Royal Canin hoeft na deze zak dus ook niet terug te komen. Wordt wel lastig als t beest later wel speciaal voer nodig heeft
I'm super sonic man
pi_59551556
Ik vind ze bij Peta wel weer helemaal naar de andere kant doorgeslagen, het zijn stiekem wel een beetje van die fundamentalistische vegetariers natuurlijk, en dat is ook te zien aan het lijstje met voer waarvan ze zeker weten dat het niet getest is; allemaal voer met amper vlees en een hoop bio-granenmeuk erin. Oftewel, alsnog dikke vinger naar de behoeften van onze carnivore huisdieren, dat valt blijkbaar niet onder dierenwelzijn ? Er staan zelfs vegetarische kattenvoeders bij, dat vind ik op zich al te belachelijk voor woorden, maar dat die blijkbaar ook nog niet eens getest zijn vind ik toch wel verontrustend. In feite betaal jij dan de fabrikant om jouw huisdier proefkonijn te laten zijn. Klinkt als een goed plan
pi_59552849
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik vind ze bij Peta wel weer helemaal naar de andere kant doorgeslagen, het zijn stiekem wel een beetje van die fundamentalistische vegetariers natuurlijk
Maar om je kat vegetarisch te laten worden is natuurlijk weer het andere uiterste maar er bestaan dus ook merken (bijv Prins) die kattenvoer verkopen met een hoog vleesgehalte die niet getest is op dieren...

En dat het voer getest moet worden kan ik me opzich nog wat bij voorstellen maar dat kan ook heel wat diervriendelijker dan dat bijvoorbeeld bij IAMS gebeurd. Kwam trouwens tegen dat ook Radar het onderzocht heeft. Kan de uitzending alleen niet terugvinden...
pi_59553247
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:54 schreef Trusten het volgende:

[..]

Maar om je kat vegetarisch te laten worden is natuurlijk weer het andere uiterste maar er bestaan dus ook merken (bijv Prins) die kattenvoer verkopen met een hoog vleesgehalte die niet getest is op dieren...

En dat het voer getest moet worden kan ik me opzich nog wat bij voorstellen maar dat kan ook heel wat diervriendelijker dan dat bijvoorbeeld bij IAMS gebeurd. Kwam trouwens tegen dat ook Radar het onderzocht heeft. Kan de uitzending alleen niet terugvinden...
Je hebt testen en testen, die zoals Iams deed vind ik schandalig inderdaad. Maar je dier klakkeloos proefkonijn laten zijn vind ik weer het andere uiterste.
pi_59553417
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:12 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Maar je dier klakkeloos proefkonijn laten zijn vind ik weer het andere uiterste.
Hoe bedoel je dat dan? Er staat niet dat ze niet getest zijn...er staat dat ze niet op dieren getest zijn...

Bijvoorbeeld:
http://www.prinspetfoods.nl/prins/wie-zijn-wij/de-productie.html
pi_59560632
Ja dat is hun eigen site, ze gaan heus geen reclame maken dat ze wel op dieren testen.
De meeste voeren worden op dieren getest, het is alleen hoe er met die dieren omgegaan wordt en hoe ze verzorgd worden.

Alles heeft voor en nadelen, ik denk dat pumpkin ruby dat ook op die manier duidelijk probeerd te maken.
pi_59561231
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 21:11 schreef Kissi4 het volgende:
Ja dat is hun eigen site, ze gaan heus geen reclame maken dat ze wel op dieren testen.
Voordat je op de site van Proefdiervrij terecht komt moet je aan kunnen tonen dat het ook daadwerkelijk niet zo is. Om Biofoods als voorbeeld te gebruiken, zij claimen ook niet op dieren te testen maar kunnen dit niet aantonen en staan er dus niet op
  vrijdag 20 juni 2008 @ 21:40:43 #19
150152 Queen_Bee
pi_59561517
Ik wil net zeggen, ik neem toch aan dat ze niet zomaar namen online zetten. Smaad wordt niet gewaardeerd hmm hmm
I'm super sonic man
  Admin zaterdag 21 juni 2008 @ 06:37:06 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_59571664
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:14 schreef Trusten het volgende:
M'n kat wil zowel de Hill's als de Iams niet eten

Hier word ik trouwens ook niet echt blij van:
http://www.peta.nl/feat/iams/index.html
Oh gatver
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_59571765
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:19 schreef Trusten het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat dan? Er staat niet dat ze niet getest zijn...er staat dat ze niet op dieren getest zijn...

Bijvoorbeeld:
http://www.prinspetfoods.nl/prins/wie-zijn-wij/de-productie.html
Ik doelde eigelijk meer hier op.
Diervoeders kunnen van alles op hun eigen site zetten, dus ook dingen achter wege laten.
pi_60052097
Onbeschaamde tvp..

Eén van onze poezen heeft last van blaasgruis, en ik vertik het om 24 euro neer te tellen voor 1,5 kilo. Ja, ik weet dat het beter is en ik zal ook alles er aan doen om mijn poes het leven zo mooi, leuk en gezellig mogelijk te maken. Maar dat moet toch goedkoper kunnen? En zijn er geen goeie homeopathische middelen om mijn poesje weer pijnvrij te krijgen?
pi_60055334
Bij mij in de dierenwinkel verkopen we twee merken die blaasgruis onder controle houden.
Clinic en Prins blaasgruis voer.
Ik heb zelf ook een gruiskat, die at eerst C/D van Hills 20 euro per 2 kilo bij de DA.
Nu geef ik Clinic 13,95 per 1,5 kilo, dus het maakt niet eens zoveel uit.

Ik vind jou 24 euro dus wel heel erg duur, weet je zeker dat dat klopt?

En je zal toch aan zo'n voorkomend voer moeten, anders krijg je het echt weer terug en dat wil je echt niet voor je beestje.
pi_60056398
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 08:17 schreef Kissi4 het volgende:
Bij mij in de dierenwinkel verkopen we twee merken die blaasgruis onder controle houden.
Clinic en Prins blaasgruis voer.
Ik heb zelf ook een gruiskat, die at eerst C/D van Hills 20 euro per 2 kilo bij de DA.
Nu geef ik Clinic 13,95 per 1,5 kilo, dus het maakt niet eens zoveel uit.

Ik vind jou 24 euro dus wel heel erg duur, weet je zeker dat dat klopt?

En je zal toch aan zo'n voorkomend voer moeten, anders krijg je het echt weer terug en dat wil je echt niet voor je beestje.
Ik weet het helaas 100% zeker. Vorige week zaterdag nog zo'n zak gehaald bij de DA. Die week daarvoor met het beestje bij de DA geweest, en voor het consult plus voer plus bloedonderzoek ¤87,- af moeten rekenen.

Om die reden dus ook een andere dierenarts gezocht in een plaatsje verderop. Hopelijk is die wel betaalbaar. Op deze site staat dat speciaal voor niet nodig is (onder kopje 2) en dat elk kwaliteitsvoer moet voldoen. Aangezien er hier een hele goeie diervoeder in de buurt zit wil ik hier wel eens gaan kijken en vergelijken, mede ook omdat mijn andere kat ook eet van hetzelfde voer. Is dit te vertrouwen?
pi_60057129
Tja.. Ik zou het risico niet willen nemen... Wij betalen voor hun normale voer (Royal Canin) ook 20 voor 2 kilo, dus zoveel duurder is het niet. Vaak vult een goed voer sneller en eten ze minder dan een goedkoper merk.

De schatting op de zak 2 kg (a 20 euro) van RC is 28 dagen met 1 kat. En dit klopt wel zo'n beetje.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_60059050
Net een zak Prins Vital Care Cat Struvite aangeschaft. Deze komt ipv de bij de DA aangeschafte specific struvite dissolution. Laatstgenoemde wordt trouwens op internet aangeboden voor ¤26,- per 3 kilo. Ik betaalde ¤24,- voor 1,5 kilo bij de DA. Dat is echt buiten alle proporties natuurlijk, en van de week ga ik ook zeker even bij hem langs met informatie om aan te tonen dat hij belachelijk veel geld vraagt voor hetzelfde voer en dat dit mensen alleen maar afschrikt een bezoek te brengen aan een DA en dus dieren soms (zeker katten die vaak weinig aangeven en pijnvrij lijken) onnodig leiden.

Voor de zak Prins van 5 kilo betaal ik nu dus 'maar' ¤26,-. Dat is wel iets anders dan 24 voor 1,5 kilo. Ik ben tevreden iig
pi_60060755
Prins is inderdaad redelijk goed voer en goed betaalbaar.

Over het stukje dat goed voer zou moeten voldoen voor blaasguis ben ik het zeker niet eens.
Ik heb ALTIJD goed voer gegeven en toch ging het mis.
Ik kies eieren voor mijn geld. Zo'n ritje dierenarts als het weer mis is kost ook een hoop geld. Dan liever een zak voer die wat duurder is, maar bij mij zit er geen verschil tussen de prijs van gruisvoer en gewoon premium voer.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 16:57:27 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60060898
Ik doe niet meer moeilijk met de poesies. Hoe meer 'hightech' voer ik ze ging geven, hoe slechter ze het deden.
Ik heb 1 kat met nierfalen en blaasgruis en een kleintje die alleen last heeft van een te groot ego.
Het eten hier is altijd brokjes ( whiskas ) on the side.
S'ochtends en s'middags en s'avonds kleine porties natvoer ( Whiskas ) , 4 dagen per week
De overige 3 dagen krijgen ze een versvoer mix. Standaard is 1 dag rauwe kipfilet, 1 dag haringstaartjes, of tonijn of een zooi sardines. Laatste dag een orgaanvleesmix.

De katten draaien hier allebei als een trein op en de blaasgruis blijft bij de oudste vooralsnog weg en zijn slechte vacht is behoorlijk opgeknapt.
Ik geef ze gewoon niets meer wat ze niet lusten of willen. Hills, Lams en consorten ging hier tegen heug en meug. Dat doe ik niet meer. Mijn kat weet zelf wel wat goed voor 'm is.
Ze vertikten het toen ook om versvoer te eten.
Over gestapt op whiskas ( brokjes en zakjes stoomvlees ( ) en alles is weer normaal

Niet van harte overigens, want ik begrijp niet waarom ze die stoomvlees van Whiskas eten. Er zit godverdomme erwt in ! Maar goed, misschien houden mijn kitties wel van erwten.
pi_60062744
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 16:57 schreef SHE het volgende:
Ik doe niet meer moeilijk met de poesies. Hoe meer 'hightech' voer ik ze ging geven, hoe slechter ze het deden.
Ik heb 1 kat met nierfalen en blaasgruis en een kleintje die alleen last heeft van een te groot ego.
S'ochtends en s'middags en s'avonds kleine porties natvoer ( Whiskas ) , 4 dagen per week
De overige 3 dagen krijgen ze een versvoer mix. Standaard is 1 dag rauwe kipfilet, 1 dag haringstaartjes, of tonijn of een zooi sardines. Laatste dag een orgaanvleesmix.

De katten draaien hier allebei als een trein op en de blaasgruis blijft bij de oudste vooralsnog weg en zijn slechte vacht is behoorlijk opgeknapt.
Ik geef ze gewoon niets meer wat ze niet lusten of willen. Hills, Lams en consorten ging hier tegen heug en meug. Dat doe ik niet meer. Mijn kat weet zelf wel wat goed voor 'm is.
Over gestapt op whiskas ( brokjes en zakjes stoomvlees ( ) en alles is weer normaal

Niet van harte overigens, want ik begrijp niet waarom ze die stoomvlees van Whiskas eten. Er zit godverdomme erwt in ! Maar goed, misschien houden mijn kitties wel van erwten.
Niet moeilijk? Je noemt nogal wat voer op zeg
pi_60063287
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 16:45 schreef Kissi4 het volgende:
Prins is inderdaad redelijk goed voer en goed betaalbaar.
En dierproefvrij
pi_60064850
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 16:57 schreef SHE het volgende:

Mag ik ff lachen, Whiskas is echt het slechtste voer dat je ze geven kunt.
En ze lusten niet anders, nee hoe zou dat nou komen, ze zijn verpest.
In whiskas zitten zoveel geur kleur, smaakstoffen en zout, dat ze de andere voeren minder smakelijk vinden.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:36:05 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60066466
Ze hebben alles gehad wat er op deze aardbodem te krijgen is.
Lachen mag, maar dat is natuurlijk meer treurig aan jouw kant.
Mijn poesies zijn zo opgeknapt sinds ik ben gestopt met het voeren van high tech voeding en ze gewoon gaf wat ze fijn vonden.
Dat tesamen met de versvoeder is blijkbaar de sleutel voor deze katten.

Je kan mijn rug op met je geur, kleur, smaakstoffen en zout. Zolang mijn kat geen blaasgruis meer heeft zal het me jeuken of er in Whiskas alleen maar shit zit.
Van mij mag dat mormel een snuif coke nemen als hij daar van opknapt.
pi_60066620
Ik heb vroeger via via van een dierenhuisassistent de tip gekregen poezen met blaasgruis vitamine c te geven. Alleeeen nooit gevraagd hoeveel en hoe vaak. Ik doe nu zodra ik blaasgruistekenen (na een klein huis in dierenartskosten ga je de signalen herkennen...) een vitamine c pilletje in 4en breken en een hele korte periode geef ik 1 kwartje per dag (2/3/4 dagen) en daarna nog eentje per week ofzo en dan nemen de klachten weer af.

Poes krijgt overigens wel dieetvoer. Maar soms (stress related) speelt het toch weer op.
pi_60071112
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 20:58 schreef Kissi4 het volgende:

[..]

Mag ik ff lachen, Whiskas is echt het slechtste voer dat je ze geven kunt.
En ze lusten niet anders, nee hoe zou dat nou komen, ze zijn verpest.
In whiskas zitten zoveel geur kleur, smaakstoffen en zout, dat ze de andere voeren minder smakelijk vinden.
Ik denk dat het bij jou (nog) goed gaat omdat je het combineert met versvoer.
Anders was het waarschijnlijk heel anders geweest.
Sommige katten worden op whiskas ook oud, maar vaak weten die mensen niet eens dat ze voer geven dat aan de minimale wettelijke eisen voldoet. Ze zien het op de reclame en ze denken, dat moeten we halen voor onze katten.
pi_60072860
quote:
Op zondag 13 juli 2008 09:43 schreef Kissi4 het volgende:
Sommige katten worden op whiskas ook oud
De katten bij m'n moeder krijgen niet anders (die vind het eigenlijk onzin, vroeger kregen ze helemaal geen aparte brokken maar gewoon leftovers enz. en die werden ook 20 zegt ze altijd ) en de katten daar zijn 18 en 20 en die van bijna 21 is pas overleden. Whiskas
pi_60074468
wij geven ook kenner. en het is absoluut niet het goedkoopste voer. daarnaast staat er rc maine coon brokken (zorro eet dit amper fire wel) en antihaarball voer (zorro eet dit ook amper) voor de rest heb ik veel geprobeerd qua voer maar zorro wil alleen maar kenner. En als ik de verpakking vergelijk komt het aardig voereen met duurder voer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')